Van benne egy kis fogaskerékív. Azon szoktak a fogak ledarálódni és utána nem nyit-zár. Azt kellene megnézni. A kulcsot nem kell hozzá cserélni. Esetleg bontóban veszel másik zárszerkezetet és azt átépíted. DE csak maga a mechanikai része kell, a kulcsos rész nem. Egyszerű a szerkezet, sok baja nem lehet. Gyakorlatilag ha a kis műanyag fogak nem törnek le, akkor örök élet. Mivel műanyagból van, így törik, kopik.
Sziasztok! Suzuki Wagon R Plusz 2000 évjárat. Hátsó csomagtartó ajtó zár közbe kinyit ha kinyitom a központi zárral de nem mindig,zárni nem is zárja. Már szétszedtem befújtam olajoztam de semmi változás,járt már valaki így??
Gyárilag az aljzatban egy villa alakőú, gyenge kontaktust biztosító csatlakozó van. A gyenge érintkezés miatt folyamatosan melegszikés a kapocsoló olvad meg, nomeg a kapcsoló kerete is meg szokott olvadni. Azt az egy hüvelyt cseréltem erősebbre. Ilyenre:
Nem a kapcsolóban, hanem annak az aljzatában van a hiba. Meg kell nézni melyik érintkezőolvad ki a kapcsolón és az aljzatban az ahhoz tartozó hüvelyt kell egy erősebb kontaktusúra cserélni. Én is azt csináltam vagy 7 éve. Azóta is az eredeti kapcsoló van benne, pedig már akkor az enyém is meg volt olvadva és már lötyögött az egyik lába. Meg vettem a tartalék kapcsolót, d emég nem kellett cserélni. :)
Sziasztok! Érdeklődni szeretnék, hogy ezt a világítás kapcsoló problémát ki hogyan oldotta meg? Ismerősömnek van egy wagon r+-a és már a 3. világításkapcsoló van benne, állandóan kiolvad a hátulja, valami melegedés lehet ott, biztosítékok rendben vannak, gondolom ha zárlat lenne csak kivágná valamelyiket. Volt aki kirelézte a kapcsolót, ha igen hogyan? Válaszotokat előre is köszönöm.
Sziasztok :) egy 20 éves Suzuki wagon r+ tulajdonosa vagyok a kis 1.0 motrosnak :) előjött az a probléma,hogy tél előtt cseréltem akkumulátort és minden jól ment. Aztán jött a tél és egyre nehezebben gyújtott. 1 hete nem tudom begyújtani. A motor pörög szépen lassan pörög pörög de lelassul és kattogást hallok. Az autó lassan 1 hete itt áll a ház előtt és tehetetlen vagyok. Vajon mi lehet a gond? :(
Viszont megköszönném,ha azt a leírást amit említettél az alapjárattal kapcs ,újra megosztanád. Nem találom sajnos. ( ne szürcsöljön annyi benyát hodegen)
Szia "h.c.s"! Bocsi,neharagudj de váratlan kiadásom lett és most nem tudok megvenni a tetőrudakat. Szükségem volna rá,de sajna a pénzem most nem engedi. Hátha később még meglesz,de ha elviszik se baj,majd lesz. Köszönet!
Szerintem nem. Minél hidegebb van, annál nagyobb az alapjárat kezdetben. Nekem az 1400 körüli alapjárat tegnap -2,5 fokban volt. Ennyi volt a garázsban. Ha hidegebb van, nekem is több szokott lenni.
MA este nyitottam ki a jobb első ajtót ki tudtam nyitni viszont utána már nem tudtam becsukni. Később már betudtam viszont onnantól kezdve se belülről se kívülről nem tudom kinyitni az ajtót. Szerintem a ajtónyitó bowden szakadt el vagy nem tudom pontosan. Szerintetek pontosan mi baja lehet és mennyibe kerülne megcsináltatni és elég csak egy ajtónyitó bowdent venni?Vagy mást is kell venni? köszi a válaszokat.
Ha a kocsid 2002 körüli, és 76 lovas, akkor a vezérlés szerint 2200 a hideg alapjárati fordulat, anno, amikor nekem is olyan volt, a Suzukinál (Szolnok, Treff)akartam állíttatni a gyujtás térképen,de nem lehet, mert gyárilag igy van beállítva.A mostani kocsim vvt, ignis motoros, itt már 1400 körül van a hideg alapjárat.Ha visszább lapozol, valamelyik hozzászólásban le is van írva, hogy lehet nálad ezt kiküszöbölni, hogy ne verje be a benyát feleslegesen.üdv
Hideg motornál nektek mennyi az alapjárai fordulat,nekem 2.200körüli. Mindenkié ennyi? Tapasztalatlan vagyok suzukiból,eddig franciáim voltak. Mit ne mondjak az alkatrész árakról,ég és föld....
1. Van-e értelme és ha igen mi a hátsó spoilernek?
2. Használ valaki ledes izzókat és ha igen hol, milyet és hogyan? Itt arra gondolok, hogy fényszóróba, féklámpába, műszerfalba..., használ-e ellenállást, feszültség stabilizátort és milyen tipusú ledes égőket használ.
3. Van-e valakinek motor előmelegítő vagy hőtároló rendszer a Wagonkájában?
Már nagyon régen láttam a lámpát,nem szoktam jegyezni, hogy mennyit tankolok. Fizetéskor telenyomon, aztán a következő tankolásig néha csak pár száz km-t megyek. Most majd kíváncsiságból megnézem ezt is.
Nálam is elég "hamar" jelez a lámpa. Jellemzően (télen) 60 (nyáron) 80 km tehető meg még ilyenkor vele. Amikor kigyullad a lámpa, akkor ~35 l megy bele nálam. Egyszer ment bele 39,55 l, de akkor nagyon húztam a hátsóm, hogy elérek-e a benzinkútig. :D
Kösz a válaszokat. Nekem úgy néztem 100-120 km-re elegendő üzemanyag marad. Ezért kérdeztem. Ha teljesen száraz lenne az üzemanyagtank, mennyit kellene tankolni a rendszerbe kb.? Én is úgy tudtam, hogy láncos, de meg akartak győzni, hogy nem az, és azt mondták, hogy 100.000-ként csere.
Benzinszinthez nem tudok szólni, de valahol olvastam, hogy nagyjából így működik. Amikor már folyamatosan világít, akkor még vagy 60-80 km megtételére elegendő üzemanyag van.
Szíjat nem kell cserélni, mivel láncos. Elvileg sosem kell cserélni, örök élet. DE egyébként 300000 km-nél.
Van egy 2004-es Wagon R+-om. Az üzemanytank szintjelzője elég furán működik. "Nagy" lépésekben mozog és a visszajelző sárga lámpa nagyon hamar jelez. Elvileg ugye 41 literes a tank + ami a csőben van. Ha jelez a lámpa, akkor 34 litert tudok tankolni úgy, hogy látom a benzin szintjét. Ez normális működés? Valamint mikor kell motor vezérszíjjat cserélni? Előre is kösz a válaszokat.
2003-as WagonR-be keresnék 1.3-as G13BB kódú motort. Olaj nélkül mentek vele és most elkezdett kerepelni. Ha valaki tud fűzött blokkot hengerfejjel kérem jelezze az elérhetőségem publikus de nézem a topic-ot is miután felfedeztem.
Különösebben nincs vele gond. Idővel csipegetni szokta az olajat, ez a szelepszárszimering hibája, de javítható. Világításkapcsoló szokott megolvadni. Szokták relézni, akkor a kapcsolón már kisebb terhelés megy át. Vagy a kapcsoló aljzatában azt az egy csatlakozást stabilabbra cserélni. Én 7 éve csináltam meg a saru cserét, azóta is a gyári kapcsoló van benne, aminek már megvételkor mozgott az egyik lába, de elektromosan még tökéletesen működik. Dudagomb. Cseréld le a kormányt Ignis kormányra. M13A motoros változat egyébként is már ilyen kormánnyal jött ki. Azok felépítése más, azok nem mennek tönkre, meg szebbek is. Más gond nem igazán szokott lenni velük. Ja, még egy dolog. Az üzemanyag betöltő cső szokott kirohadni. De ezt könnyű megelőzni. Bal hátsó kerékjáratban található egy kis háromszög alakú műanyag lemez. Amögé beverődik a sár. A sár folyamatosan nedvesen tartja a csövet és idővel szétrohad. Annyit kell csinálni, hogy mosáskor alaposan, bő vízzel ki kell onnan mosni a sarat. Még annyit, hogy az első sárvédőíveknél az ajtó felőli végénél a doblemezt meg kell bontani és az ott összegyűlt sarat eltávolítani. Az is rozsdásodásra hajlamosító tényező.
Mátol vagyok egy Wagon R tulaja remélem lóti- futinak berválik a formával nincs gondom. 1,3 as klímás 2001 évjárat. most cseréletek benne vezérműszíjat, gyertyákat olajat szűrőket. Még nem volt Suzukim, de legendákat hallok róla.Bízom benne hogy nem hagy cserben. Kérdezném mire figyeljek mit csináljak még rajta hogy megbízható legyen. A kérdésem még az hogy a kormány kűrt gomja kiszakadt ezt hogy oldhatom meg. Van aki foglalkozik ilyennel?
Sziasztok! Valaki tudja ,hogy a 2002 évjáratú wagon R-em szakaszos ablaktörlésnél ,ablakmosásnál miért nem teszi vissza a helyére a lapátokat? Folyamatos működtetése hibátlan. Van ebben valami relé külön,vagy a kapcsolóban van benne?
Sziasztok! Pollen szűrőt akarok cserélni Wagonr-be 2000 évjárat anyósülés oldalán van alul azon a kicsi lyukon igen nehéz kibányászni,szerintem nekem ami bent van be van esve. Mi a szakszerű beépítés menete,ha kihalászom a régit?
Nos, sajnos eljött az idő, hogy meghirdessem, elsőként hátha itt kell valakinek, utána megy hahu-ra
Suzuki WR+ 1.3 GLX AT (G13BB motor) 5 személyes, 2003. 03. havi
Műszaki 2019. 03. hóig
km 161e
Sajnos nem lesz rá mostanában szükségünk már, egy ideje áll, illetve 2-3 hetente egy kört ment. akku 2 hete lett cserélve emiatt, mert beszart, zsírúj Lesti Platinum akksi van benne
Tolató kamera, érintős fejegység, kormány duda gomb szokásosan kiszakadt.
