Nekem (két hét híján négyévnyi használat után) két hete égett ki az első Osram Offroad. De ez összecseng a nálad mért időtartammal, ugyanis én évente csak alig több, mint 8.000 km-t autózok. Még soha nem villogtattak rám sem, egyelőre a foncsor is bírja és a vezetékezés is, mindazáltal olvasgatva itt a korábbi hozzászólásokat, ha jön a jó idő, valószínűleg relézni is fogom a fényszórókat, és akkor már kapnak 1,5 mm²-es vezetékeket is.
Múlt héten voltam műszaki vizsgán, de én sem vettem a fáradtságot, hogy átcseréljem addig az izzókat. Természetesen nem tűnt fel ott sem.
Mivel írtátok, hogy megszüntették a gyártását, be akartam spájzolni én is. Két hete a helyi Unixban volt összesen 2 darabjuk. Ma megint voltam, és megint csak kettő volt, mindenesetre azt állították, hogy az ő rendszerükben úgy látni, hogy előreláthatólag fog még ebből érkezni az országba. A listaára egy százalékkal több csak, mint amit linkeltél, de ha valaki kedvezménnyel tud náluk vásárolni, akkor komoly árengedmény is elérhető.
A kanyarfény az az egyik ködlámpa, tehát pont annyit visz oldalra.Egyébként elég nagy szöget bevilágít, nem is gondoltam, mert eléggé bent van a lukban , és azt hittem többet kitakar a pereme.
5 éve tesztelgetem a különböző izzókat az autómban (H7,H1,H3, B1 Vectra).
Volt már mindenféle a kocsimban (GE Mega, Osram NB, Philips X-treme, HOD, Narva80W, NARVA 85W, NARVA 66W H1, stb.)
Amivel kezdenék, hogy halogénben a kékített izzók semmit sem érnek esőben, lehet villogni vele száraz időben, de leszakad az ég és onnantól semmi fénye. De ezt már többen megírták itt.
H7-ben a húzott izzók tényleg pár hónap és kimúltak, bár erre a Veki elektronikája is rátett biztosan 1-2 lapáttal.
Mikor 80W-os vagy nagyobb izzó volt a fényszórókban a vezetékek egy hosszabb út után a nyári melegben megégtek, így fényszórót kellett cserélnem Még jó, hogy pár ezresért lehet ilyent szerezni ehhez az öreg autóhoz.
H7-ben a 65-ös Osram Off-Road jött be legjobban. Ez bírja vagy 1 évig az autómban évi közel 30000km mellett és látok is vele.
A régi foncsor ellenére is egész jól látok vele, nem villognak szembe soha, egyedül a fényszóró oldalra terítésével nem vagyok megelégedve, de ezt betudhatom a B1-es fényszórónak.
H1-ben Megalight-ot használok, de ugyanolyan jó a NB is.
H3-ban ami legjobban bejött az Osram Allseason Super H3. Szép sárgás és kicsit magasabbra állítva (nem a szembejövőt zavarva) a ködlámpát akár tompított helyett is helytáll extrém helyzetben.
Most, hogy megtudtam a H7-es 65-ös Osram megszűnését, be is vásároltam belőle, hogy legyen tartalék.
Nemsokára jön a B2-es fényszóróm és megy is bele 4db 65W-os H7-es :)
Ezeket csak azért írtam le, hogy ha valaki nem tudná eldönteni mivel próbálkozzon neki segítség.
Persze nem árt tudni, hogy a H7-es Osram 65-ös nem lehet hivatalosan az autóban. Azonban nekem nem volt vele problémám soha, már műszakira sem veszem ki.
Az utólag beszerelt xenonra a halogén helyére projektor nélkül nagyon haragszom, ha ilyennel jönnek szembe, akárhogy is lejjebb van állítva, nagyon zavarja a szemem, gondolom ezzel nem vagyok egyedül.
Ami biztos, hogy a következő autómnál az egyik legfontosabb szempont a gyári xenon lesz, mindig irigykedem mikor jönnek hátulról vele és körbevilágítja az autómat, esőben is.
Akit érdekel itt lehet még kapni az Off-road H7 65w és Allseason Super H3 izzókat is:
Eladó 1 pár Osram Night Breaker Unlimited H7 izzó, ajándékba kaptam, 3 órát használtam, de nekem annyira nem jött be. Osrom Cool Blue Limitedet tettem vissza. Postán küldöm, ajánlottan, bélelt boritékban, dobozában, előre utalva 4000 ftért. Vagy személyesen Bp-Hűvösvölgyben munkaidőben átvehető. ha valakit komolyan érdekel, küldök róla képet emailben
A hozzáértőktől szeretném kérdezni, hogy az emelt fényerejű izzók többlet hőtermelése nem tehet kárt a műanyag foncsorban? Valaki írta, hogy az NBU simán olyan meleg mint egy 80/100-as tungsram.
4-5 hónap az nem túl sok, de kérdés mennyi km van benne (üzemóra)
A nagyobb teljesítményű izzók nem feltétlen bírják tovább, sőt rendszerint kevesebb ideig mennek.
Nézesd meg a rendszert is, de a lámpa ettől függetlenül megérne egy misét meg a szemed is.
Szem azért pl, mert szemüveg nélkül nekem is rossz az éjszaka, de ha van egy olyan szemüveged, ami a csillanásokat jól szűri mindjárt más lesz a helyzet, pálne ha dioptria is kéne vagy cilinderes lesz a szemed, az még rosszabb, tapasztalat :)
Általában a foncsor a szűk keresztmetszet (nálam pl ignis bírta a 90-eset is, de a honda nem bírta még a 80-at se), kábelezés, van-e relézve.....
Ha nincs relézve és kapcsolón megy az áram (opel astra, suzuki ignis csak két példa, igaz ugyanaz a kapcsolójuk :)) akkor semmiképp se, az 55w is kinyírja ez meg végképp.
Célszerű átkábelezni ill. kirelézni a rendszert, akkor talán jó lesz.
Ha ezt nem szeretnéd, akkor keressél pl Osram nb-t, Tungsram Megalight ultra-t (120-ast) vagy Philips extreme izzót (utóbbi sztem a legjobb, de több, mint 2x annyi, mint az elsők)
Mielőtt bármit csinálsz érdemes megnézni a lámpák milyen állapotban vannak.
Nekem ki lett cserélve a látszólag jó állapotú lámpám és most erősebb, mint amikor 100/90 volt benne...
Ha 8 év feletti ezen mindenképp elgondolkodnék :) Nekem pl Depo került bele, ami nem egy nagy név és árban sem sok.
Szerintem pont ugyanazt az izzót csomagolták ujra, csak már 80w -osra átsorolva. Gyanitom ha le lenne mérve meglepően egyforma lenne teljesitményre és fényáramra is a 65w és az uj 80w -os. :)
Nekem az nb jó, de esős időben kezd a használhatatlan felé húzni, de nem használhatatlan. Fórumtársnak meg az vált be még ilyenkor is :)
Emlékszem wagonr-es időben egy philips +30-as premium volt benne. Szárazon nagyon jó volt, esőben semmit se láttam vele, utat nem láttam szinte. Az egy kegyetlen út volt hazáig az osztrákoktól.
Azóta megsárgultam :D
Tungsram Golddal indult a "sárga élet", ijesztő amikor a zöld fű fekete :D
Ugyanakkor ez a philips extreme ez szinte mindig jó, valamit huncutkodtak a színével, mert nem az a fehér, mint osram és a többi, mint ha szürkés-kékes árnyalata lenne és szépen látni vele az utat esőben is, ködben még nem volt tesztelve.
Osram leddriving-ről mi a vélemény?
Gondolkodok ködösön és ez egyben nappali fény is lehetne, nem kéne tompított akkor.
Megszüntette az Osram. Vagyis ujracsomagolva 80w -osként lehet kapni legalábbis ezt olvasom külföldi forumokon, mivelmás gyártóknál Philips stb, is 80w -osakat lehet kapni valószinü ez az oka a rebrand-nek.
Ok, de ne felejts el lámpamagasságot is ellenőriztetni utána. Osram izzók rendszerint feljebb világítanak, mint más izzók. Bár nincs két egyforma belőle :D
Köszönöm a gyors választ. A hangsúly nem a jó kinézeten van (festett izzók) hanem, hogy jól világítson. Végül is rosszabb nem lehet mint az aktuális, valószínűleg megrendelem és leírom a véleményem, esetleg készítek képet is. (milyen beállításokkal tudnám fotózni és érzékeltetni a különbséget?)
