Szeretnék venni egy új autót.Nem ragaszkodom egy márkához.Tetszik a KIA Cee'd is,de véleményem szerint drága és nem kiforott.(A drágát úgy értettem,hogy egy rendes motorral és felszereltséggel drága.)
A KIA autóit nem tudom összeállítani olyannak amilyenek én szeretném??Ha mégis akkor mennyi idő alatt kaphatom meg??Érdemes-e szürkeimportból behozni autót??
Elektromosan kibillenthető és elhúzható napfénytető, biztonsági érzékelővel
Sebességtartó automatika
DPF (dízel részecskeszűrő)
Belső
Manuálisan állítható deréktámasz a vezetőülésen és az első utasülésen
Három fokozatú ülésfűtés (az első üléseken)
Figyelmeztetés a szélvédőmosó folyadék alacsony szintjére
Összecsukható kulcs integrált távirányítóval
USB, Aux és iPod* csatlakozók
Elektromos ablakok hátul, automatikus fel-le mozgatással (biztonsági érzékelővel)
Integrált Műholdas Navigáció és műszerfalba épített 6-lemezes CD-váltó
Teljesen automatizált légkondicionálás
Padlószőnyegek
Csomagtér-tálca
Automatikus világításkapcsoló
Tolatássegítő érzékelő
Esőérzékelő és automatikusan sötétedő tükör
Rainbow Vörös belső kárpitozás
Rainbow Kék belső kárpitozás
Classic Fekete belső kárpitozás
Classic Szürke belső bőrkárpitozás
* az iPod az Apple, Inc. bejegyzett védjegye.
Bőr Csomag (az LX és EX modellekhez) Bőrborítású kormánykerék, váltószoknya, kézifékkar és padlókonzol. Plusz fémes hatású bevonat a kormánykerékre integrált vezérlőgombok körül, a váltókar körül, a kézifék gombján és a belső ajtókilincseken.
Sport Csomag (EX és TX modellekhez) Fekete "sportos" belső kárpitozás ezüst színű varrásokkal, könnyűfém pedálokkal, fekete fényszórókeretekkel, 17 coll x 7.0J könnyűfém keréktárcsákkal és 225/45 R17 Michelin abroncsokkal.
A sedant csak nálunk illetve a volt szoci régióban kedvelik az alsó középben és a kisautóban. Ha kimész németországba vagy franciaországba, olaszba vagy angliába akkor szinte sehol sem látsz Focus, Megane., Golf/Vento sedant csak 3 és 5 ajtóst és kombit. A Peugeot és a Citroen nem is gyárt sedant a 307 ből és a C4 ből.
Régen mondtam már, aki nem gyártja valamelyiket (Golf I.II.kombi, HAstra sedan) az a vevőket le..ja, valamint jogosan bevételtől esik el. Mennyi Ford Escort kombi fogyott , meg Kadett (pl D) Golf, Renault (pl 19) helyett mert nem óhajtottak kombit gyártani? HAstra beadja a derekát...
A KIA bejelentése szerint a coupe meg fog egyezni a proceed-el. Nyilván nem 20 colos kerekekkel , de a kaszni pontosan ugyanez lesz. A KIA szerint ez lesz az első modelljük amelyik a formájával hódít.
Szerintem kupé ilyen formában nem lesz. Ez egy "proceed" fantázianevű prototípus volt, és valszeg ugyanaz lesz a sorsa, mint a többi prototípusnak: jelentős változtatásokkal, gazdaságossági szempontok figyelembe vételével, átformálva kerül sorozatgyártásra úgy, hogy azért még fel lehet majd ismerni a valamikori protót.
Hogy még véletlenül se azt vedd meg. SZVSZ azért nem lesz szedán a Cee'd-ből, mert annak a szerepét a Cerato szedán fogja betölteni, mivel azt továbbra is fogják gyártani.
Szerintem is dögös a kombi is de a coupe egyenesen vaddisznó. Ha ilyen autókat hoz ki a KIA akkor tényleg jelentősen nő a piaci részesedése és a márka image.
Nem én mondom, hogy nem lesz hanem a KIA . Indoklásuk szerint az alsó közép kategóriában több mint öt éve folxamatosam csökken a sedanok iránti kereslet és ugyanilyen mértékben nő a sport kombi kereslet. A sedanok csak a volt szocialista országokban népszerűek, nyugateurópában nem. Nekem is tetszene egy sedan, de tartok tőle, hogy nem lesz.
Valamiért a kombiról a kombi mondeó és az oktávia jutott eszembe :)
Jó, lehet azok picit nagyobbak, de egy átlag családnak egy ilyen méretű kombi tuti elég.
A lépcsős meg azért lenne jó, mert nagyon elegáns lenne (lást a focust és corollát, számomra az 5ajtós olyan semmilyen, ám a lépcsős nagyon bejön).
És amellett, hogy elegáns bőven elég lenne a csomagtere. Szvsz 500 liter körül simán lehetne a lépcsős "segge" azt meg egy átlag család max. akkor tölti meg ha kirándulni megy 2 hétre :) és áramvonalas.... kezdek beleszeretni a lépcsősökbe, pedig eleinte az 5ajtósak praktikuma tetszett.
Mostanra már a kombi és a lépcsős közül választok. Fura :-)
Nem hiszem el, hogy egy tágas, jól kinéző autóból nem csinálnak lépcsős változatot. Lehet hogy azért nem lesz, mert annak már nem CEED lesz a neve?
Felőlem lehet bármilyen neve... nézd meg a Golfot. Abból a lépcsőst Jetta, meg Bora néven adták/adják.
Ha ezt a vonalat kivánja "erősíteni" a KIA, ám tegye. Bizok benne, hogy lesz a CEED-ből lépcsős, mindegy milyen fedőnéven kerül forgalomba. Szerintem van jópár ember, akinek az tetszene belőle.
Ok, ez így korrekt! Látom azért mégiscsak sokban egyezik a véleményünk!
Semmi nézetkülönbségünk nem volt a téren, hogy a ceed gazdagabban felszerelt és elismerem szebb is. Csupán azt próbáltam mérlegelni, érzékeltetni, hogy megér-e annyival több pénzt! Azért több mint 4MFt-ért már ismertebb (akarom mondani:nagyobb) márkákból is van választék.
Mellesleg azt az 1,5-ös crdi motort nagyon elfogadnám a lacsiba!!..:-))
A lacsiban a csomagtartó hátrányára nyertek a hátsó sorban teret, nincsenek csodák.:-)
Nyilván ha lett volna 1 MFt-tal több zsetonom én sem a lacsit választom, de szegény ember vízzel főz.
Szerintem legyen mindenkinek békés, boldog karácsonya és sikeres következő 2007-es éve akármilyen embléma mögött is tekergeti a kormányt!
Neked és családodnak kiajobb külön kívánok szeretetteljes ünnepeket és boldog új évet!
