Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Dobcsi Creative Commons License 2000.05.25 0 0 56
Igen új szériás a kocsi.

nekem is gyári 14es alu van rajta. 9 ezerért vettem a 4et. Nem kell ahhoz merci csavar. Az új szériás kispolski csavarja pontosan ugyan az (nem vicc! én se hittem eleinte).
Ennek kb 50 Ft darabja, és full ugyanaz. Ezzekkel mentem pár tízezer kilométert, és még itt vagyok. Aki ért hozzá az tudja hogy nem a csavar viszi át az erőt, az csak rögzít.
Mellesleg az én kocsimon, egész pofás optika van, ha lesz tali majd megnézegetitek.

Dobcsi.

Előzmény: Prac (55)
Prac Creative Commons License 2000.05.25 0 0 55
Üdv Dobcsi!

Szerintem neked egy újabb 240D-d lehet (te szerencsés :)). az enyém a régi 65Le-s...

Daimlerkém!

Hát hogy elsiklottam W123-as csinosítási szándékod fölött! A fakormányra: nekem az van (legalábbis annak adták), tényleg belelóg a km-órába, úgyhogy megérzésből vezetek - W123-mal úgysem lehet gyorshajtani :) -, de nagyon jól néz ki és nem is olyan túlzottan sportos. Nekem van fenn kerékjárat-krómdísz is, de a levételén gondolkozom, mert egyesek szerint rohadhat alatta a kasztni, bár tutijól néz ki. Én az alufelnieimet (amolyan eredeti Merciset) 4000 HUF/db-ért véséroltam bontóból (14"). Tutkó, de megszívtam, ugyanis a szabványcsavar nem jó bele, a fehérvári Merci márkakereskedéstől (!!!) kellett vennem csavarokat 1000 Huf/stück-ért (20 db!!!), mert a Dunántúl egy bontójában sem volt => jól megszívtam. :( =>> mindig ügyelj , ha esetleg ilyet veszel, hogy legyen benne csavar, vagy alkudj keményen :)

Hali,
Prac

Dobcsi Creative Commons License 2000.05.25 0 0 54
Sziasztok!!!

Kissé hosszú leszek, mert 2 napig nem tudtam jönni. Azért mert eladtam a gépem és ma jött meg az új gép. (szokatlan is a billenytyűzet...:))

Na sorban:

daimlerb:

Fakormányt ne vegyél, mert 20 ezer forint, amelett meg belelóg a km/h órába. Nekem ingyen se kéne.

Prac:

Nekem is 2400es diesel van. 140el rendszeresen megyek vele. 120nál még egész dinamikusan gyorsul.

A clubról:
Az kérdezitek ki lehet kulb tag. Nos ezt én úgy határoznám meg (mint topic nyitó) hogy az akinek w123-asa van, vagy tervezi vásárlását.
Na okay?
A B.almádi nagyon tutti, ugyanis rendszeren minden évben eltöltök ott 2 hetet.
Benne lennék egy nagy találkozóban.
A www.w123.hu domain-t megvehetjük, de mivel ez nem lesz túl jövedelmező lap (inkább hobby) akkor miből fiztetjük?
Nekem az is jó ha összedobjuk, de azt meg technikailag hogyan oldjuk meg? Mellesleg én miskolci vagyok. Itt található az ország egyik legtuttisabb w123-as szerelője (Sallai). Semmi mást nem szerel csak 123ast, a műhelyében mindig vagy 10-15 db ott áll. Mindent korrekten megcsináltak fillérekért.
Na most ennyi :)
Mostantól megpróbálok mindenre reagálni, mert így nem tudok mindenre kitérni hogy 3 nap alatt összegyült x hozzászólás. Mostantól itt leszek. Csináljunk honlapot, szervezzünk találkozót, stb. Én mindenben benne vagyok. W123 rulez :))

Dobcsi.

Prac Creative Commons License 2000.05.25 0 0 53
Hát, túl az első 50 hozzászóláson :-)

Hpg!

Nem gond, csak igyekezz a B-jogsival - :) -. Mellesleg én is csak most érettségiztem (bár a suli egy évvel tovább tart, mint a többi). Azért szorítok a jogsihoz ( :) ).

Daimler!

