Tényleg beletrafáltál, ha esi, ha fúj, 10 l olaj, ami, ha figyelembe vesszük, hogy:
- az ótó nagykorú,
- automata váltós,
- klímás,
- 2 t súlyú (minekutána vastagabb a lemeze, s csak a két lökhárító 120 kg a vaskonzol és a teleszkópok miatt),
igazán nem rossz eredmény. Komolyan mondom, ezek a mai agyonelektronizált Mercik nyomába sem jönnek majd a maguk korában. Bár már hallottam olyan elrettentő hírt autószerelőtől, hogy fölemeltek vadiúj Mercit, és a karterfedél VW volt...
300D turbóval, az már 125 Le és 250 Nm nyomaték leadására képes. Persze mindörökké. És azzal már tényleg lehet menni, és nem is fogyaszt olyan vészesen sokat. (Gondolom én, 10 l körül)És azért el lehet benne férni valahogyan...
Az én autóm W123 240D
Csütörtökön mentem Debrecenbe. Az útvonal Budapest-Füzesabony-Debrecen
Budapest - Füzesabony M3-as átlagsebesség 120-130 között, Füzesabony - Debrecen között Hortobágyig normális az út odáig 100-120 között Hortobágytól 80-100 között.
Az autóm végsebessége az órája szerint 150 (1-2)volt amit az M3-on mentem vele sík úton.
Üdv.
András
De ez a taxi már nem az igazi. Azért egy gyárilag erősített futóművű 123-mas jóval többet kibír(t), mint ezek. Igaz, hogy nem megy, de ez nem szempont. (Egy taxinál) Mentőautónál már igen, emmek ellenére azt is csináltak belőle.
Lehet arrafele olyan kütyüket is találni, mint pl. fabetét, műanyag apróságok, stb..?
Istra!
Az utazósebesség (nálam 240D-nél) 100 körül lazán, de ha auópályára kell kimerészkedni, 120-at úgy is bír tartósan... (so-so 130-at is :-))
Bár olyan 200 km-nél még nem mentem vele távolabb. de azt bírta.
Egy Mercedes bontót tudok (de szerintem inkább régebbi autókhoz van ott cucc - főleg W123)
Úgy hívják a manuszt, hogy Czimbula Sándor
Cím: 2000 Szentendre Kálvária út 6.
Tel.: 06 26 315 524 vagy 06 30 414 694
Pár apróságot vettem ott a W116-hoz.
Mai Képes autó expresszben is van néhány 123 300D
jónak tűnő 20éves járgányok. 4-500 körül.
Kicsit összeszorul a gyomrom mikor látom őket.(Nekem még(!) nincs) :)
Jár valaki hosszú útra ilyennel?(200D..300D) Mekkora az utazósebességük?
tegnap ejjel ultem egy w123 200D taxiban, kellemes meglepetes volt... nagyon mas, mint a 190-esem, de megis hasonlo...
na de amiert irok -> kene egy MERCI BONTO, ahol vannak aprosagok, gadget-et, vackok... persze w201-hez, de altalaban itt mar kupacban all az oreg vas...
csak egyet ismerek a lorinci uton de az nekem nagyon messze van es eleg zsivanyok voltak kinezetre, bar olcson adtak a rugot :)
Tudtommal a veteránvizsgához kell még (mint mostanában mindeenhez), plussz a legtöbb (nemtom hány %) alkatrásznek eredetinek kell lenni. Ezek szerint hobbiautónak fogod tartani?
Nekünk van egy ismerősünk, aki eredetvizsgát és veteránt is csinál, de azt hiszem 30 életév a minimum, úgyhogy még ráérsz. Persze nem árt időben elkezdeni szervezkedni. Tehát w115. Ez igen megnyugtató. Gondolom, te is így érzel, amikor vezeted. Majd megpróbálok bővebben reagálni.
szoval: o egy 1972-es W115 (Serie 1), 220D, fekete. Decemberben megy a mesterekhez, leven a kasztni es az utaster felujitasra szorul, a motorhoz meg veletlenul sem kell hozzanyulni, egyszeruen kifogastalan. Elorelathatolag 4 honapig leszek kenytelen nelkulozni (nagyon sok munka van rajta, es a srac aki csinalni fogja csak estenkent er ra). Majd csak kibirom valahogy, biztosan megeri...
