Ez a téma engem nagyon érdekel! Ki tud bőrhuzatot csinálni a gyárival megegyező minőségben? Meg lehet majd az eredményt tekinteni a kocsidon? Mennyiből jön ki kb. egy ilyen móka? Milyen színösszeállítások lehetségesek?...
Hát igen, leszedtük, mert rossz tapasztalataink vannak az okos műszakikkal kapcsolatban. Ugye én zalaegerszegi vagyok, az autóm szombathelyen műszakizott, nem én vittem és az egyébként 130km-es fordulón 350-et ment az autó, az üzemanyagszint megcsappanásából és az olajfogyásból ítélve follgázzal. Na erre nem volt szükségünk mégegyszer, inkább lekaptuk a fóliát és heyben műszakiztuk. Egyébként nekem a jeep fóliával volt műszakizva, azon is olyan dolgok vannak ami miatt a kpm-esek helyben fejbelônének. pl. kilógnak alóla a kerekek, meg van emelve... Szóval így alakult, de nem is baj, szebb így fólia nélkül.
Hello!
Megnyílt a Képes Autótörténelem bétaverziója, egyenlőre még csak Mercedes-el, de szeretném az összes jelentősebb márkával kibővíteni.
Örülnék, ha megnéznétek!
http://vintagecars.freeweb.hu
Tom, hogy pár hete volt szó a motorolajokról, de most kiváncsi vagyok a véleményetekre konkrét esetben: olajcsere előtt áll a w123-300D, 1980-as gyártás, 1995-ös felújítás. Eddig MOL volt benne, de mi lenne ár/teljesítmény arányban az optimális?
Emiatt leszedtétek...?!
"Jobbnál-jobb" vizsgahelyek vannak! :)
A 140esnek úgy is mondhatnám, hogy papirilag nem sok mindene volt. :))))
Azért egy vizsgát összedobtunk rá. kb 2perc volt. Pedig belátni azon se lehetett a fóliától. :)))
Szedett már le valamelyikôtök fóliát az autó ablakairól? Hát nem túl kellemes móka, még az volt a szerencse, hogy a hátsó szélvédôn nem volt. Az öcskös gípe ment műszaikra, és ugye a kib@szott sötét fóliáról nem volt műbizonylat... Még az "okos" műszakin sem ment volna át vele, ezért leszedtük. A jó módszer a következô lett: 10 centi széles csíkokra megkarcolva szikével és óvatosan lehúzva. Utána az esetleges ragasztómaradékot alkohollal simán le lehet mosni. Egy infó a 26-os tulajoknak. A hátsó féknyereg csereszabatos a 23-aséval... Meg volt szorulva az egyik dugattyú, olyan szinten, hogy a nyerget teljesen szétszedve satuval alig lehetett benyomni a dugattyú, szúval cserélni kellett. A szerelônknél volt elfekvôben egy 23-as hátsó híd, arról leműtöttük és az eredetivel történt összehasonlítás, majd megjáratás után fel is raktuk. Egyenlôre ennyi.
Ehh...
Mit csináltál? Remélem nem komoly!
Szólj feltétlenül ha mész, előtte hívj! Köszi
Klub:
Szerintem ha csinálunk akkor csakis önállót csináljunk!
Mivel van/volt a családban Audi is, így az Első Magyar Audi Klub megalakulását is végigkövethettem, egésten a gondolattól a kész élő klubig. Nem volt olyan vészes a dolog.
Ja és ma véletlenül "gyorsultam" is a klubelnökkel. :))
Én a BMW-vel voltam ő meg az Audi RS2-vel. Tök véletlenül összeakadtunk a Hungárián. Alig akart megismerni. Eddig engem csak audiban látott. Hmm...Hát az a majd 400lovas dög elpicsázott rendesen. :))
Én is támogatnám a klubot. Szerintem érdemes lenne megkérdezni a már létező Mercedes-Benz Veterán Club Magyarország vezetőségét, hogy ők mit szólnak a dologhoz, esetleg valami fiokszervezetes megoldáshoz, stb. Meg nekik már a klub létrehozásban is van tapasztalatuk. Én- ugyan elég messziről - de ismerem a társaságot. Ki tudja, mi a véleményük, hisz a Német Merci Klubban is sok olyan tag van, akinek még nem veterán az autója. Szóval hajrá, aztán majd meg látjuk.
A talit meg sajnálom, de kicsit későn néztem be a topicba, s már beterveztek addigra mást...
a találkozón és itt a fórumban is elhangzott, hogy kellene egy leülős találkozó (adminisztratív okokból, az esetleges klub létrehozásával kapcsolatban) és nyáron lehetne egy nagyobb méretű találkozót szervezni. szerintem a leülőset akár a jövő héten (pl.: péntek este)is megejthetjük. kérdés, hogy a vidékiekben mennyi kedv, hajlandóság van feljönni. amennyiben van, akkor hozzájuk lehetne, kellene alkalmazkodni. amennyiben nem tudnak feljönni, de szívesen résztvennének a klub életében, írjanak - akár a forumon, akár mailben -, hogy milyen dolgot tudnának vállalni. például jó lenne, ha vidéken tudnánk bejegyeztetni az egyesületet(klub), mert ez vidéken gyorsabb.
