Szerintem az 1.4 EX sajnos nem 3.5 lesz, ( inkább 3.75) de a további gondolatmanet is hibás az 1.6os dízel és a 2.0 dízel között csak regadóban (2006) van 250ezer különbség. Szerintem egy 2.0 TX CRDi ötajtósan is 5 fölé csúszik. A kombi pedig csak egy év múlva jön.
sztetek 2.0 dízel TX kombi mennyibe fog fog fájni, mert csak úgy nagyjából számolgattam, mert ugye valaki írta, hogy 1.4 EX kb.3.5 milla lesz. Számoljunk, TX felára legyen mondjuk 3-400e, mondjuk 1,6 dízelé legyen 500e, 2.0 mondjuk további 2-300e. Kombi felár is mondjuk 300e. Tehát, 3,5+0.3+0.5+0.2+0.3, tehát én úgy számolom, hogy 4,8-5 millió, sztem teljesen korrekt ajánlat 5 millióért, többiek min. 600e-rel többe vannak. Ha meg netalán 4,7-be kerülne, az istenkirály lenne sztem, vagy ne álmodjak? :).
Íme egy tervezett felszereltség (apró változások még előfordulhatnak):
LX Base (az 1.4i, 1.6i és az 1.6 CRDi motorokhoz): Szervókormány, Állítható kormány-magasság és dőlésszög, Vezető- és utasoldali légzsák, Oldallégzsákok elöl, Függönylégzsákok, ABS (blokkolásgátló), EBD (fékerő-elosztó), Biztonsági övfeszítők, Kulcsba integrált indításgátló (immobiliser). Fedélzeti számítógép, Elektromos ablakemelők elöl, Központi zár, ISO Fix gyerekülés-rögzítési pontok, 1/3-2/3 arányban osztva dönthető hátsó ülés, Kormányról vezérelhető MP3-as CD-s rádió, Akkumlátorőr, 185/65 R 15-ös Michelin abroncsok, Színezett üvegek, Színrefújt lökhárítók
LX (az 1.4i, 1.6i és az 1.6 CRDi motorokhoz): Légkondicionáló, Szervókormány, Állítható kormány-magasság és dőlésszög, Vezető- és utasoldali légzsák, Oldallégzsákok elöl, Függönylégzsákok, ABS (blokkolásgátló), EBD (fékerő-elosztó), Biztonsági övfeszítők, Kulcsba integrált indításgátló (immobiliser). Fedélzeti számítógép, Elektromos ablakemelők elöl, Központi zár, ISO Fix gyerekülés-rögzítési pontok, 1/3-2/3 arányban osztva dönthető hátsó ülés, Kormányról vezérelhető MP3-as CD-s rádió, Akkumlátorőr, 185/65 R 15-ös Michelin abroncsok, Színezett üvegek, Színrefújt lökhárítók
EX (az 1.4i, 1.6i, 2.0i és az 1.6 CRDi motorokhoz): Automatikus légkondicionáló, Szervókormány, Állítható kormány-magasság és dőlésszög, Vezető- és utasoldali légzsák, Oldallégzsákok elöl, Függönylégzsákok, ABS (blokkolásgátló), EBD (fékerő-elosztó), ESP (menetstabilizáló rendszer), Aktív fejtámlák elöl, Biztonsági övfeszítők, Áll. deréktámasz az első üléseken, Állítható vezetőülés-magasság, Automatikusan sötétedő belső tükör, Kulcsba integrált indításgátló (immobiliser). Fedélzeti számítógép, Elektromos ablakemelők elöl és hátul, Távirányítós központi zár, Riasztó, Esőszenzoros ablaktörlő, Elektromosan állítható és fűthető külső tükrök, Könyöktámasz a hátsó ülésen, ISO Fix gyerekülés-rögzítési pontok, 1/3-2/3 arányban osztva dönthető hátsó ülés, Kormányról vezérelhető MP3-as CD-s rádió, Ködfényszórók, Akkumlátorőr, 205/55 R 16-ös Michelin abroncsok, Színezett üvegek, Színrefújt lökhárítók és külső tükrök
