Kezdem érteni! Tehát néha akkora nagy gyorsításkor az áramfelvételed, hogy tartani lehet a BMS letíltásától és ez előzés közben rázós lehet! Jogos a két pont!
Igazából,nem azért kellene a nagyobb akku nekem,mert egyszerre hosszú távokat megyek vele,hanem azért,mert 2szer drágább akkukkal 4szer annyit mehetnék,de még ez sem az igazi ok,mert 10-20-30-évre előre akkuból beruházni,lehet hülyeség.
Hanem azért legfőképpen,mert már mint korábban írtam,vannak olyan helyzetek,mikor nem gyorsíthatok teljes gázzal,veszélyes feszültség beesés nélkül.
Annak idején volt a Trabant és volt az autó! A Trabant is autó volt, csak jobb körökben nem ismerték el!
Namármost: a szilikonos akku is ólom-akku, csak a benne felitatott elektrolit el van zselésítve!
A köznyelvben helytelenül zselés akkunak neveznek minden felitatott elektrolitos akkut, holott ez a szó, hogy zselés, csak a szilikonosra igaz!
Ha céljaidnak a riasztós akkuk is megfelelnek, akkor maximum fele annyiból ki tudod a 10 akku cseréjét, mint ha szilikonosakat vennél, s százszor annyi helyen tudsz hozzájutni!
Amit eddg használtunk az zselés volt de nem igazán erre a célra készültek, riasztóberendezésekben használják és ott állandó feszültségen van, csak áramszönet esetén van rá szükség. Egyébként köszi az infót, -készül egy elektromos kerékpár is ha addig jutok teszek fel képeket.
S nem célszerűbb azt a töltőt és egy hosszabbítót vinni magaddal, mint egy kétszer-akkora méretű akkupakkot? Addig, míg nem terjed el nagyon az elektromos közlekedés; a megkérdezettek 90%-a megengedi, hogy tölts rá a hálózati áramából az akkudra!
Én meg már azt hittem, hogy valami komolyabb helyre kell, s azért szilikonos, hogy a savgőz kipárolgása kizárt legyen!
Már tíz éve lennének kishazánkban szilikonos akkuk? Ahhoz képest nagyon keveset tudunk róluk!
Céljaidnak megfelel a felitatott-savas ólomakku, a 12V/7,2Ah-s ugyanaz a méretű és van még ilyen külső mérettel 12V/9Ah-s is! Példának említeném az RT 1290-s típusú RITAR akksit! Egyébként a "Snow 1" által is forgalmazott elektromos kerékpár átalakító készletekhez is 12V/7,2Ah-s akkukat adnak, tőle is vehetsz ilyen akkukat!
Szilikonos akksit tudtommal is csak az a két cég forgalmaz Magyarországon, melyeket megjelöltél!
Ameddig igényeinket lehetőségeinkhez tudjuk igazítani; addig mindenképpen megéri elektromosan közlekedni! Én egy kicsit elszámoltam magam az 1kW-s motorral, de sebaj; a lítiumos pakk helyett inkább 6DZM-12-s akukat fogok venni és kicserélem a motoromat 36V/300W-sra!
Az ügyfelek megnézik, hogy akihez fordulnak, az mivel közlekedik; ha másért nem, hát ezért is érdemes lehet elektromos bringával járni!
Nekem nagyon is tetszik, amit építettél, távlati terveimben hasonló megvalósításának szándéka nálam is szerepel.
Arra akartam kilyukadni, hogy a mopedautód így jó, ahogy van, csupán a feszültséget növelném 48V-ra és az áttételt módosítanám egy közbeiktatott tengely segítségével még nagyobbra a lényegesen kisebb áramerősség-igény érdekében!
Az lemaradt,hogy én motorszerelő vagyok,és tapasztalatból tudom,hogy egy 2 ütemű motor 3-4-és több liter üzit kíván 100 km-en.
Ennél jobb fogyasztása van a 4 ütemű 50-es robogóknak,amik nem esznek meg 4 liternél többet.(szándékos ez a fogyasztás átfedés,hisz nem mindegy milyen a pilóta stílusa,és a közlekedés).De a 4ütemű 50-esekkel mindíg csak a baj van,épp úgy mint a DiTech-ekkel.Tehát robbanós üzemű robogózás helyett is gazdaságosabb az elektromozás,nem csak a kocsi helyett.
Már vettem 10A-es töltőt,így feltudom tölteni másfél óra alatt az akkumat.ezzel már nincs gondom.
