Bőr váltószoknyád váltógomb nélkül nincs véletlenül? Vagy M-technik váltógomb ami még érdekelhet vele. (tehát nem az M logos hanem a csíkos) bár ezt te biztos vágod...
Alapajárat ügy engem is érdekel és van is elképzelésem miért csináják ezt az M20-ak. Ha tudod nélkülözni a kocsid akkor hagy itt nálam valamikor, van itt tartalékban a versenyautóhoz egy komplett 100%-os M20, amin minden működött.
nekem szar a kijelzőm, befolyt az alsó részén. érdekel a dolog. meg ha van hőmérős fékhűtó az is kellene ha van. az E30 rally meg ott volt a szeren látványban. :)
kérdezni kell. a poweren kereste egy meber, írtam neki, megvette. :) már nincs több csak kijelzőm. ha esetleg valakinek van kisboard csak az szar benne abban tudok segíteni.
Így karácsony derekán nincs valakinek valamilyen e30 vagy e30 m3 posztere, vagyis inkább plakát téma érdekelne minél nagyobb méretben, ami esetleg csak porosodik.. vagy több is van belőle... vagy csak simán útban van. :)
Valami fórumos tarifáért, kicsi pénzért szívesen átvenném. :)
ugyanezekkel a feltételekkel adtam postára egyet 12-ért kedden. :) nem láttam még olyat, hogy ne lenne csati a boardnak műszeregységben. kislámpást nem bontottam, abban lehet volt olyan.
Megjött ma a kisboardom, teljesen meg voltam győződve róla a tudásából adódóan hogy ennek nem kell majd csatlakoznia a műszerfalamhoz. Nem a f.szt.
Nekem meg az ugye nem csatis... :(
Csak tudnám minek kell a dátumnak/órának/hőmérsékletnek tacho...
Ezvan... szal keresek makulátlan állapotú (tehát minden működjön benne) M20B20hoz való műszeregységet aminek van a hátán csatlakozó a boardhoz(sárga csati középen)
Vagy netalán máshová kellene dugni esetleg a board sárga csatiját?
Bár nekem tök egyértelmű hogy ott van annak a helye... :(
Ha jó helyről veszed a sperrt, meg tudod úszni 40-50 közt, és ha levonod belőle a mostani difid árát (kb15-20), akkor már csak 30e Ft. Én se hittem benne, de a legnagyobb királyság :D
Ha már sperr, nekem is lenne egy kérdésem. Gyári 25%-os nagyházas sperrem van, 3.73-as. Már egy párszor megtréfált 1-1 jóképességű körforgalomban. Az esetek többségénél szépen elkapja az ívet, és akkor lehet játszani a gázzal, akár több kört menni kopp kormánnyal, stb. DE néha úgy csinál, mintha nyitott difi lenne. Hallom, hogy a belső kerék elpörög, és tolja az orrát. Ilyenkor rárúgok a kuplungra, és egy icipici gázfröccsre is keresztbeáll. Kopottak lennének a lamellák, vagy mégis mi lehet a probléma?
Financiálisan nincs hozzá kedvem. Stratégiai célokhoz kell a lelkesedés. Meg aztán épp most ölök bele újabb 200k-t a kocsiba (új hajtásrendszer), és még mindig marad tennivaló. Egy sperresítés meg elvinne vagy 60-80ezret. Előbb-utóbb úgyis lesz, csak nehogy úgy járjak, mint a hőn áhított 16'-os Alpina felnikkel. Két éve még 400 Euro-ért mentek, ma már -ha egyáltalán akad az ebayen- simán elkérnek értük 2-2,5x annyit.
annyira nem nézted be.. mikor megláttam a képet először azt hittem az enyém :) igaz az valamivel blau-bb :) amúgy ha kék áll mellette zöld az autó.. ha zöld akkor meg kék :) nagyon szép a járgányod! várom már hogy az enyém is így egyben legyen..
Pillangó volt állítgatva, majd még játszok vele, de elég nehéz belőni úgy, hogy álló helyzetben tudja mi a dolga. :) Melegen nincs vele gond. Igaz, az előző tulaj tett bele valami mókolást, ami szerintem a melegindításra van hatással. (egy relé, ami az indítómotorral és a hőmérséklet jeladóval is össze van kötve)
Az egyik kollégámnak megvan ez a játék, nagyon dícsérte. Rá is kérdezek nála. Bár ha igaz, amit írtok, márpedig miért ne lenne az, akkor nem fogom tudni megúszni a sperr beszerzését. Pedig szerettem volna. Tényleg: a sperr egység (és ezúttal csak az) minden nagyházasban ugyanaz? Netán az E34-é is jó bele?
Nemtudom virtuálisan mennyire szoktál driftelni :D, de van egy nagyon jó játék ami elég életszerűen adja vissza azt, hogy milyen a rendes difivel, és milyen ha sperrel mész. A játék neve: Live for Speed (www.lfs.net) Ha kell bővebb infó a gameről akkor szólj.
Aha. Akkor a sperr hiánya miatt nem jutok tovább ennél én sem? Egy rövidke ideig szépen megy, aztán vagy besokall vagy kijövök belőle, de fenntartani nem tudom.
Szerintem is sperr nélkül nehéz. Nekem sincs (18i) és esőbe nálam is csak annyi van, hogy enyhe fröccs kuplunggal, megindul a kocsi, pici íven tartás, aztán szedem össze, mert elkezd eldifferálni és nem megy tovább. Persze ha lenne nagyobb hely meg minden, akkor jobban lehetne gyakorolni... Jöttem már ki rükibe körforgalomból :P Az is egy lecke volt...
Sperr nélkül szerintem nehezebb az egész művelet,mert bármikor lediferál a könnyebbik oldal.Mondjuk ha van lendület akkor egyszerűbb...hóban meg nem is kell sperr:) Ha besokalni készül az autó szerintem gáz elvétel,ha nagyon vészes, akkor már kuplung ki és össze szedni az autót.
Egy tőlem szokatlan kérdés: drift. Iszonyú láma lesz, előre is elnézést kérek.
Szóval, tegyük fel, hogy enyhén csúszik az út, kanyar van, vagy körforgalom, vagy valami hasonló, de ez tulajdonképpen irreleváns. Beérve az ívbe, adok egy nagyobb gázt, mire a kocsi fara elindul kifelé, de ez is a cél (25i, sperr nélkül). Mivel lehet szabályozni az ívben maradást, a nyilvánvaló kormányzáson kívül? Úgy értem, mit lehet tenni az ellen, hogy a kocsi besokalljon és megpördüljön? Gondolok itt például arra, hogy esetleg a gázból kell elvenni, vagy ilyesmi?
Hétvégén szétszedtem a műszerfalat, mert az egyik zöld színű szervízkijelző csak egy kis műszerfal "simogatás" után villant fel. Szóval kiszedtem azt a panelt, amibe ezek a ledek vannak. Haljítkattam finoman a tüskéken, majd visszaraktam és mostmár megy.
Viszont azóta a benzinmutatóm a piros közelében már nem imbolyog és nem villan fel a lámpa ahogy szokott régen. Korábban azt csinálta, hogy akár még a piros felett is kigyulladt, a mutató meg táncot járt a piros és a 20 között. Lehet, hogy valami most kontaktos lett?
Üdvözlet mindenkinek!
Engedjétek meg, hogy közzé tegyem itt az E30 fórumban is ezt a közérdekű információt a Székesfehérváron és környékén élő BMW szimpatizánsoknak:
Tisztelt BMW Barát!
A Magyar BMW Autóklub 1962 elnöksége elhatározta, hogy a minden BMW tulajdonos számára előnyös klubmozgalomban való részvétel elősegítése érdekében helyi szervezeteket hoz létre. Ezek megalakulását ott tervezzük, ahol szándékunkat legalább 15 BMW Barát, a területileg illetékes BMW márkakereskedés és a Megyei Rendőrfőkapitányság Közlekedésrendészeti szervei támogatják.
Székesfehérváron, 2008 december 19-én, pénteken 18:00 órakor a Rack Autó Kft. bemutatótermében (Szent Flórián körút 6.) tartunk alakuló ülést a Székesfehérváron és környékén élő BMW Barátok részére.
Az alakuló ülés napirendje:
1. Tájékoztató a világméretű BMW klubmozgalomról
2. A BMW klubtagokat megillető kedvezmények
3. A helyi szervezetek, csoportok lehetőségei
4. Belépések a klubba, támogatottság megállapítása
5. Javaslatok az éves munkatervre
6. Az éves munkaterv elfogadása és a 3 tagú vezetőség megválasztása (csoportvezető, titkár, gazdasági felelős)
Alakuló ülésünkre tisztelettel meghívjuk és kérjük segítsen, hogy azon minél több BMW Barát jelen legyen.
Tisztelettel:
Magyar BMW Autóklub - 1962
ez se rossz ... de hogy ez forgalmival rendelkezne, azt kétlem, nincs az a korrupt vizsgáztató... .....esetleg egy Űrgammák sorozatba beférne :-D
http://www.vatera.hu/bmw_egyedi_112846306.html
"Eladó a képen látható egyedi BMW 320-as karosszéria. Tehát nem teljes autó. Alkatrésznek kitűnőek az elemek, a spoilerek, sőt ezek lemásolásával további idomok készíthetők más típusú autóra is. Az idomok űvegszálerősítésű műgyantából készültek. Sportfutómű, sperr difi. Forgalmival rendelkezik. AJÁNLATOKAT IS VÁROK KOMOLY ÉRDEKLŐDŐKTŐL!!!!"
hhhhhhhhhhuhhhh.....most találtam ezt a szépséget:
"E30 325iX telyes motor generálos esetát (számlákkal és egyáb iratokkal tom tanusitani) kb. 3- honapja azóta 1200km-ert futótt (még bejáratós, 1év garancia van a mocira!!) elötte kb.80% ban felujitótt fótomü,Telyes fényezésen és kasznizáson esetátt kb 2hete (nem a rozsdára lett gittelve tipusu fujás volt ujj elsö/hátso sárvédök!!hátso sárvédö dóbperemek,küszöbök kikasznizva..)RECARO sportülések M-tec1-es hátsólökös,foliázva ,elektrómos tetöablak,ABS,4- tárcsafék (itt is ujj BREMBO Sport féktárcsák és betétek)Pioneer cd-lejátszó...Nagyon sokminden van még benne kérésre küldök képeket!! (Az autó ár alatt eladó.... nekem 1.2-mill ba van!!!) Az ár 1-kis mértékben még alkuképes!!"
Sziasztok keresnék 1-2 dolgot Nagylámpás 2ajtósba elektromos ablak mechanika kapcsoló nélkül Ködlámpa kapcsolóval iS koptató M techII kormány Esetleg M techII cuccok kivéve nagyszárny Lehetőleg pest-észak pest megye Kösz
a fékfolyadék a vizet köti meg, ezért csökken a forráspontja ha felmelegszik, felrorr, és gőzbuborékok lesznek benne annyi a különbség, hogy ha levegős, akkor hidegen és melegen is csinálja, ha öreg a folyadék, akkor csak melegen
van bőrös váltógombod? kell! bocs, nem is emlékszem hogy beszéltünk róla küldj egy számlaszámot emilben, válaszban megy majd a cím menni nem fogok tudni
Help! Tudja valaki, hogy a 25i motronic mi alapján számolja az alapjárati fordulatszámot? Konkrétan a hideg alapjárat 1500, a meleg kb. 1000. Viszont: ha megállok (pl. lámpánál), akkor olyan 3-4mp gondolkodási idő után visszaejti a gyári értékre.
Ez nem a levegős fékrendszer egy tipikus tünete? Amúgy nálam ez úgy néz ki, mintha hidegen sokkal jobb fékhatásom lenne, mint felmelegedett állapotban. Ellenben pumpálásra nem változik, mindíg ugyan olyan kemény, vagy ugyan olyan "puhább".
Szerintetek öreg fékolaj a rendszerben tud rapszódikusan változó fékhatást produkálni menet közben? Illetve milyen tünete van annak, ha öreg a fékolajam?
ABS-el szerelt autót is ugyan úgy kell légteleníteni, mint egy simát? (Olajjal feltölt, kis csövecske a légtelenítő csavarra ami fékolajba lóg, csavar megnyit, pumpál, elzár. Sorrend pedig jobb hátsó kerék, bal hátsó kerék, jobb első kerék, bal első kerék.)