Én is néztem, ezek az ökör németek milyen bagóért szórják a 123-kat (én láttam 200 DM-ért is, bár az elég gyenge volt, de egy TRABANT ára!!!). A motorban ilyesmire saccoltam. Nincs is gondom a 2400-as motorommal, csak az, hogy autópályára nem nagyon merem kivinni, a 120-as átlagot is csak pihegve tudja tartani (na nem is nyomom neki annyival), egy előzésre akkor pedig végleg nem nagyon van erőtartalék. Szóval szeretnék rajta erősíteni (autót cserélni nem nagyon akarok, szeretem az "öreg hölgyet").
Ezeket az opciókat ajánlották, kíváncsian várom véleményedet:
- 3000-es dízelmotor - 150e HUF beépítéssel, de beszámítanák az én motoromat is (mondjuk saccoljuk 40, vagy 50e-re) => 100e HUF
- valami VW TDI turbója, vagy ilyesmi: 50e + 40e a beszerelés, de erről csak hallottam, nincs rá konkrét ajánlat
- 5 sebességes váltó (most 4-es van benne): 35e körül => kisebb fogysztás, picivel nagyobb végsebesség (állítólag)
- Újabb 200D motor???? (erről még nem tudok, de jól hangozna, nem tudom mennyiért vesztegetnek ilyet
- Benzinmotor? NEEEEEEEM! azt azért nem - ilyen benzinárak mellett :(

Na üdv
Prac, a sokatpofázó

Hpg Creative Commons License 2000.05.25 0 0 52
Parc:

Nekem sem tisztázódott még teljesen, hogy mi a különbség a /8 (strichacht), a W114 és a W115-ös között, de azt hiszem, hogy semmi. Talán a 114-esnek nagyobb a lökhárítója. Szerintem is nagyon szépek, majdnek megvettünk egy vajszínű 200D-t, (115), Sok krómmal, ál-küllős kerekekkel, hihetelen jól nézett ki, és hihetetlenül nagy volt. Ezzel kapcsolatban ajánlom a www.v-d-h.de címet. Balmádi nem rossz, mert Bszárszón van szállás lehetőség.

Csak hogy ne legyen az utolsó pillanatban meglepetés, még a B forgalmi vizsgám hiányzik a jogsihoz, az autó meg még pláne nincs meg, csak egy éve akarjuk megvenni, de könnyen lehet, hogy MB 207D kisbusz lesz belőle, mert ebben 240 D motor van, és azért könnyebb vele pénzt kereseni a fenntartásra.. (Még gimnáziumba járok.) Szóval nem akartam összedönteni az eddig kialakult képet, de az ötletet erőteljesen támogatom, és biztos vagyok benne, ha nem elsőre, másodszorra biztos 123-mast fogunk venni. Az ingyenes honlap tényleg jobb lenne, így még több, esetleg külső támogatót lehetne találni. (Esetleg szerelők, stb..) Szóval szervezkedjünk csak tovább.

Igazságosztó hol vagy?? Rád is szükség lenne a klubban, hát de most nem??

HpG

Előzmény: Prac (47)
daimlerb Creative Commons License 2000.05.25 0 0 50
Prac

Almádi nem gond, terveztem idén nyárra is egy kis vízparti kikapcsolódást, akár többen is találkozhatnánk, ha mindenkinek OK. Egy szimmering cserére viszont messze van.

Üdv Daimlerb

Előzmény: Prac (47)
daimlerb Creative Commons License 2000.05.24 0 0 49
Prac

Németeknél a komplett autó 800-1000DM, persze elég nehéz behozni ( nekem a német tulaj hozta át a határon német rendszámmal, majd idehaza levetkőztettem a motort), ha külön a motorra gyúrsz, felverik az árát, főleg ha nincs ismerősöd, és azt is macerás behozni ( sérülésmentesnek kell lennie, 15% vám + 25% ÁFA).
Itthon egy 240D motort 70.000-ért tudtam volna venni, relatíve jó állapotban ( "szakértők" szerint még 250-ezret elment volna ). Most egy kifogástalan 300D motort kínáltak, árról nem beszéltünk ( mert nekem már megtörtént a műtét), de kipróbálható, benne van a kaszniban, szintén német eredetű, de ennek sincs vámpapírja.
Most jut eszembe, a Monoriaknak is van egy 84-es 300D motorjuk, de azt mondták, nekem túl drága lenne.

Hirtelenjében ennyi.

Daimlerb

Előzmény: Prac (47)
Prac Creative Commons License 2000.05.24 0 0 48
Hpg!

A W115-ös az a /8, alias állólámpás? (asszem a 116-os a régi S, úgyhogy annak kéne lennie...).
Mert ha az, akkor az nagyon gép .:)
Volt egy ismerősnek, nem volt benne szervó. He-he, lehet karizomra gyúrni.. :)
Mellesleg a W123 ennek az alapjaira van építve (tudtommal), nincs nagy műszaki különbség a két típus között.

Egyszóval: "baró" + nagyon szép a kormánykereke!

Na most akkor égek, ha nem erről az autóról kellet volna írni.

Bocs, hogy ennyit pofázok. :)

Maradok tisztelettel Prac

Előzmény: Hpg (46)
Prac Creative Commons License 2000.05.24 0 0 47
Háj Kláb Membörsz!

Nagyon jó ötletnek tartom én is ezt a komoly-klub dolgot!
Én balatonalmádi vagyok, asszem az Monortól kissé távol esik, de ha nincs más...