Mas:
Lattam, hogy rajtam kivul vagyunk meg itt 115-osok. Van-e valakinek tapasztalata a veteranvizsgat illetoleg? Mennyire komoly, mire kell figyelni, milyen dokumentunokat kell hozza beszerezni?
örülök, hogy sikerült, -30C több mint jó. Egyébként csak ex W123 tulaj vagyok, idén újítottam egy '72-es W115-re (220D), de remélem még beférek a klubba...
A kölcsönadásban teljesen igazad van, a múltkor csak addig vezette idegen, amig ráállt a szerelöaknára ("eredetiségvizsgálat"), és máris megsinylette a kipufogó. A srác segítség nélkül még elindítani sem tudta...
Uni!
Köszi, nagy nehezen sikerült is megtalálni, leeresztettem az egészet és olyan 65-45 % mischunggal desztvíz-fagyállóval feltöltöttem (össz. olyan 8,5 l ment bele). Elvileg -30C-ig jó :-)
Mellesleg szintén W123 tulaj? :-)
Más téma:
SOHA NE ADJÁTOK SZERETETT JÁRGÁNYOTOKAT KÖLCSÖN. Csak egyszer szegtem meg ezt az aranyaszabályt, US. ismerősnek adtam kölcsön. Az a kedves arcú úriember pedig (igaz jóhiszeműen) magával vitte a forgalmit a gyalog igencsak messze levő hazájába. ahhhhh :-(
Prac:
Ha csak fagyállóval akarod feltölteni, akkor elég a hütöböl leengedni néhány litert. Az aljan van egy leeresztöcsavar, mérete megegyezik a kerékanyáéval. Érdemes óvatosan bánni vele, hamar kiszakadhat foglalatostul, akkor pedig lehet rohangálni mester utan, aki visszavarázsolja.(A hétvégen én is gyakorolhattam a hütö ki- és beszerelését... :-( ) A másik (biztosabb) megoldás, ha egyszeruen az alsó csövet veszed le és ott engeded le a felesleget.
Tényleg színvonalas ez a 190-es oldal. További munkasikereket hozzá.
A hűtővízzel kapcsolatban van egy pár kép, amiről kiderülne, hogy hol van a leeresztőcsavar. Ha nem lenne túl sötét a fénymásolat. Egy dolog azonban biztos: 240D-ig 10, 300D-ig 11 liter kell bele.
Eladni?
Én többször voltam régebben az autópiacon. Egy csomó gyanús külsejű tag akarta cápa BMW-re/bőrös, ezeréves 505-ös Pözsóra/2,3D rohadó Sierrára/ 86-os kocka benzinfaló Nissanram, ill. ilyen roncsokra cserléni (ezek maradtak meg bennem...)
Viszont se cash, se normális csere...
Nem is adtam el... :-)
Hallo people. Csinaltam egy kis lapocskat az unokatesotokrol [W201], szoval check it out, ha van erdeklodes, szerintem nagyon szep kis fotokat valogattam ki. Nem egy nagy etwas, de worth checking...
Sikerült végre hozzájutnom egy anyanyelvű w123-mas (Diesel) javítási útmutatójához. 200 oldal, adatok, tanácsok, méretek. Ha érdekel, kérdezzetek bátran.:))
Gondoltam, hagyok mást is szóhoz jutni, de teljesen elszörnyülködtem, amikor megláttam, hogy a topic a Titanic mellé süllyedt... :-(
Gondoltam búvármunkálatokat folytatok és felhozom.
Sikerült... :-)
Látom, Fesker sikeresen megcsinálta a 190-es oldalt. Gratula.
Hp!
Értettem én is, hogy nem akartátok pörgetni szegény dízeleket, csak próbáltam ironizálni... :-)
Érdekes tudtam meg, én lamer...
Kiderült, hogy kimondottan alacsony fordulaton tartottam eddig az autót (azt hittem, úgy kíméli az ember), ehhez képest kiderült, hogy az a so-so hangos morgás a dízeleknél normális, nincs még akkor túlpörgetve.
Tényleg kevesebbet fogyaszt az autó, ha többé-kevésbé pörgeted, mintha mindig a padlón lenne a ford.szám?