Motor pöcc-röff, indul, folyamatosan 8-9e km-enknt olajcsere volt. Természetesen induláskor kis Ninjákat meghazudtoló füstbe burkolózik, 5W30 olaj, de akinek nem tetszik, tesz bele 10W40-et vagy megszimmeringezteti. menet közben nem eszi, és nem füstöl kéken utána már.
Bármikor bárhova elmegy, nyáron még bécsben is járt :)
Automata váltó hibátlan! 95e-nél vettem, ekkor teljes olajcsere szűrő mosással, majd 140e-nél ismét volt csak olaj csere benne, mert sokat városoztunk, és nem költség 3,5 liter Dexron olaj
Megvan hozzá a suzuki üléshuzat is valahol.
Gumik erősen viseltes 4 évszakos, de nem tudom, mi a jobb, veszek rá valamit, ami nem tetszik a tulajnak, vagy megveszi ő magának.
Kikiáltási ár mondjuk 600e HUF (vagy új gumikkal startra készen 650e)
Sziasztok 2004-es wr+nál a km óra jeladó hol van a váltónál? Kézi 5ös váltó van benne,1.3 benzin. Nem megy az órája, más minden működik. Ha valaki képpel is tudná illusztrálni az jó lenne. Köszönöm
Nekem sem fogy az olaj. Évente cserélem, de még sosem kellett utántölteni. Mondjuk az M13A szinte nyűhetetlen, jó konstrukció. :) Az is igaz, hogy még csak 88164 km van benne.
Nyugodtan teheted a legolcsóbb 10w40-olajat..Bátyám Ignisébe mindig a legolcsóbb Tescós vagy ami volt olajat tettük...Most 440000 km van benne--0 km-en vette--- és a motorjával semmi gond nem volt...Én is ilyeneket rakok 4 éve ebbe::
Nálunk az OFF-t bevette a SUZUKI, így a WR+ maradt, és jött egy Vitara öcsi.
Nap mint nap megyek mind a kettővel, mert Adri nem szeret annyira este vezetni. Viszont a parkolási gondok miatt nagyobb az esély, hogy este találok valami kis helyet a WR-rel.
Tanácsot szeretnék kérni. A belső biztosítéktáblát hogyan lehet kinyitni? Ki kellene cserélnem biztosítékot (legalább egyet). Nagy nehezen megtaláltam, szörnyű helyen van. De hogyan vegyem le a tetejét? WagonR+ 2002
Tehát nem azon a részen, ahol a fény kilp a fényszórón? Szárítás, vagy kitörlés után esetleg egy vékony F.Bs réteget lehetne ráhúzni. Akkor nem tud befolyni a víz. DE ha a fénykilépő részen van, akkor nem javaslom. Hm, akkor esetleg szélvédő ragasztóval lehetne beragasztani, hogy vízzáró legyen. UV fényre keményedik. Kérdés, azt a hőt bírja-e ami ott van.
Kérdésem az lenne, hogy a Wagon R+ első fényszóróit lehet e szétszerelni. Konkrétan az a gond, hogy van az egyiken egy hajszálrepedés és a pára bekerül a belsejébe. Azt szeretném megszüntetni.
Az a verzió ami nekem nekem van telepítve a VVt-t kezeli. Való igaz, a régebbi (G13 bb) motoros Wagonomat nem ismerte föl. Nem tudom, hogy a program más verziói esetleg működnek-e.?
Szia!! Letöltöttem az alkalmazás, Torque legelsőt amit találtam telefonra.
Csatlakoztattam a hibakód kiolvasót a kocsi csatlakójához wifin megkerestem a telefonban és csatlakoztam hozzá de úgy veszem észre nem kommunikálnak egymással. Azt írja ki not connected to ecu. Jó lenne egy kis segítség hogy tudjam használni.
Az már régen rossz, ha a generátorra és az ABS kockár4a folyik a víz. Annak ott smemi keresnivalója. A csapadékvíz (ha nincs eldugulva a lefolyó, de ha meg elvan, az nem típushiba, hanem trehányság) a sárvédő és a doblemez között folyik le, alul a kerékív és az ajtó közötti részen folyik ki.
Az ilyen megegyezéses esetekben erősen vakarózom a témától, mert ha erre kerül a sor, a biztosító onnantól kezdve "mossa a kezeit"... Akkor van gond, amikor a károkozót egy hónap múlva megkeresi a károsult - akár még jogosan is -, hogy kiderült: Ez, meg ez az utóbb felfedezett hiba összefüggésbe hozható a kárral. S teszem azt a károkozó meg tartja magát ahhoz, hogy márpedig Ő kifizette a javíttatást...
Talán célszerűbb lenne első körben futni egyet a bontók környékén meg egy karosszériásnál, hogy mennyiből lehetne kihozni a helyreállítást, aztán a biztosítóval megegyezéses kifizetésre törekedni ha a felkínált összeg fedezné a kalkulált javítást!
Kapcsolódik, ezért írom:
Ha Te vagy a Károkozó, a fentiek miatt nem ajánlom a biztosító kizárását a kárrendezésből. Mindig lehet olcsóbb biztosítót találni és lehet üzembentartót is váltani...! Ez - mondjuk - személygépkocsik esetében olyan 10-20 ezer forintos kárösszegig igaz, felette egyértelműen nem javasolt a felek közötti megegyezés, már az említett utólagos kárigények miatt sem!
Ha kamionos céged van, na ott azért egy tükör letörésért inkább azt mondom, hogy fizesd ki zsebből, mert ugyanúgy káresemény, mintha ledarálnád a müncheni utcán parkoló autókat. S, ott azért igen csak megugorhat - több milliós összeggel is - a biztosítási díjad!
Sajnos avultatás jogcímén nem a teljes kárt fogja kifizetni a biztosító. Talán jobb megoldás lenne, ha a károkozóval megegyeznél, hogy ő állja a teljes cehhet. Lehet hosszabb távon ő is jobban járna ezzel, mert ha biztosítón keresztül intézitek, neki ugrik azt hiszem 2 bónusz fokozata, tehját magasabb lesz a biztosítása. Így lehet, hogy 1-2 év alatt a biztosítási díj külömbözete több lesz neki, mintha neked kifizeti a teljes kárösszeget. Természetesen hivatalosan, számlára javíttatva az okozott kárt.
Ma délután a munkahelyem előtt parkolva nekem jöttek és behorpasztották a wagon jobb elejét egy kicsit. A lökhárító már amúgy is kopott volt (így vettem), viszont a lámpa melletti horpadás és a lámpán lévő karcolás új. Szerencsére pont ott voltam, a károkozó elismert mindent, írtunk bejelentőlapot. Viszont mivel öreg autóról van szó (2002) a márkaszerviz azt mondta, hogy a biztosító az új gyári alkatrészeknek kb csak a felét fizetné ki.
Valakinek van ilyesmivel tapasztalata? Értem én, hogy nem mai darab, de 100 ezer km van csak benne, és szinte semmi baja. Nehogy már valaki nekem jöjjön amikor benne sem ülök az autóban és még nekem kelljen fizetni hogy megcsinálják vagy sz*pni az ügyintézéssel... Szóval, esetleg valaki tud Budapesten valami helyet ahol úgy megcsinálják, hogy a biztosító ki is fizesse? Vagy jobban járok, ha közvetlen én megyek a biztosítóhoz, és harcolok ki valami értelmes összeget belőlük? Nekem az is jó, ha valahol tudok venni akár bontott alkatrészeket számlára (csak színben stimmeljen), aztán kicserélem őket én.
Előre is köszi a segítséget, első autóm (és szerencsére az első "balesetem" is), nem tudom hogy érdemes csinálni a dolgokat a legjobban.
Az utóbbi megoldás a nyerő ! Csavarok eltávolítása után ,/nálam még a rádió is / kipattintod az egész konzolt óvatosan, és a fűtéspanelt is lecsavarozod, majd kicsit félrebillentve visszaakasztod a bowdent. Sok sikert !
Köszönöm a részletes infót. Mielött nekilátnék: teljesen ki kell vennem a kapcsolósort, vagy elég a csavarokat kivenni, és a helyén elfordithatom úgy,hogy a bowdent beakasszam a helyére?
Nagyon figyeljetek oda! Típushibája ennek a szerkezetnek, hogy a szélvédőről a szellőzőjáratba befolyó víz pont a generátorra, illetve az ABS kockára csepeg. Ilyen hidegben pedig hajlamos odafagyni.
Megoldás: a leparkoláskor oda kell figyelni, hogy a vezető oldal felé lejtve álljatok meg.
szia mindenki,máfél éve volt cserélve a hosszbordás szij,és most reggel hidegbe inditáskor kb 3 percig hangja van katogó,de mikor bemelegszik abba hagyja egyébként csak hidegbe csinálja ezt. CONTITECH márkájú van most benne. Suzuki wagon R+2003as. a szijnak semmi baja nincsen,szerintetek mi lehet a gond? köszönöm a választ előre is.
Szia ! Sajnos én már ötször lebontottam ezt a középső konzolt. Többször kiugrott már a bowden nekem is. Háromszor sikerült is visszapattintani a helyére. Most ott tartok , hogy kellene egy komplett fűtés kapcsoló klimás panel. 15 éves a wagon és el van öregedve a müanyag, töredezik. Elég drága egy ilyen, bontott meg kizárva ( az is öreg)
Lepattintod az óránál a burkolatot. Az összes lehetséges csavart kitekered, rádiót kiveszed.stb... utána határozott mozdulattal kipattintod az egész konzolt. Aránylag könnyen visszalehet rakni a bowdent.
Én úgy állítottam be, az ablakra megy a meleg. Nekem más megoldás addig nincs míg ki nem cserélem az egész panelt.
Kiakadt a mozgató bovden. Nem ildomos tekergetni az irányváltót amikor a ventilátor 3 vagy 4 fokozatban van. Akkor szokott a hiba előjönni. Én még nem szedtem szét, de állítólag elég szarul lehet hozzá férni.
Ma cseréltem a bal féltengelycsuklót megint, mert eltört! :( Mennyivel kell meghúzni az anyát, tudja valaki? Most 140 Nm-re húztam, előzőleg erősebben.