Ezen izzók egy része már wagonr-nél is megvoltak, majd ignisnél indult be a nagyobb tesztüzem (látványosan gyengébb lámpája miatt, ami még mindig jóval erősebb, mint sok más autóé :D) és soknál még én se tudom melyik melyik is :D
Amúgy itt jöttem rá, hogy a bordázott lámpa hatékonyabb, mint az átlátszó búrájú, ami azért egy nagy pofon volt :D Persze kategórián belül nézve, intenzívebb fényt adott a wagonr egy lényegesen gyengébb izzóval.
Kérdezném az itt jelenlévőket, hogy az Osram Night Breaker Unlimited h4 tényleg olyan jó izzó-e mint amilyennek írják? Egy 2005 -ös Swift -be szeretném beletenni, még a gyári izzók vannak benne és szerintem már kicsit halovány a fénye, ezt szeretném lecserélni valami jobban világító darabra. Mivel minden autó foncsora más és más ezért ha valakinek van tapasztalata ezzel az autóval akkor kérem írja le. Természetesen örülök minden tippnek, mert jelen esetben nagyon tanácstalan vagyok.
szia, tegnap postáztam neked 6 különféle izzót tesztelésre:
H4
1. Valeo Aquavision (sárga) - 1 darab
2. Narva Contrast+ (sárga) - 1 pár
3. GE +120% (fehér) - 1 pár
H7
4. Valeo Aquavision (sárga) - 1 darab
5. Osram NightBreaker Limited (fehér) - 1 darab
H11
6. Solarzen Pure Yellow (sárga) - 1 pár
Ez pedig a korábban küldött izzók listája, itt is 6 félét küldtem, felsorolom őket, hogy ne keverd össze kozgab izzóival :D
Ekkor mindenből 1 DARABOT KÜLDTEM.
H4
7. Hella 60/55W normál fehér izzó - 1 darab (referencia izzó hogy legyen mihez hasonlítani a többi fényerejét) 8. Hella 60/55W (sárga) - 1 darab 9. TungsraGold 60/55W (sárga) - 1 darab 10. Tungsram 100/80W sárga(koton)búrás - 1 darab
H7
11. Xencn 65W (sárga) - 1 darab 12. Osram 55W Allseason (sárga) - 1 darab (* megjegyzés sárga a lóf.szt, halványsárgás fehér)
Ez legutóbbi kettő H7-es egy műanyag dobozban érkezett, erre hihetted, hogy 1 pár, de nem, mert 2 különböző darab.
Márcsak 1 féle izzót hiányolok.
H7-es Osram Offroad 65W fehér - Reléguru nem tudnál ilyet küldeni tesztelésre?!
1200-1500 lumen körül vannak a 55w H7 izzók.
ez a 100w 550lumen sehogy se jó.
értem h a sárga miatt kevesebb a fényerő de nem a harmadára esik le, pláne hogy ez 100w-os?!
lehet hogy kamu számok ezek.
Sziasztok tudtok ajanlani valami jo sarga fenyu H7 55w -os halogent tavolsagiba?
A kodost kicsereltem eleg erdekes mert sargan vilagit H8 viszont kivulrol maga az izzo fenyen nem latszik hogy olyan sarga lenne csak a foldon meg a falon szembe ,de az viszont joval sargabb mint a normal H8!
Gondolkodtam rajta, de a V2 úgy is mindent szétráz, úgyhogy a színe miatt inkább az NBU-t választottam. Az előző gépembe Silverstar volt, kemény futómű, jó minőségű magyar utak, szintén V2 (Ducati S4) és simán bírta évekig a kiképzést. Persze nem kapott annyit, mint egy napi használatban lévő autó.
Találtam még egy gyöngyszemet, kiváncsi lennék a fényére. Ha ünnepi hangulatban leszek, lehet, hogy meglepem magam...karácsonyra? :). Mondjuk egy db izzócskáért nem kevés az ára:
FF fényszóró = Freiflächen-Scheinwerfer A Hella mutatta be 1988-ban.
Az FF-fényszórók fényvisszaverő felületének alakja szabad kialakítású. Ebben a tükör alakja semmilyen szabályos geometriai formát nem mutat. A foncsor több ezer kis, különböző szögben álló felületekből áll, közöttük folyamatos átmenettel. A fényvisszaverő felület szegmensekre osztódik fel, melyek az út és a környezet különböző részeit világítják meg, az ilyen felületek alakját csak számítógép segítségével lehet kiszámítani és optimalizálni. A működési elvből fakadóan az FF-fényszórónál az üveg nem bordázott mivel a fénysugarakat csak a foncsor irányítja.
Egy 950 Adventure lámpájából szeretném kihozni a maximumot, hagyományos foncsoros lámpatest H7 tompított és H3 távolságival. Kicsit előre cselekedtem, ugyanis épp a héten rendeltem mindkét izzótípusból NBU-t, aztán rátaláltam a fórumra. Nagyjából 30 oldalt olvastam vissza, az aktuális téma így megvan :) Sőt, utólag találtam rá a 65W Osram Offroad-ra, aminek épp megszűnik a gyártása. Ami fontos, a gépet esős, ködös időben nem igazán használom, viszont off-road körülmények között rendszeresen. Cserélgetni nem szeretném az izzókat, kérdés, hogy inkább 65W Osram offroad vagy maradjon az NBU? Még nem szereltem be az NBU-t, jelenleg egy SVS2 H7 van bent. Lehet, hogy csinálok képet csere előtt (SVS vs. NBU.
Papíron ugye a 65W üti az NBU-t. Nem zárkózom el a kínai csodáktól sem, szimpatikusnak tűnik ez a Xencn 65W H7, H3 - van 3800K és 4300K változata is.
A sárgásabb alacsonyabb K fénnyel bizony jobban látni ködben és esőben.
(próbáld ki otthon: egy befőttesüvegbe tegyél vizet és világitsd meg egy fehér majd egy sárga fénnyel,próbáld meg ugyanezt ha tejjel kicsit opálosítod a vizet.A fehér fény "belefullad" a sárga pedig szépen átvilágít rajta)Igazából nem is értem a ködösöket miért nem kadmiumsárgával szerelik gyárilag?Csodát persze nem fog tenni egyik sem,a lapos,rövid terítőfény arra jó,hogy az út 2 szélét jobban érzékeld,de gyorsabban ködlámpával sem lehet menni.
használtam és is ez a keletnémet csodát. A nevére már nem emlékeztem.
Sőt, szedtem is szét, tuningoltam is, volt amelyiket át is alakítottam szúrófénnyé :)
Ismerem a konstrukciót. Tudom mik a hibái. Hidd el, az akkor jól világított, mai szemmel már nem jó. Elég rossz hatásfokú lámpa volt, sok szórt fénnyel. Ennyit tudott az akkori NDK-s fejlesztés. Egy mai szabadtükrös ködlámpa mellett sehol nincs. Volt egyébként nemsokkal az AKA után, a következő autómon az általad említett 5 centis DE rendszerű ködlámpám. Nem a méret a lényeg, bitang jól világított...
A sárga a más kérdés, annak a hullámhossza kevésbé nyelődik el a ködben, azért látszódik jobban. Használtam a kerek sárga német ködlámpát is a '80-as évek elején. Ahhoz képest, h mekkora volt, nagyon "le volt fojtva".
Volt lengyelpiacos ködlámpám is, hát azért az nem volt egy csúcs, de egy kis tuning után használhatóbbá vált :)
Ha valami remek sárga a ködlámpa, akkor előbb észrevenni sűrű ködben, mint a tompítottat.
Az szerintem a másodlagos funkciója, hogy lássak vele. Ugyanis azzal sem látni. :(
Persze néha van olyan köd, ami az úttest fölött 20 cm-rel kezdődik csak, azalatt át tud világítani, illetve az út szélét jobban meglátni vele, de aztán nagyjából ennyi...
A modern, mai autókba épített ködfényszórókról nagyon határozott véleményem van. :(
Nézz meg egy olyan megoldást, amikor a tompítottal, távolságival egy egységbe építették takarékosságból. Ott kábé semmilyen funkcióval nem bír. Aztán vannak a miniatűr, kb 40 mm átmérőjű ködfényszórók (főleg prémium autókon szeretik), amelyek ha csak egy minimális szennyeződést kapnak, már akkor is alig érnek valamit.
Ha összevetjük a fillérekbe kerülő lengyel univerzális ködfényszóróval, döbbenet a különbség...
Régesrégen, a koda 120-asunkon keletnémet AKA ködfényszórók voltak. Attól tartok, hogy nem lesz még egyszer olyan hatásos ködlámpám. (Ámbár annak a fő fényszóróit is visszasírom: az üvegalapú foncsor mosolyogva bírta a 100/90-es H4-es izzókkal.)
