Keresés

Részletes keresés

mildred pierce Creative Commons License 2011.07.14 0 0 2145

Sziasztok!

Következő a kérdésem:
Ha a MÁVon jegy nélkül utazás miatt pótdíj fizetésére köteleztek, és a kalauz rossz címet másolt rá a papírra (én ezt ott nem vettem észre csak később), így én nem fizettem be a büntetést, mondván, hogy úgy sem tudnak elérni, mikor évül el ez a kötelezettségem? Azaz meddig kereshetnek ők meg ezzel? (Lassan két éve történt az eset.) Ptk szerint öt év, de olyat is olvastam, hogy ezek egy év alatt évülnek el. Követtem el én ezzel olyat, aminek pénzbüntetésnél magasabb a büntetési tétele? (Mármint: ha mégis kiszámláznák mert valahogy elérnek, akkor el lesz intézve a dolog azzal, hogy kifizetem a büntetést?) Egyáltalán: van joga a Mávnak ahhoz, hogy utána járjon az adataimnak? 

Köszönöm a választ előre is! 

 

Norbitron Creative Commons License 2011.07.11 0 0 2143

közbe alkudozok a biztosítóval de kezd egyre pofátlanabbnak tűnni ez az egész részükről.

még akkor annyit. olyan út nem létezik, hogy én beviszem egy a biztosítóval szerződött szervízbe ahol megjavítják és ők lerendezik egymás közt az összeget?

öregnek öreg de 65e ft ot akarnak adni érte mikor 650ér vettem 3éve. ilyen állapotú nem nagyon van a piacon de az áruk kb ezen a szinten van.

Macika Creative Commons License 2011.07.11 0 0 2142

Ez esetben a biztosítója nem tagadhatja meg a kárrendezést?


Feléd semmiképp (amennyiben Te vagy a vétlen póruljárt).

Előzmény: Norbitron (2140)
Norbitron Creative Commons License 2011.07.10 0 0 2140

Hello!

 

A károkozó nagyon ittas volt és egy bűncselekményből menekült. Ez esetben a biztosítója nem tagadhatja meg a kárrendezést?

Valószinüleg egy ideig nem lesz szabadlábon. Pereskedés-peren kívüli megegyezés is elég macerás ebben az esetben.

Macika Creative Commons License 2011.07.09 0 0 2139

Értem, köszi.

Előzmény: Lacivill (2138)
Lacivill Creative Commons License 2011.07.08 0 0 2138

Bizonyos egyéb károkat a köteleő biztositóján keresztül lehet érvényesíteni, jó esetben peren kivül is meg lehet egyezni.

Előzmény: Macika (2137)
Macika Creative Commons License 2011.07.08 0 0 2137

Ezért is írtam, hogy próbálkozni lehet. És vagy bejön, vagy nem.

 

Én úgy tudom, hogy vannak olyan károkozások, amiben a biztosító nem fizet és csak polgári peres úton lehet érvényesíteni a kárigényt. És nyerhető a per.

Persze, ez nem feltétlenül a kárt szenvedett jármű 'testi épsége' témakörébe tartozik. Ilyen lehet pl. az autóbérlés, a baleset miatt elmaradt haszon és hasonlók...

Előzmény: Lacivill (2136)
Lacivill Creative Commons License 2011.07.08 0 0 2136

Legfelsőbb Birósági határozat van róla, hogy ha a károkózónak volt kötelezője, és nem volt ittas, vagy kábitós akkor nincs a károkozón keresni való.

Persze perelni lehet, de megnyerni nem. Erre találták ki a kötelező biztositást.

Előzmény: Macika (2135)
Macika Creative Commons License 2011.07.08 0 0 2135

Polgári peres úton minden károdat megpróbálhatod az okozóra hárítani, de még ha nyersz is (évek alatt), akkor sem biztos, hogy ki fogja tudni fizetni az illető az okozott károdat.

Előzmény: Norbitron (2131)
Macika Creative Commons License 2011.07.08 0 0 2134

Hiába voltál vétlen, akkor sem fognak többet fizetni.

 

Ezt mindet a köcsög ügyeskedőknek köszönhetjük, akik ebből gazdagodtak étvizedekig.

Úgy kellett átalakítsák a felelősségbiztosítást, hog ySEMMIKÉPP ne járhasson jól a vétlen, balesetet szenvedett jármű tulajdonosa, mert akkor az azonnal visszaélésre adhat okot.

Tehát egy olyan mértékű kárrendezést alakítottak ki a biztosítók, aminél eszébe nem jut a tulajdonosnak szándékosan összetöretni az autóját, anyagi haszon reményében...

 

Úgy 8-10 éve még hallani lehetett egy-egy törésből kihozott 100-150e Ft nyereségről...