Tényleg, jópofa dolog lenne valamikor majd egy klubtalálkozót szervezni, valami olyan helyen, ami mindenkihez viszonylag közel esik (ja, persz és ha nem emelik ilyen pofátlan mértékben tovább az üzemanyag-árakat :(). Nem tudom Nálatok az ország mely része gyönyörködhet W123-aitokban (magyarosabban: merre laktok), de ezt majd úgyis leszervezzük...

Na, ez a honlap dolog is jópofa, szerintem kezdetnek egy extra.hu-s, vagy ilyesféle ingyenes honlap is megtenné... Persze mindegy...

Mennyiért is vesztegetnek idehaza/külföldön W123-ba való motorokat (főleg dízelekre gondolok)?

Üdv, Prac

Hpg Creative Commons License 2000.05.24 0 0 46
Emberek!

Ez a www.w123.HU dolog nem is lenne olyan rossz. Rengeteg képem, cikkem, adatom van ezekről, arról nem is beszélve, hogy Németországban hemzsegnek a Heizöl-Ferrari klubok. Édesapám pedig lakatos, úgyhogy amióta nekünk is Mercink van (W124), az ország minden részéből ismerünk Merci szerelőket, bontósokat. (Főleg 123-massal és töklámpással foglalkoznak.) Naplopo: Mi a véleményetek a töklámpásokról?? (W115)

Parc: Azért anyag nem csak a '30-as években került az autókba. Mérj csak meg egy Volvo 240 D6-ot, vagy egy MB W115-öt, vagy akár egy 123-mast. Szóval a kispoláknak és a Suzukiknak nincs sok esélyük a túlélésre, így normális esetben kiszelektálódnának, és beépülnének a 123-masok hűtőrácsaiba. (hehe)

Szóval összehozhatnánk valami honlapfélét, veteránklubok már léteznek ezügyben. (Autoclassic c. folyóiratot ajánlom figyelmetekbe, néha van benne Merci is. )

HpG

daimlerb Creative Commons License 2000.05.24 0 0 45
Üdv Club-társak

Azért kezdtem így, mert szerintem lehetne belőle valami komoly ( komolyanvehető) társaság. Remélem engem is befogadtok, és találkozhatunk hogy élőben is eszmét tudjunk cserélni.
Megjegyezném, elviselnék a böngészőm kedvencei között egy www.w123.hu címet. Ha vannak érdeklődők, benne vagyok a kivitelezésben.

Amerikai címeim is vannak, tele képekkel, csak nagyrészük coupe.

Prac

Nekem 2 bevált szerelőm van, az egyik most az USA-ban tréningel ( batár régi benzinmotorokat pakol össze "bagóért"), a másik Monoron van - 06-29-416-199, 10-16-ig, Kalmár-, bár nemtudom tőled milyen messze van, szerintem egy telefont megér. Nekem csak pozitív tapasztalataim vannak ( az ne zavarjon hogy a kapun ez áll: "MERCEDES-BONTÓ".

Bocs a mennyiségért, de ritkán jutok Net-közelbe

Daimlerb

Prac Creative Commons License 2000.05.23 0 0 44
Bocs, hogy ennyit "dumálok"...

Daimlerb!
Marha jó az az oldal (www.w123.de), gondolom .hu-val ne is kísérletezzek... :(

Ja, tényleg üdv minden új/nem új klubtagnak (apropó, én az vagyok??? - na mindegy, szeretnék.... :))

Prac Creative Commons License 2000.05.23 0 0 43
Tiszteletem, tiszteletem!

Jó tudni, hogy ennyi Úriember van, aki a fantasztikus és különös W123-as gépezetet nem "indiai" módra használja. :)

Szóval csak 25e egy 2300-as? Nem lenne rossz, de ilyen benzinárak mellett...
Apropó, ha külföldről akarnék motort behozni, az mennyivel lenne olcsóbb/mennyi a vám (én elsősorban W124-es 200D-re, 250D-re, vagy turboD-re gondoltam - utóbbi kettő akár 123-as is).

Azért akartam burát cserélni, mert a bal elsőn van egy "betapasztott" lyuk (hja, előző tulaj...), és akkor gondoltam a kockára is, de 30-at szerintem nem ér meg. Egyébként meglennék 4-5 ből is...

