Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

cápaFeri Creative Commons License 2007.01.09 0 0 310

Amikor arra került a sor, hogy kocsit kell választanom, nézegettem dízel irányban is. Sajnos lényegesen drágább árfekvésben voltak, és a szervízelésük is költségesebb.

Osztottam, szoroztam és abból kiindulva, hogy egy évben 8-10 ekm-t megyek arra jutottam, hogy sokára térülne meg nekem. Annyi idős korában még az eladásnál jelentkező plusz ár sem jelentős már.

Azért is írtam egy korábbi hozzászólásomban, hogy egy rio-féle 1,5-ös turbódízel motorral kibékülnék a lacsiban, ha ebbe az árba belefért volna! :-)

Ami a lacsik motorjait illeti: még az opelek sem ettek ennyit, de alapvetően nem sok rokonság van köztük. A lacsikban egy más fejlesztésű motor van. Állítólag a sürítési arány megváltoztatásával sikerült a teljesítmény érdekében ennyire jó étvágyat csinálni nekik. Az 1,4-es (nekem ez van) ugyanannyit eszik, mint az 1,6-os, de ez érthető is, hisz más a karaktere (4400 helyett 4800-on a max. nyomaték 6000 helyett 6500-on a max telj.), de kisebb motor mozgatja ugyanazt a kasztnit.

Ami a fogyit illeti: kb. az első 5000 km-ben rengeteget eszik, 15000 km-ig elégséges, utána beáll egy normális szintre. Hogy miért van ez, nem tudom, ne is kérdezd.

Én most tartok 6300-nál, már érezhetően kisebb a fogyim. Amit írtál, az elég extrém fogyi, nekem (nyáron vettem, az első 3000 km-ert zömében klímával mentem) -és sok klubtársamnak- állandó klímával, városban sem ment 9,5 fölé. Klíma nélkül főleg városi használattal 8-8,5 körül vagyok most, amióta mínuszok vannak 9 liter. Távolságban 6,5-7 litert mértem. Nos ha a tendenciát és sok klubtárs tapasztalatát figyelembe veszem, akik már több 10 ekm-nél tartanak, úgy számolom, hogy ezek az értékek még kb 5-7 decivel fognak csökkenni. Nekem nem furcsák ezek az értékek, hisz egy 1,6-os BX-ből ültem át, amit azért eléggé kergettem. Hengerenkénti fecskendezős volt, az is evett ennyit.:-) A corsa-b 1,2-es központi fecskendezős autóm is megette a 9 litert ilyenkor városban és arra sem foghattam, hogy előttem történt valami vele, ugyanis újonnan vettem azt is.

És még egy adalék: mindenki dícséri a suzukikat a lacsi rovására, hogy az mennyivel kevesebbet eszik: nos ha a swiftbe rakunk 200 kg hendikeppet, akkor az is bekap majd ennyit (lacsi 1200 kg). Suzukisok mondogatják mostanában, hogy már a múltté a 6 literes fogyi.:-)) Ha meg megnézel egy suzuki felszereltségi listát és összehasonlítod a lacsival:hát nagyon hasonszőr árakat kapni! :-)

Nos..saját szemszögömből ezek a tények. Nem érzem ezt olyan vészesnek ezt a dolgot, de van némi alapjuk, az bizti.

No de csak addig kell kibírni, amíg nem lesz pénzem egy mazdára..mondjuk..akkor minden gond megoldódik, csak ne törjön a gép, mert a gatyám rámegy majd a japán alkatrészekre:-))

Félek tőle, hogy mostanában nem fenyeget ez a veszély..:-))

Előzmény: Andrew31 (308)
Andrew31 Creative Commons License 2007.01.09 0 0 309
Még egy dolog!

Mindig teletankolom az autót, ha kifogy és elteszem a blokkot, hogy pontos fogyasztást mérhessek. Eddig 28 szor tankoltam tele a gépet a 20 ezer km-re vetített átlagfogyasztás 6,1 l/100 km.
Előzmény: cápaFeri (307)
Andrew31 Creative Commons License 2007.01.09 0 0 308
off

Feri!

