Keresés

Részletes keresés

looksharp Creative Commons License 2002.09.10 0 0 73
A 98-as vonalon komolyabb személyforgalom Szerencs-Abaújszántó viszonylatban van.
A vonal északi részén nagyobb forgalmat Gönc produkál, vonatonként 8-12 utassal,
emellett Boldogkőváralja említésre méltó még, de csak nyáron. Korlát-Vizsoly
megállóhelyen van még valamiféle mozgás, itt KM-es pénztár van, naponta 5.00-tól 18.00-ig.
(és nem sorompókezelő-jegykiadó van, hanem ha jól tudom, az idős vasutas(ok) adják
a jegyet, akik az egykori állomásépületben laknak).
A vonalat (hasonlóan a drávamenti vasúthoz) a 90-es években építették le, ekkor
szűntek meg az állomások (Gönc, Hejce-Vilmány).

Teherforgalom:

Mád és Tállya rendszeres és jelentős forgalmat produkál (bányák). Abaújszántón fafeladás
ás néha gabona is van.
Az átépítést nem olyan régen fejezték be, talán tavaly ősszel, addig volt
pár 20-as lassújel a "c" szakaszokon.

Előzmény: dyz (65)
dyz Creative Commons License 2002.09.10 0 0 72
Azt hiszem én emlitett a "buszos-lobby", mely mögött nem konkrét tény, hanem csak gyanú áll. Talán még kérdőjel is volt a mondat végén. A gyanút pedig az alapozza meg, hogy az országnak csak azon a részén vannak állandóan busszal pótolt vonalak, számuk pedig egyre nő. Kihasználatlan mellékvonalak pedig másfelé is vannak...

Még egy kérdés: Dombóvár-Lepsényt milyen cég üzemelteti?
Előzmény: FOMA (71)
FOMA Creative Commons License 2002.09.10 0 0 71
Azt én sem tudom, hogy mi az a buszos lobby, de azt igen, hogy számukra jó üzlet a vonatpótlás. A Volán fix összeget kap a vasúttól, a jegybevétel pedig a MÁV-é. Van egyébként olyan személy a MÁV-nál, akinek családon belül jó üzlet a buszoztatás. Ettől függetlenül a 64-esen nincs más alternatíva, mint a busz. Szvsz ott többet nem látunk vonatot. A reggeli Komló-Sásd viszont marhaság, összességében többe kerül, bérköltségben megtakarítást jelent.
Előzmény: Váci (61)
dyz Creative Commons License 2002.09.10 0 0 70
Hogy mondjak egy buszos példát is: volt Miskolcon egy buszjárat, ami egy kis lakóterületre járt, csúcsidőben is max. óránként, mert nem volt több igény rá. Aztán egyszer jött az ötlet, hogy meghosszabbíthatnák a domb másik oldalán épült lakótelep felé, az út adott volt, csak szélesíteni kellett rajta. És lám, az addig vegetáló buszjáratból hirtelen két városrészt összekötő, nagyforgalmú vonal lett. Ezzel jól jártak a helyiek mert, mert most 10 percenkent jár a busz, és jól jártak a városiak is, mert új összeköttetés teremtődött két városrész között.

Na ilyet szeretném én a vasútnál is látni. Nem most, hanem ha lesz rá forrás. Addig csak azt szeretném szemléltetni: nem biztos, hogy mindent erőszakkal fel kell számolni, mert most gazdaságtalan, és nem látunk fantáziát benne.
dyz Creative Commons License 2002.09.10 0 0 69
És ment már a Bp-Ms IC is Hatvan-Újszász-Vámosgyörk kerülővel, igaz az nagyon rendkívüli eset volt.
Előzmény: dyz (68)
dyz Creative Commons License 2002.09.10 0 0 68
Nagyon le vagy ragadva a jelenlegi állapotnál...
Egyébként nézd meg a Debreceni IC-ket Szolnok-hatvani delta-Aszód-körvasút-Nyugati útvonalon. Az is van 2 óra, mégis jobb mint a semmi.
És nem csak IC-kről van szó, gondolom tehervonatok is járnak még arrafelé, talán az jobb példa lett volna. Persze lehet a 60-ason is menni, de az se sokkal jobb időben.
Előzmény: Váci (66)
mestska Creative Commons License 2002.09.10 0 0 67
Ha már folyamatosan a 64-esről van szó:

