"Az eredeti tendert két és fél éve, 2016 decemberében írta ki a NIF Zrt., majd 2017. júniusában érvénytelennek minősítette, mert a beérkezett ajánlatok messze meghaladták az erre a célra szánt pénzösszeget. Ezért idén januárban (2018) átdolgozott felhívás jelent meg, erősen csökkentett műszaki tartalommal. Már csak négy állomáson számolnak középperon építésével és kitérőcserékkel, a központi forgalomirányítás kialakítása és az aszófői villamos alállomás megépítése a hírek szerint elmarad."
Igy indult a Szabadbattyán-Balatonfüred szakasz, vagyis most tartunk kb. 2017-nél, most jön majd megint a műszaki tartalom jórészének kikukázása meg a keret emelése és ha minden jól megy, majd laza 4-5 év múlva talán lesz is belőle valami. Már ha az EU-nak addig nem szalad tele a t*ke, a magyar közbeszerzősdivel és nem mondja azt az újabb, haveroknak leosztott projekt finanszírozására, hogy nyasgem.
"Az ma már nem hiteles, aki azt mondja, hogy rosszabb lett a menetrend."
Tééényleg?
Úgy szeretem az ilyen nagy kijelentéseket. Azért megkérdezném, a badacsonyörsi, szepezdfürdői utasokat, hogy vajon szerintük is jobb lett-e a menetrend, amiben sok-sok év után teljesen megszünt a közvetlen vasúti kapcsolatuk Budapestre, Székesfehérvárra, vagy a másik irányba Celldömölkre, Szombathelyre?
De megjegyezném azt az apróságot is, hogy Füred és Tapolca között immár gyakorlatilag megszűnt a gyorsvonati közlekedés, főszezonban (meg azon kívül is)! Maradt 1 az az EGYETLEN pár Tekergő, ami idén már csak szombaton és vasárnap közlekedett, mutatóba. Hétköznap meg semmi, csak személy és a majdnem mindenhol megálló Kék Hullám, ami attól lett IC, hogy 24 helyett már "csak" 22 helyen áll meg, miközben 3 perccel lassabban ér Tapolcára mint a villamosítás előtt sebesként.
Emlékeztetőül: 2013-ban onnan indultunk, hogy 2 óránként közlekedett a Kék Hullám ÉS a Tekergő(!) minden egyes nap(!!), egymást kiegészítve, ami helyett maradt mostanra ebben a remek menetrendben a hétvégi 1-1 db Tekergő, a megcsonkított Kék Hullám meg egy személy BZ-vel, oszt jónapot. Utóbbi amúgy a korábbi években már szinte kizárólag Desiro volt, ehelyett kaptuk 2021-re a balatoni főszezonba, a 40+ éves, klíma nélküli, pottyantósbudis, szakadék BZ-t. Merthogy Füreden túl bizony a Desiro lett BZ-re cserélve és nem fordítva!
És akkor hiteltelen aki szerint ez visszalépés?
Hát bocs, de ez a főszezoni menetrend Füred-Tapolca között simán szarabb lett mint eddig volt, és klasszisokkal szarabb mint ami 2013-ban volt a Kék Hullám/Tekergő rendszer bevezetésekor.
Én elhiszem, hogy Füredig jobb lett NEKED, csak a 29-es vonal nem Fürednél ér véget, hanem Tapolcánál.
A köfi hatékonysága költséghatékonyság, és egy bizonyos szemszögből (létszám) megkérdőjelezhetetlen - Igazából hivatalosan a jobb forgalomszervezés lenne a célja, szokás hivatkozni a Mezőzombor-Nyíregyháza részre, ahol ezzel lett növelve a kapacitás, miközben még mindig van személyzet az állomásokon. Viszont van ahol nem nagyon javít a helyzeten, pl. 40-es. A létszámkiváltás oldalon: van amikor látványos, van amikor minimális, és ekkor a megtérülés is elég rossz lehet.
A MÁV ezek szerint abban érdekelt, hogy hibákat állítson elő, hiszen erre érnek rá. Érdekes módon a vasútválllat viszont a vállakozó által kihagyott műveletekre hivatkozik. Kérdezem mégegyszer: ki is csinálta az aláverést?
-"A menetrendszerűség rettenetes volt... ennek oka többek között:
1) a köfi hiánya".
Ahha. Egy magát szakembernek kiadó, Lipótmező szökevény bármit beszélhet a levegőbe, látjuk is a következményeit. Ne számítson, hogy köfi vonalon is tud rettenetes lenni a menetrendszerűség, ha nem éppen a helyzet magaslatán lévő emberek nem jól döntenek. A déli parton is akadtak azért vad dolgok ezen a nyáron (is). A köfi hatékonysága költséghatékonyság, és egy bizonyos szemszögből (létszám) megkérdőjelezhetetlen, de azt is emberek irányítják, és adott esetben ugyanígy megkötött kézzel (ahogyan pláne ebben az igazgatóságban kiemelten jellemző is).
