Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2005.08.13 0 0 3173
Viszonylag hirtelen.
Előzmény: Törölt nick (3172)
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.13 0 0 3172
Meg hogy az ütemnövelés-képesség eltűnése egy ütemcsökkenéssel párosul.
Előzmény: netizen (3171)
netizen Creative Commons License 2005.08.13 0 0 3171
EP persze hogy nem 'lesz' mert már van. most az aktuális gumicsont az, hogy az USA stratégiai olajtartalékai a vártnál jobban lecsökkentek.

a 'peak' nem azt jelenti, hogy holnaptol nem folyik az olaj, hanem azt, hogy nem tudjuk növelni a kitermelés/feldolgozás volumenét.
Előzmény: Első Polgár (3169)
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.12 0 0 3170
Az alaszkai olajkészlet minimális, valszeg az USA olajimportjának egy kis töredékét tudja majd kiváltani úgy tíz év múlva, amikor a mostaninál amúgy is sokkal nagyobb importra lesz majd szükségük. Ezen a topikon is volt szó róla, hogy a hibridhajtású járművek egyfelől vitatható gazdaságosságúak, másfelől a Toyota Priusnak a hat literes fogyasztásával nem jár az adókedvezmény, a hibrid Chevy Silveradonak a tizennégy literjével viszont jár majd... Hát ebből nem lesz takarékosság.

Az lehet érdekes, amit Első Polgár betett ide, hogy esetleg mégse lesz peak oil 2020-ig, és akkor is csak fokozatosan... Én örülnék neki, ha így lenne.

Ma $66.86-on zárt az olaj, közben új, $67.10-es rekord is született.
Előzmény: breien (3167)
Első Polgár Creative Commons License 2005.08.12 0 0 3169
Hogy nem irnak legbolkapott dolgokrol, nezzuk pl itt:
Options exhausted, oil firms turn to tar
The flow of oil extracted from Alberta's tar sands, also called oil sands, surpassed one million barrels a day at the end of 2003, and it is expected to double to two million barrels by 2010, matching the output of significant members of the Organization of Petroleum Exporting Countries like Libya and Indonesia.
...
Energy economists in Calgary, the freewheeling commercial capital of this sparsely populated but energy-rich province of three million, say that most tar sands projects are viable only when oil is selling for more than $30 a barrel.

It often costs as much as $15 a barrel to get bitumen, a thick, sticky form of crude oil, out of the sands, compared with recovery costs as low as $2 a barrel for crude oil in parts of the Middle East. Refining the bitumen also costs much more than refining light crude.
Előzmény: Első Polgár (3168)
Első Polgár Creative Commons License 2005.08.12 0 0 3168
Nem lesz a kozeljovoben Peak Oil, mindenki mehet haza aludni:
Oil & Liquids Capacity to Outstrip Demand Until At Least 2010: New CERA Report
Cambridge Energy Research Associates associates szerint nem lesz Peak Oil 2020 elott es akkor is lapos lesz, nem hirtelen visszaeses.

CAMBRIDGE, Mass., June 21, 2005 – Despite current fears that oil will soon “run out,” global oil production capacity is actually set to increase dramatically over the rest of this decade, according to a new report by Cambridge Energy Research Associates (CERA). As a result, supply could exceed demand by as much as 6 to 7.5 million barrels per day (mbd) later in the decade, a marked contrast to the razor-sharp balance between strong demand growth and tight supply that is currently reflected in high oil prices hovering around $60 a barrel.

In a rigorous new field-by-field, bottom-up analysis of the world’s capability to produce hydrocarbon liquids, Worldwide Liquids Capacity Outlook To 2010— Tight Supply Or Excess Of Riches, CERA indicates that worldwide capacity could rise by as much as 16 mbd between 2004 and 2010 -- a 20 percent increase over the period.
...
Jackson and Esser argue that “unconventional” oil will play a much larger role in the growth of supply than is currently recognized. These unconventional oils include condensates, natural gas liquids (NGLs), extra heavy oils (such as Canadian oil sands), and the ultra-deepwater (greater than 2,500 feet deep). By 2020, they could be almost 35 percent of supply.
...

