Üdv.
Köszi az információkat. :(
Le vettem az egrt így legalább,látszik az is ,hogy működik és hogy mi történik indìtást követően.A füst is látszódik,aminek egyrésze kipufogón keresztül tázozik.
https://drive.google.com/file/d/1-4gKhTnmJzJGa0YHwPLLvib48s0DuZDv/view?usp=drivesdk
Ebből a videóból nem sok minden derül ki. Ez így vállalható lenne.
Amikor leállítod a motort, a hengerfejből van ideje az olajnak a szelepszár mellett az égéstérbe szivárogni. (Kopott szelepvezető, szimering...) Amikor újra indítod a motort, ez kékes-szürke kip. gázt okoz néhány mp-ig.
Itt már nem kékes mert mire elkezdtem felvenni megszűnt. Szerintem szelepszár, de ugye beszéltünk róla hogy csak emiatt nem érdemes hengerfejet bontani.
Ezzel egyet értek, nem is vitatom hogy valahonnan bekerül az olaj. Azt viszont kevésbé értem hogy miért füstöl jobban ha rá van dugva az EGR és miért kevésbé ha nincs.
HA ott van a (kenő)olaj az égéstérben, akkor kékes-szürkés füst az eredmény. Ha a kip.gáz egy részét visszavezetjük az égéstérbe, attól még a probléma nem oldódik meg.
Csak érdekességként. Ugye ilyesmi jelenség nekem is fennáll és beszéltünk is róla hogy valószínűleg szelepszárszimering. Én korábban kipróbáltam ezt az indítást lehúzott EGR-el akkor nem volt semmilyen kékes füst. Oké hogy a kék az olaj megjelenését feltételezi az égéstérben, de gondolom akkor is jelen kellene lennie ha le van húzva az EGR nem?
A kékes füst azt jelzi, hogy a kipufogó gázba motorolaj kerül. Pl. szelepszár mellett, vagy a duggyűrűk mellett. A turbó is számításba jöhet.
Ne tévesszen meg, hogy a nívópálca nem mutat olajfogyást, az égéstérből dízelolaj jut le az olajteknőbe, a mennyiség akár nőhet is, csak a kenőolaj felhígul, ami megintcsak gáz.
Méress kompresszió végnyomást. (nem viszony, az zöldség) Ha kétely van (abszolút érték, vagy hengerek közti eltérés), akkor méress veszteséget. 10% körül még nem dráma, de egy tökéletes motornál ez a 3-4 %-ot nem haladja meg. 200...250e km-nél persze még nem minden motor kuka, de bőven bejöhet ez is.
Persze egyebek is szóba jöhetnek, korántsem biztos, hogy a motorod nem vérzik több sebből is. A történetek a 700e km-es még bontatlan motorokról jól hangzanak, még igazak is lehetnek, de ez csak azt jelenti, hogy még nem esett szét, a "jó" állapot már rég múlt idő. Inkább az ellenkezője igaz: 120e km-nél kisebb vagyon is rámehet. A kommersz kategóriában 200e km-re méretezik az elvárható élettartam szempontjából a motort, a presztízs kategóriában ez 300e km. Általában ezt felülteljesítik a motorok, normál használati mód, karbantartás mellett.
Az, hogy fél éve az EGR még OK-nak tűnt, az egy dolog.
Nekem is meg van ez a jelenség. Az EGR-el kapcsolatos dolgokat kell tüzetesen átnézni. Ha lehúzod nem fog sem egyenetlenül járni srm füstölni indítást követően.
Ne abból indulj ki hogy mennyiért tudod megvenni Te az alkatrészeket. Igen tudjuk hogy szinte boldog boldogtalannak már ilyen olyan spec kedvezménye van, meg villáskulccsal a kezében született.
Nézd meg nyugodtan a listaárakat és kijön a matek. Az alkatrész márkákat szándékosan nem neveztem meg( de jellemzően nevesebb márkák, vagy azok a márkák akik annak idején OEM beszállítók voltak).
Az esetek nagy részében magam csinálom az autót, van kedvezményén is (igaz dízel a gép) de érdekes módon, rendes alkatrészekkel, pollen szűrő nélkül egy olajcsere is 25 ezer forint. A MANN aktívszenes antiallergén pollenszűrő tizen x ezer forint kedvezmennyel.
Szerintem ezen kár vitázni! Mindannyian megírtuk hogy vigye el átnézetni majd úgy döntsön. A hahu leírása alapján sok mindent cseréltek az autón és ha hihető volt a leírás akkor nagy problémája elvileg nem kellett volna hogy legyen.
256000km van a motorba.10000km-ként olaj,szűrő csere,lev.szűrő is cserélve van.Hát,hogy a mennyire kopott a motor azt nem tudom de élete nagyrészét pályán töltötte.izzítók nem régen lettek cserélve .(Gondos gazdája próbálok lenni.)A füstölés először csak ritkán fordult elő de most már egyre sűrűben.
Márka szervízbe hordom.Egy másik szervíz a jelenségre befecsiket mondta,hogy talán azok.Vagy egr de azt kb 6hónapja lett ell. és jó,szívósor is még jónak mondható.
A MP diesel céget ajánlották róluk van valami infód?(Mert a szervíz csak kb 2hónap múlva tudná csak be válalni)
Vagy tudsz-e olyat akik ebben jók.
2002-es 9-5-höz vettem a GYÁRI első féktárcsa-fékbetét készletet 35 ezerért (2db tárcsa, és 4db betét)
egyébiránt elviszi szervizbe állapotfelmérésre és megmondják mi az amit azonnal cserélni kell..
stabrudakat kb kétévente amúgy is kell cserélni (mondjuk ezért nem érdemes 10 ezerért venni, nekem 1500 forintosak vannak, ugyanannyit bírtak ki mint a 8 ezer forintosak...
