Szerintem elég korrekt módon kitértem a bekötés módjára, s Tibi sem ma kezdte, ha nem is rendelkezik túl nagy tapasztalattal az elektromosság terén!
No de nem is annyira a kapacitás tényleges nagysága, hanem inkább az egyes akkuk közötti eltérés kiderítése a cél, s olyankor csak a közel egyforma igénybevétel szükséges!
Soraidból arra következtetek, hogy analóg műszerrel mérsz! Azokban csak az ellenállás méréséhez kell egy 1,5V-s ceruzaelemet betenni, de ez az 1,5V is csak névleges; 1,4V és 1,55V között bármi lehet! Ha kalibrálni kell; arra nem alkalmas a töltő sem és más áramforrás sem! A 36V-s töltő 43,5-45V közötti feszültséggel tölt, a csepptöltéskor 39,6-41,2V közötti feszültséget ad! Csak abban az esetben tudod beállítani a műszeredet, ha egy másik műszerhez állítod!
Biztos, hogy megtalálod a hibát! Ha ez az akku is olyan értéket mutat, mint a többi akkor érintkezés-hibát keress! Ez lehet csatlakozók kontakt-hibája, vagy gyújtáskapcsoló hiba is!
Ilyenkor azért sokat segíthet egy jó műszer (terhelés közben feszültségesés a vezeték két pontja között...)!
(Csak halkan jegyzem meg, hogy H4-t úgy is be lehet kötni, hogy a két izzószál sorosan kapcsolódik. Úgy is elég fényes szabad szemmel, viszont a felvett amper ugye lényegesen kevesebb, ezért csalóka a mért kapacitás.)
ha venni fogok hall elemet tuti hogy onnan veszek ahonnan Te veszed, mert én mást nem tudok, és nem olyan sok az összeg hogy keresgetni kelljen.
a lemerülést tényleg abból állapítom, mert már nem akarja kiégetni a szemem
a 3 -ik most van teszten kb. 20 perce megy és még mindig 13,6 mutat és még a szemem is égeti.
csal ez a mérő de madj van benne egy olyan amit tekerni lehet és oda tekerem egy 36V tőltő mennyit mutat ha ráteszem? és oda állitom.az elem új benne. már a fejem is fáj mert tuti hogy nem találom meg a hibát és cammoghatok.
Biztos, hogy olcsóbban is be lehet szerezni, de akikkel én kapcsolatban állok; csak ennyiért hajlandóak adni!
Gondolom, hogy az akku lemerülését a fényerő-csökkenésből következtetted, mert a mért értékek erősen sántítanak! Ideje lenne elemet cserélni abban a multiméterben, mert olyankor szokott többet mutatni a ténylegesnél, amikor gyenge az elem benne!
A Te akkumulátorodra vonatkozó kapocs-feszültségek valahogy így alakunak:
a töltés vége felé: maximum 15V
a csepptöltés alatt: maximum 13,8V
a töltőről levéve, legalább egy félórás állás után: maximum 13,2V
8A terhelést rákapcsolva: 12V
egy órával később: 11,5V
további fél óra elteltével: 10,5V
Lényeg a lényeg: az első két akku jónak mondható; a harmadik lesz a hibás, vagy ha az is hasonló az első kettőhöz; akkor a vezetékekben, vagy érintkezéseknél megy el az áram!
értem azt hittem hogy Te vagy az eladó keztem örülni, de az azt jelenti, hogy tudod hogy milyen és honnan kell rendelni?
van egy illetve két értékem
terhelt H4 izzóval keztem 14,4 fél óra elteltével agresziv 13 körül majd másfél óra mulva lemerűlt és rámértem és nagyon szűk 10.5 levettem az izzót és úgy 13.1 et mutat
a másik az 14,2 vel kezdtem és most tartok a 55 percnél és terhelve mutat 12,5
A Hall-elemet nem én postáznám, hanem annyiért lehet beszerezni! Bár van nekem is, de csak azért, mert még nem épitettem be abba a motorba, amelyikhez rendeltem!
Az eredményre remélhetőleg holnapig várnom kell, mert délután valószínű, hogy lelépek!
Valamivel jelöld meg, hogy melyik akku mit mutatott, s ha már mindegyiket lemerítetted, akkor töltsd újra fel, hogy legalább a pilanatnyi állapotában tudd megőrizni!
Ha nem 60 fokos az elektronika, akkor a Te gépeden is ki tudod próbálni azokkal a 3 km-s hatótávú akksikkal, de tartok tőle, hogy nem véletlenül jutottál ahhoz a géphez ennyire megbontott állapotban!
Gondolom, hogy nem probléma a fényszóró-izzó szálainak párhuzamosítása (ilyenkor mérhető az izzón a legkisebb ellenállás)! Ennél az izzónál ha mindkét szál egyidejűleg terheli közel 8A terhelőáram folyik az akkuból a fogyasztó felé! 12Ah-s ólomakkut ha 8A-rel terhelsz; egy órán keresztül nem eshet 10,5V-ra a terhelt kapocsfeszültsége! Amikor egy ilyen terhelés hatására fél órán belül leesik a terhelt kapocsfeszültség 10,5V-ra; akkor hibás az adott akku! Lényeg, hogy egymáshoz kell viszonyítanod az akkuidat, s azoknak percre azonosnak kell lenniük, különben egyik rádolgozik a másikra, s ez nagy mértékben csökkenti a pakk kapacitását!
hát igen , egy régi telefonom adtam érte talán ért 5000-t
az elektronika megvan de azt is szét szedték és még nem néztam hogy jó-e vagyis lehet hogy meg sem tudom nézni mivel az én kerékpárom csak 36 Vos,vagy megtudom??egyébkét tényleg halálosan le van rendezve. aksijai gyáriak nem kell mondanom halotak talán 3 km megy, tőltőt hétvégére igérte a csávókám.nem igazán akarok költeni rá de ha más nem lesz belemászok a költekezésbe.
