Nekem van hátül őv a 123-asban. 2 automata és 1 center. Van olyan amelyikben nincs?
Prac:
Nos, azt hiszem először csak a benzineseket és kupékat kezdték el kocka lámpával szerelni, majd egy idő után már a dieseleket is. Ezek az utolsó szériás autók.
Az enyém is körlámpás volt, de kicseréltettem kockára. 10szer jobban világít és 5ször jobban néz ki. Raktam még bele fehér indexet, meg kupé hűtőrácsot is, amin a nagy csillag van.
Nekem a kocsi hátulja van megemelve, de én imádom. Stabil pakolható, terhelhető, jobban is néz ki. A szerelő azt mondta úgy emlete meg az előző tulaj hogy a gyári 123as rugókat kicserélte a 116os rugóira.
Valószínű a tiéddel is ez lehet. Nézdesd meg egy szerelővel, a rúgót, és ha nem a gyári 123as rugó van benne, akkor vegyél egy pár rugót és cseréltesd ki.
Ennyi :)
Hogy van ez a kocka-lámpa dolog? Extra lett volna? Nekem ugyan a sima kettős-kör alakú (ugyebár ez a mostani irányadó dizájn is - he-he :)), azt hittem volt valami "fészlift" és azután cserélték. Egyáltatlán volt a sorozatban facelift?
Még hozzátenném a jó 123-as kiválasztásához, hogy meg kell nézni nem ereszti -e a motorolajat (akárhol), és a kipufogó-rendszer (tustommal) egy ilyen 20 körüli autónál akárholt lehet rohadt.
Nagyon fontos kérdés. 2,5 (hülyén néz így ki "két és fél") éve vettem az autót, tudtommal nem nagyon cuccoltak vele, de MARHÁRA magasan van az eleje. Gondolom a rugó. Ezt hogyan lehet/kell -e orvosolni, szerintem nem szép. válaszodat várom (egyébként meg bárkiét).
Hamarosan láthattok majd képeket a kocsimról. Szvsz, baromi jól néz ki. Egész pofás kis optika van rajta. Csak legyen időm fényképezgetni, stb.
Prac:
-Szerintem az én 240 D-m, többet ad le mint 65 LE.
-Képet úgy tudsz felrakni hogy feltöltöd mondjuk az extrára aztán img src=http://www.extra.hu/prac/merci.jpg Ez csak példa, és persze > < jelek között.
-Szerintem milliós tételeket futnak el ezek az autók.
Na Renault, sorolom mit nézzél meg:
- Mivel dieselt veszel, és ezt télen kellene, az indulást! Ilyen időben több napos állás után is 3-4 másodperc ízzítás (gyorízzítású rendszernél) után az első pöccenésre indulnia kell!!!
- Az Olajnyomásmérő nagyon fontos! A próbaút alatt hajtsd meg a kocsit. 100 felett, parton felfelé, stb. Utána állj meg, és figyeld alapjáraton az olajnyomásmérőt. Ha 2 alá megy, keress másik autót!
- Rohadás. Ajtóknál, padlólemez, doblemezek, feküdj alá.
- Olajfogyasztás. Ezt nehéz ellenőrizni, mert kell hozzá pár ezer km, de azért kérdezz rá, és ügyelj arra hogy a motor ne taknyoljon sehol.
Nos ezek voltak a negatívumok, felsorolok pár nem széria extrát a 123asokból. Mert ezekkel könnyen találkozhatsz, és jó ha tudod hogy mi nem széria:
Fabetét, kocka lámpa, klíma, sibeda (tolótető) ez lehet akár motoros is, motoros ablak, tükör, ABS, fényszorómosó.
A kombikban széria az állítható magasság. Minden 123asban széria a szervó 4 tárcsafék, és a szervókormány.
Ha kérdésed adódik, kérdezz itt, vagy írj e-mailt.
W123-as topic! Végre, valahára! Na ennyit az extázisról.