én szívesen elintézem az adminisztrartív dolgokat.
szerintem csináljuk meg!
A barátnőm (href="http://www.frisshirek.hu">frisshirek.hu) nagyon lelkes a téma iránt, így itt kapnák lehetőséget a legközelebbi talival, klubszándékkkal, stb. kapcsolatban... szerintem így elsőre jó lehetőség...
Ha a többségnek tetszik, a következő talin "nyélbe üthető" (velem lesz a Zsurnaliszta)...
A barátnőm (href="http://www.frisshirek.hu">frisshirek.hu) nagyon lelkes a téma iránt, így itt kapnák lehetőséget a legközelebbi talival, klubszándékkkal, stb. kapcsolatban... szerintem így elsőre jó lehetőség...
Ha a többségen tetszik, a következő talin "nyélbe üthető" (velem lesz a Zsurnaliszta)...
Most mértem gázfogyasztást, 4000-ért tankoltam 32 liter Mol eco+-t, ebből 279 km-t ment el szigorúan városban, kevés budai emelkedős résszel, mondjuk nem ngyon voltam dugóban vele, és mentem sokat éjszaka a városban, ami majdnem-országút, mert nem kell megállni a sárgán villogó lámpák miatt, meg a sebesség is olyan 90 km/h körüli :)
Benzinből nem ilyen mértékletes, asszem le kell venni az előgyújtást, de mindenképpen szelidült, mióta a zöldkártya miatt beállították gázelemzőn.
Úgyhogy még mindig eladó, az adatai:
W123/200 benzin-gáz
1980-as, 200E km, M102-es motor, automata, alufelnik nyári gumikkal + új Michelin XM+S lemezfelniken.
Távirányítós riasztó, ami össze van kötve a központi zárral (keyless go :>), Sony frontCD + hangszórók, friss műszaki (2004.03.12-ig) és zöldkártya (2003.03.12-ig), törzskönyv.
Igy néz ki, amikor le van mosva:
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
Sajna később értél ide, én meg a napfény miatt nem vártam tovább, de legközelebbi talin is szivesen felválalom ezt a tevékenységet (nekem úgyis hobbi). A belső képeket és részleteket is.
Beszéltem egy újságíró (netes) barátnőmmel, s mivel döglődik az autós rovatuk szivesen írna rólunk, a lendő klubbról s a talikról... na mit szóltok hozzá?
Na, én is hazaértem...:)
Minden ok a géppel. Ezekszerint csak az aksi merült le. :)
Most töltöm le a képeket...remélem jók lettek.
Hmm.. a bowdenhez én sem tudok hozzászólni.
Ha össze-vissza vált az vmi más lesz nem?
Jeno
Sajnálom a gépet. Remélem minél hamarabb kész lesz.
Ha tudsz készíts képet róla így törötten.
Szükségem lenne rá, ha nem gond. Készítem a köv. galériámat: Sérült Mercedesek.
Esély mindig van. Szerintem nézesd meg több műhelyben is, ha valaki csak a váltócserét javasolná neked...
All!
Megjöttem Dajcslandból. 3 nap, 2500 km. 160-180 folyamatosan, 9,1-9,7 fogyasztással. Egyetlen pisszenésnyi hiba nélkül. Még 800 km után is frissen szálltam ki az autóból. Imádom!
Ja és azt elfelejtettem annak idején, hogy a lámpamosó, mint extra is szerepel az autón.
Képzeljétek hogy jártam. Ahogy elindultunk hazafelé a Nagy L. kir. útjai feljárónál ahogy elindultam elszállt a kick down bowdenem. Egészen hazáig úgy mentem, hogy az automata úgy váltott, ahogy akart, nyista visszakapcsolás. Otthon megnéztem, a bowden nincs elszakadva, de ahogy meghúzom csak a vége felé van egy kis ellenállása.
Szerintetek mi történhetett, van még esélyem, hogy megússzam váltó csere nélkül?
Nekem egyszer az a kábel csinált ilyet, amelyik az akkumulátorról az önindítóra megy. Ellenőrizhetnéd a váltóban lévő kapcsoló vezetékeit is, lehet, hogy az hibás, és azt hiszi, hogy D-ben van.
Nem is kattan az önindítóban a behúzómágnes? Valami bika vezetékkel eljuttathatnál oda egy kis 12V-ot...