Szerintem iszonyúan drága, aztán a felfogatása sem győzött meg. Hogy lehet ezen nagyon finoman a magasságot beállítani? A 2 db led jobb fényt biztosít, mint a gyári ködlámpa izzója? Aztán a ködfényszóró átvilágított felülete igencsak kicsi, ráadásul csak egészen szemből észlelhető (ködfényszórónál fontos szempont, hogy lehetőleg előbb észrevehető legyen, mint a tompított). Kanyarlámpának meg bárki bekötheti a meglévő ködfényszóróját, némi okosítással. Ezeken túl még igen mélyre is kerül, és a remek hepehupás útjainkon esetleg túl későn veszi észre a szembejövő.
Ez mondjuk sok olyan autónál is gyenge megoldás szerintem, amelyekben gyárilag van menetfény. Az a ritkább megoldás, mikor a tompítottal egy magasságba építik.
Sziasztok! :) Vásároltam Osram night breaker unlimited izzókat H7 est! az lenne a kérdésem ezeket nem hamisítják? elég jó áron vásároltam 4.000Ft volt a pár. letudom valahogy ellenőrizni hogy eredeti e vagy sem? van rajta valami sorozatszám amivel le van zárva felül.
Eddig a legkiegyensúlyozottabb izzó, amit használtam. Esőben sem rossz, hóban marha jó, szárazon is nagyon ott van.
Szárazon minimálisan gyengébb, mint nb, de esőben hihetetlen jó ahhoz képest, hogy nem teljesen sárga. Igaz festés nélküli a 100-as, de naggyon szép a fénye.
Az a leggázabb árrés tekintetében. Pénteken lópiaci kupec szintjéig mentem le a Philips Automotive kelet európai értékesítési vezetőjével, mégsem tudjuk értékelhető módon olcsóbban adni. Mutattam neki egy-két weboldalt, ahol olcsóbb, számoltunk, váltottunk és azt mondta, hogy az tuti hamisítvány....
Igen, de ez még nekem sem világos. Szerintem beépített LED menetfényes, xenon lámpa talán A4 Audiba. Nem gondolom, hogy eladható árban kihozható egy több éves autó esetén egy LED tompított ECE engedéllyel.
Oké :) Tényleg kérdezni akartam, hogy a katalógusban amit feltettél vannak nappali menetfények, LED ködlámpa és van retforit LED fényszóró is? Vagy én értettem félre valamit.
Ha csak a tompított számít, akkor szerintem a GE 120 a legjobb, nyárra tökéletes, amikor száraz az út az esetek 90%-ban. Szerintem kapható lesz, ha csak nem találnak ki valami új izzót, ami ezt leváltja majd. Tescoban sokszor akciós, múltkor is az volt, amikor én vettem, nemrég is olcsóbb volt, amúgy is útban van neked, néha érdemes szétnézni. :)
A sárga jellemzően használható mindenhol, de vannak utak, amik ezt nyelik el teljesen, pl Gyömrőtől Pest felé a 4-es út. Gyakran semmi fény nem látszódott úton. Előtte - utána viszont tökéletes...
Hi all! Eddig az NBU-t amolyan marketing izzónak tartottam, az ára és túlreklámozottsága miatt. Ma viszont kellemesen csalódtam benne, ahogy jöttem Miskolc felé végig esett az eső és a hó, nem volt már kedvem ismét izzókat cserélgetni, így hát bentmaradt az NBU, az autópályán rendesen világos volt a kocsi előtt még szakadó esőben is és nem tudom miért de jobban láttam vele, mint eddig bármelyik izzóval. A sárga izzó, sem volt ilyen erős, most valahogy annyira erősnek tűnt, hogy nem számított, hogy vizes volt az út. (Nem tudom, lehet az M3 aszfaltja másabb mint a környékbeli közutak, de jól lehetett látni, még ködlámpát sem kellett használni. :) A refije az szerintem továbbra is gyenge, sőt szerintem gyengébb mint egy alap izzó refije, de autópályán amúgy sem használom a refit.
Használtam az obisárgát (Alpin sárga) ignisben, gyönyörű sárga, no nem annyira, mint xencn, de majdnem :)
Odaadtam cimbinek sx4-be, ahol majdnem fehér fényt adott. Színezett izzóról van szó, tehát ez fizikai képtelenség és mégis. Fesz ugyanannyi volt mind a két autóban az izzóknál, ignis pl 14.3 és 14.4-et tudott izzónál mérve. Lehet minimális kékesítést követnek el pár autónál gyárilag? Nem tudom, de ez a tippem :)
Narva azzurot adtam Atinak, régi de nem rossz izzó, de lesni kell, hogy tényleg sárgás a búra :)
Meg sztem odaadtam a merényletet is, ami szintén narva csak épp full sárga a búra és 100/90 :D
Van Bosch xenon silver (ugyanaz, mint ge sportlight), nbu és sok más finom nyalánkság is :D
A baj az, h több, mint 3 éve xenonos autóm van. Előtte a Civicem H1-gyel ment, akkor meg próbálgattam őket, azóta nem. Mericskelek persze, de pl egy NBU-val nincs tapasztalatom. Meghat ez olyan dolog, h ami nekem bejön, vagy kimérve tok jó, az lehet másnak nem jó. Engem sosem vonzott a sárga, amit itt nagyon sokan favorizalnak.
Ahogy olvasgatom a fórumot, eléggé régóta méred az izzókat. Van valamelyik amire azt mondod: - fiúk ez kiváló ezt vegyétek magasan veri a többit. Vagy ez Neked csak hobby? Kb egy hónapja is megkérdeztem akkor egy már nem gyártott izzót irtál. Változott valami esetleg?
Hehe, Belzebub, van egy H4-es lámpatestem kőcsönbe. A bal gyári, amit kicseréltem. Talán olyan állapotban még van, hogy tesztre jó legyen. Vetítési képével nem volt gond, de a foncsor már elkezdett kicsit leválni. Még így is jobb bármilyen fss franciánál :D
Ha csak enyhén veszem észre, h mattos, jó lehet? Kollegának új fényszórói vannak (na jó, pár évesek), garázsos a kocsi, és szebbnek tűnnek, mint az én 10 éves pilácsaim!
Én mondjuk nem vagyok hajlandó alacsonyabb kocsiban utazni, aminek több ésszerű oka is van, nem csak a kényelem :)
(kutyatúrák rendszerint erdő, időnként szántóföld, utcáinkat télen nem takarítják, ...)
Ráadásul nekem ez a rom eszik várhatóan 9-9.5-et benzinből, csak város 10-11 ami ritka nálam, ami ugyan nem kevés, de nem is sok a termetet, súlyt és 4x4-et alapul véve :) No meg dízelellenes vagyok :D meg turbóellenes is kapásból. Nem szeretem a meglepit :)
Lassan kéne izzót cserélnem a kocsiban :) Kezd unalmas lenni a sárga xencn ami mocskosul világít az új lámpában :D
Eddig azt hittem, hogy a jobboldali DEPO tökéletes állapotban van és a bal kicsit mattult, de nem vészesen (év elején políroztattam, UV védelem ide meg oda, szart sem ér :D)
Erre betettük az újat és most a jobb látszódik nem kicsit mattnak :D Jobban is világít a bal, nem kicsit :D
Ebbe viszont be merem tenni a 100=80-akat is, a jobb is bírta szépen :D
Régi gyári megmaradt, nem dobtam ki, foncsorozni kéne, de valszeg közel ugyanennyi lenne a munkadíj, annyit meg nem ér meg :( Lehet felteszem eladni.
Fiesta is rendben van, benne van Hella és a Tungsram sárga, most azzal járok.
alkalomadtán összefuthatunk és megnézhetnéd a foncsorát hogy jó e vagy mattul.
Jaj, lemaradt még, hogy ár-érték arányban szerintem az SVS2 a legjobb. Sőt ha majd egyszer minden izzóm kiég, akkor maximum SVS2 lesz az amit újra megveszek, mert a többi árban bőven drágább, de tudásban meg nincs akkora különbség.
Sziasztok! A kocsiban maradt az NBU, ma mennem kellett vele az esőben és vizes aszfalton, hát igazat megvallva, nem sok fény jutott az útra, de kellemesen csalódtam benne, mert szemre, jobban láttam vele mint a GE120-al vizes úton. Azzal még kevesebbet lehet látni és nekem sárga az NBU-is. :))))))))) A távfény az fehér, de kevesebbet lát vele az ember, mint egy normál izzó távfénynél, a kék búra jól megszűri a fényt. Ergo rosszabb. Így mindent összevetve szerintem a GE120 a legkiegyensúlyozottabb izzó. Ha rangsorolni kellene akkor:
1. GE Mega 120%
Pozitív:
ára olcsóbb mint az NBU
melegebb színhőmérséklet
nem annyira meleg mint az NBU
erősebb a távfény
Negatív:
A melegeb színhőmérséklet ellenére nem látni vele esőben
2. OSRAM NBU
Pozitív:
nagyon precíz és pontos a fókusza
a legerősebb tompított
esőben úgy-ahogy de láttam vele
Negatív:
a búra nagyon meleg
távfény szerintem pocsék
magas ár (jó marketing)
3. Osram SVS2
Pozitív:
nagyon precíz és pontos a fókusza
meleg színhőmérséklet
olcsóbb mint előző társai
Negatív:
esőben alig láttam vele
4. Valeo Aquavision
Pozitív:
esőben és ködben jól lehet vele látni
nem melegíti a búrát
ár
Negatív:
rövid élettartam (peti tapasztalatai alapján)
szárazon nagyon gyenge
5. GE alap izzó
Ezzel csak úgy ahogy láttam, egy Bp-Miskolc utat tettem meg vele, semmi extra.