Köszi a gyors reagálásért, eddig aTech-Mobile és a Green-Scooter cégnél próbálkoztam de csak tavaszra igérték ezt a méretet. Hogy miért pont ez-? mert hajómodellbe kell és ott már megvan a helyük és a súly miatt se tudnánk a nagyobbat használni, eddig zselést használtunk de már 10 évesek és sorra pusztulnak. Az idén kell beszerezni mert a pénzt nem lehet a jövő évre átvinni. Ha valaki tud pontos címet ahol jelenleg kapható azt megköszönném.
Sokáig számolgattam én is hogy érdemes-e elektromosra átépíteni egy mopedautót, de mindig az jött ki, sosem térül meg. De aztán találtam egy Curtis vezérlőt egy haverom garázsában, utána guberáltam targoncamotorokat egy bontóban, végül sikerült leselejtezet, de amúgy szinte új ipari UPS aksikat szerezni, és összeállt a járgány. Ha mindenből újat vettem volna, lehet sosem térülne meg a befektetésem. A sógorom most vett egy új BMW-t, évente kb. 2 millát bukik rajta, de tőle senki sem kérdezi, neki mikor fog az autója megtérülni...
Egy saját építésű járgánnyal közlekedni nagy élmény, azt meg nem lehet forintosítani...
Errő csak később tudok nyilatkozni, mert várhatóan kb tavaszra készóül el az a kütyü, amibe beépíteném. Ez csak maga a töltő, BMS, stb, de táp kell neki, 12V-15V között.
És innen már csak egy lépés, hogy meggyőzzük kedves kollégánkat:
-t,
miszerint neki is csak azért olcsóbb hasonló teljesítménnyel elektromosan közlekedni, mert az akkukhoz hihetetlenül olcsón jutott hozzá és a töltések egy részét is a munkahelyén tudja le (habár ez az olcsóbb összetevője a költségeknek)!
Segítségre lenne szükségem, elnézést amiért itt kérek segítséget de talán valaki tud nekem címet adni ahol még kapható 12V 8,5Ah-ás szilikon aksi. Csak olyan cím érdekel ahol tényleg van, 10 db kellene. előre is köszönöm a segítséget.
Végre valaki számol is "inkább egy kisebb teljesítményű motort teszek a robimba".
Az akkuknál a soros kapcsolás hive vagyok. A párhuzamos egy kompromisszum, minél kisebb súly és térfogat miatt. Valódi biciklin szinte csak ez használható. A beszerzési áruk majdnem egyforma, az élettartamuk viszont nem. Egy száz cellából (10S10P) pakk is elviszi a 800W-os Magic-et.
Pontosítsunk! Azonos kategórián belül csak annyival lehet olcsóbb az elektromos közlekedés, hogy jobban meggondoljuk, hogy hova menjünk!
Te szgk. helyett használod az általad tuningolt robogócskát; ezért gazdaságosabban közlekedsz mint előzőleg! Természetesen céged reklámja is a kicsike, ezért is megéri tartani! Jó az a 3000-s töltés-szám a 30km-s hatótávval; inkább egy gyorstöltőt vennék hozzá! Sajnos a 40Ah-s cellák kétszerannyi helyet is igényelnek!
Én benzines robogó után ültem egy 250W-ra butított 300W-s PB-30-s elektromos kerékpárra, az két év alatt behozta vételárának a felét, mivel benzin helyett csak áramot kellett tankolnom. Amióta 1kw-s robogóval közlekedek, azóta nincs megtakarítás, az üzemanyagköltség csak az elhasznált áram díját és az akku-amortizációt fedezi! Javulna a helyzet, ha én is átállnék lítiumos akkura, de valószínű, hogy inkább egy kisebb teljesítményű motort teszek a robimba!
A cellák sorba,és egyben párhuzamosan kötve,szerintem megoldható,de minden egyes cellához figyelő,és védő elektronika kellene.
Ennek a belinkelt Drag-nak a készítését láttam a tv-ben,nekik kilencszáz valamennyi cellájuk van,és mindegyik cellán ott figyel közvetlenül egy kis figyelő,és védő elektronika.Az első próbálkozásaiknál nem volt nekik,és ki is gyúladt nekik a motor.Ott mondták,hogy nagyon fontos,hogy minden egyes cellát figyelni,és védeni kell biztonsági okokból.
Az A123 gyártója külön nekik készítette el ezeket a 2300mAh-ás,elektronikával egybeépített kis cellácskákat.