50 ezer szűrőkkel egy olajcsere? pffffff ( pollenszűrőt nem rendeltem az enyémhez de a következők voltak a rendelésemben
4+1 liter ENEOS Prémium Ultra 0w-30
1db hátsó kipufogódob
1db bilincs a kipufogó rögzítéséhez
1db olajszűrő
1db légszűrő
3 liter automata váltó olaj
1db műbőr váltószoknya (nem nekem kellett)
1db fényszóró polírozó készlet
Ez volt 43 ezer....25 ezerből simán megvan a szűrők és motorolaj csere...persze ha szervizbe viszed rájön a munkadíj...
Nekem az első szervizem mikor vettem a kocsit 2014-ben 116 ezer forintomba került....második szervizbe elvittem a kartert levenni, olajcserével és egy használt karter vételével került 63 ezerbe cakk pakk...
Át kell nézetni, meg kell nézni hogy a feltárt hibáihoz képest milyen árba adják, majd el kell dönteni kell e, vagy nem...
Nekem dettó, csak a motor 1.6 tdci (Fiesta SportVan). A héten a szerelő azt mondta, h semmit nem lehet rajta állítani, a befecsiktől függ az egész. Ha vmelyik esetleg becsöpög, vagy ilyesmi.. Be lehet őket vizsgáltatni, de annyira azért nem zavar, h indítás után kell adni egy gázt.. De hátha mond rá BMS mester is vmit. :-)
Sziasztok!
Van egy 2007,1.9tid 1saa150Lebom.Olyan problémám van,hogy amikor a motort
hidegen beindítom egyenletlenűl jár és füstpamacsot nyom ki a kipufogó kb:30-40mp-ig tart vagy egy két gázadást követően,egyenletesenjár.Serviz eddig nem tudott rá mit mondani.Valakinek valami ötlete??
Majd előtte felhívlak, hogy ne csak úgy betoppanjak, de köszönöm a meghívást! :)
A T8-cal kapcsolatban én is erősen szkeptikus voltam, de a mai érában már finoman szólva is nehéz a nem down-sizing érában született motorú autót venni. Egyébként a fehérből 2 év és 80 ezer km után szálltam ki, gyakorlatilag semmilyen nyűgje nem volt a túlhúzott motornak. A MY20-asban már visszafogták a teljesítményt, már "csak" 303 LE, köszönhetően az EUR6d szabványnak, na meg a WLTP ciklusnak. Egyébként a Mercinél most épp a 2 literes motor 421LE is tud lenni..... Mindezt egy A és egy CLA osztályban! Ehhez képest az én tankom alulmotorizált a 390LE-s rendszerteljesítménnyel :)
A T8 2 literes 320 lovas motorja nekem kicsit "túl sok a jóból" benyomást kelt. Korábban ez elképzelhetetlen volt egy széria autóban. (A Saab 2,3 260 lovas motorjának literteljesítménye 113 Le/liter, és elég nyögvenyelős az élettartam. Ez meg 160 Le/liter! Jó lenne egy ilyen motort látni 250e km után.)
Igen, ránk férne már egy jó dumcsi, jövő héten lehet, hogy átugrom Hozzád!
Volvo fronton van változás bőven. A fehér T8-at eladtam. Közben vettem egy 2008-as XC90-est V8-as motorral (B8444S), olyan hobbi félének (ez nagyon bitang) és kedden vettem át az új T8-ast. Szóval Saab híján, sokadik Volvot nyúzom. Egyébként a V8 nagy kuriózum, az új T8 meg már a frissített 2020-as modell nagyobb akkuval, szóval zajlik az élet :)
Sziasztok,ehhez a géphez keresnék első fényszórókat illetve lengcsillapító garnitúrát, motortérbe szilikoncső készletet, nem motoros bőr kárpit garnitúrát. Thx
Pont annyira, mint a Hyundai, a Peugeot, vagy az Opel szervizek. Általánosítani nem lehet. A túl olcsó szerviztől óvakodj, csodák holnaptól, a szaxerű munkához kellő eszközök, műszerek drágák, a jó szakit meg kell fizetni, a költségek magasak, a vállalási árak nem tudnak alacsonyak lenni.
Nagyon nem mindegy milyen hibáról beszélünk. Időszakosan felmerülő problémát nagyon nehéz diagnosztizálni. Erről BmS tudna neked szép regényeket írni. Az ismert Saab szervizek megbízhatóak nem kell tőlük tartani. Hátránya hogy mindegyik BP és vonzás körzetében található meg. Aráik nyilván eltérőek.
- kormánygömbfej és axiálcsukló és stab. Pálca oldalakként (első tengely) 40 ezer
- olajcsere szűrőkkel és pollenszűrővel ~40-50 ezer
Ezek nagyon megtudják tolni a költségeket úgy hogy 200ekm-nél már azért egy két dolog biztosan lóg ha nem volt cserélve a futóműben. Fékek szintén, ha érzésre 2-3 mm válla van tárcsának ezzel is számolni kell. Gumik dot számait jól nézd meg, ha több mint 7 évesek a gumik azokat is illik cserélni. Ahogy Gerdelyi kolléga is írta 100 ezer nem ennek az autónak az első szervizére elegendő. Remélhetőleg garazsban tartották, nem dohányzó, ér első Dr. Hölgy tulajdonostól aki már idő közben megvakult és felbakolt állapotába tette bele a kilométereket.
Viccet félre téve nézd át, vagy nézesd át nagyon, hogy ne érjen meglepetés.