Anno egyféle tán 55Ah-s Optima akkumulátor létezett, de ez is asszem 950Ah indítóáramot tud. Ráadásul ez hidegben is alig csökken.
Egy ilyen simán elindít bármit szerintem...
Ha valaki ilyet venne, ne lepődjön meg hogy a normálhoz képest fordított polaritásu... Esetleg kicsit át kell variállni a kábeleket, hogy elérjenek oda ahova kell.
Ha már ennyire akku kérdés,akkor kérdeznék én is. Nekem van egy gyári BMW akksim 55 Ah-s (nem tom hány éves,használtan vettem SOS-be mert távol otthonomtól lemerült egy Tecsós,biztos idősebb 5 évnél!) ,nyáron és olyan +5 fok felett semmi gond nincs vele.Igaz viszonylag már könnyen lemerül,az ősszel lenyitva maradt a kesztyűtartó és 3 nap alatt csumára leszívta.Viszont amint megérzi a 0 fok környékét indításnál hallani,hogy elég gyengus.Beindulni beindul vele csak hát eléggé hallani a hangján,hogy ha nem indulna valamiért elsőre akkor kb. úgy 3-4 indítózásnyi erő marad benne.Ha 2-nél több napot állok vele inkább le is veszem a sarukat mert nem merek kockáztatni.Én benne szoktam hagyni és állhat egy hetet is amikor vissza rakom a sarukat beindul vele. Ezért gondoltam veszek bele valami új nem gagyit.Vettem egy Vartát ami 74 Ah-s.Ennek az volt az oka,hogy amikor vettem még volt benne egy 500W-os erősítő.Azóta az erősítő ugrott akksi maradt és most azon gondolkodom,hogy kárt tud-e tenni valamibe (pl.:generátor,önindító)? Egyébként ezzel lehet akármilyen hideg csak úgy tekeri,hogy majd felszállok vele egy helyből.
Miután a múltkor értekeztünk erről, elvittem a riasztós emberemhez, kimérték, mindent rendben találtak. A pontos számra nem emlékszem, 10-es nagyságrendű mA volt. Azt mondta, még a led villogását is lehetett észlelni a műszeren, a kocsi alvó állapotában. Márpedig az nem egy nagy áramfelvétel, és ha még az is látszik a méréstartományon, akkor az egész fogyasztás sem lehetett nagy. Nem hiszem, hogy át akart volna verni, kicsi műhely, felkészült szakember, és régi ügyfele vagyok. Mindig elégedett voltam a munkájával, ezért is ragaszkodom hozzá már lassan 10 éve. Ja, és az akkut is megvizsgálták: 83-85%-osnak mérték. Tehát teljesen feltöltve az akkut hiába vinném így vissza a forgalmazónak, ezzel az értékkel nem cserélnék ki garanciában.
Nekem azért lenne jó egy penge akku, mert hetente egyszer használom a kocsit. Közben az átkozott black flash akkut mindig kiveszem (ha bent hagynám, 3 nap múlva megint halott lenne), és fent van a meleg lakásban. Ez még annyira nem is lenne gáz, bár a rádiót és az órát újra és újra be kell állítani, viszont az első 20 percnyi út nagyon sz@r, amíg a DME ismét magára talál. Fogalmam sincs, ez utóbbit miért csinálja ezt, de tudtommal az összes M20 így "működik". Mindegy. Rangoon-nak igaza van, ha minden nap autóznék, nem lenne gond, de mivel nem így teszek, az akku messze a leggyengébb láncszem, tökéletesen megbízhatatlan. Ennyi.
Nem akarok hülyeséget mondani (nem mértem utána), de mintha 2 furatot 1helyre szerkesztett volna... Ezt a képet még évekkel ezelőtt szedtem le valahonnan, élőben sajnos nem láttam.
Megnéztem ezt az Optima-t. Hát, olvasgatva a tudnivalókat, már majdnem magamhoz nyúltam, amikor egy honlapon elővillant az ára is. Basszus, ez egy összeesküvés! Akkura ennyi pénzt kiadni? Jó-jó, hogy 10 évig bírja, így végeredményben annyiba kerül, mint 2 másik, "menő" akksi, ami max 5 évet tud, de egyszerre ennyit kipengetni, ez bizony erősen demoralizáló :o(
Egyébként nem is láttam 74Ah körülit. Bár ha jól sejtem, itt nem is ez a lényeg, hanem az indítóáram. Nem? Droszi? :o) Egy 25i-nek milyen vajon melyik kellhet ezek közül?
Lekopogom, de eddig még sosem fagytak be a spriccnik... de persze ez nem jelenti azt hogy hülyeség :)
kis-nagy bc
Mindíg azt mondtam hogy majd nagy bc... naja.. de amilyen árfolyamon mennek most(30-35e) a törött vagy kijelzőhibás ütött kopott leharcolt példányok, persze stekker nélkül (+5) . Arról nem is beszélve hogy olyan szerencsés helyzetben vagyok, hogy műszercsoportot is cserélnem kéne miatta, ami még +minimum egy 10es...
Mivel 10 körül eszik a kocsi akárhogy bánok vele, ezért fogyasztást, hatótávolásgot számolgatni... 10el valo osztás-szorzás még megy ugyahogy, :)
ja és kevesebb sajnos ugy sem lesz :(
így lehet kis bc lesz a befutó... mert azért a tik-tak óra nem állapot :D
mintha Droszi írt volna régebben olyat, hogy a nagy bc gongját gyárilag rá lehet utasítani arra hogy "gongoljon" ha égnek a gyertyák és nyitva az ajtó...
stopper? az kicsiben nincs. van a bekapcsolható ME (memory) funkció, hogy 15sec-mal egész óra előtt püttyög, hogy kapcsolj át hírekre a zenehallgatásból :-)
szó mi szó, se a kicsi se a nagy board nem sok mindenre jó, vagyis inkább úgy fogalmaznék, hogy nem hiányzik, ha nincs.
esetleg a télen a külső hőmérő 3C alatti fagyveszély bejelző gongja hasznos, de hát ezt már kb. 10 évesen is tudjuk hogy milyen hideg van. szóval az is csak hosszú utakon (pl. hegyeken keresztük autózva) hasznos és kis BC is tudja.
nekem kis BC van, de biztos lesz nagy BC is, mert az "kell". jól néz ki a sok gomb főleg ha világít sötétben. :-D
A leghasznosabb talán a check, de csak ha 6 hengerese van valakinek, különben beépíteni irtó macera. Na meg a tempomat még jó dolog.
Sokkal. Nagy tud átlagfogyasztást, hatótávot, átlagsebességet, kódos inditást, beállított limitet, és innen amit a kicsi is tud: hőmérő, óra/dátum, stopper. Kicsim sose volt,a nagy meg most lett tehát nem biztos a válaszom, de kiindulási alapnak talán jó.
Valaki írta a múltkor, hogy hátsó fék felújításához van eladó valamije. Nem emlékszem pontosan mi volt az, de ha az illető magára ismer fejtse ki kérem.
nekem TOPLA van, még 4 éve ezzel vettem a kocsit. mindig pöccre indult, télen nyáron. első évben télen is utcán állt, de soha nem volt baja, pöccre indult.
egyszer merült le full, mert sokáig kellett sötétben vészvillogóznom, de alapos feltöltés után ismét totál üzemképes.
szerintem az a titka az aksinak, hogy én mindennap használom a kocsit.
vezető márkák aksijai manapság már nem nagyon mennek tönkre, csak az a baj, hogy ha valaki csak hétvégén használja, vagy ritkábban, akkor az élettartam tuti lecsökken, bármilyen jó aksi legyen az.
1. Az átlagsebességet álló autonál is számolja. Akkor ha otthagyom mondjuk éjszakára. Így reggel induláskor az átlagsebességem 1km/óra, és tizedenként nő, amig nem resetelem. Ez jól van így?
2. A reichweite valamiért 48 és 50km között változik fel és le, pedig a tank tele van. Mentem vele vagy 100kmet, de ez nem változott. Miért lehet ez?
A környékemen hirdetnek egy e21 315-os gépet, működésképtelenül gyújtáshibával (tehát nem indul). Mik lehetnek ilyenkor a lehetőségek? Mire érdemes még oda figyelni ennél a típusnál? Gondoltam hátha ért itt hozzá valaki....
Nekem Varta van benne, és teljesen jó már régóta. Pedig még rázkódik is rendesen a sok fos úton. :) Amúgy szerintem nem annyira a márka (jó a gagyikat kivéve), mint inkább az a nem mindegy, hogy a generátor körül tuti-e minden, mert akármilyen jó aksi pikk-pakk elcsesződik, ha nem megfelelően töltődik vissza. Szerintem :)
Nekem Bosch Silver van 2004.6 havi ha jól emlékszem és tökéletes. Egyébként gergelyTDS árul gyári akkukat az E34 fórumon, igaz használtak, de olyan fél éves körüliek. Az egy gyárinál semmi, mondjuk garit nem adnak rá ha jóltudom.
Budapestre mindegy milyen aksit vesztek, oda terepjáró akku kell. :D zselés. a savas előbb utóbb cellazárlatos lesz a sok rázkódás miatt. szerintem. műszakira hordok kocsikat már előfordult a régebbi akkunál többször is, hogy nem indult be műszaki után mert szétrázatták. azt lehullott az a szulfátos genyó és cellazárlatos lett.
Banner akksival soha nem volt semmi bajom. Kérdezd meg mennyibe kerül a gyári BMW akksi, az egyik haverom olyat vett bele(neki minden BMW az autóban:D), és teljesen elégedett.
Exide XXL-em van. Lehet, hogy jó akksi, de én kiábrándultam ebből a márkából. Én visszavinném a helyedben. Lehet, hogy másfél évet fog bírni, nem 4-et, de azt ingyen, hiszen a garancia meg kell hogy újúljon visszavitelkor. Amúgy meg a fene se tudja, hogy melyik a legjobb. A Bosch Silvert dícsérik sokan, talán azt. Bár az Exide sem 10-20e Ft- os kategória. A jobb pozitívos 26, a balos 33e volt idén év elején, amikor vettem. Egyébként ha már témánál vagyunk, tegnap cserbenhagyott a rohadék. Reggel fél5kor indultam el otthonról, és hutyutyu. Hát persze hogy olyankor még segíteni se tudott nekem senki... Elkéstem. Eggyel több ok, hogy kirúgjanak....;S
Dezs! Az Exide melyik modelljeivel kínlódtál? Csak hogy legyen egy kis plusz infóm. Az a helyzet, hogy vehetnék akármilyen akkut, de olyat még nem hordott a Föld a hátán, amelyikkel kivétel nélkül mindenki elégedett lett volna. Bosch, Varta, Exide, stb... mindről lehet találni rémtörténetet. Ugyanakkor noname akkuk is tudnak maradandót alkotni. 100%-os biztonság nincs itt sem. Valamit vennem kell, mert a mostani (Black Flash) másfél évesen már dögrováson van. Ha most visszaviszem garanciába, adnak egy ugyanilyen szemetet, amivel legkésőbb másfél év múlva ugyanitt leszek. Akkor inkább eldobom, és meglátom, mit tud a jó nevű gyártó menő modellje. Amúgy Te milyen akkut vennél, ha nem lenne korlátozva a keret? Értem ezalatt, hogy nem a 10-20k intervallumból kell választani.
Ne benéztem a képen, nem ilyenem van, de hasonló okokból kérdeztem én is, mert én sem láttam még olyat élében másikat mint az enyém... CSak hasonlított a képen a szín...