Másik megoldás gyurma ragasztó helyett, a pillanatragasztó+szódabikarbóna. Gyakorlatilag másodpercek alatt kialakul a végleges kötésszilárdság. Ha jól nézem, az a baj, hogy az a műanyag hüvely szétnyílt, amiben a csavar van. A ragasztás nem engedi szétnyílni a hüvelyt és a csavar nem tud kijönni a helyéről.
Igen, ez a problémám nekem is. Első felindulásom után kicsit körülnéztem a neten, és hát eléggé elképedtem. Két helyen találtam, az egyiken 10, a másikon valamivel több, mint 15e Ft lenne egy ilyen "szar kis műanyag". Mondom, na ne már!
Első körben inkább maradok a DIY megoldásnál én is. Először visszaragasztottam a csavarokat a töredezett fészekbe, majd ezt a műanyag fészket "kétkomponensű gyurma" ragasztóval körbeburkoltam. Most várom, hogy megszáradjon, és holnap visszaépítem a helyére. Nem egy szépségdíjas mű, de nem látszik, és remélem jó lesz. :)
Szóval... A Wagon r re szeretnék kerékjárati díszletet feltenni és azt kérdezném hogy az Ignis é jónéhány rá? A technika megtréfált .. ahogy írom a szavakat a tablet úgy javítgat vagy cserél fel szavakat, bérüket..ezért fordul elő hogy belekerült olyan szó ami nem kell oda.
amíg nem jön meg az index kar, ki tudom venni csak a távolsági biztosítékát, ne világítson ezerrel? vagy az nem segít, mert közben lekapcsolja a tompítottat, míg refizik?
Szép napot mindenkinek! Van egy wagon r szeretett kis autónk. A kérdésem az lenne hogy a kerék jârati díszléc ami az Ignis elektromos van az jó lehet a Wagon r re is?
Sajnos ezt a békát le kell nyelni. 15 éves az autó / 135.000 km /ezen kívül egy bal első trapéz, és egy hátsó kifufogó dob csere volt. Persze az olajok, és szürökön , gyertyán kívűl. Nem hiszem, hogy ez egy nagyon rossz arány. Most egy kicsit sokkolt az ár, de ez van.
Ma vitte be az asszony a Suzuki szervízbe,rádugták a műszert,és a hiba hol látszott,hol nem. Lehúzta,aztán eltünt. Nem tudták megállapítami,azt mondták biztos valami kontakt hiba. Rendesek voltak,mert nem kértek semmit. Azt mondták,ha megint előjön vigye be,aztán szétszedik !
Úgyhogy eltünt a hiba ! Reméljük nem jön elő megint. Mondjuk én tegnap kiszedtam a biztiket,elég oxidáltak voltak,megcsiszoltam őket ! Lehet most hogy rádugta a műszert törlődött a hiba !
Ma, ahogy lecsuktam a csomagtérajtót, és szokás szerint rápróbáltam, hogy rendesen le van-e csukva, a kezemben maradt a zártakaró fogantyú. Mint látható, eltört a stiftnél, tehát lejár a helyéről.
Nincs valakinek esetleg elfekvőben ilyen bizgentyűje? Megvenném. Nincs időm bontókba rohangálni, keresgélni, és kicsit sz@r megoldás az ablaktörlőt fogva kinyitni az ajtót. :P
Ez változó maga a szalag bontottan 4-5 ezer de hogy te mennyiért találsz azt nem tudom, meg ugye a hibakód olvasást ki csinálja és mennyiért ,meg ki cseréli ki mennyiért azt se tudom .De nekem cakkumpakk egy 10 es volt már jó pár éve ebbe minden benne volt .De elöször mindenképp nézesd meg az e baj .
Érdeklődnék, hogy használ-e valaki a képen látható vagy hasonló Led izzót.
A fő kérdésem az lenne, hogy hogy lehet beszerelni, mert szerintem a lámpa hátulján lévő lépcsős gumiharang miatt nem lehet berakni rendesen, mert a hűtő ventilátor nem fér el ez alatt. Vagy valami speckós beszerelési technika kell, vagy a gumi harangot ki kell venni?
sziasztok fél éve örököltem a papámtól egy 1998 Suzuki wagonR+ 1L motorral :) egy olyan kérdésem lenne,hogy a benzinszűrőt hol és hogyan kell kicserélni?
Sziasztok! Többször kigyullad a motorhibát jelző ellenőrző lámpa! A hibakód katalizátorra utal. Mit javasoltok, cseréljem ki?? Mennyi egy új, vagy lehet használt is? Tud valaki ajánlani? Köszönöm szépen!
Igen, ez az elmélet. Gyakorlatilag meg soha, senki nem szólt érte, pedig párszor már vizsgázott ilyen összeállításban (direkt rákérdeztem, hogy nem gond-e, mert akkor átcserélem a hátsót is 14-esre).
Egyébként a hátsó, ballonos gumik miatt nem pattog annyira a segge az autónak.
Nálam a gyűrűcsere maradt el. Valószínűleg az lehet a baj. Úgy hallottam, hogy ennek a típusú motornak G13BB, az a típushibája, hogy az olaj lehúzó gyűrű már eleve nem illeszkedik tökéletesen. Ezek szerint egy újabb 100-130 ezres kiadással nyugodtan(?) számolhatok.
Elvileg a szelepszárszimering csere után nem kellene látni a kékes füstöt. Nálunk is megvolt a szimeringcsere, hengerfejsíkolás és a szelepfészkeken igazítottak valamit, meg gyűrűcsere a hengerekben.... kb egy 100-as volt pluszban. Azóta nem volt gond az olajfogyással.
Kérdezném, ha van valakinek infó róla, hogy kb. mennyibe fájhat egy sebváltó javítás / nyelestengely csapágy csere ) + kuplungszekezet.stb.. + munkadíj, így összesen. Mire számíthatok ?
Lenne egy kérdésem. Belefutottam egy olyan Wagon R+-ba, ahol a futóműveket, kormányművet, stb kellett cserélnem azonnal, plusz a szelepszár szimmeringet, és egy kis sikolást is el kellett végeztetnem a szokásos használtautó vásárlás utáni cseréken felül. Arról már nem is beszélve, hogy a benzinbeömlőt kellett legelőször cserélni mert szét volt rohadva. Köszönet a 111 autó kft átvágásának és a saját hülyeségemnek. Viszont a fő probléma a motor állapota. Indításkor az esetek nagy többségében sürű kékes füstöt produkál majd menet közben elmúlik. Gondolom egy motorgenerál is kinéz az autóra. Ehhez a problémámhoz kérek segítséget tőletek. Az autó 2002-s kiadású.
index: mi meg azon bajlódunk, hogy a fénykürt csak erősebb, férfias húzásra müxik. De majd később kibányásszuk és megtisztítjuk.
Ajtó befagyás: a belső zárszerkezeti blokk (nem bontható tovább) szó szerint kiszárad (az is lehet, hogy ráfolyik az ablak spray) és azon kicsapódó pára megfogja. Ha megy maxon a fűtés, akkor 15 perc múlva enged. Azt tettük, hogy kiolvadt állapotban kívülről el lett áztatva speciális zsíros anyaggal.
Most arra jutottam, ha ismét előjön, akkor megfelelő helyre egy kis nyílás, és kap majd sprayt.
Na most reggel néztem megint vizes :( mostanában nem garázsoztam vele és csak az én oldalam, jah és ott szokott lefagyni is :( .De igazad van most nekem sincs kedvem kint a hidegbe pláne a karácsonyi menü után . :D No de itt a kép csak a kormány burkolatot leszeded a többi már lego
Eleinte csak mikor indexről visszakapcsolt, akkor kezdett refizni, megpöccintve a kart elaludt
most tartani kell folyamatosan
Na majd akkor kikapom, ha lesz kedvem hidegben kushadni a kocsi mellett.
Befagyás: csak a vezető oldali (gondolom sok használat) fagy be, a másik oldalról szoktunk ekkor bemászni, és ha bemelegszik az utastér, akkor nyílik :)
Szia 2 féle van 6-os ill. 10 -es neked a 10-es kell amin 10 csatlakozó van én is nemrég cseréltem de nyugi amíg nem szerzel másikat addig kapd szét, féktisztító rendesen küld tele vele egy ideig jó.(Nekem is indexelt magától meg a refi is ment ) 3900ft volt de nem neten rendeltem.A megfagyás a zárral ,nos ez az autó különös képességgel tud párásodni,főleg akinek kint áll.Aki a szőnyeg alá néz csodákat lát volt hogy 3 napig szárítottam :( mert már nem csak az ajtóm fagyott le egyszerüen behordtuk,rövid távokat mentünk vele,plusz ez a csodálatos időjárás is segített :( ,megoldás talán annyi ,ha már nem bírod cérnával egy fagyos reggel ajtó boítás le amit lehet zsír spray jobb féle amit taszítja a vizet ,mozgórészeket fújd be,a zárat meg wd40 egy darabig jó lesz de előbb ne legyen pára bent.
Ez is olyan, mint a hétvégi vagy ünnepnapi banki átutalás, hoyg az sem működik. BIztos egy majom ott ül és egyenként kézzel engedélyezi az utalásokat. Itt is ez lehet a helyzet. :D
VIszont a múltkor mintha láttam volna valahol, hogy valaki rendelt és nem volt jó. Egyel több vagy egyel kevesebb érintkezője volt, de egyébként kivitelre ugyanolyan volt. Rajz alapján 7 érintkezője van bekötve.
Múltkor a kollégám a kilincset is letépte a Swiftről. Neki maga az ajtó fagyott be körbe. Az eső oldalról kapta az autót, ami reggelre megfagyott. Én még ilyenről nem hallottam, hogy az ajtóban a rudazat megfagy. De ha így van, akkor meg be kell fújni WD40-el, az víztaszító és nem tud megfagyni legközelebb.
valaki tud jó beszerzési forrást az index/távfény kapcsolóra? teljesen kuka sajna, állandóan bekapcsolja indokolatlanul a távolságit.
