Keresés

Részletes keresés

tibtiborkaba_new Creative Commons License 2019.03.06 -1 0 21952

Milyen lemezjátszó? Egyes karoknál, pl számos Thorens, ahol a karmagasság nem állítható, különböző vastagságú alátétek állnak rendelkezésre a shell és a hangszedő közé a tű helyes beállításához.

Előzmény: Törölt nick (21951)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.06 0 0 21951

Sziasztok,a gurukhoz fordulok tanácsért.2.6 mm-es gumi lemezalátétemet 3mm-es Anchromat alátétre cserélem.A karmagasság nem állitható.A hangszedő tűre káros hatással lesz-e a csere és milyen változást fogok tapasztalni az eltérő alátétvastagság okán?Olyan irjon,aki ért is hozzá.Köszönöm.

Pistju Creative Commons License 2019.02.19 0 1 21950

Tisztelt Mono Se!

Igen, csinálja még...a feszültséget.

Pedig már kötöttem-horgoltam-varrtam a vezetékeket.

Maradok Tisztelettel:(P)istju.

Mono SE Creative Commons License 2019.02.18 -5 0 21949

na mi lett? serceg még az a cucc?

Előzmény: Pistju (21948)
Pistju Creative Commons License 2019.02.17 0 0 21948

Tisztelt btamas 70!

Köszönöm a választ!

Az Általad beinzertált kép szerint kötöttem be a "testelést" az alaplaphoz.

Sajnos így is jön elő a zaj, bármit teszek.

Mute gomb az erősítőmön nincs.

Ekkora mértékű elektrotechnikai dilettantizmussal pedig nem zárom a bemenetet rövidre...

Zerostat pisztolyt biztos nem fogok vásárolni, AT-F3 pedig nem az én árkategóriám pillanatnyilag, mint ahogy elektroncsöves előerősítőre sem futja...habár van a garázsban tíz darab, eredeti 6H8C orosz papírokkal.

A Te szavaiddal teljesen egybehangzik az, hogy egy ismerősöm RCA-sította a NAD5120-ast...persze testvezeték nélkül először...de aztán másodszorra már tudta, hogy mit kell tennie. Egyetlen szál 220V-os hálózati kábel földelési vezetékét használta...jól mutatott a zöld-sárga kábel az RCA dugók mellett, de a végeredmény meggyőző lett.

Válaszodat, tanácsodat ismételten köszönve maradok Tisztelettel:(P)istju.

 

 

btamas70 Creative Commons License 2019.02.17 -2 0 21947

Még annyi, hogy sokan átszerelik RCA csatlakozósra (naimeseken kívül ki használ manapság DIN összekötőkábelt?) és talán megfeledkeznek a kis zöld vezeték pótlásáról vagy az alváz védőföldre kötéséről, bár az utóbbi változatnak a lemezjátszót nyitottra átépítve se lenne sok értelme. Ilyenkor nincs mit csodálkozni, hogy erősen feltöltődik lejátszás közben...

Előzmény: Pistju (21941)
btamas70 Creative Commons License 2019.02.17 -2 0 21946

A NAD 5120 kettős szigetelésű készülék, földeletlen 230V-os kábellel, az alváz testelésre éppen a hanglemez elektrosztatikus feltöltődésének megakadályozása miatt lehet szükség. A konstruktőr kb. megtette, amit meg lehet:

 

A gumiszerű műanyag lemezpárna* azonban túl jó szigetelő, és ahogy visszaemlékszem, nálam a hanglemez levételekor hifiben lehetett hallani, mennyire töltődött fel a lejátszás során... de nem túl meglepő, ha elmondom, hogy a mozgótekercses AT-F3-hoz elektroncsöves elő-előerősítőt készítettem. (Félvezetős erősítő vonalszintű bemenetén annál inkább!)

 

A tunerbemenet vagy másik használaton kívüli bemenet rövidrezárása + odakapcsolás talán csökkentené a zavart. Mute gomb nincs? (A Zerostat pisztoly jó megoldás lenne... ha nem kerülne annyiba, mint egy használt NAD, jó hangszedővel.)

 

* Bizonyára felmerült benne a korommal v. grafittal adalékolt vezetőképes műanyag használata, de két oka is lehetett a visszalépésre (gyártásköltség, hangminőség).

Előzmény: Pistju (21941)
Pistju Creative Commons License 2019.02.17 0 0 21945

Tisztelt Mono Se!

Köszönöm a szakszerű tanácsot Neked, valamint a belinkelt oldalt is!

