Valahol elereszti a vákumot a rendszer vagy a vákumszivattyú rossz.
Teendő: leszedni a vákuszivatyúról a kimenő csövet. Ha abban a csőben van vákum akkor szerintem a fékrásegítő retartder (?) membránja lyukas. Ezt kell cserélni. Ez az a nagy fekete korong, ami a tűzfallra van szerelve jobb oldalon. Ahová szoktad önteni a fék olajat, amögött van ez. Ezt kell kompletten cserélni vagy a vákumszivattyút.
Bontottan is lehet ezekből jókat venni. Kb 5 (max 10) rúgóból teljesen rendbe lehet vágatni. Szereléssel együtt.
Remélem tudtam segíteni.
Mindenestre a fékhez ne nyúlj! értem ezelatt a tárcsákat, a betéteket,a a munkahengereket. neked a vákum rásegítővel van a gond, ennek semmi köze a fékhez.
Dobcsi.
Na látom, vissza találtál. Nem tudom, de ha én fékezni próbáltam egy rásegítéses autóban motor nélkül, (Lejtős kocsibejáró), akkor nem kellett pumpálni, hanem két lábbal kellett taposni. Jól mondod, hogy levegős, de szerintem a fékolaj-rendszer nincs összeköttetésben a rásegítő vákumdobbal. Vagy rossz a meglátásom?
Végre visszataláltam ide!!! Tudjátok mit kerestem ezt a címet, hogy megtaláljalak benneteket!-de most már megjegyzem...
Köszönök minden segítséget!
Dobcsi! -ahogy most mondod, levegős a fék. Pumpálni kell,hogy kemény legyen. Most cseréltettem 4 féktárcsát, meg betétet. Azt hittem a szerelő rakta össze rosszul. Még bizakodom benne.
Amennyiben a második variáció áll meg, akkor mi a hiba?
A vákumrendszerrel van a probléma. Vagy elrepedt vagy eldugult a vákum cső, ami az adagolóhoz megy, vagy a leállító membrán bigyóval van a gond. Ez az adagolóba van belecsavarva és ebbe megy bele a vákumcső.
Nem egy komoly összeg ennek a cseréje.
Amennyiben a fék rásegítésed sem jó akkor már más a diagnózis. De ha a fék teljesen ok akkor ennyi az egész.
A Turbod-hez annyit még: Egy érdekes jelenség a Turbo Diesel kombi (Turistik), amit a táblázat TDT néven hoz, de ilyet én még nem pipáltam. Pedig gyártották, csakúgy, mint a töklámpás kombit. De ilyet sem láttam.
Gabso:
Már írom is a levelet. Addig is ajánlom a motornál beépítve található pisos stop feliratú kar lenyomását. Sok sikert!
Ezek szerint le sem állítod? Nem árt neki...
Ma lett itthon internet, meg minden! Élvezem a dolgot!
Nekünk is van egy W 123 240 D tip. járgányunk. Belefér az egész család, három gyerek (a legkisebb 10-én született!), csomagok, etc. Szeretjük, de vannak vele gondok és kevés hozzá a pénz! Segítsetek!- kellene egy jól, de olcsón dolgozó lakatos, meg szerelő.
Képzeljétek nem áll le a motorja, ha elérte az üzemi hőfokot. Lövésem sincs, hogy mi baja lehet, nem értek hozzá. Írjatok, ha van ötletetek, tanácsotok.
Kösz! (egyébként 7,3-at fogyasztott utoljára! -városban.)
Dobcsi: Én nem javasolnám a 380 SEL-t ennyiért semmi jót ne várj!
Prac: Merci a németes precizitás és következetesség miatt szerette kiírni az autóira a nem éppen az eszükről (már bocs) híres átlag amerikainak az autó fajtáját. D = Diesel TD = Touring Diesel, ez már volt és akkor jöttek a 'magas'(szegények) benzin árak és oda is vittek a jó öreg olajos motoros autókból. De kellet egy kicsit erősebb autó a piacra mert egy 240D az kevés ezért 300D és 300D turbó ment át nagyszámban de 300TD már volt a palettán.
Yah a lényeget majdnem elfelejtettem...
Az alábbi hírdetésre bukkantam ma, ami felkeltette az érdeklődésem:
"Eladó Mercedes 126 380 SEL. Kis szépség hiba, de motorikusan tökéletes, full extra. Irányár: 850 000 Ft"
Hááát elgondolkoztam :))))))))
Dobcsi.
Hűűderég nem voltam :(( Az igazság az, hogy a matáv miatt fel se tudtam jönni a netre, mert lekorlátoztak egy ezer éves tartozás miatt :)))
Hát igen akinek Mercije van :DDDDDD
A Tolvajtempót meg mindenki nézze meg gyorsan, mert nagyon cool film, és még merdzsók is vannak bene... :))
w123 meeting időpont van már?
404... Az autó jobban hangzik, mint a hibaüzenet :)
Az vmi ősbatár Peugeot volt ugye? Amilyenek Afrikában futnak, vagy azok 504-esek?
R9!
Kösz, hogy áll a Te jövőbeni W123-asod?
Dobcsi!
Élsz még?
"Common" téma:
Szóval. Amint lehetőség szerint a képen látni fogjátok, az amcsi verzióknál nincs "D", "TD", hanem rendesen kiírják, hogy "DIESEL", "TURBODIESEL". Na most ennek mi az értelme. Talán pont ők annyira büszkék lennének a dízelekre?
Any ideas?
Örömmel jelenthetem be, hogy megvan 1, azaz egy darab kép az én autómról, igaz tavalyi állapotában, de azóta csak szebb lett... :)
A R9 által belinkelt www-n megtalálhatjátok, persze ha érdekel titeket... :) (ja, kösz R9!).
Nem lesz egy rövid menet, amíg feltölti modemeseknek...
Nos?
Hm....
A tali nekem is szimpibb lenne egy szeptember eleji hétvégén...
Vélemények?
Sikerült megnézni végre a lapodat! (R-9 linkjéről) Nagyon szépek a képek, mint láttam, nagyrészt usa. A 240D az igen megnyugtató! Nem tudom, megérkeztek-e a levelek, de remélem már igen. Ha nem, írjál légyszi. Köszi.
Tali ügyben a föld alá szégyeltem magam. Inkább csak annyit mondok, kár lenne kihagyni ezt a szállodát. Úgy alakult, hogy szombaton tettünk egy villámlátogatást. Ha nem mentek, nem tudjátok meg, mit vesztetek. 3500 ft/fő/nap. Ebben van reggeli asszem. Svédasztalos. Úszómedence, 2 új teniszpálya oktatóval, gyönyörű.. Hihetetlen jó. Mint a w123. Szóval mehettek még szeptemberben is, de mostmár csak hétvégén mex. szombaton egy villámlátogatás erejéig tudok lemenni, mert kezdődik a suli.
Elnézést, hogy mint topic gazda nem jelentkeztem de egyre kevesebb a szabad időm...De igérem mostantól próbálok maximálisan jelen lenni.
Prac, a 240 miatt ne fúrdaljon :))
Hpg: http://www.extra.hu/w123/ itt a cím...késő van már a linkeléshez.
Ha lesz Balcsis tali, akkor dobjatok emilt. Vagy majd a tel számot is megadom nektek emilben.
W123 rulz.
Dobcsi.
aaaaahhhhh
Mea Kulpa! Sorry! Bocsi, "csuldigung"! Áááá.. Meg tudtok nekem bocsátani?
Totálisan kiment a fejemből, hogy Dobcsi a 240-re a már foglalt!
SSSSSSSOOOOOORRRRRRYYYYYYY !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
hmmm.... Szervezzetek, szervezzetek. Talán a Forma1 után egy-két nappal?
Boldog szulit és örülök, hogy sikerült belendíteni a gépet. (A gép forog, az alkotó pihen. Évezredekig eljár tengelyén...míg kerékfogát cserélni kell) Nem tudom pontosan, de találó. Szóval ha gyakrabban járnék föl, akkor találkozhattunk volna. Na mindegy.
De még mindíg megdumálhattok valamit, de én már nem nagyon tudok lemenni. (10-13 Forma-1=teltház, 18-20 nem jó, 25-27, hmmm. hát talán egy villámlátogatás, de aztán suli, s legközelebb csak az őszi szünet...
Találkozóról szerintem senki sem tud biztosat, de nekem a kőművesek elintézték, hogy ne a jővő héten hanem most érjek rá, úgyhogy a gépsárkány péntek este meglódul Blelle irányába.
Ha esetleg valaki azon az oldalon jár-kel, szívesen találkoznék vele. Engem a 06-209-267-544-en elértek, de mivel ma van a szülinapom, lehet hogy az érdeklődők egy üzenettel többre jutnak, mert azt reggel "frissen" felfogom.
Bocs ha hosszú lett volna, de megyek mert a csomagtartót tele kell pakolnom sörrel (is).
Tegnap VÉGRE megtaláltalak benneteket ! Gyorsan elolvastam az összes hozzászólást. Nekem pont egy éve van egy 200D 123 asom. Nagyon sokat vártam rá, de megvettem. Fantasztikus! Elég húzós áron vettem, de nagyon szép az autó. Jól néz ki a kaszni is, de a motor is nagyon jó (25-27 a kompressziója). Sajnos most költözöm Budapestre a belvárosba, és nem merem az utcán tartani. Valószinüleg el kell adnom, de nagyon fáj a szivem érte.
Ma észleltem a környékünkön egy 115-ös gyűjtőt. Vol 1db renault kicsije, amivel járkált, 1db szép 115/200D-je, és 1 db alkatrész állagú 115-öse. Majd megismerkedünk vele, ozt beszervezzük. Há nem?
Azt akarod mondani, hogy foglaljak helyeket?? Da ahhoz előleg is kéne.. Olyan 123-mast láttunk ma, hogy le is fényképeztük. A 240 miatt meg ne búsulj, lesz itt még 300 is! De ha más nem, majd 2400-nál!!:)))
Parc:
Ha nem nagy munka, belinkelhetnéd a lapod címét, mert mindig az a buzi stop.hu jön be. De másokét sem tudom, csak a kedvencekből nézni.