Illetve van valakinek jó megoldása a befagyó zárra? Azt hittem mi zárunk különösen szar, de aztán láttam mást is amint egy fagyos reggelen rángatja az ajtót. Ilyenkor maga a zárszerkezet a ludas, se a kp-zár se belső kilincs se a külső nem nyitja, kulccsal se fordítható el, félig fordul (nem az fagy be) aztán sehova
em9att a zárjégoldó sem hat, mert belül a rudazat fagy meg valahol
A betöltőcső rohadványosítását egy kis odafigyeléssel el lehet kerülni. Mosáskor a bal hátsó keréknél látható műanyag terelőlemez mögött is alaposan mossuk ki. Persze azokon ez már nem nagyon segít amelyiknek sosem mosták ki ezt a részét. De ha valaki most vesz, vett Wagont, akkor erre odafigyelve meghosszíbbíthatja a cső élettartamát.
Az elmúlt egy hónapban volt egy pár javítás a kocsin aminek egy jó részében gyári alkatrészek lettek cserélve. Ami 14 év futásidővel a kocsi háta mögött nem olyan rossz.
-Vízhűtő
-Vízpumpa
-Hátsó kerék csapágy
-Jobb első kerék rendbe tétele mert már lógott
Ami még hátravan majd egyszer az a hátsó keréknél levő gumiharang csere,
Szerintetek milyen hibákra lehet még számítani ebben a korban?
Nyilván bármi tönkremehet.
De ti jobban tudhatjátok mik a tipikus széria hibák ezeknél a kocsiknál.
Szerintem nem kell vele kapkodni. Én több, mint 1 éve vettem a kocsit, ugyanilyen váltóhanggal. Mai napig ugyanolyan a hangja, semmit nem veszek észre, hogy rosszabb lenne.
Igen, akkor növekszik a szint, ha kopott a motor és az üzemanyag az olajba átfolyik a gyűrűk mellett. Ez sem egészséges. Még rosszabb mintha enné az olajat, mert így felhígul az olaj és drasztikusan csökken a kenőképessége.
Már meg van csinálva :D kicsit összefolyt az olaj a vízzel :D kicsit hengerfejes lett de már okés.A wagonba most ezt faragtam bele Mondom kicsit faragni kellet de jó (aliexpress) meguntam a gyári órát babrálni mert mindig meleg volt
Nekünk eleve iridium volt benne, majd 115e-nél csere, de odaadtuk az sulinak (nekik is WR van), mert a szerelő visszaadta, hogy ez még elmenne vagy 30e-t :)
Most is arra cseréltük. Van még vagy 40e, mire cserélni kell.
Kivéve 2 golf polo stb ha az Ac tönkre megy :D :D én már láttam "csodát" milyen az ha termeli az olajat :D :D ránézel a nívóra és több van benne :D De maxi igazad van minimális olaj fogyasztás kell is különben hogy kenné .Na meg az induláskor kékes füst Ez itt az apósom 1.4 benzines Astrája :D Ennek már nem csak lambdaszonda hibája volt.
A jelenség az autón, hogy beindítom, van egy kis zörgés, kinyomom a kuplungot, síri csend, felengedem, újra zörög. Nem zavaró nagyon, de szerintem ez nem jó így. Akár hideg, vagy meleg a motor. Mindig ez a szitú. Amúgy nagyon jól fog a kuplung.
Nyilván változik, de a nívón nem mértem le milliméter pontossággal hogy hol állt olajcsere után és hol áll olajcsere előtt. Ránézésre ott áll. :) A maximum jelzés közelében van az olajszint olajcsere után és nagyjából ott áll most is.
Úgy érted pont ugyanott áll a nívó, ahol 15 000 km-el előtte?
Az furcsa, olyat még nem láttam.
Nem mintha bármi jelentősége is lenne, de még soha nem volt olyan autó vagy motor a kezeim között, ami "nem produkált olajfogyasztást".
Szerintem a négyütemű motoroknak van olajfogyasztása, és egy bizonyos szintig ez egyáltalán nem probléma (tekintve, hogy az olaj egyáltalán nem drága).
Az rendben van, hogy nem kell utána tölteni, ez egészen normális, de hogy ne változna a szint...
(a legtöbb motornál legalább 1 l van a max. és a min. között, ami nem kevés)
Suzuki gyujtógyertya az összes benzines 1.3-1.5-1.6 os Euro4 es motorokhoz. SX4 2010-ig, Swift 2005-től, Ignis 2002-től,WR+ 2004-től, Liana, ...stb.Motorkódok:M13, M15, M16. Egy motorhoz 4db- ot kell rendelni. 09482-00550
Az 1-2 decit azt még én is el tudom fogadni. De érdekes, hogy nekem az M13A a csere periódusok között nem produkállátható olajfogyasztást. Igaz, nincs is széthajtva, vonóhorog sincs, tehát nem utánfutózok. Jellemzően országúti használat, időnként debreceni városi forgalom. A szűk megtett 900000 km-el nem is nagyon kéne hogy olajkályha legyen. :)
De ez ezt nem én találtam ki, hanem ha jól emlékszem az Opelnél ezzel hárították a garanciális igényeket! (egyébként több helyen olvashatod a neten is)
Az új G13BB is megeszik legalább fél decit, de szerintem 1-2 dl / 1000 km még lehet normális.
Azért azt az 1 l/1000 km olajfogyást én nagyon durvának tartom. Jószerével annak idején a 2T wartburgom evett ennyi olajat. 1 literrel olyan 700-750 km-t tudtam megtenni. De alapjaiban más a két motor működése. Én ezt nagyon soknak tartom. Még ha egy 30 éves konstrukció lenne, akkor azt mondanám, talán oké, de szerintem a Ladák sem ettek ennyi olajat, pedig az oroszok nem éppen a precizitásukról voltak híresek. :)
Van egy fogadásom, hogy nem kapnál értelmes választ. Mert nem is lehetne.
Igazából nem csak a szelepszár-szimmering miatt fogyhat az olaj, tehát ha annak a csereérettségét akarod ellenőrizni, akkor nem biztos, hogy az olajfogyasztás a jó mérőszám.
Főleg amíg annyi olajat fogyaszt, mint ahogy kijött a gyárból!
Nekem volt egy pözsóm, ami ebből a hibából fakadólag rettenet csúnyán füstölt már hidegen, de NEM evett rendellenesen sok olajat.
(Mellesleg a katalizátornak qtya baja nem volt tőle - amennyire tudom a még következő tulajnál sem. Ami nyilván nem azt jelenti, hogy ne tenné tönkre idővel, csak annyit, hogy nem eszik azt olyan forrón)
A lényeg, hogy szerintem az erős füstjeleket hamarabb észre lehet venni, mint az olajfogyást.
Csak egyszer használatos a rögzítés. A pöcök nagyobb lapjának a síkjából egy darabkát kipréselnek. Ha a pöcköt benyomják a helyére, a résbe, akkor a kis pöcök kihúzás ellen tartana, ill. tart egy ideig. Sajnos ha az izzóvédő gumiharang megszorul az izzó palástján, akkor izzócsere idején csak kitépve tudjuk az izzót kivenni, de jön a pöcök is. Egyszerű megoldás, hogy a gumihang belsejét a bordáknál megkenjük egy kis szilikon zsírral. (vízcsapok kenésére kis tubusban kapható, részben hőálló)
Ugyörgy tanácsára a lámpa leszedését választottam. Megnyugtatott, hogy az alkatrészt menet közben nem tudom elhagyni, így mindenképpen megtalálom majd. Tudtam, hogy a lökhárítót is le kell vennem előtte, de ez nem okozott gondot, mert volt már benne gyakorlatom. A lámpát négy csavar oldásával és a kábelek széthúzásával lehet levenni, végül ez sem volt túl nehéz. A lámpatestet elfordítva a kampó pillanatok alatt meglett. A visszaillesztést ragasztóval erősítettem meg, így remélem többet nem lesz vele hasonló bosszúságom.
Mondjuk azt nem tudom, hogy a katalizátor meddig kultiválja az olajat, mert annak a két fő ellensége az olaj és az el nem égett benzin. Esetleg meg kellene kérdezni pár szakszervizet, hogy mennyi a normális olajfogyasztás, vagy magát a gyárat. Talán ez utóbbi lenne a legbiztosabb.
Ne parázd túl. Akkor cserélném, ha látványosan füstöl. 1 decit új korában is megeszik a motor. Még többet is.
Én tele közelire szoktam tölteni, az majdnem elég 10000-re. Így csinálom új kora óta. Csak akkor még 15-nél cseréltem olajat, mert az első kb. 170-180ekm-t nem városban tette meg.
Az Opeleseknél van az a hírhedt 1l / 1000km szabály - addig nem nyúltak hozzá garanciában sem...
Sziasztok! 2000 Évjáratú 1.3-mas Wagon r -rel kapcsolatba lenne kérdésem. Olajfogyasztással kapcsolatban 6200 km-ert mentem vele mióta megvettem és kb 6.5 deci olajat kellet eddig utána töltenem kb ez 1000 km -erenként ha jól számolom 1deci. Mennyire sok ez az olajfogyasztás szerintetek?? Olvasgattam és lehet szelepszár szimering a probléma. Mikor érdemes cserélni,gondolom ez az olaj fogyasztás még nem annyira sok.
Ahogy nézem a rajzot, valóban az a legegyszerűbb megoldás, hogy a vezető oladali ajtón lévő belső nyomógombhoz kötni a vezérlést. Ez egy fehér vezeték, hogy hová csatlakozik a hogy átjön az ajtóból, nem tudom, de ki tudod keresni. A távkapcsoló leírásába olyat keress, hogy negatív vezérlő impulzus. Ilyet vár a központi zár vezérlője. Egy impulzus zár, másik impulzus nyit. Ne két impulzust adjon a vezérlő, mert akkor bezárja az ajtót, de ki is nyitja.
Mindenkinek köszönöm aki küldött nekem kapcsolási rajzot. Esetleg aki konkrétan szerelte már az utólagos távvezérlést, tudna konkrét leírást adni_ Csak azért kérdem hogy a méricskélést megússzam.
Jaja, én is rágógumival szedtem ki a ribizli magot két fogam köszül. Se fogpiszkálóval, se fogkefével nem jött ki. Egy hét után majd meg zavarodtam. Mondom, ha rágóval sem jön ki, akkor fogorvoshoz megyek. De bevált a rágógumi. Egy próbát megér, bár most amiylen hűvös van, lehet hamar megdermed, megkeményedik még mielőtt a pöcökhöz lehetne navigálni.
Pár db rágót megrágsz....majd kb. egyes drótra felerősited--lényeg h legyen azért tartása-- félbehajtod a drótot majd oda a rágó-- és simán rátapad .....