TX (előre láthatólag csak a 2.0i és a jövő nyáron megjelenő 2.0 CRDi motorokhoz): Automatikus légkondicionáló, Szervókormány, Állítható kormány-magasság és dőlésszög, Vezető- és utasoldali légzsák, Oldallégzsákok elöl, Függönylégzsákok, ABS (blokkolásgátló), EBD (fékerő-elosztó), ESP (menetstabilizáló rendszer), Vízlepergető színezett üvegek, Aktív fejtámlák elöl, Biztonsági övfeszítők, Állítható deréktámasz az első üléseken, Állítható vezetőülés-magasság, Automatikusan sötétedő belső tükör, Fémbetétes műszerfal, Fém küszöb-burkolat, Kulcsba integrált indításgátló (immobiliser). Fedélzeti számítógép, Elektromos ablakemelők elöl és hátul, Távirányítós központi zár, Riasztó, Esőszenzoros ablaktörlő, Elektromosan állítható és fűthető külső tükrök, Könyöktámasz a hátsó ülésen, ISO Fix gyerekülés-rögzítési pontok, 1/3-2/3 arányban osztva dönthető hátsó ülés, Kormányról vezérelhető MP3-as CD-s rádió, Ködfényszórók, Tolatóradar, Tempomat (sebességtartó automatika), Hazakísérő fény, Akkumlátorőr, 205/55 R 16-ös Michelin abroncsok, Könnyűfém keréktárcsák, Színrefújt lökhárítók és külső tükrök
Ha minden igaz, a hosszú távú terv az, hogy az 1.4i LX Base ára 2.999 millió legyen, míg a diesel verzió 3.5 millió.
Elméletileg az 1.4 LX 3 199 000 Ft, az 1.4 EX 3 499 000 Ft körül lesz!
Volt (van) egy olyan importőri gondolat is, hogy legyen 2.8 M körül az induló ár, de sajnos kicsit elhúzódott a bevezetési dátum (dec. 5.), így nem lenne szerencsés, hogy rögtön az értékesítés megkezdése után (a szokásos jan. eleji áremelkedések következtében) ugorjon az ára.
Az oldalon látható műszaki adattáblázathoz csak annyit fűznék, hogy egyenlőre nálunk nem lesznek „butított” motorok sem a benzines, sem a diesel szekcióban!"
Íme egy személyes élmény SAJNOS NEM ÉN VOLTAM CSAK IDÉZEM!
"Én már vezettem a Ceed-et!!
Magas elvárásaimat teljesen felülmúlta! Jók a belső tér anyagai, jó a hátsó térkínálat! Sajnos a diesel autók csak tegnap este érkeztek meg Bp.-re, így azokat már nem tudták lepapírozni a mai napra. Az 1.4-es benzines érzésem szerint kevés lesz az 1 200 kg-hoz, de a mai m.o.-i biztosítási rendszer azt eredményezi, hogy ebben a szegmensben az eladott autók 80% 1.5 alatti, így a KIA most már nem engedheti meg magának azt a luxust, hogy ne kínáljon alulmotorizált autókat. Egyébként (már nem először) lehetett tesztvezetni a kategória-társakat is (Golf 5, Astra, Peu 307, Corolla, Megane) és azok is szarul gyorsultak! A saját mérési erdmények azért azt igazolták, hogy a Ceed gyorsult a legjobban (azért a 108 ló és a változó szelepvezérlés nem bújt ám el), de mivel eszméletlen csendben ment, ez másként érződött! Ettől függetlenül az 1.6 CRDi lesz az igazi!
Sajnos a legfontosabbat (ÁR) még mindig nem tudjuk pontosan, mert a gyártó (állítólag) naponta kétszer változtatja meg! Annyi azért biztossá vállt, hogy az előzetes becslések beigazolódni látszanak:
1.4i LX Base: 2 999 000 Ft ( szervó, 6 légzsák, ABS, EBD, közpoti zár, el. ablakok...
1.4i LX Cool: 3 199 000 az előbbieken felül ez már légkondis.
A diesel motor felára k.b. 450-550e Ft közt lesz.
Az autók "igaziból" februárra érnek csak ide, addig csak csurran cseppen valami. Akkor lesz csak majd egy nagy össznépi nyílt hétvége is.