Remélem a hosszú szünet ellenére még emlékeztek rám,-OFF szüneteltetésemről csak annyit, hogy most kezdünk építkezni, eddig egybillió tervet, engedélyt, rajzot kellett különböző szinten elkészíteni,de már ON-, és nem gond ha a találkozón szerény járgányommal én is ott leszek.
Üdvözlök minden új hozzászólót, a hajtás szót pedig azzal magyaráznám hogy a SPECTRUM műsorán az egyik luxusautókkal foglalkozó műsorban valahogy így hangzott el: a vezető előtti hosszan előre nyúló orrészt azért alakították ki, mert a régi hintókra emlékeztet, ahogy az elöl lévő lovakat hajtotta a kocsis, s ezidőalatt egy hatalmas Mercit mutogattak ( talán 140-est).
Csongrádon találkoztam egy gyönyörű 250-el, ha legközelebb megyek viszek neki fehér indexeket, s hozok fotókat, ahogy az én zöld gépsárkányommal pinentetik a lovakat.
Ezt D obcsi nem biztos, hogy díjazza. Na de tényleg. Egy 240D automata a 123-masokat leveri gyorsulásilag. (ha a többi mech. váltós)
Komolyra fordítva: A Konferenciát illetően nekem az aug. 14-20 intervallumot kivéve minden jó. Csak úgy 10-től kevés a hely a F1 miatt. Máskor minden OK. Menjünk le, és bálnáztassunk egy jót.
a 240.-ik hozzászólás. Ismét egy kis jubileum...
A 230 sajnos kimaradt. Ünnepeljük meg most így utólag azt is... :)
sportivo!
E500 + gazdag (esetleg szép) feleség rulez! :)
Nem lehet, hogy az ajtó (felső) gumiszigetelése ereszt? Pl. Nálam ilyenkor egy kis zuhany van pl. gépes mosásnál... :)
Nálunk a 124-esen van valami gumidugó a küszöb alján. Lehet, hogy ott a hiba, de nem hinném. Ha ál a víz, akkor vagy föntről folyik bele (kétlem, hogy ez lehetséges lene) vagy a doblemeznél verődik be. (Ezt is kétlem) Szóval valami durva hiba lehet, rejtett helyen. Ebből a hozzászólásból meg nem sok minden derült ki. Legközelebb igyekszem agyilag is jelen lenni.
Prac: Eltaláltad!!! Egész pontosan 1996-ban született, és 164 Super 2.0 T.SPARK a teljes neve (szóval kevésbé brutál, de azért ő is morci).
Természetesen mindkét "gyermekemet" egyenlő odaadással szeretem.
Egyébként ha úgy lenne pénzem (meg garázshelyem), ahogy sajna nincs, akkor az autógyüjteményemet végtelen mennyiségig tudnám növelni. Elég vegyes az izlésem e téren. Tetszik a Mini Cooper (volt is már régebben), meg az E 500 is (utóbbihoz még kell néznem valami gazdag feleséget).
Régebben a Mercedesnél dolgoztam (meg több ilyen autóm is volt már), szóval típustörténet, stb. terén csak ennél a márkánál vagyok otthon. Az Alfa még aránylag új gyermek nálam, szóval ott még tanulok.
PS: Van valakinek valami elképzelése arról, hogy a Mercedes jobb küszöbébe honnan juthat víz? Minden nagyobb eső után nedves a jobb első lábtér, meg áll a víz a küszöbben. Szélvédőtömítést már cseréltem.
Hpg!
Pórbálj ide küldeni, ha máshol nem megy: prac@kgb.hu
Megnéztem, nekem működik az oldal... próbáltad nagy P-vel? (ezt én szúrhattam el a regist.-nél)
Megvannak a képek ( 1 db...) a saját verdámról, de még be kell értük lépnem Veszprémbe, de asszem úgy novemberig biztos meglesz... :)
sportivo!
Csak nem 164-es alfád van? :) 3,0 V6, vagy kevésbé brutál?
Másodszor: Szerintem a 68000 Ft kimondottan kevés, ha azt veszed, hogy felújítás elött és után mennyiért tudtad volna eladni a járművet. Gratulálok a szerkezethez, és mától a mi 124-esünk is gyári fényében pompázik, az új csillaggal.
A "megpróbál vitézkedni az úton" eset nekem is ismerős. Mostanában közlekedek a városban (Bp) egy Subaru Justyval, meg néha a 124-essel. És igen. A Subarut nem veszik autószámba. Egyszerűen nem engednek be. Bezzeg a 124-esnél..:)) Mindenki meghúzza magát, és ha jó közel mész hozzá a lámpánál, azázatosan elsunnyog előled. Autópálya emelkedő a kedvencem. Ugye a 250D-nek ez 5-ben 130-nál csemege, ha lepadlózod.:))) A Sutyi Suzukis, ha nem vált vissza kettőt, úgy ottmaradmint ha ott se lett volna.. És még asztmás is lesz:))) A fogyasztása? Jó vicc volt 900Kg-ra..
Parc:
Megpróbálok elküldeni egy kis anyagot anyanyelven (D) és anglul, ami fordítás, de az eredeti autobildet nem találtam.
Prac: Elriasztanak a W116 magas költségei? Ez érthető, mivel az autóm (280 SE) 16-18 litert fogyaszt városban (98-as). Őszintén szólva egy picit azért engem is zavar az autó benzintemető mivolta. Mondjuk gondolom egy W123 280 E sem sokkal költségkímélőbb ilyen szempontból. Szerintem ha valaki nem csak játszani tartja az autót, hanem pl. munkába jár vele (de nem akar dízelt), akkor az "új motoros" W 123 230 E vagy CE egy nagyon jó vétel. Kár, hogy ilyen ritka. Gondolom azt csak a "legvégén" gyártották. Nekem volt pár éve egy 190 E 2.3 (abban is az a bizonyos motor van), és nagyon jól ment, meg egész visszafogottan fogyasztott.
HPG: Előtúrtam a papirkáimat kárpitozás ügyben. A gyári Mercedes kárpitanyagok ára 20.000,- volt (megfelelő mennyiségű fekete műbőr meg kockás szövet).
Kárpitos tata kért 48.000,- pénzt (ezért kicserélte az ajtókárpitok szövetbetéteit, kicserélte az első ülések rugóit, átkárpitozta nagyon igényesen az összes ülést + fejtámlát + könyöklőt).
Ez összesen 68.000,- , ami ugye rengeteg. Viszont tök jó érzés nem a kiült, kiszakadt, mocskos, büdös, eltört rugós és ezáltal ferde ülésen ülni.
Egyébként tudok egy zseniális MB automata váltó szerelőt (aki tényleg ért hozzá).
Na végre. Sikerült megtöreni ezeket a képnélküli állapotokat... :)
MOt már sokkal otthonosabb feelingje van a klubnak, nem? :))))
Apropó, ha akartok egyet röhögni, hogy mennyire nem értek a web-design-hoz, akkor nézzétek meg a www.extra.hu/Prac/index.html-t. :)))
Azért még fejlődőképes vagyok (remélem)
Régen írtam már, de minden nap olvastam és követtem a fejleményeket.
Úgy nagyjából a lényeg:
Nekem Balaton oké, kb Aug 15 körül néhány napra.
A honlapban is segítek, de túl sok szabad időm sajna nincs. :(
Az extra.hu/w123 -ra nyugodtan mehet, ha nincs jobb.
A 116os pedig igencsak rulz. Egyszer vezettem már ilyet...háát...igen csak kellemetlen volt visszaülni a 123asba :))
Sportivo!
A "nagytesó" nagyon rulez gép, befogadjuk. :) Különben is, ha egyáltalán pozitívan viszonyulsz a 123-hoz, már az is elég, hogy be-benézz, a kocsi maga nem tagsági feltétel (asszem). :)
Szóval 116 rulez. Én is szerettem volna ilyen régebbi S-osztályt, de a magas költségek elriasztottak, úgyhogy maradtam az alsóközép kategóriánál a 123-mal. :))))
Ja, légszi nekem is dobj egy mailt erről az autókárpitozásról (prac@kgb.hu)!
EIOX!
Jó sztori volt...
Mo.-n egyébként még csak kialakulóban van a normális (nem maffiózó) Mercis/BMW-s társadalom, szerintem ezért ez a rossz beidegződés a tuningsuzukisoktól...
Még két normál dolog:
Kapcsolódva a nagy "Merdzsókhoz": Láttam egyszer egy elég szép SL-t (Auto Motor und Sport TV, természetesen...): Brabus 7,3 V12. Na az egy rendes gép volt. 425 ló, 550 NM körüli nyomaték (ezek most halvány emlékfoszlányok, adataink tájékoztató jellegűek... :)). Kinek kell ide M5-ös? :)))
Másik, elég fontos:
MI lesz a extra.hu/w123-as tervünkkel (a w123.hu-ról még beszélni sem merek)? Én igazából nem nagyon tudok honlapot szerkeszteni, de ha megtvan szívesen megcsinálom az angol/német fordítását + képekkel is tudnám gazdagítani. De VALAKINEK még előtte lépnie kellene!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nem érez Valamelyikőtök kellő tást és tehetséget, hogy a magyar társadalom eme rendkívűl fájó hiányát (gyk. a magyar 123-as fan club honlapját) enyhítse???
Apropó van más 123-as fan club MO-n?
Bocs srácok, kissé hosszú lett, de magamtól szokatlanul asszem fontos dolgokat is értinettem... :)
Maradok Prac, a.k.a. Parc (copyright reserved for HPG)
HPG: Holnap majd megírom, hogy ez az újrakárpitozásdi mennyibe is került (otthon vannak a papírok).
EIOX: Az általad leírt piroslámpás buli tényleg vicces. Elég ritkán járok a 116-ossal (van egy Alfám a "mindennapokra"), de szinte mindig próbálkozik valami tuning Suzukis menő csávó vagy Opel Astra kombis területi képviselő a "lealázásommal".