Miért ilyen hosszú a 64-es?
Nem azt a választ várom, hogy a terepakadályok miatt, hanem a másik okot.
Annak idején olvastam, hogy az építő cég csak úgy kapott a MOnarchiától adókedvezményt(vagy akármilyen kedvezményt, nem emlékszek), ha a vonalai bizonyos hosszúságot elérnek.
Tudna valaki erről részletesebben mesélni, hiányos memóriámat felfrissíteni?

Váci Creative Commons License 2002.09.10 0 0 66
"...64-es vonal kapcsán is, mert mi lesz Pécs közlekedésével ha majd a 40-es komolyabb felújításra szorul? Jönnek az IC-pótló buszok"

Persze, hogy jönnek. Akkor is jönnének, ha lenne 64-es. Vagy úgy gondolod, hogy a 250 méteres sugarú ivekben kanyarogna 2 órán át Bátaszékig a 10 kocsis IC? Csörgővel?

Előzmény: dyz (65)
dyz Creative Commons License 2002.09.10 0 0 65
Más. Ismeritek a Szerencs-Hidasnémeti vonalat? Szerencs környékén van teherforgalom is, de Hidasnémeti felé a személyforgalom is a nulla felé konvergál. Két-három éve mégis alaposan kipofozták az egész vonalat, hiszen a Miskolc-Hidasnémeti vonal felújítása/villamosítása idején erre jártak a nemzetközi gyorsok.

Na, szerintem ezért is kell mellékvonal, mely alternatív összeköttetést is jelent. Erre akartam utalni lentebb a 64-es vonal kapcsán is, mert mi lesz Pécs közlekedésével ha majd a 40-es komolyabb felújításra szorul? Jönnek az IC-pótló buszok, mint anno Zalaegerszegre?
dyz Creative Commons License 2002.09.10 0 0 64
Ez az az eset, amikor még viszonylag kis ráfordítással normális szinten lenne tartható a pálya. Ma még senki nem kérdőjelezi meg, hogy ez egy nemzetközi összeköttetést biztosító vonal. De ha hagyjuk tovább rohadni, akkor előbb-utóbb a 64-es sorsára jut, és lesz aki el se tudja képzelni, hogy erre valaha nemzetközi vonatok is jártak.

Egyébként ha jól tudom, ide is terveztek az orosz csodából néhány darabot.
Előzmény: nhmus-herp (63)
nhmus-herp Creative Commons License 2002.09.10 0 0 63
Nos, én a 81 sz, vonal mellett lakom, kb. 100 méterre és naponta kétszer utazok rajta.
Sajnos itt is elkeserítőek az állapotok, pedig annyira még nem is mellékvonal, hiszen nemzetközi kijárat Felvidék felé (a maga 2 pár gyorsvonatával). Nálunk ugyan egy állomást szépen rendbetettek, de itt a háttér: egy éve volt egy nagy buli Salgótarján-Külső pu.-on, ahová miniszeterek, miniszterelnökök látogattak el, természetesen nosztalgiavonattal. Nálunk egy fellépő csoport szállt fel a vonatra, máshol nem is meg a szerelvény. Az állomás szép lett, végül is úgy nem láthatták a honatyák, ahogy tényleg kinézett...
De mi lesz a többivel, a hajdan nagyforgalmú vonal mára megállóhellyé (vagy maradványává) redukálódott állomásokkal. Csak a legdurvábbak, ha jártok arra: Mátraszőlős-Hasznos és Vizslás. Nemrég még forgalmi felvigyázó és sorompó is volt. Ma csak a kb. 2,5-3 fokban jobbra dőlő pálya maradt, ami életveszélyes (mondjuk egy gyorsvonatnak) még 40 km/h sebességnél is. A talpfák? Valaha villamosítást terveztek. Tavaly azt mondták elviszik a gépparkot a Hatvani Főnökségről és Bz-k jönnek. Eddig nem jöttek, de Bp-Salgótarján viszonylatú Intercity ezen a pályán? Érdekes lesz, bár a próbaút kecsegtető volt és a kis tengelynyomású diesel (mechanikus váltóval szerelt!!!) Siemens jól viselte. Szép a vonat, de ki utazik rajta?
Előzmény: Betontalpfa (60)
Váci Creative Commons License 2002.09.10 0 0 62
"Készült már valamilyen felmérés, hogy ezeknek az egyesek szerint értelmetlen vonalaknak az esetleges felújítása (nem 160-ra) után egy jobb menetrenddel csökkennének-e a veszteségek, növekedne-e a forgalom, tehát megérné-e egy felújítás?"

