Jenő:
Örülök, hogy kész az autód! Remélem még sokáig örömöd leled benne!
A 60C körüli vízről annyit, hogy passz. Az én kocsim télen is csaknem 100C-ig felmegy, de az az igazság, hogy a hűtőventillátorja nem gyári (hanem kisebb), és így könnyű meleget csinálni...
Egyébként legcélszerűbb az előző (felújítás előtti) állapottal összevetni a dolgot. Nem hiszem, hogy csökkennie kellene a vízhőfoknak a nagyobb kompressziójú motorral). Az is lehet, hogy valami a vízhőmérővel történt a felújításkor.
A sebességmérővel nem látom értelmét foglalkozni, nem hiszem, hogy bármit is lehet vele tenni. Nekem a kocsimba előzőleg valami idióta talán benzines difit tett, és kb. 10-et +10%-ot csalt, azóta már kicseréltettem (apropó, nem kell valakinek a benzines difi?). Egyébként valahol azt olvastam, hogy a Mercik egyébként is csalnak, mégpedig nem is keveset.
Én jobban szeretem a teljes méretű gumikat, elbírja a 3000köbcenti... És nem is akad fel olyan könnyen. No persze így nem olyan "sportos", de nekem nem is kell, hogy az legyen (az enyém még a régi, "tükördísztárcsás", nem pedig a könnyűfémes, hülyén nézne ki rajta a lapos gumi).
Stern:
Ott is lennie kell vízelvezető furatnak! Az enyémen nem volt (ki tudja, hányan cserélték már azt a lemezt a kocsin), de ha nincs, ki kell fúrni! Tudom, hogy barbár megoldásnak tűnik, de legrosszabb esetben a lyuk környéke rohad majd (ha esetleg nem sikerül jól lekezelni a fémet). Mindig jobb, mint ha szétfolyna az összegyűlt víz, és minden hozzáférhetetlen zugban rozsdát okozna. Az tényleg ciki. Egyébként azt hiszem, az enyém is beázik, de legalább nem áll meg benne a víz...
Az új dízelekről (meg általában az új autókról),illetve a fűtésükről annyit, hogy ezek az új masinák azért jóval gazdaságosabbak, és egyszerűen nem bírnak elég rövid idő alatt kellő meleget kicsiholni magukból. No persze 15km bemelegedési időnek már kicsit tényleg sok, főleg, ha városi forgalom is van benne. Jó lenne egyszer látni, hogy az utóbbi időben hogyan alakult az újabb konstrukciók motorhatásfoka... Szerintem pár % fejlődés csak volt! vagy nem?!
Hpg!
Megírom őszintén, a vízleválasztó számomra is homály, de a motoromon tudom, hogy van ilyen. Azt, hogy a dízeleken hol van, majd megkérdem az öcsémtől, lehet hogy maga a szűrő van úgy kialakítva. Sajnos csak január másodikán leszek megint itt, addig kis türelmet kérnék. A petrós próba eredménye érdekel!
Szerbusztok, és mindenkinek kellemes ünnepeket!
Pesta
Pont ezt akartam már valamikor én is kérdezni, ez nálam is rendszeresen előfordul, főleg amikor mosatni viszem az autót. Mit lehet tenni ellene?
Nem lehet, hogy a csomagtartónál hiányzik vmilyen szigetelés?
Jenő, gratulálok az új motorhoz, ha még 20E km múlva is elégedett leszel vele, akkor közkinccsé kell tenned a gépműhely címét!
Az órát elvileg be lehet állíttatni, a gumiknak gyárilag 175/80R14-nek kellene lennie, ha a 185/65-öt is 14"-os felnire értetted, akkor 16,42% a csalás - az adataid is pont ezt mutatják. Ha hosszútávon maradnak a gumik, érdemes kalibrálni.
Nekem is van kérdésem: Hátul befolyik a víz 2 oldalt a csomagtérbe, a szélvédőgumi miatt. A víz megáll 2 oldalt a bilikben, elvileg van levezető lyuk, azt ki fogom tisztítani.
DE: szerintem nem létezik, hogy a víznek oda be kell folynia! Vagy ez ilyen kialakítású? Vagy a hátsóablak gumija nem jó? Abban is van vízelvezeő-furat, ki kellene szedni és tisztítani? Vagy csere?
Örömmel közlöm a kedves topik társaknak, hogy elkészült a gépem, vagyis megtörtént a mtor felújítás:
- fantasztikus érzés a -13 fokban első izzításra és pöccintésre indítani e gépet.
- mentem vele cca. 600 kilómétert, és minden megy mint az óramű.
- sokkal erősebb lett a motor, sokkal jobban harap- vagyis nem csak duma volt, hogy kell a felújítás.
- persze egyenlőre csak "lassan" járok
- probléma azért van, de ez is vele jár - mármint ezekkel a kicsit korosodó autókkal:
- kicseréltem a gumikat télire, és azok amiket kaptam hozzá, kicsit peresebbek mint kellene - 185/65 - és mint vártam is csal az óra. DE HOGY ENNYIVEL ! Ha 100 mutat a műszer akkor megyek 85-öt, ha 120-at akkor megyek 100-at. Valószinű már a nyári gumival is csalt, de akkor nem figyeltem fel rá. Mit lehet ezzel csinálni ???
- nektek milyen értékre áll be a vizhőfok ? nálam egy hajszálnyival van a 60-as fölött. Jó ez ??
Parc:
Az opelok fűtése legendásan szar, a víz is nagyon nehezen melegszik. Én hidegkútról a Gellért térig (15km) elmegyek úgy, hogy nem melegszik meg a víz. Fűtés már úgy 2 km után van, de a motornak nem túl jó, hogy nem melegszik. És a termosztát jó. A w124-esnél a meleg 500m után jött, és 2 km után már üzemmeleg volt a motor. Gondolom a 123-masokkal hasonló a helyzet.
Pár éve télen volt nálunk egy Peugeot Boxer. Az első -10 foknál melegebb levegőt a Kolossy térnél (A Kapy-emelkedő után!!) fújta be, az is kb. -8 fokos lehetett. Bármi baja is volt, nem volt idősebb 2 évnél, és alig használták, tehát szar.
CSF:
Köszi a tippeket. Az biztos, hogy a benzint vizezik, az is, hogy a gázolajat, a petrót meg valószinű kevésbé. Mindenesetre kipróbálom, pont most tankoltam. A vízleválasztóról nem tudok, még nem is hallottam róla, hogy létezik ilyen. Hol szokott ez lenni, csak nem a gázoljaszűrő-komplexumba? Az egyébként elképzelhező, hogy vizes az ua. de nem valószinű, mert már kimostuk a tankot (előzőleg a tanksapkánál folyhatott be a víz), és 3-4 alkalommal úgy elfogyasztottam belőle, hogy 3-3,5 liter maradt csak benne, tehát már megette volna. Egyébként mostanába, hogy nincs olyan hideg, kevésbé csinálja.
A modern Dieseleknek lehet, hogy nem szabadna feketét füstölniük, de azért ha nyomnak neki egy padlót, akkor azért szuszognak. A corsa pedig ne ebben a kategóriában van, 1992-es, de egy régi Isuzu Diesel van benne. Ez is csak akkor füstöl, ha gyorsítasz, vagy erőlködik, ha már belendült, akkor csak a hegyi ózondús levegő jön hátul. Ez az egy jó van az autóba (márnmint a motor), a többi az opel.
Főleg a futómű. A Mercivel egyszer véletlen besuhantam 80-90 körül egy 20 cm mély, és 30-40 cm hosszú, szögletes kátyúba, azt hittem ott marad a fél eleje, és semmi baja nem lett. Még centírozni sem kellett. A csorsát meg tényleg normálisan használom, városban a járdára mindig tolatok, tehát nem kaphat nagyot, az ilyen kátyúkat mellőzöm, és 3-5 ezer km-enként futóművet kell állítani. Gyenge, kevés az anyag.
Beállás 20e.+áfa ebben benne foglaltatik a műszeres bemérés
Inj.Porlasztó csúcs. 17e.ft+áfa/db*4 (a kur... anyatok, volt az első gondolat)
De rendesek voltak, mert megbeszéltem velük, hogy szerzek.
Irány Szentendre, metró, hév, futás, 5:00 kor zárás elött 1 mp.-vel
Inj.Porlasztó csúcs. 8,8e.ft+áfa/db*4
Tudtam, hogy az egyik gyertyakábelem törött és ezért szereztem egyet , ill. gyertyákat mert avval minden szervízben próbálkoznak.
Reggel fajnali 6:50-kor indítanám a tartalékautómat 601-es ...Trabant Limuzin. Se kép, se hang, 2 éve áll, megtolom a lejtőn, beindúl, pöffög-röffög, ahogy kell. Leérek a lejtő aljára, megáll. Hú ba. meg. Elfelejtettem kinyitni a benzincsapot, kicsit visszatolom az emelkedőn, aztán restart.(Csinálja már valaki utánam, a Mercivel és ne mondjátok, hogy az aksitok nsem romlik el. :-)) Gyors utólagos állapotfelmérés: Fék: levegős, nem fog a jobb első, lámpa: nem használom, mert a Kárpát utcában nem égetem le a trabit, hogy be kelljen tolnom. Index: hol igen, hol nem. Fűtés: Még nem szereltek bele. Ablakra fagyott lehelet: Minden mennyiségben. Kézifék: MŰKÖDIK. Mindenesetre sikeressen beértem a szervízbe, és beadtam a cuccokat, indítás, pöcc-röff, gáz és gázfelhő, elismerő tekintetek a szervíz előtt álló "hasonló" 600-as széríájú autóstársaktól.
De nagy szívás volt, mert most meg a C-sre is kellett csavarokat venni, igaz ott pont fordítva, mert a téligumi-lemezfelni pároshoz ugyanúgí nem jó a hosszú, de elfelejtettük, hogy a 123-as csavarjai még megvannak, uh. abból is jól bevásároltunk. de Ausztriában, Merci-márkakereskedésben (igaz a rövidé) darabja csak 16ATS volt...
A manual szerint a rövid, lemezfelnis csavarban van csak Mercijel, pont a megkülönböztethetőség miatt.
A hosszú alufelnis csavar csillagtalan, ha eredeti W123-as. A Tiéd talán más modellé, de ha a méret jó, nincs baj.
ad csavarok:
eredetileg lemezfelnik voltak a géphez, és hozzájutottam occsúér' 4 eredeti, jó állapotú könnyűfémhez. Csak később derült ki, h. a lemezfelni csvarjai nem voltak jók az aluhoz. Az össze dunántúli bontót átszaglásztuk, de sehol semmi. Ott persze volt, csak éppen kétszer annyiba volt, mint a 4 felni... :-(
DE VAN RAJTA MERCI-JEL! :-)
Köszi. Nem is mondtam, hogy mit akarok állítani rajta, de nyilván rájöttél, hogy túl nagy a hézag. Tehát akkor még1x: kifelé kell csavarni. A 19-es a kontraanya, és 5-ös inbusszal tekerem ki?