Szerintem az fordul meg a kis agyukban, hogy a régi autó az bizonyára = lomha autó.
Meg gondolom nagyon a lelkükbe taposott az, hogy az autópályán mindig lenyomják őket különböző kereklámpás E-mercik, és az "öregeken" próbálnak bosszúlni.
Csak hát ugye -tegyük fel az én esetemben- 185 paci meg hat henger katalizátor nélkül azért nem annyira vészesen kevés. A legviccesebb, amikor rámvillog az autópályán egy ilyen
"Area Manager" a matricás 1.6 Astra Classic-al, aztán csodálkozik, hogy nem igazán tudja tartani a lépést.
Egyszer kicsit lapozgatni kéne pár embernek az autókatalógust, mielőtt gizdázik.
Egyébként ez magyaros szokás nagyon az autó típusától függ. Az Alfát örökké a BMW-s srácok akarják lepucolni az útról (határos sikerrel).
Na mostmáraztán eltünök ebből a fórumból, amíg nem veszek egy 123-ast (egy 280 CE mondjuk kéne...)
A Kicsikéről annyit, 78 áprilisi kiadású
a kocsiban lévő Sonderausführungok:
- automataváltó+szervó kormány
- szinezett üvegek körbe
- hátsó üveg ragasztott (W126)
- ortopédiai ülések elöl+poggyász háló
- tűzoltó készülék (nincs benne)
- Becker Europa 4 hangszórós rádió (nincs benne)
- motoros tolótető
- motoros ablakok elöl
- könyöklő elöl
- könnyűfém kerekek 6Jx14" ( most 7Jx15" W126)
- motoros antenna (már nem eredeti)
- vonóhorog (Merci, saját beszerelés)
- típusjelzés nélkül
- dupla kürt rendszer
- hátsó utastér lámpa
A menettejesítmények terén elégedett vagyok.
Saját tapasztalataim szerint Kick-Down helyzetben
0- 40km/óra /1
40- 85km/óra /2
85-130km/óra /3
130- /4
végsebesség: 165-170 km/óra
Ez a változat még csak a 109 lóerős de megvagyok elégedve vele hegyen-völgyön 120 gond nélkül.
Gyorsulgatni nem szoktam vele mert ez azért nem olyan nyomatékos.
A múltkor állok a lámpánál a belső sávban mert a lámpa után 20 méterre parkoló kocsik vannak, a külsőbe senki nem áll mert nincs értelme.
Egyszercsak hallom ám hogy BU-BU-BU a mélynyomok hangja meg egy Suzuki Stift GTJRXV nyikorgó kerekekkel a külső sávba érkezik és lesi ám a lámpát meg rám néz és mosolyog!!! Csak ezt ne !!!
Lámpa vált padló gáz Stift nyikorog aztán be jött mögém és akkor elkezd tolni meg villogni de hiszen városban 50 a max. úgy tudom.
Néhány 10 méter és a külső sáv is szabad látom nyomul a kis izgága elmegy melletem kívülről a következő lámpánál megint ismétlődik az iménti kis jelenet csak én voltam a külső sávban és megint jönnie kellet mögöttem néhány métert
neki.
Nekem egy 116-os mercim van (www.w116.de "Fahrer und Fahrzeuge" alatt megtekinthető").
Persze a "kis" 123-as is teljesen rendben van (ha valakinek egy kompakt autó kell).
Komolyra fordítva a szót a restaurálás folyamán összeismerkedtem egy nagyon rendes autókárpitos tatával, aki teljesen jól megcsinálta a vezetőülés eltört rugóit meg kikopott kárpitját. Továbbá tudok egy címet, ahol lehet szerezni eredeti Mercedes kárpitanyagokat.
Írjatok emilt, ha kell valami.
Egyébként minden Mercedes klassz, de azért ha nagy leszek szeretnék egy 450 SEL 6.9-et!!!
Szerintem is rosszul tudja, met én úgy emlékszem, a 300 D már 5 gangos. Ez tényleg jó lenne az autópályás bálnázáshoz, Emelkedőn is, az előzés meg amúgy sem megyeget. (KV:Polski++utánfutó, ez még egy 200D-nél is rosszabb:))
HDZ: Ez igen megnyugtató... Én már másfél éve ismerem a linket, és akkoriban volt felrakva egy jó kis cikk Ruhig Blut címmel. Nem nehéz kitalálni miről szólt...
A Balatonon jó lenne fixálni, de nekem 14 és 20 között kicsit nehézkes, de minden megoldható! Egy-két napra biztos lemennénk! 28-tól meg megint suli. De a hét vége szintén jó lenne.
A hárshegyi vigyorgóval és a bontóval egyet tudok érteni, de elmezavart 200D olajossal is lehet csinálni, ha beálsz elé, biztos károsodás éri az agyát a koromtól:)))))
Üdvözlet az Uraknak!
1. Készült gyárilag is a W123 5 sebességes váltóval, a szerelőd rosszul tudja.
2. Én is ültem már 230E-ben meg 280E-ben is mindkettő automata váltóval. Mind a kettő egy vadállat. Ha pontosan tudom akkor az egyik 132LE a másik meg 164LE.
Egyszer mentem Debrecenben egy 230E vel. Lámpánál megállok, mellém ér asszem egy VW Poló. Optikai tuning, Chip tuning, vagy 190-es kerekek rajta, kf felnikkel csillog - villog, ahogy azt kell szerinte. Egy kissé tette az agyát, valószínüleg elfelejtette megnézni a csomagtartó bal felső oldalát.Lámpa vállt zöldre, én "csak" egy padlógázt nyomtam és hagytam hogy az automata szépen váltogasson felfele. A váltások: (ha jól emlékszem) 40/2, 60-70/3 120/4 majd nem is nyomtam tovább 130-ig. A kis póló szeintem azóta bontóban van, a gazdája meg a hárshegyi vigyorgóban.
Hát így megy egy ilyen 123-as ami nem egy olajos.
Mesélj egy kicsit részletesebben a gépedről (esetleg láthatunk fotókat is?). Nagyon érdekelne, még sosem ültem benzines 123-asban, mennyire megy a dízelhez képest (hülye kérdés:)), milyen áll. a tied, milyen extrák/szín, stb.
14-16 l városban, ja automat, akkor meg van bocsátva...
R9!
Mi hír a 123-beszerzéssel kapcsolatban? Nem volt még versenyképes ajánlat?
Közkérdés:
Mellesleg. Beszélgettem a szerelőmmel 5-ös váltó ügyében és azt mondja, nagyon húzos, mert a 123-hoz NEM volt gyárilag 5-ös váltó. Igaz ez?
Hát kétféle üzemanyaggal is megy benzin/gáz
Városban 14-16 liter benzin, gázból + 15%
Országuton ez 9-11 liter benzin gázból szintén +15%.
Na de automata a kicsike és nem sajnálom tőle az anyagot!
Valamikor augusztus elején mi is a Balcsinál leszünk kellene egy találkozót csinálni!
A klub is jó ötlet én tagja vagyok a HDZ-nek de egy magyarországi az lenne ám az igazi!
Autópályát mondtál?? Ja, igaz, 240D-vel már lehet... A jól bevált 200D azért nem túl vitéz az autópályán.
Ez a T72 nem is olyan rossz, de ellenszenvet váltana ki az emberekből. Mi inkább egy pici MÁV Tolatómozdonyra gondoltunk:))), tömör gumikerekekkel. Természetesen Diesel. Limuzin kivitelnek jó lenne egy M41 vagy egy V63 amit átalakítottak D-re.
És mi lesz a balatoni túrával? Talaáljatok ki valamit! De ne szeptemberre, vagy legyen benne hétvége is.
Tudok valami tutibiztosat. igénytelen, nem kell félned, hogy összetörik és biztos látod az elejét. a csoda neve: T72. :))))))))
Tényleg idegesítő, ha lelopják a csillagot (ismerősnek még a Nissan (!!!) plecsnit is lelopták), de azért nem kell ennyire drasztikus megoldásokat alkalmazni... :)
Nem hinném, hogy olyan gyakori ez. Pestre egyébként én sem merek W123-mal pont ilyen okokból kifolyólag (+az autópálya miatt) menni.
Igazad van ez túl durva. Erre az esetre is gondoltam! Le kell szigetelni az alját, és fel kell tölteni 50-80 KV-ra. Biztos rázott már meg titeket is gyújtás. Na, ez is olyasmi lenne. Nem lesz tőle semmi bajod, csak roppant kellemetlen. De lehet, hogy ezen felbuzdulva meg letörik bottal, vagy összerugdossák. Nem tudom. De most, hogy nincs rajta, nem is látja az ember, hogy mit vezet. Persze, ha elég megas, és nem süti ki a szemét a kormány közepe.:)))
Amikor mentünk a balatonra, a belső sávban stbilan mentünk 150-et, de ennek ellenér is alig előztünk le egy fehér 123-mast. Nem volt rajta felirat>300D, vagy esetleg benzines. D' jól ment:)
W123-ból nem volt gyárilag Cabrió. Ez a piros amit Te láttál egy egyedi darab. 1 éve láttam utoljára Máriaremetén ( II.-ker ) ott volt valakié. Sokáig kinnt is volt rajta a papír, hogy eladó.
Ha jól emlékszem 1 millió körül árulták.
Egyébként pénteken láttam Dunabogdányban. Egy szőke maca is ült benne, a vezetőt nem figyeltem meg...
üdv, az autóstársaknak!
W123 240D Sajnos még mindíg, egyszerűen nem tudom eladni, érdeklődés =0
Majd behidaltam múlt héten Pesten. Következő: Gyönyörű W123 280E piros kabrió (asszem kupéból utólagosan átalakítva). Gyönyörű volt. Ha jár errefelé a tulaj, akkor fogadja elismerésem...
Nekem kivehető a csillag, de még talán sose szedtem ki. Persze más már kiszedte nekem, de ilyenkor csak egy betétet kell venni, és semmi szerelés, és kész is.
Olcsóbb, jobb.