Nem aluminium, nem gagyi, egyedi tervezés, nyomott, lézervágott talpak így illeszkedik a toronyhoz (testkábelnél kiablakolva), középen állítható, ami nem dísz, a merevítő képes a bedőlt tornyokat eredeti méretére visszatolni. Avi hegesztések. Igény szerint nyersen vagy, színterezetten kérhető. Minden m10,m20,m30,m40,s38 motorokhoz tempomat kicsit útban van de megoldható. Nem kisipari tákolás, nem bimbiacél, minden egyedileg tervezett szerszámon gyártva.
nem szorult a szénkefe,reggel felkeltem a kaptam a kabátomat és kiszedtem a generátor,kipucoltam meg miegymás,szénkefének a rugóját nyomogattam,hátha megszorul,de szét se kellet volna szedni ha tudom hogy ez a rohadt égő miatt van,azóta elmentünk Budaörsre 31-km-et és semmi baja,remélem jó is marad(kopp-kopp)
a szénkefe szorulhat is vagy nem érintkezik rendesen, nem csak a kopott a rossz, esetleg a kommutátor van már kicsit oda esőre én is azt csinálnám amit droszi írt, bár az izzónak jónak kell lenni, ha van néha töltés, esetleg kh lehet ott is, de akkor miért indulna meg magas fordulaton? ha nincs meg a 12v a gerjesztőáramod akkor próbáld meg a d+ot összeérinteni az akksi +ával egy 5 wattos izzót bekötve, közben mérd a feszültséget az akksin
köszi nem kell, megoldódott a probléma,képzeljétek az égő miatt nem kapott gerjesztést,amint kicseréltem jó lett fene hitte volna hogy egy rohadt égő csinálja a gerjesztést! Droszi kösz a tippet sikerült,motorcsere nélkül(csak vicceltem)! :-D minden jót!
Üdv urak.Éppen ma halt be az AC-m.Sose hittem hogy cserben hagy a bömim.De sajna igen.Valaki tud itt olcsón új AC-t szerezni?Az autóm 88-as 325i.Ha kell cikkszám akkor kiveszem belőle.Előre is köszi. tel.: 06204697410
A gumik nem hinném, hogy szarok, mert egyrészt mind a nyárival, mind a télivel ezt csinálja, és mindkettő szinte új és márkás, nem tecsó guma. Már látta 5 gumis, meg 4 felnis, kb. ennyiszer újra lett centírozva is, meg görgőzve az alufelni, vizsgálva a vasfelni meg minden. Ezért mondtam, hogy "kissé" tanácstalan vagyok már. A további szar, hogy nekem is utazósebességnél a legérezhetőbb. Lehet, hogy nick-et kéne váltanom :), bár annak idején is valami hasonló miatt írtam ezt hirtelen a feliratkozásnál a nick-hez :)
igen, a hátulja a rio felé :) épp sétáltam le a lépcsőn, a másikon, hallom h bröööööm bröööööm, odanézek, és az az e30, ami 5 perccel azelött, elsuhant mellettem a mester utcánál a zebránál, épp jött lefelé a lépcsön :) aztan a srác megáll, kiszállt, és elkezdtek gondolkodni. szoktak ott parkolni a lépcsö tetejénél, de ő most vmit nagyon elnézett. :)
neeem,utánajárok hogy akkor hol hibádzik,szomszédok nem örülnének a mindennapi reggeli padlónak!:-D
még egy kérdés,már vagy százszor kérdeztem,de nem tud valaki Budapesten egy jó szerelőt,aki vágja az e30-at?Englisman-t írták de még nem tudtam felvenni vele a kapcsolatot,és elvileg úgy tudom hogy most nincs műhelye.
segítségeteket szeretném kérni!ami történt, hogy a verdával,és mintha nem lett volna töltés...elhalványult minden az ablaktörölő meg se moccan,ezek után hazasiettem,leállítottam be se akart indulni,pár nap múlva beindítottam...ugyan ez volt a helyzet,ezért kiszedtem a generátort,mert a szénkefére gyanakodtam,de az jó volt,még van rajta bőven,kipucoltam meg minden,visszaraktam,és ugyan úgy nem jó.ráraktam egy műszert az aksira hogy sasoljam hogy mit csinál,azt az ablakba raktam és néztem mit csinál gázadásra,de semmi 11.6 környékén volt,és ment lejjebb,ha felkapcsoltam a lámpát akkor még jobban szívta és semmint nem ment vissza..."idegességemben"nyomtam egy padlót és jó lett 13.9V-ra beállt és el se mozdult,itt kis vigyort csalt az arcomra,leállítottam,indítom újra 11.6 megint nyomok neki egy padlót és megint jó13.9 és ott is áll, bármit csinálok ha benyomok mindent ventit, lámpát, indexet akkor is csak 13.7V ra ment le,aztán ha kinyomtam újra beállt 13.9-re!nem tudom mi lehet a baj a szénkefe jó,csak a fesz. szabályzóra tudok gondolni!szerintetek?találkozott valaki ilyennel?mit javasoltok mit csináljak? segítségeteket előre is köszönöm!
Én pl arra tippelek, hogy pontatlanul van kicentírozva. Amúgy meg lentebb lapozva olvasom, hogy Exide akksit akarsz venni. Nem akarok beleszólni, főleg nem a más üzletét rontani, de én nem vennék mégegyszer exide-ot. A korábbi Exide-om 3 évet se bírt, a mostani kb fél éves, de már a falra mászok tőle. Ha kint hagyom 1 napra az utcán, olyan keservesen indul, hogy csak na. Az a szerencse, hogy kb 1 mp után beröffen, de még 1 mp-et nem bírna tekerni. Ha lesz annyi időm, hogy levegőt vegyek, meg fogom nézni a hiba okát, mert ez nincs rendjén. Ezúton kérek elnézést Elemértől, Ádámtól és Fecótól, hogy kések az ígért dolgokkal, de legkésőbb jövő hét elejére minden ügy végére szeretnék pontot tenni. D.
Az nem lehet, hogy a gumik sz@rok? A régi téli gumijaim is ráztak, aztán lecseréltem őket, és a vibráció azonnal megszűnt. Egyébként jellemzően egy szűk sebességtartományban volt a legerősebb a rázás, alatta/felette kevésbbé. Persze a megszokott utazósebesség is ebben a tartományban volt :o|
Az elmélettel lényegében én is tisztában vagyok, csak nem értem még mi lehet a rázás oka, ha a már korábban említett cuccokat (csapágyak, tárcsák, betétek, felnik, gumik) mind újra cseréltem, és a nemrégi vizsgán is azt a visszajelzést kaptam, hogy minden rendben, szilentek is, gömbfejek is. Elképzelhető, hogy a geometria nem az igazi, ezt akkor majd ők jól megmondják, ha egyszer tudok időt szakítani és elvinni a gépsárkányt.
Te tudod. Alapos mintavételezés után mondom, hogy páratlan élményektől fosztod meg Magad, ha kor szerint differenciálsz. Márpedig egy Alpha-hím nem hagy ki semmi jót, nem igaz?! De ez már egy másik topic témája ;o)
Öreg tehén?!?!?!?! Hát Alpha, mi nem fogunk együtt csajozni járni, habár a jelek szerint éppen mi ketten nem vagyunk egymás konkurrensei. De legalább nem mondhatjuk azt, hogy ez a város túl kicsi kettőnknek :o)
AtiTDI! Hova küldted azt a mail-t? Nem jött semmi. Bár freemail-éknél ez nem újdonság. (bmwfahrer kukac frímél stb...)
Hátha van valakinek tuti lelőhelye. Szóval, szerintetek Budapesten hol lehetne a legkedvezőbb áron EXIDE akkut venni? És a másik: ha valakinél van kéznél gépkönyv, legyen olyan drága, és nézze meg nekem, milyen kell a 25i-be! (Szerintem 72 vagy 74Ah-s)
A belső AC-s AC-t magába foglaló bajonettes fedele, és a külső AC-s buvárcsőves fedele teljesen kompatibilis. Én most alakítottam külső AC-sra egy belső AC-s tankot. (a tőled lévő eredetileg IS kaszniban)
Más különbség is lenne kislámpás-nagylámpás tank közt??
107-es rajtszámmal mentem. Fekete e30. A 8-10 BMW közül én az utolsó voltam, utánam már egy Clio rajtolt. A második körben már nem láthattál, a vízpumpám feladta a harcot, így bár bejutottunk még a szervízparkba, de onnan már nem tudtunk tovább menni.
A 4 hónap 10 nap zavar. Mert járogattam Siófokra a nyáron és végig szoktam menni 140-150-el hajnali 5 fele a déli parton. Ha onnét kijön valami akkor megszívtam.
Engem csak szereléssel cseszegetnek :) Igazából szerintem is több értelme lenne. Kéne venni hozzá egy benzines E30-at, azon legalább futómű és fék is van. (szabályok szerint úgy tudom nem szabad hozzányúlni a fékekhez, innentől kezdve a zsiguli még inkább le van korlátozva) És végére kijön az, hogy nem is lenne drágább a mutatvány..
Melyik E30-assal mentél? ott a 120-130-as számok körül volt pár. A kerekek terpesztése szerintem lehetett szándékos is, talán jobb stabilitás miatt csinálták így vagy fene tudja. Vagy hogy beférjen a kaszni alá... :)
Persze hogy új.Én egy éve vettem első szélvédőt zöldet ennyiért,olyan mint a gyári csak nem BMW-s logó van a sarkába hanem salgoglass,salgotarjáni üveggyárba gyártják.autoboltos srác rendelte meg közvetlen az üveggyárból.
az az új az zsírúj? majd nyáron szerintem kell egy.. van hogy bepárásodik belülről vízes lesz és kb az istennek se akarja leszárítani. mondjuk olyan húsz perc után megérkezek ahová elindultam, de azért illene kilátni hátra.
Köszi. Időközben egy másik fórumon elnavigáltak Pásztóy-hoz (szintén Budaörsön), és mivel remek árakat adtak új gumikra, valószínűleg oda megyek majd januárban.
Ha a Nagyszőlős utcai brigádra gondolsz, igen, itt vannak a sarkon, szinte a benzinkút tövében. Nekem még Droszi ajánlotta őket, így hozzájuk mentem anno futóműállításra. Jó benyomást tettek rám, ha legközelebb kell valami, akkor is ide megyek majd. (Bár robogó-kerék centírozást nem vállaltak, ahhoz spec. gép kellene. De ez megbocsátható :o)
Remek! Nem bánom a logo hiányát, ha amúgy kiváló minőségű az alkatrész. Bár a napokban traktáltak a Unix-nál Corteco cuccokkal, mert ugyanaz épp nem volt Lemförder-ből. De akármennyire is istenítik, az mégiscsak olasz gyártó, és még ha be is válna, valahogy nem lenne jó érzés olasz holmit venni a kocsihoz. Még mindig a hideg futkos a hátamon, ha meghallom valamiről, hogy "olasz utángyártott"...
Sajna csak ritkán tudok erre járni, de most már kezdek elkeseredni és a Duna felé fordítani a gépet. Help please! Már cseréltem kerékcsapágyat, féket, felnit, gumikat (zsír új minden), de még mindig ráz a futómű bizonyos sebességtartományokban ill. sokszor fékezéskor is. Mi lehet még a bűnös? Gömbfej? Szilent? Gátló? Esetleg tudtok helyet, ahol tutira megmondják mi okozhatja? Hilfe bitte!
Jól tudom, hogy a diffid felújításakor Timken csapágyakat vettél? Mennyibe kerültek (kedvezménnyel vagy anélkül, mindegy)? Szerinted ugyanilyen drága lenne FAG vagy SKF kivitelben is?
Ez csak egy tipp:A szélvédő alatti (külső) rácsoknál (a levegő ott megy be a kabinba) valószínű sok mocsok(levelek,kisebb ágak,de leginkább por ami a vízzel megkeményedett sarat képez)eltömíthette a lefolyót,ott álhatott meg a víz és a fűtés box-on keresztül becsöpöghet. A megoldás:Felnyitod a gépháztetőt.Menetirány szerint jobb oldalról benézel és ott a tűzfalon kell lennie egy le eresztő gumi bizbasznak (szerintem meg fogod ismerni).Ezt kell kitakarítani mert valószínű,hogy az évek alatt megállt benne a sár.Csak le kell pattintani,de csak óvatosan mert már nagyon meg lehet öregedve,már már szinte kemény műanyagok szoktak lenni.Egy sima drót darabbal vagy egy csavarhúzóval ki tudod piszkálni.Ha kész vissza pattintod,de előtte WD-40-ezd be,hogy könnyebben felpattanjon. Még jobb ha ott a tűzfalnak azt a részét teljesen leszeded.Csak pár csavar fogja és teljesen ki tudod pucolni a ablaktörlő motor mellett az egész "tálcát"(nem tudom,hogy híjják gyárilag).Csak a kábel kötegeket kell előtte lecsavarni és félre húzni,utána kicsavarod az anyákat(ha jól emlékszek 10-ek),majd ki tudod emelni a panelt és mindenhez kényelmesen hozzá férsz.