Asszem itt az én gépem lehet a rangidős (76 - az első gyárt. év), de azért szép darab.
Általános dolog, hogy lestrapált darabot nem szabad venni, mert valószínűleg motorikusan sem törődtek vele. Ez fokozottam áll a "csúnyán kihasznált" málházó-vontató Mercikre...
Szóval a 240D csak 65 LE? Na akkor még nem nevezünk az F1-re...
Rakjatok majd fel képeket a verdákról!
Apropó, hogy is lehet képet felrakni?
Dobcsi!
Egy ilyen szépen karban tartott Merci dízel hány km-et bír?
Ezekhez az autókhoz hozzátartozik a kosz (fusi használat esetén), de ez nem jelenti azt, hogy meg kell venni az igénytelent. Pontosan igazad van, keress egy jobbat. Egyébként küldtem Emilt.
Csendben megjegyezném, hogy a 124-es 250 D is 5 hengeres, s amíg nem volt 5 hengeres autónk kicsit betegnek tartottam az ötletet. De amióta megvan, én is csak hasonló jókat tudok elmondani róla.
Nekem 240 D van, full jó állapotú motorral.
Egyszer vezettem egy 300 D-t. Nos ami feltünt, az nem a sokkal nagyobb teljesítmény, bár valamivel erősebbnek tűnt, de nem is ez a lényeg hanem az hogy sokkal egyenletesebben járt a motorja. Sokkal kevésbé rázott, hidegen alapjáraton is stabilan járt. Ez azért van mert a 300 D nem 4 hanem 5 hengeres. És az 5 hengeres motorok nagyok királyak ám.
Ezt is tartsátok ám szem ellőtt!
Dobcsi.
Nem hinném, hogy egy 300 D szemétláda sokkal jobban menne, mint egy generálozott 200 D. A teljesítménye 88 LE (300D) de a sullya is jóval több. Na meg egy ilyen olajkályha nem fog ugrani. Ha tényleg érdekelnek a szempontok, írj emilt, és elbeszélgethetünk részletesebbe. Persze, ha túl jól sikerül, közzé is tehetjük. Egyet azonban ne feledj: a 200 D ugyanannyi biztosítást fizet, mint mondjuk egy 1650 cm3-es. Egy 220 D viszont már jóval többet. Szóval várom leveled!
Sajnos ez már egy régi ajánlat, és akkor is napok alatt megvették és ráadásul szépséghibás volt. (Ez nálunk azt jelenti, hogy benzines :( )
De azért én továbbra is kitartok az étkezési zsiradék mellett. Remélem, minden tisztázódott a táblázattal kapcsolatban.
Kettőnk közül Hpg jár, firtőz olajjal :)
Bár már engem is megpróbált meggyőzni, de én maradok a gázolajnál. :))
15 év múlva biztos ilyen CDIvel fogok járni :DD
Najó legyek inkább optimista: 2 év múlva :))
- A Mercedes gyártott szénpor-üzemű bányamotorokat is. Ide kapcsolódó adat: Egy hasonló motor fogyasztása: 250g/LEóra. (15 LE össz. telj.)
- A Dieseleket eleinte nyersolajjal üzemeltették. (És üzemeltetik a mai napig a hajódieseleket. )
- Indiában megkezdték egy Diesel-üzemő motorkerékpár gyárdását Enfield néven. (350 cm3, 7 LE, 15 Nm, 1,5 l/100 Km, 80 km/h) Tankja 15-20 literes, tehát a hatótáv 1000 km. Azért ez is egy érv a Dieselek mellet. Hát nem?
Sajnálatos módon a táblázat jóval több oszlopot tartalmazott, így a vágásoknál, és a beillesztéseknél a sorok kicsit elcsúsztak. A helyes megoldás: 240 D-t természtesen kétfélét gyártottak. Először 76 02-79.02 ig, majd (Lásd a 240 D kezdető sor alatt, típus megjelölés nélkül)1979.02-1985.03-ig is. Ez már olyan lehet, mint a tied, a végsebesség-adat 148, és itt van a 72 lóerő is. Igyekszem átküldeni a cikkeket is.
