Ez igy igaz, az alsó közepesek közül a a Honda Civic-et is viszik mint a cukrot, arra sincs akció, meg nem is akarnak pont emiatt engedni az árból. A Cerato meg az elején gondolom nem kellett a kutyának se, ezért lett rá jelentős akció. Amit visznek akció nélkül is annak miért engedjenek az árából? Mondjuk ez a bevezetés tényleg el lett cseszve, itthon túl korán álltak neki reklámozni.
"Ezért kellene mondjuk bevezető ár, meg jobb illetve működő marketing"
mirol beszelsz? momentan kereskedonkent jut talan egy demoauto, keszlet nulla, ami bejon az orszagba, az utolso darabig van ra megrendeles. majd ha keszletre jon az auto, na, akkor lehet gondolkodni akciokon. ez azt is jelenti, hogy az oriasplakat szeria ami mostanaban megjelent a ceed-rol, a kianak ablakon kidobott penz, hacsak nem napokon-heteken belul nem fog ott allni minden kereskedes udvaran 4-5 auto.
"az a piac ahol átlagban minimum 5-ször annyit keresnek mint mi"
a kianak kvara mindegy, hogy magyarorszagon adja el az autot, vagy nemetorszagban. ha a szlovak gyar fullra porog, es nemetorszagban el tudja adni listaaron az autot, akkor magyarorszagon se fog akciozni, miert is tenne, a kia nem jotekonysagi intezmeny, oda viszi az autot ahol megfizetik, amig a kapacitasoknal tobbre van igeny. aztan ha meg elkezdenek novekedni az eladatlan keszletek, majd, es majd akkor, na, akkor lesz majd akcio, es akkor lesz ertelme marketingbe feccolni a penzt. :-(
1.Az új Riónál is volt bevezető ár 2005. decemberében, amit aztán 2006. első negyedévében két lépcsőben kb 300 ezer Ft-al emeltek.
2.A zsolnai gyár kapacitása évi 300 ezer db. Ennyit biztos eladnak belőle ugye?
Egy kis konkrétum a valós számokról forrás az Origó cikke!
"A Kia amúgy cee'd nélkül is kifejezetten jó évet tudhat maga mögött, októberig 25 százalékkal (1493 -> 1863) nőtt a márka hazai értékesítése a személyautókat figyelembe véve. Ha a kisteherautókkal együtt nézzük a statisztikát, 13 százalékos az ugrás felfelé. De térjünk át gyorsan a cee'd vadászterületére, a C szegmensre, amely meghatározó Magyarországon: 2005-ben 61 992 kompaktot értékesítettek, ez a teljes autópiac 28 százaléka. Az idei esztendőre 58 ezer eladott autót várnak, amely a szegmens 29 százalékos részesedését jelenti, a visszaesés, a prognózisok szerint 2007-ben folytatódik (52 ezer)."
Szóval tokkal vonóval teherautóstól Picantóstól új Rióstól 1863 db Kia ment el tavaly nálunk. Ezért kellene mondjuk bevezető ár, meg jobb illetve működő marketing. De ha szerinted nem kell, neked biztos teljesen mindegy hogy egy diesel Cee'd 3,8 vagy 4,6 millió Ft.Bár végül is teljesen mindegy mert külföldön úgy is eladják. Hogy is fogalmaztál? "Listaáron felszippantja a piac"! Ja az a piac ahol átlagban minimum 5-ször annyit keresnek mint mi.
