Tán az 1137-es motorkocsi és a V43 321 volt nyomon követhető a neten, egy honlapon. :-)) Ennek is jópár éve már. :(
"(vannak ennél fontosabb problémák (pl. amiről írtam)."
Nem az a lényeg a gyakorlatban, hogy mi milyen fontos vagy nem fontos a népnek, amikor döntést kell hozni, hanem hogy mihez milyen érdek fűződik, azaz mennyire fontos a döntést hozó egyénnek. Így pedig csak azt kell megoldani, hogy aki lobbizik amellett vagy ellene, komoly érdeke fűződjön hozzá, hogy igenis, megoldódjon a baj. Ha nem foglalkozik vele, nincs rajta nyomás (levágom a gyereked fülét és hasonlók), akkor bizony a rádiók nem fognak megjavulni. A pénzt pedig el kell költeni, ha az embertől elvárják, hogy megmondja, mire adjon pénzt a cége. Így ő mond valamit, amihez valamilyen érdeke fűződik (pl. szebben fogja látni a világot, mert az egyéni értékrendjében fontosabb az, hogy GPS-es helymeghatározás legyen, mint hogy használható rádiók legyenek), és abból megvalósul minden olyan, amihez a vezetőknek is érdeke fűződik (pl. majd csak hónapokkal később szűnik meg a munkaviszonyuk, mert most még van miből felmutatni valamit).
Persze a dolog megfordítható, ha a nép önszerveződik és erős nyomást gyakorol a megfelelő személyre (pl. a sokat emlegetett gyerek füle), aki erre fontosabbnak fogja érezni a saját gyermekét, mint az értékrendjét, és rá fog jönni, hogy akkor is szépen süt a Nap, ha a gyereknek két füle van, mégsem szatyor.
Ehhez viszont egy hathatós népi önszerveződés kell, amit hívhatunk Ellentállási pénztártól kezdve szakszervezetig mindennek, a lényeg, hogy tudjon hathatósan nyomást gyakorolni úgy, hogy a mérleg még mindig nyereséges legyen.
Ha nálunk csinálják, minden úgyse jeleníthető meg.:)) Amúgy a Petőfin így tálalták, de annak nem kell mindig hinni. :)) Csak a feltevés, hogy milyen technikát kéne bevezetni, hát...vannak ennél fontosabb problémák (pl. amiről írtam). Azt is rebesgették, hogy az interneten bárki nyomon követheti. A szlovák-cseh vasútbarátok lapján (www.vlaky.net) nyomon lehet követni, épp hol tart az országban bármelyik vonat (késés, stb.). Kérdés, hogy kell-e ilyesmi a városi közlekedésben.
Általában +ban szokott. Kell neki egy ajtózárás meg menetvezérlés és akkor indul a következő időzítése. Volt már nekem is amikor a tárolóvágányról előrehozod és bemondja Csepelen hogy KS utcához érkeztünk. Ha halkra van állítva akkor észre se veszed.
A HÉV-ekre ETCS L2 kettő kell, ezt a vak is lássa. :-)
S akkor megoldódik minden földi baj. :-)))
félOFF
(Viccet félretéve: a 86-os buszon már a kocsik fel vannak szerelve a kütyüvel, a Városi és elővárosi közlekedés topicban érdemes visszaolvasni, volt már róla szó.)
GPS...állítólag a BKV bevezeti a GPS-alapú forgalomszervezést, minden járatot nyomon lehet követni. Bár, én először a rádiót tenném rendbe...(vbndfévnads j-dafnvbsgnbkjnszzzzzzkrrrrrrr 8-as flojnoutbkop=Diszpécser hívja a nyolcas fordát... :))) )
Ha GPS alapon menne, mint a csuklós Bz-nél, akkor pontos lenne. Én csak olyannal találkoztam, hogy egy megállóval volt eltolódva a bemondás. Már nem emlékszem, hogy +ban vagy -ban.
Nem is azért írtam,hogy beköpjem,én is utálom,ha valaki - főleg,ha ismeretlen az illető - csak úgy beköpi a másikat.De igazad van,sőt,gondoltam is rá,hogy szólok neki,hogy észrevegye a hibát,de késésben voltam,úgyhogy nem volt rá időm.Szívesen teszek olyasmit,ami másnak,vagy mindenkinek jó,nem véletlenül vagyok tagja egy közeli,nyakunkon levő rendezvényt szervező mozgalomnak...de ezt inkább hagyjuk,nem ide tartozik.Na jó nem magyarázkodok többet,de legközelebb jobban figyelek,mit írok.:)
Sajnos az ilyen előfordulhat, hogy nem úgy megy, ahogy kéne. Ilyenkor talán a legjobb megoldás szólni a motorásznak, hogy el van állítódva, biztos vagyok benne, hogy jó néven veszi. És ezzel mindenki jól jár:
— Neked megvan a napi jócselekedeted;
— Neki előbb sikerült megoldania a problémát, mintha ő vette volna észre;
— Az utasok előbb jutnak pontos infókhoz.
Ha recseg vagy szaggat (esetleg pl. villanyfékezés közben, vagy ha az utastér világítás fel van kapcsolva), akkor is szvsz inkább a motorásznak szólj, mint hogy innen tudja meg a nagyvilág.
Igen, szomorú, hogy ilyen előfordulhat és tenni is kell ellene. És az is igaz, hogy aki hibázik, az viselje is annak a hibának a következményeit, szankcióit. De azért hagy ne egy internetes, anoním topicról terjedjen már a hír, ha egyszer vannak mindenféle számonkérő emberek a cégnél. :-) Dolgozzanak ők! ;-)
(Mert ugye nincs is annál rosszabb, mint amikor valaki az eddig hiteles információforrásban csalódik. Onnantól kezdve már csak akkor fog rá hagyatkozni, ha nincsen más.)
Erről jut eszembe,hogy ma utaztam a 1139-770-1140--1141-771-1142-vel délután,és rosszul mondta be a rendszer a megállókat.Békásról indulva Szentendrétől kezdte el sorolni.
Látja a vezető,hogy hogy van beállítva az utastájékoztató?
Az indulás a szokásos,Cinkota 5.51.Szentendre múzeumból visznek át egy bizonyos 436-ost.Én nem ismerem annyira a típusokat,kicsit utánanéztem,BVVV "L" típusú.Ha minden igaz.Én szerintem ez lesz az.Itt találsz róla egy képet,az oldal alján.