Nekem is teljesen el volt tömődve és pont a héten egy másik haveromnak is ez volt a baj.Reméljük neked is csak ennyi.Az egész folyamat nem több mint 30 perc,ha a panelt is leveszed max. 1 óra.
Végre működik a nagyboardom! Ezúton is ismét köszönöm Droszi segítségét, okulás képpen, ha valaki mostanában szerelne be a hosszú zöld csatlakozókra kell figyelni ami magába a BC-be illetve a relédobozba csatlakozik - felcserélhető és nekem sikerült is :) ezért nem ment eddig a cucc.
Donisu nézd meg a fűtőmotor környékét nincs e eldugulva a tűzfalon lévő kifolyó, meg leellenőrizném a tetőablak lefolyóját is - ha van olyanod.
Először arra gondoltam, h biztos vhol befolyt a hűtővíz, mert (utcán áll szegény Bömbi) nem fagyott meg reggelre a víz.....de a tartályban ugyanannyi víz van...
Ettől függetlenül van erre esély?
2.
Ha beázásról van szó, akkor merre induljak keresni?
Hol a gyengéje?
(Carcass-nak volt hasonló, de neki asszem a szélvédő mellett folyt be...)
még szerencséd is volt, ez már a sebkorlát jelentős túllépésének számít, úgyhogy olcsón megúsztad
droszi, a szimeringek típusáról lehet tudni valamit? azt mondták Pécsen, hogy azt is beszerzik, csak pontosan tudniuk kéne mi az kíváncsi lennék mennyiért hoznák, a pécsi bmw-től megjöttek az árak, az sem veszélyes még van egy pár köröm mire festhető állapotba kerül a ház innen a 3-ast is cserélnem kell ugye? kösz.
A központi zár elektromos, vezérlője a vezető lábánál lévő hangszóró alatt van, ha eltávolítod a hangszórót, be tudsz nyúlni lentre, két csavar fogja kívülről. De felesleges lenne kiszedni, mert nem az halhatott meg, a zárszerkezet mechanikája régi simán befagyhat, majd nyáron kiveszed, felújítod, meg zsírzod, stb, és köv. télen nem lesz vele bajod. így télen -20, fokokban itt Schwarzwaldban nekem pl: a jobb hátsó ajtó lefagy, és ha kinyitom, akkor nem tudom becsukni, nem kattan rá a zárnyelv, csak ha bemelegítem a kocsit. Érdemes lenne akkor hamár ott vagy az elektromos kontaktokat is ellenőrizni, esetleg megnézni hogy minden motor működik-e.
Ma kaptam egy 30e csekket a Vasmegyei rendőr kapitányságtól. lakott területen 50 helyett 78. 4 hónap 11 nap után küldték ki. Gondoltam leírom hátha valaki okul belőle. Nem hittem volna hogy ennyi idő ez.
Nem dicsekvésből mondom de az enyém 5perc alatt leolvasztja még a jeget is.lehet hogy a tiédbe a fűtőszálak némelyike már szakadt azért lassú.Ha neked megéri15E kapsz új hátsóüveget és zsirul fog működni.
Tudtommal azoknak a szellőzőknek a kalaptarto szélénél az a funkciója hogy amikor becsukod az ajtót az utastérben keletkező túlnyomás ott megy hátra a csomagtérbe.Onnan meg a hátsósárvédő mögött lévő szellőzőkön át a szabadba távozik.
így télen nehezen nyílnak az ajtók. már a kulcsot elfordítani is nehéz mindig két kézzel csinálom, óvatosan bele ne törjem :S ha elfordítom se nyitja ki mindig mindegyik ajtót.
hallottam olyat, hogy a kalaptartó alatt egy vákuumos központi zár van benne, valószínűleg azzal lehet valami.. hát én ott nem találtam semmit. az infót nem egy e30 tudóstól kaptam..
még egy:
a kalaptartón a hátsó ablakkal ahol találkozik szellőzők vannak. annak semmi extra funkciója nincs? jó lett volna valami ablakfűtés :P:)
Csabálatosnak üzenem!nekem is csinált ilyet.Testhiba a hátsó lámpatest nyomtatott áramkörében.külön vezetékeken a kasztnirol adtam mindkét lámpának testet azota jó.
szevasztok!soros 6-os 20-as gépembe tönkre ment a viszkokuplungos ventillátor,mindig alapfordulaton megy,néztem újat bele de rohadt drága,lenne egy M40 motorosbol bontott 10E ért,állitolag jó,de halottam olyat hogy nem mindegy hogy hogyan tárolják és ha elfektetik vizszintbe akkor tönkre tud menni mert a bennelevő olaj befolyik a lamellákhoz, szerintetek igaz lehet?
Akkor kérdezek én is! Mi a teendő akkor, ha a check panelen menet közben egyszercsak kigyullad a féklámpa hiba ledecske. Megnéztem, semmi baja a lámpáknak, világítanak. Gondolom csak valami kontakt hiba lehet, na de hol és mi? Szerintetek?
Szevasztok! Lenne 1 kérdésem, mit jelent az, hogy kis házas és nagy házas sper? 324td-be milyet tudok rakni, ja és hogy tudom meg, ha veszek bontva, hogy az sper?
Tudna vki segíteni? nem találtam meg a RealOEM-on a világítós váltógomb tetején levő átlátszó fokozat kiosztós műanyag "fedelet". Szerintetek? hol lehet? vagy csak egyes típúshoz lehetett rendelni? 325i-hez néztem, van olyan M-es ahol nem csak a három csík megy felül "átlóba", de az nem a világítóshoz való. Olyat kerestem, aminek M van a közepén, tehát nem azt ahol a bal felső résznél megy a 3 csík, de nem találtam.:(
Sziasztok! A bmwpoweren egy srác árul chipeket. Van valakinek tapasztalata ezekkel? IS-be raknám, 10 % teljesítmény növekedést ígér és átlagos hajtással kevesebb fogyasztást. Valaki használ ilyet??
Sperr difinek van értelme, de egy Lada váltónak? Minek? Rakjál fel egy Getrag 260-at egy rövid difivel. Különben meg hosszú áttétel nem létezik, csak gyenge motor. :D
Az a bmw hidas lada elöttem ment pár autóval Mikun. Láttam párszor...
Elég érdekesen áltak azért alatta a kerekek. Erősen terpesztettek.
Saját teoriám az, hogy azért mert a hátsó lengőkarok keresztartóját a ladán nem lehet olyan pozicióba rögzíteni mint a bmw-n van. Annál szerintem lejebb van, igy hogy a kocsi kello magassága meglegyen a lengőkaroknak már erősen berugozott állapotban kell lenniük. Ée ez behúzza a kerekek tetejét...
Egyébként van a saját ladás versenyzői haveri körömbe is olyan aki a lada diffik sűrű elhalálozását bmw hid+diffi beépítésével kívánna megoldani.
Szép estét! NA szétszedtem a nemrégen vett motorvezérlőm és ez volt benne:
Látott már valaki ilyet? Az van ráírva hogy racelogic. Feltételezem valami chiptuning, örülnék is neki normális esetben, de az engie check lámpa hibát jelez mégpedig motorvezérlőt. Ebből adódott hogy szétszedtem a computert. Szóval ha valaki látott már hasonlót osszon meg némi információt erről a csodacsipről.
Vasárnap néztem Mikulás Rallyn egy kocka Ladát, VW TDI 1.9, Fiat váltó, valamelyik BMW hátsó híd. (gondolom E30-asé) Lengőkarok csatlakozásai minden felhegesztgetve, a srác nagyon dícsérte aki ment vele. Évek óta megy egyébként az autó, én csak most láthattam sajnos tulajváltás és újjáépítés után, régebben is érdekelt volna.
Srácéknak kéne építenünk egy zsigulit (szintén dízelt), muszáj bele valami rendes hajtást csinálni, nekem a BMW-t ajánlották. A Lada difi az első gázfröccsnél szétmegy ha tapad a gumi, 80-100e körül van hozzá egy sper - én egy "R"-rel írom, de a difi is két "F"-fel lenne helyes :-D -, stb. Egy E30 hátuljával állítólag nagyon jó futóművet lehetne csinálni és az egész szezont kibírja hiba nélkül.
Soha nem csináltam ilyet, egy feladat amit meg kell oldani. Kihívás :)
Nem tudom elhinni hogy nem lehet bele találni valami pótalkatrészt amivel működik. Mondjuk én alapbol vettem más vezérlőt de szar nézni hogy ott van a polcon egy másik amit nem tudok használni mert 1 darab tranzisztor kiment..
Nekem is ugrált. A hétvégén kicseréltem az LMM-et. Utána 2-3 percig szenvedett, mint előtte, majd gondolt egy nagyot és megjavult. Azóta (kopp-kopp) rendesen viselkedik.
Sziasztok! Ha már felmerült az angel eyes lámpa: http://www.spoilercentrum.hu/index.php?page=shop.product_details&category_id=85&flypage=flypage.tpl&product_id=178&option=com_virtuemart&Itemid=59 Ilyen "gyárias" fényű karikát külön lehet kapni? Mert most minden üzlet jégfehér színűvel van tele. Az általam belinkelt fényszóró minőségéről valakinek van tapasztalata?
Motorvezérlővel kapcsolatos fejlemények: Az a helyzet, hogy betettünk a motorvezérlőbe egy BD245 NPN tranzisztort és gyönyörűen elfüstölt.Kicsit utánaolvastam a dolgoknak és áll. minimum 20-25A 300V-ot tudó tranyo kell bele.Megérdeklödtem a Bosch-nál is a dolgot ott még a vezérlőt sem tudták beazonositani 2006 ban megszünt ez a cikkszám.Különben meg azt mondta a csóka, hogy jó esetbe is csak komplett vezérlő lenne a benne lévő alkatrészekkel nem foglalkozik külön a Bosch.Ugyhogy szívás szerintem nem faszoskodom tovább vele hanem lövök bele egy bontott vezérlőt aztán csókolom.
Kerestelek én is, aztán hétvége felé már meg sem próbáltam, egy perc szabadidőm nem volt. Köszönöm a fuvart. Az utalás nem gond, de kérlek, küldd el email-ben a számlaadatokat! Ha a jövőben is megfelel így, az utalás nekem kényelmesebb. De ahogy gondolod, végülis mindegy.
Egy diffis kérdés. Jól rémlik, hogy van olyan E34-es diffi, ami hátlapcserével felmegy az E30 alá? Mintha az 525i 24V diffije ilyen lenne. Meg tudja ezt valaki erősíteni?
Múltkor voltam nálatok lent egy fekete E34 530i, csak eljöttem mert csúnyán eleredt a hó:) Viszont most meg ki vagy kapcsolva, el tudlak érni valahogy?
hallottam már én is olyan ladáról ami alatt e30 hátsóhíd volt. sőt, a használtautón hirdettek kockaladát 25i motorral. :D úgy emlékszem abban a hirdetésben is emlegettek valami futóműcserét.
E30 komplett hátsó hídról szeretnék érdeklődni. Nem vagyok nagy BMW-s, nem ismerem a típust. Milyen sper van ezekben a difikben gyárilag? Lamellás? Milyen áttételek léteznek? (Esetleg egy kb nyomtáv is jól jön ha van)
Ladába kellene, hogy hogy ne legyen állandóan lefogazva a gyári gyenge difi. Ma láttam a szervízparkban egy ilyen zsigulit, állítólag valamelyik BMW híddal, eddig úgy néz ki nem lehetetlen a dolog...
Droszi! Bocs h megint zargatlak, de méricskéltem a szondánál: van 4 kábel: 2 fehér, 1 szürke és egy fekete, a 2 fehér között 0.35-öt mértem úgy hogy 200asra volt állitva a műszer. a többinél 1es tehát nincs összeköttetés. hol kéne még mérnem? lehet jobb lenne ha telefonos segitséget adnál :) bár tényleg nem akarlak fárasztani, de jelen esetben más nem tud segíteni. mailem publikus ha esetleg megadnád mégis a számod... köszi előre is :)
Az enyém már jó. Azt ne kérdezd mi volt a bibi, mert nem tudom. Kapott zsír NGK gyertyákat, csatikat "átmozgattam", fojtószelepház "ütközőjén" picit állítottam stb. és meggyógyult. Azóta egyszer se döccent. Annyira jó, hogy tegnap 160-180-as utazót nyomtam a pályán, meg sík terepen szélcsendben óra szerint 210-ig is elkocogott egyszer. A sok városi használat után egy kicsit kikoxoltam. :) A gyári vezérlés van még benne, nem cseréltem vissza. Január elején viszem műszakira, addig nem akarom csereberélni a Motronicot. Ami különben tuti, hogy az a chip jelent néhány lovat. "Visszafelé" sokkal hamarabb észreveszi az ember a különbséget. Gyárival gyengébb.