mi a francnak akcioznanak, ha auto is alig van... ha majd a gyartas ugy felporog, hogy minden kereskedes udvaran ott all nehany tobb honapja eladatlan auto, akkor majd akcioznak, ld. a cerato vagy a magentis bevezeteset, indultak valami kevesse piackepes arral, aztan "fifa 2006" meg mindenfele felkialatasokkal nekialltak durvan akciozni. de egyelore akciozni kidobott penz a kianak, amennyi autot behoznak, az szemlatomast el is fogy listaaron, aztan hogy ez az allapot meddig tart, par honapig, vagy tovabb, a fax se tudja, az is lehet, hogy a dolog tartos marad, ha a szlovak gyar kapacitasat fullra hajtva az osszeuropai piac felszippantja listaaron is az osszes autot... ha meg nem, akkor nyilvan akciozni fognak. majd. turelem:-)
Pénteken szerencsém volt látni végre élőben a kocsit egy kereskedés előtt! Jól megnéztem, kipróbálni, beleüllni nem tudtam.A fordszámmérő 6500-nél kezdődő piros mezőjéből levágtam hogy benzines és mivel az AC feliratú gomb mellett nem volt LCD kijelző azt is hogy LX felszereltségű.A kocsi hátulját nem tartom különösebben "izgalmasnak", de az orr rész brutál!Ezt nagyon eltalálták!A belső pedig tényleg pazar a műszerfal nagyon finom kidolgozású, a központi kijelző lezárt autónál és kivett kulcsnál is mutatta a külső hőmérsékletet és a kocsi sematikus rajzát!A gumik nem a gyáriak voltak, gondolom a kereskedő az évszaknak megfelelően cserélte le téligumira (Toyo), ami elég jellegtelenné tette az amúgy 15 colos acélfelniket.A jobb első ülés szerintem fullra hátra volt tolva, de még így is látható volt a tekintélyes lábtér. Az első ülések nagyom jól néztek ki a zebracsíkos jellegű piszkosfehér-szürke belső fekete külsővel.Az ülőpárna és a támla nagyon markánsan párnázott az oldaltartás tippem szerint igen kiváló lehet, már-már "Recaro" stílust idéz.A kasztni hátsó puttonya sejtette a kategóriaátlag 340 litert.A külső tükrök és a kilincsek a felszereltségnek megfelelően nem voltak színre fújva a lökhárítóval ellentétben (nem tudom mennyit sprolhattak ezen a kocsi értékéhez viszonyítva, 10 eurot?), szerencs, hogy az aktuális autó mályva-mélybordó szinével jól mutattak a matt fekete műanyag tükörházak.Tetszett, a két markáns hátső ködlámpa, amit egész mélyre helyeztek a sárvédőbe.
Ami viszont nem tetszett és újólag elszomorít........
Tavaly ősz óta köztudott, hogy pang az új és a használtautó értékesítés ezért az autógyártók év elején igazi akciódömpingbe kezdtek.
Csak szemelvényszerűen a teljesség igénye nélkül:
-Suzuki 250 ezer-től 550 ezerig engedmény az autó árából -Citroen, Peugeot, 300-600 ezer engedmény, a kifutómodellekre 1 millió! -A Nissan a kifutómodell Almérára 500 ezer engedményt ad, így elhozható egy 1.5-ös benzines 99 Le digitklímás 3 év, vagy 100 ezer km garis autó 3.5 milláért (a kollégám csütörtökön előlegezte le) -A Fiat a Grande Puntót most 1 év ajándék cascoval, ajándék klímával, és 3,03%-os(!!!) THM-el árulja(a feleségem huga most készül ilyet venni) -Az Opel a G-Astrát 2,99%-os THM-el hírdeti -A Ford az új Focust ajándék klímával adja 2.99 milláért
Kia Cee'd:
Nincs bevezető ár, Nincs egedmény az autóból, 7-9% THM körüli hitelajánlatok, Bebetonozott felszereltségi csomagok és
számomra most már több mint egy éve érthetetlen marketingpolitika.
Bár az biztos, hogy is el tudnak majd belőle annyit adni, mint az új Rióból (800-1000 darabot), Viszont az autó árának ismeretében abban is biztosak lehetünk, hogy az új Cee'd nem a magyar családok népautója lesz!Sajna.....pedig én szeretném!!! :))
Sajnos ma nem volt időm bemenni és megnézni, de a kereskedésből hívtak, hogy megjött az autó. Talán holnap be tudok menni tatabányára és akkor megnézhetem és bele is ülhetek. Most, hogy megjött még jobban izgalomba vagyok.
"Ha jól látom akkor én vagyok az első akit már meggyőzött a Ceed."