Primary findings of the report include:

* OPEC Outlook – Total OPEC liquids capacity will expand significantly to 45.6 mbd in 2010 from 36.8 in 2004, with the proportion of condensates and NGLs rising to almost 18% of total capacity. Post-2010, OPEC has the hydrocarbon resources to continue expanding capacity at a slightly lower rate than the current decade’s 10.9 mbd growth. CERA believes OPEC will accelerate key projects in anticipation of a non-OPEC slowdown in capacity growth.
* Non-OPEC Outlook – Non-OPEC capacity will expand rapidly for the balance of the decade, adding 7.5 mbd to reach 55.8 mbd by 2010, with the increase dominated by contributions from Russia, the Caspian, Brazil, Angola and Canada. Beyond 2010, the rate of increase for non-OPEC liquids capacity is expected to slow dramatically to as low as 2 mbd by 2020. A step change would be needed in investment in exploration to stimulate more rapid expansion of non-OPEC liquids capacity.
* Specific countries – The report expects Saudi Arabia’s liquids productive capacity to rise by 1.5 to 2.0 mbd by 2010, to about 12.5 mbd, and observes that the country is still “underexplored.” It describes “reduced near-term expectations” for output in Russia, reflecting “the slow development of the export infrastructure and political uncertainty.” Capacity in the United States will decline from 7.55 in 2005 to 7.15 in 2010 – about a 5% percent decline.
* Supply sources -- A large number of major, new projects are approved and under development or looking highly likely to proceed, especially in the deep water, the Caspian, in extra heavy oil, and gas-related liquids from the gas boom. There are approximately 20–30 new major (greater than 75,000 barrels per day) projects coming onstream every year to 2010, and these are contributing between 3 and 4 mbd of new liquids capacity annually.
* What Kind of Capacity? – Of the 17.7mbd of gross capacity expected to be added to the world production stream between 2005 and 2010, more than half (10 mbd) will be light liquids and almost 20% (3.2 mbd) will be heavy. Much of the impetus for high oil prices and increasing spreads between WTI and heavy crude in 2004 was that there was there was no ready refining capacity to absorb the growing quantities of heavy, sour oil. Given the time needed to build additional refinery capacity, this will not change in the short to medium term and, as Saudi Arabia, Venezuela and Canada step-up heavier crude production in the longer term, the prospect of wider light-heavy spreads will encourage either investment in refinery conversion capacity or upgrading capacity nearer the wellhead.
* Unconventional liquids – Condensates, natural gas liquids (NGLs), extra heavy oils, and the ultra-deepwater (greater than 2,500 feet deep) will be the key component of the increase to 101.5mbd in 2010 when they will represent 30% of the total – compared with 22% today and less than 10% in 1990. Also by 2020 unconventional liquids will account for 34% of the total liquids capacity in 2020, compared with 22% percent today and less than 10% in 1990.
* Supply balance -- The balance of supply over demand has the potential to expand significantly over the next five years, and this could drive oil prices to the downside. If demand growth averages a relatively strong 2.2% through 2010, prices could weaken from recent record highs and slip well below $40/bbl as 2007-08 nears. If demand growth were notably weaker, a steeper price fall would be conceivable; however such a fall would likely slow capacity expansion and bring a market rebalance within two to three years.
* Peak or Plateau? -- CERA believes there will be no “peak oil” problem before 2020. However, sometime beyond 2020 an inflexion of sorts will occur, but it will not be followed by a precipitous decline in productive capacity At this time CERA believes that the worldwide capacity profile will track an “undulating plateau” for a number of decades before starting to decline more slowly than might be thought today, as a step change in investment occurs and new technology is pumped into exploration, field upgrades, stranded gas, and heavy oil projects in a manner quite unlike any other period in the history of the oil industry.
* Methodology -- CERA’s methodology “for liquids production capacity forecasting adopts a bottoms-up in which the overall profile is the sum of the outlooks for fields in production, fields under development, and fields under appraisal, all of which is built into a national outlook. A component of capacity from future exploration investment, yet-to-find, is also included. For some countries, we include data from every producing field and upcoming major project, while in others the data is less comprehensive.”

az utolso kiemeles kisse megkerdojelezheti a tanulmany sziklaszilardsagat, de ezt csak a reszletek ismereteben lehet eldonteni.