A nem kiszedhetősnek a cseréje igen macerás, főleg a régi kiszedése. (tapasztalat)
Szóval ez a legjobb megoldás. Veszel egy kiszedhető ajzatot, meg 2-3 csillagot. Az kitart vagy 1 évig. :)))
A kiélezést meg felejtsd el. Most bevallom, hogy én voltam már benne egy csillag letörésében. Persze kb 8 évesen a haverokkal. És nem lenne jó ha azóta, amiatt nem lenne újabb.
Neked kell okosan gondolkoznod, nem annak a 8-10 éves kölyöknek. Mert tutti nem 40 évesek gyűjtik!
Dobcsi.
Vaci új. Aha. Ma voltunk Balatonfüreden, de az őrzött parkolóban letörték a csillagot. 6 éve már voltunk rosszabb helyen is. Na mindegy. Van egy jó tipp: Meg kell köszörültetni minden élét kés élességűre. Úgy próbálják meg letörni. Hehe.
Sebaj! Ezt én is előadtam anno Böhömkével. Telibe hátramenetbe legyaptam a bal tükröt, de az visszaugrott, és semmi baja sem lett. Ráadásul javítani kellett a környéket. Dehát akkor még itthon se gyakoroltunk...
Félig meddig követem az eseményeket.
-
Ma sikerült megcsuknom a kocsit. :(
Nem is tudom elmondjam-e mert annyira lámer sztori. Tolatok ki a garázsból, és megcsuktam a bal visszapillantót.
Holnap reggel megyek megcsináltatni. Semmi komoly, csak eltört az a lemez, ami tartja a visszapillantót és most kotyog jobbra balra.
A garázst 3 napja használom, és nincs 1 centi a kocsi mellett beálláskor, de hát ez nem mentség ilyet csak egy lámer csinál.
Megyek elásom magam...
Dobcsi.
Így utólag visszagondolva azért mégsem jó minden időpont, mert a Forma-1 körül pár napra le van foglalva az egész többszörös áron. Nem tudom idén mikor lesz, csak a 10-e egy kicsit gyanús. Majd kiderítjük, és meglátjuk.
Az időpntot Ti beszéljétek meg, én igyekszem ott lenni. Nekem jó a 10.-is, ki tudja, itthon hogy alakul, de több mint valószínű. Szerintem főleg klubtagok jöjjenek, meg a hozzátartozóik, barátaik, szóval, aki akar. (És aki egyetért velünk ebben-abban) Szóval egyeztessetek, és mehetünk. A hely tutti jó.
Már csak azért is ismerősök hogy ne kelljen 400 km-t egyedül mennem. Valószínű egy haverommal megyek. Szóval szerintem 1-2 barát (barátnő) nyugodtan jöhet.
Szia Đobcsi, Hpg, R9, Matiz, kad, Ordas és mindenki!
Na, ismét van hozzáférésem...
Próbálok régebbi dolgokra is majd reagálni, pl. hogy ne aggódjatok, nekem is szivárog picit a megjelölt helyen az olaj, de állítólag ez régebben tök ált. volt Merciéknél, pl. a W126-ban is (!!!).
Dobcsi!
Ha az a jó kis Deutsch-krémszínű volt az autód, akkor kb 97%, hogy taxi volt, sebaj még egy millát elbír a gép :)))))
Mellesleg asszem egy Angyal-Volvo tartja a legtöbb futás rekordját kb. másfél milla mérfölddel (!!!), úgyhogy Dobcsi igyekezz!!! :)
Hpg!
Aug. bérmikor az nekem is jó, csak előtte beszéljük meg tök pontosan. Legyen akkoor 10.?
Csak a Merci fan-club, vagy ismerősök is?
A balatonszárszói szálloda telefonszáma: 84-es körzet, 362-850. A Fax: 363-300. Egy éjszaka, egy fő, egy svédasztalos reggelivel, ingyenes és igényes úszómedencével, két teniszpályával, festői környezetben, 300 m-re a saját strandtól mindössze 2500 Ft, főszezonban 3500 Ft. 2-3 ágyas szobák de meg lehet beszélni nagyobbat. Saját drinkbár, étterem, családias hangulat. (Tök üres, most nyílt újra) Bp-től 123 Km (Komoly), egyszerű megközelítés. Ésszerű lenne a valamikori találkozót ide időzíteni, biztos van csoportos kedvezmény is.
Bár elég gázos mert 1-1 centi van mindkét oldalon a beálláskor+kanyar+emelkedő. De reméljük nem fogom összezúzni a kocsimat a garázsból való kiálláskor, az full lámer lenne. :D
Ez igen megnyugtató, de szerintem Te már nem válsz meg a tiédtől, úgyhogy nemsokára (?) Te fogod a rekordot tartani. (Ez tényleg igaz? Ki hitte el neki, hogy kétszer megfordult az óra?
Na megyek, megnézem, ki akarta elrontani a kedvem. (japánt, vagy Németet)
A w114-115 különbségekről volt szó, valaki írta is, mondván, ő tudja. Amit én tudok: A hátsó lámpa recés ill. síma, hűtőrács, lökhárító, és talán a töklámpa elrendezésben is van különbség. (lámpa-index, de ez nagyon kb!) Gratulálok a 950 000-hez, szerintem fényképezd le a 999 999-et. Esetleg írj a rekordok könyve szerkesztőségnek.
Matiz: Az a kép nekem is megvan! Nagyon jó!
Kéne szerezni ezekhez az autókhoz gyári leírásokat is, hát de nem??
A "hosszú" Merciket, amiket gyárilag így készítettek "Lang" jelzéssel gyártották.
A pápa "állólámpás" Mercedese már a pápamobilok között figyel a Mercedes múzeumban (van róla képem) a kaszni típusát fejből nem tudom, de utánanézhetek. (Egyébként olyan formájú kaszniból is több típus készult, az alap a W100 volt.)
Van egy nagyon jó képem a kedvenceimről:
W100 (nagy) mellette W111 (kissebb) és W110 (legkissebb), mind3 fekete, szorosan egymás mellett.
Jó lenne, ha valaki kiderítené, hogy a W114 és W115-ösök között mi a pontos különbség?
Olyanokra már rájöttem, hogy szélesebb hűtőrács, más lökhárító; de ezeken kívül?
Ha ez itt nagyon OFF lenne, szóljatok és abbsfejezem :-))
Minden veteran Merci rajongonak kotelezo megnezni a www.m-100.org cimet. Alapban a 600-as pa'pa Mercivel, a 300SEL 6.3 es a 450SEL 6.9 ["Ewing-Merci]-lel foglalkoznak, de a linkek kozul van direkt W123 dizel oldal, meg sok erdekes weblap az oreg Mercikrol.
Nagy köszönettel venném ha R9-nek felhívnátok a figyelmét erre az autóra. Alkudni lehet természetesen.
Mellesleg csak azért csináltattam meg a műszakiját és az egyéb hiányosságokat az autón mert azt hittem így könnyebben elmegy. Másrészről pedig azért (magamból kiindulva) szívesebben veszek meg én is egy olyan autót amivel nem úgy kell kezdeni hogy nagy összegeket költök rá, hiszen a megvásárlása is elég nagy anyagi megterhelést jelent.
Mégegyszer nagyon megköszönném ha valaki szólna olyan embereknek akik Merci tulajdonosok szeretnének lenni.
Igen ott van. És majdnem minden Merciben szivárog egy kicsit. Szerintem egy új bilincs megoldja a dolgot, de amúgy is csak szépséghiba.
A txi kivitelt honnan lehet megismerni? Mert van egy olyan selytésem hogy az enyém vmikor anno taxi lehetett. A kocsi eredeti szine vajszínű volt, és mint megtudtam Németországban az a taxi szine, meg van még pár apró jel. Különösebben nem izgat mert az autó 100%ban hibátlan. De lehet hogy ez is gyári taxi kivitel lenne?
Mindegyikőtökkel egyetértek. Parc: A 30 s egy régi, szar, gyárilag 55 LE volt, de ma már csak 30 típusú 200D-re vonatkozik. A 240 D már bőven jó a Porschékhoz. A hangerő csökkenésével egyetértek, ez az én tapasztalatom is.
Dobcsi: Ez al olajbetöltő nyílád mellett van, ugye? Mert nekünk is kellett öt év, hogy csináljunk valamit. (Nálunk is folyt.) Hogy mi volt az oka, nem emlékszem, de utánanézek.
Ordas: A 200D taxik a legjobbak. Ezeknek mi külön nevet is adtunk, a minőség a típusnak megfelelő értelmében ezeket Taxninak hívjuk. Itt tökéletesen lemérhető, hogy ennél jobb autó szériában nem nagyon hagyta még el a gyárakat. A leg nevetségesebb a o szervizigény. Egyébként úgy tudom, gyártották őket Taxni kivitelben, erősített futóművel. (+200 Kg :))))) Gondolom atom...)
En a W123-ban a dizel taxikat tisztelem...
Majd millio km, megse lepukkant belso [OK, gondozni kell], allando karbartartason kivul alig szerviz [mondjuk ki: semmi], s fogyasztasilag meg ma is megeri, s mindezt kb. 20 eves technologiaval. Sz'al, le a kalappal!
Szerintetek az természetes hogy a dekli tetején, ahol kijön belőle az a cső, a bilincs mellett szivárog az olaj, de teljesen elhanyagolható mennyiségben. Amikor leengedik az olajat, még akkor is maxig van, tehát nem fogy a kocsiból semmi olaj, de ha letörörölgetem a deklit, és megnézem 1000 km múlva már megint olajos egy kicsit.
Miért van ez? A bilincset kéne cserélni?
hmm... sufnituning antirulez..., mellesleg szerintem a Mercinek még az AMG is kicsit sok. Ezek NEM versenyautók. 30s alatt százra??? Az én "versenygépem" (no sufnituning) a Ferrarikkal és Porschékkal vetekedve kb. 18-20 alatt képes ezt a sebességet elérni :))))))))))
Hpg!