"2) hosszú állomásközök"
Mivan??? Eddig ez nem tűnt fel? Nem olyan projektet kellett volna csinálni, aminek valami haszna is van, és nem lázálmok mentén való erőlködés és hiszti övezi?
3) erre az infrastruktúrára sok vonat"
Ez megint milyen szöveg? Maradt volna a korábbi, és gyenge menetrend, igaz? Azért jó, hogy lallerkának ebbe semmi beleszólása nem volt. Lett volna csak flirt, füreden szálljon át mindenki, hiperszuper, szép, és kuss. Vagy azért van egy infrastruktúra, hogy szolgáljon, főleg 22 Mrd kidobott magyar forintért, és hülyének nézett EU által, vagy nincs miről beszélni.
Minden baj. Sz#r a projekt, de az illetékesek bizony mindent összehazudtak megtettek, csakis az üzemeltető lehet a hibás mindenért, ha a végeredmény nem is olyan jó. Ehhez is pofa kell, kedves Lajos.
Más kérdés, hogy azért egy 5 éves gyerek ne hisztizzen már, hogy magasabbat kell lépni, az idős utasoknak pedig vagy marad a lépcső, és átszállás mentesség, vagy az alacsony padló, de aluljáró és lépcső.
Az pedig szintén más kérdés, hogy ehhez a menetrendhez nem igazán kellett a felsővezeték, max nem lett volna elég desiro a Helikonokhoz/Panniniálhoz, stb máshova.
Ettől még örülni lehet neki, de az is tény, hogy a menetrenddel jártak jól az utasok, és nem a felsővezetékkel.
Kicsit draga volt ez a projekt csak azert, h bizonyos fejekben valtozast idezzen elo. Es sokkal jobb es plane betarthatobb lehetne a menetrend, ha inkabb a palyat piszkaltak volna.
A fejekben kellett változás ahhoz, hogy sűrűbb menetrend legyen, és ezért kellett a villany. Nem másért.
Ugyanez a megrögzött gondolkodás vezetett oda, hogy azt a napi két gyorsot is gépcseréztetni kellett Fehérváron az óriási "megtakarítás" miatt. Ha az nincs, akkor ez a projekt sem kellett volna.
Nekem továbbra is az a bajom, nem az hogy hozzányúltak, hanem hogy most 15-20 évig biztosan nem fognak. És a pályára pedig igenis ráférne egy komolyabb rendbetétel, hasonló mint a déli parton.
Sokan, sokmindenből pártpolitikát csinálnak, itt szerintem ebből csak kevesen. A nagy többség nem ezen az alapon bírálta a projektet. Az ma már nem hiteles, aki azt mondja, hogy rosszabb lett a menetrend. A kérdés az, hogy a többletkínálathoz feltétlenül szükseges volt-e a villamosítás. Ebben lehet vita. Normál esetben egy Flirt egy Bzhez (horribile dictu nekem még egy Desirohoz ) képest (is) előrelépés, naná, hogy tetszik a nagyinak, meg az unokának.
Sajnos sokan pártpolitikai kérdést csinálnak a vonalból, amely mentén élünk. Van jobb- vagy baloldali vasút? Magam fideszes vagyok, de ha a ballib kormány csinálta volna meg a projektet, annak is örülnék. Nehezen mozgó édesanyám probléma nélkül tud felszállni a Flirtre, 5 éves gyerekem is örül, hogy nem kell hegyet mászni. Tipikus magyar mentalitás mindent fikázni. Nálunk mindenki szakértő, mindenki tudja, hogy mi mindenért szar. Örülni kellene annak, ami van, nem fanyalogni, és másra mutogatni, hogy mit hol rontottak el. Itt a pohár sosem félig tele, hanem félig üres. Nem érdemes alkotni semmit sem, úgyis mindent lehúznak. Szomorú és szégyenteljes.
Fűzfői lakos vagyok. Én és családom örülünk a villamosításnak, azóta sokkal jobb és kényelmesebb lett az eljutás Füred és Pest irányába is. Örülnék, ha a fennmaradó szakaszon is javulna a szolgáltatás színvonala. Lehet engem támadni, letojom, akkor is a villamosítás pártján állok.
Természetesen ezt már nem posztolgatja rommá a dorner lajoska se. De biztosan most is más a hibás és a szemétláda, hogy a kukában kötött ki ez a projekt, ahová az első része is való lett volna.
Gondolható volt, hogy ezt már nehezebb lesz behazudni, de amilyen elmebeteg bagázs áll az egész háta mögött, majd más projektek kárára később úgyis megvalósul.
Ha azt akarjuk, hogy használják is,a rengeteg bringás miatt az Szegedi útnál aluljáró kell, nem felüljáró, méghozzá olyan, amelyik közvetlen áthajtást tesz lehetővé a bringával.