breien Creative Commons License 2005.08.12 0 0 3167

ŰCsupán  arról  van  szó,  hogy  a "könnyen  kitermelhető"  / olcsó  olaj /  olajkészlet  kezd    az  EU.-ban  ill. az  USA-ban  fogyni.  / az  USA  elnöke  a múlt  héten  nyugtatta  meg  az  aggódókat,  Alaszkában  még  rengeteg  olajkészletük  van.  /

Persze,  annak  kitermelési  költsége  lényegesen  többe kerűl.  Azért  is  támogatják az  "alternatív energiahordozók"  bővítését  a közúti  közlekedésben is.

Ha  emléxel, még a  kampányában is  bele  vette.  /  Hidrogén hajtású  autók,  töltőállomás  országos  kiépítése / 

 

Vannak más  lehetőségek is.   Ezekre  kell  áttérni  fokozatosan.

Előzmény: Törölt nick (3159)
keopsz Creative Commons License 2005.08.12 0 0 3166
A multkor volt egy cikk az indexen amirol Mo energia policyjarol volt szo. Azt hiszem errol mar 1984 kollegank is emlitest tett. Az index is megkerdezte, hogy nem elavult mar e a dokumentum es az valasz az volt ra, hogy az araktol eltekintve nem. Megkerdeztek egy "szakertot" is, akinek nem volt kepe azt mondtani, hogy jovo tavaszra $50 alatt lesz megint az olaj.
ezerkilenszaznyolcvannegy Creative Commons License 2005.08.12 0 0 3165

 

Spanyol szárazság: a gyümölcsösök elszáradnak, de a golf pályák vígan zöldellnek

 

http://www.guardian.co.uk/g2/story/0,,1533737,00.html

 

 

 

Olvadozik a Szibériai permafroszt és mintegy 70 milliárd tonna megkötött metánt eregetne a levegőbe - miáltal a globális felmelegedéshez további 10..25% üvegházhatást kell hozzáadni.

 

http://www.guardian.co.uk/climatechange/story/0,12374,1546824,00.html

 

Western Siberia is heating up faster than anywhere else in the world, having experienced a rise of some 3C in the past 40 years. Scientists are particularly concerned about the permafrost, because as it thaws, it reveals bare ground which warms up more quickly than ice and snow, and so accelerates the rate at which the permafrost thaws.

 

Siberia's peat bogs have been producing methane since they formed at the end of the last ice age, but most of the gas had been trapped in the permafrost. According to Larry Smith, a hydrologist at the University of California, Los Angeles, the west Siberian peat bog could hold some 70bn tonnes of methane, a quarter of all of the methane stored in the ground around the world.

The permafrost is likely to take many decades at least to thaw, so the methane locked within it will not be released into the atmosphere in one burst, said Stephen Sitch, a climate scientist at the Met Office's Hadley Centre in Exeter.

 

But calculations by Dr Sitch and his colleagues show that even if methane seeped from the permafrost over the next 100 years, it would add around 700m tonnes of carbon into the atmosphere each year, roughly the same amount that is released annually from the world's wetlands and agriculture.

 

It would effectively double atmospheric levels of the gas, leading to a 10% to 25% increase in global warming, he said.

erbe Creative Commons License 2005.08.12 0 0 3164
Kösz a részletezést! Már jó néhányszor megjegyeztem, lektor kellene az újságírók mellé. Különben is! Minek ír olyanról, amihez nem ért!

krezidiesel
Az "Alternatív energia" topicban már hivatkoztam táblázatokra, ahol minden bio "üzemanyag" energiamérlegét elemezték. Az alkohol nem jeleskedik! Kb. a sorrend:
Fa*
Szalma*
Biogáz
Biodízel
Alkoholok

*Mint fűtőanyagok
Az alkohol már majdnem nullás vagy mínuszos. Akkor van értelme, ha az alapanyag ingyen van (mint a svédeknél), vagy penészes, fertőzött gabonától, cukornádtúltermeléstől kell megszabadulni, de attól még az energiamérleg lehet mínusz.
Ökológiai szempontból különösen rossz, ha emiatt a cukornád miatt őserdőt irtottak ki.
Előzmény: ezerkilenszaznyolcvannegy (3163)
ezerkilenszaznyolcvannegy Creative Commons License 2005.08.12 0 0 3163

 
http://www.nol.hu/cikk/373206/

Bioetanol Svédországban."
 

