Használsz adalékot vagy tervezed a használatát? Tartasz tőlük és soha nem tennéd az autódba? Vitassuk meg! Várom az értelmes, fikázástól mentes véleményedet.
Én a XADO -t tesztelem. A leírés szerint nem olaj adalék, valamint megjegyzem, nincs érdekeltségem.
Tapasztalat:
KIA 1.6 CRDI-be tettem bele. 115Le (+15le chip) Óraállás: 67.000km. Olaj: Total Quartz 9000 5W-40 ACAE A3/B4. Komplett kezelést kapott: -üza rendszer -váltó -motor ( 3 tubus gél )
Még csak 1200 km-t mentem vele. A fogyasztást még nem mértem, azt veszem észre, hogy folyton gyosulok a géppel. :) Talán majd a következő tankolás után, ha lehiggadtam :) Érezhetően jobban gyorsul, néha véletlen beleszaladt a fordulat a 4000 feletti tartományba, mert nem zavar a motor hangja. Olyan " GTi"-s , pedig DÍZEL. Vigyázni kell. Hamar felpörög, nem kell annyit visszakapcsolni, megszokásból pedig néha feljebb akarok kapcsolni, pedig nem szükséges, van elég " tolóerő" Eredetileg is csendes a Ceed motorja, ami még feltűnt, hogy hidegen is fürgébb, mint a kezelés előtt. Füst indításkor sincs. Most tapasztaltam, hogy milyen jelentősége van a jó kenésnek.
A totalcar nem irányadó, mivel ott autós újságírók vannak, nem autós szakemberek. A két blogon pedig nem sokat találtam. Kellene egy részletes leírás az esetről. Hol lett vásárolva a lötty, ki töltötte bele, utasítás szerint történt-e, nem lehet-e hogy hamisítvány került a kocsiba, stb.
:-) Végülis igazad van, minden eladható ha jól tálalják! Deén már csak abban hiszek amit magam teszteltem. Nekem a Prolong is bevált, sôt még én is meglepôdtem rajta. DE a Xado is bizonyított a Budapest-Bamako versenyen, és a gépmûhelyesek is meglepôdtek a látottakon. Félúton felrobbant a turbonk, mert lecsúszott a vákumcsô és felpörgött a motor amit alig bírtunk leállítni. Azt mondták, hogy legjobb esetben is gyûrûtörésnek kellett volna lennie. Ennek ellenére gyönyörû volt a hengerek belseje mikor itthon szétszettük. Sajnos én ehhez nem értek, de ezt mondták nekem a gépmûhelyben. Difinkbôl folyt az olaj, de a xado használata után az is elállt. Tehát nekem bizonyított elég nehéz körülmények között, így muszáj vagyok hinni benne, és ezért is kezdtem a forgalmazásával foglalkozni.
Az emberek nem terméket vesznek, hanem bizalmat. Ha neked shopod van ezt kell tudnod. Ha bíznak abban, hogy az Adidas jobb, akkor megveszik. Ha megtudod velük etetni, hogy a Metabond csökkenti a fogyasztást, akkor megveszik. És onnantól óvatosan nyomják a gázt, hogy bebizonyítsák maguknak, hogy milyen jó boltot csináltak :) Én pl. ha megmosom az autót, utána mindig jobban megy.
Sziasztok! Úgy gondolom, hogy minden adalékanyag jó amire készült, különben nem vennék az emberek. De miért kell venni drága adalékanyagokat az olaj mellé amikor az már az olajban is benne van. Legalább is a XADO olajokban. Nézzétek meg: http://www.xado.co.hu Próbáljátok ki és kiváncsi vagyok a ti véleményekre is, nekem bevált! Ellenôrzött és ajánlott minôség, speciális összetétel!
Az én autóm 14 éves, túl a félmillión, nem eszik olajat és nem rohad a kaszni. Metabondot, egyéb csodaszert sosem látott. De akinek van rá pénze, költsön rá, gazdagítsa a szemfényvesztőket. Én ötven évvel ezelőtt leszoktam róla. De számoljál, mennyit költöttél Metabondra és mennyivel kaptál így többet az autódért. Értékelték-e úri passziódat.
Tavaj adtam el a 12 éves 364 ezer km-t futott Hyundai Pony 1.5 kocsimat. A kaszni már a végét járt, de a motor tökéletesen ketyegett. Igaz, hogy 1 - 1.5 l olajat megevett két olajcser között, pöccre indult és tökéletesen húzott.
Kb. 40 ezer km után kezdten el használni a Metabond C-t és a Magalene-t, és egy két kissebb kihagyással rendszerese alkalmaztam. Amikor a vevő (egy autókereskedő cég ) megvizsgálta igy summázta: "A motor csodálatosan túl élte a kasznit!"
Nem tudom, hogy a Metabond nélkül milyen állapotban lett volna a motor. A 364 ezer km 90 % Bp-en városi forgalomban (taxizás) során került a motorba, és a motor egy szelep beégésen kivül semmilye javitásra nem szorult.
