Ez a topic azért indul hogy segitsük egymást tanácsokkal, ötletekkel! Remélem azért országosan több egytengelyes kistraktor van munkában mint a lakohelyem körzetében. Éljenek soká az egytengelyes kistrakik !
Én kicseréltem a karbit egy műanyag házasra és pont én is így jártam. Nem sikerült beállítani. Elkezdtem átpakolni egyesével a cuccokat a régiből az újra mire leesett hogy mi a baj. Az új karbiban a keverőcső amibe alulról bele van hajtva a főfúvoka sokkal nagyobra volt furva oldalt. Ezért nem bírtam alapjáratot állítani. A keverőcsőből visszatettem a régit az új karbiba és pár perc alatt sikerült tökéletesen beállítani. A régibe nekem is beleszakadt a benzincsap áteresz csavarja. Én menetrögzítővel beragasztottam. Működött is de mikor le kellet húznom azt szar minőségű benzincsövet amit mindenhol árulnak sajnos elfordult a csap. Akkor már újra fojatni kezdett. és úgy döntöttem nem kínlódok tovább vettem egy másik karbit.
ugyan olyan ócska lenne, mert a levegőcsavarnál a házban is más lehet a kúpszög. Én se értem hogy kínait miért nem lehet beállítani, mert a gyárinál azért fél fordulat a levegőcsavaron ide vagy oda, attól még beindult. Még egy dolog amire nem
emlékszem, higy a szivató pillangószelepnél a kis lyuk a réz lemezen azt hiszem hogy nem alul, hanem felül volt, vagy épp fordítva. Lehet, hogy nem jól keveri hozzá a levegőt. Nem ertem, mert beindult a kínaibal is, de folyamatosan játszanom kellett a szivatóval, hogy le ne fulladjon. Valahol félállásba fogtam, azt kicsit nagyobb gáz, de hiába melegedett be a motor, utána is vagy nagy gáz, vagy lefullad, hiába állítottam a levegőcsavart... Én feladtam a kínaival. Egyszerűbb volt egy régit felújítani, pedig volt vele munka. A motor felőli oldala a karbinak nem volt síkba, gondolom mindenki megtépi a csavarokat, azt az alut meghajlítjuk kicsit, hiába van a műanyag/bakelit közdarab. Az úszóház felfogató menete is meg volt szakadva, azt is fel kellett fúrni, menetelni. Az úszóház csavartartóját lecsiszoltam, hogy a szilikontömítésre jobban rá lehessen húzni, az úszó szelepe nem zárt eléggé, így az úszóra tettem egy csepp ónt, amit becsiszoltam, hogy pont zárjon a szelep. Lukas volt az úszó, kiszárítottam, kifujtam, megforrasztottam. A pillangószelepet , szivató szelepet is kicseréltem a kínaiéra... Szóval egy-két órám ráment, de most pöcc-röff indul, nem csöpög a benzin belőle. Még talán jótanács: a benzincsapot menetes részét érdemes tömíteni, én a Locktite teflonos kócát szedtem szét és vékonyan azt tettem rá, mert a menet mentén is kikerúlte a benzin a csapot és hiába zártam el, minimálisan szivárgott. Nem értettem, hogy zárt csapnál hogy lehet, hogy mégis volt szivárgás. Most viszont csepp benzin sincs se a csap környékén, se a karbin sehol...
A karburátor story végül úgy zárult, hogy vettem egy használt, kissé viseltes, régi karburátort. a benzincsap csavarja ebben a házban is megfuthatott, de nálamnál okosabban M9x1-re fúrták fel és hajtottak bele egy “toldót” amibe ment a benzincsap csavarja. Alu ház és toldó között réz alátét szolgálja a tömítettséger, egyszer belehajtod azt többet nem kell bántani (a kényes ugye, hogy az alu öntvény házban levő menetet meghajtod az acél csavartal) , mert ebbe a toldalékba hajtod a benzincsap csavarját, amit ugye jól meg kell húzni, hogy az alu alátétek tömítsenek. Tömítettség szuper lett. Darabokra szedtem előtte a karbit, tisztítottam, kicseréltem a dolgokat benne. Hogy mi a különbség az utángyártott és a régi felújított karbi között? Az hogy a régi karbit pár perc alatt beállítottam és működik, még az utángyártottal sokat szívtam és sose sikerült igazán beállítani. Igazán 2fő különbséget láttam: az egyik az alapjárati levegőcsavar kúpkiképzése teljesen más, a másik a benzin beömlő szelepe. Mivel a régi karbiba áttettem az utángyártott szelepet, és tökéletesen megy, így azt gondolom, hogy a levegő hozzáadasban van a kutya elásva.
Szerintem igen,na jó jobb lenne ha nem limbózna. Nálam is az orrsúly lejjebb van a gyárinál(alacsonyabb súlypont) 1-3db van fenn(15-35kg) + a keréksúlyok
Anno én se tudtam beállítani a kínai karbit, pedig megpróbáltam, hogy a kínai karbi házba átpakoltam mindent a régi karbiból, de úgy se lett jobb. Engem is érdekelne, ha van vele valakinek tapasztalata.
