Jelentem továbbra is jól teljesítenek a sárga téglácskák!
Bár nekem még megvannak az eredeti 3db 2007.01.es 12V12A aksik is ,most ment tönkre az egyik ólom aksi ..de nem a kapacitásával van a baj hanem a saruja tört le tőböl ..
Igen,valami combos akku kell bele,de nem hiszem hogy olyan horror összeget ki fogok fizetni egy 20Ah pakkért.Mivel már jóideje aktuális az akku,ezért olvasok mindent ami ezzel kapcsolatos.És az a meglátásom,hogy az a 20Ah max a 300W-os biciklimhez lenne jó.Nem a kisütőáram miatt,hanem a 20Ah miatt.Na meg azt szűrtem le hogy a LiFePo bírja a 2-3C kisütést,de nem az az ideális neki.Meg szerintem a cellák elmászása egymástól is erre a nagy áramú kisütésre vezethető vissza.Ezért található sokk pakkban kisebb teljesítményű cellák párhuzamosítása.A több milliós autókban,motorkerékpárokban is több száz,vagy ezer cellát használnak,nem pár tizet.Nyilván az akkunak is jobb ha sok cella van párhuzamosítva.Tehát én ha eljutok oda hogy akku vétel,nem motorteljesítményhez fogok dupla akkut venni,hanem a felvett áram kétszeresét fogom venni Ah-ban.És ebből az is kitűnik,hogy a Li-ion cellák sem rosszak ilyen célra,csak megfelelően kell méretezni.Mivel minden tipusú akkunak meg van adva az ideális kisütési tényező,így a pakknál ezt veszem alapul.Pl a Li-ionnál 0.5C,a motor pedig 12A-t vesz fel csúcsban.Tehát 24Ah Li-ion megfelelne,mivel 0.5C az ideális neki,és így nem is melegednének.De ez bármilyen más akkura igaz.Meg én szeretnék nagyobb távot megtenni a géppel.A 800W-os motor fogyasztása lehet kb 2KW/100km,feltételezve hogy 40km/h-nál eszik 800W-ot.Akkor a 48V 20Ah akkuval jó esetben is csak 40km-t tehetek meg.Vagyis naponta tölthetem,és igazából nagyobb távokra el sem indulhatok.Az a 960W az a 300W-os bicajt elvinné kb 100km-re,ami megfelelő lenne számomra,mert naponta megyek 25-30km-t.
Igen emlékszem,csak nem akartam külön megszakítót kapcsolgatni.Ez a 24V-os relé ideiglenes,mert nem volt készleten a 36V-osból.Amint lesz,olyat rakok bele.3500Ft postával együtt.
Ne csak tipus specifikusan keress alkatrészt.Egy kaptafára készülnek ezek a robik,és kompatibilis sok alkatrész hozzájuk.Csak fantázia neveket kaptak másikat,de sokminden csereszabatos hozzájuk.Tegyél fel ide képet a törött zárról,lehet itt is lesz valakinek elfekvőbe "baráti"áron.
Ha végképp nem sikerül ezt az oldalt ajánlom.Zoli előtt nincs lehetetlen.Kérdezd bátran :-)
Nekem Velox Dynamic 09 cangám van ... Ma sikeresen eltört az ülésnél lévő csomagtartó zárja(öntvény eltört benne) ... Elöbb néztem a Velox honlapját de nem láttam hozzá zárbetétet ...
Az ilyen megoldásra, amilyen a kerékpárodnál van írtam, hogy egy kismegszakítóval biztosítanám a rendszer áramtalanítását, s a gyújtáskapcsolóval a gázkar 5V pozitívot szakítanám meg (a gázkar negatívot nem szabad megszakítani, mert annak hatására maximális jelet ad ki a gázkar az elektronika felé)!
A 48V 800W az a robogó,amiről 2 hónapja tettem fel képet.Abba nem kell relé,mert annál a vezérlőnek van egy gyújtáskapcsoló bemenete,és ha azon nincs meg a fesz,akkor tilt mindent.
A relé az a biciklibe kellett,mert annak nincs tiltó bemenete.Az csak tápot;testet kap az akku felől.Tehát annál a betápot egyszerűen megszakítja a relé,amit a gyújtáskapcsolóval vezérlek.Ezért kellett bele a relé,hogy ne a kapcsoló érintkezői égjenek be a kapcsoláskori szikrázástól,hanem a relé.
Te is megmutathatnád a vezérlőd csatlakozóit, hogy eldönthessük; van-e egyáltalán szükség arra a bizonyos relére! Úgy emlékszem; 48V/800W-s a motorod, vagy tévedek?
Megrökönyödve nézem a 400Ft-os árat. Ezek szerint jól át lettem .....(dobva a palánkon)?
A 24V-os relék (gondolom) sorosan vannak bekötve, ezért kellett kettőt betenni a szerelőnek. Most néztem a belinkelt oldaladat (17861), azzal számolva is igen húzós a szerelő általi vételár.