Nekem egyszer az izzó (óccó kínai..) esett be így a burába. A megoldás: villa. (Asszony ötlete volt, le is h..ztem, aztán 2 órás küzdelem után mégis megpróbáltam villával és 2 perc alatt kijött.)
Izzócserénél a régi izzó kivételekor az izzót rögzítő kampó kijött a lámpatest műanyag részéből és beesett a tükörrész és a lámpaház közé. Kiszedni nem tudtam, mert nem is látszik.
Szóval szükségem lenne egy ilyen fém pöcökre, de a csak komplett lámpát árulnak. Ha van valakinek törött lámpája vagy egyéb ötlete, akkor kérem szóljon nekem.
HA megvan a kocsiban a kulcsos centrálzár, akkor nem kell bontani az ajtókárpitot.
Az ajtóból jövő vezetékköteg a bal lábtérben van a bizt. tábla alatt. kapcs. rajz alapján a színeket ki lehet válogatni. mint irtam, a legegyszerűbb az ajtóban lévő nyitó-záró nyomógomb áramkörét vezérelni. a kormányoszlop alatt megtalálható az indexek vezetéke, amivel tudsz villogtatni, ha akarsz.
Ha még nem csináltál ilyet, akkor lehet kisérletezgetni, sokmindent nem lehet elbni.
Nem egy ördöglakat, de azért nem árt hozzá kis szaktudás.
Ó, én egy simán mechnaikus zárású autóba zártam be a kulcsot. Nem Suzuki volt. Még jó, hogy a youtube tele van oktató videókkal, hogy kell kinyitni egy autót kulcs nélkül. Mindenféle előgyakorlat nélkül kb 1 perc alatt kinyitottam. :) De tény, ha az ember nem biztos magában, nincs kapcsolási rajza, és minimális elektronikában jártasság és minimális szerszám felszereltség, akkor inkább ne piszkálja, mert annak a végén költséges lehet a móka.
Addig kinlódsz vele mig vmit elkötsz...aztán vmi áruházparkolóba bezárja a kulcsot akaratodon kivül....Egyik cimborám pont igy járt--ablakfeszegetés-dróttal xarakodás...stb......sajnálta azt a 12ezret hogy profin meg legyen csinálva....
Na indul a távirányítós projekt. A távirányító alkalmas közvetlenül a motorokat vezérelni valamint negatív és pozitív vezérlésre is alkalmas. A WagonR- nél melyiket célszerű alkalmazni a motor vezérlést vagy az elektronika vezérlést?
Az ajtó kárpítot hogyan kell leszedni?
Ha valaki szerelt már be távírányítot a központi zárhoz, annak segítségét szívesen venném.
A riasztót a bal lábnál lent helyezte el....gondolom azért lentről lámpázta ki a vezetékekből h ne lógjon összevissza semmi.....azt a 12ezer forintot sztem kibirja fizetni mindenki....ebben az árban benne van a szerkentyű ára is....
Nekem sem távkapcsolós a központi zár, de van riasztó és az vezérli. A következőképpen működik. Ha kulccsal zárom, egy billentéssel minden ajtót zár. Még egy billentés a kulccsal és reteszelve zár. Amikor nyitom, egy billentés, az az ajtó nyit. Még egy billentés, minden ajtó nyílik. Amikor egy billentéssel nyitom az ajtót és gyújtásra kapcsolok, akkor minden ajtó nyílik. Ezek a műveletek bármely első ajtóval működnek. A hátfali nem nyitja a többi ajtót, csak azt az egyet. Ha riasztóval zárom, mivel az egy impulzust ad ki, az ajtók nincsenek reteszelve. Újabb gombnyomás és nyílnak az ajtók. Ha kulccsal reteszelve zárom és utána nyomom a távkapcsolót, az már csak a riasztót kapcsolja be. Kikapcsoláskor a távkapcsolót megnyomva csak a riasztót kapcsolja ki. Az ajtókat kulccsal kell nyitni. Haverral gondolkodtunk többféle megoldáson, hogy az egy helyett két impulzust adjunk a vezérlőnek a riasztó jeléből, akkor alapból reteszelve zárna. (reteszelt zárásnak az az előnye, az ablakot betörve a nyitó pöcköt felhúzva sem lehet az ajtókat nyitni) A zárás még meg is oldható lenne könnyen, mivel a zárási impulzus 10 másodperc, azt bőven lehetne két rövidebb impulzussá alakítani. A probléma a nyitással van, ugyanis az már csak 1 másodperc hosszúságú impulzus. Ennyi idő alatt kellene kiadni a két impulzust, de úgy, hogy a második az után történjen, amikor a zármechanika biztosan elmozdult. Ez így biztosan nem kivitelezhető, ezért egy külön elektronikával akartuk megoldani a két impulzust. Aztán rájöttem, teljesen fölösleges, mivel ennek a korábbi típusú riasztónak ez a hiányossága van, (2 helyett csak 1 impulzust ad ki) tulajdonképpen egyben az előnye is. Ugyanis ha mindig reteszelve zárna, akkor az a probléma merül fel, hogy ha egy nagy parkolóban a kódot lelopják a távkapcsolóról, simán kinyitják az autót. Viszont ha én kulccsal reteszelem és utána kapcsolom a riasztót, kódlopás esetén is maximum csak a riasztót tudják kikapcsolni, az autóba nem jutnak be. Egy gombos a riasztó, éppen ezért 1 gombnyomás riasztó be, újabb gombnyomás riasztó ki. Nem tudja értelmezni a két egymás utáni gyors kapcsolást. Tehát így ez az állapot biztonság szempontjából jobb, viszont a kényelmetlenség a hátránya. Először kulccsal kell kétszer zárni és utána a riasztót bekapcsolni. Ha a riasztót kapcsolom előbb, akkor 10 másodpercet kell várni hogy a kulccsal tudjam reteszelni, mert 10 másodperc a zárási impulzus hossza. Ez időn belül én hiába forgatom a kulcsot, ugyanazt az impulzust kapja amit a riasztó egyébként is folyamatosan ad, így nem történik semmi. Hogy nekem hova van bekötve a riasztó, hol vezérli a központi zárat, azt nem tudom. Én már így vettem.
Hogy a szerelő hogy kötötte be a kocsimba a riasztót?
Arról nincs,de nem olyan egyszerű hogy otthon vki bebarkácsolja....kapásból hogy villanjanak az indexek ki-bezáráskor azt a bal lábnál a nagykötegből lámpázta ki . kb. 30-35 vezetékből....
A kérdés az hogy ha a kulccsal nyitom akkor egy elfordításra a bal első míg a második nyitásra az összes többi ajtó nyit. A távirányítás bekötésnél is ez a funkció működik?
Ezt nem igazán értem... Ha van a kocsiban centrálzár akkor az egyik kulcs gyárilag távirányítós.. Ha nincs akkor nem értem a kérdést.. (centrálzárat kell bele szereltetni)
Ha van a kocsiban centrál csak a csomagtérajtót nem vezérli meghibásodás miatt akkor meg olymindegy, hogy a kulcs távirányítójával nem nyílik vagy a riasztóéval.. (a riasztó is a gyári centrálzárat működteti)
Meg kell nézni, hogy a kábel nem szakadt-e? Nekem is ilyen problémám volt a wagonnál, az egyik ér el volt szakadva ezért nem zárta le az ajtót a centrál... Pár csavar, csokit le kell húzni és próbalámpával megnézni, elvileg nyitás zárásnál egy pillanatra felvillan a próbalámpa. 3 érintkező van, test - nyit - zár.. Az ajtó jobb oldalánál van egy gumi kábelvezető az ajtó és a kocsiszekrény között, nekem ott tört meg..
Vagy a másik lehetőség,amit én használok.Lukoil 95+Spuri(piros)adalék.Üzemanyaggal kapcsolatos alkatrészeket még nem bontottam amióta használom(~13K km)tehát kopási, lerakódási különbségeket nem tudok prezentálni,de a fogyasztásban jelentős változást hozott(tankolásonként 3,5-4,00l-el kevesebb/570-600km-re)Az egy tankolásra jutó adalék költsége 75ml/~415ft, G13BB/1,3-as motornál,manuális váltóval,113K km-el.
Köszönöm a segítséget, 2002-es 1.3-as automata váltós modellel(nem VVT motoros) megy az olcsó kék Kínai OBDII Torque appal (ha valaki szintén kétségekkel küzdene legyen erre is egy bejegyzés).
Nálam hibakódot nem talált, és a teljes teszt PASS lett szerencsére.
Más kérdés:
Én eddig csak MOL 95 EVOt tankoltam a kocsiba, érdemes 100-as tankolni bele időnként, van értelme a placebo hatáson és a többlet kiadáson kívül? :-) Nem szeretnék flamet generálni ezzel, inkább gyakorlati tapasztalatokat olvasnék, ha van valakinek.
A GLX-es változatok alapból központizárasak, tehát baj van a hátsóajtó zárral, ha búgó visító hangot ad ki magából akkor valószínű, hogy a műanyag fogaskerekek ledarálták egymást.
2003-as 1.3 GLX Wagon R-be hogyan tudjuk megoldani hogy a csomagtér ajtó is központi záras legyen. Esetleg még távirányítás sem lenne elvetendő dolog, mert most egyenlőre csak kulcsal nyitható és zárható az autó.
Köszönöm a segítséget mindenkinek, az érzékelő cseréje után újra mér a sebességmérő, valóban ez volt a ludas. Sajnos, a boltos szerint ez típushiba, tízesével rendeli őket.
Mondjuk utángyártottban 10000ft körül van az ára, ami annyira nem vészes, és cserélhető házilagosan is, ha van elég hosszú 6-os kulcsa az embernek (na nekem nem volt, de amúgy is szerelőhöz vittem az autót).
Következőnek meg kéne keresnem az OBD II csati helyét, és megnézni mit mutat a Torque...
Mondjuk a vezetett szervíztörténetről az jut eszembe, hogy én is nagyon sokáig vezettem. Azután rájöttek, hogy tök fölösleges, mert (a váltóolajat leszámítva) ugyanaz van benne, mint a karbantartási tervben :P
Azóta csak készítek pár fotót minden szervíznél, hogy látszon a számláló.
Az olajat, szűrőt, vezérműszíjat stb. úgyis időben cserélem, azt meg, hogy mikor vettem a gumit, minek írjam fel?