Bocs, hogy kollégának hívtalak. Nem sértésnek szántam. Én becsülöm és tisztelem a kollégáim. Igazad van abban, hogy az LX és a Lacetti közöttn ezek az "apróságok" a Lacetti javára billennek., de úgy gondolom, hogy az LX ben lévő +4 légzsák és az MP3 funkció ezeket értékben kompenzálja. Ezért írtam, hogy inkább az LX-el kell összehasonlítani. Más. Próbáltam a Lacettit sőt a bővebb családban is van. Amikor a RIO-t vettem akkor tesztvezettem is, de inkább a RIO mellett döntöttem. ( Annak ellenére, hogy a Lacetti nagyobb.) A RIO-t is jobbnak ítéltem (útfekvés, motor, váltó...stb). Ahogy írtam izlések és pofonok különböznek. Nyilván nincs értelme arról beszélni, hogy féléves autót érdemes-e lecserélni. Én sem fogom a RIO-t lecserélni annak ellenére, hogy a tegnapi tesztvezetés óta tudom, hogy milyen a Ceed. Sajnos legalább 3 évig még nem lesz Ceed-em, hacsak nem szakad rám a Nemzeti Bank. Egyébként meg kellemes ünnepeket!
Ami nincs az LX-es Ceed-ben, viszont van a lacsiban:
- deréktámasz
- első ködlámpa
- távirányítós központi zár
- bőr kormány és sebváltó
- elektromos és fűtött tükrök
- hátsó ablakemelők
- emelhető magasságú vezetőülés
- 6 hangszóró
- világított hamutartó
- szemüvegtartó
- térképolvasó lámpa
Persze megint hangsúlyozom, hogy vannak olyan tételek, ami viszont nincs a lacsiban, de a lacsi Elite felszereltségét akkor is az EX-hez tudnám hasonlítani annak ellenére, hogy mint azt már írtam légzsákok és egyéb dolgok tekintetében több van a Ceed-ben. Talán ha még egyszer elolvasnád első hozzászólásomat, megértenéd, hogy gondoltam.
Különben miért is akarnám lecserélni a lacsit még abban az esetben is, ha 3,5 MFt-ot kellene fizetni a Ceed-ért? Na de több mint 4MFt-ot mire kigurul? .:-))))
Azért majd te is nézz meg egy lacsit közelebbről, bajod nem lehet belőle! :-))
EBD van lacsiban. ceed-ben EX-nél hazakísérő fény? Lista szerint nincs. Légzsákokat írtam. A többi is rendben, de nem is a mindenre kiterjedő összehasonlítás volt a célom, mert biztos találnánk jópár olyan dolgot, ami viszont csak a lacsiban van (pl. 1,4-esnél ha jól látom nem kérhető bőr kormány és sebváltó, ami a lacsiban szintén széria). Nem ez volt a célom.
Nem ez a lényeg, hanem az, hogy nagyon tetszetős ez a ceed, de ha számolsz egy kicsit, akkor a két autó vételára között (ha a ceed-hez hozzádobsz metálfényt, + 4 felnit, spoilert, vonóhorgot, forgalombahelyezést, stb.) majd 1,2-1,25 MFt a diffi. Több van a ceed-ben, de ennyivel? Nem tudom. Lehet rajta vitatkozni, elképzelhető, hogy valakinek megér ennyivel többet, de nekem csalódás volt az ár. Főleg azért, mert nagyon tetszik, viszont ennyit most nem tudnék (és nem is akarok) érte adni. Sokallom relatív.
Bocs de alényeget kifelejtettem. MA KIPRÓBÁLTAM A CEE'D-et! 1.4LX bronzmetált. Engem meggyőzött. Amíg a szalonban voltam többen vezették és mindenkinek nagyon pozitív volt a véleménye. Javaslom nektek is. Menjetek el és próbáljátok ki. Sokkal könnyebb lesz úgy vitatkozni. Egyébként pedig :
Köszönöm ezt a megtisztelő címet "A Kia márkához való hűséged és a Kia minden szempontból való - gyakorta már agresszív - harcos védelméről már többször tettél tanubizonyságot!" Megkeresem a KIA Hungaryt és fizetést kérek.
Komolyra fordítva a szót. Én csak egy Rió tulaj vagyok és mivel nagyon elégedett vagyok a jelenlegi autómmal fokozott figyelemmel kísérem a márka történéseit. Ezért figyeltem fel a Ceed-re. Nem fanatikusként bár feltétlenül a márka ismeretében és iránta bizalommal figyelem a Ceed -el kapcsolatos híreket. Veszem a fáradságot és megnézem a konkurenseket az árakat és a felszereltségeket. Csak akkor megy fel a pumpa amikor olyanok írnak véleményt akik még arra se veszik a fáradságot, hogy utána nézzenek az áraknak felszereltségeknek. Ilyen eset volt a Sevi lacetti összehasonlítás is. Az ott felsorolt felszereltség különbség legalább 500 ezer ft, így az összahasonlítás több mint csúsztatás. Az izlések és pofonok különböznek és ez így is van jól. Kinek a SEVI kinek a KIA, másnak a Ford vagy épp a Toyota esetleg a franciák. Abban igazad van, hogy a piac dönt. Beszéljünk róla majd két-három havonta.
Száz szónak is egy a vége és talán már ebben a fórumban is írtam egy autót kétszer áraznak be: -egyszer áraz a gyárt -másodszor a piac.
Nézd meg a Classic II-es Astrát. Annak is hogy "lement" az ára! Néhány hónapja láttam egy akciót, ahol sok extrával 2.68-ért árulták az 1.4-est (villanyablak, klima, abs, elektromos tükör).
Itt meg az alap 3 milla. És alig ismerik ezt a márkát, az átlagember félni fog tőle, ki tudja milyen, és az asztrát , fókuszt jól ismerik, inkább olyat fognak venni.
Érdekes érv! Ez eddig még eszembe se jutott! A garancia egyébként 5 év teljeskörű + 2 év a hajtásláncra, ez utóbbit egyébként nem igazán tudom értelmezni, talán a váltót jelenti? Tehát tételezzük fel hogy valaki csak évi max 10-12 ezer km-t megy akkor tart ki a garancia végi + a tipusnál 15 ezer km a szervízintervallum, de még nagyon csekély éves km futás mellett is ajánlatos egy évben egyszer olajat cserélni+ 1 évente szervízbe kötelező is menni. Szerintem inkább reális az évi 20 ezer km, akkor pont kitart 5 évig! egyébként kiváncsi leszek erre a teljeskörű garira is, mert pl a Riónál azzal kezdődött a garancialeírás, hogy az automata klímára, meg az aksi+ a gumikra csak 1 év jár!Persze tőlünk nyugatabbra nincs ilyen megszorítás!
7 év garancia egyébként baromság, ki az az őrült, aki egy 6 éves autót még márkaszervizbe hord? Egy ilyen kategóriájú autó kb. 1 millát ér és fizessek 40 rugót egy olajcseréért :).
A Kia márkához való hűséged és a Kia minden szempontból való - gyakorta már agresszív - harcos védelméről már többször tettél tanubizonyságot!
Valóban igazad van az EX felszereltésg több mint az alább hivatkozott Lacetti!
Senki nem vonta kétségbe azt, hogy a Kia a Cee'd-el (is) egy kiváló műszaki szinvonalú gépkocsit alkotott kimagasló garanciális paraméterekkel.
Annak azonban már ideje lenne, hogy belázsd, hogy ebben a piaci szegmensben az új Cee'd mellet gyakorlatilag bármilyen "hasonló" tudású gékocsit választhat a magyar vásárló és az árvárakozások messze felülmúlták a várakozásokat.
Az eredmény pedig az - ahogy ez mint ebben mint más fórumokban a többség már részletesen kifejtett - hogy sajnos nem fizetik meg azt a plussz árat az egyébként kiváló Cee'd-ért amit a forgalmazó kér.