Ezt jól lerendezték, de legalább nem kellett egy fél + egy korsó sörnél többet adni érte!
Elektronikája van egyáltalán? Ha szerencséd van és nem 60 fokos, akkor a tartalék vezérlőd hajthatja ezt a gépet! A három hall-elem postázva 3500Ft hozzá és működöképessé teheted vele a motort!
képek a két hall elemet találtam csak a középső nem volt sehol lábai nincsenek meg. az 5 szál vezeték a kupacba van.meg sok vezeték de az a világításé is de az nem lényeg, a gurulást nem befolyásolja.
fotozom, ja az még nem biztos hogy egyszerre sikerül feltennem de majdcsak felmegy valahogy, ezzel a cajgával sok a gubi de ellehetne inditani ha benne lenne a hall elemek a motor részbe, 1-2 óra mulva itt a kép.
Természetesen ki tudod mérni, hogy melyik ment tönkre! Többször leírtuk már, hogy legalább egy 12V-s fényszóró-izzó kell ahhoz, hogy megfelelő terhelést tudjunk adni egy-egy akkunak, mert külön-külön kell terhelni a méréshez.
Válassz, mondjuk egy 12V/45W/40W-s izzót! A két izzószálnak van egy közös pontja, az menjen a vizsgálni kívánt akkumulátor egyik pólusára, a másik két kivezetést (tompított/távfény) pedig kössed az akku másik pólusára. Ha így jársz el, akkor kb. 7...8A-s terheléssel vallatod az akkut (de az ampermérővel ezt be is mérheted, ha pontos mérést akarsz). Ha a feltöltött 12Ah-s akkudon mérhető feszültség másfél óra alatt csökken 10,5V-ra;, akkor jó az akkud, ha egy fél óra alatt; akkor kuka!
köben lenne még egy kis téma, került hozzám egy 48V cajga nagyon elcseszve, mert kitépték a motor részből a vékony 5 szál vezetéket, szétszedtem és tőből kiszakad még a hall elemek is namost mivel én nem értek hozzá ha valakit érdekel üzletelhetünk a cajgáról dolgokat kérdezzen bárki ha megvan rajta teszek fel képet róla ha van olyan amivel az enyémet tuningolni bírom az jöhet, egyébként egy tipikus alukerekes motor ez van rámatricázva green evs szine piros ha valakit érdekel a burkolat.
értem, csak az a gáz hogy én a biztosítékot már az előző akkupakkból kidobtam és az újak közzé sem tettem vissza ezért nem volt mi leoldjon.vissza küldenem nem igazán éri meg, mert 2000 ft, ha nekem vissza küldik ismét 2000ft az már 4 és még nem is biztos hogy cserés, vagyis tényleg én okoztam a halálát. én nem tudom kitesztelni hogy melyik a halott? mert akkor azhejet teszek be egy újat.
Írtad, hogy nagyon újak az akkuk! Ahonnan vetted; ott bemérik, hogy melyik hibás (mert valószínű, hogy egy meghalt közülük) és eldöntik, hogy garanciális cserére jogosult vagy-e!
Az akkupak ha rendesen van elkészíve nem károsodhat egy zárlattól; azért van egy biztosíték beépítve az akkutartóba, hogy zárlat esetén leoldjon!
Amit először kinéztél magadnak; az EG 207 (Sellő 02) és valóban nem sokkal nehezebb 60kg-nál! E helyett a gép helyett ajánlom figyelmedbe az ARZONA GRACEFUL elnevezésű könnyen pedálozható robogócskát, melyet 129.900Ft-s áron kínál Zoli!
Az EG 209-s típus segédmotoros kerékpár kategória (bukó, hajtási engedély, biztosítás)! Ennek a súlya 90kg körül lehet!
Én úgy értettem a leírásból, hogy 0 - 60 V a pakk összfeszkója lehet, és nem az egyes cellák értéke. Ha mind a 8 cellája lehet 0 és 60V közötti, akkor okés lenne...
" Összevissza " pakk egyes elemeinek a szemmeltartására kéne menet közben valami...
( aztá' lehet megint multiméter lesz felmadzagozva a kormányra :):):) )
Még egy kis kiegészítés. Nagyobb telejsítményű agymotoroknáűl (BLDC) már elég komolyan lehet érezni a hatását, mintha nagyon kicsit behúztad volna a féket - főleg nagyobb sebességen/fordulaton.
A kérdésedre nem is olyan egyszerű a válasz, mint hisszük.
Maga a motor elvileg csak mechanikusan fékezi, azaz leginkább a kefe, meg csapágy ilyesmi. Ebből a kefe a,legjelentősebb. Próbáld meg üresen megforgatni, és érezni fogod. Az én kefés 7kW-os motor azért a 4 kefével, nagy kommutátor felületekkel elég jelentős erőhatást képvisel. De ha mondjuk egy 600 kilós autóban van az az erő, lehet, hogy jelentéktelennek fog számítani....
A másik kérdés, az az áramok és feszek viszonya "generátoros" üzemben. Ez meg már a vezérlődtől függ valamennyire, milyen is a végfok része, milyen meghajtása van, tud-e visszatölteni, stb.