akkor hát elemezzük:
 

Az alternatív hajtású (üzemanyagú) autók között a darabszámot, vagyis az elterjedtséget tekintve egyértelműen a hibrid Toyota Prius a nyerő, a második hely viszont megingathatatlanul a bioetanolé.
 
már a bevezető el van kefélve.  A Toyota Prius "elterjedtsége" 300.000 drb (http://www.carpages.co.uk/toyota/toyota-prius-07-04-05.asp?switched=on&echo=1023380077) ellenben láthattuk, hogy Brazíliában a bioetanol üzemű autók száma milliós nagyságrendű.
 
 
A természetes alapú alkohol üzemanyag főként Észak-Amerikában és néhány európai piacon hódít, a legnagyobb sikereket eddig Svédországban érte el.
 
A természetes alkohol üzemanyag a legnagyob sikereket Dél-Amerikában, pontosabban Brazíliában érte el.
 
... a benzin meg az etanol bármilyen arányú keverékével is ugyanúgy elmennek. Műszaki szempontból ehhez kevés változtatás kell: különlegesen keményített anyagból vannak a 16 szelepes benzinmotor szelepei és szelepfészkei, a gyújtás változó jellegdiagramja automatikusan alkalmazkodik az aktuális bioalkohol-benzin arányához, emellett - mivel bioalkohollal rosszabb a hidegindítás, mint benzinnel - mínusz 15 fok alatt szintén automatikusan "előfűtést" kap a motorblokk. 

...

 Az etanol (más néven etilalkohol, 99 százalék fölötti töménységű tisztaszesz) az autózás kezdetei óta ismert hajtóanyag, igazán nagy, 50 százalék fölötti elterjedtségig azonban csak Brazíliában jutott. Talán a legnagyobb hátránya, hogy (szemben a hibridhajtással) nem kell hozzá kőolaj, ezért az olajipar a legcsekélyebb érdeklődést sem mutatja iránta, ami a fejlesztési ráfordításokban is meglátszik. 

 

ha műszaki szempontból kevés változtatás kell, akkor azt talán meg tudja oldani az "alkoholipar" is, nincs szükség sültgalambra az olajipar részéről.

 

 

... az elégetésekor nagyon kevés szén-dioxid keletkezik, és az sem ásványi eredetű (hanem megújuló forrásból származik, a bioetanol-gyártás alapanyagául szolgáló növények gyakorlatilag a levegőből vonják ki), vagyis szinte egyáltalán nem növeli az üvegházhatást).

 

igen ám, csakhogy a föld megműveléséhez, műtrágyázáshoz, a termény begyűjtéséhez és feldolgozásához üzemanyagot égetünk el, ami szén-dioxidot juttat a levegőbe és növeli az üvegházhatást.

 

2001 óta látványosan tör előre, aminek legfőbb oka, hogy a kormányok láthatóan nem bírnak eleget tenni a szén- dioxid-kibocsátás csökkentését célzó vállalásaiknak.

 

igen, főleg Brazíliában és Usákiában hódít, csakhogy Brazília fejlődő ország ezért nincs kötelezettsége, Usákia pedig nem vállalt semmi csökkentést.

 

 

Az ára most 7,8 korona körül van, szemben a 95-ös benzin 11 koronát közelítő árával. Ez még akkor is jó üzlet, ha figyelembe vesszük, hogy az etanolos autó a bioüzemanyag alacsonyabb energiatartalma miatt valamivel többet fogyaszt (az etanol-üzemmel 8 százalék körüli megtakarítás érhető el).

 

ez természetesen nem jó üzlet.  Az etanol energiatartalma 62%-a a benzinének 11*0,62 = 6,8 korona kéne legyen az ára ha energetikai parításban akarunk lenni, azonban kb 5 korona lenne az az ár, ami ösztönzőleg hatna az átállásra.  Ez a 7,8 koronás ár csak a sötétződeknek éri meg.