Biztos készült, de én felmérés nélkül is tudni vélem a választ:
Csökkennének a veszteségek? IGEN
Növekedne a forgalom? IGEN
Megérné egy felújitás? NEM

Előzmény: Betontalpfa (60)
Váci Creative Commons License 2002.09.10 0 0 61
Gyerekek!

Árulja már el valaki végre, mi az a buszos-lobby?
Hogy működik? A Volán igazgatója fizetett egy sört a MÁV vonalmegszüntetési-előadójának, hogy Pécsvárad és Palotabozsok között a Bz-n zötykölődő 10 utas a jövőben a Volán buszán zötykölődjön? Vagy a Palotabozsoki sofőr - látván, hogy labilissá vált eddig stabilnak hitt állása - megkéri unokaöccsét, akit - hosszas titkosszolgálati munkával - sikerült portásnak benyomni a MÁV-igazgatóságba, hogy havonta egyszer disznótorost vigyen a Palotabozsoki Bz vezetőjének, hogy az cserébe jó gyorsan menjen a kanyarban és siklassa ki a vonatot?
Komolyra forditva a szót: tényleg, mi ez a buszos-lobby?

Előzmény: Betontalpfa (60)
Betontalpfa Creative Commons License 2002.09.09 0 0 60
"Persze, ez a legegyszerűbb, otthagyni, hogy rohadjon szét ahogy tud, dőljön össze az állomásépület, kit érdekel... Hát nekem nem szimpatikus ez a szemlélet. Neked is csak addig, amíg nem laksz ott. " Ha félreérthető volt, akkor az ilyen hozzáállást én is utálom. Ki tudja hány épületet lehetne megmenteni azzal, hogy ha végképp nem kell, akkor odaadni annak, akinek kell, ha arról van szó, akkor ingyen is, hagy vigye, csak ne dőljön össze. Ha rajtam múlna, így csinálnám. Persze ez se működik...

Ha van egy mai mellékvonal, akkor mik a jellemzői: Rossz menetrend, pálya, elhanyagolt állomások, megállóhelyek. És ugye azok a fránya utasok nem jönnek, elmennek mással. Érthetetlen. Készült már valamilyen felmérés, hogy ezeknek az egyesek szerint értelmetlen vonalaknak az esetleges felújítása (nem 160-ra) után egy jobb menetrenddel csökkennének-e a veszteségek, növekedne-e a forgalom, tehát megérné-e egy felújítás?

Buszos lobby másképp: Ami Pécs környékén van, abban a többi igazgatósághoz képest nincs semmi furcsa, ugye? Bízok benne, hogy talán van.

64-esen Pannon Volán pótolja a vonatot, pardon, a vasutat. Azt a MÁV rendeli meg?