DOKTORI (Ph.D.) ÉRTEKEZÉS MOLIBDÉN TARTALMÚ POLIIZOBUTILÉN-POLIBOROSTYÁNKŐSAV ALAPÚ MOTOROLAJ ADALÉKOK ELŐÁLLÍTÁSA ÉS VIZSGÁLATA Veszprémi Egyetem Vegyészmérnöki Tudományok Doktori Iskola, Kőolajipari és petrolkémiai eljárások és termékek alprogram keretében. Készítette: KIS GÁBOR okl. vegyészmérnök Témavezető: DR. BARTHA LÁSZLÓ tanszékvezető egyetemi docens Ásványolaj- és Széntechnológiai Tanszék Veszprémi Egyetem 2005
Idézem: "A MoS2-nak kristályszerkezetéből adódólag nagy a súrlódás- és kopáscsökkentő hatása. A lamelláris kristályszerkezetben a rétegeket összekötő gyenge Van-Der-Waals erők miatt azok egymáson könnyen elcsúszva a fémfelületek között a vegyes, illetve száraz súrlódás tartományában súrlódáscsökkentő tribofilmet hoznak létre. Széleskörű elterjedésüket azonban az gátolja, hogy a működésükhöz megfelelő oxidációs terhelés szükséges, ám ez a terhelés az adalék korai elfogyásához, a súrlódáscsökkentő hatás időbeli radikális csökkenéséhez vezet. Az adaléktartalom kimerülése viszont csökkenti a csereperiódusok növelésének realitását. "
Magyarul: Jó-jó a Liqui Moly MoS2 , de nem az igazi.
Hát, biztos van a Metabondnak is tesztje, de én még egyet sem tudtam beszerezni. Ha tudsz küldeni, szívesen megnézem. Azzal sajnos nem tudok mit kezdeni, hogy Te az ELF motorolaj gyártó cég tesztjének hitelességét kétségbe vonod. Szuverén jogod. Mint már régebben is említettem engem csak ezek a tesztek és a szakemberek véleménye tud meggyőzni. Ezeken kívül bárki bármit mondhat. Számodra mi az a meggyőző információ egy adalék, vagy bármilyen termék választásánál, ami alapján eldöntöd, hogy melyiket választod? A Bishop’ adalék hatásáról annyit, hogy a cég tájékoztatása szerint az adalék, terheléstől függően 100-150000 km-t tud. Ez azt jelenti számomra, hogy pl.: egy állandóan hegyvidéken járó sóderes teherautónál 100ezer, egy síkvidéken hungarocelt szállító kamionnál max. 150ezer km megtétele után kell újra alkalmazni. De van még egy kitétel az alkalmazásánál. Attól függetlenül, hogy mennyit mész a gépjárművel, egy év elteltével ajánlott újra alkalmazni. Érthetőbben: Ha 5000 mész egy év alatt akkor is évente egy szer kell alkalmazni, ha 100ezret, akkor is. Ennek az az oka, hogy az adalék ugyan úgy eloxidálódik állóhelyben is, mint a motorolaj. Tulajdonképpen az adalékot Mo.-on általában csak kamionok tudják kihasználni. Nem hiszem, hogy túl sok személyautó szalad le 100-150 ezret egy év alatt. Azt, hogy mit csinál a Bishop’s ha metabond után alkalmazod, nem tudom. De azt hiszem már javasoltam, hogy kérdezd meg Bishop’s a forgalmazót.
Én azt nem értem hogy egy teszt az objektív. Persz lehet csalni, de akkor az komoly peres eljárást vonna maga után! Metabondnak van sok tesztje, de azok se mai eredmények az is biztos! Harmadik generációs metabond. Ez annyit jelent hogy a régiek károsak??? Tény az is hogy a Bishop- termékről még nem is hallottam korábban, ami nem feltétlenül az én hibám!!! Ami jó az hamar elterjed. Amúgy az a bizonyos teszt amiben a bishop -ról ilyen jókat írnak nem elég meggyőző számomra. Túl hihetetlen. Ez még önmagában nem lenne gond, de amit még nem értek hogy akkor az most hány km megtételéig fejti ki a hatását? Vállal valaki garanciát a hatásra? Illetve arra hogy nem okoz semmilyen károsodást? Mi van ha már metabond-dal kezelt motorba öntöm? amúgy maradok a METABOND-nál az biztos mert nekem egyértelműen működik. Már 1500km-rel tulhaladtam az olajcsere intervallumot (computer jelzi a csere szükségességét) és nem esek pánikba, majd ha lesz időm lecserélem. És adok hozzá 5% adalékot megint!
Küldd el emailban! Majd megoldom valahogy. Esetleg printscreen és beilleszt mint kép vagy kinyomtatni beszkennelni, lefotózni, stb... PDF-et valóban nem lehet ide tenni, esetleg feltöltheted valmi free tárhelyre és akkor ide csak egy hivatkozást kell betenni.