Jól sejtettem én, hogy valamit elkövethettem... a lemezjátszón belül...gépész aggyal is ki lehet találni a hiba okát...csak már nem az enyémmel, ami eléggé vizes állagú.

Válaszodat, jótanácsaidat ismételten köszönve maradok Tisztelettel:(P)istju.

Mono SE Creative Commons License 2019.02.17 -5 0 21944

Földelési problémákra, zavarszűrésre nem nagyon lehet távgyógyászatot alkalmazni a konkrét eset ismerete nélkül. Főleg nem lehet barkácsolt, vagy egyéni kivitelezés esetén. A hifi hangátvitelben, ahol minden zavar idegesítően hallatszik is, különösen fontos az un. jelföld, a tápföld és a védőföld szakszerű elkülönítése, ez néha a profiknál is zavart okozhat, leginkább a méréstechnikában foglalkoznak vele. Pl. érdemes a rajzokat, kötési módokat megnézegetni itt: http://www.hit.bme.hu/~papay/edu/KommTech/9_A.pdf

 

A statikus feltöltődés - pl. a "bakelit" lemez taperászása körül is keletkezhet ilyesmi -, vagy a levegőből összeszedett egyéb zavar külön ügy, de összefügghet a készülék földelése, "testelése", árnyékolása kérdéskörével. Ezek általában nagyon kis jelszinteken dolgozó fokozatokban, a jelút elején okozhatnak hallható zajt, így nagyon kicsi a valószínűsége annak, hogy a legvégén a hangszóróvezeték szed össze hallható zajt. Szóval, kezd a gyanakvást az átépített lemezjátszódnál ;)

Előzmény: Pistju (21943)
Pistju Creative Commons License 2019.02.16 0 0 21943

Tisztelt Mono Se!

 

tuner bemenetre kapcsolsz, és akkor is sercegést hallasz ha lemezt cserélsz? (Tunerhez minek kell lemez?;))Amikor lemez cserélek, akkor elkapcsolok a phono bemenetről, és csak akkor kapcsolom vissza, ha a karlifttel a lemezre engedtem a tűt.

 

Nem valamiféle áttételes sztatikus problémáról van szó?Gőzöm sincs sajnos, hogy mi  lehet az ok, ezért vagyok tanácstalan.

 

Nem valamiféle áttételes sztatikus problémáról van szó?Biztosan így van, köszönöm a felvetést.

A megoldást azonban nem tudom erre a sztatikus problémára...elföldelhetem magam, de akkor sem!

 

Hogy jön ide a hangfalkábel?Az elgondolásom szerint az szedheti össze a sercegést, de biztosan tévedek, ha Te így tetted fel a kérdést.

 

A test és földelővezetékeket se lehet összevissza kötözgetni, főleg nem, ha a hálózati védőföldelést is belekutyulod a katyvaszba. Ezért írtam bele a b; pontba a zárójelben lévő részt.

 

Válaszodat köszönve maradok Tisztelettel:(P)istju.

 

Mono SE Creative Commons License 2019.02.16 -5 0 21942

" lejátszáson kívüli üzemmódban - nemcsak phono bemenetről, hanem pl. tunerről is-  hallható a sercegés, ha lemezt cserélek."

 

Na, itt teljesen elvesztettem a fonalat: tuner bemenetre kapcsolsz, és akkor is sercegést hallasz ha lemezt cserélsz? (Tunerhez minek kell lemez?;)) Nem valamiféle áttételes sztatikus problémáról van szó? Hogy jön ide a hangfalkábel? A test és földelővezetékeket se lehet összevissza kötözgetni, főleg nem, ha a hálózati védőföldelést is belekutyulod a katyvaszba. 

Előzmény: Pistju (21941)
Pistju Creative Commons License 2019.02.16 0 0 21941

Tisztelt Uraim!

Azt, hogy 80%-ban vagyok kész a lemezjátszómmal...hatalmas mértékű nagyképűségnek tekintsétek.

 

Amikor lemezt cserélek, abban a hangfalban, amelyik közelebb van a lemezhez,  a korong elmozdítására, vagy akár közelítésre a hangfalban a magas sugárzó (Vifa D-25 TG-05) serceg, meg valószínűleg a mélyközép sugárzó (VIFA M21 WG-09)is. Valamint a másik hangfalnál is ugyanez a helyzet, csak nem olyan nagy mértékben.

A hangfalkábel 200 eres oxigénmentes rézből van, erenként 3mm átmérőjű, úgynevezett "lapos kábel".