Természetesen én is szerettem volna egyet a diesel Riómat cseréltem volna le, de az 1.6 CRDi 4 millió 86 ezer ára sok. Ennyit nekem - és ahogy látom a többségnek sem - ér meg - pedig megengedhetnénk magunknak szerencsére - és ha ezt képtelen vagy elfogadni, nagyon sajnálom.
Nemrég azért estek nekem jópáran ezen a fórumon, mert sokallni mertem a manuális klíma 392 ezer Ft-os felárát. Pedig ennyiért igen is sok és ezt ti is tudjátok. Az 1.4-es motorral szerelt verziónál pedig az EX kivitel esetében az LX base-hez képesti 909 ezer Ft-os felár is borsos.
Abban meg biztos vagyok, hogy pont annyian fognak venni 2.0-es TX CRDi-t 5 millió 259 ezerért metál nélkül, mint 1.9-es multijet motoros Suzuki SX4-et 5 millióért:nagyon kevesen, hiszen ezért a pénzért igaz nem dieselt, de már S40-es Volvot és Mondeót kapsz.
Száz szónak is egy a vége és talán már ebben a fórumban is írtam egy autót kétszer áraznak be: -egyszer áraz a gyárt -másodszor a piac. Ez az utóbbi lesz döntő a Cee'd esetében is.
Kolléga egy kicsit meg vagy zakkanva! A Lacetti Elite és a Ceed EX nem egy felszereltség. A Ceed LX is többet nyújt mint a Lacetti Elite. Az EX hez a lényeges különbségek: -oldallégzsákok -függönylégzsákok -ESP, EBD -Esőérzékelős ablaktörlő -Elektrochom tükör -riasztó -MP3-as audió -USB, Ipod csatlakozó -ülésfűtés -Digit klima vezérlés. -hazakísérő fény
Ferikém, szinte ugyanígy éreztem én is. Csak nekem japo-fílinges Coltom van. Én is 3M-ért vettem, u.a. felszereléssel mint te, korrekt árnak tartom még most is érte. Viszont a Kia árképzését nem fizetem meg. Nagyon megtetszett a Cee'd nekem is, de ... Inkább megvárom EZT. :-)
Amikor megláttam ezt az autót, azt gondoltam, hogy miért nem vártam még fél évet az autóvásárlással? Hmmm....bosszankodtam egy sort, majd tüzetesebben átnéztem az adatokat. Az EX felszereltség többé-kevésbé olyan, mint az én autómban (Lacetti 1,4 Elite), pár apróság ide-oda. Többek közt, hogy enyémben négy ablak elektromos, no meg rejtett antenna, amit nem kell autómosónál állandóan levenni, szemüvegtartó, + egy csomó apróság. Ceed-ben viszont légzsákok többen, erősebb motor, aktív fejtámla, stb. Végeredményben az EX-es Ceed jobban felszerelt, javára dől a mérleg nyelve, rengeteg apróság pro és kontra ide-oda, de........
Amikor már a napokban azon kezdtem gondolkodni, mikor is számmítatom be a lacsit egy ilyen Ceed-be, mert annyira tetszik nekem, megláttam az árát!
Hmmmm...Hát ez bőven 4M felett jár metálfénnyel, mire kigurul a szalonból forgalombahelyezés után! Én az idén nyáron 3M-ért vettem úgy a lacsit, hogy 15" alukerekeket adtak a lemezfelnik mellé, metálfény, hátsó spoiler, forg. helyezés, vonóhorog, alles zusammen...
Lehűtötte lelkesedésemet az ár......nagyon. Kár. Szebb, mint a lacsi, de ezt csak halkan mondom, mert meghallja!.:-)) Pedig a lacsi hátulja sem semmi!
Ha 3,5M alá tudnák tornászni az 1,4 EX árát, nagy szegmenst tudna kiharapni a piacból.
Üdv minden koreai-márkatársnak! Jók lesznek ezek a távolkeleti autók, erősen hajaznak a "japo-minőségre", hajrá!
Én náluk vettem meg a rio-mat és nem bántam meg. A dolog azért érdekes mert űgy nyitottak ki hogy volt egy másik kereskedő a városban. Ez a másik kereskedő országosan hirhedt, becsapós lehúzós cég ezért nekik most nehezebb a dolguk hiszen a vevők a másik kereskedés rossz hire miatt a KIA márka rossz hirét keltik. Nekem is igért fűt-fát az ezüstautó de a Karácsonyi-Nagynál két perc alatt megmutatták, hogy hol és hogyan akartak átkúrni. A szerződés előtt felhivtam a KIA Motorst és megkérdeztem mi a véleményük. Ők ugyan nem mondhattak semmit de a kereskedelmi igazgató azt mondta, hogy vannak gondok az egyik kereskedéssel ésfelhivta a figyelmem a másik kereskedés szlogenjére. A szlogenjük nem véletlenül"Karácsony-Nagy Autóház a megbizható kia kereskedés tatabányán" Igy aztán nem volt kérdés hol veszem meg.
Én a héten megyek kipróbálni a Ceed-et. Nyugodtan ajánlom őket de győződj meg róla magad is!
Már a Karácsonyi-Nagy rég elhalmoz információkkal, de a kiamotors oldala még nincs frissítve, se a ceed.hu!!! A többi márkakereskedő sem szórja az információt :(((
Úgy látom, hogy jelenleg a tatabányai Karácsonyi-Nagy kereskedés a legnyerőbb, és legszínvonalasabb, így az ország másik végéből erősen gondolkodom hogy inkább ott vegyem meg a Ceed-et...
Sok érdekességet videót az autóról a gyárról találtam az egyikKIA kereskedés oldalán akit érdekelannak jó csemegézést. http://karacsonyi-nagy.hu/kia/index.php
ezen oldal alapján szinte minden kocsinak kevesebb a valós lóereje és nyomatéka a papiron megadottakhoz képest 4-10%-al: http://www.rototest.com/index.php?DN=33&List=mr
hát ez az, megnézném, hogy normál országúti tempónál mennyit ad le abból a 137Nm-ből a kb. 2500-3000 között tartományban. Arról meg nem is szólva, hogy a papíron szereplő értékek általában nem érik el a valós értéket.
Azt kihagytad, hogy az 1.4-es 5.000-on adja le a 137Nm maximumot, mig az 1.6-os 4.200 fordulatszámon (154Nm). Adatok alapján az 1.6 nagyon igéretesnek tünik.
Nem csak a max nyomatékérték a fontos, hanem a hozzátartozó fordulatszám. Autópályán ha 130-150 közt mész, nem hinném, hogy 5000-ig elforgatod a motort. Olyan 4000 környékén forog, és nem mindegy, hogy a max. nyomaték épp ott jelentkezik, vagy csak később, netán már sokkal előbb.
Görbét tudtok mutatni a motor teljesitményéről és nyomatékáról a fordulatszám függvényében?
ez ok is. de az angol cikkben ez van: Prices are expected to start from around £11,000, with range-toppers unlikely to cost much more than £16,000. All models come with hi-tech Apple iPod and USB connections as standard, as well as air-conditioning.
A standard-ra hívnám fel a figyelmet. Nemtudom, én ezt magyarra alapnak fordítanám. Base is alap, de klíma nélkül.
Vagy az angolokhoz nem jut el a Base??? Nagyon valószínű, hogy arra a piacra ilyen "belépőszint"-et meg se kíséreltek.....