19 villáskulcs és 5 ös imbusz kell hozzá a tetején van az állítócsavar és KIFELÉ kell csavarni !!! Ha totál ki van csavarva a kkor csere!
5000 Ft a kormánymű Szentendrén
Csak egy példa: én csavarokat fettem a könnyűfémhez a fehérvári Merci szervízben, a 20 db. csavarért kellett fizetni 29!!! e. Ft-ot. Na a szervízárakról fogalmam sincs ezek után...
Remlem Te azért jobban jössz majd ki belőle... :-)
Egyetértek, de azért azt ismerjük el, hogy a márka sem minden... De az tény, hogy a mai világban már KIFEJEZETTEN nem éri meg tartós cuccokat gyártani, mert akkor nem fogják gyorsan lecserélni...
Szerintem van egy csavar a szervón, egy kibasz.. eldugott helyen, "inbusz", elég nagy, lehet hogy kontrás. De még nem próbáltam, csak mondta egy haverom.
Kárpát utca... Ha visszakaptad, oszd mrg a tapasztalataidat, szerintem drága lesz.
kérdés: Nem tudja valaki, hogy a kormányholtjátékot hogy állítjuk szervós W123-on? A német szervízkönyv szerint sehogy, mert magától állítódik. Az amerikai CD szerint valamit lehet álllítani alátétekkel vagy hogyan, de angolul nem értek olyan jól, mint németül...
Prac!
lehet, hogy off-topic, de ezek az új masinák tényleg tudnak érdekes dolgokat:
A céges MB Vito CDI pl. fél óra alatt éri el a 60C-ot... Gondoolhatod, milyen "fűtés" van benne...
Nekem általános véleményem, hogy bármennyire is nyomják a technikát az autókba, a "kommersz" kategória (amit az új autót vásárlók 90%-a vesz), csak egy nagy halom technikai demó, de nem igazán emberközpontúra csinálják őket.
Ugyanez a véleményem a mindenféle (és fura módon egyre, de egyre sokkal olcsóbb) hi-fi cuccokról is.
Nekem pl. egy min. 16 éves (azért nem tudom, mert használtan vettem) kazettás deckem van, amit szerintem azóta se előzött meg egyik gyártó sem. Ha esetleg ismeri valaki a márkát: Nakamichi, még a régi japán gyártás. Belátom, hogy ez enyhén szólva is dicsekvően hangzik, de ezek a berendezések erősítik bennem azt a hitet, hogy nem feltétlenül az új a jó... Sajnos egyre kihalnak azok a cégek, amelyek tényleg kompromisszumok nélküli árukat kínálnak -hozzá kell tenni, szerényen, csinnadratta nélkül, bár magasan árazva. Ezzel szemben a mai "csúcsgépeket" (amelyek korántsem azok) az egekig dicsőítik... Ez a XXI. század marketingje.
Más: nem tud-e valaki olyan kerülő útról, hogy hogyan lehetne külföldről behozni és forgalomba helyezni öreg (a KFF listáján nem szereplő járgányokat)? Bocs, ha nagyon álnok vagyok...
Mégegyszer bocs mindenkitől, hogy elkanyarodtam a témától.
Az én öreg 300D-men még mindig nincs műszaki, de néha csak kimerészkedek vele... (Előbb le kell rendeznem az átalakítási engedélyét, utána zöldkártya az "új" motorra -ugyanaz van benne, csak most már AF-es számmal), aztán majd vihetem műszakira. Sajnos a karácsonyi ünnepek miatt szinte bizonyos, hogy csak jövőre lesz készen, mert a közlekedési felügyeletnél szabadságolnak az illetékesek. Az átalakítási engedélyre is most 2 hetet kell várnom (jövő csütörtökön telik le).
Remélem, jövőre találkozunk jónéhányan az öreg-csillagosok közül!
Nem kell szidni szegény öreg verdákat...
Faterom 3 éves T4-ese sem indult, a 7 éves Corsa anyamobil Corsa (1.4i) pedig fél óra után is csak langyosat fúj...
ehhez képest a 25 éves 123-asnak igazán megbocstható a reggeli köhécselés... :-)
Cső, Hpg!
Bocs, hogy ennyire "tapadok a témára", de azt hiszem egy ilyen fórum erre (is) való.
A fehér füst indítás után kicsit fura... Nem túl vizes az üzemanyag? Nem folyik a motorból valahol a hűtőfolyadék?
Mikori a Corsa? Mert egy modern dízelnek nem szabad feketét füstölnie, hacsak nem a porlasztócsúcsok rosszak már.
Úgy tudom, sokan vitáznak azon, hogy mi kell ilyenkor a dízelolajba, de az én véleményem az, hogy benzint nem célszerű a gázolajba önteni, mert nagyon leronthatja az öngyulladási hajlamát! Gondoljunk csak bele: ahhoz, hogy minél nagyobb teljesítményű, nagy kompressziójú (= jó hatásfokú) motort lehessen üzemeltetni, ahhoz olyan benzin kell, amely jól tűri a kompressziót, és nem hajlamos az öngyulladásra (lőhetnénk az előgyújtás-állító elektronikát, belobbanna az anyag, még mielőtt szeretnénk). A dízel ennek szöges ellentéte, hiszen olyan üzemanyag kell bele, ami ha kellő meleget kap, be kell, hogy lobbanjon, különben nem megy az autó...
Javaslom, hogy ha van hozzá kedved, inkább petrót tegyél bele (tudom, hogy drága, de ha érdekel, próbáld ki, hátha segít), ráadásul azt szerintem nem vizezik a kutasok, mert lezárt flakonokban adják.
Ja, és nincs véletlenül a Corsa üzemanyag rendszerében valami vízleválasztó? Lehet, hogy csak azt kéne kiüríteni, és menne az autó...
Ha van valami fejlemény, írd meg!
Többiek: hol vagytok? Mindenki szabadságol? Vagy a CD-t bújjuk? :-)
Kösz a tippeket, a helyzet a következő: Gázolajszűrő 2000 km-re ezelött lett cserélve, az izzítók régebben, de tuti jók. Az izzító relé már kevésbé, a lámpa ugyanis hamarabb alszik el, mint vége lenne, de egy jellegzetes kattanás, és az áram visszatérése egyértelműen jelzik az izzítás végét. Utólag izzítani meg szerintem csak a békebeli járgányokon lehet, a corsán biztos, hogy nem megy indítás után, ha igen, akkor meg nem teljes kakaóval. A probléma valahol az adagolóban lehet, hogy mi, azt már nem tudjuk eldönteni, annyi lehetőség merült fel. Egyébként legutóbb 10% benzint is töltöttem hozzá. Ma, hogy kicsit melegebb volt, már jobban viselkedett. Ja, és a dadogásnál nem lehet tolatni, mert kb. 0,5m a látótávolság. Petróleumszagú fehéres köd ömlik belőle, de késöbb ez is helyreáll. (A megszokott szürkére ill. feketére.)
Szóval a CD-ket azoknak akik kérték, hogy postázzam, azoknak elküldtem, azonban a POSTA egy állat, mert most közölték velem, hogy az utánvétes szállítás 790,- Ft-ba kerül, s a múltkor feladott ugyanígy becsomagolt CD-ket a kollégája rossz tarifával számolta ki. Erre én balhézva elértem, hogy mögöttem a tömeg zúgolódott, de olcsóbb sehogyan sem lett a szállítás. Így a végösszege az utánvételes csomagnak a következőképp alakult:
1.590,- Ft a CD-k (2*170,- + 1.250,- = 1.590,- )
790,- Ft az utánvétes postaköltség
2.380,- Ft összesen.
Szóval ez a MAGYAR POSTA sajna egy ilyen cég, nem rajtam múlott, hogy most "korrektül" számolták ki a díjat, a pénteken feladottaknál viszont "rosszul".
Azért a véleményem az, hogy a CD még ennyit is megér, attól függetlenül is, hogy angolul van, meg hát amerikai...
Én is utálom a hideget! De ezt nem részletezem jobban, mert kimoderálnak. Ráadásul nekem is gondjaim vannak a gázszettel, ugyanúgy nincs alapjáratom, de nekem már nyáron is ilyen volt. Elvittem a Kontárokhoz, ahol gázszűrőt cseréltek (ilyen is van, olyan, mint a légszűrő, csak 4 centis átmérőben) el volt tömődve. Jó volt, kb egy napig. Én is reduktorra gyanakszom, mert Bécsig elmegyek vele, meg vissza, de alapjárat nincs.
Másik gusztustalan dolog: A reduktornak fűtés kell, hogy ne fagyjon be, amikor a folyékony gázból gáz halmazállapotú gáz lesz. Ez rendben is van, de mivel ezt az utastéri radiátorról vették le úgy, hogy párhuzamosan kötötték rá, nincs túl nagy meleg az autóban. A Ladában több volt. Asszem át fogom kötni a hűtő elé, de akkor tényleg csak üzemmeleg motornál lehet gázozni, mert amíg zárva a termosztát, befagy a reduktor.
És a legnagyobb poén: ma (HÉTFŐ) nem indult az autó, pedig nagyon fontos dolgom volt. Indítózás, semmi. Akkusaruk nézegetése, világítás megy, nem merült le, mentem BKV-val, mert nem volt időm diagnosztizálni.
Hazaérek, ülök be az autóba... hát D-ben hagytam a váltót előző éjjel, és azért nem indult... én meg emiatt BKV-ztam... nagyon durva!!!
Isten ments, hogy bárki is kioktatásnak tekintse amit írok. Nézzetek inkább úgy rá, hogy ezt ti más kárán (az én káromon) megtanulhatjátok:
1. Még a hideg beállta előtt érdemes beszerezni egy tartalék üzemanyagszűrőt. Nekem a kocsin az előszűrő (ami a tápszivattyú és a tank között van) dugult el, de rettenetesen. Nem bírtuk átfújni! Nem kell csoádlkozni, ha miután kifogy/kifagy a szűrőből az anyag, nem akar menni az autó.
Ha az ember nincs meggyőződve arról, hogy tutira jó minőségű (kis paraffintartalmú, és tiszta) gázolajat tankol, akkor érdemes lehet a főszűrőt is kicserélni. A Mercibe 1000Ft körül van...
2. Petróleum a gázolajba. Nem taglalom jelentőségét.
3. Izzítógyertyákat leellenőrizni. Az indítás után néhány másodperccel elkezdődő dadogás alighanem annak tudható be, hogy érdekesen hangzik, de úgy tudom, hogy ha a motor beindul, utána még rövid ideig megy az izzítás. Ha az izzítás kikapcsol, akkor a motor járása egyenetlenné válhat. Én nem kínoznám totál hidegen a kocsit, adjunk neki csak 1 percet (alapjárat közelében), hadd térjen észhez! Biztos nem fog dadogni.