A lemezjátszó ugyan földelt dugalj segítségével, azonban csak kéteres bekötéssel - számítógép hálózati tápkábellel- csatlakozik a hálózatra. Az erősítő és a lemezjátszó  nem ugyanarról a fali konnektorról kapja a táplálást. A lemezjátszón belül a testkábelt a motor fémrészeihez, a fémből készült alaplaphoz, illetve a hangkar földelés fekete színű kábeléhez csatlakoztattam...aminek a kivezetését az erősítőhöz kötöttem be.

Semmilyen brummogás, vagy egyéb zavarjel (füllel hallhatóan) nincs lejátszás közben, azonban lejátszáson kívüli üzemmódban - nemcsak phono bemenetről, hanem pl. tunerről is-  hallható a sercegés, ha lemezt cserélek.

 

Ezek után a megoldás:

a; hangfalkábel csere valamilyen sodrott/csavart változatúra,

b; rákötni a testkábelt a harmadik, földelés (na ez érintésvédelmi szempontból hogy helyes-e...) ágra;

c; a lemezjátszón belül valamennyi testvezetéket átcserélni, ellenőrizni;

d; a Ti véleményetek szerint.

 

Válaszaitokat köszönve maradok Tisztelettel:(P)istju.

Pistju Creative Commons License 2019.02.10 0 0 21940

Tisztelt btamas70, Mono se, quad, stevie-13, tibitiborka_new! 

 

A megszólításban ABC szerint, semmilyen esetre sem fontossági sorrend szerint neveztelek meg Benneteket.

 

Köszönöm Nektek a segítségeteket!

A tegnapi napon meghallgattam a 80%-ban kész, nagy részben a Ti fontos tanácsaitok szerint megépített  lemezjátszót, csupán az Ortofon OM5-össel. Az "MC próba" még hátravan de ma este azt is megcsinálom...

Olyan hangot produkált, amelyet még nem hallottam ettől a hangszedőtől. A hátrány a magas hangok kis mértékű hiánya, de legalább nem csörömpölnek a cinnek, mint eddig pl. a Genesis Duke című, Philips nyomású lemezemen.

Az előny pedig a jó színpad és sztereó tér, mélyebb tónusúan (de nem bántóan, vagy brummogva) megszólaló, általam sokáig, fáradtság, vagy undor nélkül hallgatható hang.Már a lemezeim több mint 50%át szívesen hallgatom... az eddigi arány, jó ha volt 30 százalék.

 

Amelyikőtöknek publikus volt a fórumos mail címe, annak a Fórumtársnak küldtem 2-2 képet is.

Kéretik nem kiposztolni a fotókat, nem akarom, hogy efféle nyilvánosságot kapjon a 6,54kg tömegű (a 120mm magas plexi tető nélkül ennyi), elsőként, a 6. X-et taposva megépített gyalucskám...

 

Maradok Tisztelettel:(P)istju.

 

Pistju Creative Commons License 2019.01.14 0 0 21939

Tisztelt btamas70!

Köszönöm a válaszod!

Bár már ott tartanék, hogy prezenszeket hallgatok...

De egyszer, a Te és a Fórumtársak hatásos segítségével el fogok jutni oda is.

Maradok Tisztelettel:(P)istju.

 

btamas70 Creative Commons License 2019.01.14 -2 0 21938

Végülis ott a hangszedőn ill. a betéten:)

 

Ha van "E" betű, akkor kicsit a vízszintessel is lehet, de ezen a szinten felesleges sablonnal tökölni, ha jó a szem. A függőlegesnél pedig érdemes 1 fok alatt maradni - kivéve, ha prezenszesebb a kelleténél. Akkor érdemes megpróbálni 1-2 fokkal hátrébb döntve.

Előzmény: stevie-13 (21935)
Pistju Creative Commons License 2019.01.14 0 0 21937

Tisztelt stevie-13!

Nem az Audio technica-val, hanem az MC1-el tervezem használni a még el sem készült lemezjátszót...ezért csiszoló asztalon leveszem azt a 2-3 mm-t.

Az AT95 Te általad ismertetett, plusz súlyt eredményező megoldásáról először Tőled olvastam hitelt érdemlő szavakat...a német e-bay-on erről az eladó mélyen hallgatott!

Maradok Tisztelettel:(P)istju.

 

Pistju Creative Commons License 2019.01.14 0 0 21936

Tisztelt tibitiborka_new!

Köszönöm Neked a választ!

 

Tisztelt btamas70!

Köszönöm Neked a választ, valamint a magyarázatokat is AT95-re vonatkozóan!