és akkor köszönöm a tapasztalatokat, megnyugodtam. lehet h elég lesz 1 velox dynamic is. 1részt olcsóbb mint sprinter v premium, és könnyebb is ami asszonykám számára nemmind1.
városban is szeretném használni, ott max. 20km kellene bírnia. majd városon kívüli használat, 1 nekifutásra 29km, /persze teljes feltöltéssel indulna az út. ez miatt kellene a min. 40-45km távolság megtételére alkalamas canga. mert az ok h első, második, de nekem bírja ki a harmadik talán negyedik évben ia az akku. nem szeretném lecserélni csak azért mert már nem képes megtenni a 29km-t, közben városban még tökéletes lenne.
Az Arizóna Raptor 48V 12Ah aksikkal 300 wattos motorral felruházva városban 20-25 kmh közötti sebességgel 22-27 kilómétert tud nagyjából. Lányomékhoz menet az oda vissza össz 33 km nem viszi el a töltés háromnegyedét (kis forgalmú sík út). Persze a fenti tempóval. Na meg a 86 kilómmal.
Fejlődik az E-járműgyártás,jó látni.Nekem 2008-as Lofty robogóm van,amiben gyárilag 10 Ah-ás akkupakk volt,és az tudott egy töltéssel olyan 30km-ert,gazdaságos vezetés melett.Eltudom képzelni 22Ah-ás pakkal az 50 km-es hatótávot,de nem városban fékezésell,és sok gyorsitással,mert az veszi ki az energiát.Sík úton folyamatos menetben esetleg tudhat annyit,de ugye igy senki nem fogja használni.Most 22Ah-ás pakkom van a 800W-os motorhoz ami 30 km-ert tud sik uton.
Ebből a soros DC motorból sokkal többet már nem lehet kihozni, ezért később majd szeretnék egy BLDC motort beépíteni a helyére. Na meg az ólom aksikat is szeretném lecserélni lithium cellákra, de ahhoz még gyűjtögetni kell egy kis pénzt...
A járgány fogyasztása változó, volt már hogy 8 kW/100 km értéket is mértem, az már csak 384 Ft...:)
Afogyasztás attól is függ mennyi ideig van a töltőn az akkupakk. A töltők szerintem aránytalanul sokat fogyasztanak, amikor átváltanak csepptöltésre. Amikor állandó árammal töltenek 400W-ot mutat a műszer, amikor pedig zöld a led, még mindig 60W-ot mérek. Ha egész éjjel csepptöltésen vannak az aksik, az reggeli kb. 0,5 kWh többletet jelent. Mostanában le is kapcsolom este a töltést ha már zöld a led, reggel indulás előtt 1 órával azért be szoktam újra kapcsolni.
200e-nél kicsit többe került az átépítés, de kb. 100e Ft-ot érnek a feleslegessé vált alkatrsézek. A diesel motort már el is adtam 50e-ért
Már több mint 1 hónapja nem tankoltam benzinkútnál, korábban havonta 20-22e Ft értékű gázolajat tankoltam az Aixamba, most pedig csak kb. 5e Ft áramot. Havonta min. 15e Ft-ot meg tudok így spórolni, mert az akkuamortizáció kb. ugyan annyi, mint egy diesel mopedautó szervizelése, azaz 3 Ft/km körül van.
A difi az eredeti irányváltóból készült, csak kidobtam a felesleges tengelyeket, fogaskereket, stb.
Nekem nagyon tetszik az Aixam elektromos mopedautód! Nagyon tetszik a fogasszíjas meghajtás, meg a motor rögzítési módja is! Szerintem ne bántsd! Így is tuti a járgányod! Beleölhettél vagy 200eFt-ot, és számolgatva az adataidból a fogyasztásod olyan 530Ft/100km-re jön ki! Kicsit több mint 1liter a fogyasztásod, ami nem sámli!!!
Hány üléses egy ilyen mopedautó? Kettő?
Az a difi, amit a villanymotorral építettél össze, az az eredeti difi?
Az a vicc az egészben, hogy egy darab ilyen árú relé helyett már megvehetek egy olyan elektronikát, melyet a gyújtáskapcsoló aktivál; így feleslegessé válik a relé!
Jó lenne ha net közelbe maradna,mert elismert jó szakember.Off.Nincs valakinek egy laptopja és egy wifi modemje számára?Csak azt szeretném,hogy otthonról is/a mühelyéből/ is tudnánk Vele a kapcsolatot tartani :-) Elöre szervezkedem :-)
Hatótávot az akkupakk kapacitásás növelésével érhetsz el.Egy gyári 12-14 Ah-ás akkupakkal a 300W-os soha nem tud rásegités nélkül 55-70km menettávot,ez csak a gyártó reklám szövege.A 30km az valós lehet sik úton k.b. 80kg-os testsúllyal.Saját tapasztalatom szerint ;