Elromlani nemigen szokott semmi... most is olyan mint újkorában...
(Persze EZT el nem adom, félre ne értse senki. Volt már mellette talán 8? másik - úgy értem más típus - de azok idővel mindig cserélődtek.)
Pontosan így vagyok ezzel én is. Viszont a feltétlen szükséges felszereltségekből nem engedek (szerintem nem életszerűtlen a lista), addig keresgélek, míg megfelelőt nem találok.
Még szerelni sem kell. Ahol a polc bal oldalon találkozik az ajtóoszlop borításával, ott van a bizti tábla. Jó derék, fejlámpa kell hozzá. A fedelében benne vannak, hogy melyik bizti mekkora, meg hogy hova szól. Jó esetben egy kis piros müa. csipesz is van a fedélben a biztik kihúzására.
A kormány alatt vannak. Arra már nem emlékszem, hogy simán hozzáférhetőek-e, de ha leszereled azt a zsebes nagy műanyagot (5 csavar), akkor tuti látod.
Nekem, egy másik kocsin, bölcsőstűl lett kivéve a motor és visszaszerelésnél nem pont milliméterre oda került vissza. Ez nem véletlen, mert direkt így gyártják, hogy lehessen pár milit korrigálni. Viszont ilyenkor elkerülhetetlen egy futómű beállítás. És utána bizony nekem is kicsit arrébb állt a kormány.
Lehet nálad is ilyesmi volt, bár nem tudom a suzukinál hogy van megoldva.
Pontosan erre gondoltam én is. Most, hogy felújítják az utcát és tiszta hepehupa, és szép lassan kéne menni, hát egy kínszenvedés.
Nagyon kis úton van a tartománya, tényleg pár milinek tűnik. Én a pedál hosszabbításán gondolkodtam, de akkor máshol lenne a talpam illetve a fékre máshonnan kéne átlépni, de biztos szokható lenne.
Ha nem nagy kérés valamikor csinálnál több fotót és megosztanád?
Tudnátok segíteni nekem Wagon r kis 2003-as a megszakítók merre találhatóak?,,,,, az utastérben én nem találtam!,,,, nem ami a motor térben van nagyfeszültségű nem megy a szivargyújtóm emiatt kellene nincs feszkó benne 0V....
Amikor megvettem az autót, nagyon zavart a túlérzékeny gázpedál. Volt, hogy a zöldkártyás megkért: tartsak egy állandó 3000-es fordulatot. Ez lábbal nem, csak két kézzel tudtam teljesíteni.
Azután szemrevételeztem mi is okozza a problémát, és hát LOL. Nem tudok mást mondani, ez brutális, ahogy a gyárban megtervezték! Csak ki volt a célcsoport? Versenyzők?
(itt most tarthatnék egy kiselőadást a miértekről és a máshol hogyan oldják ezt meg kulturáltabban-okról, de az tényleg hosszú történet...)
Az igazán korrekt megoldás (kétpillangós torok, módosított tps mappal) nem tűnt kivitelezhetőnek (nem is az!), ezért az első fázis egy Audi gázpedál beépítése volt. Nem volt rossz, csak kicsit kókány, és szerettem volna valami kulturáltabbat. Ja és beleakadt a gyári gumiszőnyegbe (ha amerikai lennék már meghaltam volna én is biztos...)
Ezért a 200-as szervíznél
- visszatettem a gyári pedált, csakhogy
- az oldalára hegesztettem egy IKEA konzolt, amibe pont illeszkedik a gázbowden vége.
- A homlokfalon fúrtam egy második lyukat kicsit lejjebb,
- a bowden másik végét egy 6-os csavarral rögzítettem a pillangószelep-karélyban (már ott a furat), és kész is volt a gázpedál, amin a félgáz nem 3mm...
Most el tudok végre úgy indulni, hogy nem/alig emelem a fordulatot. A "vége" egyáltalán nem hiányzik, annyi erőt soha nem vennék ki belőle. (az asszony egyébként is rámrivall, ha már csak 2200-2500 fölé pörgetem valamiért, hogy ne rongáljam az autóját ;) - talán nem is véletlen, hogy nem volt még vele semmi bajunk, vigyázva van rá, no :) )
Voltak 5 személyes, síküveges fényszórós 76 lovasok.
Azt kihagytad, hogy Euro III, nem Euro 4, ezért 1 literrel kevesebbet fogyaszt és sokkal egyszerűbb szerelni.
pl. szelephézagot csavarhúzóval ma már elég kevés motorban állítasz.
Szerintem a szíj határozottan előny: össze sem lehet hasonlítani a csere költségeit.
Autópályán is elvonszolja azért magát: nekem kb. 1/3-ra van áttételezve a gázpedál (hogy el is lehessen indulni vele lefulladás nélkül), így is nagyon kényelmesen tartotta a 110-et a nyaraláson 4 személy + csomaggal.
Igaz, ott már üvölt - de nem hinném, hogy ebben lenne különbség, az inkább szigetelés kérdése.
Szíjas. Ha csak vhasználod, nincs sok különbség. De ha országútra, esetleg autópályára is mész, akkor inkább a 93 lovas Ignis motorost javaslom. Ez márl láncos, elméletileg 300000 km-nél kell cserélni. Nem beszélve arról, hogy ezek már 5 személyesek, a 76 lovasok pedig 4. Bár mintha a széria vége felé már lett volna 5 személyes 1,3-as is. (1298 ccm)
Ha megnyitod a hozzászólás közvetlen linkjét, akkor jobbra fent a válasz gomb mellett lesz egy "vissza a topikba" gomb, ami megnyitja a topikot a linkelt hozzászólásnál.
Bocsi, de elírtam, nem 2008-ban, hanem 2009-ben szállt el a km óra jeladó.
De ez a lényegen nem változtat semmit ...
Amióta hozzászólásomat beírtam, azon tökölök, hogy lehetne egy adott dátum, vagy hozzászólás-szám körüli területre ugrani a topikon úgy, hogy nem sok-sok lépegetést kell kikinlódni.
A hozzászólás közvetlen linkje jó dolog, de akkor nem látszanak az előzmények, az esetleges hozzászólások, melyek hasznosak lehetnek egy-egy problémánál.
Nagyon köszönöm, igen én is olvastam a hsz.-edet, gondoltam is, hogy hasonló lehet nálam is. Közben megtaláltam - szerintem a kattanás okát is, egy csavarral volt a konzol a kasznihoz rögzítve, aminek a feje pattanhatott le, és hagyhattam el út közben, mivel látszik a fémlemeznél a csavar nyaka, illetve oda illik pont ez a konzol.
Holnap viszem a szerelőmhöz a kocsit, meglátom Ő mit mond rá.
2008. aug. 20-án menet közben 0-ra esett a km óra mutatója.
Részletesen beszámoltam erről sok fényképpel (persze volt benne egy kis játék is az unokámmal).
Próbáld megnézni a 23071-es hozzászólástól a 23091 hozzászólásig.
Én bontóból vettem egy jeladót, kicseréltem, azóta rendben működik.
Az általad betett fényképekből nem ismertem rá arra a részre, ahol a jeladó van.
Az általam készült képeket a kocsi elejétől fotóztam.
Nálam nem törött le semmi, menet közben sem hallottam semmi kattanást. A hibás jeladót (3 csatlakozó van rajta) összehasonlítottam ohm mérővel azzal amit vettem, és nem voltak egyformák. Sajnos a részletekre már nem emlékszem.
Megpróbálom beszúrni a hozzászólásom lényegesebb közvetlen linkjeit.
Én úgy látom, az a réz színű tartó az csak a csatlakozüót tartja, oda kell bepattintani. Ettől persze még nem fog működni a sebességmérő. Bár lehet a kontaktus is rossz. Meg lehetne próbálni a csatlakozót széthúzni, esetleg kontaktsprayvel befújni, majd összedugni és a helyére pattintani.
Nálam nem ilyen, bár ez automata váltós, nem VVT motoros régebbi modell. Csináltam pár képet, hátha van valakinek ötlete ezek alapján, én sajnos még mindig nem találtam felfogatási pontot neki...
Nem próbáltad nézni, hogy körülbelül hol lehetett? Nyilván ameddig a kábel engedi, nagyjából ott lehet. Fotót esetleg tudnál róla csinálni, hogy mégis hol lehetett?
Abban szeretnék segítséget/tanácsot kérni, hogy van egy 2002-es 1.3-as benzines automata WagonR+ om, amiben pénteken hazafelé menet egy nagyobb bukkanónál, halottam egy kattanást, majd azóta nem mutat semmit a sebességmérő (konkrétan 0-án áll a mutató). Utánanéztem és elvileg egy kis fekete elektronika mi vezérelné ezt, ahogy a motortérben keresgéltem, meg is találtam - szerintem, de az abba menő kábel, több kábellel együtt egy konzolra - lenne rögzítve kis műanyag rögzítőelemekkel - de nálam ez az egész konzol úgy ahogy van "lóg a levegőben", nincs semmihez se rögzítve...
Igen nem rég vettem az autót használtan...
Jó helyen keresem a hiba okát? Lehet, hogy nem a műszer a hibás, hanem a kábelezés a lógó konzol miatt? Lehet ezzel házilagosan valamit tenni egyszerűen? :-)
Szerintem nincsen fűtéscsap. Direktbe van kötve a fűtés hőcserélője és egy lamellával szabályozhatjuk, hogy a meleg levegő és mennyi meleg áramoljon ki a hőcserélő házából. Ezt még 4 fokozatban a ventivel is gyorsíthatjuk.
Ha a csappantyú (7) szabályzó karját maximumra állítjuk, valóban nem követünk el hibát. :)
Nem ellenőriztem, nálam alap hűtővíz-cserénél, hogy fűtés maximum. Ha szar opel megoldás van benne akkor szégyenlem magam a Suzuki mérnökei nevében is...
Légkondi. Fűtésszabályzót leghidegebbre állítod és kihúzod. Így hűt. Ha fűteni akarsz, akkor a kapcsolót nem húzod ki és a szabályzó gombot jobbra tekered. Minél jobbra van tekerve, annál melegebb levegő megy az utastérbe. Párásodás esetén lehet kombinálni a kettőt. Fűtésre állítva bekapcsolod a klímát.