Hpg!
Ezek szerint a 30-as években még tettek "anyagot" a verdákba (és elefántbizotsak voltak ezek szerint... :)).
nagyon jó... :)

Mondanék egy velem ma megesett rémtörténetet, kérlek Titeket nyugtassatok meg, hogy még él ezek után az autóm... (:)). Tehát. Csöpögött az olaj, autó ismerős (jó nevű!!!) szerelőhöz. Jóatyám a nem márkaszervizes dolgokat a többi autóval évek óta nála ügyezi, úgyhogy "törzsvendég". Probléma: Hengerfej-szimeringet kell cserélni (ezt sajnos otthon nem tudtam megállapítani - hülye vagyok :)-). Meg állítottak a kipufogón is. OK. Háát, került egy-két zsetonba... Tegnap megkapom az autót, elhozzák, mennek vele még ide-oda (Fater is), én is ma végre beülök, megyek 20-30 km-et, egyszer csak az OEL fura "táncára" leszek figyelmes. Stop, olajnyomást megnézni: Egy k***a deka olaj nem volt a motorban!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hát ember az ilyen? Szétszedi a motort és utána nem is szól, hogy esetleg majd töltsek utána olajat (otton 3l lazán belement). Ja, és miután betöltöttem és mentem vele pár kört ismét elkezdett csöpögni.
Segítség!!!

Üdv, Prac

Hpg Creative Commons License 2000.05.23 0 0 42
Dobcsi:

Persze, nehogy félreértsd, nem rosszak a sportos változatok sem, az atom pedig mindíg fennáll. A töréstesztről anyit, hogy tavaly láttam ezzel kapcsolatban a VOX-on egy filmet. (KB.2 óra, eredeti felvételekkel) Néhány szemelvény: Csorgó nyállal néztem végig, ahogy a fecskefarkúakat tucatszámra engedték egymárba, a salakos pályán. Nem Merci volt ugyan, de egy '30-as évekbeli autó tetejére felvezettek egy ELEFÁNTOT! (Min. 4 tonna!!!) Erősítés nem volt az autóban, csak a futóművek feküdtek le. És a lényeg: 123-mas 200 D ütközik a vizsgapadon fallal, persze a normál 120-as tempót itt 80-ra mérsékelték, és volt egy nagy tetőcsomagtartó is. Az eredmény: A csomagok megállás nélkül mennek tovább, a kaszni rövidül kb. 15 cm-t, és az első ülések (Nem hittem a szememnek) kicsit elszakadtak a helyükről. De azért muris volt ez a villamos kontra Daimler eset is.

És ma is láttam valami különlegeset: Egy fecskefarkú Mercit, de kétajtósat! Csipp-csupp libafos-metál volt.

Daimlerb:

Gratulálok a választáshoz és a motorhoz.

Hát nem tartjátok érdekesnek, hogy aki egyszer kapcsolatba kerül ezekkel az autókkal, az nem akr többé megszabadulni tőlük.

HpG

daimlerb Creative Commons License 2000.05.23 0 0 41
Dobcsi:

Ne feledd, hogy a 230-as vagy a 250-es 14-et eszik a 240FT-os anyagból ( egy haver mérése, szerinte kímélő vezetési technikával), bár igaz hogy lealáz szinte mindent.

Más. Most hogy szinte mindenem OK a gépsárkányon, erősen gondolkodom némi csicsásításon, ezért kérdezem a szaktársakat, fakormányt, első ablakemelőket (komplett motor-kábel-kapcsoló), alufelni merre található, persze elfogadható áron, persze lehet szép bontott is. Minden megoldás érdekel, ha más extra cucc van, az is.

Kocka lámpát 30 körül árulnak (2 db ), új utángyártottat, de ez csak akkor érné meg, ha a régieket eladnám.

Üdv Daimlerb

Dobcsi Creative Commons License 2000.05.22 0 0 40
Prac:

Szerintem a legtöbb 123asban széria a hátsó automata öv.
Namost, én nemcsak a burákat cseréltem ki, hanem az egész lámpatestet. Én 10 ezerért vettem a 2 kocka lámpát, de havertól. Hallottam már 30 ezerért is.
Igen volt tapasztalatom benzinessel. 2300-as. Megy mint a szél. 120 ló körül. Vezettem is. Baró. Mellesleg épp ez a motor eladó. Teljesen tökéletes. Gondolkozom is hogy megveszem. 25000 Ft-ot kér a srác. Mert ő vesz bele egy 2800-as mocit, ami 6 hengeres és dupla vezérműszíjas vagymi :)
Namost ez a kocsi atom sportos és q. jól néz ki!!!! (Hpg hallod)
17" (!) colos kerekek, 230as gumik, sötét ablak, ezüst metál, stb,stb.
Hpg, jó hogy mondod, a crash-t. Úúúúgy megnéznék egy w123-as törésteszt eredményeit.
Hol találok ilyet??? Találok egyáltalán valahol? :)

Daimlerb! Üdv a clubban. SzivSN látunk.