Stern
PS: Én egyszer tényleg D-ben hagytam a váltót, akkor 3 napja nem autóztam, és nagyon siettem, és emiatt mentem BKV-val. Másnap beöltöztem autószerelőnek, és lementem a parkolóba, és hamar megállapítottam a hibát! Zseni vagyok. :(
Érdekes dolog történt.
A kis édesem nem akar kimenni a talira...:(
Ma reggel se kép se hang.
Szó szerint semmit se csinál. Töltés van, akku ok.
De nem forgatja meg a motort. Mint amikor D-ben hagyod a váltót és úgy próbálnál inditózni. Vagy ha az immobilizert nem kapcsolod ki.
Pedig belülről már kitakarítottam. :)
Meddig lesztek kint?
Sajnos csak 16.00 korul tudnek odaerni. :(
Ha nem vagytok kint addig, akkor csak legkozeleb tudok elmenni, pedig nagyon szerettem volna....
Remeljuk a legjobbakat! UncleT (aki nagyon siet, hogy odaerjen)
S fejembe vettem, hogy egy panoráma kép is kéne a taliról, így az egyetértő kollégákat arra kérem, hogy a nappal szembe parkoljanak le (he ez megoldható).
Fotóbuzi létemre valószínű én fogok a legkevesebbet fotózni. Analógot eladtam, digitálisat eladtam, mondván veszek vmi nagyon tuti gépet. Ami sajnos még mindíg nincs meg.
Akkor én nyugtáznám, hogy március 17-én, vasárnap 15:00-kor a Felvonulási téren ott leszek. Jelezzétek többen, hogy minél jobb legyen. Remélem jó idő lesz, s akkor szép fényképeket tudok készíteni (digis) illetve jót dumcsizhatnánk (mit hol, hogyan érdemes csinálni/tatni).
S akkor ott megbeszélhetnénk klubbos elképzeléseinket is...
Sziasztok
U.I.:
Akik biztos jönnek:
1.
2.
3.
.
.
.
x. Balo (W123-300D)
Grey!
Schade, csütörtökön megyek Hannoverbe, nem tom pontosan, mikor jövök haza. Viszont van még 1 másik tényező is: Mosonmagyaróvár-Bud (Felv. tér): ca. 170-175 km:-(
Ma autóalkatrészek miatt voltam Ausztriában, láttam én is egy-két új SL-t! Tényleg brutál módon néz ki. Remélem anyag is minimum annyi van benne mint a 129esben, és minimum annyi ideig ki fogja bírni csere nélkül mint a 129.
Ja a meeting eddig úgy fest nekem is jó.
1. Eger Jenő
2. Balo (123 300D)
3. Candle(300SD)
4. GeryV8 (500SE)
?
?
TÖBBIEK???
Stern, Bcsocsan, Piri, Dobcsi, Cool, Ronin...+ akiket még kihagytam!
Gyertek már! Csak egy vasárnap d.u. Annyit megér nem?
UncleT
Üdv a topicban!
Egy feltétele van a dolognak:
Március 17-e vasárnap 15óra!
Sürgősen szükségem lenne egy ügyes kezü és becsületesen dolgozó karosszéria lakatosta, aki a kilakatolná a 200D-m fenekét. Hátúlról belémjöttek és lefittyent szegénykémnek a puttonya, a hid fölött keresztbe elrepedt. Tavaly egyszer már megcsináltattam, de a szemetek trehányúl csinálták meg és újra kezd elválni.
Kérlek benneteket, ha van valami ötletetek, hogy kihez érdemes vinni, segítsetek. Minden megoldás érdekel, csak legyen megint olyan szép a kisautóm, mint a karambol elött volt. Előre is köszi.
Segítségképpen elárulhatnád, hogy főbelőtte-e már magát egy Berettával, vagy pillanatnyilag még nem.
Ma visszahoztam a kocsit onnan, ahol eddig állt... Nehéz lesz megválni tőle, mert sosem hagyott cserben. Jó futómű, jó fékek, jó lengéscsillapítók, minden jó volt rajta, nem kellett rá költeni semmit, csak tankolni benzint gázt és olajat, mert folyik... :-((((((((((
A teleszkópos rész, ugye azzal a rugalmas fogasléccel értendô? Mert az enyében az fogazódott le. Ha igen akkor ezexerint mégis van remény a feltámasztására.
teleszkópos részét vettem, asszem 2,6-ért. sk kicseréltem, de sajna a motor része romlott el:-((((( az első 2-3 tekerés az nem húz semmit befelé, úgyhogy kilóg a fele az antennának:-((((
Jaja a Hirschmann-hoz lehet kapni csak belsőt.
Én 7eft-ért láttam. Nekem is lekonyult, de inkább nagynehezen szereztem rá egy Bosch rugalmas bot antennát. Az szerintem nagyon pöpec és jól is áll neki, és nem utolsó sorban nem lehet letörni. :)
Én még találtam 8eft-ért, ezt is csak ismerős miatt, mert nem tudom miért u.a. most már 16ért adják.
