Golf Km órához mérve csutka gáz előtt egy picivel 40 környékén ment. de nem szent írás hogy pontos a mérés , mert nyugodtan csalhat akár mennyit az autó km órája.
szakmai kérdés:
mivel nem vagyok robogós témában nagy spiller , ezért szeretném megtudni , hogy
mennyire általános , hogy 4-5 berántás után elszakad a berántó zsinor ?
Normális dolog e , hogy az alig 1 m - 80 cm zsinor már néhány rántás után elnyút vagy 25 cm - és nem húzza be a helyére . / lehet hogy az 50 kilómmal ennyire izom agyú vadállat vagyok ?
Mennyire illik a levegő csavart be illetve kihajtani ? hogy érdemes a karbit behangólni ?
Történt ugyanis hogy amikor hozzám került , keverék benzin helyett inkább olajos fáradt benzin volt benne , és amikor fel lett tankolva el lett csavargatva minden.
Most hogy már át mostam tiszta benzinnel a rendszert egészen jól indul és szépen jár . csak az a nyűgöm hogy 3-4 rántás is kell neki hogy be indúljon.
nem szerelhetem be , ha nincs autómata fényszóró mosóm , és autómata fényszóró magasság állítóm az autóban.
a vicces csak az hogy rengeteg olyan autó rohangászik gyárilag xenon lámpával legálisan , amelyikben egyik sincs . igaz ezek több millás gépek.
ami szintén igaz , az nem más mint hogy sok csíra Halogén lámpás sofőr kajakra feltekeri a fényszóróját , nem baj hogy így sem lát szartsem , de legalább mindenki másnak kiégetí a szemét.
nálunk minden csak pénz kérdés , és máris legális bár mi ami egyébként tiltott.
ilyen a moped autó . egy ideig elég volt a kressz vizsga , utána később már csak legalább B.kategóriás jogsival volt vezethető , mára már rendszám és forgalmi köteles jármű.
ez Magyarra lefordítva . 15,600 ft eredetiség vizsgálat , 15 ft / ccm forgalmi és törzskönyv + 12.000 ft
ez tesók között is minimum 30 guriga , Na ennyiért lett legális a használata. egy olyan tragacsnak amit máshol szabadon használhatsz , kressz vizsga birtokában.
én is akkor születtem még ,mikor az ember még csak a földön járt./vagyis az előtt mielőtt először ember lépett a holdra / :-))
megtapasztaltam mindent amit irtál énis...
itt kissé off ,de röviden , igen : azóta felfordult a világ , és meg majd ami ezután jön ,agyonszabájozás , olyan multiknak lapátoljuk össze a pénzt akikről fingunk sincs kik ők . valszeg valami hiperlukszus villában viritanak , és mindennap másik bébi szopja a farkukat , közbe meg bámulnak egy órát a falon , és nem az idő múlásán paráznak , hanem azt hogy eltelt egy óra "de jó x miliárdal lettem gazdagabb megint" :-DDD... rendörállam lettünk , a nyugat gyarmata . stb... ezt nézd meg egyszer: klikk
Ez egy nagy zoldseg amit irsz, ezekkel a rollerekkel soha nem mehetsz ki kozutra ssehova, meg bicikli utra sem, tok mindegy hogy van e bukod vagy nincs meg lampad stb (amugy biztositast jelenleg is kothetsz barmire, vannak biciklis biztik, van aki kot).
ott bukik el a dolog hogy minden par szaz w- osnal nagyobb motorral rendelkezo jarmuvet kotelezo lenne cm jelzessel ellatni. Ha ez nincs akkor nem mehet sehova. A cm jelzest meg olyan muszaki eloirasok alapjan utik csak be amit soha nem teljesit egy roller. A kohem rendeletben minden kis lofax elo van irva, pl milyen lehet a kitamaszto, merre nyilhat stb (oldaltamasz peldul nem is lehet). Szoval a legalis kozuti rollerezes felejtos ha van bokod vagy jogsid az nem szamit. Mas kerdes hogy a yard mibe kot bele, ezt egyene es hangulata valogatja, ezert ez allando para...
gyakorlatilag , ma is egyszerűbb és olcsóbb venni egy új motort venni ezekhez a masinériákhoz , mint javítani.
Vicces vagy siralmas , de tény az hogy egy komplett motor van már 24 ezer Hu Ft ért ugyan akkor egy új karburátor , vagy hengerfej közelít a 7 - 8 ezer ft hoz. ehez hozzá jön esetleg a munka díj és már is gazdaságosabb újat venni.
ha nem fog esni az eső ma lemérem . Még nem mértük a sebességét , szoknom kell a járgányt , és bejáratás alatt nem akarom meg kínozni.
jelenleg kb negyed liter benzint püfögtettem el vele alapjáraton , kb felét annak amit egy hozzá való keverő edény űrtartalma.