A hátsó ablak fűtését a huzatszabályzó gomb kihúzásával tudod bekapcsolni. Tehát a ventilátor kapcsolóját kihúzod. KÖzépen kigyulladó lámpa jelzi az ablakfűtés bekapcsoltát. Párás időben előfordul, hogy indítás után megnyikordul az ékszíj. Ritkán nekem is szokott. Ha akad a hátramenet, benyomott kuplunggal tedd először negyedikbe, utána már menni fog a hátramenet. A hátramenettel kicsit trükközni kell néha, az sajnos ilyen.
Sziasztok. Most vettem egy 2003as wagonr sport autót, teljesen ismeretlen számomra tök új minden. Segítsetek légyszi egy egy kérdésben.
A klíma manuális, ha az állító kapcsolókat kihúzom hűt, ha nincs kihúzva fűt? Vagy ez most hogy van? Mert sehogy nem nyomja a meleget :( A hátsó szélvédő fűtést hogy tudom bekapcsolni, vagy az automatikusan megy ha a fűtés megy?
Tök jól hazajöttünk vele, állt két napot lent, erre most nyikorog az ekszij mint a hülye, a váltó akad nem tudtuk hátramenetbe tenni, komolyan mondom kiakadok...
Nekem nincsenek negatív emlékeim róla. Egy tálca kellett hozzá.
Fűtéscsapot kinyitni (maximum melegre), a bent maradó vizet úgy szoktam kipiszkálni a radiátorból és a blokkból, hogy belefújok. Nagyot és hirtelen. Lehet, hogy van ettől kulturáltabb megoldás is, de hirtelen nem tudnék. A kompresszor ugyan nagy nyomást tud, de kis légszállítással.
Arra viszont emlékszem, hogy 1x év és 200e km után a hűtőfolyadék amit leeresztettem olyan volt, mint mikor anno kihoztam a szalonból. Sajnáltam is. A mostani nem biztos, hogy addig fogja bírni!
Az ékszíjcsere sem nagy dolog: ki kell lazítani a generátort tartó tengely csavarját, majd a feszítőét.
Köszönöm szépen a segítséget. ismerőshöz elviszem, fűtött garázsba és ott megpróbálom újra. Ez még biztos,hogy nem lett bontva annyira passzentós minden, az alsó nagy műanyag takaró is ami a kormány alatt van és 5db csavar fogja fel. Az sem jön le. A km óra szórakozik velem. (ahogy döcög az autó úgy lemegy 0-ra és újra vissza áll a "jó sebességre" amivel éppen haladok)
Két egyszerűnek tűnő kérdéssel fordulnék hozzátok. Egy 1.3-as G13BB motoros klímás Wagonról lenne szó.
Az első, hogy le szeretném cserélni a motorban a hűtővizet, viszont talán még embert sem láttam, aki ilyet csinált, szóval kellően segítségre szorulnék, hogy ennek hogyan álljak neki.
A második, hogy ékszíjakat mennyire bonyolult cserélni? Mennyire eszközigényes, kell-e hozzá emelő?
A hűtővíz lenne a fontosabb! Segítségeteket előre is köszönöm.
Ugyan nem Suzukival kapcsolatos a következő kérdésem de rokonok(Opel Agila). Szóval az lenne kérdésem,hogy hogyan tudom a km óracsoportot kiszedni, hogy a műanyag ne törjön. A 2db rögzítő csavart kiszedtem, ami fogja, de a műanyag keret jó keményen áll a helyén, erősebben nem merem mozdítani illetve feszegetni. Van valamilyen jó módszer a kiszedésre?
Hegeszteni nem kell, "csak" csavarozni. A probléma a 3 rögzítőcsavar kiszedése. A lemez amihez rögzül az nagyon vékony, így ha a cső már nagyon elrohadt, akkor nem egyszerű dolog a csavarokat kioperálni. Nekem a 3 ból egy kijött simán, a másik kettő az nem". Egyiket kifúrtam, mert még csak meg se lazult. A 3. meglazult ugyan de aztán csak elszakadt a csőről a rögzítő anya, így nagyon megszívatott, mert azt így fúrni se lehetett. Egy fogóval megkapaszkodtam benne és egy vasfűrészlappal el tudtam vágni végül. Vissza csak 2 csavarral rögzítettem, épp elég lesz azt majd annakidején lekínlódni ;) a műanyag takarólemez nem kerül vissza, majd inkább mosom a kerék feletti részt. A Gumicsövek egész könnyen lejöttek, de az eredeti bilincseket awabilincsre cseréltem. A kasztni meg a beöntő közötti gumi (vagy műanyag) tömítés vagy mifene, az sértetlen maradt, vissza is került. Kb 2 óra munka volt a kerékleszedéssel és szívásokkal együtt.
No megvolt a beöntőcső cseréje ... Pfff ... A legnagyobb gond a 3 rögzítőcsavar kiszedése volt. ' kijött kín keservesen, a másik kettő nem. Egyiket fúrni kellett, a másikat végül egy fűrészlappal kellett levágni (ugyanis meglazult és megindult , de aztán pár menet után szépen beállt, és inkább az eredeti beöntő széle adta meg magát, így azt már fúrni se lehetett). Hát ilyen volt:
Majd ilyen lett:
Majd ilyen lett:
Örömmel közölhetem hogy a Suzuminn által forgalmazott beöntő (utángyártott 13.500 Ft-os áron kapható ...) valóban mérethelyes és gyakorlatilag problémamentesen beilleszthető a régi gyári termék helyére. Védelmet majd később kap, ha több időm lesz vele foglalkozni.
Esetleg nem tudtok vagy itt valakinek nincsen bontott (olcsón) alkatrészei (fehér) wagon R + 2000 es évjáratú autóhoz? Első lökhárító meg esetleg bal első fényszóró? Nem tudom, hogy a pár évvel fiatalabb lökhárítók is jók -e hozzá.köszi
Okés, figyelni fogom innentől. Bár azt hiszem a védő lemez vissza se kerül, mert a kezemben maradt a leszedésekor, nem biztos hogy megmaradt minden hogy visszatehető legyen. Amúgy elhoztam az utángyártott beöntőt. Érdekes hogy ez is Ignishez van a cetlije szerint, bár kikértem egy gyárit és mellérakva - igaz csak szemre - egyformának tűnnek az ívek az átmérők, a hossz is, és nem is vittek még egyet sem vissza hogy rossz lenne. No majd meglátjuk...
Arra kell figyelni, hogy autómosáskor a műanyag terelő lemez mögött alaposan kimosni vízzel. A sár berakódik a csőre és állandó nedves környezetet biztosít, ettől rohad ki a cső.
Köszi a reagálást. Kiszedtem a kereket leszedtem a műanyagot, majd kannából kis benzint öntöttem a csőbe. Azonnal jött is kifele, jól láthatóan a cső felső részéből. Úgyhogy megyek a suzuminnba, veszem ezt:
Wagonka 1.0 tankolásakor szóltak a páromnak a mögöttes autóból, hogy folyik mellé a nafta :( Jól sejtem ez akkor a beöntő cső elrohadásából adódik? Mennyire macerás a házi cseréje ennek a beöntőcsőnek? Mit kell leszedni hogy hozzáférjek?
Sajnos a kloffolás nem segített, úgy hogy még mindig fent áll a problémám.
Gyújtást ráadva nem hallottam azt a szokásos zümmögő hangot miközben az üzemanyag szintjelző ment fel. (Elindult indításra, majd leállt, azóta nem indul). indító működik pörget. Esetleg relé, vagy bizti? Suzuki WagonR+ 1.3 GC (M13A). A reléjét és a biztijét pontosan hol találom? Köszönöm a segítséget előre is.
Nem fogyhat belőle viz ....3,5 éve vettem a wagont akkor lett cserélve vizpumpával együtt....45 fokosra lett belőle...tegnap ellenőriztem--ugyanúgy áll és ugyanannyi fokos :)
Igen, ez egy indiai Wagon (annyi van belőle, mint a nyű), meg különben is nagyon sok Suzuki fut kint (nem striguláztam, de 30% körül becsültem a Suzukikat). A többség itthon is fut (vagy futott) az utakon, de vannak egész furcsa szerzetek is. A képen a Wagonból egy épp példányt sikerült rögzíteni, de az autók többsége valami rémes állapotban van kint, tele horzsolással, horpadással.
A facelift minimális az általunk ismerthez képest, kicsit áramvonalasabbá tették csupán, meg a lámpákat módosították rajta.
hali, a bajuszkapcsoló elromlós jószág? az index/távolsági megzakkant, magától bekapcsol a reflektor, akár attól is, hogy visszakapcsol az index. ilyenkor elég hozzáérni, és már ki is kapcsol, kontakthibának tűnik. gondolom belül szétugrott
Így jártam én is. Nincs tetőcsomag tartó, csak a műanyag takarócsík van. De nem is ezzel volt a baj, hanem a szélvédő gumi kerettel.
Kicseréltettem a keretet és azóta nincs gond.
Viszont nekem is kellene egy kis segítség. Ma megállt szegény Wagonkám. Gyújtást ráadva nem hallottam azt a szokásos zümmögő hangot miközben az üzemanyag szintjelző ment fel. Elindult indításra, majd leállt. indító működik pörget. Üzemanyag-szivattyú lenne?
Esetleg relé, vagy bizti? Suzuki WagonR+ 1.3 GC (M13A). Ha relé vagy bizti akkor azt pontosan hol találom? Köszönöm a segítséget előre is.
A világítás kipipálva. A fűtő ventillátor egyenlőre nincs megoldva. Ha tudtok valakit bp.-en vagy környékén aki csukott szemmel orvosolja, (itt ugye a tipus ismeretre gondolok) szivesen venném.