Feltölteném a Bishop'S adalék hasonló kopás tesztjét, hogy össze tudd hasonlítani, de a pdf. fájlt már nem tölti föl úgy, mint a képet. Pdf-et hogy töltsek fel??
Ez érdekes egy teszt az tény! Kiváncsi lennék a Metabond hivatalos válaszára is! Biztos megmagyarázzák valahogy. Pl hogy azok a részecskék nem károsítanak semmit mert a felület fel van keményedve, meg hogy a réz felületekről csak a "felesleg" vált le meg ilyenek! Azért egy ilyen teszt nem teljesen objektív mert csak bizonyos dolgokat néznek, és nem volt valami hosszútávú a teszt. Kopások, bemaródások, egyéb jellemzők meg sincsenek említve.
Metabond teszt fordítás: Sajnos a táblázatokat nem tudta konvertálni, ezért átírtam wordbe. A lényege nem változott.
VIZSGÁLATI JEGYZŐKÖNYV Fejlesztési központ Sorszám: ZRCH 20/98 Típus: Kiállította: kémiai laboratórium Tárgya: METABOND M. Kapja: 1x METABOND Cseh Közt. Polácsek mérnök 1x KNM 1x laboratórium 1x archívum Lapok sz.: 2 Dátum: 1998. 3.3. PL 24/97 Kidolgozta: Ing. Brandstadterová Jóváhagyta: Ing. Kasparek A vizsgálat az alábbi járművön ( agregátoron) lett végrehajtva: a beszállított mintán A vizsgálatot végrehajtotta: 1x servis Ing. Brandstadterová
ELŐÍRÁS TATRA T 815 gépjárműn laboratóriumi tesztekkel és üzemeltetési vizsgálatok alkalmazásával igazolják a METABOND M kenő adalékanyag tulajdonságait és képességeit. A vizsgálatot Ing. Kaspárek rendeli el, olajmotorok konstrukciós részlege, 4/114015 sz. rendelés.
A VIZSGÁLATOK TÁRGYA METABOND M – az úgynevezett “intelligens” kenőanyagok harmadik generációjához tartozó, a motorolajhoz hozzáadott 5% űrtart. adalékanyag.
A VIZSGÁLATOK MÓDSZERE 1) Az olaj súrlódásbíró tesztje a TATRA WEAR TEST A 3-928/081.85 módszer alapján, a METABOND M adalékanyag bevizsgálására alkalmazva. 2) A METABOND M kenő adalékanyag hitelesítése a motorolaj részeként a TATRA T 815 jármű üzemeltetési vizsgálata folyamán. Az átvett motorolaj minták tesztelése a DVVV TATRA laboratórium módszerei alapján kerül feldolgozásra.
A vizsgálati jegyzőkönyv melléklete Sorszám: ZKCH 20/98 Lapok száma: 2
BEMÉRT EREDMÉNYEK
1) A meghatározott mennyiségű súrlódási fémek táblázata, a motor kenőanyag adalékanyag nélküli és a METABOND M adalékanyaggal való járatásakor elhasználódásának teljes leletét dokumentálja.
A vas súrlódásának koncentrációja a tesztelés folyamán Kenőanyag adalékanyag nélkül 3,83 ppm, Kenőanyag adalékanyaggal 4,08 ppm
A réz súrlódásának koncentrációja a tesztelés folyamán Kenőanyag adalékanyag nélkül 1,133 ppm Kenőanyag adalékanyaggal 2,21 ppm
2) A jármű üzemeltetési vizsgálata során, amikor is a próba motorolaj került megfigyelésre azzal a céllal, hogy megállapításra kerüljenek ezen kenőanyag csere határidejének intervallumai, a motorolajhoz METABOND M másodlagos adalékanyag lett hozzáadva, melynek a fémfelületek közötti súrlódást kell csökkentenie. A vizsgált kenőanyaggal 52 785 km lett lefutva, a METABOND M adalékanyag javasolt mennyiségének hozzáadásával a motorolajhoz (5% űrtart.) során - cca 6 000 km (össz. 58 785 km) – a réz súrlódásának extrém növekedése keletkezett ( 26 ppm-ről 76 ppm!). A kenő adalékanyag rézre kifejtett agresszivitásának mértékét vizsgálva a cseh 65 6075 szabvány szerint (100 °C/ 3 óra) megállapításra került, hogy a METABOND M a réznél korróziót okoz, mégpedig 4c fokú korróziós aktivitásút!
ÖSSZEGZÉS
Tekintettel a laboratóriumi tesztek és üzemeltetési vizsgálatok negatív eredményeire megtiltjuk a METABOND M kenő adalékanyag használatát minden TATRA jármű hajtóegységének motor – és agregátorolajában; a rezet és rezet tartalmazó ötvözeteket, a csapágyszerkezetet korrózió veszélye fenyegeti.