Mindíg , minmden motoros cuccum elősszőr egy tank kb fél liter üzemanyaggal alapjáraton járatok , hogy normálisan össze kopjanak az alkatrészeik . utána nyugodt szívvel lehet csutkáig húzni a gázt.
Na ezt a bejáratást még suttyó koromban tanúltam egy idős fószertől. Akkoriban nagy volt a riga , meg a vehovina őrület.
amíg a lakótelei srácok , motorztak és ők voltak a raj csávók , addig én 2 napig csak alapjáraton , törölgettem a mocit , és én voltam az is aki akkor is motorozott amikor ők már kollektíven szerelték a vasakat és cipelték kézben a motor tömböket a fusizó szakikhoz akik becsempészték a gyárakba a blokkokat fúrni köszörúlni.
mert akkoriban csak a spirál szervíz volt akik szervízeltek , de hónapokig kellett várni amíg elkészúlt. az akkori , kb 1700 -2500 ft os fizetéshez képest és a motor kb 6000 ft os árához képest igen drágán csináltak mindent.
igen van benne valami ami a jard hozzá állásáról írsz , én is a bőrömön tapasztalom nap mint nap . Igaz én autósként.
Koromnál fogva , volt szerencsém megtapasztalni a rendszerváltás előtti szocializmus rendőrségét és a jelenlegi rendőrség tevékenységét.
Bár azt állítják sokan , hogy 1989 előtt rendőr állam voltunk , ennek ellenére eskű alatt képes vagyok vallani hogy eltelt 4-5 év mire 1 - 1 furkó rendőr megállított igazoltatni.// itt jegyzem meg , hogy akkoriban még 3 évet kellett várni egy autóra , 3 év alatt csak a merkúron keresztül lehett eladni . és mind össze néhány száz ezer autó futott az utakon.
manapság van hogy naponta 3 alkalommal is igazoltatnak , vagy a rendőr , vagy az önkormányzati járőr , vagy a közterület felügyelet , vagy a nemzeti közlekedési hatóság emberei .
Igaz nem a legújabb feketeszínű merci vagy BMW van a fenekem alatt . csupán 20 éves VW.
plusz azért hozzáteszem , hogy az általad kinált kategóriájú járgány pont az ami leginkább "robogós " kinézetű !
én az enyémről(és mást is láttam márigy) éppen ezért szedtem le az ülést , illetve a dobozt.
igy már nem huzzák rá hogy robogó .
én ajánlom mindenkinek ezt a tipust . igazi erőgép nem pörgős a motora mint a gopedé , a köbcenti , és akármi miatt eléggé nyomatékos . a nagy tengelytáv miatt stabil az utartása . a keréknagysága is okés a roszabb utakhoz . a váza robosztus , kissé tulméretezett , vastag hegesztési varratokkal itt ott , igy nem törik hajlik olyan könnyen.
meg kérdezném tőled hogy mekkora átmérőjű a hátsó lánckerék a tieden ? és menyivel megy (mármintha mértétek GPS-el vagy akárhogy ) ?
hát az bebaszna ha ez igy lenne ahogy irod ! ...:-)
még hogy rollert segédmotorként ... persze ..sisak , jogsi , biztositás , még mi nem kéne ... aztán meg erre is rendszám ahogy a segédmotorra is akarják ! :-((
eddig az a roller lényege hogy nem minősül semminek , igy a közúti forgalomba elvileg nem vehet részt , nem beklategorizálható , igy gyalogosnak minősűl .
elvileg ha nem zavarsz vele senkit , illetve nem veszélyeztetel , illetve nem okozol vele közbotrány okozatát , akkor nem háborgatnak .
legalábbis civilizált helyeken ez a jard álláspontja .
meg annyi hogy ha lehet akkor azért ne a járdán , és közuton mennyél vele hanem bicikliuton .
persze ahány jard annyi szokás , vagyis álláspont .
másik meg ha a rendőr megállit , és kötekedni akar , akkor nem szivja a fogát , hanem ugy megbasz ahogy akar ! ha ven akármid , ha nincs :-DDD
dícsérni sem akarom a g-scootert , mert ez is éppen annyira primitív eszköz mint bármelyik , hobbi járgány ,
de van egy nagy előnye a többi járgánnyal szemben.
van alvázszáma akár biztosítást is lehet rá kötni . és mivel a kressz által előírt összes kritériumnak megfelel , szabadon lehet közúton is használni. a rendőr meg szívhatja a fogát ha megállít és kötekedni akar.
kürt , lámpák , független fékek , irányjelzők .
ami hátránya van , az ugyan az mint a többinek , Kell hozzá kressz vizsga , hogy közlekedni lehessen vele.
de januártól , ha minden igaz a sima bicajhoz is hozzá akarják rendelni a kressz ismeretét.
utálom a tescót , de azt meg kell hagyni , hogy műszaki cikkek terén nagyon oda figyelnek a minőségre .