Hiába olcsóbb egy felüljáró, felhasználói oldalt nézve vesztett magasság miatt nagyon nem mindegy, hogy hét-nyolc méterre kell felcipelni adott esetben a bicajt vagy három-három és fél méterre levinni.
A gyakorlatban Rákosrendező egy elátkozott pont: az M3 bevezető megépülése óta kb. 10-15 évenként akad egy felbuzdulás, hogy felüljárót kell oda építeni, villamost átvinni a vasút felett. Ezek a próbálkozások mindegyike ugyanúgy hamvába holt eddig, mint hogy az egykori rendezőpályaudvar területét értelmes módon használják fel.
ON
De ha aluljáró, akkor ne olyan legyen mint Balatonfüred, ahol majdnem az aluljáró felét elérő átmérőjű táblán tiltják meg a bringázást-- pedig ott az aluljárónak a helyi közlekedés szempontjából is jelentős szerepe van.
Mivel nincs jelfeladás az állomáson, áthaladó vonatok előtt már akkor le kell csukni, amikor a vonat a 70-esen Istvántelekhez közeledik, a sok vágány és a kétoldali csapórudak miatt a kiürítési idő is nagyon hosszú, és felnyitni is csak jóval később lehet, minthogy a vonat lehaladt a sorompóról. Ott egy különszintű átjáróra van szükség, továbbá egy sorompó nélküli, külön gyalogosátjáró is segíthetne.
Létező, nem jelentéktelen gyalogos forgalom "átvezetésére" milyen módszert vezetett be, vagy tervez bevezetni az üzemeltető?
Az, hogy a közút felé kihelyez egy táblát, mi szerint "a sorompó 10 percen túl is zárva tartható, naponta egyszer akár 46 percig" kicsit kevésnek tűnik. Gyakorlatilag nincs gyalogos átkelőhely kijelölve. Se labirintus, se áthívó, hiszen még járda sincs. Mi késztetne egy gyalogost, hogy nekiálljon várakozni és végignézni, hogy várakozása közben akár két-három vonata is elmegy, mert nem mehet át? És persze reggel jó, ha egy órával korábban indul, nehogy elkéssen a munkahelyéről, mert 46 percen túl ott áll az átjáróban (tűző napon, esőben, fagyban), miközben a bejárása vonattal 20 perc körüli. Mi jogosítja fel az áthaladásra? A közúti forgalom részére mutatott jelzés? Őrá az vonatkozik? És honnan tudható, hogy emberi (pár perces) várakozást várnak el tőle, vagy majd fél óra múlva derül ki, hogy még mindig várnia kell?
Szóval tessék kicsit önmérsékletet tanúsítani.
U.i.:
Láttam már VBO-s vagy egyéb MÁV biztonsági céges autót is a Szegedi út felől érkezve a sorompót kikerülve, a régi épület előtti peronon végighajtani, mert a "forgalmi irodánál" már egy ideje ott álltak a rendőrök. És még véletlenül sem kérdezték meg tőlük, hogy a fenébe keveredtek oda?
"Az OFF Kőér utcai átjáróban a gyalogosoknak nincs fénysorompó, csak labirint korlát."
És az útátjáróhoz érkező gyalogosok számára van - e kijelölve oldal, ahol egyébként a labirint - korlát is
van, vagyis, ahol átkelhetnek az átjárón ? Azonos oldalon van-e ez a labirint-korlát / a gyalogos átkelés
azzal az oldallal, ahol a közúti járművek számára kitűzött sorompó fényjelző és sorompó-félcsapórudak
is vannak ? Van - (esetleg) ismétlő sorompó fényjelző az útátjáró érkező közúti jármű szerint azonos, de átellenes oldalán is, avagy nincs ? És emellett maga a labirint - korlát épp azt a célt szolgálja, hogy az
ott, benne közlekedő, gyalogszerrel átkelő, benne haladva, a keresztezendő vasúti vágány(ok) mindkét
oldala felé nézzenek és győződjenek meg arról, hogy az átjáró felé éppen nem közeledik vonat. Mert -
hogy a szabály : Amellett, hogy a sorompó fényjelzőkön éppen fehér fény villog és a csapórudak még függőleges végállásban vannak (mert ez csakis annyit tesz, hogy: "a sorompóberendezés üzemképes)".
Hát hogy van. Nincs síposzlop ? Nem ad hangjelzést ? Vagy a megállóhelyről induló vonat / vasúti jármű vezetője / jegyvizsgálója odamegy az átjáróhoz, figyelmezteti az ott várakozókat, hogy most, lehetőleg
ne keljenek át ott, az átjárón. Azután mi történik, ha olyan szerelvény közeledik-érkezik a megállóhelyi
oldal felől a sorompó-nélküli átjáróhoz, amelyik nem áll meg a megállóhelyen (személy -, teher - vonat,