Hirsman antánnát sok helyen lehet kapni 30 000.-ért... nekünk 7 évet kibírt gond nélkül, egészen addig míg egy hónapja az Akácfa u. sarkán egy járókelő letörte, mert belerugott a vonóhorogba..:( mivel nem akarta, hogy feljelentsük így "féláron" vehettünk egy újat...
Köszi, h vigyázol rám:-)
Ők biztosan ferde:-) utakon jártak. Én nem vagyok amúgy egy száguldozós típus. Már vezettem kb. 450-500.000km-t, volt időm lenyugodni.
Az igaz, hogy elég nagy hely van benne hátul, mert még senki sem panaszkodott, pedig jó hosszú lábaim vannak és eléggé hátra szoktam tolni az ülést. Kicsit még nagyobb is a hely benne, mint a Mondeo I-ben (Az volt előtte és az sem kicsi).
Ja azt elfelejtettem, hogy automata klímás, bőrüléses, 4 el. ablak, osztottan dönthető hátsó üléstámlák, infrás kulcs, Becker zene és ETS van benne.
Szal szinte full.
Nekem tetszik ez a Trabis zászló-dolog, és az autó is. A 202-es jó modell, egy barátommal, aki 201-est hajt, azt állapítottuk meg, hogy sokkal több benne a hely, főleg hátul. Nekem a C-Klasse-val szembeni ellenérzéseim a 190-esnél megálltak, mert csak az nem tetszett benne, hogy túl kicsi. (A kéziféket meg elnézzük :->)
Igen, 220-as, 150 LE-s (plusz K&N léxűrőbetét, amitől alacsony fordulaton harapósabb lett). 4-seb. automata. Én nem automatát akartam, de nem bántam meg. Fogyastás: 7,5-11 liter. A 7,5-öt hosszú úton lassú tempóval (80-90) és az őrület kísértésével értem el, a 11-et Most decemberben a nagy mínuszokban szinte full városi közlekedéssel. Nekem olyan körül szokott megállni. Melegebb időben kicsit kevesebb, télen kicsit több.
Óra szerint most a gyári méretű gumikkal megy 225-öt. Nem egy gyorsulási bajnok (10,3), de nem rossz. Főleg lendületből megy, ezt érzem a dízel Mondeo után is, kicsit hasonló az érzés. Télen a havas utakat nem nagyon szereti, hamar elássa magát, mert könnyű a hátulja. 4 betonlap sokat segített rajta. Szerintem amúgy nagyon ott van a pályán, nagyon megedveltem, mert nem kell rá semmit sem költeni a szokásos olaj, szűrő, gyertyán kívül. Az utakon tisztelik. Az automatában 60 ezrenként olajcsere. Még mi érdekel?
Szép a gép!
Ez a 220-as motor 150Le-s?
Mondj már róla vmit, hogy megy, mennyit fogyaszt, egyéb vélemény.
A bátyám megvált az Audi V8-tól, és utánpótlásként ilyenben is gondolkozott. Ezért kéne egy kis info.
Kifelejtesz valakit a 126 fan-ek közül! Igaz az én kicsi pónim még mindig doktornál van, Minél jobban szét lett szedve annál több hiba jött elô. Egy kis olajfolyással kezdôdött a móka. De most sem maradtam hűtlen a csillaghoz, egy néhai taxi 124-essel járok. Remélem már nem sokáig, mert nagyon gáz ez a kocsi...
Köszönöm az üdvözleteket és egyenlőre maradok a W202-nél.
Majd igyexem valahová felrakni a képeimet, hogy be tudjam linkelni őket. Azért kérdeztem, hogy valaki nem tudná-e feltenni őket, mert nincsenek a neten. Amúgy linkelni tudok, nem az a probléma.
Azt hiszem mi vagyunk a legnagyobb napi forgalmú csillagos topic. Természetesen nem kergetünk el senkit, aki W126, W107, W116... (beinult a fantáziám) típusokkal rendelkezik, sőt mondhatom azt is, hogy minden egyes topctagnak megvan a maga kedvence a 123-ason felül. De ha kicsit beleolvasgatsz a termésbe, akkor ezt Magad is látni fogod. Tehát légy üdvözölve!
Ha emlékszel még...az e30 topicban tartottuk a frontot a MB-nek. :)) Igaz, csak pár hozzászólás erejéig.
Bimmer néven egy BMW E36-al sikeresebb voltam ott annak idején...:))))
Képet szvsz ide is tehetsz fel, ahogy más is.
Más:
Tegnaptól ismét csak 126. :(
Kis túlzással olyan volt visszaülni kb 1 hónap után a 26ba, mintha 26ból ülnék egy suzukiba.
Na azért annyira nem vészes, csak furcsa...:)
A W123 topic lett a hivatalos Merci topic az indexen? Mert ha igen, akkor jönnék én is.