Dobcsi.

daimlerb Creative Commons License 2000.05.22 0 0 39
T. Prac

Nekem csak a búra van lecserélve, de jobbat vetít a gép mint a körbúrással, de az igazi az lenne, ha a belseje is kocka lenne.77-es a gép és van benne hátul 3 öv ( középen nem feszítős)

Üdvözlettel Daimlerb

Előzmény: Prac (36)
daimlerb Creative Commons License 2000.05.22 0 0 38
Sziasztok Club tagok
Sajnos hete nem nézegetem a fórumot, mert éppen egy 1977-es W123-as 200D rekonstruálásával voltam elfoglalva, ezért csak most láttam hogy hogy végre itt is létrejött a CLUB!!! Az autóról vannak képek, csak nem tudom egyenlőre, hogy hogyan kell hozzátűzni, ráadásul elég nagyméretűek. A rekonstruálásról annyit, hogy a kaszni már majd 2 éve OK, most egy 1982-es 240-es motort kapott (240.000KM-van benne, egyenesen egy német papától szerváltam), és ég és föld a kettő. Adatokat, képeket több helyen is lehet találni (pl http://www.w123.de). Bocs ha hosszúra sikerült de még igy is pár bejegyzésre reflektálok.
Előzmény: Dobcsi (-)
Hpg Creative Commons License 2000.05.22 0 0 37
Renault-9:

Igen!!! Na végre!+ Megtaláltad a második elfogadható és megfelelő közlekedési formát a 123-masokkal. Csak az indiai informatikus csapat lóg ki a sorból. Az igazi fusi 123-mas sofőr 150 kg-nál kezdődik, meg 2,2 m-nél. A vezetőülés teljesen hátul, a támla 30 fokban, a fejtámla max.előre, bal kar az ablakba, két ujj a kormányon, jobb kar a könyöklőn, két ujj a váltón. A tekintet éppen elhúz az ablaktörlő fölött. Szóval láttam egy pár ilyet, és igen meggyőző volt. Egyébként most jöttem haza, és sajnálatos, el próbált nyomni egy villamos (56) egy 123-mast, nem sok sikerrel. Telibe találta az oldalát, de meg sem kottyant neki. Az oszlop beljebb került 20 cm-rel, de a villamos is összetört.

Parc: Tényleg nem megengedhető, hogy egy vérbeli (hal vérbeli)123-mas sportosan nézzen ki. Ez összeegyeztethetetlen. De ez inkább a vezetési stíluson szokott látszani. Mármint a füstön, mert menni azt nem nagyon szeret. De ez nem is való neki.

További sok hozzászólást!
HpG

Prac Creative Commons License 2000.05.21 0 0 36
Üdvözlet az Uraknak!

Szerintem a 70-es évek beli verdákon nem lehet széria hátsó öv (pl. az enyémen sincs - fura, de ez egy fél év után derült ki - addig nem is utaztam hátul - azóta se :)).

Esetleg mibe kerülne kicserélni a burákat kocka-lámpásra (elég csak a bura?)?

Nekem is van a garázsban egy ilyen bazinagy hütőrácsra való csillag, de inkább nem raknám fel (túl sportosnak tűnne :)).

Kérdés: Volt már akármelyikőtöknek élménye/tapasztalata a benzines darabokkal?
Esetleg meg is osztaná velünk?
Nekem a 280E-ről meséltek érdekes dolgokat (170LE/14l-100km, ilyesmik)

tiszteletem, Prac

Dobcsi Creative Commons License 2000.05.20 0 0 34
Renault 9-es

Nekem van hátül őv a 123-asban. 2 automata és 1 center. Van olyan amelyikben nincs?

Prac:

Nos, azt hiszem először csak a benzineseket és kupékat kezdték el kocka lámpával szerelni, majd egy idő után már a dieseleket is. Ezek az utolsó szériás autók.
Az enyém is körlámpás volt, de kicseréltettem kockára. 10szer jobban világít és 5ször jobban néz ki. Raktam még bele fehér indexet, meg kupé hűtőrácsot is, amin a nagy csillag van.

Nekem a kocsi hátulja van megemelve, de én imádom. Stabil pakolható, terhelhető, jobban is néz ki. A szerelő azt mondta úgy emlete meg az előző tulaj hogy a gyári 123as rugókat kicserélte a 116os rugóira.
Valószínű a tiéddel is ez lehet. Nézdesd meg egy szerelővel, a rúgót, és ha nem a gyári 123as rugó van benne, akkor vegyél egy pár rugót és cseréltesd ki.
Ennyi :)

Dobcsi.

Prac Creative Commons License 2000.05.17 0 0 33
Dobcsi!

Hogy van ez a kocka-lámpa dolog? Extra lett volna? Nekem ugyan a sima kettős-kör alakú (ugyebár ez a mostani irányadó dizájn is - he-he :)), azt hittem volt valami "fészlift" és azután cserélték. Egyáltatlán volt a sorozatban facelift?

Még hozzátenném a jó 123-as kiválasztásához, hogy meg kell nézni nem ereszti -e a motorolajat (akárhol), és a kipufogó-rendszer (tustommal) egy ilyen 20 körüli autónál akárholt lehet rohadt.