Egy 400ft-os relét kötöttem be, nagyon jó lett, már 1 éve van meg. Ha lekapcsolod a gyújtást, lekapcsolja a tompítottat és csak a helyzetjelző világít, hiába van a 2. állásba kapcsolva a világításkapcsoló. Akkukímélő, és nem merül le olyan gyorsan rajtamaradt világítással :)
A kapcsoló 5000 Ft körül van, autós boltokban lehet kapni, van utángyártott vagy eredeti. Az eredeti valamivel drágább, de az sem vészes. Célszerű a beépítési keretet is megrendelni hozzá, mert az is törött szokott lenni. Nos, itt a probléma az, hogy nem magával a kapcsolóval van a probléma. Ha újat teszel bele, az is ugyanígy fog járni. Ha szétszeded, majd meglátszik hogy mennyire szét van égve. Az aljzatban hüvelyek vannak és abba csatlakoznak bele a kapcsoló sarujai. Sajnos a hüvelyek elég gyengék, ezért a világítás áramát nem bírják, melegednek, ettől a műanyag megolvad, deformálódik, majd az érintkezés megszűnik. A kapcsolón majd jól látszik hogy melyik az a pont ami a bűnös. Az aljzatban azt a sarut kell egy erősebbre cserélni és utána nem lesz gond vele. Én 7 éve csináltam meg az enyémet, azóta is az eredeti kapcsoló van benne, pedig az is meg van olvadva, az érintett kivezetés is mozog, de még működik a kapcsoló. A tartalék kapcsoló és keret beszerezve. :)
Ami a ventilátort illeti, a biztosíték hiba kilőve, hiszen sok minden más sem működne. Az előtét ellenállás hibája szintén kilőve, mert 4-es fokozatban akkor is mennie kellene. A hátsó ablak fűtése működik-e? Ha van légkondi és bekapcsolod, akkor sem megy a ventilátor? Így első nekifutásra azt mondanám, nem kap testet a motor és azért nem megy egyik fokozatban sem. Nem hinném hogy le van égve a motor. Esetleg a kapcsolónál kábelcsatlakozási hiba.
Eggyik tompított sem megy. És a ventillátor sem eggyik fokozat ban sem. Ha valóban világítás kapcsoló, hol szerzem be és mibe fáj? Ventillátor hibáról tipp?
Ha egyik oldali sem megy, akkor az kapcsoló hiba lesz. A biztosíték egyébként a motortérben a reléktől balra, a két felső biztosíték az. A fűtőventilátor biztoje pedig az utastérben van a vezető felőli oldalon bal oldalt a lábtérnél elég elfuserélt helyen. Ott a 16-os biztosíték az. Az alsó sorban balról a második. Sok minden ezen a biztosítékon van még, úgyhogy nem hiszem hogy az lenen rossz. Ha ez ki lenne égve, akkor biztos nem indulna be az autó. Ezen van többek között a motorvezérlő, az üzemanyag szivattyú reléje, műszerek, indításgátló, szervó,. stb. NO meg van ilyen, hogy : Zajvédelem. Na ez mi a franc lenne? :D
Beszerzek egyet, lehet, egy próbát megér. 2000 évi autóm van, nem biztos, hogy működik a dolog vele. Ha nem jön össze, világéletemben egy kék műanyag levélnehezékre vágytam. :)
Igen. Nekem a melléklet CD-n voltak ugyan programok, de azokat nem használtam. A Scanmaster ELM magyar nyelvű, élő adatokat szolgáltat, mindent tud amit kell. Akár teljesítményt is tud mérni.
Kell hozzá program. Androidra a Torque (vagy valahogy így írják) nevűt favorizálják. Én laptopon használom, ott a Scanmaster ELM az igazi. Én kaptam a kütyühöz CD-t, azon voltak próbaverziód programok. Köztük volt a Scanmaster ELM is, de mivel nem teljes értékű, így csak német nyelvű volt és még valami funkció ki volt belőle ütve. De kis utána járással lehet találni magyar nyelvűt is. Több más program is használható hozzá mind androidon, mind Windowson. A nyelvezet már szoftverfüggő.
Szia! Ma megrendeltem. Az érdekelne hogy hogy működik kell letölteni valami alkalmazást a play áruházból. Ha igen akkor melyiket azzal tisztában vagyok hogy párosítani kell az eszközt pc-vel windowsal is működik meg androiddal is??? Vagy csak androiddal? Magyar menü van benne?? Egy kis infót ha kérhetnék mert még sosem csináltam ilyet :)) Köszi!!
14Arsenal14,megtennéd,hogy írsz egy szoftver típust/verziószámot?Idén áprilisban vettem egy 2001-es G13BB-s Wagont és különböző olvasókat és különböző szoftvereket próbáltam (egy ilyet is),de egyikkel sem működött.A kapcsolat létrejött azt mindegyik jelezte,de nem tudott egyik sem kiolvasni semmit.Köszönöm.
Én sem szereltem még, de nekem úgy rémlik azt olvastam, hogy az anyagköltsége nem sok, de a munkadíja miatt drágább mutatvány a cseréje. Ezért gondolnám, hogy annyira nem egyszerű kicserélni.
Chrome böngészőben van automatikus fordítás. De ahogy tapasztaltam, az e-bayen a leírásokat nem nagyon fordítja le. Akkor meg a google fordítóbe illeszd be a szöveget és úgy fordítsd le.
Basszus, én még 6300-ért vettem vagy 6 éve, most meg már 1500-ért is van. :) Azt nem tudom, hogy a 2000-es Wagonhoz jó lesz-e. Nem mindegyikkel működött. Az M13A-s motorosokkal kifogástalanul megy, azt tudom.
Szia! Engem is érdekelne a hibakód kiolvasó 2000 évjáratú wagonhoz is jó?? Meg konkrétan melyik lenne jó mert az oldalon találtam pár ilyen kiolvasót nem tudom melyiket válasszam.
- 5-10 éve még minden Suzukis a G13BB-t istenítette. Szerintem nincs is vele semmi gond.
- Nekem akkor füstölt, amikor egy évet ált a garázsban. Utána öngyógyította magát. (Anyagáron elenyésző költség és nem nagy meló a csere egyébként - tehá ha teheted csináld magad... épp ez a szép ebben a motorban: könyebben szerelhető)
- A szíj általában sokkal jobb megoldás. Igaz, hogy a láncot ritkán kell cserélni, de akkor legalább retek drága. Hogy mit ne mondjak, ezek a használt gépek pont most érik el azt a kort, amikor cserélni kell...
Szíjcserénél elvileg görgőt, vízpumpát stb. DE G13BB-nél az a tapasztalatom (amint már párszor megírtam), hogy meg kell vizsgálni, mert egyáltalán nem biztos, hogy cserélni kell! Sőt! Jobb a gyári...
- Kiolvasó: nekem a G eddig telefonnal és 12 dolláros kiolvasóval is tökéletesen együttműködött. Igaz, kiderült, a telefonon a Torque egyik régebbi verziója futott...
(- ha tehetném, és visszamennék az időben, mai fejemmel nem a G13-mat, hanem a G10-et választanám, mert takarékosabb és szerintem nyomatékosabb is. Sokat gondolkodtam már, hogy lecserélem egyszer.)
ELM327 a típusa. Van kábeles, bloetoothos ésmár wifis változata is. Nekem bluetoothos van. Pár éve 6300 Ft volt az e-bayről. Simán kiolvas mindent amit tud az autó computere.
Én egy ebayről rendelt obd olvasóval olvastam ki a hibát és töröltem is a hibakódot. Nem kell 20 ezres műszer hozzá, ha csak nem szerelőnél végzi az ember de ők meg 5000 ft körül diagnosztizálnak...
Ha van kütyüd amivel a kódot tudod törölni, akkor legfeljebb közvetlenül a műszaki előtt törlöd a hibát. Ha sikerül elég jól lehűlnie a motornak, akkor jó eséllyel a műszakin nem fog előjönni a hiba. :)
Lehet, sőt biztos, hogy kikeméynedik idővel az M13A-nál is. Mindazonáltal eddig még nem olvastam sehol hogy ezekhez a motorokhoz hozzá kellett volna nyúlni. Igaz, pár évvel fiatalabbak, de már csak kezdődnének a problémák. Ignist meg már hamarabb is ygártottak ilyen motorral, azokról sem hallottam ilyen hibát.
Az is igaz, hogy úgy alapjában véve egyik motorral sincs igazán gond. Az Ignis motoros láncos, tehát ebből a szempontból igénytelenebb. Elméletileg ha nagyjából 7-szer körbeautóznánk a Földet, akkor kellene cserélni. :)
A motorhiba lámpa kialvatása akár sokba is kerülhet. Még egy az M13 mellett, az OBD kiolvasó készülékek minden gond nélkül mennek vele, míg a másiknál kissé gázos a helyzet. Van amelyikkel megy, van amelyikkel nem. Fogyasztása viszont kicsit több, igaz, a lóerő is. :)
Pár éven belül az ignis motoroknak is ugyanúgy kikeménykedik a szimmeringje. Van pár év előnyük, ugyanakkor a G13BB motor igénytelen, agyonüthetetlen, megbízható.
Bárki mondja az ellenkezőjét. Főleg, ha nem is volt ilyenje.... :)
Állítólag csak az Igniseseknél. Mondjuk nem vagyok róla megygőződve, hogy akiknál problémás volt, azok ténylegesen betartották-e a váltóolaj csere periódusokat. Facebookon hencegett vele valaki, hogy az Ignisben még egyszer cserélt olajat valami 130000 km körül. Hát az is szép. Már legalább 4-szer kellett volna cserélni.
A másik kérdéssel kapcsolatban, tudni kellene hogy mi a hibakód. Erre a fajta motorra jellemző a szelepszár szimmering kopása. Átengedi az olajat. Ez nem csak az olajfogyasztás növekedésével és füstöléssel jár. Hosszabb távon a katalizátort teszi tönkre. A szimmering csere általában 60-80000 körül van, a katalizátor cseréje minimum 50000 Ft.
Sziasztok! Beázik az első szélvédőm mögött a kocsim. A kárpit vizes belül! Előfordult már valakivel hasonló? Nincs a kocsimon csomagtartó sín, csak a helye van kialakítva, el van takarva műanyag csíkkal!
Azzal nem ertek feltetlenul egyet, hogy 20 eves konstrukciót kellene gyartani, mert akkoriban azert meg mas szelek fujtak.
De azzal sem, hogy 6 evente hozzunk ki uj modellt.
Most mar mindegyik uj auto sokcsillagos, nyugodtan lehetne gyartani 10+ evig. De ezek az idiota marketingesek...
Ott van pl. az off Lancer. Az most 9 eves. A magyar kínálatból mar kihereltek. Sok helyen meg kapni, de megszuntettek mar.
Kinaban viszont nepszeru, tovabbviszik egy nagy facelifttel.
Miert ne lehetne máshol is? Ez mar sokcsillagos, es a mai napig jól nez ki. Ja, es tavalyig 4m-ert meg lehetett venni újonnan, 1.6 szivo motorral, es nagyon jo felszereltseggel.