Ha valaki fel tudná tenni a képeimet, akkor szívesen küldneék egy-kettőt a gépsárkányomról és megkérném, h tegye fel őket.
W111 280SEC, 3.5, amit 1969-71 kozott gyartottak... gondolom ilyet piacon mar nem lehet fellelni... remelem olyan gyerek, hogy meg is erdemli, nem csak egy kis fasz sznob [bar az IBS parkoloba hajtott be, szoval...eh]
Nekem akkor kezdődött a Merci szeretetem, amikor a nagyapám először vitt ki magával a "garázsba".
Hétköznapi használatra nem volt autója, a garázsba busszal meg kisföldalattival mentünk ki.
Természetesen egy nagy, hófehér Merci állt a garázsban, egy 220-as, asszem W180 lehetett, de ebben nem vagyok 100%, mert akkor még csak írni-olvasni tanultam. Persze teljesen tiptopp állapotban volt, 100% Bosch és egyéb eredeti alkatrészek. 1958 körüli darab volt, makulátlan. Néha járt csak vele, leginkább veterán-találkozókra. Az rémlik még, hogy akkor lett "veteránosítva", tehát 86-88 körül láthattam utoljára.
Errôl eszembe jut, hogy milyen autót nézgettem hajdanában, amikor még a jogsiszerzésem volt folyamatban. Az autóklub mellett volt (van) egy kereskedés és ott állt egy gyönyörű, aranymetál w108-as, 280-as (a felirat szerint)... Akárhányszor jártam arra, mindig késztetést éreztem arra, hogy bemenjek és megcsodáljam. A kaszni szép volt, ellentétben a belsejével, a bôrülések szét voltak foszladozva, a fabetétek szétszáradva... Az ára is nagyon alacsony volt, ha jól emléxem 170k Huf. De hol voltam középiskolás koromban még ettôl. Csak az álmodozás maradt. Mára hatalamas kincs lett egy olyan autó. Akkor kezdôdött a merci szeretetem.
Gáléknál asszem 4000 az eredeti csillag, Made in Turkey.
Ezt a csillag-témát jól kiveséztük.
Egyébként ők elég olcsóak és jól el vannak látva katalógusokkal (CD-ROM, mikrofilm), és szintén szeretik a márkát, mindenki Mercivel jár.
én bp-en vagy az Ámonékhoz Újpesten, vagy a Cimbulához megyek.
néha érdemes megkérdezni a Gálékat, mert náluk is szoklenni sok minden, de ők -ha jól tudom - nwm bontanak, csak utángyártott alkatrészekkel foglalkoznak.
Gál az egyetlen "hivatalos" bolt, a másik kettőnél az árak hasraütés szerúen mennek:-))))
evvel vigyázzatok, simán lehúznak:-)
"A kivehető csillag 1000 HUF és a foglalat is 1000 HUF, de mikor berakod a csillag lötyög a foglalatba, mert a hüvelybe menő tengely szarul van legyártva (tojás alakú s misebb az átmérője)."
én is bele szaladtam:-))
ha elmész a Homashitába, ott 1800 a kettő együtt. és qrva jó:-)))))))
Csakhát a hátsó szélvédő és a csomagtartó peremének függőleges síkja hátrébb van 15 cm-rel, mint a csöpögés helye a kerékjárat burkolatán. Ebből gondolom, hogy a hátsó oszlop felöl jöhet a nem várt áldás.
A tetőablak lefolyója is a bal első oszlopban van s mivel szűk keresztmetszetű, így szeret eldugulni a városi zsíros dzsuvától. Valahogy szeretik ezeket az oszlopokban való vízelvezetést. Csak elég ha a lenti kifolyó eldugul (a küszöbök alján, oldalanként/2 db) s máris is akvárium lesz az autóból...
Azért felvetem a lakatosnak a szélvédő tömítést, köszi.
A Szentendrei bontó tényleg jó, 500Ft-ért hoztam középső tükröt, amikor összetörtem. Viszont bontott könyöklőért 10 ezret kértek, amikor 17 az új.
A csomagtartó beázást én nem értem: honnan tudod, hogy nem a hátsó szélvédő tömítésénél jön be a víz? A kerékjárati dobok csomagtartó felöli (műanyaggal burkolt) oldalán folyik végig, és a két szélső 'biliben' áll meg?
Ime a hírös szentendrei Mercibontó és bolt cime, telszáma(főleg 123-as, de van más is...):
2000, Szentendre, Kálvária tér 3. (Czimbula Sándor)
Bontó: 06/26/315-524
Bolt: 06/30/9414-694
Óbuda felől megyünk Szentendrére, akkor annál a lámpánál kell balra fordulni, ahol az első dombon van (Pilis Lakópark felé). A lámpától kb 1 km-re jobbra van a Bolt, az oldalán egy félbevágott barna 123-as. Ott megmondják a bontót is (egy konszern).