Nagyon fontos kérdés. 2,5 (hülyén néz így ki "két és fél") éve vettem az autót, tudtommal nem nagyon cuccoltak vele, de MARHÁRA magasan van az eleje. Gondolom a rugó. Ezt hogyan lehet/kell -e orvosolni, szerintem nem szép. válaszodat várom (egyébként meg bárkiét).

123-as üdvözlettel,
Prac

Dobcsi Creative Commons License 2000.05.17 0 0 30
Üdv!

Na alakul a csapat!

Hamarosan láthattok majd képeket a kocsimról. Szvsz, baromi jól néz ki. Egész pofás kis optika van rajta. Csak legyen időm fényképezgetni, stb.

Prac:

-Szerintem az én 240 D-m, többet ad le mint 65 LE.
-Képet úgy tudsz felrakni hogy feltöltöd mondjuk az extrára aztán img src=http://www.extra.hu/prac/merci.jpg Ez csak példa, és persze > < jelek között.
-Szerintem milliós tételeket futnak el ezek az autók.

Na Renault, sorolom mit nézzél meg:

- Mivel dieselt veszel, és ezt télen kellene, az indulást! Ilyen időben több napos állás után is 3-4 másodperc ízzítás (gyorízzítású rendszernél) után az első pöccenésre indulnia kell!!!
- Az Olajnyomásmérő nagyon fontos! A próbaút alatt hajtsd meg a kocsit. 100 felett, parton felfelé, stb. Utána állj meg, és figyeld alapjáraton az olajnyomásmérőt. Ha 2 alá megy, keress másik autót!
- Rohadás. Ajtóknál, padlólemez, doblemezek, feküdj alá.
- Olajfogyasztás. Ezt nehéz ellenőrizni, mert kell hozzá pár ezer km, de azért kérdezz rá, és ügyelj arra hogy a motor ne taknyoljon sehol.

Nos ezek voltak a negatívumok, felsorolok pár nem széria extrát a 123asokból. Mert ezekkel könnyen találkozhatsz, és jó ha tudod hogy mi nem széria:
Fabetét, kocka lámpa, klíma, sibeda (tolótető) ez lehet akár motoros is, motoros ablak, tükör, ABS, fényszorómosó.
A kombikban széria az állítható magasság. Minden 123asban széria a szervó 4 tárcsafék, és a szervókormány.

Ha kérdésed adódik, kérdezz itt, vagy írj e-mailt.

Dobcsi.

Prac Creative Commons License 2000.05.16 0 0 29
Igen, Igen!!!

W123-as topic! Végre, valahára! Na ennyit az extázisról.
Asszem itt az én gépem lehet a rangidős (76 - az első gyárt. év), de azért szép darab.

Általános dolog, hogy lestrapált darabot nem szabad venni, mert valószínűleg motorikusan sem törődtek vele. Ez fokozottam áll a "csúnyán kihasznált" málházó-vontató Mercikre...

Szóval a 240D csak 65 LE? Na akkor még nem nevezünk az F1-re...

Rakjatok majd fel képeket a verdákról!
Apropó, hogy is lehet képet felrakni?

Dobcsi!
Egy ilyen szépen karban tartott Merci dízel hány km-et bír?

rendkívül szívélyes üdv, Prac

Hpg Creative Commons License 2000.05.16 0 0 28
Kedves Renault!

Ezekhez az autókhoz hozzátartozik a kosz (fusi használat esetén), de ez nem jelenti azt, hogy meg kell venni az igénytelent. Pontosan igazad van, keress egy jobbat. Egyébként küldtem Emilt.

HpG

Dobcsi Creative Commons License 2000.05.16 0 0 26
Az nem számít, ne habozz!
Nem bánod meg.

Dobcsi.

Előzmény: Törölt nick (25)
Dobcsi Creative Commons License 2000.05.09 0 0 23
Üdv

Nekem a 2400es merci, B 8-as kategóriában negyedévente: 12 000 Ft
Előzmény: Törölt nick (22)
Hpg Creative Commons License 2000.05.09 0 0 21
Csendben megjegyezném, hogy a 124-es 250 D is 5 hengeres, s amíg nem volt 5 hengeres autónk kicsit betegnek tartottam az ötletet. De amióta megvan, én is csak hasonló jókat tudok elmondani róla.

HpG

Dobcsi Creative Commons License 2000.05.09 0 0 20
Nekem 240 D van, full jó állapotú motorral.
Egyszer vezettem egy 300 D-t. Nos ami feltünt, az nem a sokkal nagyobb teljesítmény, bár valamivel erősebbnek tűnt, de nem is ez a lényeg hanem az hogy sokkal egyenletesebben járt a motorja. Sokkal kevésbé rázott, hidegen alapjáraton is stabilan járt. Ez azért van mert a 300 D nem 4 hanem 5 hengeres. És az 5 hengeres motorok nagyok királyak ám.
Ezt is tartsátok ám szem ellőtt!
Dobcsi.
Hpg Creative Commons License 2000.05.08 0 0 18
Kedves Renault!