Az eslő képen NBU vetitési kép, délután még nincs teljes sötétség:
A másodikon egy SVS2 és egy NBU (na melyik, melyik...annyira nincs nagy különbség szerintem, csak árban)
Szerintem be is fejeztem az izzó tesztelgetést, a csomagtér teve van H4 izzókkal, ha esik, akkor Valeo (bal) NBU(jobb), ha száraz akkor meg NBU. GE marad tartaléknak, csak úgy mint a többi. Köszönöm a figyelmet!
Visszatettem a H7 Osram Offroadot (65W). Sárga 65W-os Xencn után megint az az érzésem, h hú, de jó :) A sárga ködben király, esőben király, de száraz időben a fekete aszfalt nagyon elnyeli a fényét.
Na, egyelőre ami biztos, azt táblázatba szedtem. A H7-es izzók körül volt egy kis keveredés, azok mérését megismétlem. Épül már a tápegységem otthonra (Max 15V és 100W), szóval még méricskélek. Addig is a H4-esek jellemző adatai...
Hétvégén méricskéltem. A dolgok nem teljesen úgy jöttek össze, ahogy kiterveltem. Csak H7-es foglalatos lámpatestem volt és a te gyűjteményedben meg csak egy H7-es izzó volt. Az a rohadt infrás hőmérő sem volt képes normálisan leolvasni az izzó hőmérsékletét. Amit megcsináltam: összehasonlítottam egy normál H7-et a Xoncn H7-tel és megmértem a H4-ek lux értékeit. Hiába kevesebb lumen egy H4, mint mondjuk egy H7, ha egyszer az izzószál mögött ott van az árnyékoló, ami visszaveri a fényt, így van olyan helyzete a H4-nek, hogy sokkal erősebb a fénye, mint egy H7-nek.
Csütörtökön lesz egy vizsgám, utána összesítem az adatokat.
Szóval ezek vannak, így gondol át, h küldesz-e izzót tesztelésre. H7-et tudok lámpatestbe rakni.
Nem ezt irtam :)
A 100/80-ra írtam, hogy langyosabb volt, de ez még A Tungsram korazakból.
a ge féle kb ugyanolyan meleg mint nb
100/90 merénylet melegebb picit, de korábbi tesztből láthatjuk miért xd
ezeket a képeket megtaláltam én is neten. Azon a fórumon is csak jókat írnak, szóval szerintem egy próbát megér. :) Köszönöm a sok infót, amit adtál. üdv.
Nem tudom, nem volt nbu m sose, nem szeretem a kékes izzókat. GE megalight ultra plus 120 ami nyerte a totalcaros izzótesztet volt de az nem volt jobb ennél. Nem sárga, szép fehér. Nem tudom a melegedést, nincs ilyen mérőm. 1 éve használom: ki nem égett, a foncsornak semmi baja, marad továbbra is. Nekem ez a legjobb az biztos. Szabadtükrösbe van és nagyon szép a vetítési képe van éles csík a garázs falon. Most megnéztem este szembe jövőként nem vakít. Ha van kérdésed segítek még.
NBU-tól jobb a fénye? Elvileg többnek kell lennie, mert azt írja hogy 1350lument tud.
Gondolom sárgább mint egy NBU. És nem melegszik? Vezetékek és bura jól érzik magukat?
Engem speciel a legjobban a 15-20 perces járatás utáni búrán mért hőmérséklet érdekel.
Ezt veszem majd alapnak, mert a vezeték bírja a 55-80W körüli teljesítményt de a műanyag foncsor a hőfokot nem!
( tavaly arra kértem WB-t, hogy 4 méter hosszú 1.5mm2 kábellel kösse össze az izzókat és a tápot, hogy az átlag autó mintáját minél jobban reprodukálhassuk )
illetve, hogy 14.3V körüli tápról meghajtva az ittókat azoknak üzem közben a lábain milyen feszültségek vannak.
Ez meg utal az izzó első ellenállására, illetve a huzalnak a vastagságára.
Még azt is mondta, hogy 1 méteres távról fogja megmérni a fényerősséget.
Ezekből ha készít egy táblázatot szerintem ragyogóan fogy látszani, melyik izzókat kell gyorsan megrendelnünk relégurutól :-)
Nekem ez van régóta. Nagyon szeretem. Nekem ez vált be a legjobban. Osram svs 2.0 nál egy picit erősebb és fehérebb, de ahhoz hasonlít a legjobban mivel egyiknek sem színezett a búrája. És nem ég ki hamar bár nekem egyik növelt fényerejű sem mert stabil az áramellátás.
Kiürítettem Reléguru-nál a HCBI készletet (4 csomagot rendeltem). :D Itt a környéken teljesen beszerezhetetlen. Találtam még egy NBL-t is a csomagtartóban, ami bontatlan, az jó lesz a Lianába, csak elég hülyén néznek ki a sárga helyzetjelzők a NBL mellett és a rendszám világítás is w5w, oda is HCBI-t gondoltam. :D Majd csinálok képeket, hogy milyen lett.
OK, sárgás. Egyet nem értek, hogy ha az áramfelvétele majdnem vagy akár ugyanannyi, mint az NBU-nak, akkor miért káros az ALS használata és nem káros az NBU használata? Mert ha jobban melegszik és az áramfelvétel is ugyanannyi, akkor egy idő után a foncsor szépen tönkremegy az NBU-tól. Vagy nem?
Minél vékonyabb helyen megy át az áram, annál melegebb is, innét kezdve minden húzott izzó melegebb, mint széria társaik. NB meg kiemelten nem hűs darab :)
Ez számtechben is megvan és sokan nem értik miért ilyen melegek a mostani procik. Hát 22nm nem 35 :D
Saját tapasztalat, hogy nb melegebb, mint egy tungsram 100/80. Viszont valamiért a kupakos 100/80 GE viszont meleg.
Ez alapján, akkor az ALS sokkal jobb, mert kisebb a hőtermelése és lumenben majdnem a dupláját tudja mint az NBU. Mondjuk ettől függetlenül az autó vezetékeit, ha jól értem jobban terheli, mint az NBU és "károsabb".
P.S. Ha biztos, nem tenne kárt az ALS sem az optikában, sem a vezetékelésben, akkor ez a legjobb izzó a piacon, mert nagy a fényereje, sárgás így jó minden időben. Valahol volt is összehasonlító .gif kép, hogy tényleg jobb a fényereje, mint az 55w izzóknak.
Megane 2 gyárilag ki van relézve, a gyári vékony szar vezetékével álló és járó motornál izzó nélkül a csatlakozón pontosan azt a feszt. látod, amit az akksi sarukon.
pozitiv 0.75mm2 a negativ 1.5mm2 (mert az dupla szálas) szóval ezen nem csodálom, hogy esik a fesz terhelten.
Viszont terhelten már kerek 1V-ot esik a feszültség a világító izzón az akksi kapcsaihoz képest.
Átvezetékeltettem 2.5mm2-esre és raktam bele kiégésgátló áramkört, igaz azóta még nem mértem ki hogy igy mennyi üzem közben a fesz az izzó lábain.
Álló motorral 11.9v mértem, járó motorral 12.7v mértem, a héten relézem a lámpákat, 1v veszteség sok szerintem, lehet ,hogy ez is egy ok ami miatt gyenge a fényerő. Mennyi kell legyen 13.5v körül?
Végre bekerült a jól a helyére a 65W-os narancssárga Xencn (mert pár hete sikerült rosszul beraknom).
Majd megírom a tapasztalatot hogy este milyen, de már most láttam a szürkületben, hogy fényerőben simán hozza az Osram Allseason fényerejét és jó a vetítési képe.
Szerintem csak koromsötétben meg ködben jön ki az előnye.
Bizony ha nincs trutyis idő, láthatóan sokkal erősebb tőle az Allseason vagy NBL, de ezek meg sz@rt sem érnek ködben!
ja, mese habbal, hogy az Allseason sárga, majdnem hófehér a Xencn mellett :)
Akinek van XENCN 65W sárga H7, mit tapasztal vele?
