Ma kintjártunk az osztrákoknál, láttam a parkolóban egy TX és LX felszereltségű Cee'd-et. A TX fullextrás automata váltós, bőrüléses változat volt, gyönyörű beltérrel. Az LX a másik véglet, a belterében szinte minden egyszínű fekete volt, pozitiv viszont, hogy a disztárcsák szépek, az ötágú alufelnit utánozzák, illetve kivül is fekete volt a kocsi és ebben a szinben nagyon dögös. Igy ráadásul esztétikailag nem romboló, hogy a külső tükrök mattfeketék voltak. Ami rondította az LX-et szemből az a ködlámpák hiánya, mivel a helyük nem túl szép gumiszerű borítássa van kitöltve. Összességében ezt leszámítva tetszett. Nincsen rajta semmi különösen izgalmas se kivül se belül, de az összhatás mégs jó.
Örülö,k hogy már két pozitiv cikk is van róla, az első az autó magazinban volt. Igaz, azt azért említhették volna, hogy milyen felszereltségűt teszteltek. A fotók alapján vagy EX vagy TX volt, mert azokban széria az automata klima és az USB port. Igaz az alufelni inkább a TX-re utal.
A dízelnél miért kell malmozni gázadáskor? A turbódízelnél van turbólyuk, de úgy tudom, a KIÁé nem turbódízel. Bocs ha alapvető dolgot kérdezek, de idáig még dízel kocsim nem volt csak benzines.
Nekem 1.5-ös változó szelepvezérlésű Honda motorom van, ami 115 lóerős, és egy Civic Kombi kasztnit mozgat. Nincs az az 1.6-os normál benzines kompakt, ami felveszi vele a versenyt. Igaz, hogy pörgetni kell, de még ekkor sem fogyaszt sokat.
Mivel a technológia hasonló, valami ilyet várok a Kia-tól is.
Az egyáltalán nem baj, ha egy motor felül húz. Ha utazni kell, akkor elpörög 1500-2500-as fordulaton és alig eszik, ha meg menni kell, akkor visszaváltasz egyet (esetleg kettőt) és odalépsz neki. Persze aki nem szeret váltani az vegyen dízelt, és várja meg míg a gázadás utáán még gondolkodik kettőt a motor, hogy most meginduljon-e.
ha lóerő és nyomatékgörbét találsz az engem is érdekelne. Igazából csak arra akartam rávilágítani, hogy a lóerő önmagában nem minden. Az 1.4-es motor a 137Nm nyomatékát a normális hétköznapi használatban csak ritkán elért 5000-es fordulaton adja le, mig a konkurens 1.4-es motorok 3400-4500 közötti tartományban típustól függően. Igaz az is tény, a Cee'd 1.4-ese hozza a legtöbb nyomatékot. Majd tesztvezetésen kiderül, végülis műszaki adatnak azt adnak meg amit akarnak. Egyébként én lennék a legboldogabb, ha az 1.4-es is elég lenne a kasztnihoz de az eddigi tapasztalataim alapján egy 1.4-es motor általában típustól függetlenül kevés szokott lenni egy 1.2tonnás kocsi normális mozgatásához. Nincs valami infód hogy itthon mikortól forgalmazzák a kocsit? Idáig decemberről tudok.
Nézd egy 1.4-es motor nyilván nem 1.6-os de a Ceed 1.4-ese mindenképp jobb a konkurenseinél. Utánanézhetek a nyomatékgörbének de szerintem semmiképp sem rosszabb a többieknél. A motor változó szelep vezérlésű minden szempontból korszerű.
Nem értem a felvetésed. Ebben a kategóriában minden kocsi 1.4-es motorral indul. Opel Astra, Ford Focus, Megane, Golf, P307, Corolla....stb Ráadásul a Ceed alap 1.4-es motorja 109 LE-s ami a fent emletettek 1.4 -es motorjainál lényegesen erősebb.
az árak szlovák koronában már megvannak: http://www.autorevue.cz/default.aspx?server=1&article=10428
kiváncsi vagyok mennyi lesz itthon. ha az alap az 1,6 motorral lenne akkor nem lenne rossz vétel, de tartok tőle ekkora kasztnihoz az 1.4-es kicsit kevés lesz.
gyorsan végigfutottam az összes KIA kereskedés weblapját, hát aáltalában nem nagyon frissítik őket, sok helyen még a Kia Rio az újdonság, az általad beszúrt oldal az egyetlen ami konkrét információkat is közöl...
Örülök, hogy rátaláltam erre a topicra. Én Rio tulaj vagyok de teljesen lenyűgözött a Ceed. Folyamatosan keresem a róla szóló infókat lassan megjelenik néhény adat a megyar kereskedések oldalain. Megosztok veletek egy linket amelyen elég sok kép és adat valn. Itt már a felszereltség is látható. http://www.karacsonyi-nagy.hu/kia/index.php?menu=ceed
igaz a sportváltozat jóval dögösebb, de azért kellemes a formája, ráadásul a tervezője magyar: http://www.vezess.hu/magazin/ujra_magyar_nev_az/8738 Úgy tűnik, lassan a Kiánál is megtanulnak formát tervezni.