Én ültem 124-ben, pápaszemesben és persze 123-ban is és (mit ne mondjak) SZVSZ eléggé lehet érezni a generációváltásokat a hangszigetelést. Pl. imádott 123-omban azért igen szép morgást hallatt az S4-es (a V8 után szabadon :)). a 124 sokkal jobb ilyen szinten, az E-Klasseban a legnagyobb zaj talán a rádió, meg a bekapcsolt klíma :)))
Te is tudod jól, hogy ez csak vicc volt. Egyébként minek csináltattátok meg vizsga elött, mért nem adtátok el úgy, ahogy volt?? Ajánld fel Renault-9-nek, ha tud alkudni, biztos megveszi.
Dobcsi:
Ez a sufnituning-jelenség megvan 123-ba is, de itt se tesz jót az autó hírnevének. Ismerek egy-két 200D-t, földig érő lökhárítóval, spoilerrel, és 120 km/-ás végsebességgel. Meg vagy 30 s alatti 100-ra gyorsulással. Szerinted hogyan reklámozhatták annak idején a 123-mast?? Nem kéne hozzá eredeti user manualt szerezni? Anyanyelven?
Annyira nem gyenge az auto, hogy 300 legyen az ára. Úgy látom komolytalan érdeklődők vagytok.
Egyébként ha eladom, a gépet utána szintén Mercibe fogok ülni, csak egy kicsit más kategóriába. 280CE lesz a szerencsés kiválasztott, és már nagyon szeretném magam alatt tudni.
Csak ne lenne az a sk sufnituningos 124-es. Alatta a malomkövek+kálhyacső, sötét ablak és egy baszott nagy hátsó szárny.
Szerintem ez az autó totális megcsúfolása...
Újra! Rszóval szerintem a 123 teljesen más, mint a 124. Ez egyéni ízlés kérdése. Én szeretem a régi dolgokat, úgyhogy részemről a töklámpás a legjobb, vele egyszinten a 123-mas, és ezek mellé jöhet a 124-es. Igazából nehéz különbséget tenni. mindegyik más. Csak a minőség és a stílus... Na igen. Hát ezért Mercedes. Meg a célkereszt miatt.
HEHE: A vörös csillag majdnem meghódította a világot. A Merci-csillag meghódította a világot.
A 123-mast még Indiában is gyártották. (800 DB KB)
Jól hallom?? 300 EFt?? Már hozhatod is! Én venni szeretnék, te meg cserélni. Minketten jól járnánk. (Főleg én:)))) 300 ezerért.)
Dobcsi:
Egyébként a 124-es is nagyon kényelmes, sok kis finomság van rajta, amit egy átlag szemlélődő nem vesz észre. A 123-masnál újabb, s ezt azér lehet hallani. Pontosabban nem lehet hallani. Na, a 123-mas sem hangos! Mindkettő kényelmes, és inkább németekre van méretezve. Nemkell a földig süllyedned, hogy beüljél, és nem fejeled le a tetőt beülésnél. (F. Sierra) És az emberek a suzukikkal meg polákkal úgy tűnnek el az útról a szigorú hűtőrács-lámpa kompozíció láttán, mintha ott se lettek volna. A 124-esről általában úgy beszélnek, hogy az még talán jól sikerült. Már annyira nem, mint a 123-mas, de a többi autónál sokkal-sokkal jobban. A miénkbe már kb 300 000 Km van, és hibátlan. Nem eszi az olajat, és 80-nál 5,5-öt fogyaszt. Ugyan annyit, mint az 1000-es suzuki. Városban is. (Gyári adat a suzukira:6,9l)Na és nem benzinből, hanem gázolaj (?)ból. Persze a co2 kibocsátása sem 130 g/Km. Ilyen badarságok, mint katalizátor, lambda-szonda, elektronikus üzemanyag szabályzás (KB) nincsenek, és ezekre semmi szükség. További jó szuszogást az utak(?)ra. utakon .
lehangloló, hogy csak az én gépemben nincs tetőablak... :(((
Amennyire én tudom, kedvenc 123-unk még anno a /8-ból lett továbbfejlesztve, és a valaha volt egyik legrobosztusabb/tartósabb Benz. Mellesleg a 124 nekem formára annyira nem jön be, kivétel persze a kupé/kabrió... ez szubjektív. Persze nagyon király gép és legalább olyan kényelmes, mint a 123 (még szép)...
Eladó egy W123 240D Mercedes, 81-es évjáratu.
Tulajdonságai:automata váltó, fehér szinü, fekete belső, 4 fejtámla, tetőablak, vonóhorog, gyári szinezett üveg, 2002.06.16-ig műszaki. A motor, váltó és a karosszéria kiváló, télen-nyáron minden nap használom.
Most a vizsga előtt minden meg lett rajta csinálva; fékcsövek, fékek, kézifék, egy szélső rúdfej csere, más baja nem is volt.
Nagyon jó kis gép, nagyon szeretem csak szeretnék venni egy másikat helyette.
Ha valakit érdekel:
kad@pprt.hu
30-248-3935
Kodolányi András
Szóval, az igazat megvallva, nálunk is van egy rosdafolt a lámpa alatt, de onnan még 3 év leütöttük a festéket. Én azért mondtam ezt a bonyolult munkafolyamatot, mert így tutti, hogy nem rosdásodik vissza. A szélvédőkörnyéki puposodás pedig attól is lehet, hogy fényezéshez ne szedték ki csontra a szélvédőt, és alatta nem ápolták le a nyers vasat. Csütörtökön felvettük a jogosítványt, úgyhogy hétvégén mentünk körbe-körbe a 124-essel. (350 km) Hát, azért nem hasonlítanám össze az élményt egy Suzukival... De azért a 123-mas az mégis más:))) Sok sikert a továbbiakban mindenkinek.
Az enyém is tavaly lett csak kilakatolva+festve, és éppen ezért tartom főbenjáró bűnnek/pofátlanságnak, hogy már most rozsdásodik (igaz csak 2 cm2...). Félek. Megéri az autó mondjuk a 30 évet (komolyan szeretném anniy ideig megtartani...:))?
hmmm...
Nincs túl sok hozzászólás...
Átlag 2/nap?
Dobcsi!
Sajna 20 km-es körzeten belül nálunk nincs Aral, de állítólag most építenek egy kutat (nemtom milyet) a városban. Minden jobb, mint a MOL?
Mi akkor az a motor-lötyi?
Megvan az oldal, majd várnám segítségedet a felrakásra, bár most felvételi, meg miegymás.... ááááá... :(((
A rozsdáról csak annyit, hogy 2 éve lett kasznizva+fényezve a gépsárkány, és néhány ponton( ajtó alja, szélvédő mellett) elkezdett púposodni a metálfesték. Belenyúlni nem érdemes mert súlyos ezreket kellene rákölteni és 1-2 tél alatt visszajön a rozsda SZVSZ. A teljes átrozsdásodástól pedig még évekre van
Az én kocsimban aral olaj van, szerintem tökéletes.
Az én kocsim nem igazán rozsdál, bár vagy 1 hónapja, utánfutóval tolattam és alátört az utánfutó (lámer) és leszakadt a lökhárító végéről az a gumi sarok vagymi. Azért szakadt ki, mert korrodált volt a kaszni. 2000 HUFért hegesztették vissza tökéletesen.
A TV Shop-os dologot pedig remélem viccnek szántad.
Azért tényleg nem kell megijedni, de ha tényleg jót akarsz, nagyon el lehet mélyedni benne. Az a baj, hogy elég kritikus helyen van. A szállodával kapcsolatban, ha rám hallgatsz, úgy csinálod, ahogy szeretnéd. Várhatunk, mehetünk, amit csak megkívántok.
Az olajokról pedig annyit, hogy Shell Rotella D-t ne vegyegyél, de ilyet már szerintem 10 éve nem is gyártanak. Nekünk a Ducatonkba került ilyen annak idején, és télen MEG SE FORGATTA AZ ÖNINDÍTÓ A MOTORT! A tepsit fejre lehetett állítani, és meg sem mozdult. Ez a tojáshab állaga, és nem a motorolajé- normális esetben. Az adalékok tényleg jók, és olajcserénként egy motormosó sem árt bele. Hihetetlen hatás, akár egy lityóval kevesebb fogyasztás! És hallhatóan könnyebb indítás.
Most bontottam szét egy hűtőt (Az alu még mindig jó áron van) :)) És a tapasztalat meglepett: Egy néhány éves csipp-csupp autónak a nagyon tisztának és fényesnek tűnő hűtőjében a lamellák között fél lapátnyi szemét volt. Namost, ez eléggé lerontja a hőleadó-képességet. Egy jó tipp: (Egyik ismerősünk csinálja, 740-es D Volvo:))) Egy visz. finom szövésű műa. ill. réz háló a hűtőrács mögé, de a hűtő elé.
hmmm... Ki kell hegsztetni+szétbontani egy ilyen kis vacakért???
Na mindegy. Más. Az jó, ha a "hőmérő" olyan állandóan a 70 és 80 C között van?
Hp!
Nem rossz szoabárak, de szerintem ha várunk utószezonig, akkor még lejjebb is lehetne vinni (asszem olyan 2500-3000/fő körül már igen jópofákat lehetne szerezni, itt nálunk és gondolom Szárszó is lejjeb megy - vagy nem :)))
Hmm... Asszem tényleg nem ártana egy olajcsere...
Apropó: Van különbség motorolaj és motorolaj között? Nekem most vmi alap MOL van és szerintem jó, persze nincs összehasonlítási alapom...
Kösz a gratulát, de a rozsd-kihegesztéssel vigyázz. Egy ilyen műtéthez, feltéve, hogy tényleg jól megcsinálják, szét kell bontani a fél csomagtartót (lámpa, -körülvevő bakelit csíkok, belső kárpit, drótok, stb..) hogy jól hozzá lehessen férni. Nameg az sem mindegy, hogyan fényezik le. És ezek súlyos ezrek. Szóval beszéld meg vele előre alaposan. Más.
