Kár hogy nem mi gyártjuk. Suzuki SX-nek pl biztosan kemény konkurencia lesz, és olvastam valahol, sztem nem lesz elég évi 800 db.
Értékvesztést meglátjuk, mert ha jó az autó, és nagy az értékv., akkor vesztünk a konkurensekhez képest. Akkor kevésbé nyerő, vagy pl 3 évesen veszünk, akkor még garis ugye.
Apropó gari, az nem mindegy, hogy 1 szervíz 20 50 ezerbe kerül...
Meg 1* végre mér tesztelhetnének alapkivitelt, mert mindíg az a bajom, hogy alap olcsó, fullos meg oly drága mint bármi más. Tehát extrásan nem fogok annyit adni érte mint egy jól felszerelt pl Golf, Focus Astra (most 3 helyett 5 millánál járunk, fullos D kombi, stb. Lacetti HAstra áérért.)
Papad? Hol élsz te? AAz Astra Essentia 3.578ezer és nincs benne Mp3-as kormányrólvezérelt CD és függönylégzsák éa csak 2 év a gari. A P307 Sphere 2légzsák ohne audio, ohne klíma két év gari 3.55milla. A többi német és farncia detto. Ezek mellett a 2.999 ért fapad?
Milyen ugyannyi pénz. Min. 400e-rel olcsóbb minden németnél. Kedvező ár, mert minőségileg nem marad el tőlük, meg pörgős átlagnál erősebb motorok. Mit vártatok? Kevés pénzből jobb autót?
nem tudom mi a bajuk, egy legalább olyan jó autó, vagy a motorja miatt még jobb autó, a kategória a legkedvezőbb ajánlata még így is. Egy 2,0 ghia focus 5,6 millió fölött van, 400 ezerrel így is olcsóbb. És igaz minden modellre. Persze vártuk hátha mégis nagyon olcsó lesz, az nem lett, az már tényleg szinte ajándék lett volna, de még így is kedvező. De azt mondani rá, hogy drága, ez a Kia-val szembeni előtéletükre vall. De most tényleg, teljesen versenyképes, átlagnál picit minőségibb autó, ami egy Astránál, Focusnál legalább 400e-rel olcsóbb, drágának nevezni, ez nonszensz.
Ugyanaz a taktika mint a riónál. Rio Lx Base 1,99 de nincs benne szervókormány LX ami csak a szervókormánnyal több 2,299. Itt meg a klíma felára aránytalanul magas 400.000 forint. Persze ettől még nem feltétlenül rossz vétel, ha összehasonlítjuk a versenytársakkal.
Utánakérdeztem az áraknak és a felszereltségnek is. Az árak úgy vannak ahogy a másik fórumról átvettem és felraktam. A felszereltség, a kereskedő szerint az a jó felszereltsék ami a tatabányai kia karácsonyi-nagy oldalán fenn van. Azt hiszem már belinkeltem.
400e felár a klimáért azért elég durva, amikor a szlovákoknál átszámolva csak 270e Ft. Felszereltségi lista van valahol? Mert ami karácsonyi-nagy kia szalon honlapján szerepel tervezetként az kicsit eltér a szlovák felszereltségi listától. Jó lenne látni, hogy ezekért az árakért mit adnak.
Azt is mondhatnám ezt nagyon elbaszták! Mármint az árképzést!!! Ezzel az árral hiába a 7 év garancia a Kia marad ami volt:egy kiváló műszaki szinvonalú gépkocsi amitől idengenkednek majd a (magyar)vásárlók és UGYANANNYI PÉNZÉRT inkább az ismertebb európai vagy japán márkákat választják!
Szerintem az 1.4 EX sajnos nem 3.5 lesz, ( inkább 3.75) de a további gondolatmanet is hibás az 1.6os dízel és a 2.0 dízel között csak regadóban (2006) van 250ezer különbség. Szerintem egy 2.0 TX CRDi ötajtósan is 5 fölé csúszik. A kombi pedig csak egy év múlva jön.
sztetek 2.0 dízel TX kombi mennyibe fog fog fájni, mert csak úgy nagyjából számolgattam, mert ugye valaki írta, hogy 1.4 EX kb.3.5 milla lesz. Számoljunk, TX felára legyen mondjuk 3-400e, mondjuk 1,6 dízelé legyen 500e, 2.0 mondjuk további 2-300e. Kombi felár is mondjuk 300e. Tehát, 3,5+0.3+0.5+0.2+0.3, tehát én úgy számolom, hogy 4,8-5 millió, sztem teljesen korrekt ajánlat 5 millióért, többiek min. 600e-rel többe vannak. Ha meg netalán 4,7-be kerülne, az istenkirály lenne sztem, vagy ne álmodjak? :).