Ezek szerint ez is pofára, illetve öööö...... bocsánat pénztárcára megy!
A fabris123 által közölt tesztben szereplő linkek szerint a németeknél 256 Ft-os euro középárfolyammal számolva:
"Ab 14.300 Euro Die Preise für den Ceed beginnen bei 14.300 Euro. " 3.660.800 Ft,
a Brit Királyságban 378 Ft-os font középárfolyammal számolva:
"Kia is remaining coy for a little longer about its precise pricing, but says the entry level 1.4S will cost around Ł11,000 and a 2.0-litre diesel LS should be a shade over Ł18,000. " 4.158.000 Ft körül lesz a Cee'd "induló" ára!
Drága a klíma 400-ért, vagy csomag. Anno vettem volna fabiát. Semmi sem kellett volna csak klíma. NEM: csak 1-2 szinttel feljebb, + a klíma csak abba. Igy lett volna több százzal drágább. 3 éve volt, nem tudom pontosan. Meg általában a fullhoz van 6 lufi, igény lenne rá, de pénz...
De megérné, sőt akkor érné meg igazán, ha lakcímem lenne kinnt, akkor szlovák rendszámmal járnék itt és kb 500 ezret spórolnék mert regadót se kéne fizetni. Ezen az áron : 1.6 CRDi LX (3.427.900 Ft) már mennék is megrendelni az autót ha itthon ennyi lenne.
Így viszont több a macera vele és majd annyi lenne mint itt.
A táblázatot sajna nem bírom feltölteni de a hivatkozott linken megtaláljátok. Ja és mielőtt valaki megint nekem esne tudom, hogy a magyarországi árakra még rájön a regadó, ami persze szintén príma hivatkozási alap az importőrnek. Az azonban már nehezen magyarázható, hogy ugyan az a felszereltség LX és EX drága kis hazánkban diesel esetén (az EX re gondolok) miér kerül 250 ezer Ft-al többe, mint kinnt.
Nekem Kia Rio CRDi EX COOL van ebben még nincs ABS+EBD az importőri költségcsökkentés jegyében. Számomra a legfontosabbak:
- ABS+EBD (sajna nincs) - Teljes légzsákrendszer (2 van) - Ablakemelő elől (hátul is van) - Távirányítós központi zár (nincs, én szereltettem be) - Automatikus légkondi (ez van és főleg télen érzem a dieselnél mekkora kincs, egy barátomnak városi közlekedésre használt diesel Tháliája van és állítása szerint télen jégkorszak van benne) - Elektromos fűthető-állítható tükőr (nincs, de megvagyok nélküle, bár néha jól jönne) - Gyári audió (nincs csak előkészítés volt, de a kereskedőtől kaptunk ajándékba egy Pioneer CD-s rádiót) A kormányról vezérlést egyébként néhány eurós parasztvakításnak tartom. - Legalább 100 Le-s motor (van! :) - Normál méretű pótkerék (van) - Legalább 50 + 5 liter tartalék kapacitású tank (a Rióé 45 tartalékkal eggyütt) - Fedélzeti számítógép (nincs, a Riónál csak az EX Plusz felszereltségben van ami már súrolja a 4 milliós árat)
Egyébként egy barátom a KDB Bankban dolgozik osztályvezetőként, közvetlen kapcsolatban áll a magyarországi Kia importőrrel és kereskedőkkel. A gyártási költségekkel árakkal képben volt. Ő mondta nekem, hogy a Kia Motorsnál egy manuális és egy automata klíma közötti gyártási árkülönbség 80 euro. Ezt ajánlom azoknak a hozzám hasonlóan egyébként Kia márkát kedvelőknek és használóknak, akik úgy estek nekem mint tót az anyjának amikor felháborodni mertem a manuális klíma 392 ezres felárán.
Ja és az ár meghatározásánál - generálisan - ne feledkezzetek meg arról, hogy most már nem Koreából kell behajózni az árut, nincs európai uniós védővám.
Alább közlök egy összehasonlító ártáblázatot szlovák koronában. Azt, hogy a magyar importőr hogy képzi az árakat mindenki döntse el maga. Egyébként érdekes, hogy ebben nem szerepel LX Base felszereltség, de az LX is 3 milla. (7 Ft-al számoltam a szlovák koronát az egyszerűség kedvéért)
1.4 LX (3.392.000 FT) és 1.4 EX (3.909.000 Ft) árkülönbség Ft-ban: 517 ezer Ft. 1.6 CRDi LX (3.891.000 Ft) és 1.6 CRDi EX (4.640.000 Ft) árkülönbség Ft-ban: 749 ezer Ft.
1.4 LX (3.007.900 Ft) és 1.4 EX (3.532.900 Ft) árkülönbség Ft-ban: 525 ezer Ft. 1.6 CRDi LX (3.427.900 Ft) és 1.6 CRDi EX (3.952.900 Ft) árkülönbség Ft-ban: 525 ezer Ft.
Azért a hátsó elektromos ablakemelőnek is van haszna: az 50 fokos levegő hamarabb kimegy belőle 4 lehúzott ablaknál. Igaz, ez talán a legutolsó extra ami hiányozna.
Maximálisan egyetértek veled, én 4 hónapja vettem egy középfelszereltségű Colt-ot 3M -ért+metálfény. Gyakorlatilag LX felszereltségű, klímás, fűthető elektromos tükör, távirányítós kpzár +alufelni 15". Igaz B szegmens, (nem alsó-közép de mindegy, mi 3-an vagyunk).
Ráadásul az 1.4-es benya motornál nem tetszik nekem ez a 5000-es fordulatnál elérhető maximum. Ha a mostanival megyek, és 5000-et pörög, akkor 170km/h-vel megyek. 95LE VVTi, 125nm/4000 - 970 kg tömeg mellett. Na neeee...:-)
Lutri most egy ilyen autót most venni, szerintem még kell 2-3év mire kiforrja magát a motor, a többi meg hát...összességében jól felszerelt tényleg, de mint ahogy minden más autónál, alapot NEM SZABAD VENNI.
Tetszik nekem is a Kia, de most fektessek be még legalább 1M-t, csak mert új autó kell? Ennyiért nemkell.
Nekem adigit klíma nem annyira fontos, a 4 elektromos ablak sem. Egy klímás autóban ritkán kell lehúzni a hátsó ablakot. Szerintem a gyári audio lényeges mert jobban illeszkedik és korményról vezérelhető. A tesztvezetésen résztvett értékesítő szerint a Ceed ben nagyon jó a beépített gyári audió. Majd meghallgatom.
Fontosnak tartom a maximális légzsákszámot és az ESP-t.
az összelegózást csak úgy értem, hogy van egy felszereltségi szint, és max. 1-2 tételt beleteszel, ami neked kéne, természetesen ha több kell, akkor érdemesebb magasabb szintre lépni...
Az én listám: ABS 6 légzsák automata klíma első ködlámpa 4 elektromos ablak CD/MP3 bőrkormány+rádióvezérlés 16" könnyűfém kerék elektromos tükör központi zár fed. szg.
Szerintetek mik azok az "extrák", amik elvárhatóan benne kellenek, hogy legyenek egy családi autóban 2006-ban? Vagy úgy is feltehetem a kérdést, hogy nektek mia a fontos.