 

 

Az Önsköldsvik-Umea közötti száz kilométeres útszakaszon alkalmunk volt kipróbálni az etanolhajtást. Új Focusokat vezettünk, az autókat a gyár új generációs, 1,8-as Flexi-Fuel motorja hajtotta

 

hát ha nekem is lett volna alkalmam kipróbálni az Önsköldsvik-Umea szakaszon, akkor lehet, hogy én is dicsminhuszkat zengenék :))

 

Az autó ára pontosan az 1.6-os és a 2000-es benzinesé között van (közelebb az 1.6-oshoz)

 

ez a legviccesebb.  Tudjuk, hogy 1,8-as autót próbálunk - és minő meglepetés: kiderül, hogy az autó ára pontosan az 1,6-os és a 2-es között van.  Aztán kiderül, hogy ez a pontosan tulajdonképpen közelebb van az 1,6-hoz :)) 

 

 

A bioetanol önköltsége az örnsköldsviki gyárban 20 eurocent (mintegy 50 forint), amit a szállítás és az elosztás költsége, az árrés, némi adó, és az üzemanyag 15 százalékos benzintartalma tornáz fel a 7,8 svéd koronás (200 forintos) kiskereskedelmi árszintre.

 

nocsak mik derülnek ki - az etanolban el van rejtve 15% benzin.  Így legalább energetikailag parításban van az ára.

 

 

A svéd szakemberek szerint mezőgazdasági alapanyagból, például szőlőből vagy almából ennél is olcsóbban előállítható a bioüzemanyag.

 
A svéd szakemberek ingyen kapják a fűrészport, de az almával és szőlővel kicsit más a helyzet - biztosan vannak akik úgy gondolják, hogy inkább a hagymányos módon állítják elő az etanolt: pálinkát főznek.

 

 

A svéd szakemberek szerint Kelet-Közép-Európa rendelkezik a legnagyobb bioetanol-potenciállal: itt gyors ütemben újul az autópark, a vevők költségérzékenyek, és óriási szabad földterület, illetve mezőgazdasági munkaerő áll rendelkezésre az etanolalapanyag-termeléshez.

 

költségérzékenység: ha a vevő átáll LPG-re (propán-bután), akkor az autó fogyasztása növekszik mintegy 10%-al, a teljesítménye csökken 10%-al, ellenben a LPG ára csupán fele a benzinének - és másik nagy előnye, hogy jóval elterjedtebb mint az etanol.

 

svéd szakember ide, svéd szakember oda, továbbra sem látom semmi értelmét, hogy foszilis tüzelőanyag elégetésével etanolt állítsunk elő, majd úgy tegyünk mintha minden nagyon ződ lenne.

 

 

Előzmény: erbe (3148)
krezidiesel Creative Commons License 2005.08.12 0 0 3162
A 40 forintos etanol még mindig kétszerannyiba kerül kb mint a benzin! És az 40frt-ért még 12ekm-re van. Hol van ebben a ráció?Majd ha jövőre ha 100 dollár lesz az olajár már lehet benne üzlet, de lehet akkorra az etanol is 65ft/l lesz, mert kőolaj kell a megtermeléséhez...
Előzmény: ezerkilenszaznyolcvannegy (3132)
krezidiesel Creative Commons License 2005.08.12 0 0 3161
Sok a ködösités a bio üzemanyagok körül is... Lenne itt valaki aki ki tudja számolni, hogy egységnyi bio üzemanyag előállitásához mennyi kőolaj kell, és pozitiv e ennek az energia mérlege???
krezidiesel Creative Commons License 2005.08.12 0 0 3160
Pl. Romániában a buszok 30 évvel ezelőtt már földgázzal mentek... Szoval egyáltalán nem újkeletű a technológia...De az olaszoknál 15 évvel ezelőtt amikor először jártam kint televoltak a bontók bontott gáztartályokkal. Meg magyarázta a bontós hogy "propénó" a kisebbekre, "metánó" a nagyobbakra mutatva. Nemigen értettem, pedig előtte illegálisan évekig gázzal jártam, de a földgázról nem tudtam hogy azt személyautóban használnák. A biogáz érdekes kérdés, szerintem méltatlanul mellőzött, komoly lehetőségek lennének benne! Csak nehéz lenne adóztatni, ez itt a fő gond...
Előzmény: vomit (3154)
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.12 0 0 3159
Norvégia úgy tudom idén már csökkenni fog. Oroszország is asszem 1%-kal a tavalyi termelése alatt van, állítólag szezonális meg ideiglenes okok (egyes mezőkön a kutak karbantartása, meg ilyesmi) miatt. Az is lehet, hogy most már a folyamatosan emelkedő árak mellett az oroszok nem akarják elherdálni a készletüket (csak a minap szorította meg ugye Vlagyimir Vlagyimirovics az olajtermelés gyeplőjét), hanem a még magasabb árakra várnak... vagy hogy már kezdenek kifogyni.
Előzmény: Első Polgár (3157)
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.11 0 0 3158