Íme egy tervezett felszereltség (apró változások még előfordulhatnak):
LX Base (az 1.4i, 1.6i és az 1.6 CRDi motorokhoz): Szervókormány, Állítható kormány-magasság és dőlésszög, Vezető- és utasoldali légzsák, Oldallégzsákok elöl, Függönylégzsákok, ABS (blokkolásgátló), EBD (fékerő-elosztó), Biztonsági övfeszítők, Kulcsba integrált indításgátló (immobiliser). Fedélzeti számítógép, Elektromos ablakemelők elöl, Központi zár, ISO Fix gyerekülés-rögzítési pontok, 1/3-2/3 arányban osztva dönthető hátsó ülés, Kormányról vezérelhető MP3-as CD-s rádió, Akkumlátorőr, 185/65 R 15-ös Michelin abroncsok, Színezett üvegek, Színrefújt lökhárítók
LX (az 1.4i, 1.6i és az 1.6 CRDi motorokhoz): Légkondicionáló, Szervókormány, Állítható kormány-magasság és dőlésszög, Vezető- és utasoldali légzsák, Oldallégzsákok elöl, Függönylégzsákok, ABS (blokkolásgátló), EBD (fékerő-elosztó), Biztonsági övfeszítők, Kulcsba integrált indításgátló (immobiliser). Fedélzeti számítógép, Elektromos ablakemelők elöl, Központi zár, ISO Fix gyerekülés-rögzítési pontok, 1/3-2/3 arányban osztva dönthető hátsó ülés, Kormányról vezérelhető MP3-as CD-s rádió, Akkumlátorőr, 185/65 R 15-ös Michelin abroncsok, Színezett üvegek, Színrefújt lökhárítók
EX (az 1.4i, 1.6i, 2.0i és az 1.6 CRDi motorokhoz): Automatikus légkondicionáló, Szervókormány, Állítható kormány-magasság és dőlésszög, Vezető- és utasoldali légzsák, Oldallégzsákok elöl, Függönylégzsákok, ABS (blokkolásgátló), EBD (fékerő-elosztó), ESP (menetstabilizáló rendszer), Aktív fejtámlák elöl, Biztonsági övfeszítők, Áll. deréktámasz az első üléseken, Állítható vezetőülés-magasság, Automatikusan sötétedő belső tükör, Kulcsba integrált indításgátló (immobiliser). Fedélzeti számítógép, Elektromos ablakemelők elöl és hátul, Távirányítós központi zár, Riasztó, Esőszenzoros ablaktörlő, Elektromosan állítható és fűthető külső tükrök, Könyöktámasz a hátsó ülésen, ISO Fix gyerekülés-rögzítési pontok, 1/3-2/3 arányban osztva dönthető hátsó ülés, Kormányról vezérelhető MP3-as CD-s rádió, Ködfényszórók, Akkumlátorőr, 205/55 R 16-ös Michelin abroncsok, Színezett üvegek, Színrefújt lökhárítók és külső tükrök
TX (előre láthatólag csak a 2.0i és a jövő nyáron megjelenő 2.0 CRDi motorokhoz): Automatikus légkondicionáló, Szervókormány, Állítható kormány-magasság és dőlésszög, Vezető- és utasoldali légzsák, Oldallégzsákok elöl, Függönylégzsákok, ABS (blokkolásgátló), EBD (fékerő-elosztó), ESP (menetstabilizáló rendszer), Vízlepergető színezett üvegek, Aktív fejtámlák elöl, Biztonsági övfeszítők, Állítható deréktámasz az első üléseken, Állítható vezetőülés-magasság, Automatikusan sötétedő belső tükör, Fémbetétes műszerfal, Fém küszöb-burkolat, Kulcsba integrált indításgátló (immobiliser). Fedélzeti számítógép, Elektromos ablakemelők elöl és hátul, Távirányítós központi zár, Riasztó, Esőszenzoros ablaktörlő, Elektromosan állítható és fűthető külső tükrök, Könyöktámasz a hátsó ülésen, ISO Fix gyerekülés-rögzítési pontok, 1/3-2/3 arányban osztva dönthető hátsó ülés, Kormányról vezérelhető MP3-as CD-s rádió, Ködfényszórók, Tolatóradar, Tempomat (sebességtartó automatika), Hazakísérő fény, Akkumlátorőr, 205/55 R 16-ös Michelin abroncsok, Könnyűfém keréktárcsák, Színrefújt lökhárítók és külső tükrök
Ha minden igaz, a hosszú távú terv az, hogy az 1.4i LX Base ára 2.999 millió legyen, míg a diesel verzió 3.5 millió.