Itt az én listám:
- légkondícionáló
- 4-6 légzsák
- ABS
- szervókormány
- központi zár
- 4 elektromos ablak (hátsó lokkolható legyen gyerek miatt)
- elektromosan állítható és fűthető külső tükör
- rádió előkészítés (olyat veszel magadnak, amilyet akarsz félpénzen)
- ne legyen alulmotorizált (biztonságos előzés, fogyasztás)
A távol-keletiek a gyártás olcsóbbá tétele miatt adnak csomagokat.
Európában összelegózhatod az autót, de csillagászati felárakat kérnek egy-egy extráért. Egyik sem az igazi. Nekem nincs bajom azzal, hogy csomagok vannak, de jól legyenek összeállítva.
Amúgy japánéknál is lehet egyenként extrázni, legalábbis mitsuéknál, csak ezt nem nagyon reklámozzák. Kényelmesebb eladni a raktárkészletet.
Mondjuk a távol-keletiek hátránya ez, mindent csak szintekben adnak. Olyat nem lehet, hogy pl. az alapfelszereltségűhöz veszel ködfényt, vagy fűtött tükröt, digit. klímát, vagy egyéb kis árú tételt. Nem, vegyed az eggyel nagyobbat, amibe már van fény, esőérzékelős marhaság. Ebben európaiasodni kéne, egyes apróbb tételt lehessen már kérni alapautóhoz külön, ne csak egész csokorral adják az extrákat, amire nincs szükség. Pl. nekem mániám az automata klíma, de csak az kéne feltétlen, ESP, meg fény, esőérzékelőre nem legyen már muszály költeni. Ebben változtatniuk kellett volna, ez igaz
Ezek szerint a Kia Magyarország sem jobb, mint a többi importőr. Minden felszereltségi szintből kimarad valami, amiért az nem jöhet számításba.
Ki vesz ma klíma nélkül autót. Gyakorlatilag senki, tehát az alapárat vehetjük 3.4 M-nek.
Ok, az LX-ben már egész sok minden van, de ki vesz ma autót távirányítós központi zár nélkül. Meg nem ártana a fűtött tükör sem, hogy összel, télen is lássak hátrafelé. Ködlámpa sem ártana.
Vegyed tehát az EX-et.
Ok, de EX nincs 1.4-es motorral, vedd meg tehát az 1.6 EX-et metálfénnyel (100.000) ami már 4.186.000 Ft.
Félreértés ne essék, nem a KIA-t bántom csak, hanem az összes autógyártót, mert mindenhol ez a stratégia. A KIA még így is olcsóbb a konkurenseknél, és mint azt írtuk, műszaki színvonala is a legjobbakkal vetekszik. (Multilink hátsó felfüggesztés, változó szelepvezérlésű benzines, takarékos, relatív erős motorok). Reméljük a minőséggel sem lesz gond.
,,Egyébként értem én hogy védeni próbálod a mundér becsületét de 392 ezer Ft felár egy manuális klímáért akkor is röhej."
Tojd már le végre... Most ha jól értem ez a bajod van, hogy a mocskos Kia-sok ennyit kérnek klmáért, pfúújj a büdös sárgák. Ezért tényleg érdemes Astrát venni... Nem zavar, hogy így is legolcsóbb? Így is a magánember számára a legjobb vétel. Vagy vehetsz ennél jóval igénytelenebb Lacettit, sz*r futóművel. Az a példa, amit mondtál, 3,3M-ért Astra, hát ha bemegyek Kiához, velük is lehet alkudozni, 10%-ot ki tudsz bulizni, ha ügyes vagy. Kiaról csak listaárunk van, ezért korrekt másik autóknál is a listaárat nézni, nem pedig konkrét ajánlatokat, amivel már akcióznak. Mellesleg az Opel, amikor megjelent, 3,7-ről indult az ára, rohadt drága volt, de rájöttek, hogy nem kell senkinek, és levitték.
Mellesleg Astra pont most újul meg, faceliftezik, régi modellt mindig próbálják kidobálni a raktárról... Majd két-három év múlva még olcsóbb lesz a Ceed hidd el. És a RIO árához viszonyítva teljesen korrekt a Ceed ára.
Tehát számomra továbbra is a Ceed a legjobb ajánlat, jelenleg, és én nem eladó vagyok, hanem leendő vásárló. Tökmindegy mit kérnek a klímáért, milyen lépcsőkben emelkedik az ára, a lényeg, Focus 2,0TDCI Ghia 5,65M, Ceed 2,0CRDI TX 5,2M, miről beszélünk? Engem nem érdekel mások hogy vannak behülyítve marketinggel, hogy a megszokott márkából választ.
Corolla Ice 3740e + függönylégzsák 110e + Kormányról vezérelható MP3 as CD a sima helyett cca 50e. Ez ugye 3.9 m. (97LE 3év gar)
Ceed EX ár ugyanennyi. A felszereltségkülönbség: ESP, első ködlámpa, hátsó ablakemelő,gyári riasztó, digit klíma, esőszenzoros ablaktörlő, elektrochrom tükör, Ipod vezérlés, USB bemenet, 16' kerék.... és egy csomó apróság. ( Ez minimumon is több 500e-nél) továbbá a motor +12LE, +7NM nyomaték, +garancia
A kocsi ára amibe a kollégámnak került, nem attól függ, hogy te elhiszed e vagy sem.
Mondom. Egyszer áraz a gyár. Másodszor a piac.
Más. Annak idején a BMW megvette a a Rovert és egy utolsó kétségbeesett kísérletet tett arra, hogy megmentse a nagy múltú gyárat. Ekkor született a Rover 75-ös. Full felszereltséggel 12,5 millió volt a szalonára. A piacra dobást követő 2 év múlva 3-3,5 millióért árulták a hasonló korú Rover 75-ösöket. Beárazta a piac az autót.
De felesleges vitáznunk. 6 hónap múlva mindketten tudni fogjuk, hogy kinek volt igaza.
Most már csak az a kérdés, hogy a kollégád hazudott vagy netán tényleg tesztautót vett vagy valami tavalyról maradt beszáradt autót? Ha a 120LE-t ő mondta akkor biztos, hogy hazudós.
Az Opelnek nincs is 120Le-s 1.6os motorja! 1.6 Twinport Ecotec 105LE! A pontos ár és felszereltséglista: http://www.opel.hu/site/local_image/pricepdf/astra.pdf Ebból látható hogy klíma és audio nélkül is 3.797.e az ára ehez 299e a klíma+110e a függönylégzsák Na ez akkor 4,2 milla és két év garancia.
A kollégámnak 1.6-os 120 Le-s klímás, ablakemelős, CD rádiós, metál, 16 colos kerekű, 4 légzsákos H Astrája van. Az Opel Schillernél vette 4 hónapja. 3 millió 400 ezer Ft-ért! No komment.
"Az első Szlovákiából származó koreai típus nem tűnik különösebben olcsónak. A vevőcsalogató fapados változat az 1.4 LX Base névre hallgat, és ezer híján hárommillió forintba kerül, de ugyanezért az autóért valamivel jobban felszerelve, a Base felirat nélkül már 393 ezer forinttal többet kérnek. 1,6 literes 122 lóerős benzinmotorral és a középső EX felszereléscsomaggal már 4,086 millió a cee'd ára, kétliteres 143 lóerős négyhengeressel pedig kerek 4,9 millió, bár ehhez már a legmagasabb, TX felszereltség jár. A dízel-alapmodell 115 lóerős 1,6 literes CRDI motorral és LX felszereltséggel 3,891 millió, EX felszereltséggel viszont már 4,64 millió forintért vihető haza. A kétliteres, 140 lóerős dízelmotor csak a leggazdagabb felszerelés-csomaggal együtt kapható meg, így ha valaki ilyenre vágyik, 5,259 millió forintot biztosan ki kell fizetnie. A hazai bemutatón persze közelebbről is megismerkedhettünk a cee'ddel, így hamarosan első benyomásainkról is olvashatnak.