Energy prices
The September contract for benchmark US sweet, light crudes hit an all-time of $65/bbl for intraday trading of a front-month contract on the New York Mercantile Exchange. It closed at $64.90/bbl—another record—up by $1.83 for the day on Aug. 10. The October position escalated by $1.90 to $66.06/bbl. On the US spot market, West Texas Intermediate at Cushing, Okla., was up by $1.82 to $64.90/bbl.

"The US economy at least does seem to have learned to cope with $50 oil and is in the process of attempting to adjust to higher levels," Horsnell said.

Gasoline for September delivery jumped by 7.39¢ to $1.90/gal on NYMEX, while heating oil for the same month escalated by 6.22¢ to $1.84/gal. The September natural gas contract soared by 42.2¢ to $9.07/MMbtu, marking the first time a front-month contract has exceeded the $9 level since November of last year. Meanwhile, natural gas contracts for January-March 2006 topped $10/MMbtu in intraday trade Aug. 10 on NYMEX.

EIA reported Aug. 11 an injection of 43 bcf of natural gas into US underground storage in the week ending Aug. 5. That compared with injections of 37 bcf the previous week and 72 bcf during the same period last year. Storage now stands at 2.463 tcf , up by 21 bcf from a year ago and 149 bcf above the 5-year average.

In London, the September contract for North Sea Brent crude shot up by $2.01 to $63.99/bbl on the International Petroleum Exchange. Gas oil for August gained $8.50 to $567/tonne.

The average price for the Organization of Petroleum Exporting Countries' basket of 11 benchmark crudes increased by 85¢ to $57.30/bbl on Aug. 10.

 

http://ogj.pennnet.com/articles/article_display.cfm?Section=ONART&C=GenIn&ARTICLE_ID=234327&p=7

 

 

Nos,a földgáz elérte az 1:6-os energiaviszony arányszámot az olajjal.köszöntünk mindenkit az olajkor végén!!!!(az olaj és a földgáz as USA-ban ugyananyiba kerül energiatartalomra visszaszámolva)

 

Első Polgár Creative Commons License 2005.08.11 0 0 3157
mán 66$
Oroszország és Norvégia termelése csökkeni fog a korábban becsülthöz képest. - mondta az IAE
Jaj de izgi, vajon abszolút mértékben is csökken e a termelésük?
breien Creative Commons License 2005.08.11 0 0 3156

Ez nem új dolog.

 

Látod, már  vannak  akik előbbre  tartanak kissé.

Előzmény: padisah (3152)
erbe Creative Commons License 2005.08.11 0 0 3155
Sőt, még biogázzal üzemelők is vannak, de ott a cseppfolyósítást kifogásoltam (metánt kicsit nehezebb).
Előzmény: vomit (3154)
vomit Creative Commons License 2005.08.11 0 0 3154
akkor esetleg nem hallottal mag a CNG-vel meno autokrol. opel zafira es fiat multipa van ilyen szeriaban. ill. van a honda civicnek 1 modellje, amit egyenesen a hazi foldgazt üa.tartalyba passzirozo keszulekkel adnak. persze itthon hullamozna tole az eftarsak homloka, mert ki fog akkor adot tejelni, ha dotalt gazt pofogtet az avto.
Előzmény: erbe (3147)
erbe Creative Commons License 2005.08.11 0 0 3153
"Tehát amit a MOL Rt. fog készíteni, az az, hogy az etanolt még egy kémiai átalakításnak alá kell vetni ahhoz, hogy az üzemanyagba belerakjuk."
Milyen kémiai átalakításnak kell alávetni az etanolt? Büdösítés, denaturálás, nehogy megigya valaki! De nem kémiai átalakítás.
Abban biztosak lehetünk, a jövedéki adót kémiai úton sem vonják ki belőle!
Előzmény: padisah (3152)
padisah Creative Commons License 2005.08.11 0 0 3152