 

Maradok Tisztelettel:(P)istju.

stevie-13 Creative Commons License 2019.01.14 0 0 21935

pedig AT-nél a típusszám utáni betű hiányából egyértelmű

 

 

Szerintem egyszerűen elfelejtette odaírni az E-betűt :-)

 

Ha 95, akkor az elliptikus tűt jelent és kész.

 

Vannak olyan AT hangszedők, amiknek létezik több változata is (pl 150 MLX és SA), de 95-ös csak elliptikus volt. A kúpos profillal szerelt tesója neve AT91.

Előzmény: btamas70 (21933)
stevie-13 Creative Commons License 2019.01.14 0 0 21934

c) - így hagyod :-)

 

Ez korántsem annyira kritikus paraméter, legalábbis egyszerűbb csiszolású tűprofil esetén.

 

Az AT95-nél az "alátétnek" amúgy nem a magasságállításhoz van köze, hanem plusz súly az alacsony effektív tömegű karokhoz, mert az AT95E engedékenysége elég alacsony.

Előzmény: Pistju (21931)
btamas70 Creative Commons License 2019.01.14 -2 0 21933

Múltkor kimaradt (pedig AT-nél a típusszám utáni betű hiányából egyértelmű), hogy kúpos tűről van szó, melynél csak erősen kopott állapotban képzelhető el, hogy a vízszintes szöghibának jelentősége van. Ne foglalkozz vele, amíg ilyet használsz.

 

A kúpos profil a függőleges szögre (VTA) sem túl kényes, de azért 1-2 fok pontossággal illik belőni. Az "a" változat lesz jó, mivel a hangszedőt stabilan kell rögzíteni a shellhez. Főleg a puha közdarabok rosszak: döglesztenek, elvesznek a dinamikából és/vagy a mélybasszusból. A balza sem valami szerencsés választás, még ha a karbaknál be is vált.

Előzmény: Pistju (21931)
tibtiborkaba_new Creative Commons License 2019.01.14 -1 0 21932

a;

Előzmény: Pistju (21931)
Pistju Creative Commons License 2019.01.14 0 0 21931

Tisztelt Uraim!

 

A pickup felfogatásánál, illetve a kar magasságának beállításánál pontatlan munkát végeztem. Ugyanis 2-3 mm-rel magasabb a kar helyzete az "optimálisnál", vagyis a hangszedő előre dőlt helyzetben lenne.

Mi a legjobb megoldás szerintetek? Az én elképzeléseim a probléma megoldására, hogy:

 

a; a kar magasságából lejjebb veszek(egy üvegszálas kompozit/balsafa tuskón áll) csiszolással,

b; 2-3 mm vastagságú, karbon/epoxy gyanta anyagú, lapos közbetétet teszek a shell és az Ortofon MC1 közé a felfogatásnál, mint ahogy az e-bay-on is árulnak ilyen közbetéteket pl. Audio Technica AT 95-höz is,

c; ezt a változatot Ti írjátok le...már ha van kiút ebből a helyzetből, ugyanis a lelki békém sárba tiprását is elvállalom, erősen fogadva, hogy "a rosszra vezető alkalmakat elkerülöm!".

 

A kar  viszonylag nehéz, 261 g üresen, a kompozit/balsafa tuskó tömege 83g, ehhez jön még a pickup a maga kb. 4 grammjával.

Ismételten bocsánatot kérek Tőletek, de sajnos laikus vagyok a témában, annak ellenére, hogy a netet bújom ebben ez ügyben.

 

 

Válaszaitokat előre is köszönve maradok Tisztelettel:(P)istju.

 

Pistju Creative Commons License 2019.01.11 0 0 21930

Tisztelt btamas70!

Nem rombolta a lelki békémet ebben a topicban sem Te, sem más...legfeljebb a sárba taposta...

Az LP szakma hallgatásából nekem a hallgatás áll rendelkezésemre, a szakma nem.

Csupán saját tapasztalatom az AT95E-evel kapcsolatosan, hogy a NAD5120 laposkaros változatában hallgatva az Ortofon OM5E-nél harsányabbnak, tolakodóbbnak éreztem...nem volt vakteszt, nem is kellett.

Mint ahogy nem is kellett a csőkar/Ortofon MC1 hallgatásánál sem. Egészen más szintű az MC1, még ha belépő szintű  MC is.

Amit talán nem fogok nagyon elrontani, az a barkácsolás a NAD-hoz egy nehezebb kar/káva vonatkozásában.