4. Víz az adagolóra nem hiszem, hogy kell... Amennyiben szintetikus olaj van a motorban (feltételezem, hogy igen), akkor meg pláne felesleges az adagolót eláztatni. A szintetikus olaj elvileg mínusz sok fokban sem dermed le nagyon. Ha meg a gázolaj fogja meg az adagolót, akkor az érdekes... Hol is tankolsz :-) ?
Nekem annyi szerencsém van az autómmal, hogy az izzítás az indítástól függetlenül működtethető, ezért ha úgy veszem észre, hogy hidegindítás után még "köhög" az autó, akkor pár másodpercet még nyugodtan rá lehet izzítani.
Diesel Corsával kapcsolatban van tapasztalatom, de az enyém tökéletesen indul. Csak beindulás után pár másodperccel kezd el dadogni, de ez 300 m után megszűnik. Ez valószinű az eltömődött adasgolónak/porlasztócsúcsoknak köszönhető. 170 000 km után asszem még a gyári van benne, nyáron nézettük, de még jó volt...
De akkor is a Mercikben a legjobb a fűtés. Ilyen hidegben 15 km-t tudok menni úgy, hogy a víz mutató kijön a kékből. És a termosztát jó. A hűtő meg hideg. Szóval ilyen a Merciknél nincs.
Utálom a hideget! Hát még az autóm! Mivel szegényem ridegtartásban van (nem fér be a garázsba) ezért reggelente eléggé parázok a hidegtôl irtózó gázrendszer miatt. A mai reggel különösen "frankó" volt. Kimentem a géphez, beindítottam benzinnel, had melegedjen, közben pedig elsétáltam újságot venni. Mikor visszaértem, levakartam az ablakokat, még egy kicsit járattam amíg már langyosat nyomott a ventillátor, átlöktem gázra és útrakeltem. Hát olyan 500 métert tudtam menni, aztán leállt, annak ellenére, hogy már 50 fokos volt a víz, tehát a reduktor nem igazán fagyhatott le. Nagy nehezen életet leheltem bele benzinnel, de elég egyenetlenül, erôtlenül járt, sajna nem igazán megy normálisan benzinnel addig amíg be nem melegszik. Szóval úgy szenvedtem el magam a cégig, hogy jobb láb a gázon, bal a féken... Szerintem a kocsi alatt fagyott le a gázcsô. Az 5 km-es utat sikerült fél óra alatt letudnom. De más sem viseli túl jól a telet. Tegnap délután a fater dízel gépét kellett a cégétôl bevontatni a városba, mert bikázásra sem indult. Este mondtam neki, hogy menjen másnap a cherokeeval, meg is próbáltam beindítani, de az meg megint sztrájolt, szintén nem akart beindulni, ráadásul megint behalt az automataváltó kapcsolója, ezért önindítoznom sem sikerült. Ma reggel meg egy dízel korzát kellet bebikáznom, de az is csak úgy indult, hogy forróvizet locsoltunk az adagolóra meg a gázolajszűrôre. Ilyen hideg van itt Zalában. Egyre inkább hajlok arra, hogy melegebb éghajlatra költözök. Nagyon vonz Kuba...
Beteszed a Cd-t, és ha nem indítja el a lejátszó magától, akkor a lemezen található index.html fájlra kattints rá. (ha nincs nálad installálva az Acrobat Reader legalább 3.0-s változata, akkor kiírja, hogy a lemezen az acrobat reader könyvtár alól fel lehet telepíteni.
Ha az index.html fájl elindul, akkor kinyitja az Acrobat Readert is és bejön egy 300SL Gullwing képe fekete alapon, melyből a Merci-csillag fehérré válik és megnagyobbodik egy hang kíséretében. Ezután a csillagra kattintva egy új ablakban jön a disclaimer, hogy elfogadod-e az MBUSA feltételeit a CD-vel kapcsolatban. Itt értelemszerű accept-et kell klikkelni, és akkor jön a keretprogram egy női hang és egy kis W123 video kíséretében. (Ennek az ablaknak a címe: Welcome to the Model 123 Service manual Library) Itt aztán alul találsz egy continue gombot, amit megnyomva bekerülsz a modell-választó részbe. Itt kiválasztod a típust és évjáratot, s akkor vagy továbbugrik a keretprogram, vagy kiírja, hogy exit-et nyomj és a másik lemezt tedd be és csináld végig újra. Innen aztán bejutsz a keretprogramon belül arra az oldalra, ahol az Engine Manual, electric troubleshooting Manual, Maintenance manual, Owners manual, Climate control manual, és a chassis and Body manual gyűjtőgombok vannak. Az egyiket kiválasztva mehetsz tovább, arról az oldalról pedig további részletezett témakörökben mehetsz egészen odáig, ahol a címre kattintva az Acrobat Reader megnyitja a témának a pdf - formátumú kézikönyv-oldalait.
Asszem ennyi, ha kérdés van még, megpróbálok válaszolni, habár mostanában olyan elfoglalt lettem, hogy alig bírtam még belenézni a CD-k tartalmába.
Én tegnap/ma próbálgattam a szárnyaimat, mivel szeptemberben vettem az autót, havat együtt még nem láttunk. Voltunk a felvonulásin, na az túl csúszós volt, gázzal lehetett körbe-körbe pörögni, más manőver nem nagyon megy, mert túl nehéz az autó. Meg be lehet lengetni, és akkor keresztbeáll. Ezt a budai rakparton gyakoroltam at 2:00am. Persze figyeltem, hogy sehol ne legyen senki, amikor keresztbe mentem 3 sávot. A Michelin XM+S pedig nagyon jó, főleg latyakon. Ha túl nagy a hó, és be van tömörödve, és jeges, akkor túl sokat a téligumi se ér. Hajnali 3-kor értem haza, de ha jól sejtem azóta még esett. Csak rendőrökkel meg hókotrókkal találkoztam, meg a felvonulásin ökörködő sporttársakkal.
...eléggé szerteágazó, ha van ideje az embernek ide-oda belenézni. Az egészet egy keretprogramba foglalták, s onnan lehet a különböző, csoportosított témaköröket elérni, pdf formátumban. Az Acrobat Reader3 verziója kell a megnézéshez, ami a lemezen meg is található, ha neked még nem lenne a gépeden installálva.
Mindenképp egy olyan szerelési kézikönyv, ami ennyi pénzt megér, még akkor is, ha angol nyelven van és amerikai csicsa-körítéssel. De emellett azért még mindíg hiányzik nekem a cikkszám szerinti keresés is (robbantott alkatrészábrák cikkszámokkal). Ezt is meg kéne szereznünk majd CD-n.
tudom, hogy karácsony előtt mindenki elfoglalt. nekem elég rugalmas munkaidőm van, ezért azt mondom, nekem mindegy mikor találkozunk. jövő hét hétfő, kedd, szerda...
bcsocsan! mondj egy helyet és időt, aki akar és tud, ott lesz, aki nem, privátozik. ha ez jó.
Ha találsz(tok) időpontot, akkor én is szívesen találkozom egy megbeszélt helyen és időpontban. Ez az én dolgomat is megkönnyítené nagymértékben. (Mondjuk csak 5-7 csomagot kéne postára adnom)
De érte is lehet jönni annak aki bp-i, vagy éppen erre jár, mert valaki mindíg van nálunk itthon. Ha előre tudom, hogy XY jön, akkor előre kikészítem a csomagját, s ha én véletlenül épp nem is lennék otthon, akkor a szüleim tudni fogják a dolgot. Bővebben magánban emailon!)
Hát sajna a Postabank és a Citibank ügyfele vagyok.
A 2db CD lemez = 170,- x 2 = 340,-
A CD tartalma = 1250,- lett (15000 / 12 fő)
Együtt a költségek: 1590,- Ft
Ehhez jön még majd a postaköltség (megnéztem a jelenlegi díjtáblát,
kiscsomagként 280,- Ft, az utánvétes dolog pedig 290,- Ft, ha jól néztem ki
a táblázatukból.)
Tehát összeségében: 2160,- Ft (ha a számításom jó. Ha a postaköltség más
lenne, akkor azt mindenképpen jelzem!!!)
Nem tudom, bcsocsan milyen banknál vezeted a számládat, de ha történetesen az OTP-nél (remélem nem tekinti senki reklámnak!), akkor a neten keresztül nagyon gyorsan át lehetne utalni a pénzt. Csak a számlaszám kellene hozzá. (vagy durva ilyet kérni?)
miután nem voltam a legutóbbi számomra első - találkozón, nem tudom, hogy hány pesti van, de én - pesti lévén - szívesen meginnék egy sört (kólát, fantát...) a pestiekkel - és az erre járó nem pestiekkel - a cd megszületése, illetve a többiek megismerése, apropóján. amennyiben ez nem járható, akkor természetesen én is írok privátban.
Kösz az infot, kb én is így gondoltam, bár már lassan 3 hete nem pöccintettem be a gépezetet, Ehhez képest azért köszörülés után, de sikerült+ menii pár kört. Hütőfoly. ellenőrzés: -23-ig jó. Asszem egy kicsit túl jól sikerült a felkészítés... :-)
CD:
Bcsocsan önfeláldozó munkáskodása meggyőzött. Bcsocsan, ha nem gáz, akkor már 12 CD-t kéne másolni :-) (====>én lennék a 12.)
A CD-küldés-megoldásnak én azt tartanám, h. bcsocsan küld nekünk emailben adatokat, mi oda befüzetünk X összeget fejenként rózsaszín csekken, erre bcsocsan elpostázza a CD-ket, és mivel ez baromi nagy meló, ezért ki kéne még találni neki vmilyen "fájdalomdíjat"... :-)
Eddig ennyi...
Ötletek?
most érkeztem haza a CD-vel és vettem üres TDK CD-ket is 170,- -ért/db. Most el kell menjek otthonról, de remélem holnap lesz időm, hogy a 20db CD-t megírjam. (Ez kemény meló lesz ám, mert egy CD ~ 8 perc + az előkészületek...)Na tőlem ezt kapjátok karácsonyra.
Üdv,
bcsocsan
UI: Holnap jelentkezem, addig gondolkodjatok, hogyan jutnak(jussanak) el majd mindenkihez a CD-k.
Prac:
Én ilyen esetben 1 héten 1x beindítom, előtte folyadékszintellenőrzés (olaj, víz) megvárom míg bemelegszik, megnézem hűtő/fűtő rendszer muxik e rendesen, minden nyit zár ahogy kell. Aztán egy rövid kör a futóműnek meg a fékeknek.
Dobcsi! Nem is cagy a saját géped közelében?
(offline vagy ICQ szerint...)
CD ügyben én még egy kicsit vacillálnék, de azt hiszem én is benne leszek...
Kérdés: Ha nem használom télen a gépet, viszont nem garázsban tartom, mennyi időnként kell egy kicsit járatni, mennyit+ mit csináljak így télen, ha nem nagyon használom (ui. ilyen eddig még nem volt... :-))
Jenő:
Ha újítani kell, hát kell... Azért jól nézd meg, hogy kinek adod oda. Nekem tavaly új dugók nélkül került 160eFt-ba, és valóban 20eFt a dugóknak darabja újonnan.