Nekünk a cégnél van Lacsi, amit kényelmes jól felszerelt autónak tartok (ez az 1.6-os klímás verzió), csak egy problémám van vele, ami egyébként más Chevrolet modellekre is elmondás alapján jellemző: a GM-től a volt opelekből átörökölt borzalmas étvágyú motorok.Nem tudom neked mennyit fogyaszt, nekünk a cégnél az autó normája 9,8 liter /100 km, de gyakori hogy városi használatban 11 litert is fogyaszt.Hasonló a helyzet a szintén céges Octavia Tour-okkal motor: 1.6 SRi.Volt olyan munkanapom amikor kb. 130 km-t mentem városban vele, nem széthajtva normál tempóban és a végén legalább is a fedcomp szerint 12,4-es átlagfogyasztás jött ki. "Civilben" kihullana a hajam ha ilyen étvágyú autókat kellene etetni! Ezért döntöttem a diesel Rio mellet, amivel eddig egyszer "sikerült" az eddig megtett 20 ezer km alatt a maximális 7.5-ös átlagfogyasztást csinálnom (autópálya 180 km/h, városban 1,2,3 dúrva kigyorsításokkal).

on
Előzmény: cápaFeri (307)
cápaFeri Creative Commons License 2007.01.09 0 0 307
A péztárcámnak ott volt a határ..pontosan 3M. S mivel nem szándékozom lecserélni jódarabig, viszonylag felszerelt autóban kívánom tölteni ezt a jópár évet. Így lett a lacsi (nincs nagy csomagtere) Elite felszereltséggel, metál, alufelni, vonóhorog, spoiler, stb. Nem tudom, hogy a coltban mi van abban az árban, de még egy érv szólt a lacsi mellett. Minden nap ül még két felnőtt is hátul és nem kell előrébb cibálnom az eléggé "hátratolósan vezetősre beállított" ülésemet. :-))
Előzmény: gszarkatat (306)
gszarkatat Creative Commons License 2007.01.09 0 0 306
az off Colt-ot már próbáltad? Az 1.3-as ára a bűvös 3 millió alatt van (bár nem tudom, a te pénztárcádnak hol volt a határ), és ha nem akarsz mindennap 5 felnőttel telepakolt csomagtartóval utazni, ideális lehet (sok hülye ugyanis felhozza, hogy pici a csomagtere, igen, horizontálisan az, de mivel sínben mozgatható a hátsó üléssor (osztva!), vertikálisan jól pakolható - de valamit valamiért). Nagyon jó a felszereltsége, pofás kis autó, tényleg minden benne van, ami nincs, hát arra meg nincs is olyan nagy szükség.
(nekem ilyen van, hazabeszélek...)
Előzmény: cápaFeri (299)
kengyelkristof Creative Commons License 2007.01.08 0 0 305
Hány éves a Corolla.
Előzmény: ceedlesz (304)
ceedlesz Creative Commons License 2007.01.08 0 0 304
Igen, én vagyok az aki a Toyota Corollát Cee'd re váltom. Ma egyébként bent jártam a kereskedésben és megnéztem mert tényleg meg jött. Most már még jobban tetszik, ha lehet így mondani. A kereskedés szerint a hét vége felé átvehetném, de nekem egyéb okok miatt csak ajövő hét jó. Addig még kibírom a Toyotával.
Előzmény: scenic(725) (287)
cápaFeri Creative Commons License 2007.01.08 0 0 303

Maximálisan osztom nézetedet Bundás!

Az egyik fő szempont nálam az ötajtós kivitel volt. Volt a kocsiban már fotel is, mellé két oldalt egy-egy bőrönd is elfért volna. (lusta vagyok mindig előásni az utánfutót)Nem tudom, miért veszik nálunk a négy ajtós modelleket, de tény, hogy felénk sláger. Van olyan márka, amelyik a kelet-európai kereslet kedvéért hozzáragaszt egy puttonyt a négyajtósához. (asszem most éppen az astra-h jön ki így)

Mindenesetre személy szerint sosem kedveltem a szűk nyílású 500 literes barlangokat. Hiába nagyok belül, ha a bejáratnál elakad a szállítani kívánt áru. :-))

Ha egyszer lenne annyi pénzem....Mazda 6 MPS...:-)) Négykerekes, full extra, ötajtós...mi kell még?..:-))