Ködben iszonyat jó, ez biztos. De párom is jelezte, én is észrevettem, és egy kollega is mondta, akinek Silverstar van az ugyanilyen autójában (Astra G), és mellémállt vele, h nézzük meg, mit világít, hogy olyan, mintha az autó előtt lenne fény elég, de NEM VILÁGÍT ELÉG MESSZE....
még van 1-2 hely ahova el fogok menni, hátha van. Én is sajnálom, hogy nem tudtam megszerezni magamnak a narva izzót, ha akkor megveszem, akkor most már az autóban lenne. Netről lehet rendelni, csak ott drágák az ilyen sárga izzók.
Nekem teli sárgára szinezett, de nem pattogzik le :)
Fényerőre sárgán kb nb vagy philips 100, de nagyon sárga színben.
Köd nem ismert előtte :D Majdnem xencn sárga :)
Kemény ködben úgy mentünk, hogy folyamatos előzgetések, látótávolság kb 3-400m míg másoknak volt vagy 20 a fehér izzókkal :D
Nem voltunk lassabbak, mint száraz időben. Ignis lámpája bírta, crv bal gyári fényszórója meg nem tudom mitől, de elkezdett leválni. Sztem inkább csak öreg már, majd kap Depo-t oszt konyec :D
BUÉK!!!! Valahol van video felrakva erről a ködösről. Talán a DRL-es témában. Nem volt valami meggyőző, a ködlámpa funkció inlkább "csak van" kategória. A menetfény viszont nagyon jó és szép is. Ha lenne ennyi fölösleges pénzem, akkor sem fektetném ebbe a DRL/Ködös kombóba, de mindez csak az én véleményem, nem akarok senkit sem lebeszélni.
Sárga izzókkal kapcsolatos utam teljes kudarcba fulladt, írtam, hogy láttam sárga narvákat, namost mire odeértem, valaki megvette az utolsó 1-1 pár darabot a contrast és azurróból is. Az eladó sajnos nem tudott már rendelni, mert ahonnan ő veszi, ott sincs már, amúgy kódok alapján a kettő ugyanaz, csak két fantázia névvel, legalább is ezt az infót kaptam. Végigjártam vagy 15 autósboltot kék izzó van, sárga nincs, így most megnézem, annak a lehetőségét, hogy internetes boltból Kijevből rendeljek sárga izzót. Sajnos az ünnepek miatt nem nagyon vannak nyitva én meg hamarosan utazok vissza. Így lehet, hogy nem lesz semmi a dologból :( Lehet, hogy lemondok a sárga izzókról, mert amilyen most a tél nem is kell igazából, vagy csak én közlekedek úgy, hogy mindig száraz az út. Most úgy járok, hogy bal oldalt valeo aquavision, jobb oldalt ge megalight 120, így a bal oldali fényerő nem az igazi, középen kevert a fény. :)
A berner saját oldalán 1200luxot ír 0,5 méteren. Na ezen már nem igazodok ki. Még emésztgetem a 25 ezret :) 15 ezerért most megvenném de tudom, ez nem így megy.
Nekem ledes vezeték nélküli műhelylámpa kellene. Ár talán nem számítana ha igazán jó és tartós. Ceruza (AA) elemes is lehet, az ikeás nem drága vagy belső akkus. Esetleg ilyet is tudsz? Köszi
Nekem a kulcstartómon egy rozsdamentes AAA-s lámpa van most már 4 éve, természetesen hibátlan működéssel, de az 65 USD volt. Ezt csak azért írom, mert persze van lámpa a 10-20 dolláros szegmensben is, csak hát az olyan amilyen. Ha meg LÁMPÁT akarsz, akkor az olyan 30 dollárnál indul, ami mondjuk egy elemes, de ha picit erősebbet akarsz, ami mondjuk világít is, megbízhatóan vízálló is, akkor 50-60 az induló ár.
Szerintem ha lenne olyan izzó ami nagyon szuper lenne ködben már megtaláltuk volna. (Ezt elkeseredésből írom). Amiket Péter elküldött tesztelni azokat itt már próbálták mind az életben. De senki nem jelentkezett hogy micsoda jó izzót talált. Reménykedjünk mást nem tehetünk.
Korábban talán itt is volt Tufaaa, neki egy swiftben van sárga (nagyon durván módosított lámpákkal).
Világítás kapcsoláskor durva nagyon a zöld szín majd ebből megy át sárgába :D Imádja at a fényt, pláne rossz időben. Ott is bejött, hogy a sárga jobb, előtte 4300 volt, ahhoz képest ég és föld a sárga.
Nem lett erősebb, csak most lett normálisan beállítva és ugye beletettem a GE izzókat a sima standard izzók helyett és a sárga izzók is a polcon maradnak/maradtak. Modnjuk lehet, hogy ez már csak a szubjektív faktor, de néha még most is úgy tűnik, hogy a Kadettel jobban látok. :D
Hogy lett ennyivel erősebb a Skoda? A Suzukiba betettem az NBP helyére az NBL-eket, sokkal jobb lett, szerintem már a végét járták. Csak most kell majd HCBI is, mert a Lianán külön van a helyzetjelző és így bután néz ki. :D
Tegnap öten ültünk a Kadettben, így világított oda a lámpa, ahova kéne. El is felejtettem távfényt kapcsolni, annyira jól láttam vele, pedig vizes volt az út, hazafelé meg már majdnem jeges. :D Kár, hogy nem lehet feljebb állítani és hogy a magasság-állító se működik. Ja, meg a jobb oldali lámpa most nem is motoros, a másikon meg nincs motor... :(
Amit én láttam az a Narva Contrast+ volt, de volt talán Azurro is .(Nem ezeket néztem, mást kerestem) Az egyik picit sárga netes képek alapján, a másik meg teli sárga mint a Valeo Aquasivion.
Értem, hát akkor nem fogjuk tesztelni. :) Most Ungváron vagyok a szüleimnél, holnap körbenézek izzó ügyben, sok félét láttam az üzletekben, amit Mo.-n nem nagyon láttam, ilyen a NARVA is, de van a polcokon a 100w Tungsram sárga búrával, volt talán ALS is, vagy valami sárga Osram. Kell valakinek valamilyen extra izzó? Meg tudom most nézni és ha van akkor szívesen beszerzem.
Helyesen tudtommal búra. :) Amúgy már átállítottam a bill. kiosztást, mint kiderült linuxon sokkal egyszerűbb mint win alatt. Most már ékezetekkel fogok írni. :D
Billentyűt át tudod állítani magyarra, csak tudni kell hol vannak az ékezetek, nem jó kifogás a külföldi bill :D
Évekig törökön dolgoztam, otthon angolom van asztali gépnél, mégis tudok magyarul írni :)
Amúgy nb gyak olyan meleg, mint a 100/80-as GE izzóm... Legalábbis a búra.
Depo nekem se párásodik, pedig 2008 előtti a lámpa már benne, de ugyanolyan jó, mint a gyári Honda (ha nem jobb :D), igaz az 2001-es, de az most kapott polírt :)
Ilyet nem tapasztaltam az automon, de sok helyen en is olvastam, hogy elenged a ragacs. :) De amugy az osszeszereles minosegen latszik, hogy nem gyari a fenyszoro. A fenyero, hat az meg sajnos marad ilyen. :( Max. beleteszem meg az NBU-t, de nem hiszem, hogy a mostani GE +120-tol sokkal jobb lenne. Nekem gyenge sajnos, de nincs mit tenni, ez ilyen.
Lattam tegnap Narva Contrast + izzokat, nem tudom vegyem e meg tesztelni, vagy sem, mert ha a mostanival sem tetszik a fenyero, akkor valoszinu azokkal sem fog. Ha nem lenne minden muanyag, akkor lehet beletennem a 85/80w ALS-t, de a GE utan is nagyon meleg a bura.
HELLA 2005 es 2008, a DEPO pedig 2009-es nem uj egyik sem. Gondolom ha mindketto azonos lenne, akkor a HELLA nyert volna, csak igy mar letettem az uj fenyszoro vasarlasrol, mert nagyon draga es nem lenne sokkal jobb a fenyereje.
Szia! Tegnaptol minden tiszteletem a DEPO-nak, leteszteltem 2db Skoda Octavia fenyerejet a gyari Hella lampakkal es durva vegeredmeny szuletett. A DEPO lampaim mindket esetben jobbak voltak.
P.S. Bocs, hogy ekezet nelkul,kulfoldon vagyok es nincs magyar billentyuzetkiosztas ezeken a gepeken.
Köszi, ezekkel nagyjából tisztában vagyok, nem most kezdtem csak nehéz elhelyezni úgy a gépet, hogy ne essen le. A kocsi a pattogósabb fajtából való xd
Igen régóta fotózok, pl volt alkalmam hadtáncelőadást végigfotózni s nem közelről. No ide kellett a stabil kéz plusz leleményesség, játék az ael gombbal plusz fényértékekkel xd
Megállsz egy elhagyatott úton, vagy parkolóban este amikor már senki nem jár arra.