A petróleumos demót azonban nem kell elsőre elhinni! Nagyon alacsony a petró felületi feszültsége, mindenhová befolyik (nem véletlen, hogy a petrólámpa kanócába sem kell külön belepumpálni az anyagot).
Kimértem odahaza egy új gyertyát (van tartalékba) 0,7ohm volt az ellenállása.
A Haynes szerint a kompresszióviszony 21:1-hez, ami valóban 25bar körüli/feletti végnyomást eredményezhet egy jó motornál.
Gyűrűhézag megengedett max. 1,5mm.
Remélem, hogy jól sikerül a munka, sok szerencsét!
Dermedéspont-csökkentők:
Tavalyelőtt nekem a kinthagyott dermedéspont-csökkentő lötty belezselésedett a flakonjába, pedig nem volt még -10 sem akkor. Erről ennyit. (persze lehet, hogy töményen nem tud működni) . Nem emlékszem már a típusára, egy Nissan hátulja volt a címkéjén. Azóta nagy ívben kerülöm, és öcsém javaslatára (aki szakmája szerint autószerelő, egyébként buszozik) petróleumot (kb. 2-3%-ban) használok. Nem olcsó, de nem is borzasztó drága, nem kell jobb.
Természetesen mi sem dönteni akartunk Helyetted, csak arra hívtuk fel a figyelmedet, hogy pl. itzzítógyertyákat amúgy is kell cserélni generálozáskor, mert egy ekkora felújítás után nem teszi vissza a régit az ember. TEhát megpróbálhatnád előtte, hátha segít.
Milyen mértékben fogy az olaj? Ha jól tudom 400-450E km van a Tiédben?
Bennt voltam a műhelyben megnézni a motort lekapott hengerfejjel. Megnéztem a hengert milyen vállas. Újjal érzékelve szerintem kb 02, 0,3 tized lehet, persze oldalanként. Beleontott a hengerbe a szerelo egy kis petróleumot, próbálni mennyire ereszti el. Hát rendelsen lefolyt a dugó mellett.
Én a felújítás mellett vagyok.
CSF-805: sajnos eszi az olajat.
Kompresszió: az AUTODATA 24-28 ?? a kompreszzió , persze kérdés a 24 a minimum mint gyári új vagy a "normális" működés minimális értéke.
Vagyis: megcsináltatom a felújítást. A vége 310 eFt lesz mindennel együtt:
kb 40 a gépműhely munkadíj (fűzve), anyaggal együtt 230 (ebből csak a Mahle dugó 100 eFt)
szerelőnek 60 eFt
olaj, víz szűrők stb 20 eFt.
Két hét alatt elkészül.
Amiért megcsináltatom:
Én ezt az autót nem akarom eladni, vagyis előbb vagy utóbb ugyis ide jut.
Bízom benne, hogy az eredmény egy tényleg megbízható és erős motor lesz.
Szevasztok!
Bocs, hogy el voltam veszve, de vírus(?) és hardver okokból kifolyólag nem voltam netközelben...
CD: nagyon kell! Ki ne hagyjatok!
Off-topic, de kissé furán viselkednek ezek az amerikai manusok (na ne mondja már nekem, hogy 8USD-n múlik az élete...). Én is leveleztem már amerikai ürgével (motorkp-ral kapcsolatosan), kb. olyan volt, mintha a falnak beszéltem volna.
JENŐŐŐŐŐŐŐŐŐ!
Még mielőtt nekiugranál a motorgenerálnak!
1./ 2,5 ohm/gyertya szerintem nagyon magas! kb. 0,5-nek kellene lennie, ami azt jelenti, hogy 5x akkora lenne a teljesítménye, mint a tiednek most. (Ha olyan helyen jársz, akkor ki tudják neked lakatfogóval mérni, hogy milyen áramfelvétele van az izzításnak: az izzítás ráadásának pillanatában 90-100A körül kell lennie, ami persze rohamosan esik a gyertya felizzása miatt.) Javaslom, hogy a multiméterrel a kezedben menj el egy boltba, és mérj meg egy új gyertyát ellenállásra!
2./ 16-20 bar közötti kompresszió valóban nem sok, de azzal még be kell indulni. Én tavaly generáloztattam a motort, akkor 4mm volt a gyűrűhézag (ami nagyon sok!, ha jól emlékszem egyik hengerben sem volt 20bar), de akkor is beindult -15C-ban, legfeljebb jó sokáig (30-40sec) kellett izzítani. Szerintem ez az egész motorgenerál-kérdés egyszerűen eldönthető azzal, hogy eszi-e a motor az olajat, vagy sem. Ha már 1000km-en benyel pár lityi olajat (tudom, hogy rémisztően hangzik), és füstöl, akkor már kell a generál. Ha viszont nem kell neki az olajat utántöltögetni, akkor szerintem még jónak kell lennie annak a motornak. (Ne higgy feltétlenül a szerelőnek, mindnek a pénzed kell!)
3./ A hidegindító aeroszolt csak óvatosan használd, mert ha túladagolod, inkább "megfogja" a motort, semmint besegítené...
Igyekszem holnapra ezeknek a dolgoknak még inkább utánanézni!
Írok majd a gázolaj-dermedésről is, de máris sok belőlem...
Szerbusztok!
Pesta
Ja jut eszembe a hengerfejtömítés ill a tömítéskészlet a Forex kft nél a legolcsóbb
www.forex.hu ?? Szentendrei út ugyanitt hengerfej csavarok is vannak meg jó akksik de más nincs W123 hoz (talán fékbetét van)
A szét-összeszerelés fűzéssel együtt 50 ért reális öt hengeres motorrol lévén szó.
Anyagot pedig érdemes a Pál gépműhelyben megvenni és ugyanott felfuratni a blokkot, főtengelyt köszörülni A gépmunka szerintem anyag nélkül 25 körül lehet Üllői út vége felé van a műhely ...
Ha megjött volna az az átkozott motortartó állvány én is szívesen elvállalnám
A Pál gépműhelyben nagyon korrektül dolgoznak csak ajánlani tudom de ők nem szerelnek szét semmit , szétszerelve kell odavinni...
Jó hengerfejes pedig a Podina műhely nem messze Páléktól csak a másik oldalon kell bemenni a McDonalds melletti utcára merőleges kis utca a vasúti átjáró után Bocs de nem jut eszembe a neve
Láttam a CD-ket, a kezembe fogtam! Végül 15.000,- HUF-ra le is bírtam alkudni. Ez azonnal hozzám kerülne, ha kifizetem. Szóval írjuk már össze, hogy végül hányunknak kellene, mert szerintem 10 fő esetén = 1.500,- + 2CD-be kerülne, fejenként. ha többen lennénk, akkor még kevesebbe. Írjátok tovább a listát, vagy vki szedje össze a neveket.
Én ugyan nem értek a dízelhez, de a többieknek adok igazat: ez elsősorban izzítás problémának tűnik, meg kell nézni az összes kábelt, a relét, azt, hogy kapnak-e áramot a gyertyák, talán kiszerelt állapotban meg is lehet nézni, hogy izzítanak-e. Bár lehet, hogy vad ötlet, nekem sosem volt dízelem. Aztán ha kiderül, hogy mondjuk a relé rossz, kérj tanácsot Dobcsitól, a "Hogyan éljünk Bosch izzítórelé nélkül" c. könyv szerzőjétől ;-)))
Másik lehetőség, hogy a gázolajszűrő eltömődött a paraffintól, vagy túl levegős, ki kell takarítani az üarendszert.
CÉDÉ:
Malykinak írtam magánban, megpróbáljuk kifizetni a $18-at az ő ismerősén keresztül, ha bcsocsan még nem rendezte le a $70-et. Bcsocsan, bcsocsan jelentkezz! ;-)
(Ő meg biztos olajozza a zsanérokat a hátsó ajtón ;->)
A talin említetted, hogy a kompressziód húszonakárhány. A véleményem változatlanul az, hogy az izzítás körül van valami gebasz, esetleg az üzemanyag-ellátásnál, egyszer jártam így is, amikor az Esso gázolaj függölegesen állt a II. szűrőben hasonló hőmérsékletnél és locsolgatnom kellett az adagolót és környékét, hogy e kiváló üzemanyag felengedjen. Mire felengedett, addigra lemerült az akkori félholt aksim ...
De bikával pöcire indult.
48 órán belül egy új vírus kerül a forgalomba, amit a MICROSOFT éppen most tett közzé. Ha emailt kapsz valakitől, lehet ismeretlen vagy ismerős is, aminek a tárgya HELP, ne nyisd meg, rá se menj egérrel, ne próbáld meg letörölni, mert ezek az egyszerű dolgok beindítják a vírus működését! 48 órát kell várni, és csak azután lehet letörölni. Ha előbb próbálod, a vírus automatikusan működésbe lép és letörli az összes adatot a merevlemezről, az operációs rendszerhez pedig nem enged hozzáférni!
Nos, aki az elmúlt héten járt a rally.hu-n biztos komolyan veszi (én is tapasztaltam a virustámadásokat).
Aki Outlookot használ az ne használja és legyen olyan kedves, hogy kivesz a cimtárából, THANX(ha benne lennék). Az Eudora nem küldi tovább a virusokat, az Outlook igen - bár van hozzá egy patch...
Ezt egyszer az enyém is eljátszotta, már majdnem elvittem motorgenerálra, mert nem akart indulni, mikor kiderült hogy egy oxidált toldás van az izzításnak a vezetékén, és nem kapnak elég áramot az izzítógyergyák.
Az autó pontosan azt produkálta mint a tiéd. Ahogy bejött a hideg, megadta magát. Javaslom _alaposan_ átnézetni az izzítást mielőtt valaki megbontja a motort.
Valami 500 forintba került a vezeték forrasztása, és azóta is hibátlan a kocsi, én meg majdnem meggeneráloztattam.
Best Autoszervíz, régen Zgólay néven futott. Mögötte van a híres Jolán utcai bontó. Gyalog meg a 62-es villamos hoz a Mexikói útra (kisföldalatti). Jó szervíz, múlthéten volt ott a 124-esünk (több autónk nincs!>lásd 1288), de 4000 HUF a rezsiórabér!!!
Mi Pátyon generáloztuk a 123-ast. Az ember nagy motorszaki (csinált már Ford T modellt, 1925-ös Roys Rollt-ezt láttam is, 10 hengeres soros motor), s megfizethető. De egyeztetni kell vele, mert sok paciense van. Úgy hívják, hogy: Kerék Tibor s 23/343-424 a telefonszáma (a volánbusz meg 200 pénzért 30 perc alatt visszahoz a Moszkva trére).