"de ugyanezért az autóért valamivel jobban felszerelve, a Base felirat nélkül már 393 ezer forinttal többet kérnek." Az LX base és az LX között a különbség felszereltésgben a manuális klíma!!!!Most komolyan ezek normálisak?????
Bocs, de igenis drága a csúcsfelszereltségú diesel áráért már S40-es diesel Volvot is kapok!"
Nekem diesel Rióm van EX COOL, de az EX felszereltségű diesel Cee'd-et 4.64 milliós áráért biztos nem venném meg! Pedig én nagyon megszerettem a márkát szinte függő vagyok! Csak tudod az a bizonyos 400 ezer Ft amiről beszélsz édeskevés amikor valaki előítéletesen, mint a magyar vásárlók többsége választ autót.
Nyakamhoz a rozsdás bökőt! Bármennyire príma az új Kia hiába a 7 év garancia meg a Serátó leváltási szándéka, nem lesz nagy durranás piaci szempontból! Ezért a pénzért ugyanis a magyar vásárló bármit, értitek szinte bármit választhat a C szegmensből!
Az európai gyártással az európai ár is megérkezett a Kia vérszemet kapott.Ugyan az lesz a sorsa mint a Suzuki SX4-nek.Azt hitte hogy Astrai,Golfi magasságokba ért, és bár lehet hogy minőségileg és műszaki szinvonalban ez így van, de ki az az őrült aki mondjuk egy diesel 1.9-es Suzuki SX 4-ért 5 millió Ft-ot ad? A piac adja majd az első pofont. 4-6 hónap múlva tele lesznek a kereskedések a 400-700-900 ezer Ft engedménnyel árusított Cee'd-ekkel! Ugyan úgy mint az 1 millió Ft árelőnnyel hírdetett C4-esnél. Kétszer lehet beárazni egy autót. Egyszer áraz a gyár, másodszor a piac!
Ki érti meg azt aki olyat mond hogy egy Ceed nem ér 3milliot meg 3,4milliot? Mert ő annyiért vesz H Astrát inkább. Csak azt nem tom hol vesz ennyiért....
Megmondom őszintén, fogalmam sincs Ha az 1.4 árát nézem akkor úgy 3.560 lenne egy 1.6 Lx ami nem rossz ajánlat. Ha lesz rá igény akkor szerintem előbb-utóbb behozzák. Hiszen a gyár gyártja. A szlovák árlistában szerepel.
Kár hogy nem mi gyártjuk. Suzuki SX-nek pl biztosan kemény konkurencia lesz, és olvastam valahol, sztem nem lesz elég évi 800 db.
Értékvesztést meglátjuk, mert ha jó az autó, és nagy az értékv., akkor vesztünk a konkurensekhez képest. Akkor kevésbé nyerő, vagy pl 3 évesen veszünk, akkor még garis ugye.
Apropó gari, az nem mindegy, hogy 1 szervíz 20 50 ezerbe kerül...
Meg 1* végre mér tesztelhetnének alapkivitelt, mert mindíg az a bajom, hogy alap olcsó, fullos meg oly drága mint bármi más. Tehát extrásan nem fogok annyit adni érte mint egy jól felszerelt pl Golf, Focus Astra (most 3 helyett 5 millánál járunk, fullos D kombi, stb. Lacetti HAstra áérért.)
Papad? Hol élsz te? AAz Astra Essentia 3.578ezer és nincs benne Mp3-as kormányrólvezérelt CD és függönylégzsák éa csak 2 év a gari. A P307 Sphere 2légzsák ohne audio, ohne klíma két év gari 3.55milla. A többi német és farncia detto. Ezek mellett a 2.999 ért fapad?
Milyen ugyannyi pénz. Min. 400e-rel olcsóbb minden németnél. Kedvező ár, mert minőségileg nem marad el tőlük, meg pörgős átlagnál erősebb motorok. Mit vártatok? Kevés pénzből jobb autót?
nem tudom mi a bajuk, egy legalább olyan jó autó, vagy a motorja miatt még jobb autó, a kategória a legkedvezőbb ajánlata még így is. Egy 2,0 ghia focus 5,6 millió fölött van, 400 ezerrel így is olcsóbb. És igaz minden modellre. Persze vártuk hátha mégis nagyon olcsó lesz, az nem lett, az már tényleg szinte ajándék lett volna, de még így is kedvező. De azt mondani rá, hogy drága, ez a Kia-val szembeni előtéletükre vall. De most tényleg, teljesen versenyképes, átlagnál picit minőségibb autó, ami egy Astránál, Focusnál legalább 400e-rel olcsóbb, drágának nevezni, ez nonszensz.
Ugyanaz a taktika mint a riónál. Rio Lx Base 1,99 de nincs benne szervókormány LX ami csak a szervókormánnyal több 2,299. Itt meg a klíma felára aránytalanul magas 400.000 forint. Persze ettől még nem feltétlenül rossz vétel, ha összehasonlítjuk a versenytársakkal.
Utánakérdeztem az áraknak és a felszereltségnek is. Az árak úgy vannak ahogy a másik fórumról átvettem és felraktam. A felszereltség, a kereskedő szerint az a jó felszereltsék ami a tatabányai kia karácsonyi-nagy oldalán fenn van. Azt hiszem már belinkeltem.
400e felár a klimáért azért elég durva, amikor a szlovákoknál átszámolva csak 270e Ft. Felszereltségi lista van valahol? Mert ami karácsonyi-nagy kia szalon honlapján szerepel tervezetként az kicsit eltér a szlovák felszereltségi listától. Jó lenne látni, hogy ezekért az árakért mit adnak.
Azt is mondhatnám ezt nagyon elbaszták! Mármint az árképzést!!! Ezzel az árral hiába a 7 év garancia a Kia marad ami volt:egy kiváló műszaki szinvonalú gépkocsi amitől idengenkednek majd a (magyar)vásárlók és UGYANANNYI PÉNZÉRT inkább az ismertebb európai vagy japán márkákat választják!
Szerintem az 1.4 EX sajnos nem 3.5 lesz, ( inkább 3.75) de a további gondolatmanet is hibás az 1.6os dízel és a 2.0 dízel között csak regadóban (2006) van 250ezer különbség. Szerintem egy 2.0 TX CRDi ötajtósan is 5 fölé csúszik. A kombi pedig csak egy év múlva jön.
sztetek 2.0 dízel TX kombi mennyibe fog fog fájni, mert csak úgy nagyjából számolgattam, mert ugye valaki írta, hogy 1.4 EX kb.3.5 milla lesz. Számoljunk, TX felára legyen mondjuk 3-400e, mondjuk 1,6 dízelé legyen 500e, 2.0 mondjuk további 2-300e. Kombi felár is mondjuk 300e. Tehát, 3,5+0.3+0.5+0.2+0.3, tehát én úgy számolom, hogy 4,8-5 millió, sztem teljesen korrekt ajánlat 5 millióért, többiek min. 600e-rel többe vannak. Ha meg netalán 4,7-be kerülne, az istenkirály lenne sztem, vagy ne álmodjak? :).