Bizonyára nálatok is jól bírják a gépek a meleget. Ha mégis pár fokkal följebb csúszott volna a hőmérő: Lehet, hogy kevés a hűtővíz, vagy koszos a hűtő (!), vagy esetleg (Mit fogok kapni ezért:) kezdi a végét járni a termosztát. Jó, Jó, tudom, bocs, ez 25 éves kor alatt nem fordulhat elő, addig óramű pontossággal kell szabályoznia. Mi 5 évig közlekedtünk lukas hűtővel, mozt megcsináltattuk, (télen már gőzőlt a motortér:))és 5-8 fokkal lejjebb ment a hőmérő.
Renault:
Ma láttam annak a szürke d-nek a tulajdonosát. Egyszerre értünk oda, de látszólagosan sietni próbált, úgyhogy nem kezdtem el magyarázni neki.
Sok sikert a vásárláshoz.
HpG
Ja, és még valami!
Megvannak a szárszói szobaárak!
2-3 ágyasok 3500 ft/fő/este reggelivel. Teniszpályák, úszómedence, drinkbár, 800 méterre a strand. És nemsokára meglesz a telefon is. Szóljatok, és megadom!
Akkor én is gratulálok Hpg-nek (gratula :))és csatlakozom az előttem szólókhoz!
Izé...
Annak az olajnyomásmérő-vacaknak elvileg mikor és hogyan kéne mozognia, ill. mi az optimális állás?
Én kb. 25,000-et nyomtam le a verdával, de még egyszer sem cseréltem olajat... miért? Mert kétszer volt komolyabban szerelőnél a verda és mindkétszer elcsurgatták az egészet azok a *******. Na mindegy, így is lehet... :)
Ja. de most már le fogom... :)
Segítség! kb. két cm2-is részen hátul a bal lámpatest alatt elkezdett felbugyborékolni a festék, vszínű rozsdásodhat. Mit lehet tenni??? (szerencsére máshol ilyet nem tapasztalni... :))
Ez a 7 ezrenkénti olajcsere rendkívül pozitív dolog. Egy egyszerű oka van, amit sokan nem látnak be: Az olja nem tud több fémreszeléket elnyelni, ha jó minőségű, ha nem. Az igazi károsodást ez okozza. (Olajszűrő? Hát én nem hiszem. Akkor miért csillog 20 000 után az olaj??)
Kösz az ifót a gázolajról, és további sikeret. Egy tipp, mielőtt télen is használnád: Tegyél belőle a mélyhűtőbe is. És aztán nézd meg, folyik-e még.
Állítólag a savtartalmát házilag is meg tudom nézni ( lakmuszpapír), de nem volt rá időm+papírom sincs.Állítólag tiszta gázolaj 6-8 évvel ezelőttről 140/litre áron.
Üdvözöllek az autóstársadalomban, mielőbbi W123-ast.
Dobcsi
Mi a véleményed az olajnyomásomról( lásd Ti milyen motorolajat használtok c. topic)
Cseréljek olajat olyanra, ami jobban bírja a meleg igénybevételt (10W50, 20W50), persze télire megint csere, de én kb7ezrenként cserélni szoktam. Ráadásul váltóban-difiben szintén STP adalék- hiba volna?
(azt hiszem te emlegetted a jogosítványomat még régebben, ha nem, bocsáss meg. ) Szóval ma sikerült levizsgázni forgalomban is, (Sajna Szuzuki, de a B+E-t már tudjuk, hogy 123-massal fogom csinálni.:)) Szóval jövő csütörtökön felveszük a jogosítványt, és már csak a jármű hiányzik.
Ez a gázolaj-bevizsgálás természetesen érdekelne, de én nem tudok semmit ezügyben. A nagyobb mennyiséghez pedig sok-sok olcsó kilométert. Apropo: Mennyi volt, és milyen? (Ha ez nem túl indiszkrét kérdés.) Megértelek, ha a jelen keretek közt nem válaszolsz. A vákuumos fényszóróhoz gratulálok, én nem tudtam, hogy már a 123-masban is van. A leállítás nálunk is így megy, csináltunk is hozzá egy jó kis indításgátlót.. A csúznis indítás pedig nekem is tetszik, jó poén, hogy mások be sem tudják indítani.
Hmm... Azt hiszem ez a vákum-állító-dolog kimaradt az életemből. Lehet, hogy az enyémen is van ilyen? (lamer vagyok, mi??? :))
Lehet, hogy nekem is be kéne újítanom egy "másik" riasztót. de lehet, hogy nem.
Apropó, kezdődik nálunk az élet!
Ezt kapjátok ki, miket láttam ma egy negyed óra (!) alatt (időrendi sorrendben):
Mercedes W123 - bocs, ez az enyém :)))
Audi TT coupé (madzsarszki)
BMW X5 (német rendszám)
Mercedes Cl 500 ( - " -)
BMW M5 (!!!), zsír új, magyar rendszám !!!!!!!!
Na tiszteletem
Prac
UI: Dobcsi, kész van a lap, majd szólj mikor tudnád átvenni, + hogy kell rá képeket linkelni
Kígúvadt a szemem, annyit írtatok ,míg nem jártam itt, de ez így van rendjén.
Mosni elég ritkán szoktam, de akkor alaposan, órákig birom dörzsölgetni, simogatni a testét...., ooops, az egy mási topic. Viccet félretéve, ha túl szép az autó, annak ellenére hogy riasztó+baltazár van benne, félek idegen helyen hagyni. ( Megjegyzem, ölég drága Hifi-t építettem bele hónapok hosszú sora alatt).
Csúzlis indítású volt az enyém is, havernak mondtam beindítja, elviheti. Nem vitte.
Lehet hogy nem itt kellene megkérdeznem, de a legolcsóbban hol vizsgálnak be üzemanyagot ( gázolajat?), mert vettem egy jelentősebb mennyiséget, de nem vagyok benne biztos hogy 100%-os.
A vákumos központi halk, az utólag belerakott modern motorosok csattanak mikor ki-be ugrálnak (sajna nekem is ez van, egyik előnye, hogy gyorsabb)
A fényszórómagasságállító(húúú) nekem a W123-as ban vákumos, és a leállítását is ezzel oldották meg a gépsárkánynak.
Benzinesből talán többféle is volt, mind D-ből:
200, 220, 230, 240, 250, 280, 300. Ha nincs D, akkor az B-t jelent. Namost szerintem erre a sok félére azért volt szükség, mert elkezdték fúrni a 250-es hengereit. De hát a fúró kopott... Egy idő után a hengerek össztérfogata 100 ccm-mel kevesebb lett, s ekkor elkezdték a 240-es táblák felragasztását. És így tovább...
Extraként: A nemtudom milyen s osztályban(lehet, hogy 126, de abszolut nem tudom) volt 450-es is!
Persze 400-as is, stb..:)
A vákuumos kp zárnak egyáltalán nincs hanga, ugyanis a w124-esben is ilyen van. Sőt, a lámpák dőlésszögét is tudod az utastérből állitani, szintén vákuumal. Egy kis szusszanás, és ha lefeküdt a hátulja, már is lej??jebb tudod állítania lámpákat. A jogsim meg készül, már csak a forgalmi van hátra.
Gratulálok a jubileumhoz. A következő: 200, majd 220, 240, (Docsi!), természetesen 250!, 280, és végül 300. Majd jöhetnek a motorszámok, és végül a legyártott darabszám. (2-3 millió:)) Sokk sikert a klubbnak.
Az mák...
Az enyémet még nem törték fel. Mellesleg van benne maszek riasztó (előző tulaj). bekapcsolható vilogó! Nagyon rulez!
A Te hifid milyen? úgy kb-ra?
Az enyémben is elég komoly hifi van. A riasztót azért tettem bele, mert feltörték és elvitték a hangfalakat a kalap tartóból.
De nagy mákom volt, mert ott volt az előlap a térképzsebpen és azt nem találták meg. És mellette volt az ócsó napszemüvegem is. De ezek inkább a videokazettát vitték el a kesztyűtartóból.
Hehe :))
50 ezer volt a riasztó, centrál és a szerelés együtt. Korekten megcsinálták, GT riasztó ami a centrált is vezérli.
Egyébként a kocsiban volt gyári centrál, persze vákumos. De ez már nem működött benne amikor megvettem. A szerelők szerint olcsóbb volt így, hogy raktak bele egy új elektromosat. Persze az is lehet hogy átvágtak :)))
Dobcsi!
Még filózom. A gond az, hogy mennyivel vágnak át, hisz ez relatív nagy munka egy-két égő-cseréért (arra is gondolok, hogy nem lehetett az, mert EGYSZERRE égett ki a középkonzol és a műszerfal...). Mellesleg. A tiedben van risztó? Mennyi volt? Össze van kötve a centrállal (az enyém olyan fapados, hogy még az sincs benne :))?
Hpg!
Bocs, elfelejtettem :) - Apropó hogy állsz akkor a jogsival (mikor lesz meg?)
R9!
Szerintem ne ódzkodj annyira a 300-astól, ha jó állapotú akkor megéri, nem is fogyaszt annyival többet (asszem 9 körül lehet tartani...). Viszont az adótöbblet és a kötelező-többlet nem tudom mennyi. Szerinted?
Most olvastam írásod a Miskolci topicban. Mi egy suliban érettségiztünk! :)))
Kicsi a világ, úgy láccik. Én speciel baromira nem jött be az a suli, Te hogy voltál vele?
A választ szerintem küldd mélben.
Nekem kulcsos indítású a kocsi, de az izzítást még az előző tulaj rákötötte egy gombra. (Zavar is, majd megcsináltattom benne a relét és akkor újra gyári állapotú lesz) De az autóban gyorsizzítás van, úgyhogy -20 C fokban is 7-8 másodperc és már indul is.
Prac: Egy jó szerelő nyugodtan szétbonthatja a műszerfalat!
Erröl az jut eszembe amikor a risztót szereltettem a kocsimba, hamarabb mentem el az autóért, és nem semmi látvány fogadott. Minden ajtó kárpit lennt, egy faszi furógéppel fúrja a tűzfalat, egész műszerfal kinn, tetőkárpit megbontva, másik ember alig látszik ki a csomagtartóból. A műszerfal nem semmi ahogy kinézett: km/h óra, gyújtáskapcsoló kinn, kesztyűtartó szétbontva, stb.