Nagyon nem értek a motorokhoz, de tesóm alaposan lerendezte a diesel fiatját (motorgenerálig), de az sem állt meg egyik napról a másikra. Tavaj télen kezdett eltűnni belőle a kompresszió, de idén őszig ment vele. De már nagyon szar volt. Szóval fura, hogy csak így megállt, de tényleg meg kell nézetni sajna. Reméljük, nincs komolyabb baja.
találtam egy washingtoni ismerőst, aki elvileg hajlandó a dologra (mármint pénzutalgatás megatöbbi). én sajnos nem tudtam elmondai pontosan, hogy mit kell neki tenni, illetve, hogy nekünk mi kell. ezért kérlek titeket, hogy aki ebben illetékes hívjon fel (20/4246537), illetv írjon nekem!
a közös sikerért!
Ha emlékeztek rá, már a talira sem igazán akart elindulni a gépem - 300d - . Utána - gondolom valamivel melegebb volt egy darabig - elindult. Aztán az aksi is lemerült. Most beszereztem egyet, de aztán végképp nem indult el (még hidegindítő sprével is próbálkoztam. Tanácsoltátok, hogy mérjem be az izzítógyertyákat. Meg is tettem, de mindegyik 2,5 ohmot mutat, valszeg nem lehet vele gond. Azt már megemésztettem, hogy valami motor javítás lesz, de nem tudom hova vigyem. Ugye jó lenne valahol közel - bp. újpest és környéke - mert valahogy el is kell odáig jutni. Szóval keresek egy olyan műhelyt ahol dizel motorokkal foglalkoznak, nem túl messze a lakásomtól, bp. IV. kerület - Újpest - környéke.
Közben sikerült szereznem egy angol nyelvű javítási könyvet . Dél-Afrikai kiadás!!!
Gyakorlatilag minden benne van amit a benyás 123 osokról tudni kell 115 és 102 motorok is meg a hathengeresek is.
Ettől függetlenül kellene a CD!!!
Magyar VISA kártyát nem fogadnak el??
(dombornyomottat persze)
Én is inkább a havas utakon a Leont használom , féltem a kis Niagara-porlasztós drágaságot
pedig téli gumi van rajta is .:-))
Végülis, ha *gyorsan* itt van, akkor jó 70-be. Postán kb. 2 hónap alatt jönne be - az idő is pénz. Ha tényleg ennyi embernek kell, akkor eloszlik a 70$.
Tényleg mocsok helyzet. Ráadásul a csillagomat is letörték!
Közben én is alkudozom az emberemmel, már egyébként 70 dollárnál tartok, bp-i átadással. Arra nem hajlandó természetesen, hogy a Te általad ajánlottat rajta keresztül bonyolítsuk. Mocsok egy helyzet. A PayPal pedig betehetne már egy Hungary-t az országválasztásnál, a jó életbe. Rokon nuku. Egyedül az a lehetőség maradt, hogy Visa kártyával fizetünk. Én amerikából az Interneten keresztül már vettem Visa-val cuccokat.
Megalkudtam a CD eladójával 8$-ben. A szállítás Mo-ra 10$. Ez eddig 18$. Nem is ezzel van a gond, hanem az eladóval. Azt akarja, hogy a neki megszokott amerikai e-bay-es fizetési eljárással (www.paypal.com) fizessek, de ide csak az regisztrálhatja magát, aki kint lakik, és ott van hitelkártyája. A másik lehetőségnek nemzetközi postai pénzküldést ajánl fel, biztos nem járt még magyar postahivatalban...
Én Western Union ajánlottam fel, mert ez 5 percv alatt ott van, de csak magánszemélynek lehet küldeni (ő meg céges címet adott), valamint neki nem viszik ki házhoz, hanem be kellene mennie érte. Természetesen erről hallani sem akar, vagyis nem válaszol, amikor erről próbálok beszélni vele.
Hozzátok olyan kérésem lenne, hogyha valaki tud segíteni abban, hogy valahogy eljuttassuk a 18$-t ennek a derék embernek (15216 Pittshburg), akkor jelezzen.
Valami kint élő rokon, barát, vagy egy kinti számla, vagy egy ilyen paypal-tagság sokat segítene, ellenkező esetben nem lesz CD-nk.
Én már rendeltem kintről dolgokat, és általában tudtam Western Union-nal fizetni, de most nem lehet. :-(
Hat ma sem a mercivel mozogtam...:)
Megjött ez a rohadt hó...
245-ös gumi meg 400Nm nem valami jó párosítás ilyenkor...:)
Ilyen időben úgyis mindíg letámasztom a gépet. Nem hiányzik, hogy valami okos belém száljon.
Úgyhogy ma bmw-vel mozogtam. De hihetetlen, hogy mennyi agyament van.
Story: Most este jövök haza...Tuning Suckzuki villog rám mert "csak" 50el jöttem a full havas úton. Kielőz, (kb 50m-re a lámpától)de már az is alig ment neki úgy táncolt az eleje. Lámpa vált, piros, suckzuki padlófék, persze csúszik már keresztbe és az időközben elindult keresztforgalomban állt meg kb fél m-re a szintén keresztbefordult kocsitól...
Hát mit ne mondjak látványosan körberöhögtem a gyereket.
Az Automanual-os ember nem válaszol, a licitről meg megint lekéstem, mert pont akkor volt halaszthatatlan dolgom, amikor zárt, előre bidelni meg nem túl okos dolog.
Tehát hülye vagyok. De ez nem újság, megpróbálom rábírni az embert, hogy adja el e-bay-en kívül, így neki sem kell fizetnie semmit.
Addig meg ne türelmetlenkedj, hanem nézegesd ezt: http://home.mobile.de/Oldtimerhalle
Meg nézegessék a többiek is. Én is ezt teszem, mert a W107 előtt még kell vennem egy W16 450SEL 6.9-et is. Kell az a 286LE, ami az üresen is kéttonnás autót 7.2 alatt százra gyorsítja ;-)))
A D-Jet nagyon durva lehet, 75 előtt alkalmazták, még az olajválság előtt. Ráadásul full mechanikus az egész, tehát nem szerényen fogyaszt. Ilyen van a W107 Roadsteren is... Tehát lesz vele elég gondom!
Stern, aki optimista, és már most készül arra az időre, amikor W107 roadstere lesz ;-)
A 280SE K jet-el van szerelve a 126-osban, a 116-osban volt D jet is. A mi injectorjainkon még hengerenként állítható a mennyiség, el is volt állítva, a helyi MB szervíz nem tudott vele mit kezdeni, ezért cseréltünk.
Régen jártam erre, gondoltam elmesélek egypár történést. Végre végrehajtottuk a régóta tervezett injectorcserét az öcsi és az én kocsim között, azt remélve, hotgy ezzel csókkenni fog az ô gépének a fogyasztása. 25-27 lityi között mozgott. Én meg úgyis ritkán járok benyával, ezért nem okozott szívfájdalmat megválni a cucctól. Az öcsiével az volt a gond, hogy a hengerenkénti mennyiség össze-vissza volt állítva, ezért egyenetlenül is járt és sokat kajált, igaz állandóan üldózve van (a ford. mérô ritkán van 5000 alatt...) Na meg"történt a dolog, mindkét motort beállítottuk gázelemzôn. Az eredmény még a vártnál is jobb lett. Igaz a fogyasztás még mindig 20 körül alakul városba, de ebben az említett vezetési stílus a bűnös. Sokkal jobban húz alul is, és frankó egyenletesen jár. Úgy megy mint egy 280-nak kell. Az enyémnek is használt a műtét, mivel falsot szívott az injectorháznál, ezt letömítve szebben megy a gép. Mivel a fűtési szezon is beköszöntött ezért az öcsi gépe kapott egy fűtôboxot is, mivel valami állat kivágta belôle a radiátort és ledugózta a csöveket... Na ezt a műtétet még az ellenségemnek sem kívánom. Ki kell mindent ásni a műszerfal alól, hogy hozzáférj a cucchoz. De azért összejött. Most végre nem kell megfagyni benne, nagyon frankón fűt. Azt hiszem egyenlôre ennyi, szevasztok.
Engem is érdekelne a Srcice CD! Ha altuális lesz a tagdíj valaki tudna értesíteni e-mailban (januárig sajna csak ritkán tudok ideskubizni)? Előre is thanx...
U.I.: a sokoszorosításban lehet, hogy tudok segíteni.
engem is érdekelne a cd, mert könyvet sem sokat találtam eddig. egészen pontosan egyet,a bp-i liszt ferenc téren lévő műszaki áruházban, de első látásra az sem volt ott a toppon. amennyiben lehet tudni hányan vagyunk, etc, akkor kérlek írjátok meg.
szerintem sokkal több embernek van mercije és számítógépe - a közös halmazra gondolok - mint ahányan itt érdeklődtünk. talán egyéb fórumon - szájhagyomány - is lehetne próbálkozni.
Egy kis adalék az e-bay-es vásárlásokhoz:
Pont ma érkezett meg valami az USA-ból, amire már nagyon vártam, és bent figyeltem a 4. sz. vámhivatalban emiatt, de nem kellett vámot fizetni. A lényeg az, hogy két hónap alatt tudott ideérni a szerencsétlen csomag, tehát a CD-nkre is ez a sors vár.
Az ember még mindig nem válaszolt semmit, pofátlanul licitálni fogok, és megnyerem, mivel oda van írva, hogy "Seller ships internationally", ezért egy rossz szava sem lehet. Este 11 körül zár az aukció.
Viszont még nem válaszolt mindig az ember, lehet, hogy nem tetszett neki, hogy csak kacifántosan tudunk fizetni. Ha mégsem jönne össze, akkor a másik megoldás lép életbe, és Bcsocsan-t fogjuk megkérni, a 100$ ha elosztjuk sokfelé, nem is olyan sok.
Jó, tárgyalok a fickóval, bár nincs elolvadva a pénzküldési megoldásoktól. Western Uniont ajánlottam fel neki, mert nem vagyok paypal-tag, pedig már másfél éve e-bayezek. Neked nincs valami kapcsolatod fizetésre? Persze cask akkor kell, ha nem tudom rábeszélni arra, hogy sétáljon el egy Western Union irodáig.
Én most tárgyalok egy amerikai figurával erről. Igaz, hogy a szállítás drágább, mint Németo-ból, és lassabb, viszont maga a CD talán olcsóbb lesz. Addig ne rendelj meg semmit.
igen ott is láttam pár napja. Egy másolat 66 DM-ért kelt el, csak azt nem szállították Magyarországra, így nem tudtam megszerezni. Megkérdeztem egy jártas ismerőst, hogy mennyiért tudna ilyet szerezni. Ő 100 dolcsit mondott egy eredeti anyagért, hogy az MB USA-nál annyi. S egy ismerőse el is hozza.
E-bay-en láttad? Mert annak idején én is találtam ilyesmit, de akkor még nem volt ilyen drága. Egyébként a tartalma igencsak vonzó, kár, hogy sima 200-as nicns benne.