Elméletileg az 1.4 LX 3 199 000 Ft, az 1.4 EX 3 499 000 Ft körül lesz!
Volt (van) egy olyan importőri gondolat is, hogy legyen 2.8 M körül az induló ár, de sajnos kicsit elhúzódott a bevezetési dátum (dec. 5.), így nem lenne szerencsés, hogy rögtön az értékesítés megkezdése után (a szokásos jan. eleji áremelkedések következtében) ugorjon az ára.
Az oldalon látható műszaki adattáblázathoz csak annyit fűznék, hogy egyenlőre nálunk nem lesznek „butított” motorok sem a benzines, sem a diesel szekcióban!"
Íme egy személyes élmény SAJNOS NEM ÉN VOLTAM CSAK IDÉZEM!
"Én már vezettem a Ceed-et!!
Magas elvárásaimat teljesen felülmúlta! Jók a belső tér anyagai, jó a hátsó térkínálat! Sajnos a diesel autók csak tegnap este érkeztek meg Bp.-re, így azokat már nem tudták lepapírozni a mai napra. Az 1.4-es benzines érzésem szerint kevés lesz az 1 200 kg-hoz, de a mai m.o.-i biztosítási rendszer azt eredményezi, hogy ebben a szegmensben az eladott autók 80% 1.5 alatti, így a KIA most már nem engedheti meg magának azt a luxust, hogy ne kínáljon alulmotorizált autókat. Egyébként (már nem először) lehetett tesztvezetni a kategória-társakat is (Golf 5, Astra, Peu 307, Corolla, Megane) és azok is szarul gyorsultak! A saját mérési erdmények azért azt igazolták, hogy a Ceed gyorsult a legjobban (azért a 108 ló és a változó szelepvezérlés nem bújt ám el), de mivel eszméletlen csendben ment, ez másként érződött! Ettől függetlenül az 1.6 CRDi lesz az igazi!
Sajnos a legfontosabbat (ÁR) még mindig nem tudjuk pontosan, mert a gyártó (állítólag) naponta kétszer változtatja meg! Annyi azért biztossá vállt, hogy az előzetes becslések beigazolódni látszanak:
1.4i LX Base: 2 999 000 Ft ( szervó, 6 légzsák, ABS, EBD, közpoti zár, el. ablakok...
1.4i LX Cool: 3 199 000 az előbbieken felül ez már légkondis.
A diesel motor felára k.b. 450-550e Ft közt lesz.
Az autók "igaziból" februárra érnek csak ide, addig csak csurran cseppen valami. Akkor lesz csak majd egy nagy össznépi nyílt hétvége is.
Na ennyi."
Végül egy saját vélemény:
Állítólag december 5-én van a hivatalos bemutató. Az biztos a hivatalos Kia honlapon még nincs a személygékocsit között feltünteve a Cee'd.Baromi kiváncsi vagyok a diesel árára.Az már egyébként biztos, hogy az LX Base és az LX felszereltséget csak a manuális klíma különbözteti meg egymástól.Az árkülönbözet gondolom 200 ezer körül lesz a két alap felszereltségi szint között.Ennyit kóstál az alap klíma.Kicsit sokallom ezt, csak úgy poor magában. Az EX felszereltség viszont már király és baromi kiváncsi leszek, hogy az LX Base-hez képesti 12 db plusz felszereltségi elem (automatikus légkondicionáló,ESP (menetstabilizáló rendszer),aktív fejtámlák elöl,áll. deréktámasz az első üléseken, állítható vezetőülés-magasság, automatikusan sötétedő belső tükör,elektromos ablakemelők hátul is,, esőszenzoros ablaktörlő, elektromosan állítható és fűthető külső tükrök, könyöktámasz a hátsó ülésen,205/55 R 16-ös Michelin abroncsok,Színrefújt külső tükrök)mennyit kóstál majd. Tartok tőle ez a verzió diesel esetében szerintem át fogja lépni a 4 milliós határt.
1 Másik oldalon olvastam , hogy 2 999 999 Ft lessz az 1,4 es 109 lovas Ceed alapára , amiből a klíma kivételével semmi fontosabb extra nem hiányzik ! Ha valóban így lessz, akkor nagyon lealázza a gép a vetélytársait !Jó persze aki vett már újj kocsit az tudja , hogy ez 2 999 999 ft klímával , metálfénnyel, forgalombahelyezéssel , súrolni fogja 3,5 millát , de ha ennyi jót irnak a gépről miért ne érné meg !