Le is döbebentem rendesen! Azt mondja a szerelő: "Ma már nem lesz kész, holnap délelőtt gyere vissza".
Na mondtam is magamban, hogy a kocsinak csá :))
De amikor másnap visszamentem már az udvaron állt, teljesen összepakolva, beriasztózva :)))
Szóval a lényeg hogy nem kell félni az ilyen nagy munkáktól sem, mert megéri hogy tökéletes legyen az autó.
Mint azt már elmondottam, nekem egyenlőre jogosítványom sincsen. Csakhogy, a múltkor volt nálunk egy Böhömke névre hallgató 240D automata, és ugye ezt nem hagyhattam ki. Kiállás-beállás, mellékutcák, stb. Na az gombos volt, és láttam a gombon valami nyílszerűséget, s erre kérdeztem most. Egyébként köszi a választ, de a szivató részen kívül minden másr rájöttem. (azért tolni nem olyan nagy élmény:) ) 1380 kg!
Renault:
A suli fele menet már egy hete látok porosodni egy jónak tűnő szürke 123-mast, (Nem a portól szürke), de valószínűleg 300-as. (Nincs felirat, ezek általában 300D-k. Ha úgy gondolod, megadhatnál egy számot, és én raknék rá egy cetlit, aztán a többi a Ti dolgotok. Egy telefont megérne, hátha nem 300-as. És tényleg jól néz ki. Koca lámpa, meg minden.. Szóval ha gondolod.
Dobcsi!
OK. Mellesleg nem kívánom szétbontani az egész műszerfalat, legfeljebb lassan megyek esténként... Nehogy a szerelő elbarmoljon vmit... :))
HPG!
Miért, neked nem gombos van??? :) - mellesleg azt meddig gyártották?
Ja, az enyém az, úgyhogy akkor mesélek róla. Király, mert minden egyes "utasom" eddig ámuldozott, hogy sikerül elindítanom... :) - ja, nekik nem sikerült :)). Működése: a slusszkulcs csak az akkut "szabadítja rá" a gépre. A gombot egy pontig húzva izzítasz, majd amikor gondolod (nem alszik el ugyanis a lámpa) továbbhúzod és láss csodát, vmi "kerregést" hallasz előről, na az már a beindult motor hangja :). A gombot lehet forgatni, de ennek funkciója télen lényeges csak (szinte...). Ennek lényege: ha a gombot balra forgatod, növeli az alapjáratban beadott üzemanyag mennyiségét (kvázi szivató...), persze csak finoman (elvégre német autóban ülünk vagy mi :)), és így hidegben gyorsabban bemelegszik és jobb is neki. a jobbra forgatást ki is tudod talán találni... :). Ja. KB ennyi...
R9!
Szerintem se spórolj az autó állapotán. Mellesleg ha egy újabb 200D-t fogsz ki, akkor az talán megy is úgy, mint egy régebbi 240D, vagy egy félroncs 300D... :). Sok szerencsét a választáshoz... :)
Daimler!
Nálad nem csak egy pár napig szokott tartani a tiszta autó (esküszöm nem megyek vele annyit, de kínkeserves hosszú tisztogatás után már pár nappal leszarják a madarak, poros lesz, stb.... brrrrr...:()?
Tökéletesen megértelek, na meg ha már tunya, legyen még tunyább. Az olcsó hússal is egyet értek, főleg, ha azt veszed, röpke 5 év múlva az első 123-masok oldtimerré lépnek elő. És akkor már esetleg nőhet is az értékük, pontosabban az áruk felnőhet a valós értékükhöz.
Az izzítás időtartamával kapcsolatban senki többet??
Nem jártál véletlenül csütörtökön a II. kerületben, hidegkút-máriaremete térségében? És nem volt a tetőn valami létraféle? Mert ha igen, akkor távolról, de láttam élőben is az autót. A képek alapján megnyugtató.
Na akkor hozzálátok irogatáshoz, csak úgy ömlesztve, mert elég sok hozzászólás volt :))
Bszárszó/Almádi:
Részemről mindkettő OK., nekem úgy júliustól szeptemberig lenne időm (ja és utána is:)). Majd én is körülnézek olcsó szállásért a környéken...
Ezt a csavarós/tekerős fényerőállítást majd kipróbálom, de most visszagondolva asszem úgy történt az eset, hogy nullázni akartam és egyszerre elment minden fény (asszem nem forgattam).
Olyat tudnánk csinálni, hogy ha valaki hall olcsón jó kis tuning/normál alkatrészekről (pl. a fabetét felpiszkálta a fantáziámat :)), akkor azt itt közkincsé tenné??? Dízel-motor-témában fokozottan érdekelne!
Tank-téma: én azt hiszem, hogy a normál gyári mintha a 123-ban is 65 littyós lenne... Mellesleg az én ezeréves 240D-m olyan 8-9 körül eszik (sacc/kb.)
Olaj-dolog:
Nekem picit csöpörögni szokott (próbálom orvosolni), ami jobban aggaszt, hogy mostanában valami csörgő hangot hallok a motortérből (hallásom=0, de talán a generátor felől). Mi lehet az?
A w124-es óriási előnye, hogy van fordszámmérője, és jókat röhöghetsz a fordulatbajnok benzineseken. Hallani nem lehet, mert nagyon jó a hangszigetelés. Rezgés is o, csak 600 alatt kezd el rángatni picit. Egyébként ez a meleg alapjárat, hidegen 800. A csökkenés magától bekövetkezik.
Egyébként 60-nál 1500 a fordulat 5-ben. Azért ez városban megnyugtató, nemde? És még gyorsul:)
??
A gombbal indítható 123-masoknál lehet az izzítás hosszúságát a gomb forgatásával szabályozni??
Én sem a pontosság miatt mondtam, hanem mert a hideg motort megkíméljük, tehát 1000 fölé nem engedjük a fordulatot, csak 4-be. Na jó, azért 3-ba már 1300 is elmegy.
A bszárszói szállodához csak annyit, hogy véletlenül a 123-mas kilométernél kell lekanyarodni. Keresem a számot, és közzéteszem, amint megvan.
Na tessék. Egy napot hagyok ki, és megduplázódik a hozzászólások száma. Szóval:
Dobcsi:
Természetesen volt gyári 110 lityós tank, én hirdetésben is láttam, és ha határ mellett laknék, na ná, hogy hordanám . Dehát nem. Egyébként nekünk (W124) 65 lityós tankunk van, és egyszer tankoltunk bele 63 (!) litert is.
Parc:
Szóval a Németek nem szerettek annyi féle km-órát gyártani, ahány féle autót. Gondolom, Te is tapasztaltad, hogy a 123-masok tök egyformák (Alapvonások) és nagyrészt egyeznek a W 115-tel. Tehát azért kerülhetett bele a 180-ig skálázott óra, mert mondjuk a 300 D már megy akár 170-et is. (KB) Hogy mennyit csal, nem tudom, de nálunk akkor emelkedik el a o-ról, amikor 3-ba rakjuk. (800-as fordulatnál :)
Még jó hogy érdekel :) Ott a helye mindenkinek. A szállást majd én megszervezem.
Nekem Augusztus elején lenne tökéletes. Mit szóltok?
Igen 2 lámpa és 4 felnire vonatkozott az ár! És a sima alap gyári alu felnire.
Nincsen szkenerem, de igérem megpróbálok majd képeket szerválni.
Lassan én is megyek aludni.
Jóéjt.
Na srácok, csináltam web oldalt én is.
Íme:
http://www.extra.hu/w123/index.html
Néhány kérdés:
-Hogy kell ide belinkelni?
-a 'http://www.extra.hu/w123/' cím miért nem működik ?
A válaszok:
-Én minden évben eltöltök B.almádiban pár hetet, sok sok szálást tudok ott, korekt árakon.
-20 rugó volt a motoros ablak
-Nekem még soha nem folyt/fogyott olaj a motoromból
-7 izzó nem ég ki egyszerre, ez tény
-ha vannak jó cuccok olcsón majd szólok. A kocka lámpát 10esét a felniket 9ért vettem.
Benne lennék, de eddig csak vagyonokért kinálták őket. ( Szemezek 20pénzért komplett ablakemelőkkel előre, kábelekkel, kapcsolókkal, de a nejem fékentart) Lámpát 30ért, nagy Mercijeles díszrácsot 9-ért, felnit 60-tól láttam szépet, de ezeket most, motorcsere után nem merem feldobni otthon. Viszont ha van valami akciós áru, értesíthettek, mert tudat alatt érdekel minden.
Az előző müszerfalam házilag volt "bedeszkázva", jól nézett ki, de lecseréltem, mert ez jobb állapotban van.
A középkonzol sem megy ( 7 izzó) + az óráknál 2- nekem gyanús hogy egyszerre haltak meg.
A kontakthiba nálam is jelentkezett indexcsere után, de már összeszedte magát ( igaz 2xszétszedtem)
Ha van Balmádi ( vagy környékbeli ) ismerősötök, akinél meg lehet szálni (nem német turista áron), szivesen venném (vennénk?), mert akkor nem keresgetnék tovább.
Most mintha az olaj fogyna kissé, szerelőm szerint szelepszárszimmering lesz. Találkoztatok már hasonlóval? ( nem csöpög sehol, és csak a reggeli indításnál és utána max 5 percig látom halványan hogy jön valami kékes-szürkés füstféle a kipufogóból).
Daimler B.: Szép a kocsid, de adok még pár tuning tippet: (ez enyémen még ezek vannak)
- kockalámpa
- kupé hűtőrács
- krómcsík a hátsó lámpa alá
- 300 SE tábla
- első BBS spoiler
- alufelni
Most ezek jutottak eszembe, amúgy jó úton haladsz. :)) Amúgy én most a sibedámba akarok motort szerezni minden áron :) Az elektromos ablakok is jól beváltak.