Íme egy tervezett felszereltség (apró változások még előfordulhatnak):
LX Base (az 1.4i, 1.6i és az 1.6 CRDi motorokhoz): Szervókormány, Állítható kormány-magasság és dőlésszög, Vezető- és utasoldali légzsák, Oldallégzsákok elöl, Függönylégzsákok, ABS (blokkolásgátló), EBD (fékerő-elosztó), Biztonsági övfeszítők, Kulcsba integrált indításgátló (immobiliser). Fedélzeti számítógép, Elektromos ablakemelők elöl, Központi zár, ISO Fix gyerekülés-rögzítési pontok, 1/3-2/3 arányban osztva dönthető hátsó ülés, Kormányról vezérelhető MP3-as CD-s rádió, Akkumlátorőr, 185/65 R 15-ös Michelin abroncsok, Színezett üvegek, Színrefújt lökhárítók
LX (az 1.4i, 1.6i és az 1.6 CRDi motorokhoz): Légkondicionáló, Szervókormány, Állítható kormány-magasság és dőlésszög, Vezető- és utasoldali légzsák, Oldallégzsákok elöl, Függönylégzsákok, ABS (blokkolásgátló), EBD (fékerő-elosztó), Biztonsági övfeszítők, Kulcsba integrált indításgátló (immobiliser). Fedélzeti számítógép, Elektromos ablakemelők elöl, Központi zár, ISO Fix gyerekülés-rögzítési pontok, 1/3-2/3 arányban osztva dönthető hátsó ülés, Kormányról vezérelhető MP3-as CD-s rádió, Akkumlátorőr, 185/65 R 15-ös Michelin abroncsok, Színezett üvegek, Színrefújt lökhárítók
EX (az 1.4i, 1.6i, 2.0i és az 1.6 CRDi motorokhoz): Automatikus légkondicionáló, Szervókormány, Állítható kormány-magasság és dőlésszög, Vezető- és utasoldali légzsák, Oldallégzsákok elöl, Függönylégzsákok, ABS (blokkolásgátló), EBD (fékerő-elosztó), ESP (menetstabilizáló rendszer), Aktív fejtámlák elöl, Biztonsági övfeszítők, Áll. deréktámasz az első üléseken, Állítható vezetőülés-magasság, Automatikusan sötétedő belső tükör, Kulcsba integrált indításgátló (immobiliser). Fedélzeti számítógép, Elektromos ablakemelők elöl és hátul, Távirányítós központi zár, Riasztó, Esőszenzoros ablaktörlő, Elektromosan állítható és fűthető külső tükrök, Könyöktámasz a hátsó ülésen, ISO Fix gyerekülés-rögzítési pontok, 1/3-2/3 arányban osztva dönthető hátsó ülés, Kormányról vezérelhető MP3-as CD-s rádió, Ködfényszórók, Akkumlátorőr, 205/55 R 16-ös Michelin abroncsok, Színezett üvegek, Színrefújt lökhárítók és külső tükrök
TX (előre láthatólag csak a 2.0i és a jövő nyáron megjelenő 2.0 CRDi motorokhoz): Automatikus légkondicionáló, Szervókormány, Állítható kormány-magasság és dőlésszög, Vezető- és utasoldali légzsák, Oldallégzsákok elöl, Függönylégzsákok, ABS (blokkolásgátló), EBD (fékerő-elosztó), ESP (menetstabilizáló rendszer), Vízlepergető színezett üvegek, Aktív fejtámlák elöl, Biztonsági övfeszítők, Állítható deréktámasz az első üléseken, Állítható vezetőülés-magasság, Automatikusan sötétedő belső tükör, Fémbetétes műszerfal, Fém küszöb-burkolat, Kulcsba integrált indításgátló (immobiliser). Fedélzeti számítógép, Elektromos ablakemelők elöl és hátul, Távirányítós központi zár, Riasztó, Esőszenzoros ablaktörlő, Elektromosan állítható és fűthető külső tükrök, Könyöktámasz a hátsó ülésen, ISO Fix gyerekülés-rögzítési pontok, 1/3-2/3 arányban osztva dönthető hátsó ülés, Kormányról vezérelhető MP3-as CD-s rádió, Ködfényszórók, Tolatóradar, Tempomat (sebességtartó automatika), Hazakísérő fény, Akkumlátorőr, 205/55 R 16-ös Michelin abroncsok, Könnyűfém keréktárcsák, Színrefújt lökhárítók és külső tükrök
Ha minden igaz, a hosszú távú terv az, hogy az 1.4i LX Base ára 2.999 millió legyen, míg a diesel verzió 3.5 millió.
Elméletileg az 1.4 LX 3 199 000 Ft, az 1.4 EX 3 499 000 Ft körül lesz!
Volt (van) egy olyan importőri gondolat is, hogy legyen 2.8 M körül az induló ár, de sajnos kicsit elhúzódott a bevezetési dátum (dec. 5.), így nem lenne szerencsés, hogy rögtön az értékesítés megkezdése után (a szokásos jan. eleji áremelkedések következtében) ugorjon az ára.
Az oldalon látható műszaki adattáblázathoz csak annyit fűznék, hogy egyenlőre nálunk nem lesznek butított motorok sem a benzines, sem a diesel szekcióban!"
Íme egy személyes élmény SAJNOS NEM ÉN VOLTAM CSAK IDÉZEM!
"Én már vezettem a Ceed-et!!
Magas elvárásaimat teljesen felülmúlta! Jók a belső tér anyagai, jó a hátsó térkínálat! Sajnos a diesel autók csak tegnap este érkeztek meg Bp.-re, így azokat már nem tudták lepapírozni a mai napra. Az 1.4-es benzines érzésem szerint kevés lesz az 1 200 kg-hoz, de a mai m.o.-i biztosítási rendszer azt eredményezi, hogy ebben a szegmensben az eladott autók 80% 1.5 alatti, így a KIA most már nem engedheti meg magának azt a luxust, hogy ne kínáljon alulmotorizált autókat. Egyébként (már nem először) lehetett tesztvezetni a kategória-társakat is (Golf 5, Astra, Peu 307, Corolla, Megane) és azok is szarul gyorsultak! A saját mérési erdmények azért azt igazolták, hogy a Ceed gyorsult a legjobban (azért a 108 ló és a változó szelepvezérlés nem bújt ám el), de mivel eszméletlen csendben ment, ez másként érződött! Ettől függetlenül az 1.6 CRDi lesz az igazi!
Sajnos a legfontosabbat (ÁR) még mindig nem tudjuk pontosan, mert a gyártó (állítólag) naponta kétszer változtatja meg! Annyi azért biztossá vállt, hogy az előzetes becslések beigazolódni látszanak:
1.4i LX Base: 2 999 000 Ft ( szervó, 6 légzsák, ABS, EBD, közpoti zár, el. ablakok...
1.4i LX Cool: 3 199 000 az előbbieken felül ez már légkondis.
A diesel motor felára k.b. 450-550e Ft közt lesz.
Az autók "igaziból" februárra érnek csak ide, addig csak csurran cseppen valami. Akkor lesz csak majd egy nagy össznépi nyílt hétvége is.
Na ennyi."