Sokminden van s olcsó is. Pl.: az udvaron láttam egy váltókart fából, s 1000 HUF-ért el is hoztam. Szinte hetente jön kintről bontani való autó, de nagy a raktárkészletük...
Viszont az útángyártott cuccokal megint pórul jártam. A kivehető csillag 1000 HUF és a foglalat is 1000 HUF, de mikor berakod a csillag lötyög a foglalatba, mert a hüvelybe menő tengely szarul van legyártva (tojás alakú s misebb az átmérője). 2 órás szenvedéssel egy régi darabjaiból sikerült rendesen megcsinálni, de izzadós volt...
MÁS: Már csak eggyetlen komolyabb gondom van az autóval: a hátsó oszlop szellőzőin keresztül ázik a csomitartó. Nem nagyon, de pont annyira, hogy kellemetlen legyen. Az öreg lakatosunk (akihez amióta megvan oda visszük), azt mondta, hogy nem szabad kitömíteni, mert ott szellőzik az autó és ha betömjük nagy lesz a túlnyomás benne. Kérdeztem, hogy nem lehete a lefolyóját onnan valahogy elvezetni. Azt mondta ha megbontjuk a burkolatokat s megnézi. Ha valaki tud valami infót, tapasztalatot erről azt szivesen meghallgatnám akár itt, akár mailban. Az Öreg szerint a másik tipusprobléma a lemezillesztések felületi rozsdásodása, amit nem is szabad kihegeszteni.
Stern! Köszi az alufelni ajánlatot, de egy ismerőstől sikerült 4 db 14"-os sportcupe felnit szerezni 5000HUF/db áron.
W123 200 benzines automata .Ha valaki nem emlékezne a talin is ott voltam:
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n] Azóta is gyönyörű állapotban van.
ajánlottak egy W110 et ezért lett eladó...
Ha MI Amerikában élnénk, (mert így hangzott a kérdés), akkor feltételezem, hogy jobban menne nekem is, és akkor nem 7000$-on állna az a szegény autó, mert mi topiclakók mind nyomulnánk bid-elni, és simán felvernénk az árat egymásnak vagy 12-15 ezerre :)))
AMERIKA! A Coca Cola hazája! 500 SEC Convertible az Ebay-en most még csak 7100 dollárnál tart! Elég szép és ritka "sufni-tuning"! érdekes, hogy 106.000 mérföld alatt még a bőrülés sem kopott el. Itthon 80.000 km-es autónál már le van szántva a bőrülés felső rétege. Vajon ők ezt hogyan csinálják? Nincs óravisszatekerő kisiparos ott?
Szerintem elég jó. Mondjuk az 560 vagy 6.3, illetve 6.9 csak-csak megdobogtatja a szívemet, de egy 380 SEL, vagy 260 SE biztos nem motorikusan lenne alternatíva. A 420-ast a W126-ból kipróbálás után lehet, hogy megtartanám, az 500-as az meg már valami. Abból meg kevés a jó állapotú példány.
Én is csak azután néztem bele, miután belinkeltem. Aztán jó későn mentem aludni, mert a 450SEL 6.9-ről ilyen részletes leírás máshol nincs.
Ezért kellene egy weboldal, ahol a linkeket és a szerelőket+boltokat is gyűjtenénk.
Amúgy a 280E tényleg ennyire bika? Mert akkor nem is kell egy jó ideig W126 nekem! :-)
Jó megfigyelő vagy, nekem még tegnap rajta volt, hogy 280CE.
Egyébként engem is, akárhányszor hasonló látvány tárul elém, jó érzés fog el, hogy szerencsére nem mindenki adja meg magát még a mai magyar valóságban sem a 285.000,- Ft-os kezdőbefizetéssel elvihető "Mi autónk" reklámnak.
Az ajánlott oldalt megtekintve örömmel konstattáltam, hogy még nem minden érdekes oldalra látogattam el eddig a net-en.
pár nappal ezelőtt volt itt szó az alufelnikről. nekem a gépemen alufelnik vannak, és nem mai darabok. amikor gumit cseréltettem, a koma megmutatta, hogy tojás van benne. arra a kérdésre, hogy kidobható azt válaszolta, hogy nem, csak ki kell „golyózni”. ti hallottatok már erről? mi ez? megéri? hol csinálnak ilyet?
Stern
Nem mondod??!!
Eladó a gép? :(
Sajnálom...de remélem minél hamarabb beújítasz valamilyen csillagos gépet ismét.
Találka ok. Én sajna csak vasárnap érek rá.
Bcsocsan
Te jutottál eszembe tegnap. A rakparton láttam egy dettó u.olyan gépet mint a Tied. Akkor jöttem rá, hogy nem Te vagy mikor láttam, hogy nincs rajta a 280ce. Neked rajta van, jól emlékszem?