Én a tescóban veszem az olajat a motorjaimhoz , AROL 2 T. nagyon fasza régi megbízható márka . már akkor is forgalmazták amikor gyerek voltam / most 50 vagyok / Bizton állítom hogy éppen csak füstöl velük a 2 ütemű járgány. ezt használom a fűkaszámba , és a láncfűrészembe is . az ára meg elképesztő . 1 Liter mindössze 660 ft .
a létező 4-5 roller gyátó mindegyik fűkasza motort használ . persze az egyik vagy másik nevesebbet és erősebbet mint a másik.
De teljesen midegy , hogy mi a neve a motornak mert kivétel nélkül mind kínai vagy koreai alkatrészekből van össze lapátolva.
Felépítésük , működési elvük is szinte ugyan az.
A kisördög , és a tartósságuk , megbízhatóságuk a motoroknak , a bejáratáson és a valóban jó minőségű motor olajon , és a rendszeres karbantartáson múlik.
Történetesen , én kb 6 éve használok egy kínai olcsó 4 ütemű motorral szerelt fűnyírót a telkemen . havonta 1x 2 x vágom a füvet amikor már majdnem térdig ér. a terület nagysága 1800 nm tele vakond túrással , a gép a mai napig 1 rántásra indul.
azelőtt csak márkás gépeket vettem , 50 -60 ezer ft ért amiket évente dobtam el , mert vagy nehezen csak 15-20 rántásra indult , vagy elgörbült a tengelye és szét hullott a rézkódástól mert nem bírta a strapát.
Teljesen új vagyok itt, szegedről írok. Neo007 kollégával már váltottunk egy- két e-mailt rollerrel kapcsolatban. Azt szeretném tőletek megkérdezni, hogy milyen olajjal keveritek a benzint? ( Go-Ped ) -be...
GYÁRI ÚJ , KIÁLLÍTÁSI DARAB VOLT NÉMETORSZÁGBAN . 0 KM VAN BENNE. . Én idítottam be elsőnek amióta a gyárból kijött.
Kicsit nehezen indul , talán a karbiba beleült a gyári keverék olaj sara , de a benzin cső is túl hosszú.
ha gyertyát kiszedem és egy csepp benzint be fecskendezek azonnal indul.
33 CCM MOTOR. MASSZÍV ERŐS VÁZ . 1,5 literes tank.
ELSŐ HÁTSÓ VILÁGÍTÁS , IRÁNYJELZŐ , KÜRT , ÖNINDÍTÓ , LEVEGŐS KEREKEK. elvben akksis ként is üzemel ha kifogy a benzin , de sajnos a töltője nincs meg.
egy új töltő 24 V kerek 3 polosú csatival . 9800 ft hozzá.
Első osztályos??? Akkor nem egy suliba jártunk. :P
De, köszönöm, pont erre voltam kíváncsi, amit leírtál.
Azért kérdeztem csak, mert zárt levegőcsapnál (hidegen) egy rántás, és indul a motor.
Képet majd ha egyszer kivételesen nem telóról leszek, hanem otthonról.
De szerintem sokan vannak homályban e téren, nem szoktatok valami találkozókat szervezni tulajokkal? Mondjuk "erős kérdések laza sörrel" címszó alatt? :)
szóval ha kihagyod nem lesz baja , legfeljebb nem indul el , vagy rángathatod világnak...
a "levegőszelep off" lényegében , mint minden motornál , de a kétüteműeknél meg pláné... szóval ezt ugy mondjuk hogy ez a szivató . a lényege hogy a hideg motornál mikor inditod a beszivott levegő által beszipkázott benzinből a hideg forgattyúsházban , illetve a hengerben a benzin kicsapódik , és igy a levegő-benzin keverék "elszegényedik " és a szikra már nem gyújtja be... a szivatót ráhúzva egy lamella lezár a levegőből , igy több benzin szivódik be a motorba ez által... éppen ezért egy idő után meg hajlamos a moci lezabálni. és azért nem elindulni . ezt onnan látod hogy akkor meg már rángatésnál füstöl...
röviden enyi , ha erre voltál kiváncsi , vagy lehet másra gondoltál... mindegy .
hajrá!
:-)
"Levegőszelep off, rángatni, majd megnyit, indul. "
egyébként célszerűbb ha
- gyújtás ráadva . (rollereknél általába alapba rajta van)
-szivató be (levegőszelep off)
- a karburátor alján a gumispumpamiafenét megyomkodni (benzinfelszivatyúzás )
-aztán rángatni .
-ha elindul fokozatosan viszanyitni a szivatót.
-ha csak majdnem elindult , de füstölve leált akkor , a szivatót nyitva tartva rángatni mert különben lezabál , és cseszheted...