Végül egy saját vélemény:
Állítólag december 5-én van a hivatalos bemutató. Az biztos a hivatalos Kia honlapon még nincs a személygékocsit között feltünteve a Cee'd.Baromi kiváncsi vagyok a diesel árára.Az már egyébként biztos, hogy az LX Base és az LX felszereltséget csak a manuális klíma különbözteti meg egymástól.Az árkülönbözet gondolom 200 ezer körül lesz a két alap felszereltségi szint között.Ennyit kóstál az alap klíma.Kicsit sokallom ezt, csak úgy poor magában. Az EX felszereltség viszont már király és baromi kiváncsi leszek, hogy az LX Base-hez képesti 12 db plusz felszereltségi elem (automatikus légkondicionáló,ESP (menetstabilizáló rendszer),aktív fejtámlák elöl,áll. deréktámasz az első üléseken, állítható vezetőülés-magasság, automatikusan sötétedő belső tükör,elektromos ablakemelők hátul is,, esőszenzoros ablaktörlő, elektromosan állítható és fűthető külső tükrök, könyöktámasz a hátsó ülésen,205/55 R 16-ös Michelin abroncsok,Színrefújt külső tükrök)mennyit kóstál majd. Tartok tőle ez a verzió diesel esetében szerintem át fogja lépni a 4 milliós határt.
1 Másik oldalon olvastam , hogy 2 999 999 Ft lessz az 1,4 es 109 lovas Ceed alapára , amiből a klíma kivételével semmi fontosabb extra nem hiányzik ! Ha valóban így lessz, akkor nagyon lealázza a gép a vetélytársait !Jó persze aki vett már újj kocsit az tudja , hogy ez 2 999 999 ft klímával , metálfénnyel, forgalombahelyezéssel , súrolni fogja 3,5 millát , de ha ennyi jót irnak a gépről miért ne érné meg !
Ma kintjártunk az osztrákoknál, láttam a parkolóban egy TX és LX felszereltségű Cee'd-et. A TX fullextrás automata váltós, bőrüléses változat volt, gyönyörű beltérrel. Az LX a másik véglet, a belterében szinte minden egyszínű fekete volt, pozitiv viszont, hogy a disztárcsák szépek, az ötágú alufelnit utánozzák, illetve kivül is fekete volt a kocsi és ebben a szinben nagyon dögös. Igy ráadásul esztétikailag nem romboló, hogy a külső tükrök mattfeketék voltak. Ami rondította az LX-et szemből az a ködlámpák hiánya, mivel a helyük nem túl szép gumiszerű borítássa van kitöltve. Összességében ezt leszámítva tetszett. Nincsen rajta semmi különösen izgalmas se kivül se belül, de az összhatás mégs jó.
Örülö,k hogy már két pozitiv cikk is van róla, az első az autó magazinban volt. Igaz, azt azért említhették volna, hogy milyen felszereltségűt teszteltek. A fotók alapján vagy EX vagy TX volt, mert azokban széria az automata klima és az USB port. Igaz az alufelni inkább a TX-re utal.
A dízelnél miért kell malmozni gázadáskor? A turbódízelnél van turbólyuk, de úgy tudom, a KIÁé nem turbódízel. Bocs ha alapvető dolgot kérdezek, de idáig még dízel kocsim nem volt csak benzines.
Nekem 1.5-ös változó szelepvezérlésű Honda motorom van, ami 115 lóerős, és egy Civic Kombi kasztnit mozgat. Nincs az az 1.6-os normál benzines kompakt, ami felveszi vele a versenyt. Igaz, hogy pörgetni kell, de még ekkor sem fogyaszt sokat.
Mivel a technológia hasonló, valami ilyet várok a Kia-tól is.
Az egyáltalán nem baj, ha egy motor felül húz. Ha utazni kell, akkor elpörög 1500-2500-as fordulaton és alig eszik, ha meg menni kell, akkor visszaváltasz egyet (esetleg kettőt) és odalépsz neki. Persze aki nem szeret váltani az vegyen dízelt, és várja meg míg a gázadás utáán még gondolkodik kettőt a motor, hogy most meginduljon-e.
ha lóerő és nyomatékgörbét találsz az engem is érdekelne. Igazából csak arra akartam rávilágítani, hogy a lóerő önmagában nem minden. Az 1.4-es motor a 137Nm nyomatékát a normális hétköznapi használatban csak ritkán elért 5000-es fordulaton adja le, mig a konkurens 1.4-es motorok 3400-4500 közötti tartományban típustól függően. Igaz az is tény, a Cee'd 1.4-ese hozza a legtöbb nyomatékot. Majd tesztvezetésen kiderül, végülis műszaki adatnak azt adnak meg amit akarnak. Egyébként én lennék a legboldogabb, ha az 1.4-es is elég lenne a kasztnihoz de az eddigi tapasztalataim alapján egy 1.4-es motor általában típustól függetlenül kevés szokott lenni egy 1.2tonnás kocsi normális mozgatásához. Nincs valami infód hogy itthon mikortól forgalmazzák a kocsit? Idáig decemberről tudok.
Nézd egy 1.4-es motor nyilván nem 1.6-os de a Ceed 1.4-ese mindenképp jobb a konkurenseinél. Utánanézhetek a nyomatékgörbének de szerintem semmiképp sem rosszabb a többieknél. A motor változó szelep vezérlésű minden szempontból korszerű.
Nem értem a felvetésed. Ebben a kategóriában minden kocsi 1.4-es motorral indul. Opel Astra, Ford Focus, Megane, Golf, P307, Corolla....stb Ráadásul a Ceed alap 1.4-es motorja 109 LE-s ami a fent emletettek 1.4 -es motorjainál lényegesen erősebb.
az árak szlovák koronában már megvannak: http://www.autorevue.cz/default.aspx?server=1&article=10428
kiváncsi vagyok mennyi lesz itthon. ha az alap az 1,6 motorral lenne akkor nem lenne rossz vétel, de tartok tőle ekkora kasztnihoz az 1.4-es kicsit kevés lesz.
gyorsan végigfutottam az összes KIA kereskedés weblapját, hát aáltalában nem nagyon frissítik őket, sok helyen még a Kia Rio az újdonság, az általad beszúrt oldal az egyetlen ami konkrét információkat is közöl...
Örülök, hogy rátaláltam erre a topicra. Én Rio tulaj vagyok de teljesen lenyűgözött a Ceed. Folyamatosan keresem a róla szóló infókat lassan megjelenik néhény adat a megyar kereskedések oldalain. Megosztok veletek egy linket amelyen elég sok kép és adat valn. Itt már a felszereltség is látható. http://www.karacsonyi-nagy.hu/kia/index.php?menu=ceed
igaz a sportváltozat jóval dögösebb, de azért kellemes a formája, ráadásul a tervezője magyar: http://www.vezess.hu/magazin/ujra_magyar_nev_az/8738 Úgy tűnik, lassan a Kiánál is megtanulnak formát tervezni.
sajnos árról nem tudok. Hát ha az ár is ugyanannyi lesz akkor tényleg nem éri meg, mert az értéktartása a koreai kocsiknak ha jól tudom elég rossz. Majd decemberben kiderül.
A Cerato utódja elég jónak tűnik: www.kia-ceed.com Az év végétől beindul az európai forgalmazás, szlovákiában Zsolnán gyártják majd. Ami viszont nem semmi, hogy 5 év garanciát adnak a kocsira és 7 évet a motorra. Kiváncsi leszek az első tesztekre.