Lehet most szerezni 2 db CD-ROM lemezen W123-hoz komplett szerelési kézikönyvet, csak fű alatt is jó drága. Én nekem viszont nagyon kéne. Ha többeknek kellene és másolva is jó, akkor várom a jelentkezőket! Csak 100 dollárért adják = 30.000 ft. Minél többet másolunk, annál olcsóbb lesz per fő.
Szóval alább lefordítottam a tartalmat, mindenki tanulmányozza át, aztán várom a visszajelzéseket:
Tartalmazza az összes originál MB szerelési kézikönyvet a W123 típusról (W123 limuzin, kombi, Coupe) beleértve a motor, karosszéria, kormánymű, rugózás, belső tér, elektronika, extra felszerelések csoportját, mindenhez képekkel és rajzokkal.
A 2 CD-n angol nyelvű a szöveg, ezt az MB USA adta ki, sajnos a németeknél a W123-hoz ilyen kiadás nem lett a nagyközönség számára összeállítva.
Az alábbi modellek részletes leírásai találhatók a CD-ken:
230, 230 T, 280 E, 280 TE
220 D, 240 D, 300 D, 300 D TURBO
240 TD, 300 TD, 300 TD TURBO,
230 C, 280 CE, 300 CD, 300 CD TURBO
A 200, 200 T, 200 D, 230 E/TE/CE, 250, 250T und 280 (Porlasztós) sajnos nincsenek a CD-ken, mert ezeket nem importálták az USA-ba.
Mivel azonban tudjuk, hogy a karosszéria és a motoron kívüli alkatrészek identikusak, így ha nem is teljes mértékben, de fenti tulajok számára is érdekes lehetne a dolog. Ezen modellek motorjavításához szükséges infok könyv formában kiegészítésképp hozzácsatolhatók lennének (Corp: Jetzt helfe ich mir selbst, vagy Etzhold: So wirds gemacht )
A CD-ken egyébként a könyveknél sokkal több info található, mert itt több ezer oldalnyi anyagban turkálhat az ember, ellentétben a könyvek 200 oldalas méretével.
A CD-ken az alábbi motortípusok részletezése található meg:
- M110
- M115
- OM615
- OM616
- OM617
Mivel ezek a motorkódok más típusokba is szerelve voltak, ezért talán azok tulajdonosait is érdekelhetné (W107, W114, W115, W116). Ahol eltérések vannak a típustól függően, ott a CD az eltéréseket is tartalmazza.
A mintegy 850MB méretű szerelési kézikönyv az összes szerelési információt tartalmazza, amit az USA-ban egy márkaszerviznek rendelkezésére bocsátottak. A kézikönyv csoportosítva van, részletek kinyomtathatók belőle
Tartalom csoportok:
Karosszéria szerelési kézikönyv (192MB)
Általános, technikai adatok, rugózás, Nívószabályozás, Első- hátsó futómű, kormánymű, kerekek, meghajtás, fékek, vákumrendszer, elektronika, ablakemelő, belső borítások, ajtók, csomagtartó, tanksapka, tolótető, centrálzár, világítás, antenna, ablakmosó, ülésfűtés, lökhárító, kerékdob, motorháztető, ülések
Fűtésrendszer és klíma szerelési kézikönyv (60MB)
Általános fűtés, levegőáramlás, klímaberendezés, hibakeresés
Motor szerelési kézikönyv (350MB)
Technikai adatok, hajtókar-ház, maga a hajtókar, hengerfej, gyujtás, szelepek, befecskendezés, levegőszűrő, ékszíjtárcsa, szívó, kipufogó rendszer, motorelektronika, kenés, hűtésrendszer, motor felfüggesztés, gázadagolás, üzemanyagrendszer, kipufogó rendszer
Elektromos hibakeresés kézikönyv (170MB)
Használati utasítások a típusokhoz ( 6 MB)
Olajcsere- és éves szerviz ellenőrző kézikönyvek (66 MB):
Aggregátok átvizsgálása, vezetékek csövek vizsgálata, rugózás-karosszéria átvizsgálás, Vízbeázás és korrózió vizsgálatok, olaj és szűrőcserék, szelephézag állítás, alapjárat beállítás, befecskendező rendszer beállítása, üzemanyagszűrő-csere, levegőszűrő-csere, ékszíj feszesség vizsgálata, kipufogórendszer tömítettségének vizsgálata, lambda-szonda ellenőrzés, gyújtógyertya kontroll, csere, hűtőfolyadék ellenőrzés és fűtés, hűtőfolyadék csere, motortartó csavarok feszességének ellenőrzése, motorleszabályozás beállítása, kupplungtárcsa ellenőrzés, kopottság megállapítás, olajcsere váltóban, utántöltés, ellenőrzés, olaj és szűrő csere automata váltóban, a differenciálmű olajszintjének ellenőrzése, utántöltés, kupplung folyadékszint ellenőrzés, korrigálás, gázbowden állapotellenőrzés, kenés, az alapjárat állító beállítása, nívószabályozás ellenőrzése, beállítása, első és hátsó futóművek ellenőrzése, differenciál-olajcsere, kerekek vizsgálata, hardy-tárcsa ellenőrzése, fékcsövek ellenőrzése, fékolaj csere, utántöltés, féktárcsa és betétek vizsgálata, cseréje, kézifék ellenőrzés, beállítás, szervo kormány ellenőrzése, kormányholtjáték ellenőrzés, utánállítás, üzemanyagellátó rendszer állapotellenőrzése, kipufogórendszer vizsgálata, ajtózárak és zsanérok kenése, tolótető zsanérjainak pucolása, kenése, antenna tisztítás, fényszórók beállítása, fényszóró mosó berendezés, ablaktörlő csere, klíma feltöltöttség és tömítettség vizsgálat, tükrök, motorháztető és biztonsági övek vizsgálata, Coupe-nál ülésrögzítő vizsgálata, lakkozási sérülések vizsgálata.
Az egészhez állítólag 486-os feletti PC és CD-ROM lejátszó (mely a másolt CD-ket is lejátssza) szükséges (Pentium ajánlott).
Nos ez hosszú lett, de jó. (még egyébként én sem láttam a CD-ket, nem volt a kezemben!)
Ez így van, a 185 Le azért másképpen vielkedik mint a 250D. Nálunk-igaz 124-esnél- nem volt szükség korrigálásra, ha valahogy megcsúsztál, elengedtél mindent, és fél másodpercen belül megállt a csúszás. Lehet, hogy nem arra mentél tovább, amerre akartál, de nem csúszott, és akkor már lehetett próbálkozni.:)) Szerintem ez a tulajdonsága a 123-masnak is megvan, köszönhetően a profi futóműveknek.
Ki tud nekem információval szolgálni arról, hogy mely típushoz gyártottak olyan gyári könnyűfémfelnit, mint amilyen a W123-hoz 14 collosban van, csak mindez 15 collosban? Én egy ilyet szeretnék venni, láttam is már ATS márkájú utángyártottat Németországban, de kiváncsi vagyok arra, hogy az jó-e a 123-asra.
Egyébként a MB Modelshonlapon lévő képeken már feltűnt nekem, hogy az indonéziai W123 tulajok autóin brutális felnik vannak (Brabus 19 collos, AMG 18 collos... ). Ők ezt hogyan tudják feltenni a kocsira, mert én kerestem 15-16 collos felnit, de az ET25-höz, ami a 123-ashoz kell, semmilyen választék nem volt.
ha valaki tud a témában infot, az írja meg bátran.
Igazolni tudom ezt a dolgot az első/hátsó kerék meghajtással kapcsolatban.
A micsuval mentünk a Bükkben, tegnapelőtt (20 centi friss hó) és csak kapart a partokon, és csak oldalra csúszkált, majd gondoltam egyet és simán feltolattam.
Én nem is az indulásra gondoltam, hanem a menet közbeni irányíthatóságra. Én mindíg a visegrádi panoráma úton tesztelek, mert ott naturális körülmények vannak (no sószórás -szinte mindíg hófedte táj decembertől)és elég szerpentines, ritkán használt, s nem utolsó sorban gyönyörű útszakasz. Szóval ezen a terepen a Mercim végigmegy, ahogy kell, csak éppen tavaly a Golf3-asommal kb. 7 perccel gyorsabban tettem meg ugyanazt a távot, mert azzal a kanyarodás olyan volt, mintha egy remekül irányítható rally-autóban lennél. A Merci fara mérsékelt gázadásra is azonnal kitört (lehet, hogy nálam a 185LE is közrejátszik), de a szervokormány pedig olyan könnyen tekerhető a hóban, hogy az már nem kívánatosnak is nevezhető, elbizonytalanítja a korrigálást. Ellenben a Golf korrigáló képessége kifogástalan. Igaz, hogy súlyt én még soha sem pakoltam a csomagtartóba, épp azért, hogy a rugók ne fáradjanak el. Ja és nem vagyok szakképzett versenyző.
Nos, ma vettünk szélvédőragasztót: Egy tubus(szilop. méret) 3ezer párszáz forint. Szóval alvázvédőnek kicsit drága.
Bcsocsan:
Azért egy nehéz hátuljú(esetleg megpakolt) hátsókerekes jobb, mint egy elsőkerekes. Mert igazából a hajtásra-tapadásra emelkedőn van szükség, ott meg az elsőkerekesnek lőttek, mert inkább a hátulja terhelődik. Tavaj, síelésnél (igaz négyen mentünk, meg ugye a kisebb mennyiségű cucc) a jéggé taposott havon az elsőkerekesek políroztak, nem tudtak elindulni, a 124-es hátsó kerekei meg sem csúsztak induláskor. Szóval ez a hátsó kerék csak rossz felépítés esetén okoz problémát, ilyen tapasztalatunk volt valamely BMW-vel.
Már éppen akartam is kérdezni, hol van a maffiavezér.. ;-)
A Michlein tavalyi mintáját ajánlották 15 ezer valamennyiért/db, utolsó négy db, de vadiúj. Asszem Te is erről beszélsz.
Kléber a másik, amin gondolkozom, kb. ugyanennyiért.
Mennyibe mérik a Snowtrac-et? Mennyit futott, stb... írhatod magánba is.
nos én nem nagyon használom télen a kocsit, de azért az egyik legolcsóbb téli gumival, a Pneumant P M+S100 típusúval (tesztekben nem is olyan rossz, mint amilyen olcsó a többihez képest) felszereltem, s habár ezt a típust a 175/80, illetve 195/70 R14-es méretben nem gyártják, nekem a 185/70-es kisebb mérettel télen is gurul a kocsi, ha kell. Azt nem mondom, hogy száguldozni lehet vele, mint egy első kerekes autóval,de mindenhová eljut, ha kell.
Az én tippem: Michelin X M+S Alpin, ez van az aktuális gépemen, de nagyon jók a tapasztalataim a Vredestein Snowtrac-el is (véletlenül van is egy garnitura eladó belôle 123-as felnin...)