Nem hinném, hogy egy 300 D szemétláda sokkal jobban menne, mint egy generálozott 200 D. A teljesítménye 88 LE (300D) de a sullya is jóval több. Na meg egy ilyen olajkályha nem fog ugrani. Ha tényleg érdekelnek a szempontok, írj emilt, és elbeszélgethetünk részletesebbe. Persze, ha túl jól sikerül, közzé is tehetjük. Egyet azonban ne feledj: a 200 D ugyanannyi biztosítást fizet, mint mondjuk egy 1650 cm3-es. Egy 220 D viszont már jóval többet. Szóval várom leveled!

HpG

Hpg Creative Commons License 2000.05.07 0 0 16
Dobcsi:

Sajnos ez már egy régi ajánlat, és akkor is napok alatt megvették és ráadásul szépséghibás volt. (Ez nálunk azt jelenti, hogy benzines :( )
De azért én továbbra is kitartok az étkezési zsiradék mellett. Remélem, minden tisztázódott a táblázattal kapcsolatban.

HpG

Dobcsi Creative Commons License 2000.05.07 0 0 15
Kettőnk közül Hpg jár, firtőz olajjal :)
Bár már engem is megpróbált meggyőzni, de én maradok a gázolajnál. :))
15 év múlva biztos ilyen CDIvel fogok járni :DD
Najó legyek inkább optimista: 2 év múlva :))

Dobcsi.

Előzmény: lore (14)
lore Creative Commons License 2000.05.07 0 0 14
Csak mellékesen jegyzem meg a privátdialógusban, hogy azért az új CDi se kutya! Mégha nem is megy el a fritőz használt olajával! :-)))

lore
ps: tuggyátok mennyi a nyomaték egy 320CDi-nek? Húdenagy, apám!

Előzmény: Dobcsi (13)
Dobcsi Creative Commons License 2000.05.07 0 0 13
Diesel-Merci Rulz!
A legjobb üzemanyag a gázolaj :))

Megveszed a 900 ezres mecit? Szerintem vedd meg és küldj képeket is!!

Dobcsi.

Hpg Creative Commons License 2000.05.06 0 0 12
Hali mindenki!

Egy röpke Diesel-infó:

- A Mercedes gyártott szénpor-üzemű bányamotorokat is. Ide kapcsolódó adat: Egy hasonló motor fogyasztása: 250g/LEóra. (15 LE össz. telj.)

- A Dieseleket eleinte nyersolajjal üzemeltették. (És üzemeltetik a mai napig a hajódieseleket. )

- Indiában megkezdték egy Diesel-üzemő motorkerékpár gyárdását Enfield néven. (350 cm3, 7 LE, 15 Nm, 1,5 l/100 Km, 80 km/h) Tankja 15-20 literes, tehát a hatótáv 1000 km. Azért ez is egy érv a Dieselek mellet. Hát nem?

HpG

Hpg Creative Commons License 2000.05.06 0 0 11
Helló Dobcsi!

Sajnálatos módon a táblázat jóval több oszlopot tartalmazott, így a vágásoknál, és a beillesztéseknél a sorok kicsit elcsúsztak. A helyes megoldás: 240 D-t természtesen kétfélét gyártottak. Először 76 02-79.02 ig, majd (Lásd a 240 D kezdető sor alatt, típus megjelölés nélkül)1979.02-1985.03-ig is. Ez már olyan lehet, mint a tied, a végsebesség-adat 148, és itt van a 72 lóerő is. Igyekszem átküldeni a cikkeket is.

A 124-esekről pedig annyit, hogy utolsó emlékeim szerint 1,5M-től fölfelé vannak, attól függetlenül, hogy milyeneket gyártottak, mindenféle motorral, szívó és turbó változatban is. A másik topicban úgy vettem észre, mintha egyet értenél az írásommal. (Zajszint, stb. ) Szóval igyekszem írni és addig is jó szórakozást.

HpG

Dobcsi Creative Commons License 2000.05.05 0 0 10
Hpg!

Várom a további adatokat!

Nos ahogy elnézegetem a 240 D-t szvsz nem stimmel pár dolog. Az enyém 81-es. A táblázatból mintha az derülne ki hogy akkor nem is gyártották. A másik a 138as végsebbesség. Én már soxor mentem vele 140 felett könyeddén a 19 éves autóval. Ez hogy lehet?

Dobcsi.

Hpg Creative Commons License 2000.05.05 0 0 9
Bocsi!