Sziasztok! Hátha valaki meglepné karácsonyra a kocsiját egy motorral :]
Van egy eladó komplett M30B35 motorom egy E34 535iből kábelköteggel, elektronikával mindennel együtt 90 000.- Pénz (váltó kuplung nélkül) Van hozzá E30 motortartó bak is (elfér vele a moci viscoval együtt) +25 000.- Komplett kuplung (tárcsa+szerkezet+lendkerék) +25 000.- Shortshifteres váltó + XX XXX.-
A motortartó bak + a váltó egyenlőre külön nem eladó, viszont ha egyben viszed motor+E30bak+kuplung+váltó akkor 155 000.- a szett :)
Hasonló problémám van egy ideje mint Szkátónak. Annyi különbséggel hogy nekem nem leejti a fordulatot hanem egyenletesen alacsony :)
Egyik naprol másikra jelentkezett, ha számít valamit akkor akksi saru volt levéve pár percre, valamint inspekcio volt kiütve, szelepfedél levéve. közvetlenül a hibajelenség előtt. Azota ment 1-2ezer km-et így, mivel anno azt a választ kaptam hogy a motronic csinál ilyet.. majd "megtanulja" a magasabb alapjáratot.
A minap lehúztam a pillangószelep alatti (ha minden igaz alapjárati szabályzónak hívják) csatit járó motornál... és láss csodát... tökéletes az alapjárat.
Hogyan tudnám azt kimérni, (ha egyáltalán van rá mód) hogy jó-e a cucc?
Feltételeztem vákum problémám is lehet, csöveket átnéztem, lehuztam-visszatettem, bilincseket is meghúztam. Az ég világon semmi változás, sem hidegen, sem melegen. Tudom, akkor lehetne ezt kizárni, ha minden vacsi új lenne, de előtte inkább kizárnám azokat a dolgokat amiket ki lehet mérni.
Eddig egyedül ez az első "pozitív" jel a probléma okára..
25e Ft volt a 4pogi+16csavar. Még nincs saját tapasztalatom, mert idén vettem és még csak 1-2 próba erejéig tettem fel, majd csak tavasztól lesz igazán használva.
37 mm a csavar. Amúgy láttam már olyan pogit is, ahol a 2furat közt semmi nem volt és még a csavar fejéből is kellett faragni, hogy elférjen mellette a másik. A srác így használja már pár éve és azt mondta még nem volt vele gond.
Lassan igen, már nálam a Black Hella. Csak az a baj, hogy nincsenek meg a rögzítő pöckök, és így nem tudom rárakni a lámpatesteket a keretre. Azért kérdeztem, hogy a Bosch meg a Hella megegyezik-e, mert akkor ideiglenesen összeraknám a Bosch csavarokkal, és legfeljebb olcsóbban adnám Neked a Boscht, vagy megrendelném az alkatrészeket hozzá, és azt Te kapnád meg. Csak hogy időt nyerjünk, mert hétfőtől meló van.
Kocsog japanok, hogy nem birjak az egzotikus felvezetoikre a tipusjelzest rendesen felirni!
Olyannyira japán, hogy ott virít rajta a Bosch logó :) Ez tipikusan az a cucc, amit nem fogsz kapni a legközelebbi barkácsáruházban. Hívd fel a legközelebbi Bosch Service-t, és kérdezd meg, mennyiért mérnek egy 30016-os Zündendstufentransistor-t.
Droszi! Akkor egyszer ha ráérsz akkor összehozhatnánk ezt a találkozót, átugranék hátha jutunk valamire ezzel a computerrel.. Meg még 1 dolog: ha jól tudom te seperc alatt ki tudod mérni hogy a lambda szonda fűtőköre oké-e. Ez lenne még egy nagyon nagy segítség.. Más: bekötöttem a check engine lámácskát, gyorsan ki is próbáltam a gázpedálos trükköt amivel ki lehet szedni hibakódot. Nekem 1211-es hibakód jön ki ami mellett csak ennyi van: DME Control Unit. Most akkor szar a motorvezérlőm? Hozzáteszem ez nem az a vezérlő ami tropa, ezt fél hónapja vettem..
Lenne egy kérdésem. Hella első lámpáknál ugyebár a 4 db lámpatest egyenként 3 helyen rögzül a kerethez. Ebből egy a lámpamagasságállító, 2 meg fix, ha jól látom. Na a lényeg, hogy a 8db fix kis fekete baszás megegyezik-e a Bosch lámpákéval?
Én e36 fórumról fordulok hozzátok,az a probléma hogy a barátom akinek e30 van kicserélte a műszerfalat megvilágitó izzókat csak nem jóra,mert a alacsonyabb watt számút rakott be,ezért elolvadt a téglavörös szint adó buborék.
Ebből kéne neki 2db,ha valakinek van és megválna tőle kérem hivja a :pannon98egy2három4egy számot Imit keressen. Délpesten lakik.
Január közepe-vége felé nekem is aktuális lesz 1 garnitúra gátló.
Ha esetleg másoknak is ráér addig... ha meg nem.. akkor nem. Csak jelzésképp írom.
Magam részéről még absz nem döntöttem el egyébként hogy milyen kellene, de azt gondolom koni bilstein sachs boge négyesből kerül majd ki a győztes. Ja és vékony gólyalábas a történet nálam.
Sok jót eddig nem hallottam róla, bár nekem nem volt még. Viszont lehet érdemes lenne összefognunk, néhány garnitúránál gondolom lehetne némi kedvezményt kicsikarni. Engem is érdekelne legalább 1 szett, (jóárasítva akár 2 is) utcai használatra.
az én hibám volt, nem tagadom:) még most is tetszik, de sosem tetszett igazán.nem bmw az én műfajom:) és sajna most nem tudok olyan hátsósat, amit megvennék. esetleg egy starion...de sajna pályán driftelni nincs pénzem, utcán pedig nem szabad nyomni. már pedig megőrülnék ha kész lenne alattam a 27i,vagy más erős rwd, és nem tudnám kihasználni. majd ha szétvet a pénz építek egy driftverdát.
Szerintem egy picit gyakorolni kellett volna,és nem csak gázt nyomni mint süket a csengőt..Annyira tipikus komolyan..tetszett míg nem volt gond vele, majd lecsukod a saját hibádból és eladod törötten..mert "eleged" van az rwd-ból..
Hello! Aluból semmiképp ne csináltass, ha nem akarod, hogy kiszakadjon a menet. Itt van pár adat: A - 156 mm B - 71 mm C - 57 mm D - 7 mm E - 8-9 mm F - 18mm a min.(a képen látható: 20 mm) G - ~10,5 mm (menetes) H - ~15,5 mm (másik oldalt ~12,5mm)
Átküldöm, de csak akkor ha már kész a fürdőszobád :))) X.kerben tudok biztosítani nem fűtött, de nem is hideg teremgarázst, de minden megoldás érdekel, csak járjunk már a végére.
Én az importőrnél vettem (baolong kft) és pont 1 nap után vittem vissza az egyik slim trafót mert beszart. De máshol is ilyen véleményeket olvasok róla...
BMW E30 316i 1990. 10. havi, magyarországi, második tulaj, teljesen gyári állapot, vezetett szervizkönyv, esztétikai hibákkal, de új osztrák motorral (papírok rendezve), kiváló mechanikai állapotban, második autóként használt, 160 ezer kilométerrel, alacsony átírási és üzemanyagköltséggel,új NGK gyertyákkal, új vezérműszíjjal és feszítőkkel,új vízpumpával,új motorolajjal,új légszűrővel, Purolator benzinszűrővel, gyári kulcsokkal, riasztóval, immobiliserrel, kézikönyvekkel, szeretett, folyamatosan szervizelt autó, 2 E30 is van a családban. Budapesten vagy Érden tekinthető meg.
Felszereltség: Immobiliser, könnyűfém felni, második tulajdonostól, nem dohányzó, plüs kárpit, rendszeresen karbantartott, riasztó, szervizkönyv, törzskönyv, vonóhorog.
Ár: 380.000 Ft Évjárat: 1990 / 10 Műszaki vizsga érv.: 2009 / 2 Futott km: 160000 km Állapot: Normál Üzemanyag: Benzin Hengerűrtartalom: 1590 cm³ Teljesítmény: 75 kW 103 LE Kivitel: sedan Szállítható szem. száma: 5 fő Szín: fehér Önsúly: 1050 kg Ajtók száma: 4 Csomagtartó: 450 liter
e30 sínnel noname de jó kagylók 35e a pár m20 karter 15e m40 légtömegmérő házzal 10e m40 kuplung 8e m40 kábelkorbács 10e m40 computer 10e m40 viszkó lapáttal 10e pirelli winter 175/60 r14 4 db jó állapotban 20e 2 vastag hátsó bilstein, de már puhák 12e
eladó egy kislámpás e30 320i kupé, + 180-190 lovas épített 327i moci. sajna az autót megtörtem,keresztbe álltam ahol nem akartam, egy kerítésnek nekimentem az elejével. az autó enyhén törött, a zárhíd enyhén benyomódott, viszont a motorháztető (esetleg menthető), lököslámpák közti műanyag,1 lámpa és balos sárvédő kuka.a nyúlványok teljesen épek, és minden más rendben van.vesét adok hozzáSmile az autó 2 éve volt lefújva, előtte nem volt törve, ezért a kasznija jó állapotban van, tényleg minimális hiba van rajta, a legdurvább pont a törött sárvédőn van:).a 27-es motort még nem raktam bele, de ezután nem is akarom, összkerekesre váltok. a motor kb 2000 kilométert ment építés után, váltóval, teljes elektronikával, egyből beépíthetően adom. a kocsin gyári ültetés van, futómű nem kotyog, fékek is fognak rendesen. 7"-os zender felnik yokohama gumikkal, de sajna egyik sérült. műszaki 2009. 10. hóig van.az autót szeretem, de elég a rwd-ból. a javítás+motor csere nem hatalmas összeg, de már nem akarok költeni az autóra.kb 120-ból kijön (nekem munkadíjra 30-at mondott a szerelő), és akkor van egy bitang erős kupéd max 450ért,alacsony átíratási és biztosítási díjjal:)a motor legálisan berakható. kocsi és a motor Érden tekinthető meg, bp-től 20 km-re.
Mi a baj a thunderrel? Fél éve vettem ilyet slim trafóval 12.000-ért és semmi baja, fater jóban van a forgalmazóval és aztmondta nem vittek még neki vissza
A siemenshid jó minőség sok garival, de az ára is igencsak borsos. Ha olcsó és tényleg jó kell akkor azt ajánlom, aminek simán HID a neve és egy audi r8 tanulmány van a dobozán. Több éve ilyet forgalmazok és egyikkel sem volt probléma, nem úgy mint a Thunderrel...
Sajnos még mindig nem megy a nagyboardom, ha valaki rá tudna nézni -aki többet ért a villamossághoz mint én- megköszönném/megfizetném. Elvileg a kábelkorbácsról is van rajzom, ha az segítség. Szerintem az alapvető gond, hogy nem kap tápot csak a csatlakozók nem passzolnak és nem szeretnék rossz helyre testet vagy tápot adni.
Utólagos xenonnal kapcsolatban szeretném a tapasztalt márkatársakat kérdezni. Milyen típust célszerű választani? Minden forgalmazó a saját termékét ajánlja, a másik fajtát meg lehúzza. Abból az infóból, amit a neten találtam az jött le, hogy az Interpower, meg a Kdg jó. Csak sajnos ezek már nem kaphatók. Kösz, előre is!