Hát igen, minden autó igényel karbantartást és szervízt. Még a Trabant is ;-) mint ahogy azt már megtárgyaltuk. Sokmindenre oda kell figyelni, mert ha nem, akkor kisebb bajból lesz a nagy. Pl. egy szimmering ereszt, elfolyik az olaj, és behal a diffi. A különbség abban van, hogy minden autónak van egy km és év élettartama, amit ha lefutott, már nem lehet gazdaságosan üzemeltetni, mert előbb-utóbb mindent ki kellene cserélni rajta. A 123-asnál úgy látszik ez valahol 1M km/25év felett van ;-)
Persze ez nem jelenti azt, hogy restaurálva nem jó az autó, de a restaurálás már azt jelenti, hogy teljesen szétszed - mindent felújít, nem csak azt, ami éppen rossz. Ez meg ritka. Egyszer én is fogok restaurálni - W116/350SEL, W107/450SLC, W114/280CE, vagy ki tudja... ;-)
KÉRDÉS: Téligumit fogok venni, van valakinek tapasztalata, mi a jó egy hátsókerekes szörnynek? Körülnéztem az erről szóló topicban, de kiváncsi vagyok a Ti véleményetekre is.
De ez a határ -túlszárnyalva nagyon sok, újabb tipust- elképesztően magasan van. Ezzel csak néhány japán autó tudna versenyezni, ha nem számitanánk a 15-20 év korkülönbséget, és a többszörös alkatrészárakat.:)))
De minthogy te is hozzászóltál, így én is egy picit...
Szóval persze, hogy élsz még, mert az ilyenek, ahogy leírtam mindíg élnek, s egy esetleges baleset esetén is pont mindig ők maradnak élve, sőt karcolás nélkül. Ezt a múltkor már leírtam.
Abban igazad van, hogy a kresz szabályait be kell tartani, s a trabis is balesetveszélyes, amikor 40-el kirongyol a belső sávba előzni, vagy mit tudom én miért. DE A KRESZ SZABÁLYAI MINDENKIRE, MINDEN SZITUÁCIÓBAN ÉRVÉNYESEK. Ez tudod azt jelenti, hogy ha más szabálytalankodik, akkor Neked nincs még attól a viszont-szabálytalankodás megengedve. De hát ennek felfogása és művelése bizonyos fokú érettséget kíván a közlekedőktől. Ne izgulj, korral Nálad is jelentkezni fognak a tünetek...
Na erről ennyit, remélem a jövő héten nem kapok radarképet gyorshajtásért.
csf085: köszönöm. most már tudom a háromágú képződmény titkát. a hardy és a sebváltó kimenetele között van, tulajdonképpen erre csatlakozik a hardy. függesztő csapágy házzal(német) + hardy (német) + háromágú képződmény (német) jolán utcából 15400 ft.
a kardánon a hardys oldal csatlakozórásze betegedett meg. lőrinci úti bontó egy tag 3000 ft. első látásra nem rossz. komolyan mondom jobb mint a vendéglátóipari egységekben: nem akarnak rosszat rádsózni, a kiszolgálás rendben van, látszólag értenek hozzá, és nem vágnak pofákat, ha nem adsz borravalót.
Ha nem hiszed el kérdezd meg telefonon akár a kárpát utcát, akár a Gált. Nem hiszem, hogy bármilyen lenyeget befolyásoló részletet is kihagytam volna (az újra annyit mondtak, a bontott mai napig jól szolgál).
U.I.: sokan azt hiszik, hogy a W123-as sose romlik el, soha semmilyen körülmények között nem korhad el, alkatrészei a végtelenségig nyúzhatóak. Nos véleményem szerint ez csak egy határig igaz.
Szerintem hagyjuk ezt a témát, mert csak veszekedés lesz belőle..
Mindenki menjen a saját képességei szerint.. egyébként nem leálló sáv volt, hanem az emelkedő tetején 3 sávos az út, és a trabi kb 70-el a középsőben közlekedett "szabályosan".
Szerintem nem ez a veszélyes, hanem amikor a trabi kimegy 60-al előzni az ifát, és nem néz a tükörbe.. aki sokat vezetett német autópályán, biztos észrevette, hogy nincs speed limit, csak ajánlott sebesség, és mégis kevesebb a baleset..
Nem azzal van a baj, ha valaki gyorsan vezet, hanem ha valaki nem tud, mégis vezet, nem ismeri a kreszt, nem tudja kezelni az autót, és nincsenek reflexei..
Én általában 200 felett közlekedem, motorral pedig rendszeresen 250-el megyek balatonra.. immár 10 éve.. és élek.. persze bosszantó, amikor kicsit jobban felgyorsítok, és azért kell 270-ről 70-re fékeznem, mert a pótkocsis ifák az emelkedőn versenyeznek, de engem még ez sem érdekel , leszarom, csak annyit szeretnék, hogy ha már észreveszi valaki, hogy naponta 40x rávillognak, rádudálnak, és a kilóméterórája még nem volt 40 felett, akkor adja le a jogsit, és járjon busszal..
az pedig hogy egy felvétel miatt esetleg jobbról előzöm meg a trabit, csak egy poén rendszerint ballról szoktam, még a belső sávban haladókat is :-))
de hogy ti is kapjatok egy szívrohamot, a pénteken telefonált a haverom, hogy van egy 93-as 300ce24 74.000 km szervízkönyv, full-full fekete automata, stb.. 10.000 DEM !!!!!! vasárnapra meg eladták.. grrr
Csak eljött a nap amikor leműszakizott a kisautóm. Az elmúlt héten 126-os helyett 127-el (egy barátom fiatja) jártam dógozni, mivel szégyenszemre autónélkül maradtam. Ugye a mercin lejárt a műszaki, a jeep pedig kereskedésben... Szóval furcsa volt, hogy nincs kocsikulcs a zsebemben. Ma azért benz-el jöttem mert az öcsike "tudta nélkülözni a fekete szörnyet. Azt hiszem ma este ki sem szállok a kocsiból.
Szevasztok!
HpG:
kösz a szélvédőragasztós tippet, majd utánanézek, hogy mennyibe is kerül az pontosan. Az a helyzet, hogy még életemben nem láttam szélvédőragasztót, de ha tényleg olyan, mint amilyennek leírtad, jó anyag lehet (no persze az ára még közbeszólhat!).
blacas:
remélem, jól bírják az olasz karosszériaelemek! Én is magam szeretném a sárvédőt felrakni, de a küszöböt inkább hozzáértővel csináltatom. Pár év múlva szeretném, ha egybehnagzóan jó véleményt formálhatnánk ezekről a cuccokról...
malyki:
Hardy tárcsa (ha jól emlékszem). Szerintem az a bizonyos háromágú csillagszerű képződmény (ha a szerelő nem a merci-csillagot érti alatta) maga a Hardy-tárcsa.
Csapágyat tényleg csak a csapágyboltból... Nem szabad csapágyból használtat berakni sehova! Több kárt okozhat, mint hasznot. Igazából nem tudom, hogy egy kardántengelyen mi mehet tönkre (bocs, ha tudatlan vagyok), de szerintem azt nyugodtan vehetsz bontóból is...
Balo:
az árkülönbségek egyszerűen megdöbbentőek (bár nekem az a gyanúm, hogy bizonyos tények még hiányoznak a 10x-es különbség elmondása mellett). Mindenesetre azt mondom, hogy az olcsó (és jó) beszerzési forrást nemhogy meg kell becsülni, de érdemes reklámozni is.
Nem teljesen kapcsolodik ehhez, de adhat tanácsot:
A 1990-es W124-esünkön difit kellet cserélni, mert a Rába-híd az ikaruszban csendesebb volt. (200 000 km körüli). Kárpát utca: 500 000 HUF + Áfa !!! Jolán u. 50 000 HUF tokkal-vonóval, s jó. (A fölrakás elött izeire szedve, új olaj, tömítés és 30 000 km-ig rá se kell nézni).
köszönöm. bontott kardánt érdemes-e venni? ha igen, akkor van-e valakinek 240D-hez egy eladó kardánja? illetve megy-e valaki pesten, vagy pest környékén bontóba akihez csatlakozhatnék, mert az igazat megvallva kevés kardántengely volt még a kezembe.
Csapágyat újat kell venni, ha nagyon drága, akkor csapágyboltban méretre. De nem lehet nagyon drága. A kardántengely az drága lesz! Próbálj meg Meyle vagy valami más utángyártottat venni.
most derült ki pontosan, hogy mi a baja a kocsinak. hardi (hardy?) tárcsát kell cserélni, és ezzel egyidőben a kardántengelyt is. állítólag van a hardi (hardy?) tárcsa és a váltó között van egy háromágú csillagszerű képződmény. sajna ezt is cserélni kell. a szerelő azt mondta, hogy a tárcsát vegyem boltba (ezt már megkérdeztem a jolán utcában, és van német), de nem tudom, hogy a kardántengelyt és a csapágyat érdemes-e bontóban vásárolni. én inkább ebből is újat raknék be, hiszen a csapágy szerintem nem teljesen ellenőrizhető egy bontóban. mit gondoltok erről.
köszönöm a kasznival kapcsolatos tanácsokat, remélem a tél tényleg alkalmas a csinsításra.
sajnos a találka nekem is kimaradt, de szívből remélem, hogy télen -ha nem is a szabadban- tudunk találkozni.
Az tény, hogy a digó utángyártott nem olyan, mint az eredeti. Ha valakinek volt már a kezében mind a kettő, akkor érezhette a pár kiló különbséget. Azt is aláírom, hogy méretpontatlan. Viszont arról a lakatosról is meg van a véleményem, aki nem tudja hozzáigazítani.
Nekem a szürkén mind a két sárvédő digó, egyedül raktam fel és igazítottam be őket, nem hiszem, hogy valakinek szemet szúrt volna. Pedig nem vagyok lakatos.
Az tény, hogy rendesen ki kell kezelni. Én felrakás előtt (beigazítás után) cinkkromátos alapozóval kentem le, utána kapott 3 réteg jobb alvázvédőt.
Ja, nálam a 2 küszöb és a segge is digó, azt persze nem én raktam fel.
Sziloplaszt helyett egy nagyon-nagyon jó anyagot ajánlanék, bármilyen felhasználási területre. Ez a szélvédőragasztó. (márkanevet nem tudok, de sziloplaszt-szerű tubusokban van, hasonló állagú, és fekete. A lényeg: M I N D E N T kibír. Egyszerűen hihetetlen. Egy tömítő-ragasztó anyag minden előnyös tulajdonságával rendelkezik. Mi már ragasztottunk vele mindent (sokszor véletlenül), pl. cipőt is a talpához, és a gyári ragasztásnál évekkel tovább hordtam. Utána sem a ragasztás ment tönkre, hanem minden más.
Csak egy baj van vele, az ára. Nem tudom mennyi, de alvázvédőnek nagyon drága, ezzel szemben a felbontott tubust tárolni se nagyon lehet, mert úgy beleköt, hogy felrobbantani se lehet.