A gép valami brutál állapotban volt. Egy idős házaspár vezette. Jó érzés volt, hogy NEM golfbanastrábansuzukiban ülnek, hanem stílusosan egy coupe Mercedesben.
280e ről jut eszembe.
www.500e.de
oldalon találtok egy pár videót. Érdemes megnézni.
Igénytelen jürgenek szarráhajtanak egy 123as280e-t. Ami a lényeg, hogy van kajak a 280asban rendesen. (gumifüst+220kmh) Van még egy elég lepusztult 116-os 6.9 is.
Stern
A hangja miatt nézd meg!! :)
OFF
köszönöm a jótanácsokat. Bár nem egyszerű megfogadni, mert amikor a rendőrök beállnak egy olyan helyre, mint pl. a Baross és a József krt. sarka, és csakis azt figyelik, ki kanyarodik el jobbra kisívben az éjszaka közepén, akkor nem igazán megy a belátóan viselkedés; ilyenkor nem tudok dönteni, hogy kiröhögjem-e őket vagy sírjak. A tegnapi rendőr arról beszélt, régen milyen tekintélye volt a rendőröknek... Ma hogy legyen, amikor úgy dolgoznak, mint a BKV-ellenőrök? Szinte ugyanolyan munkát végeznek, csak nincs piros karszalagjuk, és nagyobb összeget írnak a csekkre.
ON:
Az állapot valóban átmeneti. Ha marad egy kis pénz, akkor megpróbálok valami szakadt 123-ast venni, abban pedig biztos lehetsz, hogy ha túlleszek ezen, akkor a minimum, amivel kárpótolom magam, az egy klímás, ABS-es, 280E lesz, de inkább egy 126-os fog kinézni nekem. (Minimum 380SEL, a V8 miatt.)
köszönöm az izzitáshoz mondottakat. mivel az előző tulaj ezt nekem nem mint rendellenességet mutatta meg (pedig haver volt), én türelmesen ültem indítás előtt 2-3 perceket a kocsiban ( a 4 perc egy kis túlzás volt).
az alakuláshoz nekem is jó a hétvége, de valószínűleg a vidékiek képezik a szűk keresztmetcetet.
Próbálj meg legközelebb belátóan viselkedni a rendőrökkel. Én mindíg elismerem, hogy volt valami, s aztán megkérdezem, hogy ezt a tévedést hogyan lehetne helyrehozni. A legtöbb esetben végül kis dumcsival elengednek. Amikor még Porsche-val jártam, s nem volt háromszögem, akkor is ki tudtam dumálni a büntetést, pedig nem kellett erőlködnöm, csak megígérnem, hogy az első MOL kúton veszek egyet. A radarral meg számolni kell -előre, az autóúton, autópályán pld. minden leállósávban lévő autó esetén tréningelve lassítasz, akkor ez egy idő után már jön magától. Meg az autóparkolóknál is érdemes lassítani - M1-es autópályán egy kék Felicia áll így be rendszeresen. A városban szinte mindig ugyanazok a helyek kedveltek, de a legkülönböbzőbb napszakban. Itt max. 60-ig érdemes felgyorsulni, hogy vész esetben nagy fékkel még korrigálhass.
Kár, hogy eladó a sárga 200-asod. Remélem ez csak egy átmeneti űállapot lesz nálad!
Ez itt off, de múlt héten 10 ezres csekk, ma 5 ezres, 3 hete feljelentés, januárban szabálysértési eljárás gyorshajtás miatt...
Pedig nem vezetek túl brutálisan, csak nagyon sokat megyek (3-4e km/hó), és velem mindig kötekszenek a rendőrök.
Az autót el kell adnom, mert lakásom lett, és fel kell újítani.
ON: Egy szép állapotú Mercedesben ülve meg nem fogod elmagyarázni a rendőrnek, hogy nincs pénzed 5-10-24E Ft-okat fizetni a lakás vagy bármi miatt... Lehet, hogy nem is veszek másik autót, taxival olcsóbb közlekedni.
Épp akartam javasolni, ahogy enyhül az idő, kellene egy újabb meetinget tartani.
Perzse, lehet, hogy nekem addigra autóm sem lesz, talán jogosítványom se.
én is erre szavaznék, szerintem is kellene egy "alakuló ülést" - azaz találkozót szerveznünk, aztán valaki pedig felvállalná az adminisztrációs dolgokat, más pedig a találkozók szervezését, nyilvántartásokat készítene szervízekről, a tagok információiból, aztán lenne aki külföldi klubokkal próbálna közös programot szervezni, lenne aki támogatókat keresne...
én több okból kifolyólag támogatnám a szervezett formát (ezek elvi lehetőségek, amiket nekünk kell megvalósítani):
- támogatók szerzése rendezvényekhez, kiadványokhoz (újság, honlap...)