Köszönöm a válaszodat! Sajnos nekem is volt szerencsém az utángyártott karbihoz régen, de én se tudtam beállítani Rendesen. Akkor ezek szerint ez nem változott semmit. Megpróbálok akkor karbi házat venni, vagy egy használt gyárit, azt felújítani...
En az utangyarottat nem tudtam bealitani rendesen soha. Hazsnalt gyari tobbet er ha felujitod.Szerintem nincs jobb karburator hozza.Amit most lehet kapni utangyartott az kinai gyartmany. Nem naftara megy a vari hanem 1:40 es benzin keverekre.
Lehet hozza venni kulon karburator hazat, es akkor n em kell uj mnettel kinlodni.
Sziasztok! A Terra MJ-5 karburátor benzincsatlakozásánál a menet elnyíródott, végül M8x0.75 volt. Gondoltam felfúrom 9.5-re és vágok bele M10x1 menetet. A hozzá való M10x1 csavart méretre vágom és a benzincsap azon részét, melyen átmegy a csavar felfúrom 10-re. A csavart is üregesre fúrtam, ill az oldalfuratot is megcsináltam. Sajnos nagyon kevés a mozgástér, szóval éppenhogy sikerült.
Azt szeretném kérdezni, hogy van-e jobb karburátor, amit fel lehet szerelni MJ-5-re? Az utángyártottakról van-e tapasztalat, mostanában műanyag úszóházasat lehet kapni. Kicsit bajlódok az alapjárat beállításával. Beindul szivatóval, majd pár másodperc múlva mikor a szivatóval már fulladna le, akkor gázadása mellett visszateszem a szivatót, de lefullad. Jópátszor játszottam vele, de mindig ezt tapasztaltam. Lehet, hogy a benzincsapcsavarját nem fúrtam elég “üregesre” és kevés a nafta?
lemértem jelenleg 350mm tehát eredetileg a vonókengyel alsó pontja kb300mm. Itt a fotó így néz ki illetve látszik a hajtóműházon az eltolás hegesztett U anyag a csavarokkal.(eltolás egy rögzítési távolság emlékem szerint 45mm)
Az MJ5-öt fúratás után úgy járattam be, hogy 1:25-ös keverékkel kocsiztam vele üresen, azaz 260kg-val, kb. 10 munkaórát. Eleinte félgázon max, majd amikor éreztem néhány munkaóra után, hogy jön az ereje, 3/4 gázon, nagyjából sík terepen.
Az se jó, ha túl alacsony fordulaton, alapjáraton járatod, és a fullgáz se jó. kb. a 7. üzemórában már rotáltam vele 1-esben.
Próbáltam én is a variátor pálcát áttenni másik lukba, mert nagy emelkedőn már nem visz fel megpakolt kocsival, le kell szállnom. Nem volt jelentősége, azon a rézsűn kb.250kg-nál többet nem bír felvinni, kapar fullad. Hiába járattam be, lehet, hogy kevés a karbifurat átmérője a fúrt motorhoz.
Nem foglalkozom vele, amíg viszi az ekét. Annyi viszont biztos, hogy a bejáratás után sokkal nőtt az ereje, az üres kocsizáson lehetett érezni.
Sziasztok! Terra t20 karburátor benzincsap csavarjának valaki tudja a méretét, menetemelkedését? M8x 1.0, vagy M8x0.75 Valaki próbálta már javítani a karburátorban elnyalt menetet javítani?
Egyébként időközben kiderült, hogy valószínűleg a váltóban van a gond: szántás közben egyszer csak nekiállt kerregni, és a csigás tengelyt alul kinyomta a házból, széttörve a csapágyat a zéger gyűrűt és a lemezt is ami a helyén tartotta.
a váltó tetején levő kosár ugye nem mozoghatna - ugye írtad ezt boli77 - de semmi holtjátéka sem lehet, mert most olyan 2-3 mm-es mértéken mozgatható.
Gondolom a többiekkel is"egy srófra jár az agyunk" ugyanis ők is azt mondják amit én. Értsd jól: nyit a kupplung mindig, hiszen a motor csak egyfelé forog, a forgásirányt(hátramenet) a váltó változtatja meg. A hátramenetnél nagyobb az áttétel, ezért a nyitó kupplungon keresztül a motor tud hajtani, de kisebb áttétel esetén (előre) nem tud. A keresett szimmeringet a kuppéung szétszedése után találod meg, de ha ez tényleg átereszt, akkor a blokkot szét kell húznod, mert másképp nem lehet cserélni.
Sajnos nem ,messze vagyunk egymástól. Szímering a kuplung kosár alatt van.Segger gyűrű le és kosár fel húz. De szét szedés nélkül is lehet tudni ,hogy baj van a kosár jobbra-balra mozog akkor már borítékolható a baj.
Más az áttétel, a kuplungnak nem ugyanazt az erőt/nyomatékot kell átvinni elviselni ha kicsi a surlódási erő (olajos kuplung a rugók az érinkezés pillanatában túlfeszítettek) bekövetkezik a csúszás.