Betolod a kamera lencséjét egészen a szélvédő elé, hogy az ne az eget fotózza, meg ne is a kocsi orrát XD
de majd a fotósok segítenek, de pl. vaku kikapcsolva, ISO100 @1/50 záridő manuális módban készítesz egy képet, és ha ugyanezzel a paraméterrel lövöd mindet, akkor jól kell látszania a különbségnek.
ISO érték és záridőt lehet neked is állítani, ennek a beállításában biztosan segítenek a többiek.
DVR-en gondolkodtam, de drága a használható :( Kínából lenne olyan, aminek nincs kijelzője és egész kis helyen elfér, 11000ft, ezen finlózom. Hozzákötöm a tolatótükörre, ami 7"-os, azon azért látnám amit kell :D
Kollega most látta a tükröt mire is jó, azt mondja innét a civic-el nem állt volna így ki, nemhogy egy crv-vel :D
Felesleges, mert úgy sem jobb. Sötétben kalap szutyok a tel kamerája. Ez az egy gondom van vele. Ha nincs fény, nincs kép. Este 40 wattos izzó mellett már full sötét képet csinál xd képzelj oda +4-es expot xd
No hát készült egy felvétel mit is tud a kici sárga Bp-Gyömrő távon. Kollegámnak is nagyon tetszett, azt mondja nagyon is jó ez a sárga fény :D
Erősebb ez, mint neki civicben a fehéres izzó :)
Íme:
Bár ez az út nagyon nyelte a sárgát, itt a fehéres jobb, 4-es út. 4-estől Gyömrőre vezető út viszont látványosabb a sárgával.
Videót nem tenném be, mert egyrészt hosszú, másrészt pedig nem figyeltem és a dvr alkalmazás 320x280-as felbontásút csinált, ami finoman fogalmazva se jó :D (10 perc 35MB xd)
Telefon kameráját inkább nem minősítem, Prestigio 5044, ami nem rossz tel, de a kamera csapnivaló rajta :D
Ugyanez a gond a Peugeot 306 (S2)-nél is: koppig a legmagasabb pozícióba kell tekerni, és még a felső tartólábak alá is 1-1 alátétet kell tenni: akkor már oda világít, ahova kell... :)
Ködlámpát nem használok, amúgy is csak láthatósági célt szolgál. :) Nekem ködben bármelyik gagyi sárga kiváló volt. Ez viszont atombombaként világít! :D
kiváncsi vagyok Wicked milyen fényerősség mérési adatokkal fog szolgálni.
ja, ugyanilyen szinű ködlámpa izzókat vettem, már alig várom, hogy tompított és a ködös egyszerre világíthasson ugyanolyan sárgán, eltüntetve a ködöt :D
Itt sok a szaki az auto gyari drl-je 13w izzo volt kicsereltem 7.5 w-os LED-re sokkal jobb de nem az igazi!
Nos egy kerdesem lenne ha 13w -os gyari izzo helyere belekerul egy 20w-os LED akkor azt a 7 w difit birni fogja a vezetekeles vagy a foncsor vagy a biztositek?
Gondolom nem pont 13w-ra terveztek biztos tobbet birhat.
Igen, itt is vannak ilyenek. Múltkor szóltam az egyiknek, városon kívül, teljesen sötétben helyzetjelzővel ment. Még ő volt megsértődve. :D De ezeknek nem tűnik fel, hogy nem látnak semmit?
A legjobb, mikor beérek mögé és akkor kapcsolja fel a hátsó ködlámpát. Volt már, hogy 10 percig villogtam neki, de az idióta nem értette, aztán megelőztem és felkapcsoltam én is. Később elkezdett lassítani, mondom végre, de lekanyarodott, a hátsó ködlámpája még mindig világított...
A menetfény sötétben meg külön jó, mert kb. olyan, mintha távfénnyel jönne szembe. Szerintem ez valami idióta divat, vagy nem tudom.
Kadett fénye sokkal jobb. Nem tudom mi van az emberekkel, de én ma majdnem nekimentem egy suzikisnak, mert jött a sötét utcán nulla világítással. Semmi, se helyzetjelző, se lámpa. Itt Miskolcon a sok hülye éjszaka is nappali menetfénnyel jár, nem egy-kettől láttam az elmúlt hetekben, a legdurvább hogy levillogod vagy 20x és nem érti a hülye, hogy mit akarsz. A másik véglet a fényes napsütésben, vagy tiszta időben ködlámpázók.
Tegnap meg szemből villogtat egy rendőrautó, nem tudtam mit akar, aztán a tükörbe nézve láttam, hogy a mögöttem jövő akkor kapcsolt lámpát. :D Ilyet se láttam még.
Úgy látom takarja a reflektor izzószálát. Jól látom? Ezt kipróbálnám. Nem vesz le a fényerőből? Valaki árult ilyet itthon is nem? Bár az ebay sem gond.
Nem tudja valaki melyik a legjobb szabályos izzó? E jeles, halogén, 60/55. Az sem baj ha sárga csak ne nyelje el a fényét a vizes aszfalt. Az osram allseason nem az igazi. Sárga sárga de vizes aszfalton nem olyan jó, többet vártam. Az osram svs 2.0 vagy az offroad 75/65 nagyon jó szárazon szép fehér. Meg is vagyok elégedve vele. Csak tudná ezt a fényerőt vizes úton is. Volt utólagos 5000k xenonom az nagyon jó volt vizes aszfalton is. De az szabálytalan. Milyet próbáljak?
A tompítottja inkább sárgás, csak akkor látszik, hogy minimálisan fehéres, ha egy másik autó mellett állsz. A távfénye már fehér, ott az izzószál körül színezve van a búra, így a fényereje is picit gyengébb, mint az XVS 100%-nak vagy a MU120-nak. Viszont ha jól láttam, akkor az XVS130 már ugyan az a szisztéma, minz az NBU.
Akinek van XVS130 és NBU is, egy képet tehetne fel igazán, ahol a két izzó egymás mellett van, meg egyet működés közben is, egyik oldalon a Philips, másikon az Osram. Köszi!
Ha minden igaz az NBU H4-ben 3900K. Tudom, hogy a videó/fénykép nem mindig adja vissza rendesen, de ezt már inkább fehérnek mondanád vagy még inkább sárgásnak?
Nem tettem még be majd talán holnap.Hazaugrottam Törökbálintra hát mitmodjak kinlódás volt,gyakorlatilag alig láttam még az autópályán is.Ez es emagos de román.Volt már philipsem(power,nighgide)azokkal nem volt gond,de ez a vision egy nagy nulla,oldalra szinte egyáltalán nem világít.A reflektor viszont jó.A nbu biztos jó lesz mert abból szinte mindegyiket használtam már,jók voltak kivétel nélkül.
Ha rendőr kéri majd kiszedi és megnézi :D Tetetem a hülyét hogy hogy is kell kiszedni? :D Csak ne nézzen be a két első ülés közé, min 2 izzódoboz ott dekkol, mert nem fér be se anyósülés alá (tele izzóval), se kesztyűtartóba (szintén vagy 4 pár :D) Csomitartó alatt is van 2 tartalék...
Valahogy nekem se jött be ez az X-treme Vision igaz nekem ez a +130 -as verzió van H7 FF lámpában. Nem tul erős, viszont cserébe foltos. Az enyém made in Poland (emag) ha ez számít valamit.
Ha mind2 izzó E jeles, akkor elmehet a pi...ba a rendőr, nincs sehol sem leírva, hogy a két izzónak ugyanolyan fényt kell kicsobátania. Szóval legális a különböző izzó használata, csak hát "nem szép".
A crv gyári foncsora picit levált, de nem vagyok benne biztos, hogy amúgy is olyan volt-e vagy sem, 13 éves kocsi. Igaz osram 85/80 volt benne nem narva. A DEPO lámpa viszont bírja, no comment :D
Az viszont tény, hogy a búrát nézve nem sokkal melegebb a narva 100/90, mint nbu :D
> a jobb oldali kék, fehér stb. a bal oldali meg sárga.
Biztos? Nem csak valami okos izzó, ami balra ilyen fényt ad, jobbra meg olyat?
Philipsnek van ilyenje, NightGuide.
A Punto2 projektorosa meg olyan volt (H1 és H7-ben is készült), hogy a "becsillanás előtti" magasságban kékes színű volt szemből, amúgy meg sárgásfehér.
De ez a vetítési képnél is látszott egy fehér falnál.
Viszont van olyan ami 1900 LUMEN-t ad le 20w Lehetseges?