Nekem volt (van) ilyen gondom.. csak én vettem másik motorvezérlőt, de azért jó lenne ezt is megcsinálni. Nekem a számok nem ugyanezek: a 411 helyett 271, a 4589 helyett 1989 és a 30016 helyett 30004. Nekem m42-es motorhoz tartozó vezérlőm van. Gondolom nálam is be lehet helyettesíteni, mint ahogy azt Droszi mondta :)
Köszi a választ mi is itt akadtunk el, hogy beszerezhetetlen.Aki meg javítja a mot.vezérlőket őrzi a titkot, hogy honnan lehet beszerezni viszont 30 ezerért megcsinálná(kiröhögtem)!Ennél az árnál a bontott is olcsóbb de gondoltam megpróbáljuk megcsinálni.A teljesitményét megértem mert ezeken keresztül vezérlik a gyujtótrafókat M50B20 csak hát ez is elszált a trafóval.
Hát van egy félelmem, h a két típus kerékcsavar-furatai összeérnek, csak ezt sem tudom mekkora átmérőjűek. Megtennéd, h kifejted miért nem lehet tökéletesen?
Sziasztok! Szeretném megkérdezni, hogy honnan lehetne beszerezni a képen elfüstölt alkatrészt. Eddig mindenhol falakba ütköztem,ugyhogy minden ötlet és megoldás érdekel! Azért is írtam ide mert nem olyan rég valakinek volt hasonlo problémája itt a fórumon és hátha erre is van megoldás.Köszönöm!
megkísérlek néhány információt szerezni a felnicsere projektemhez. Szerkesztettem egy nyomtávszélesítő/osztókör átalakító pogácsát. 4x100-ról 5x120-ra, annyit szélesítsen, h a kisebb ET-s felni úgy álljon, mint a mostani. (mindkét típus bmw-hez való) Ismerős lenne, aki legyártaná nekem aluból, de a méretekkel gondban vagyok. Akinek van ilyen, vagy készített ilyesmit, annak minden segítséget megköszönök.
A - nyomtávszélesítő átmérője B - gyűrű átmérője C - gyűrű belső átmérője D - gyűrű falvastagsága E - gyűrű magassága F - szélesítés min. értéke G - 5x120-hoz a furat átmérője H - 4x100-hoz a furat átmérője
A 3 relé a spal központi zár vezérlőben :egy a nyitás egy a zárás egy pedig az aux,ami annyit tesz,hogy a harmadik gombbal ami a távírányítón van ,ugye azt a relét kapcsolod vele közvetlenül.....pédául a csomagtartó nyitás,főleg japán autóknál ahol bowdenes belülröl nyitható a csomagtartó.Egyébként ez amit írtam ,minden központi zár vezérlőre,riasztóra igaz kivéve amelyikre nem :D
Ati! a váltógombbal kapcsolatba. kétoldaló ragasztót mondtál? most is azzal van feltéve? simán le tudom szedni? majd azzal vissza is rakni? gondolom akkor úgy van megoldva, hogy köré van téve a ragasztó. Addig nem szedem szét, míg nem írsz vissza.
Illetve más. Kerestem ugye pár hete a kp. vezérlőmet. nagy meglepetésre egy Spal fekete dobozt találtam ott, nincs mellette más. Kérdés: gondolom akkor sajna nem gyári a kp. zár, hanem spal, és akkor gondolom egybe lett beszerelve a riasztó meg a 6 db nyitó, mert ha csak riasztó lenne, akkor gondolom meg kellett volna találni a BMW fekete dobozt is.(tudom, hogy a 100% miatt le kéne vennem egy ajtókárpitot), illetve ez vajon kp vezérlős, tehát a a fekete dobozban van, vagy a B1 ajtóban levő nyitóban(asszem még ott szokott lenni vezérlő). szétszedtem és spal fekete dobozban vannak relék és működnek is, csak azt nem tudom, hogy ezek a nyitást szolgálják e. 3db van benne, lehet hogy 1db a 4ajtó, 1 db a csomitető, és 1 db atanksatyi?
Igazából nem tudom milyen állapotra mondom majd egyszer hogy kész van, vagy mondom-e egyáltalán, de amit erre az évre terveztem az kész, össze van rakva, nagyon jó a motor ( köszönet a szép veztengelyért és a himbákért Addorjan-nak ), már haza is hoztam, most ismerkedünk egymással. Az ismerkedés eredménye hogy fáj a fogam egy sperre és négy murvagumira. :) De már riasztottam a jézuskát hogy ha lehet, ne borotvát meg dezodort tegyen a fa alá. Ezt a telet a tanulásra szentelem, remélem tavaszig még töbet tudok majd rááldozni, és akkor versenyképes lesz. Ja noorbee szeretném mégegyszer megköszönni apukádnak a segítségét, voltam már nála egy párszor:).
látod milyen jól jártál, hogy ide írtam!nekem is kislámpás m10b18-asom van!neked fogyi mérős és megy?na legalább van esélyem!hátha valaki találkozott ilyen átalakítással!
Kárászyéknál keményíttettem a gátlóimat. Gázzal is feltöltötték. Nekem "20%-kal keményebbre a gyárinál" volt a mérték. Aztán Droszitól szereztem egy 4.1-es sperr-t, amit felújítottam drótkefével és Brigéciollal.
Amit írtál, életem valaha olvasott leghosszabb mondata. :)
Enyém nem tudom, gyári vagy nem, de kislámpás (M10B18, 1984) fogyasztásmérős. Eddig, ha rádugtam a hat hengeresét, az is ment vele. Azt viszont, hogy kell-e, és milyen átalakítás, azt nem tudom sajnos.
Benzinpumpák kedvező áron,csere garanciával,francia gyártmány,bontatlan dobozban .például E30 külső benzinpumpa 21000-- ,E34 tankbavaló 24000--készleten is van.
valaki tudna segíteni hogy a műszerfal,mármint a műszeregység nekem órás és ki akarom cserélni fordulatszám mérősre (ezt már itt kérdeztem és talán a droszi mondta hogy máris cseréljek motort ha ilyet szeretnék,ezzel úgy vagyok ha olajat kell cserélni a motorban akkor cseréljek motort mert olyan áron van egy motor,hogy egy tank benzin árából megvan....haha :D)de mondták hogy szó sincs erről ha a sajátját veszem akkor simán rádugom és elvileg megy(ebben nincs fogyi mérő),és nekem sikerült egy olyat vennem amiben van ,és ez már a nagy lámpásokban volt,és ezt nem lehet ilyen egyszerűen rárakni,mert kipróbáltam és nem megy,ebben nincs ilyen kód(hátuljában) vagy micsoda ami a régifajtában van,és utánajártam és megkérdeztem,és lehet a gyújtástrafó pozitív pólusától egy kábelt(jelet) vinni a műszerfalhoz és ott valahova(gondolom valamelyik csatiba) bekötni és elvileg megy, csak a fogyi mérő nem megy ami nem is zavarna.ha valaki csinált ilyet és megtudja mondani hogy hova és mit kell,nagyon szépen megköszönném a segítségét!
A gyári BOGE gázos gátlóimat (gyári 318iS) a Kárászyéknál felújíttattam: a "gyári érték" és az "utcai sport" érték közé félútra. (jelentsen ez utóbbi akármit is....Hülyének néztek szinte, amikor megkérdeztem, hogy mégis mi az "érték"-nek a mértékegysége, mert akkor jobban érzékelném, hogy mit is jelentenek ezek az "utcai sport" elnevezések. (ami sztem amolyan lila buzukihoz illő kifejezés, hogy utcai sport. Na mindegy.) Viszont faszájos lett a futómű. Elmúlt a Cadillac érzés. Mondjuk körben az összes szilent, gumitányér, toronycsapágy cserével együtt történt a dolog, így már elég látványos a javulás.
Ja és élvezkedek egy 4.1 kisházas sperrel is mostmár... :-)
E30 x ajtós és E30 Cabrio krómos hátsó lökőse megegyezik? Az előző tulaj megnyomta kicsit és ha már úgyis cseréltetem a jobb hátsó sárvédő ívet és festetem az elemet akkor ezt is cserélném valami nyomódás mentesre. Végülis nincs is megnyomva csak a bal fele beljebb van kicsit és a kipuuff sem úgy látszik ahogy kéne ezért zavar.
Lengés csillapítókat is szeretnék újakat a nyárrá, beszéltük msn-en Alpha-val de a gyáriakat nem tudom megvenni bele az tuti mert horror árú. Milyen márkát érdemes ami jó minőségű?
nem tudom milyen állapotban vannak a csapágyak, majd még meggondolom, hogy cserélem e őket, 1 nap alatt úgy is itt van tömítéskészlet viszont kell és tartószilent is ezt a diffit gyárilag mibe rakták? csak hogy megtaláljam az etkban
ha már úgy is ennyi infós van itt, akkor nem tudja valaki, hogy miért áll meg az etk-m "TB Java Server error " hibával? kösz
Na, hogy ne csak elektronikáról legyen szó kérdeznék :D Szóval E30-ra van még olyan kormánymű, ami nagyobb gond nélkül felmegy és kissebb a kormányút? Nemszervósra gondolok. Mostanában ezeken a csúszós vizes utakon jókat tekerünk. Én és a kormány :D
persze, a digitális rendszerek szarok, azért van itt mindenkinél nagyboard meg tempomat..:) Elszúr egy regisztert a vezérlő elektronika és itt a világvége, az, hogy évente kell olajat cserélni meg szűrőket meg évszakonként kerekeket, ez senkit nem zavar:) Ja, és még nem kopog egy gömbfej se, valamint a fék se kopott. Jó, az tény, hogy az autó ESP, ABS,légzsákok, meg mittom én mik nélkül is autó, kerekek nélkül viszont nem, de én, ha tehetem 10 centis hóban inkább ülök egy ASR-es autóba ami nyárigumival is elindul, mint az e30-ba ami téligumival is csak megfontoltan.:) Ja és, ha meg kell állni, a gagyi ABS-el még sikerülhet is, ha pedig le akarok esni az útról jól jön az az ESP is. Persze az e30 egy hatalmas élmény, de azért nem szégyen haladni a korral.
Az a T elosztónak az ára elég nevetséges volt pár éve amikor vettem újonnan,gyanítom most sem lehet sokkal drágább..viszont ablaktörlő lapátok??? Vazze autósboltról nem hallottál?:)
még a végén kiderül, hogy nincs is gépész az e30 fórumon, ami rossz fényt vetne a márkára, mert még a végén azt hiszik, hogy azért veszik az informatikusok az e30-at, mert nincs benne elektronika, és nem pedig azért, mert jó gépészetileg :-))
adunk pluszt az AC-nak, mennek a villanyablakok meg a central es a hatso ablakfutes, meg neha rahuzzuk a refit......
engem speciel megnyugtat, hogy ezekhez a dolgokhoz eleg egy 12V es egy GND.... nem kell hozza grundmodul, ajtomodul, prioritasos busz meg lofasz estifeny......
egyebkent pont a DME/DDE az ami az uj kocsikban rejtelyesen atirodik egy-ket bitben itt ott... aztan lehet progmannel helyrehozni az ertekeket....
pl. magyarazd meg hogy mitol irodik at a legkori nyomas 1013mb-rol -300ra??? amikor ilyn erteket nem tudsz beadni a DDE-nek Modiccal sőt, ilyet ő maga sem tud merni... mégis egyszer csak ez lett benne....
a checksum csak annyit garantál, hogy helyes sorrendben érkezzenek meg a bitek, hogy maga az infó jó e, arról nem tud semmit én sem nem tudnám egy kezemen megszámolni, hogy hányszor mondott hülyeséget a diag
azért egy egy kontakt- vagy testhibával el lehet játszani elég sokáig
Ez pont az E30nál a legnagyobb szopó, mert a régi autókban elég kezdetlegesek a diagnosztikai lehetôségek, mindent mérhetsz ki kézzel (míg egy mai autónál kapásból megmondja a teszter, melyik kábel szakadt el). Ráadásul nincs az E30ban CAN busz, ahol 2 db drótra rá lehet aggatni egy csomó vezérlôegységet, nagyságrendekkel több a kábel, ezzel a kontakthiba lehetôsége is. Arról nem beszélve, hogy az E30ban analóg módon folyik a kommunikáció, egy kontakthibás szenzor simán szolgáltathat rossz feszültségértéket/ellenállást, és ezzel hamis adatokat. A digitális CAN-nél ez fizikailag lehetetlen, vagy van jel, vagy nincs. Checksum garantálja az adatok helyességét a csomagban.
kevesebb az elektronika = kevesebb a hiba lehetőség
Ez egy népszerû ostobaság, de sajnos nem igaz. Max abban a formában igaz, hogy minél tobb alkatrésze van egy autónak, annál több a hibaforrás. Vittem már vissza BMWket garanciában javíttatni hibás injektorokkal, kattogó szellôzôbeömlôvel, rosszul összeszerelt anyósüléssel, szívócsonktömítéssel, és párásodó hátsó lámpával, viszont hibás elektronikával speciel még egyszer sem. Vagy kérdezz meg egy szerelôt, hogy hányszor kellett már életében karburátorok beállításával szarakodnia (rengetegszer), és hányszor kellett hibás motorvezérlési adatok vagy szoftverhiba miatt DME-t újraflashelnie (egy kezén meg fogja tudni számolni).
nincs valakinek egy fém ablaktekerője, és két db menetes műanyag, ami az ajtón van belül, amit le kell nyomnod ha nincs központizárad?:) még érdekelne egy bal1 kék szakadásmentes ülés, és egy T elosztó, ami az ablakspricniknek a csövein van. esetleg ablaktörlő lapátok:)
aha, köszi nincs benne olaj, de olaj nélkül is volt, igaz úgy tényleg nem volt veszélyes csapágy meg szimering cserére gondoltam én is, nincs kedvem még egyszer kiszedni ha búg csapágyból timkent érdemes venni? a csapágyszámok nagyházas diffihez valók? az az egy miért hiányzik?