Meggyőzött már szerintem sok embert, csak az ide járó fórumozók közül te tudtad -ill. terveid szerint a hitel segítségével fogod tudni- kicsengetni eddig a lóvét rá....nem mindegy! :-)
Szerintem nem vagyok egyedül, aki kíváncsian várja a tapasztalataidat!
Sziasztok, új vagyok a fórumon. Érdeklődéssel olvastam végig a hozzászólásokat. Ha jól látom akkor én vagyok az első akit már meggyőzött a Ceed. A két ünnep között próbáltam ki és meg is rendeltem. Ha jól láttam akkor valaki már írt rólam egy másik fórumos hozzászólásom kapcsán. Szóval én megrendeltem a két ünnep között és ma hívtak a kereskedésből, hogy már meg is jött. Közben a hitelt is jóváhagyta a bank. Remélem a jövő héten már megkapom. Egy szóval én megnéztem , megrendeltem és két hét alatt meg is kaphatom.
"Például tegyük fel,hogy én két hét alatt autót akarok venni.Bemegyek a szalonba megnézegetem a Cee'd-et ki is választom és azt mondják,hogy nincs.Majd szólnak,ha lesz."
A nem KIA Márkakereskedők ezt nagyon rossz szemmel nézik.
Nem tudom fenn van-e még,de aki még nem látta az sok információt megtudhat ott.Egyébként a terveket nagyon-nagyon optimistának látom.Főleg úgy,hogy már lassan egy hónapja van Cee'd Magyarországon és még egy darabot sem láttam forgalomban.(Amikor az új Corsa megjelent rá három napra vagy ötöt is láttam forgalomban magyar rendszámmal.)
Szóval én ezt a KIA Marketinget nem nagyon vágom.Olyan érzésem van mintha nem is lenne Magyarországon Cee'd.(Ha van akkor meg jó kevés.)Hogy a tökömben akarnak így eladni sok ezer darabot???
Például tegyük fel,hogy én két hét alatt autót akarok venni.Bemegyek a szalonba megnézegetem a Cee'd-et ki is választom és azt mondják,hogy nincs.Majd szólnak,ha lesz.Akkor viszont (legalábbis én) azt mondom,hogy köszi nem kérem.
Szóval borzalamas amit ilyen szempontból művel a KIA Motors Hungary!
"(A KIA RIO az USA-ban is csak négy csillagos lett.)" .....na meg a lacsi(ötajtós) is négy csillagos lett, ami suzuki reno néven van forgalomban...:-((
Igazad van,de az NCAP vezető nem véletlenül mondta,hogy a Koreai márkák töréstesztje elkeseríti őket.
Ugyanis a VOLVO megmondta,hogy az NCAP törésteszt nem tartozik a legjobb töréstesztek közé.(Ezért a VOLVO nem is nagyon ad az NCAP autót.)
Tehát,ha nem is annyira "komoly" az NCAP törésteszt akkor bizony elég gáz a Koreai márkák leszereplése.(Arról nem is beszélve,hogy valószínűleg jövőre már hat csillagot is lehet osztani.)
Egyébként majd minden gyártó tud olyan autót csinálni,mely az USA-ban is és Európában is ötcsillagos.
A másik pedig,hogy engem nem nagyon érdekel,hogy az USA-ban hány csillagos az autó mert Európában lakom és vezetek.(A KIA RIO az USA-ban is csak négy csillagos lett.)