1.márka zweihnder 2.model z-p13w-20W 3.quantity 2 db (ek) 4.casing szín ezüst + fehér 5.material alumínium + ABS 6.emitter típus CREE XP-E + Tajvan Guanghong 7.chip típus CREE XP-E + 4 * kukoricacső 8.total sugárzók 6 9.light színe fehér fény 10.rated feszültség 12 ~ 24V 11.power 20 W 12.luminous flux 1900 lm 13.color hőmérséklet 6000 ~ 6500 K 14.connector típus p13w 15.Application A Car ködlámpa
Kicsereltem az izzokat,450 Lumen a teljesitmenyuk sokkal lathatobbak bar a fenykepek nem elonyosek mert hatulrol alacsonyan pont szembe sutott a nap,de igy is latni a kulombseget!
Kicsereltem az izzokat,450 Lumen a teljesitmenyuk sokkal lathatobbak bar a fenykepek nem elonyosek mert hatulrol alacsonyan pont szembe sutott a nap,de igy is latni a kulombseget!
Tavaly télen mentem úgy vele, hogy baloldalt full sárga, jobb oldalt meg nb :D
No az tényleg hülyén néz ki, olcsósított philips nightguide. Ezt az izzót se értem miért szüntették meg, ok drága a gyártása, de legalább egy jó izzó volt :)
Én manapság sok autót látok így, hogy a jobb oldali kék, fehér stb. a bal oldali meg sárga. Megmondom őszintén ezen én is gondolkodtam, mert így szárazon és vizesen is jobban lát az ember. Vagy pont fordítva, se szárazon, se vizesen nem lát normálisan. :D
Köszi! :) Mivel a videót feltöltő nem reagált a kommentelők kérdésére a szett gyártójával kapcsolatban, szerintem ezen még "lehet hozni" az alábbi szettel:
Persze, sőt szeretnék fényerősséget (luxot) mérni, és utána levonni a következtetéseket. Kezdem már érteni a H4 tompítottjának a lumen értékét, de még nincs rá bizonyítékom. Jó játék lesz :))
Tegnap betettem a p.extreme visiont.Nem vagyok tőle elájúlva,gyakorlatilag alig világít.A lámpa projektoros.Holnap beteszem a nbu-t.Kiváncsi vagyok az milyen lesz.
Egy reklamálást mindenképpen megérne a dolog. Veszélybe sodortak a hanyag munkával...
Nekik is kell a visszajelzés, még ha negatív is, mert csak így tudnak javítani a dolgon. Ha nem tudnak róla, hogy hanyag a melós, akkor sose lesz jobb.
De ez nagyon igénytelen hely, a kerekeket máshova tették fel, pedig rá van írva mindre, hogy hova való, a kerékcsavarokat agyonhúzták, a légtelenítő-csavarokról eltűntek a porvédők, a kézifékkötél csak úgy lógott az autó alatt, meg ilyen apróságok. Szóval ide se kell vinnem többet. Azért egy márkaszervíztől, ilyen óradíj mellett, nem ezt vártam volna... Ennyi erővel vihettem volna maszekhoz is harmada pénzér, így ő is megcsinálta volna. :D
5 féknyereg és 2 főfékmunkahenger után nálam most egész tűrhető. :D Féknyereg levétele 3 perc kb. rutinból megy már. :D Hátra kellenek még majd új dobok meg fékpofák és remélem a féket elfelejthetem. Igaz, hogy a fém fékcsöveken kívül minden cserélve volt már elől, hátul is csak a kopó dolgok nem, még. Futóművet tegnap csinálták, de a kasztnival meg a motorral már nem foglalkozok, pedig lehetne még bővel költeni rá.
Az autósboltban már kb. úgy adják a fékolajat, mint másnak a kocsmában a szokásos fröccsöt... :D
Most újították fel, még a kamionok se lassítanak itt. Észre se veszed, hogy volt ott valami. Itt a szerelő volt idióta, nem rakta vissza a rugót a helyére és megszorult a fékpofa. ennyit a márkaszervízről.
a Megánnal 100-al szoktam átmenni de az lakott területen kivüli szinte egyedüli jól megépitett vasuti átkelő a környéken.
A busz is simán átmegy rajta 70-nel :))
a többin 20-30-40 a max tempó. :(
annak a foncsora tükörsima és az üveg bordázásával valositják meg a vetitési képet?
bizonyára fém felületre van a foncsor felhordva és nem műanyagra.
A műanyag foncsorok (mármint a gyengébbbek) pár év alatt veszitenek a fényerejükből, valoszinű mattul és/vagy sötétedik a foncsor mert alatta a műanyag nem birja hőt, bezzeg a fém...
apropó a xenon lámpák foncsora fémre vagy műanyagra van felhordva?
miért birja tartósabb egy xenon foncsora, mint egy halogéné?
Mert nagyon nem egyformák. Nálunk itt van egy olyan átjáró amin 150-nel is átmehetsz. Még a hang sem jelentös amit a kerekek kiadna, rezgést pedig egyáltalán nem érezni akkor.
Ismerős, sajnos én is sokat szenvedek a fekekkel. én is múlt héten voltam szerelőnél nekem is eltört a rugó, meg befog stb. ez a gyenge pontja ezeknek.
Most komolyan, vasúti átjárón mióta megyünk át 80-al?
Az egy kicsit soknak tűnik xd
Amúgy ismerős ignissel ment át ilyen helyen 100-al és kerekek nem bírták...pedig ignis futóművét tönkretenni már maga a dolog se egyszerű xd tapasztalat xd
Komolyabb, átjöttem a vasúti átjárón és megállt a bal hátsó kerék, olyan 80-as tempónál. :D Kb. egy órával előtte vettem le a jobb hátsó kereket és a fékdobot, ott a fékpofát tartó rugó törött el. Dél körül meg a szervízből hoztam el, kis futómű javítás volt. A fék miatt már kikészülök, de most nem fog be az első fék és a két oldal közötti különbség 0%. :D Most jön a hátsó fék...
Ma lemértem az izzókat. Hitelesítettük a gömböt. Megvannak a lumen értékek. 13, 13.5, 14, 14.5 volton mértem őket. A szépséghiba annyi, hogy a fesz-áram értékek a tápról lettek leolvasva, a gömbben nincs lehetőség izzó lábain mérni.
Lassú lesz sajnos a folyamat. Nagy meló mindent kitesztelni, ráadásul az izzók valódi felhasználási helyükön máshogy viselkednek, mint a teszt asztalon, és persze a szubjektív vélemények is okozhatnak érdekességeket.
Carstyling-os forumon nagyon szép eredményeket láttam halogén izzoval is fotókon. NBU vagy akár hagyományos 55w-al is de nem tudom hogy ott milyen volt a lámpa test eredetileg, a foncsor miatt talán nem mindegy. Nem tudom nem e gáz hogy a szabadtükrös lámpa foncsora teljesen más mint az eleve projektorosé nem e szórja szanaszét máshogy a Morimoto projector fényét. Emiatt is kérdeztem.
A másik meg hogy egyértelmüen látszik foncsor miatt hogy nem projektoros volt eredetileg a lámpa és át lett alakitva. Vizsgán mit szolnak hozzá nem tudom. Harmadik hogy a morimoto proj ugye xenon hőtermelésére lett tervezve, mit fog szolni egy NBU ~70w-os hőjéhez.
Nem kell venni projektoros lámpát. Simán beszerelhető a helyére. Van is videp erről a neten. Elvileg nem egy nehéz feladat a beszerelés, egyetlen olyan pont amitől félek a lámpa melegítése és szétszedése, mert ezzel lehet csak gond. Utánaolvastam egy picit, hát nem mindenki elégedett a halogénes megoldással, mert nem egyenletes a fényeloszlás. De talán ez is izzófüggő. Ettől függetlenül lehet belekezdek egy ilyen projectbe, csak nem tudom, hogy tényleg jobb lesz e a fénye a lámpának mint a mostani sima szabadtükróös megoldásnál. Xenont csak legálisan tennék bele, úgy meg nagyon drága.
A doboza egy az egyben ugyanaz, mint nb-é, semmi különbséggel.
Rémisztően ugyanaz minden, mint ha osram lenne...
Íme az izzó:
A jobb oldalsó a narva azzurro, a bal a xencn.
Fénye, hááát. A narva egy nyócezer kelvines valami ehhez képest :D
Nem a búra festett.
Ránézve vaku nélkül látszódik, hogy festve van valami, de nem külső festés a búrán, hanem olyan megoldása van, mint a goldnak, belül a fémárnyékoló van picit szinezve. Még olyan kékes árnyalata is van a fényszóró szélén :)
Sötétebb sárga, nem olyan osramos :D Merényletél is sárgább xd
Azt tudjátok esetleg hogy Octavia 2 gyári H7 szabadtükrösbe is bele lehet szerelni a Morimoto Mini H1 projectort a H7 foglalat helyére? Vagy ehhez kellene vennem egy alapbol projectoros lámpatestet először?