Előzmény: dyz (15)
dyz Creative Commons License 2002.09.09 0 0 59
A honlapot megtaláltam, a térképet még nem. De van itt mit nézni! :)
Előzmény: FOMA (58)
FOMA Creative Commons License 2002.09.09 0 0 58
"(Jól tudom, hogy MÁV Pécsi Igazgatóság?) "szünetelő" szakaszait sem a helyi Volán pótolja... "

Nem egészen. Komló-Sásd Pannon Volán Rt. Komlói Forgalmi Üzem, Pécsvárad- Palotabozsok PV Rt. Mohácsi Forgalmi Üzem.

dyz!

Ha a honlapomon bemész a Foma képtára menüpontba, ott a Vasúti képek albumban találsz egy 1953-as vasúti térképet. Ott megtalálod a beremendi vonalat és az összes többi Dráva-parti egykori vonatlat. Bocs, most nem tudok linkelni, mert modemmel nem igazán karok mélyre ásni.

Előzmény: Betontalpfa (12)
dyz Creative Commons License 2002.09.09 0 0 57
Érdekelne, hogy mi is volt ez a beremendi "bekanyarintás"? Mintha egy régi menetrendben még az lett volna a vonal vége. Vagy nem jól emlékszem?
Előzmény: Váci (53)
dyz Creative Commons License 2002.09.09 0 0 56
Sajnos a vasútvonalak történetében nem vagyok otthon, max. 10-15 évre visszamenőleg, de az gondolom Neked sem újdonság. A jelent is ismerjük. A jövőre vonatkozólag vannak csak nézetkülönbségeink.

Amit én szeretnék, egy olyan vasúthálózat, amely az ország minél nagyobb részét, minél sűrűbben lefedi. Amelyben helye van az IC-knak, a nagy távolságú gyorsvonatoknak, az ezekhez kapcsolódó fővonali személyvonatoknak, és a csatlakozó mellékvonali szerelvényeknek. Valahogy úgy ahogy az osztrákok meg svájciak csinálják.

68-ról pedig az a véleményem, hogy akkor is a dolog könnyebbik végét fogták meg (vagy eleve más jövőkép volt a döntéshozók fejében).
Az a tragédia a jelenlegi állapotban, hogy tényleg baromi ráfordítást igényelne a mellékvonalak normális színvonalra való felhozása. De ez csak azért van így, mert hagytuk lerohadni őket. Ha ezt valamilyen forrásból vissza lehetne pótolni, akkor a folyamatos fenntartás és üzemeltetés már csak akkor lenne drágább a közútnál, ha az adókból épített közutakat ingyenesnek tekintjük. A tényleges, nemzetgazdasági szintű költségek már a vasút javára billenhetnének, szerintem. Ehhez jönne még a fővonalakra "ráhordó" funkció bevételt generáló, fővonalt eltartó hatása. Ettől persze nagyon-nagyon messze vagyunk, mind az eszközöket, mind a szemléletet illetően.

Véleményem szerint a felújítás mellett előbb-utóbb mindenképpen rászorult volna a mellékvonali hálózat egy erőteljes racionalizálásra. Gondolok itt vonalak meghosszabbítására, összekapcsolására, új kapcsolatok teremtésére (bár nem ismerem, csak sejtem, hogy a beremendi is ilyesmi lehetett, de erről mesélj Te). És ezért fáj a 64-es meg 49-es, mert az éppen ilyen kapcsolatokat vág el. Egy semmiben végződő 10-20 km-es vonal létjogosultsága már inkább megkérdőjelezhető.
Még annyit 68-ról, hogy gyere el a Bodrogközbe, és beszélgess az ott lakókkal. Még ma is visszasírják a kisvonatot!

Nem igazán tudom megindokolni, de úgy tűnik, hogy egy térség fejlődése és a vasútvonalak elhelyezkedése között még ma is elég szoros kapcsolat fedezhető fel. Az ok-okozati összefüggés persze többféle lehet, és nyilván régebben még szorosabb volt az összefüggés. De győzz meg nyugodtan az ellenkezőjéről.
Előzmény: Váci (53)
névtelen Creative Commons License 2002.09.09 0 0 55
Üdv
:-)
Ilyenkor ritkán vagyok fenn, inkább este vagyok Yellemző.