A 124-esekről pedig annyit, hogy utolsó emlékeim szerint 1,5M-től fölfelé vannak, attól függetlenül, hogy milyeneket gyártottak, mindenféle motorral, szívó és turbó változatban is. A másik topicban úgy vettem észre, mintha egyet értenél az írásommal. (Zajszint, stb. ) Szóval igyekszem írni és addig is jó szórakozást.
Nos ahogy elnézegetem a 240 D-t szvsz nem stimmel pár dolog. Az enyém 81-es. A táblázatból mintha az derülne ki hogy akkor nem is gyártották. A másik a 138as végsebbesség. Én már soxor mentem vele 140 felett könyeddén a 19 éves autóval. Ez hogy lehet?
Íme néhány adat a 123-masokról. A táblázat naggyon-naggyon ki van ritkítva, bővebb információért, CIKKEKÉRT írjatok! A táblázat oszlopai: 1. az adott típus lökettérfogata és "jelzőszáma", 2. a gyártási idő, 3. a sebességfokozatok, 4. a lóerők száma, 5 a pontos lökettérfogat, 6. a (vég) sebesség. Az összes példányszám ott van, de részletesebben: 200 B: 370 E, 200 D 380 E, 240 D 460 E. Jó szórakozást, és a bővebb infókért írjatok. Vannak képek is!
padam: hehe :) ezt Te sem gondolhattad komolyan.
én 30ezret mentem eddig az enyémmel, de még nincs meg egy éve.
Néhány apróság volt vele csupán: pl: gömcsuklócserék meg ilyesmi. Mindig indult, -20 fokban is amikor az ajtót is aligbírtam kinyitni mert olyan jeges volt, 30 centi hó állt a motorháztetőn és akkor is pöcre beindult. 150el mentem már vele. Egész fullos: el. sibeda, full szervo, el. ablak, fa, central hogy csak 1 párat mondjak.
Én is elfogult vagyok az autóval kapcsolatban ez tény, DE objektíven nézve is egy jó autó.
Megpróbálok majd benyomni pár képet az autóról valamikor mert nagyon szép optika van rajta. Épp holnap megy rá egy BBS első spoiler.
Üdv all:
Dobcsi.
Az egyik osztrák rokonunk még gyerekkoromban vásárolt magának 2 db diesel 123-ast. A mai napig azokkal jár. Cirka 25.000-et megy mindegyikkel egy évben. Imádja őket. És meg sosem hagyták ott.
Annyira mégsem lehet rossz......
Azt ne kérdezzétek, hogy miert vett kettőt egyszerre. Ő ilyen. :)
padam!
Gratulálok! Ez egy nagyon korrekt, objektív valószínűleg személyes tapasztalatokon alapuló hozzászólás volt! Kívánom egész életedben járj trabanttal!!!
Az autó annyira jó hogy, szerintem poénból elcsavargatták az órát.
Szinte minden eredeti benne.
A motor baromi erős, olajnyomás korrekt, nem füstol, olajfogyasztás nincs.
Gázolajfogyasztás 7-8 liter között városban.
Hali Dobcsi!
Látom rászántad magad! Egyébként nem kellett sokat nyomozni, én is irogattam a w124 topikba (A Sas nyitotta...).
Érdekességként mesélhetnél a saját autódról, azért 1 millió km nem semmi? Egyáltalán van benne valami eredeti? Fogyasztás?
Nos, régóta terveztem egy 123-as Mercis topic nyitását, csak attól tartok elég kevés, 123as tulaj netezik. De majd kiderül.
Szóval várok minden véleményt, tapasztalatot, kérdést a 123-asokkal kapcsolatban.