Ha nincs fabetéted azt is szerezzél, nagyon feldobja az autót belülröl.
Nekem is fehér indexem van, tájvani. És tényleg szarabb a csatlakozója, de sokkal jobban néz ki. Lehet hogy ezért van kontack hibám ?!
Na de a tájvani fehér index sokkal jobb mint a tötök, mert arról nem pattan el a ragasztás, és nem hagyod el az egész búrát!!!!
Nekem is 7 körül eszik városban a 240 D
Találkozó részemről is ok. Valamikor nyáron B.almádiban!!
Igen, a napiszámláló nullázó állítja a fényerőt! De ha az égő éget ki annak is rohadt egyszerű a cseréje. kb 3 perc, szerszámok nélkül.
Én is csapatok majd fel oljan képeket hogy csak lestek :)))
Telibetaláltál. Alul ezüstmetál csík (W126 koppintás) felül söttétzöldmetál.( ettől a mondattól hízott a májam 10 kilót). Egyébként mióta ez az autóm van többször előfordult, hogy idegenek odajöttek, megnézték, kérdezgettek ( előző, 5 éves Swiftemnél ez nem fordult elő).
Az indexet 2500FT/darab áron vettem, egyetlen hiba van vele : MADE IN TAIWAN, szemben a gyári HELLA-val ( szarabb a csatlakozója, mint a 20 éves németnek)
Találkozó részemről OK. ( Bszemesi olcsó szobák sajnos ugrottak)
Bocs hogy beleszólok, de volt már hasonló problémám : a műszerfal+középkonzol világítás fényerejét a napi-kilóméterszámláló-nullázóval állíthatod ( balra-jobbra forgatod ami belül egy csúszkát mozgat ellenállás huzalon körbe), és ez volt nálam a ludas. Teljes fényerőre állítva nem megy át rajta semmi, de ha egy leheletnyi megmozdítod lefelé ( vagy fényerő igényed szerint többet), minden OK. Ha mégsem ez, van még tippem ( nemrégiben 2 műszerfalat cseréltem ki )
Megnéztem a képeket, elég rendesen néz ki... :))))
Mennyiért lehet ilyen fehér indexburákat szerezni?
Másik kérdés: Jól láttam, hogy valami kettős fényezés van + a felső rész még metál is?
Nem kellett volna belinkelni azt a képet, eddig azt hittem, hogy az én verdám jó állapotú, de most... :)))
Írtad, hogy nem mentél még 130 fölé. Én egyszer kipróbáltam, és rövid távon nagyobb ordítás nélkül bírta a 145-öt is (más kérdés, hogy szerintem nekem nem széria,180-ig skálázott órám van, úgyhogy lehet, hogy csal...). Más kérdés, hogy átlagban 120, amit bír...
Kontakthibám még sohasem volt, ellenben a teljes óra-világítás + középkonzolvilágítás kiégett, és nem merem érte megbontani a műszerfalat. Lehet, hogy nem is kell??? (megnéztem, nem a biztosíték volt a ludas)
Na. Most ennyi. Megpróbálok majd jövő héten képeket szerválni. Csá!
W123-ról szerelési könyvem van ( magyar nyelvű) , elektromos bekötési rajz szintúgy, idő már kevésbé, de meg lehet oldani. A weblap készítéssel most ismerkedem ( persze hobbi szinten).
Az extrára felraktam pár képet a gépsárkányról ( www.extra.hu/daimlerb), de a képméretek miatt sokáig töltődik.
Na most szép sorban, még mielőtt kialakulnak a tévhitek.
A 250-es motor az benzines, és a 370 ezer km pedig egyáltalán nem számít soknak. Ha az autó jó állapotban van, akkor az ár reális.
A honlapról:
Megnéztem, én voltam a 006-os látogató. Háát öszinte leszek: Nem túl szép. Én sokat tudnék benne segíteni, de nem merem elvállalni, mert mostanában rengeteg dolgom van, viszont szivesen segítek, mindenben. Van vagy 50 megányi képem a 123okról, sok sok adat, és van egy kis webes rutinom is. De időm az nem túl sok van. De majd megoldjuk ezt is.
Még este visszatérek, úgyhogy most csak R9-re reagálnék.
szóval R9!
Jópofa az oldal (asszem én voltam a 000002-ik látogatód :))
Ha verdát szeretnél szerintem nézd meg a www.expressz.hu-t
Más. A múlt héten unalmamban benéztem egy-két autókereskedésbe és ezt láttam:
W123 250 (nem emlékszem, de asszem D), 1982, km óra: 370.000, ülésfűtés, el. ablakok, klíma, szóval jól felszerelve. az ára: 1,050,000 Ft.
Azért ha 0 km-es lenne, akkor érne ennyit, de így (azért volt benne km rendesen... ) ?
Egyébként Miskolc legjobb vilamossági szerelője Kardos. Ha érdekel az ő száma is megvan. A legprofibb 123 alkatrészbeszerző pedig Fodor. Ez a szám is megvan :)
És még sok-sok embert ismerek 123as ügyben :)
Srácok, nektek nem szokott kontact hobás lenni az index? Ezzel szivat most engem. Kicseréltettem fehér indexre. Azóta időnként megjátsza hogy meg kell mozgatni a csatlakozóját. A kontact hibák tudnak a legjobbam idegesíteni, mert mikor a szerelőnél vagyok akkor semmi baja. Bezzeg máskor. Inkább sose müxene :)
Előbányásztam a tavalyi nyilvántartást, és találtam egy 300D-t, igen korrodált állapotban, de működőképesen, és KLÍMÁVAL!! ha érdekel, itt a száma: 06-30-935-42-73 Elvileg Csatai Zoltán és GRW a rendszáma, de azért kérdezz rá, mert egy éve beszéltem vele.
Ha nem számít a minőség, vegyél magyar bazárt is.
Kipufogó:
Egy osztálytársam, és a ststikus apja 1998-ban Görögországból jöttek haza leszakadt kipufogójukkal Jugoszávián keresztül, de ők felkötötték, csak a hang, meg a füst jött be.
Srácok, el se hinnétek mi láttam ma. Szóvaljövök hazafelé és beérek egy másik 123-ast. Szokás szerint nézegettem a kocsit, s láttom hogy szikrázik a kocsi alja. Ahogy közelebb értem már hallottam is a szörnyű hangját. Leszakad neki a 4db gumikarikából 3 ami a kipufogót tartja. És a barom ment tovább. Húzta maga után a kipufogót, s ha elengedi az utolsó gumikarika is, akkor leszakad az egész.
Egyszer én is elhagytam egy ilyen kariát. Az még nem veszélyes egyáltalán 3 is simán megtartja. 50Ft-ba és 2 percbe került megvenni és felrakni az újjat. Ez meg inkább lecsiszolta a kipufogóját az azfalton. Barom.
Na ennyi :)
Hát, ezen mi is gondolkoztunk, és arra jutottunk, hogy ha olcsót és jót akarnánk, akkor beleraknánk egy W124 200 D motort. Ez 72 LE, de csak 5-6 lityót fogyaszt városban. És a biztosítása még nem a legdrágább.
DTD:
Szerintem a W 114-es első lökhárítója hosszabb kb. 10 cm-rel, és a töklámpában máshol van az index is. De ilyenből alig lehet látni. Fecskefarkúból annál többet. Ezeket ismeritek??
Nekem is új szériás 240 D van. De én nem mertem 130 fölé menni vele, pedig még gyorsult volna simán.
tartósan 110-120 között szoktam menni. De azt tényleg tartósan, órákig.
Az előzőről lemaradt, hogy ez 1 240D, ha 300D lenne ( jó állapotú) a határok fentebb tolódnának ( 88paci ), esetleg turbóval szerelt ( 125paci)- volt hozzá szerencsém, ha lehet próbáljátok ki mit megy a "papás" autó.
A maszek turbóról még beszélek, Monoron volt rá kisérlet.
Bocs hogy lassan reagálok hozzászólásokra, de még 6 napig rohangálnom kell egész nap, így ritkán tudok leülni gép elé.
Az extrás-oldal tökéletes lenne, képekkel, szerelési tanácsokkal-tapasztalatokkal, találkozó eseményleírásokkal, alkatrészbörzével stb.
Bszemesen találtam egy 16 szobás kérót, ma beszélem le, mennyi/nap/szoba, majd jelzem mire jutottam.
Nekem egy 200D motorom volt, 100-110km/h volt neki optimális, ( 1*mentem vele 125-el, bírta, de már kezdtem sajnálni, még állólámpás motor volt állítólag, 55paci). 750 KM messze vettem a 80-82-es 240D-t ( 80 decembere van a forgalmiban, de a bontós szerint törve volt az eleje, a motor és néhány gumialkatrész 82 utánra utal), hiszitek-nemhiszitek a német papa vezette Hegyeshalomig, tele cuccal 140-150 felett, sok helyen fektetve az órát előzött, szidta az új autókat, cigizett, telefonált - mindezt a Germany autópálya legbelső sávjában, majdnem 10L-es fogyasztásnál! A felesége követett minket 3 éves diesel kombi vectrájukkal, de gyakran meg kellett várnunk, mi egy 2 éves Toyota kisbusszal mentünk ki, ami minden emelkedőn visszalassult 100-ra. Messzemenően az öreg gépsárkány mutatkozott be nekem a legjobban ( OK a Vectra 7 alatt evett, de a kisbusz bőven 10 felett ). Az átépítés után kicsit hangosdabb lett ( 140-felett), de nagyon meggyőző.
A W114 es a W115 kozott kulsore harom kulonbseg van:
- a W114 -es hatso lampaja nem reces (115-ose hasonlo a 123-asehoz)
- a hutoracsa valamivel keskenyebb
- az elso ablakok pillangoablakkal keszultek
Nekem anno 114-es volt (velem egyidos :-), s bar kivulrol jol nezett ki, rengeteg bajom volt vele, igy elvaltunk egymastol. Igaz, azota is megfordulok utanuk, ha egy-egy szebb peldanyt latok.