Előzmény: Norbitron (2127)
Debra01 Creative Commons License 2011.07.08 0 0 2133

valami olyasmit hallotam, hogy a kötelő biztosítás keretében 5 milliárdig felel a biztosító. Jól írtam. Mert belekalkulálták, hogy akár épületben is okozhat kárt a gk. Amennyiben a a kárt okozónak van felelőség biztosítása, úgy a biztosítónak állnia kell a javítás költségeit, a szállítást, a kölcsönautót. stb. De ezt gondosan titkolják.

Előzmény: Norbitron (2127)
Lacivill Creative Commons License 2011.07.03 0 0 2132

Ha gtk van, akkor ha új kocsit veszel annak átirási, és törzskönyvét kifizetik. Kocsit bérelni ha magánszemély vagy nagyon macerás, de nem lehetettlen.

Előzmény: Norbitron (2131)
Norbitron Creative Commons License 2011.07.03 0 0 2131

Hát ez elszomorít mert annyit nem ér az autó, hogy éveket pereskedjek miatta több 100ezer forintér. Amit lehet megpróbálok, hogy kicsit feljebb vigyék a kárösszeget.

Még annyit szeretnék kérdezni amit szintén nem találtam, hogy ugye a baleset miatt autó nélkül maradtam ebből kifolyólag kéne egy másik autó. Az másik autónak vannak átírási költségei amit a biztosítótól vissza tudok igényelni? Hallottam több helyről és még régebben egy jogi fórumon olvastam is róla. Ennek mi a menete? Egyátalán van rá lehetőség?

 

 

Lacivill Creative Commons License 2011.07.02 0 0 2128

Abba az irányba tudsz elindulni, hogy a kocsidat alacsony árra értékelték. Lehet, hogy igazságügyi kárszakértöhőz kell fordulnod.

Előzmény: Norbitron (2127)
Norbitron Creative Commons License 2011.07.02 0 0 2127

Sziasztok!

 

Lenne egy kis gondom a biztosítóval. Van egy 23éves nagyon ritka(jelenleg ilyent nem lehet találni használtautón, illetve még külföldön is keresni kell) jó állapotú, relatív értékes autóm amit összetörtek egy balesetben. Az autót GTK-ra vették és egy nevetséges összeggel akarják kiszúrni a szemem. A javíttatása ennek az összegnek egy szakszervízben körülbelül a 3x-osa. 4x-ese

A KGFB nem azért van, hogy a károsult járművében okozott kárt megtérítse? Én nekem le kell nyelni azt az összeget amit megajánlottak és el kell fogadni, hogy GTK? Mi van akkor ha én odaviszem egy szerződött márkaszervízbe, odaadom a betétlapot, rendőrségi határozatot és megjavíttatom az autót? Akkor is a 3ad-át fogják az összegnek kifizetni? Van értelme harcolni a biztosítóval?

 

Átrágtam ezt a rendeletet de semmit nem találtam a kárrendezéssel kapcsolatban: http://biztositaskotelezo.hu/torvenyek/2009lxiitorveny.pdf

 

Melyik rendeletben van leírva, hogy a kárrendezésnek mi a folyamata, milyen szabályok vonatkoznak rá?

 

köszi

üdv

Norbi

Macika Creative Commons License 2011.06.30 0 0 2125

Értem amit írsz, de KÉTSÉGET KIZÁRÓAN egyedül csak a jármű üzemben tartójának személyét tudják megállapítani, hiszen megállítás híján a rendszámból az ő személyét lehet megtudni.

 

Azt, hogy az XY tulajdonában/üzemben tartásában lévő járművet ki vezette a szabálysértés elkövetésének időpontjában, kinek kellene kiutalni az előéleti pontokat, azt fizikailag lehetetlen kideríteni.

Lehet nyilatkoztatni a jármű tulajdonosát/üzemben tartóját, hogy nevezze meg a járművezetőt, de kötelezni nem lehet rá.

 

Innentől pedig...

Előzmény: Törölt nick (2124)
Törölt nick Creative Commons License 2011.06.30 0 0 2123

Ez megint egy olyan odabaxott jogszabály. Majd kerül millió L.B. állásfoglalás és amúgy is az ügyvédek is megéheznek... Meg vergődjön vele a rendőr és a szabs. e.a. ...

Előzmény: Macika (2122)
Macika Creative Commons License 2011.06.30 0 0 2122

Nekem nem világos, hogyan gondolják összekapcsolni a közigbírságot és a pontrendszert.

Előbbi esetén a gépjármű üzemben tartója, utóbbi esetben a jármű vezetője vonható felelősségre.

 

Te érted?