MOL és etanol

 

( kommentár nélkül)

Első Polgár Creative Commons License 2005.08.11 0 0 3151
svedeknek javasolnam meg a gyapotot es gumipitypangot, miutan az erdeiket elegettek az autoikban.
Előzmény: erbe (3148)
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.11 0 0 3150
Nos,azért egyezün meg hogy ebben a tekintetben autentikusabb forrás vagyok.:-)
Előzmény: vomit (3106)
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.11 0 0 3149
Futószalag idézőjelben.Gyártósor,vagy akármi más lehet.Egyébként ha hetente jön le egy darab(mint pl. a sojuz rakétákbol) már az is jó
Előzmény: ezerkilenszaznyolcvannegy (3100)
erbe Creative Commons License 2005.08.11 0 0 3148
http://www.nol.hu/cikk/373206/
Bioetanol Svédországban.
Előzmény: erbe (3147)
erbe Creative Commons License 2005.08.11 0 0 3147
Egely úr megint maradandót alkotott!
"Olaj- és egyéb titkok"
Nem tudom, hol jelent meg eredetileg a cikk, nyaralás közben az "RTV Műsor Magazin" aug. 1-7-es számában bukkantam rá.
Apró csúsztatásoktól a nyilvánvaló tudatlanságon át apróbb hazugságokig sok minden megtalálható benne.
Néhány kivonatos idézet:
"Az Egyesült Államokban nemrég a Honda egyik leányvállalatának új terméke jelent meg a garázsban, egy kis, falra szerelhető kompresszor. ....az otthoni gázvezetékből nyert gázt cseppfolyósítják...nem kell benzinkúthoz menni... Ha ez a találmány nálunk megjelenne...az üzemanyagár akár felére csökkenhetne. Vajon mit szólna hozzá az Adóhivatal?"
A vezetékes gáz főként metán, nem a könnyen csepfolyósítható propán vagy bután. Attól még elmenne vele az autó, csak kicsit nehezebb cseppfolyósan tárolni. Nálunk törvény tiltja a hasonló megoldásokat.

"Mi lesz, ha elterjed nálunk is a hibrid autók új generációja? Ezeket már fel lehet tölteni otthon, olcsó éjszakai árammal."
Hát, annyit még nem lehet beletölteni! Az éjszakai áramot eddig csak fixen bekötött fűtő- vízmelegítő berendezésekhez engedélyezték. Nem lehet csak úgy akkutöltőt rádugdosni.

"Vajon kiharcolják-e az autósok, hogy ipari alkoholt és metanolt adagolhassanak a benzinhez? Ez ma is jóval olcsóbb, mint a kőolajból készült benzin. Így a benzin iránti kereslet a felére, tizedére eshetne vissza..."
Hozzákeverni házilag ma sem tiltott. Vett már valaki boltban spirituszt? Kb. 3xx Ft.-. Ha még a jövedéki adót is rátennék? Miből gyártanának annyit?
Ennyi talán elég is!
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.10 0 0 3146
Az amerikai olajkeszletek nottek, az olajar megis ralizott, es egy pillanatra atlepte a 65 dollaros hatart is. 64.90-en zart, all-time high-on.
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.10 0 0 3145
Ja, meg persze kigyulladt egy rakás finomító is Texasban. Gondolom nem arra tervezték őket, hogy megszakítás nélkül full kapacitáson üzemeljenek...
Előzmény: Törölt nick (3144)
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.10 0 0 3144
Fahd király halála. "Raised concerns about possible disruptions in Saudi-Arabia." Vagy valami ilyesmi.
Előzmény: Első Polgár (3143)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!