Általábavéve az aláírásgyűjtések esetében szerintem két fontos tényező van:
1, az emberek nagyrészt lusták
2, és manipluálhatók

Azaz bármilyen jól hangzó, jól összeállított izével meg lehet őket etetni, de lusták utánanézni, hogy igaz-e, illetve lusták "használni", ha van kényelmesebb..

Más: Táskán SENKI nem jött ki a faluból az utolsó vonathoz! (Két néni a végállomás előtt, korábban leszált, a faluhatáron és integetett. A többi utas visszajött a vonattal, felszálló nem volt)

Somogyszentpálon páran kijöttek, utasokat vártak. Egy idősb néni majdnem elsírta magát. Hivatalos akármi: SEMMI

Előzmény: Váci (54)
Váci Creative Commons License 2002.09.09 0 0 54
Szia Névtelen!

De régen "akadtunk össze"!
Szóval: OK, hogy kétoldalú a szerződés. A gond az, hogy ha trágya a vonat, és ezért mindenki utálja, és nem utazik vele, akkor minek álljon meg? Tényleg arról kellene szólni az aláirásgyűjtéseknek, hogy álljon meg, legyen tiszta, és akkor veszünk bérletet. De ilyen aláirásgyűjtésről még nem hallottam. (És szerintem nem is fogok.)

Előzmény: névtelen (52)
Váci Creative Commons License 2002.09.09 0 0 53
"Mert az eddigiek alapján úgy gondolom, hogy szerinted ez az egész témakör (vicinálisok, mellékvonalak) felesleges"

Szó sincs róla! Nem a témakör felesleges! Néhány mellékvonal felesleges. Ha másról akarnék olvasni, akkor bőven találnék magamnak topicot.

Mint a kezdetekben irtam, kedvenc témám a mellékvonalak. Az más kérdés, hogy én szivesebben beszélgetek vonalbejárásokról, régi vasútvonalak történetéről, stb.

Szivesen olvasnék pl. arról, hogy mikor és miért változott Möcsény és X között a nyomvonal? Hol volt pontosan Drávasztára-Zaláta vasútállomás? Az elhagyott vashidat miért festették újra '59-ben? Hogy is volt pontosan a Beremendi vonal "bekanyarintása"? És hasonlókról.

Azon kivül a sok hozzászólásban feltett kérdések közül nagyon érdekelne, hogy Te milyen megoldást találtál volna megfelelőnek 68-ban, és arra is kiváncsi lennék, hogy milyen "levét isszuk" most 68-nak. Komolyan.

Előzmény: dyz (48)
névtelen Creative Commons License 2002.09.09 0 0 52
Szerintem ez az érvelés (mármint hogy a "pénztárnál kell szavazni"), sajnos nem nagyon állja meg a helyét:
Általában olyan helyeken merül fel, ahol a vonal és a járművek lepusztultak. Így nem jelentenek reális alternatívát a hétköznapi embernek.
Ez csak azzal a megkötéssel igaz, ha a bérletért cserében a vasút vállalná a tiszta kocsit, utasbarát menetrendet és a feljavított pályát és egyéb szolgáltatásokat az _uatsok_igényei_szerint_. (pl. ha úgy akarják, akkor megvehessék a reggelit a munkásvonaton.. pl.)

Azaz a "pénztárnál szavazás" kétoldalú szerződés és negy egyoldalú. Szerintem.

Előzmény: Váci (49)
dyz Creative Commons License 2002.09.09 0 0 51
A probléma kulcsa talán ott van, amíg nem teremtünk versenyképes kínálatot, addig ne várjuk, hogy a vasút olyan népszerű lesz.
Ha pedig a versenyképesség elérésére hosszabb távon se látunk lehetőséget és/vagy szándékot, akkor tényleg kár erőltetni.
Ha viszont igen, csak nem most, akkor jön az, hogy elvegetáltatni a vonalat addig, amíg lehetőség lesz fejleszteni.
Lehet szavazni :)
Előzmény: Váci (49)
dyz Creative Commons License 2002.09.09 0 0 50
Ez sajnos igaz.
Előzmény: Váci (49)
Váci Creative Commons License 2002.09.09 0 0 49
Albertus, Albertus!