Előzmény: Törölt nick (2121)
Törölt nick Creative Commons License 2011.06.28 0 0 2120

A t.v.t.-n átvezető úton bárki közlekedhet ha az nincs sorompóval lezárva. rengeteg ilyen út van az országban, akár az M3 is. Mindegy, hogy földút vagy aszfalt út. Az út használójának nem kötelessége ellenőrizni, hogy az útnak látszó objektum tényleg út e? A zárásról a t.v.t. kezelője köteles gondoskodni illetve arról is, hogy ami nem út az ne is legyen alkalmas útként való használatra. Az, hogy egy erdőterületen melyik rész van kivéve az erdő müvelésből út céljára azt a telekkönyv tartalmazza. Ha az erdő kezelője ezt nem tartja be és máshol utat létesit az az ő felelőssége és nem az út használójáé. Az útról letérni természetesen szabálysértés.

Előzmény: Macika (2119)
Macika Creative Commons License 2011.06.13 0 0 2119

- Mit is tilt egy ilyen tábla hivatalosan, magában?

- Melyik jogszabály írja elő, hogy nem mehetek le egy ilyen földúton?

 

1966. évi LIII. törvény a természet védelméről:

 

38. § (1) Védett természeti területen a természetvédelmi hatóság engedélye szükséges különösen:

.....
j) járművel történő közlekedéshez, az arra kijelölt utak, az engedélyezett tevékenységek végzéséhez szükséges munkagépek, valamint a feladatukat ellátó - külön jogszabályokban erre feljogosított - személyek járművei kivételével.

 

- Jogszerű volt a büntetés így, minden tájékoztató és tiltó tábla ellenére?

 

Ez nem olyan, amit 'szoktak' tudni az emberek. Mármint, hogy AZ, OTT természetvédelmi terület.

Ha nincs tábla, nincs tiltás, nincs (jogos) bírság.

AixDes Creative Commons License 2011.06.13 0 0 2118

Tábla problémám van. Illetve annak hiánya és ennek következtében egy büntetés. Kérlek titeket nézzétek meg az alábbi bejegyzésemet és válaszoljatok ha tudtok:
http://nemisut.blog.hu/

 

Macika Creative Commons License 2011.06.12 0 0 2117

A biztosító úgy 90%-ig biztos vagyok benne, hogy 50-50%-ra veszi a dolgot, magyarul ő pénzénél van, mindenki fizette neki a biztosítást, ő meg senkinek egy fillért sem...

 

Ha Neked kisebb volt a károd, mint a másik autósnak, akkor még szerencsésen is jöttél ki az esetből...

Előzmény: KET1001 (2115)
KET1001 Creative Commons License 2011.06.12 0 0 2115

sziasztok,

 

bizonyíthatóság hiányában megszűntették az eljárást. nem állapítható meg a felelősség.

 

 Köszönöm a segítséget!

 

a biztosítók meg ezt nem értékelhetik át, gondolom.

 

KET

Előzmény: Törölt nick (2086)
Macika Creative Commons License 2011.06.10 0 0 2114

Huhhh, megnyugodtam... ;)

Előzmény: LSB (2113)
LSB Creative Commons License 2011.06.10 0 0 2113

Nem én vagyok. Akkor az ügyvédemtől kérdezném, nem az index fórumon :P

Előzmény: Macika (2111)
Macika Creative Commons License 2011.06.10 0 0 2112

Bizony, jól írod.

Az összes, amit felfüggesztetek, az végrehajtandóvá válik. Plusz a különös visszaesőség miatt a legutolsó ittas vezetés megítélése is szorzóval működik, hozzáadódik...

 

Az ilyen miért nem veszi igénybe a sofőrszálgálatot, ha ivott...

Előzmény: Törölt nick (2110)
Macika Creative Commons License 2011.06.10 0 0 2111

Sajnos nem tudnélk indulat nélkül írni az ilyen felelőtlen idiótáról, aki az elévülési időn belül NEGYEDSZERRE is volán mögé ül ittasan.

Az egész társadalomnak jobb lesz, ha jó ideig hűvösön csücsül.

Remélem nem Te vagy az érintett...

Előzmény: LSB (2109)
LSB Creative Commons License 2011.06.09 0 0 2109

Üdv. Nem tudom, hogy jó topikban kérdezem-e, de csak tudja valaki. Mire számíthat az, akit háromszor elkaptak ittas vezetés miatt (kétszer jogosítvány nélkül), emiatt felfüggesztett börtönt kapott, de ennek ellenére elkapták negyedszer is ittas vezetéssel, természetesen jogsi nélkül (baleset nem volt)? Gondolom letöltendőre, de mégis mennyire? Köszi.

Macika Creative Commons License 2011.06.04 0 0 2107

Félre ne érts, jó, hogy ide beírtad!!!

 

Amit én beírtam, az egészen másnak a vonzata, egyáltalán nem Ellened szólt! :)

Előzmény: Törölt nick (2106)
Macika Creative Commons License 2011.06.04 0 0 2105

Állandó vesszőparipám, hogy a magyarokat igazán cska a jogaik érdeklik... :)

A kötelességeket tartsa számon, aki akarja... ;)

Előzmény: Törölt nick (2104)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!