- külföldi szervezetekkel kapcsolatfelvétel
- ????stuttgarti gyárlátogatás;))))
- nagytételű kedvezmények vásárlásoknál
- ???pályázatok
- ...
a dolgot nem kell TÚLadminisztrálni. kell hozzá 5-10 ember egy délután utána évente fél nap. a többi rajtunk múlik, hogy mivel töltjük ki a formát. én a magam részérőlm szívesen vállalom a kezdeti formákat, ha tudunk valamikor egy találkozót szervezni, és a részleteket megbeszélni. egyáltalán komolyabban vesznek minket, ha van szervezet.
A magazin jó ötlet, csak sok pénz kell hozzá. Nekem is van ismerettségem a szakmában, talán a Kárpát utcában kellene támogatókat keresni ;-) persze ahhoz tényleg klubot kell csinálni, és a klub adná ki az újságot.
Egyébként meg:
Eladó a Sárga Szörny!
W123/200
1980. szeptember havi
M102-es 1977ccm-es motor 109HP
198800km
Lovato LPG szett 80literes tartállyal
automata váltó
színezett üvegek
alufelnik nyári Matador 195/70R14 gumikkal (30%)
lemezfelnik új Michelin XM+S Alpin 175/80R14 téligumikkal
szervókormány
központi zár, amit a riasztó vezérel
távirányítós riasztó
fekete belső
Akit érdekel, mailezzen. Most van benne egy Sony CD-rádió meg hátul Kenwood hangszórók, esetleg megbeszélés szerint benne maradhat.
A klub alapításban én is benne lennék, de szerintem meg ragaszkodni kéne az igazi klubtagsághoz, mert igyazi előnyöket is szinte mindenhol csak ezzel lehetne szerezni.
A klubon kívül engem már régebb óta piszkál az a gondolat, hogy a W111, W114-W115, W107, W123 és a W126 típusok tulajdonosai számára egy magazint kéne kiadni. (Nézzétek meg az Alfissimo című magazint, az egy ilyen, csak Alfa-s) Én korábban ráadásul foglalkoztam is már hasonló területen. Persze támogatók szükségeltetnének hozzá.
Sajnos tévedsz, a W140-esben 1996 júniusától 3L-es TD váltotta le a 3.5-öst. A forgatónyomatéka változatlan maradt, 330Nm (a kisebb lökettérfogat ellenére) a teljesítménye pedig 177Le a korábbi 150-el szemben. A gyorsulás is javult egy kicsit, de a fogyasztása emelkedett. Szerintem a 350-es sem lomha, dízel létére, ügyesen használva nem tartja fel a forgalmat:-)
Én is benne vagyok, csak ne csináljunk fölösleges adminisztációt, ne legyünk igazi klub, csak baráti társaság.
Tehát egymás mobilszámai, lakhelye (város), és a bolt- illetve szervízhálózat.
Én bedobom a közösbe a futóművesemet, akit Jenőnek is ajánlottam, csak előásom valahonnan a tel. számát. Takács Péter, a címe: IV. ker. Megyeri út 100.
Csak jó tapasztalataim vannak vele.
Én támogatom a klubalapítási ötletet !!! Jelezze mindenki akit érdekel, mert a szervíz CD-vel is csak jól jártunk...egy klub több jó dolgot is hozhat!!!
én ennek hatására felvetném mégegyszer egy szervezettebb formába való tömörülés (magyarul klubalapítás) ötletét.
miután miskolctól zalaegerszegig vagyunk itt, egy kis „szervízhálózatot” hozhatnánk létre.
ezen kívűl szerintem sok könnyebbség lehetne találkozószervezésben is.
ígérem ez volt az utolsó nyilvános ajánlat tétel a klubbal kapcsolatosan. amennyiben valakit ér, szívesen levelezek is erről.
a legutóbbi siófoki kalandomnál találkoztam egy roppant szimpatikus szerelővel, ezért mindenkinek csak ajánlani tudom. mint korábban írtam, múlt vasárnap az én kis drágám nem akart feljönni pestre, hanem ott akart maradni. néhány telefon után sikerült egy helyi szerelő telefonszámát megszerezni, aki vasárnap 1/2 1-kor eljött megnézni, elvitt a műhelyébe, alánézett, majd mikor kiderült, hogy inkább vonatoznom kéne, nem gombolt le, másnap telefonon tájékoztatott részletesen a teendőkről a ó költségekről, melyek végül alacsonyabbak is voltak, és végül amikor szerdán lementem érte, minden előzetes kérés nélkül számlát adott. (ha valakinek kell az elérhetősége szívesen elküldöm)
Nekem lehet, hogy el kell adnom a Sárga Szörnyet, ez 1 héten belül kiderül. Vannak hozzá 14"-os alufelnik, egy homokfúvás ráférne, de amúgy nincs baja, magánban megbeszélhetjük az árat, és ha megegyezünk, akkor nem adom oda az új gazdájának.