Mit értesz azon, hogy "mozdul meg egy település"?
Somogyszentpálon is szinte mindenki "megmozdult", aláirt, követelt. És hányan utaztak a kisvasúttal, amikor még megtehették volna?

Ha a közért előtt aláirást gyűjtenek, hogy álljon meg a gyorsvonat "és pont", azt akárki aláirja.

Ha úgy gyűjtenék az aláirást, hogy "álljon meg a gyorsvonat, egyúttal vállalom, hogy a következő három hónapra bérletet váltok, vagy vállalom, hogy a következő egy évben legalább 5-ször jegyet váltok", és adnának egy csekket, és azt mondanák, hogy az aláirás csak a befizetett csekkel együtt érvényes, kiváncsi vagyok, megállna-e a gyors.

Előzmény: Albertus (46)
dyz Creative Commons License 2002.09.09 0 0 48
Bocsi, de akkor nekünk nem volt autónk :)

Váci, kérdeznék valamit Tőled, nem provokatív szándékkal, csak ezek után tényleg érdekel: Te miről olvasnád szívesen ebben a topicban?
Mert az eddigiek alapján úgy gondolom, hogy szerinted ez az egész témakör (vicinálisok, mellékvonalak) felesleges. Talán szavazzuk meg, melyek legyenek a következő felszámolandó vonalak?
Előzmény: Váci (47)
Váci Creative Commons License 2002.09.09 0 0 47
"...majd megkérded, hogy "Mi szükség van a 60-as vonalra? Ki akar Nagykanizsáról Pécsre utazni?". "

Ezt már most is megkérdezhetném, ha csak a puszta versenyt nézném.
Tavaly egyszer részletesen leirtam a vasútmániásban Kanizsai élményeimet.

2-3 havonta hivatalos ügyben szoktam járni Pécsről Nagykanizsára. Egyszer kipróbáltam a vonatot, mint érdekességet. Érdekes is volt (Drávapart, mellékvonali bakterház-romantika, alakjelzők, Md, stb.), de többször nem utaztam vele, hanem kocsival mentem.
Ugyanis gyakorlatilag ugyanannyiból megjárom 1.0 Suzuki Swift-tel - még egyedül is -, mint a teljesáru vonatjegy.
És akkor tekintsd még az utazási időt, a kényelmet, a kötetlenséget, a városon belüli közlekedést. Ennek ellenére a 3 kocsis MD kb. 80% ülőhely-kihasználtsággal ment, és ez indokolja a létét. De versenyképesnek már nem mondanám ma sem.

Előzmény: dyz (38)
Albertus Creative Commons License 2002.09.09 0 0 46
Szerinted miért mozdul meg egy-egy viszonylag kisebb település, miért "követelik", hogy ott is álljon meg a "reggeli gyors"? Azért, mert olyanjuk van?
Előzmény: Váci (45)
Váci Creative Commons License 2002.09.09 0 0 45
"Feltéve, hogy leszokik az utazásról valaki azért, mert hosszabb a menetidő"

Továbbá feltéve, hogy rászokik az utazásra valaki azért, mert megáll a vonat.

Előzmény: Albertus (40)
ssimi Creative Commons License 2002.09.09 0 0 44
Na akkor olvassunk pontosan:
Írod: "A 60-as tényleg mellékvonal, ezt onnan tudom, hogy még a Szombathely-Pécs gyors is kikerüli"
Szóval nem az egyik pár gyorsról írtál, hanem "A" gyorsról. Ebből pedig az süt, hogy csak erről van tudomásod.
Na jól van, nem szőrözök tovább.
Előzmény: dyz (42)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!