Na ennyi."
Végül egy saját vélemény:
Állítólag december 5-én van a hivatalos bemutató. Az biztos a hivatalos Kia honlapon még nincs a személygékocsit között feltünteve a Cee'd.Baromi kiváncsi vagyok a diesel árára.Az már egyébként biztos, hogy az LX Base és az LX felszereltséget csak a manuális klíma különbözteti meg egymástól.Az árkülönbözet gondolom 200 ezer körül lesz a két alap felszereltségi szint között.Ennyit kóstál az alap klíma.Kicsit sokallom ezt, csak úgy poor magában. Az EX felszereltség viszont már király és baromi kiváncsi leszek, hogy az LX Base-hez képesti 12 db plusz felszereltségi elem (automatikus légkondicionáló,ESP (menetstabilizáló rendszer),aktív fejtámlák elöl,áll. deréktámasz az első üléseken, állítható vezetőülés-magasság, automatikusan sötétedő belső tükör,elektromos ablakemelők hátul is,, esőszenzoros ablaktörlő, elektromosan állítható és fűthető külső tükrök, könyöktámasz a hátsó ülésen,205/55 R 16-ös Michelin abroncsok,Színrefújt külső tükrök)mennyit kóstál majd. Tartok tőle ez a verzió diesel esetében szerintem át fogja lépni a 4 milliós határt.
1 Másik oldalon olvastam , hogy 2 999 999 Ft lessz az 1,4 es 109 lovas Ceed alapára , amiből a klíma kivételével semmi fontosabb extra nem hiányzik ! Ha valóban így lessz, akkor nagyon lealázza a gép a vetélytársait !Jó persze aki vett már újj kocsit az tudja , hogy ez 2 999 999 ft klímával , metálfénnyel, forgalombahelyezéssel , súrolni fogja 3,5 millát , de ha ennyi jót irnak a gépről miért ne érné meg !
Ma kintjártunk az osztrákoknál, láttam a parkolóban egy TX és LX felszereltségű Cee'd-et. A TX fullextrás automata váltós, bőrüléses változat volt, gyönyörű beltérrel. Az LX a másik véglet, a belterében szinte minden egyszínű fekete volt, pozitiv viszont, hogy a disztárcsák szépek, az ötágú alufelnit utánozzák, illetve kivül is fekete volt a kocsi és ebben a szinben nagyon dögös. Igy ráadásul esztétikailag nem romboló, hogy a külső tükrök mattfeketék voltak. Ami rondította az LX-et szemből az a ködlámpák hiánya, mivel a helyük nem túl szép gumiszerű borítássa van kitöltve. Összességében ezt leszámítva tetszett. Nincsen rajta semmi különösen izgalmas se kivül se belül, de az összhatás mégs jó.
Örülö,k hogy már két pozitiv cikk is van róla, az első az autó magazinban volt. Igaz, azt azért említhették volna, hogy milyen felszereltségűt teszteltek. A fotók alapján vagy EX vagy TX volt, mert azokban széria az automata klima és az USB port. Igaz az alufelni inkább a TX-re utal.
A dízelnél miért kell malmozni gázadáskor? A turbódízelnél van turbólyuk, de úgy tudom, a KIÁé nem turbódízel. Bocs ha alapvető dolgot kérdezek, de idáig még dízel kocsim nem volt csak benzines.
Nekem 1.5-ös változó szelepvezérlésű Honda motorom van, ami 115 lóerős, és egy Civic Kombi kasztnit mozgat. Nincs az az 1.6-os normál benzines kompakt, ami felveszi vele a versenyt. Igaz, hogy pörgetni kell, de még ekkor sem fogyaszt sokat.
Mivel a technológia hasonló, valami ilyet várok a Kia-tól is.
Az egyáltalán nem baj, ha egy motor felül húz. Ha utazni kell, akkor elpörög 1500-2500-as fordulaton és alig eszik, ha meg menni kell, akkor visszaváltasz egyet (esetleg kettőt) és odalépsz neki. Persze aki nem szeret váltani az vegyen dízelt, és várja meg míg a gázadás utáán még gondolkodik kettőt a motor, hogy most meginduljon-e.