Itt akar kozvetlenul is felteheted a kerdest es az fog valaszolni aki csinalja elsokezbol!
A Morimoto H1 kifejezetten xenon proji ,de sokan halogennel hasznaljak mivel jo a proji igy a vetitesi kepe es a minosege is jobb !
Rengeteg fele megoldas van ,de igazan az az illeto tud ra valaszolni aki epiti !
A linkelt oldalon ott a telefonszama es az email cime is eleg surun!
A vetitesi kepekrol meg a forumon a tobb ezer hozzaszolasok kozott rengeteg fenykep vetitesi kepekrol ilyen olyan izzoval projival buraval xenonnal ,tesztek ezer info!
El tart egy darabig mire atbongeszed ,de hidd el megeri!Erdekes dolgokat lehet megtudni!
Gondolkodtam még utólagos projector + NBU H1-ben. Csak nem tudom, hogy meddig bírja így a proji a megnövekedett hőtermelést, gondolom, több a hőtermelés, mint a 35w xenonnnál. Illetve nem tudom, hogy mennyivel jobb egy ilyen h1+projektor a mostani H4-em helyett, vagy összehasonlítva az Altea h7-hez képest. Mert ha nem sokkal jobb, akkor nem éri meg átalakítani, viszont ha halogénnel is sokkal jobb a fénye, akkor úgy már van értelme, illetve a rendőrök sem tudnak belekötni a fényszórómosó és automata szintező hiányába.
"Egyebkent aki a lampaatepitessel foglalkozik kicsereli a DEPO-sban a projit ugye minosegire plusz ujra ragassza igenyesen a lampa elolapjat "uveget" igy mar nem is parasodik,de lampa "plexit"is tud hozza gyartani!"
Nekem sem olcsó a gyári lámpa, mert a Hella 250 ezer körül van darabja. Akárhogy számolom, akkor jövök ki a legjobban, ha veszek bontott majdnem új angol lámpát, bele rakom az utólagos projektort +xenon+mosó+ (kamu vagy nem kamu) szintezőt.
Ha DEPO-t veszek, akkor úgy néz ki mint a gyári, csak a fénye lesz sokkal szarabb. DEPO+morimoto pedig nagyon sokba jönne ki. Mert ugye meg kell venni a lámpákat + projektor csere + munkadíj + xenon + trafó stb. stb....
"1-2 évig bírja a műanyag projektorja, utána bemattul és xenonnal sem látnak semmit a skodás márkatársaim."
A bura mattul be a proji talan nem vagy is biztos nem 2 ev alatt,depo -nal inkabb a para a veszelyes a minosithetetlen ragasztasi teknika miatt/ nagyuzem/!
Egyebkent aki a lampaatepitessel foglalkozik kicsereli a DEPO-sban a projit ugye minosegire plusz ujra ragassza igenyesen a lampa elolapjat "uveget" igy mar nem is parasodik,de lampa "plexit"is tud hozza gyartani!
Pl az uj modelleknel 2012 vagy 2013 nem mindegyiknel nem csak ragasszak hanem kis fem lapocskakkal rogzitik aztan ragasszak a plexit a hatlaphoz na azokat nem lehet szetszedni sajnos serules nelkul hiaba olvasztjak plusz femlapocskak fogjak ,ilyenkor jon az hogy depos rendel az csak ragasztva van azt szetszedni atepiteni es minosegien ujra ragasztani !
Gyari lampa jo aron elad talan meg majdnem araba is lehet kijonni az epitessel egyutt legalabb is nem marad rajtunk 4 lampatest!
Ezt mindenki maga donti el ez nem rabeszeles en orulok hogy valaki ilyen szinten foglalkozik vele es van erre lehetoseg!
Pl az en automba egy gyari xenon lampa csak lampa 377 ezer ft hol van meg a szintezo trafo stb ugyan mar!Bontott sem sokkal olcsobb!
Nem minden marka es tipus csinal szintezest ! Ha nagyon erdekelne azt mondanam teszek bele kamuszintezot ,de egyszerubb muszaki elott atcserelni halogen izzora!
Az hogy projis nem szamit a lampa halogenra van szam szerint es az is van benne vizsgan nagy kaland!
Köszönöm! Hát ára az van. Én valami olcsóbb megoldásra gondoltam így első körben. Leültem és utánaszánoltam, hogy mennyibe fájna egy ilyen átalakítás, hát lehet, hogy nem ér annyit. :) Morimotót azért szeretném inkább, mert jobb a fénye a hozzászólások alapján, a gyári lámpa majdnem 250k HUF, a DEPO-s kb. 30k HUF, de tapasztalatok alapján kb. 1-2 évig bírja a műanyag projektorja, utána bemattul és xenonnal sem látnak semmit a skodás márkatársaim.
Gyújtásnál állít az analóg egyszer és utána már nem? Erősen gondolkodom én is a morimoto+xenon+fényszóró mosó dolgon, ehhez kell még ugye a magasságállítás is, csak nem tudom, hogy az I. Octiban milyen van/volt. Gondolom az analóg fajta, csak a működési elv számomra nem tiszta.
Xenonnál az automata magasság állítás minden bekapcsolásnál minimum függőlegesen mozog egyet és pozicionál. A Morimotod is tudja ezt? Nehogy a vizsgán szemfülesek legyenek!
Nem jelenteném ki, hogy azon a területen elmarad a várakozástól. Sajnos nem tudom mire számítottam, még azt sem mondhatom, hogy nem néztem utána. A HIR2-es izzónak és a HB4-esnek nem ugyanott van a fókuszpontja, ez okozhatta a nem egyenletes eloszlást. Azért írtam, ha valaki foglalat helyes ledet vesz(H7-H7), ahol a "kici kínai" valószínű oda helyezi a ledet a "száron" ahova kell, akkor szerintem működőképes a dolog.
Kb. ilyenek a tapasztalataim nekem is a Kadett lámpájával. Nem hiába a Kadett egy tökéletesre tervezett járgány. :D Skodából visszaülve nagyon tetszik a fénye, ahogyan terít stb. Pedig nekem nincs is benne NBU, SVS2-vel nyomulok.
Akkor viszonylag magas a fényerő, nagy a bevilágított terület felület is, de a csúcspontban, ahová a legtöbb fénynek kellene jutnia, mégis elmarad a várakozástól? Hát igen, végülis erre lehetett számítani a LED nagy felülete miatt. :-/
Egy összehasonlító alacsony záridős képet azért megnéztem volna, az vsz kimutatná a fentieket.
Hát, elállt az eső...Sajnos a végeredmény, hogy megyek le és teszem vissza a gyári Philips-et. Nem az erejével van gondom, az megvan, a színével is meg tudnék barátkozni, hanem a fókuszponttal. Nagyon szép, erős fénye van a lednek, a kocsi előtt 20 méterig. Amíg esett azt hittem, hogy azért "veszik el" a távolabbi fényerő, de nem. Magyarul, projektoros lámpában, a gyári foglalattal működhet a dolog, ha valakit nem zavar a 6000K-s kékes szín.
Így igaz. De bármi miatt lehet ez, pl. van egy Peugeot Boxer, amiben H7 a tompított, ahoz képest is erős a Kadett fénye. Persze nem terít úgy. Lehet a Suzukiban nem kap annyi áramot az izzó, vagy a foncsor öregszik már.
Vagy amihez tudom hasonlítani még, Dacia Logan vagy Citroen Xsara Picasso, ezek is H4-esek és átülve a Kadettbe sokkal erősebbnek látszik. Valamennyit biztos csal az NBU színe is, de pl. esőben is simán látok vele, a Lianával meg vakon megyek, annak semmi fénye nincs vizes úton.
Értem, de azt hittem, hogy az Octavia lámpája FF. Úgy tudom, hogy az FF még a H4 esetében is telibe világítja. Vagy tévedek? A Kadetten tényleg csak a foncsor felső fele világít, ez látszik is. Nagyon meglepett az ekkora különbség. Ha jól sejtem, akkor a Skodám fénye max akkor lehet még egy fokkal jobb ha NBU-t rakok bele, vagy valami 80w izzót. És az a szomorú, hogy még akkor is rosszabb lesz mint a H7. :(
Nem csak maga a H7-es izzó a jobb, hanem a lámpa. A H4-es izzóval szerelt lámpa csak a foncsor felső felét világítja meg, onnan jut a fény az útra. Bár az izzószál mögött van egy takarólemez, ami valamennyire visszaveri a fényt, de az nem ugyanaz, mint a H7-es izzójú lámpatest, ahol az izzószál bevilágítja az egész foncsort. És a fénytechnikában is él a " bigger is better" elv, tehát nagyobb foncsor felület, több fény, jobb hatásfok :)