Ha már hallani fogok valamilyen különbséget a kiinduló állapothoz képest, akkor elégedett leszek.Vagy nem...

Na ettől a vagy nemtől lehettek Ti, szakmailag mérvadó fórumtársak beijedhetve, mert akkor újra jövök azokkal a kérdésekkel, amelyeknek sem a színvonala, sem a körítése nem fog változni...mert az ember csak egyszer, utoljára változik a 6. X-et taposva.

Maradok Tisztelettel:(P)istju.

btamas70 Creative Commons License 2019.01.11 -2 0 21929

Hogy tovább romboljuk a beállítást túlprecízkedők lelkibékéjét, érdemes belegondolni, mekkora lehet egy belépőszintű** hangszedő saját* szöghibája? Aki 2 foknál többre tippelt, jó eséllyel nyert.

 

* a tűhegy(!!) tengelyének gyári szögeltérése a hangszedő tengelyétől + a felfüggesztés deformálódása (tűszár elferdülése) a használat során

 

** Nem az AT91-est akarom degradálni, az egy nagyon jól sikerült típus, egyszer vettem ilyet tartalékba. A már szóba került újabb fajta SME karban [310; Townshend Avalon futómű] meglepően jól szólt. Nem hifibb a 95E-nél, viszont kiegyenlítettebb, nem olyan "fényes" prezenszben. Hogy kinek jutna eszébe hússzor drágább karban használni, ha nem muszáj, az más kérdés..))

Előzmény: quad (21910)
Pistju Creative Commons License 2019.01.09 0 0 21928

Tisztelt quad!

A karból kijövő 5 erű kábel elérne a hátlapig.

Mint a túlnyúlás/karhossz beállítási esetben, úgy most is hiszek Neked, ezért hanyagolom az  RCA aljzatos megoldást.

Válaszodat köszönve maradok Tisztelettel:(P)istju.

 

quad Creative Commons License 2019.01.09 0 0 21927

A B ponttal kapcsolatban azért megkérdezném, hogy elér egyáltalán a karban lévő kábel az RCA-ig?

Mert láttam már olyan beépített kábeles lemezjátszót, ahol ez a beépített kábel a kar tövében csatlakozik a karkábelhez.

 

Egyébként a B variánsban én sem látok fantáziát. Inkább maradjon az A

 

 

Előzmény: Pistju (21924)
Pistju Creative Commons License 2019.01.09 0 0 21926

Tisztelt Mono SE!

Nincs c; pont, ez bizony a helyzet...

De a helyzet az, hogy rendszer/kábítószer függőségemet nemcsak a lelki békém hiánya okozza...hanem talán a pénztárcám és az eszem is, amikből a következőekre futotta:

-Arcam Alpha 5 Plus erősítő (saját phono fokozatát használom),

- JPW Sonata hangfalak,

- Ortofon MC1 hangszedő.

Ha ezek után is tudsz a lelki békém még nagyobb mértékű sárba taposásán segíteni, kérlek Téged, hogy tedd meg!

Maradok Tisztelettel:(P)istju.

Mono SE Creative Commons License 2019.01.09 -5 0 21925

ha nincs c pont, akkor a b-vel sem igazán érdemes küzdeni, illetve baromi rendszerfüggő lesz az eredmény - szóval a lelki békédnek így is, úgyis lőttek ;)

 

 

Előzmény: Pistju (21924)
Pistju Creative Commons License 2019.01.09 0 0 21924

Tisztelt Uraim!

Ismételten a szakmai véleményeteket szeretném kérni.

 

A hangkar kábeleit az erősítőhöz való bekötésnél:

a; hagyjam meg az eredeti RCA dugóval végződő, ("gyári"...Sherwood...) kb. 1m hosszú kábelt(és a hozzá tartozó "testvezetéket") is,

b; vezessem ki a hangkarból kijövő vékony kábeleket  a lemezjátszó hátlapra szerelt,  RCA aljazatokra, valamint a "testvezetékkel" szintén járjak el hasonló módon.

 

Sajnos c; pont nincs, miszerint vegyek egy kitűnő minőségű kábelt a karba és építtessem be...

 

Válaszaitokat előre is köszönve maradok Tisztelettel:(P)istju.

quad Creative Commons License 2019.01.09 0 0 21923

Ha szépen szól, ne törödj vele.

Az, hogy hány éves gyakorlatilag nem jelent semmit, mert nem tudod milyen gyakran használták. Ráadásul  egy pillanat alatt is haza lehet vágni egy tűt.

Előzmény: Manoka713 (21922)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!