Stern:
nyugi, nem megsértődni jöttem ide. A lényeg: ha valaki szép felületet szeretne (és tartósat), akkor csakis kétkomponensű festéket használjon. Ez rendben is van, bár én amit mostanában festettem az autón, sima "száradós" festékkel festettem, de majd szépen felpolírozom, és a fedőréteg kétkomponensű lesz (már ott, ahol látszik). Az a helyzet, hogy festésben én sem vagyok spíler, de a mostani időszak (autójavítgatásokkal) alkalmas lesz arra, hogy valamelyest tapasztalatot szerezzek (ha a saját káromon is... -kipróbálom a sziloplasztot is, mert nagyon érdekel).
Balo:
kissé elszomorítottál ezzel a nyomorult digó-témával. Bízom benne, hogy ezzel is sikerül összehozni, és jó darabig nem lesz rá gondom, de ha legközelebb belefogok, azt hiszem jobban szétnézek (feltéve, hogy beigazolódik az, amit neked mondott az "öreg").
Megpróbálom összeszedni magam, és a küszöböt a hétvégén megcsináltatni (ehhez nem merek egyedül nekikezdeni).
Pesta
a tár.hu-n a következő címen érhetők el az általam készített képek (103 db): http://kep.tar.hu/bcsocsan. ZIP formátumban már ellküldtem Dobcsinak is, ha kell, elküldöm idővel Neked is, 8 x kb. 300-400kB a terjedelem.
Annakidején amikor hozzánk került a szekér a jobb első sárvédőt nekünk is cserélni kellett. Mi is megvettük a digó utángyártottat. Mikor teljes lakatolásra ment (8 hónap), akkor az "öreg" mondta, hogy nem jó az utángyártott, nem elég pontos. Ő szerzett nekünk egy eredeti bontottat és az van fent most is. Nem tudom, hogy csak mi fogtunk ki ilyet vagy az összes ilyen silány.
Mi már egy ideje csak eredeti cuccot használunk bele. Pl.: az olasz fékbetét csikorgott, s nekem fura volt a fék is (csövek, henger, olaj rendben, nem régiek). Oszt betettük a gyári fékbetétet és a vizsgán megfogta a fékpadot! Lehet, hogy én vagyok túl nagy igényű és ha az eredeti drágább is, de tovvább is bírja.
Minden jót a W-123-as pilótáknak.
U.I.: kép.tár.hu-n hol találom meg a tali képeit? Esetleg mail- cimre is el tudja az illetékes küldeni? Előre is köszönöm.
1000X bocs! Összekevertelek valakivel, aki a másik 123-as topicban ezt kérdezte, és amikor azt mondtad, hogy nem válaszolt senki a korábbi kérdésre, én arra a hozzászólásra asszociáltam, ami nem is a Tiéd.
Te a festésről kérdeztél, amiben én nem nagyon tudok segíteni.
Festékből mindenképpen 2K-s javallott, ezek kémialag kötnek meg, és nem "száradnak". Az 1K-s festék "szárad", pl. Neolux, és egy idő után megrepedezik, mert folyamatosan szárad, évekig.
Ez elvileg triviális dolog, de sokan dolgoznak még ma is 1K-s anyaggal. Sok a tróger, az az igazság. 2K-s festékből nem kell túl drágát venni, az enyémen is egy olcsóbb fajta van, a neve nem jut eszembe, nem Lezonal, hanem vmi más.
3-4 éve lett fényezve, és a képeken megnézheted, milyen. (Sárga szörnyet keress)
Sziloplaszt azért nem jó alvázvédőnek, mert elválna a fémtől. Alvázvédőnek mindig olyan anyagot használnak, ami ezerrel "ragad", és nehezen jön le, távoltartja a nedvességet a fémtől, és ha megsérül, akkor sem válik le nagy darabokban. Bírnia kell sót, vizet, kőfelverődést, nagy torlónyomást, ami nagy sebességnél ott alul van. Sokan nem is tudják, hogy a légellenásba mennyire bejátszik az autó alja, a kerékjárati ívek, az orrlemez stb...
Üdv!
Nem éppen hízelgő, hogy azt is kinézitek belőlem, hogy KAROSSZÉRIAELEMET BONTÓBÓL képes lennék vásárolni...
A lényeg: most jobb oldali küszöb, és jobb első sárvédő csere van. Új mindkettő, küszöb 4200Ft, sárvédő 8000Ft (valami olasz utángyártmányok lehetnek, de még felszerelés előtt úgy lekenem őket, hogy remélhetőleg csak hírből ismerik meg a rozsdát).
A kérdés:
-milyen festéket kenjek az autóra, ha a lakatos végzett a kasznizással?
-mi e véleményetek a sziloplaszt-ról, mint alvázvédőről? (Bocs a vad ötletért, de én nagyon nagy reményeket fűzök hozzá).
Ha valaki érdemi választ tud adni, nagyon örülni fogok. Ha nem megy, akkor csak szót csépelni járok majd ide (de azért járok!).
Pásztok!
nekem is 190-esem van es nekem jobb oldalon kluttyog!!! kene egy szerelo.. a szentendreieknel ketszer is voltam es azt mondtak minden rendben van... azota mentem 4000km-t es tenyleg semmi, de kluttyog es neha csorog... megoldas kene
A légszűrőn állítja, hogy hideg vagy meleg levegőt szíjjon-e. Egyszerűbb autókon (pl. Lada kereklámpások és kocka) évente kétszer kell oda ill. visszaállítani magát a házat; a lényeg az, hogy télen a kipuffogócsonk külső felületéről megelebb levegőt szív, mert a külső hőmérséklet túl kicsi lenne neki, és olyankor többet fogyaszt, nem jár olyan szépen.
A termosztátos elem egy modernebb megoldás; (pl. Lada Samara) ebben egy hőelem nyitja-zárja, hogy a beszívott levegő hány %-a legyen meleg vagy hideg. Így állandó hőmérsékleten (talán 37C) tudja tartani a motor által beszívott levegő hőfokát, ami télen nem hátrány! Rengeteget számít a fogyasztásban!!!
Egyszerű, mint egy faék, elromlani sem tud, csak ha meghal a hőelem.
Kaptam a légszűrőházra termosztátos elemet egy ezresért, ami 14E Ft újonnan. Szétszedtem, kitisztítottam, kipróbáltam hűtőszekrényben és hajszárítóval is, és tökéletes. 500Ft-ért kaptam belső tükröt. Van minden, amikor ezt megemlítettem az ott dolgozó srácnak, elmesélte, hogy ez csak kirakat, mert van még két raktártelepük tele cuccal. Nagyon ajánlott hely, minden van és olcsón.
Rugóügyben körülnéztem az új cuccok között; 126-os svéd rugó 16E/db, 123-as 10E/db; eredeti 123 14/db, Meyle 7500/db. Asszem Meyle lesz, mert a svéd az erősített, vastagabb anyagból van, ami nekem nem jó, mert soha nem pakolok 10 kilónál többet bele, és túl kemény lenne a hátulja. Csak most nem volt nekik raktáron ilyen. Bontott és újraedzett megoldás nem kell.
Most a féktárcsák és a betétek cseréje különben is fontosabb, mert eléggé le van már gatyásodva elöl. Remélem a héten lesz rá idejük a szervízben.
Még egyszer mea culpa, hogy nem tudtam elmenni a talira, de mentségemre legyen mondva, még mindig nincs meg a kocsi műszakija, pedig nagyon próbálkozok...
No majd a következőre...
Hol lehet hozzáférni a képekhez?
per pillanat egy tar.hu-ról linkelt képet/oldalt sem halandó behozni ez a gépezet (pedig ha minden igaz kábeles...)
Gery, amikor elhúztál, hirtelen mindenki abbahagyta a beszélgetést, és egymásra néztünk, majd mindenki egyszerre: "Ez a hang..." (Mármint mindenki elhallgatott, mert meghallotta az 500SE V8 hangját)
Azt azért hozzá kell adni, hogy a Tiédben 1M km van, és ezt kevesen mondhatják el. (Szerencsére én sem ;-P)
Erről az jut eszembe, amikor egy haveromnál a kezembe került egy SUZUKI SWIFT szervízkönyv, és megvoltak az oldalak hogy 1000km 10.000km... stb egészen valami 25év/400ezer km-ig. Mondtam is magamban fiúk, mi ez az optimizmus???
Stern
aki semmit nem utál jobban a Swiftnél... ja, bocs már rég kijött a wagonR+...
Konkrétan milyen elemekre gondolsz? Sárvédőív, doblemez, orrlemez, hátfal, ilyenek? Ezeket nem érdemes bontóban venni, mert a bontóba általában nem rozsdamentes autók kerülnek. ;-)
Javítóelemeket lehet venni, a fent felsoroltakat, az autó alját meg vagy kihegesztéssel, vagy nagyobb lyukaknál sima vaslemezből vágott darab behegesztésével javítják.
Stern
PS: Holnap nézek ki Szentendrére, bontózni meg boltozni
Helló!
Stern: sajnos nem tudom, hogy egyáltalán létezik-e olyan manus, aki a legyengült rugót úgymond újrakovácsolná. Én nem költenék rá, szerintem többe kerül, mintha újat vennél...
Az enyémben az idén tavasszal lettek cserélve a rugók, az egyik el is volt törve. A cseredarabok bontóból származtak, szerintem nincs velük semmi baj (bár én tuti, hogy nem sportkocsinak használom a Mercit).
Ha engem kérdezel, érdemesebb kicserélni (akár újra, akár bontottra).
Elég egyoldalú ez a fórum... Teszek itt fel hülye kérdéseket, és örülhetek, ha egyáltalán válaszol rá valaki...
Na mindegy, azért be-benézek...
Az én gépemben gyári új rugók vannak hátul.
A rugóerősítést nem ajánlom mert befelé fog állni a kerék alja (mint az üres TATRA teherkocsin).
Plusz elég hamar vissza fog fáradni. Plusz el is törhet.
Lehet kapni svéd gyártmányú gyárival egyező minőségű rugót (126hoz), szerintem van 123-hoz is.
Azt tudom ajánlani. Szentendrén van egy mercibolt ott hozzák asszem a legjobb áron.
másfél hete egy 123 240D boldog tulajdonosa vagyok. elég sokat vezettem már, de ez az első saját kocsim. soha rosszabbat.
szerettem volna elmenni már vasárnap a találkozóra, de nem tudtam. remélem gyakran rendezünk ilyen bulikat.
sajnos a váltó a mai napon beragadt (állítólag összeakadt két sebesség). tud- é valaki eladó, jóállapotú bontott váltót?
dobcsi: piri ajánlására kérdezlek téged. ha a kazsni kezd fáradni, érdemes bontott elemeket venni, vagy maradjak a hagyományos kivág, behegeszt, csiszol műveletsornál? nyilván függ a hiba méretétől.