Hát ez rendesen összezsúfolódott, de érdekes kiböngészni! Jó szórakozást!

Hpg Creative Commons License 2000.05.05 0 0 8
Íme néhány adat a 123-masokról. A táblázat naggyon-naggyon ki van ritkítva, bővebb információért, CIKKEKÉRT írjatok! A táblázat oszlopai: 1. az adott típus lökettérfogata és "jelzőszáma", 2. a gyártási idő, 3. a sebességfokozatok, 4. a lóerők száma, 5 a pontos lökettérfogat, 6. a (vég) sebesség. Az összes példányszám ott van, de részletesebben: 200 B: 370 E, 200 D 380 E, 240 D 460 E. Jó szórakozást, és a bővebb infókért írjatok. Vannak képek is!

Gasoline:
200 02/76-08/80 4 94 1988 160
200 08/80-11/85 4 109 1997 168
230CE 04/80-08/85 4 136 2299 180

TOTAL: 1.289.997
DIESEL
200D 02/76-02/79 4 55 1988 130
02/79-03/85 4 60 1988 135
220D 02/76-03/79 4 60 2197 135
240D 02/76-02/79 4 65 2404 138
02/79-11/85 4 72 2399 143
240TD 05/78-02/79 4 65 2404 138
300D 02/76-09/79 5 80 3005 148
300D Turbo08/81-09/83 5 123 2998 165

TOTAL: 1.411.917
BOTH (Gas&Diesel): 2.701.894

Dobcsi Creative Commons License 2000.04.27 0 0 7
padam: hehe :) ezt Te sem gondolhattad komolyan.
én 30ezret mentem eddig az enyémmel, de még nincs meg egy éve.
Néhány apróság volt vele csupán: pl: gömcsuklócserék meg ilyesmi. Mindig indult, -20 fokban is amikor az ajtót is aligbírtam kinyitni mert olyan jeges volt, 30 centi hó állt a motorháztetőn és akkor is pöcre beindult. 150el mentem már vele. Egész fullos: el. sibeda, full szervo, el. ablak, fa, central hogy csak 1 párat mondjak.
Én is elfogult vagyok az autóval kapcsolatban ez tény, DE objektíven nézve is egy jó autó.
Megpróbálok majd benyomni pár képet az autóról valamikor mert nagyon szép optika van rajta. Épp holnap megy rá egy BBS első spoiler.
Üdv all:
Dobcsi.
alfa155 Creative Commons License 2000.04.27 0 0 6
Az egyik osztrák rokonunk még gyerekkoromban vásárolt magának 2 db diesel 123-ast. A mai napig azokkal jár. Cirka 25.000-et megy mindegyikkel egy évben. Imádja őket. És meg sosem hagyták ott.
Annyira mégsem lehet rossz......
Azt ne kérdezzétek, hogy miert vett kettőt egyszerre. Ő ilyen. :)
larini Creative Commons License 2000.04.27 0 0 5
padam!
Gratulálok! Ez egy nagyon korrekt, objektív valószínűleg személyes tapasztalatokon alapuló hozzászólás volt! Kívánom egész életedben járj trabanttal!!!
Előzmény: padam (4)
padam Creative Commons License 2000.04.27 0 0 4
W123-as a világ legrosszabb autója! Különösen a DIESEL! Inkább egy Trabant!
Dobcsi Creative Commons License 2000.04.14 0 0 3
Az autó annyira jó hogy, szerintem poénból elcsavargatták az órát.
Szinte minden eredeti benne.
A motor baromi erős, olajnyomás korrekt, nem füstol, olajfogyasztás nincs.
Gázolajfogyasztás 7-8 liter között városban.

Dobcsi.

Előzmény: lore (2)
lore Creative Commons License 2000.04.14 0 0 2
Hali Dobcsi!
Látom rászántad magad! Egyébként nem kellett sokat nyomozni, én is irogattam a w124 topikba (A Sas nyitotta...).
Érdekességként mesélhetnél a saját autódról, azért 1 millió km nem semmi? Egyáltalán van benne valami eredeti? Fogyasztás?

lore

Dobcsi Creative Commons License 2000.04.13 0 0 1
Erre számítottam... :)
Várom az érdembeli hozzászólásokat is. :)

Dobcsi.

Előzmény: AtomAnti (0)
AtomAnti Creative Commons License 2000.04.13 0 0 0
Nekem 0 db W123 -asom van!!:-))))
Ezt nem lehetett kihagyni!

Atom

Dobcsi Creative Commons License 2000.04.13 0 0 topiknyitó
Üdv.!

Nos, régóta terveztem egy 123-as Mercis topic nyitását, csak attól tartok elég kevés, 123as tulaj netezik. De majd kiderül.
Szóval várok minden véleményt, tapasztalatot, kérdést a 123-asokkal kapcsolatban.

Dobcsi.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!