Van azért apró csúsztatás abban amit az EURO NCAP mond. Ugyanis mint minndenből, a töréstesztekből is két szabvány létezik az európai és az amerikai. Nem egyértelmű, hogy melyik szigorúbb mert nem összehasonlítható. Más sebességge, más akadálynakl és más szógben törik az autókat, valamint más szisztéma szerint értékelik a méréseket. Az amerikaiban pl van hátsó ütközési teszt is míg az Európaiban csak frontális és oldalütközés. Az Európai viszont nagyon fontosnak tartja a gyalogosvédelmet és erősen súlyozza az eredményekben. A gyalogosvédelemnél az mérik, hogy milyen mértékben sérül az a gyalogos akit az autó elüt. Ennek nics köze az autó biztonságához abban az értelemben, hogy a benne ülőket mannyire védi, de mégis fontos annak akit elütnek, tehát lényeges. Az amerikaiaknál a gyalogosvédelem és az apró visszajelzők nem hangsúlyosak, van viszont hátsó törésteszt ami az aurópaiban nincs, illetve az ameriaki NCAP külön értékeli a vezető az első utas a hátsó jobb és baloldali utas veszélyeztetettségt is. Az európai tesztekben sok plusz pontot lehet szerezni ha van egy csomó apró biszbasz ami pl csipog ha nincs az öv becsatolva. Pl a Peugeot 207 ben még a hátsó három öv is fény és hang visszajelzést kap így mind az öt öv esetén csipog és villog ha nics becsatolva. Erre aztán kap két három plusz pontot és máris jobb egy csillaggal. A KIA és Hyundai a nagyobb modelljeit az amerikai piacra tervazte és nyilván ennek megfelelő a töréstesznek való megfelelés. A Sorento, a Carnival és a Magentis is a legmagasabb ötcsillagos besorolást érte el az ameriaki törésteszten. Pl Az előző Carnival 4* lett volna de nem volt öv becsatolásra figyelmeztető lámpa így két csoillahgot megvontak. Az új Carnival amerikai töréstesztje: http://www.kiamotors.hu/data/docs/101.pdf
Az első európai piacra tervezett autója a KIA-nak a Ceed, ezt már nyilván az európai törésteszt következményei szerint tervezték. A Ceed töréstesztje majd megmutatja mennyire jók a koreaiak. Itt van egyébként a Magentis aerikai töréstesztje ami ott ötcsollagos mind a négy üléspozícióra: http://www.safercar.gov/NCAP/Cars/3760.html
Az EURO NCAP mellé mindíg érdemes megnézni az Amerikai NCAP teszteket is. Ez csak azoknbál a modelleknél lehet amelyek európában és az usa-ban is változatlan formában futnak.
Amerikai töréstesztek és azok leírása megnézhető a: http://www.safercar.gov/ oldalon-
Sajnos a karácsonyi NACP teszt a Magentis és a Santefe esetében nem hozott ajándékot:
A töréstesztről az NACP vezetője így nyilatkozott: Claes Tingvall, a szervezet elnöke nem rejtette véka alá csalódottságát. "A koreai gyártók eredményei elkeserítőek. Sok időt fektettünk abba, hogy a gyártók odafigyeljenek erre a területre, és az eredmények nem is maradnak el, itt van mindjárt az új Auris, mely frissiben csatlakozott a háromcsillagosok eddig nem túl népes táborához. A Santa Fe eredménye azt mutatja, hogy a Hyundai semmiféle erőfeszítést nem tett a gyalogosok érdekében, ami igen aggasztó. Az olyan gyártók, mint a Kia és a Hyundai jól lemaradtak az éllovasok mögött, és most már ideje lenne, hogy rájöjjenek, ezek a gyenge eredmények elfogadhatatlanok."
Például négy csillagnál eltörik a krmányrúd és a kormánykerék négyfelé töri a combcsontjaidat és örök életedre nyomorék leszel.Ha pedig ugyanennél az autónál nem törik el a kormányoszlop akkor mondjuk épp bőrrel szállsz ki a kocsiból.
65. dia: "Ültesse be a résztvevőkbe a marketingmunka fontosságát arra vonatkozóan, hogy a Kia milyen garanciát kínál majd a vásárlóknak. “Azért, hogy valóban hazavigyék, hogy jó ár-érték arányú autót gyártunk, amiben valóban hiszünk, és aminek kimagasló a minősége és a tartóssága, felkínáljuk a mi piacunkon egyeduralkodó 7 éves KIA garanciát. Egy olyan garanciát, amit semmilyen más európai közösségen belüli gyártó még csak meg sem közelít.” Hangsúlyozza erősen, hogy ez fontos és egyedülálló értékesítési szempont, amit használjanak a vásárlókért folytatott küzdelemben."