Erre a kérdésre térjünk vissza úgy 5-10 év múlva. :) Az utolsó szériás E30-ban annyi elektronka van amennyi kell, se több se kevesebb.
Ma elektronkiával lehet vevőt megnyerni. Ez tény. Tele vannak az autók makivakító cuccal.
De hogy több tulajt fog agyonszopatni egy kis elektromos kütyü hibája mint egy mechanikai egységé (váltó, motor stb.), az is tény. Tudom, hogy kicsit maradi vagyok az autók terén. A környezetvédelem meg a biztonság már régen eldöntötte, hogy az agyonelektronikázott autóké a jövő. Az új motoroknak megmutatják a benya illatát, aztán már járnak is. A régiekbe bele is kellet nyomni, hogy elinduljon. :)
Különben a munkám abból áll, hogy bonyolut, összetett elektromos kütyüket piszkálok egész nap egy terminálon keresztül. Szóval nem félek én az elektronikától, az elektronok a haverjaim. Elég sok évig tanulgattam erős és gyengeáramú rendszerelket különben... :)
Fogyasztói társadalomban élünk. Az a cél, hogy egy autó 10 év után a bontóba végezze. El is fogják érni.
2008-ban az elektronikától félni kicsit túlzás:) Az e30-as bosch motorvezérlő egy őskövület, mégis hamarabb törsz össze egy e30-at vagy kapsz defektet, vagy áll be az AC-d minthogy a motorvezérlő kiszívjon. Ráadásul manapság az elektronika a világ talán legdinamikusabban fejlődő iparága, ami már az elmúlt 20 évben is szinte felfoghatatlanul nagyot fejlődött. Az, hogy ma az autóipar ott tart, hogy egy autón szinte minden paramétert lehet mérni és ezek alapján beavatkozni, az egy megnyugtató dolog, nem értem miért kell ettől félni. Ezek az elektronikák kV nagyságrendű feszültségeket elviselnek hiba nélkül, persze, tönkremehet, de gyanítom, hogy több turbó lesz csapágyas mint elektronika rossz. Az más kérdés, hogy csökken-e a vezetési élmény, aki úgy érzi, hogy igen, az olyan autót válasszon amiben ki lehet kapcsolni adott esetben pár dolgot. Nem tudom, hányan szembesültek azzal a kábelrengeteggel ami egy e30-ban van, 20 éves technika és az ember jó esetben nem is tud róla, hogy a kocsiban van. Az olajat, a szűrőket, a búgó diffit, a szilenteket és a gömbfejeket viszont szerintem minden e30 tulaj régóta ismeri..
a kaszni legyen egyben! a többi már csak pénz kérdés (: nem árt ha nem lóg a turbó, jó az adagoló, de a tédékkel elég sok a macera nincs bajom a diesellel, de akkor inkább egy 16i nem jobb annyival a fogyasztása, hogy megérje az olajos, sőt...
Ma átcseréltem az ülést, amit KuBától vettem. Mivel az övé állt vagy fél évet, ezért ott is szépen összegyógyultak a dolgok, így a hátradőlés itt is önműködő volt. Ott volt a gond, hogy az oldalsó műanyagokat eltávolítva a kis rugós szerkezet volt berohadva. Levettem a rugót, tisztítás, kis műszerolaj vékony rétegben, pici járatás és máris tökéletes volt. Ezt megjátszottam a régi ülésen is, így már annak is jó a mechanikája. Bár azt úgyis leadom valamelyik bontóba, mert nincs hely neki, elég szakadt is szegény, úgy hogy búcsút veszek tőle. Ha kell valakinek, viheti, Egerben van épp.
Nem egészen erre gondoltam. Belevisznek a rendszerbe egy autómatikát, ami azt mondja a vezérlésnek, hogy állítsuk le a motort (bizonyos bejövő paraméterek alapján).
A motormenedzsmentben van még ezen felül több tucat automata mechanizmus. Miért pont ez az egy fáj?
Ha ez a rendszer megzakkan (indítózáskor valamelyik bejövő paraméter (pl. érzékelő hibája miatt) fals) a motor nem fog beindulni.
1) Már mitôl zakkanna meg? 2) Ha szar valamelyik szenzor, akkor hagyományos gyújtással sem indulsz el.
Nem egészen erre gondoltam. Belevisznek a rendszerbe egy autómatikát, ami azt mondja a vezérlésnek, hogy állítsuk le a motort (bizonyos bejövő paraméterek alapján). Ha ez a rendszer megzakkan (indítózáskor valamelyik bejövő paraméter (pl. érzékelő hibája miatt) fals) a motor nem fog beindulni.
Különben meg mindegy. Mostanában úgy sem fogok ilyen autóban űcsörögni.
Semmivel sem megbízhatatlanabb, mert ugyanúgy a DME/DDE állítja le a motort. Hogy a lánc másik végén egy kulcs vagy egy startgomb van, a vezérlés szempontjából tökmindegy.
Mellesleg ezzel mégegy hibaforrást építenek be. Ha a kocsi nem indul, mégegy ok amit vizsgálni lehet majd. :) Lassan eljutunk ezzel a sok csodakütyüvel arra a szintre, hogy az vesz prémium autót aki szopni akar.
...vagy a fûtést. De csak addig kapcsolja ki magát, amíg a beltér hômérséklete nem érte el a beállított értéket! Ja és 3°C alatt vagy 30°C felett se fáradozz a kikapcsolással ;)
Araszolgatásnál nem szokott, max a következô lámpánál, de azt nem tudom, hogy idôt, megtett utat, vagy sebességet mér annak eldöntésére, hogy mikor álljon le legközelebb. Persze van, amikor érdemes kikapcsolni.
Az uj motorhoz is elkepzelheto a start-stop rendszer. Es mi lesz a turbo visszahutesevel, ha a paraszt egy oranyi autopalyas szaguldozas utan megall a varosban az elso pirosnal?
Ha egy ilyen Start/Stop rendszerrel felszerelt kocsim lenne, első dolgom lenne ezt a részt kiiktatni.
Pedig praktikus, benzint spórol, különösen nagyvárosokban. Ideiglenesen (gombbal) és véglegesen (kódolással) is kiiktatható. Önmagát is kiiktatja túl alacsony töltöttség vagy túl alacsony / túl magas hômérséklet esetén.
Ebből vettem meg a bőrbelsőt amikor éppen bontási fázisban volt. Utána talán Nyíregyházára került ott elkezdték felújítani. Ennek a minőségét nem ismerem de volt mit csinálni rajta. Most remekül néz ki akkori önmagához képest.
Az nem probléma. Több turbót kell majd a szervizekben javítani...
Esetleg a mérnökök megoldják, hogy ilyen esetben még fél percig járjon a motor, és csak ezután álljon le (akkor, mikor a lámpa zöldre vált). :DD
Ha egy ilyen Start/Stop rendszerrel felszerelt kocsim lenne, első dolgom lenne ezt a részt kiiktatni.
Az biztos, hogy ha a motorban és a hajtásláncban is hagynak jócskán tartalékot (alkatrészek szintjén nem egy kihegyezett motort építenek), tuningműhelyek kedvence lesz.
Sziasztok! Droszinak igaza volt az én esetemmel kapcsolatban. Szétszedtük a motort és a bronz (gondolom) csapágy az egyik oldalon úgy rágyógyult a tengelyre, hogy az általunk ismert összes módszerrel sem tudtuk rávenni a tengelytől való elválásra. Most a csapágy a tengellyel együtt forog a lemezben, amíg meg nem érkezik a bontott és ki nem cseréljük. A másik oldalon a WD40 megoldotta a problémát.
Ha valaki féket újítana fel, jelentem van egy fasza garnitúrám hátra. 2db hátsó ATE tárcsa, 1 garnitúra gyári BMW fékbetét, 2db felújított szinterezett féknyereg.
Bár ha belegondolunk innen már elég nehéz továbblépni. 5000ccm V10 pörög >8000-et. Ha maradna a szívó motor 9000-ez kéne forognia, hogy meglegyen a "fejlődés".
Ha nyikorog kenhető emberi erőfeszítések árán a ventillátor tengelye vagy cserével végleg kipontozódik? A komplett fűtésboxot nem túl egyszerű kiszedni, ha jól tudom.
Van valakinek e30-ba felesleges gólyalábja? Nem a kocsiba kéne, csak méregetni szeretnék rajta 1-2dolgot, de ehhez nem akarom kibontani a kocsiban lévőt feleslegesen. Akár kölcsönbe lenne a legjobb, vagy rossz állapotú is lehet.
Ha egyszer nekiállsz megcsinálni, akkor indítsd el a stoppert, kiváncsi leszek mennyi idő alatt végzel :)
Jobbos űlésnél: -kiveszed az űlést -leveszed a támla borítását -leveszed a támlát -leveszed a két oldalsó mechanikát takaró műanyagot -beteszed a helyére a két bowdent és megpróbálod kimérni, hogy kb jó magasságban legyen -ha igényes vagy leveszed a kárpitot és kiveszed a szivacsot is -alul a mechanika fülébe beakasztod a két bowdent és a két kart összekötő bowdent is a helyére teszed -a háttámla két oldalán kivágod a karoknak a helyét és megpróbálod nem elbaszni, hogy a takarója eltakarja a nyiszálást -végül hipp-hopp összerakod
Balos űlésnél egy karral kevesebb van, de belül ugyanúgy megvan mindkét oldalon a bowden
Szerintem az egyszerűbb megoldás, ha szerzel két kupé háttámlát (balos és jobbos) és átrakod a kárpitot és a szivacsot.
Az Ac az megáll mint a szög, de mindig van benne annyi, hogy hazavigyen, ha megáll az ac Timbuktu határán akkor fogod felemeled a hátsó ülést, bal kézzel elkezdesz indítózni jobb kézzel meg vadul verni a fekete fedlapot 10-böl 8-szór kihúz a szarból. Kb 4 üzemóra van még ilyenkor szegényben. A legdurvább az volt, mikor már csak akkor ment, ha vertem a fedlapot, fárasztó 40km volt...+ esett a hó is, de hazavitt.
Köszi! Hát ez remekül hangzik :o/ Egyelőre nincs semmi gond, de hosszabb útra megyek a szekérrel nemsokára, és arra gondoltam, viszek egy tartalék AC-t. Állítólag, ilyen öreg járgányoknál már nem árt, ha 1-2 kulcsfontosságú (azonnali elhalálozásra képes) alkatrészből van tartalék a csomagtartóban...
"Van valami kézzel fogható jele annak, ha az AC haldoklik? Vagy ez egyszer csak gondol egyet, és nem megy tovább. Ha a gép nem indul, hogy lehet kideríteni, hogy az esetlegesen döglött AC tehet róla?"
Elképzelhető, hogy egyszer-egyszer kihagy előtte, de nem biztos, hogy észre fogod venni. Ha meg nem végleg nem akar indúlni, azt meg nem fogje előtte bejelenteni (nekem pont most vasárnap volt ez a szitu).
Megnézheted elől, a nyomásszabályozónál, hogy a csőben van-e benzin (legalábbis 25i-n ez volt a legkényelmesebb) és esetleg adhatsz rá direkt áramot is (hogy lásd, nem-e a relé ment el), de pl. pont nekem az volt a baj, hogy forgott-forgott, de a nyomást már nem tudta felépíteni.
Hát én ennek utána jártam több helyen is (Turboá, Rol340i) és mindkét helyen fél napos melót mondtak, Turboának adtam volna több lét is a fűthető sportülésekért ha átszerelik coupe-ra, de a háttérben hallotam ahogy kérdezte a mellettelévőt hogy mennyi melo az, és a válasz azvolt hogy fél nap és szívás... és ő is csak annyit mondott utána hogy nem tudják vállalni, de megmutatják meg nemnehéz meg blabla...
Rol is aztmondta ha igényesen akarom és nem szegecselni akkor heggeszteni sem árt... stbstb. értem én hogy autószerelő lassabban dolgozik (bocs Rol) de sztm akkor sem lehet plug&play és 5 perc már csk az elhangzottak alapján sem
Van valami kézzel fogható jele annak, ha az AC haldoklik? Vagy ez egyszer csak gondol egyet, és nem megy tovább. Ha a gép nem indul, hogy lehet kideríteni, hogy az esetlegesen döglött AC tehet róla?
Nagyon hibátlan állapotú, mindössze annyi nyűgöm van vele, hogy a hátsó üléseket nem adták hozzá, így más a hátsók mintája, mint az elsőké, amit nem túlzottan szeretek. Így az egész ülést kéne kárpitozni, vagy cserélni egy komplett szettre (na én meg ilyet nem találok már régóta).
engem is érdekel 15-ös lemezfelni. a régi 320-asomon volt, kettes golf gti gyári lemezfelni. jól állt rajta, asszem et25-ös. csak eladtam vele sajnos. azóta hajtom de nem találok, ha esetleg találnál engem is érdekel 4db.
Nem akartam én feltétlenül coupe üléseket, de ilyen tudtam szerezni akkor. 4 ajtós kivitelt (ilyen állapotút) nem nagyon dobálják az ember után. Na mindegy, a lényeg az, hogy észben tartalak, és szólok, ha úgy alakul. D.
1. Dezs 1 fekete (műa) 2. NoFeArnolD 1 fehér (műa), 1 fehér (króm) 3. ESI 1 fehér (műa) + 1 fehér oldalindex 4. noorbee 2 fehér (króm) 5. alpha 1 fehér (műa) 6. LMAir 1 fekete (műa) 7. AttiM3 1pár oldalindex, fekete
Hello. Ha a haverod megvenné az autót, ÉS tényleg olyan állapotú a belsejent a képen, akkor szívesen cserélnék vele kompletten belsőt, tehát a szőnyeget, üléseket (hátul könyöklős), ajtókárpitokat (van 2fajta ehhez való), hangszórótakarót, kalaptartót.
Most nemtudom, hogy Droszinak kell-e az ülés, vagy pont ő adta-e neked, de nekem nagyon nagy szükségem lenne rá. Ugyanis az enyém magától hátradől amikor kedve tartja, ráadásul szakadt is. Szóval KELLene! Üdv
1. Dezs 1 fekete (műa) 2. NoFeArnolD 1 fehér (műa), 1 fehér (króm) 3. ESI 1 fehér (műa) + 1 fehér oldalindex 4. noorbee 2 fehér (króm) 5. alpha 1 fehér (műa) 6. LMAir 1 fekete (műa) 7. AttiM3 mondta de nem emléxem, írd IDE
Ez a lista csak az igények összegyűjtését szolgálja.
Majd találtok egy ebay-es figurát lehetőleg Paypallal és jó árakkal és majd ott megvesszük.
Ha kell még valakinek írja be szépen magát a listába. Sztem >10 esetén jó esélyeink vannak.
Ha lát vki ebay-en megfelelő eladót az sikítson bátran.
szám alapján nincs meg, de ez az első jobbos fékhűtőkürtő légterelő, ami a ködlámpa mellett van. 87 végétől akár 1994-ig is gyártott BMW e30 típusokhoz van. Ez lehet 316-318-320-325, sőt ezeken belül akár coupé, cabrio, sedan, touring. Elég sokféle....A színéről nem is beszélve. Szóval csak annyi a biztos, hogy e30-as BMW, és tuti 87 vége utáni.
Sziasztok! Bocs az Offért, de hozzáértők segítségére lenne szükségem. Cserbenhagyásos balesetnél találtam ezt az első lökhárítóból való alkatrészt. Meg tudná valaki mondani, hogy melyik típushoz való és kb. milyen évjárat? Köszi előre is!
Az alábbi linken a 9-es illetve az 1-es alkatrészre lenne szükségem, akárcsak 1-2napra, mert élőben kéne látnom, hogy le tudjak mérni dolgokat. Akinek van, és tudja nélkülözni egy kis ideig, azt megköszönném, ha szólna. Mondjuk sörben ketyegne a napidíj :P Vagy akármiben ha arról van szó. KATT
Nekem működik rendesen, viszont csilingelő hangot hallok amikor 1es állásba van, és rezgésfüggő a csilingelés. Mintha csapágyas lenne a venti :P De nagyon halk, szóval épp csak picit lehet hallani.
én a tungsrm megalight plus izzókkal is jól elvagyok.
a törlő/mosó rendszerem egyelőre csak mos, mert kéne egy extrásított első kábelköteg, ami nekem nem volt sajnos, így akkor amikor szélvédőt mosok, spriccel a lámpákra is. Egyébként ez 2eFt-ból mindenkinek megvan, ha egy Y-nal a mosómotorból a csövet elágaztatja, megveszi a lámpamosó spriccnijeit, és ráköti. Így a lámpát is tisztán lehet tartani, törlés nélkül.
A magasságállítód az e30 gyári manuális? Nekem már egy éve van egy folyadékos működőképes cuccom, de nem volt időm beszerelni. de lehet hogy végül elektromos lesz e34-ből asszem, motorokkal, csak azt kéne megoldani, hogy a manuáls tekerőjével működjön, ne kelljen egyebet buherálni.
Sziasztok! Segítségeteket szeretném kérni! Jó helyen tapogatózom, ha az előtét ellenállásra gyanakszom az alábbi probléma miatt? Először is, ha a fűtést 0-ról kapcsoltam be csak a 4-es fokozatban fújta a levegőt, de visszafelé kapcsolgatva egyre csökkenő intenzitással fújt. Aztán szombaton belementem egy kisebb kátyúba és megszűnt fújni. Ekkor csak a biztosíték ugrott ki a helyéről, ezt visszanyomva OK. lett. Viszont tegnap ismét nem fúj. A kapcsoló elfordítása után hallok egy kis kattanást a boxból, a tekerőgomb mögött. Végignéztem a biztosítékokat, minden rendben velük. Azt hallottam, adjak direktbe 12V-ot a fűtésmotornak és, ha működ, akkor az ellenállás adta meg magát. Ez így, ebben a formában jó? Vagy milyen sorrendben menjek végig a problémán? És hol található meg ez az előtét ellenállás? Előre is kösz! Üdv: gg46
A multkoriban volt szo h Xeon-t mindenkinek :) Amit Te vettel az nem szorja fenyt, nem vakitja a szembejovoket? vagy ez csak beallitas kerdese? Farigcsalas nelkul is bemegy a nem projectoros lampaba? Mert en is vennek, de nem szivesen vakitok senkit az utakon (nem kellemes ha nem latok semmit a szembejovo fenyszorojan kivul)...
A múltkor kellet nekünk 2db trafó (olyan gyertyába dugható, E46okon van olyan). Unix felhív, 14600 teli áron. Nem volt üzletben és sürgős volt, ezért hívtam festeréket tudnának-e szerezni gyárit. 10000 Ft volt a gyári új listaára (!). Be is ballagtunk érte a váci útra:)
én még gyári alkatrészt nem vettem, utángyártottak is jók. amiket eddig vettem szilenteket mind jó, és már 6 éve a kocsiba vannak. az skf meg tuti. azért akármilyen takeszoló cég nem gyárthat bmw alkatrészt szerintem. mikor az ugymond gyári is spanyolba készül, akkor meg pláne tökmindegy.
Igen, írtam, hogy elvileg 35. Egyébként a gyárit azért nem akarom vissza rakni, mert azzal nekem nagyon puha volt. Ezzel már kulturáltabb. Ja és még azért nem, mert nekem a gyári az = régi tulaj által vett Monroe-val és azzal még a gyáritól is jobban kiállt az eleje.
Van itt a fórumon vkinek egy ftp tárhelye, ahol össze van gyűjtve mindenféle hasznos doksi e30-hoz. Nem lelem a címet a kedvencek között, elárulnátok nekem?
A hétvégén megcsináltam, hogy a jobb oldali ködlámpa is égjen. Plusz megcsináltam, hogy az elektromos antenna, csak akkor jöjjön ki, ha én akarom :P És ráadásul az idáig funkcionálatlan rádió balansz tekerőre raktam, így nem is kellett új kapcsolót betenni. Virul a fejem :)
Viszont lenne két kérdésem. Az egyik, hogy egy másfél centit szeretnék kb emelni a kocsi elején a mostani rúgókat meghagyva. Ahogy nézegettem a gólyalábat én arra gondoltam, hogy egy pogácsa szerűséget kéne csinálni a felső részre a kasztni és a gólyaláb felső része közé. Vagy van esetleg erre valami más megoldás?
A másik, hogy a váltókaromnak nagy a lötyögése. Gondolom ki van kopva valami nagyon. Lehet ezt nagy szétbontás nélkül orvosolni, vagy hagyjam így amíg a váltó nem lesz egyszer felújítva?
"ha van par napod akkor akar le is postazhatom :)" Ez a C-mobil szerencsére a kocsimtól alig 200m. Persze, ha nincs cucc, akkor kéne valami ultragyorsposta, de azért előtte felderítem ezt a Szegedet. :) Az normális, hogy a cikkszámhoz nincs ár a realoem-en? Extra gond: van valami ötleted, hogy a gyújtás ráadásakor miért nem hallom az AC rövid zümmögését? (az AC tuti rossz, mert fixre kötve se tudta felépíteni a nyomást, ez csak amolyan extra gond) A külső AC-s 20i-n mindíg hallottam.
Help! Kéne nekem egy tank AC (16141152266?) és esetleg egy DME relé is '88-as, katos 25i-be. A nehezítés a dologban, hogy Szegeden vagyok, gyalog, és SOS van rá szükségem. :) Van valakinek ilyen, vagy tud olyan helyet itt, ahol lehet kapni? Eddig csak valami Kovács autóalkatrész kereskedést találtam, de elég halovány dolgokat árúlnak.
"We discovered this scanned article from the 1988 September issue of Car Magazine comparing the BMW M3 2.5 Evolution I with the Mercedes-Benz 190E 2.5 16v over at our friends at VW Vortex."
k jó M3 képekkel: http://carscoop.blogspot.com/2008/05/blast-from-past-bmw-e30-m3-evo-vs.html
holnap ha lesz időm előbányászom, sztem ez megvan nekem németül "eredetiben". mert a magyar "teszt" 1990-ben tuti az volt, hogy egy német cikket lefordíttattak magyarra... (gondolom ma sincs ez másképp sokszor)
Köszönöm. De ez most akkor mit jelent pontosan? Egy krómos váltóját egy műanyagosba szerelve mit kell tenni, hogy minden rendben működjön? Már ha egyáltalán lehetséges a transzplantáció? Köszi még egyszer pyf
Az autómat egyenlőre garázsfogságra ítéltem, van egy pár folt az alján, amit meg szeretnék csináltatni, mielőtt kiviszem a sóba. Ha Bp vagy környékén tudtok ajánlani jó szakit érdekelhet.
ahhoz képest, hogy német papíros, és a belső sem a hozzátartozó gyári kék indigo sportülés, nincs el ablak, se kis board, szóval a sportülésen kívül alap iS, így azért elég drága.