Előzmény: Bundáskenyér (301)
Bundáskenyér Creative Commons License 2007.01.08 0 0 302
Természetesen a tippjeid elég messze álltak a valóságtól,de elküldtem a helyes választ is!:-)))
Előzmény: scenic(725) (298)
Bundáskenyér Creative Commons License 2007.01.08 0 0 301

Közvetlenül a mostani munkahelyem előtt egy Műszaki üzletben dolgoztam.Nekem speciel az öt és háromajtós autók sokkal praktikusabnak tűntek mint a lépcsőshátúak.Ugyanis az 5 ajtós autókba kisebb hűtő vagy egy nagyobb TV simán belefért.A lépcsősökbe még úgysem fért bele egy 55 cm-es TV,ha kivettük a dobozból.

 

Ezzel csak azt akartam mondani,hogy szerintem az 5 vagy 3 ajtós praktikusabb mint a lépcsős hátú.(Meg sportosabb is:-))))

 

Persze ez az én véleményem.

Előzmény: scenic(725) (297)
Bundáskenyér Creative Commons License 2007.01.08 0 0 300
Egyetértek!
Előzmény: cápaFeri (299)
cápaFeri Creative Commons License 2007.01.08 0 0 299

Minden hazabeszélést nélkülözve :-))

- tartalom a "sevi" jel mögött maradt "dévú", ez így igaz, de minden normális ember azt nézi, mit kap a pénzéért nem pedig az emblémát

- miattam lehetett volna rajta trabant jel is, akkor is ezt választottam volna, mert ennyi pénzem volt és ezért a pénzért ez volt a legjobb ajánlat felszereltség, kényelem terén 

- sajnos az ország gazdasági helyzete nagyban befolyásolja, hogy milyen autót vesznek az emberek. Amire van pénzük. Nálunk adják el a legtöbb daciát meg thaliát is

Szerintem mindenki, aki koreai márkát vásárol, tisztában van azzal, hogy mit vállal. :-)

Volt német, volt olasz, francia autóm is, majd meglátjuk ez hol helyezkedik el a rangsorban! Remélem eljutok egy japán márkáig is majd!.:-)))))

Kívánok olyan eladási statisztikát a kia-nak is, mint azt honfitársa produkálja itt európában!

 

 

Előzmény: gszarkatat (283)
scenic(725) Creative Commons License 2007.01.08 0 0 298

OFF

Tipp elküldve.

scenic(725) Creative Commons License 2007.01.08 0 0 297

Épp az előbb irtam, amerikába meg szinte _csak_ lépcsőt autót, meg terepjárót látni.

Ez miért van? Itthon meg alig van lépcsős :-((

Előzmény: benőke (289)
Bundáskenyér Creative Commons License 2007.01.08 0 0 296

Júúúúúújjj!Ez nagyon jóóóó!

 

Ezt,hogy csináltam?????Hát ez kész!:-DDDDDD

 

Szokott furcsaságokat csinálni az index,de ilyet még nem láttam! Ez nagyon tetszik:-DDDDDD

Előzmény: kengyelkristof (295)
kengyelkristof Creative Commons License 2007.01.08 0 0 295
Ja még annyit,hogy természetesen középkategóriás az autó mint a Cee'd is.
Előzmény: scenic(725) (293)
kengyelkristof Creative Commons License 2007.01.08 0 0 294

Mélben tippelhetsz!Úgy elmondom:-))))

 

e99dd@freemail.hu

Előzmény: scenic(725) (293)
scenic(725) Creative Commons License 2007.01.08 0 0 293
Ha megmondod mi az email cimed, irnék egy tippet :-)
Előzmény: Bundáskenyér (292)
Bundáskenyér Creative Commons License 2007.01.08 0 0 292

Ja!Egyébként ma délelőtt előrendeltem az új autómat.

 

Nem Cee'd lett!De azért nyomon követem továbbra is ezt a topikot.

 

(Nem szeretném megmondani milyen autó lett mert anyázás lenne belőle -engem anyáznátok:-)))).Egyébként olyan ajánlatot kaptam,hogy 15% kedvezmény. Amit nem hagyhattam ki és prémium autót kaptam annyiért amennyit a Cee'd-re szántam.

Bundáskenyér Creative Commons License 2007.01.08 0 0 291

Azért,hogy tudják az emberek,hogy lesz ilyen is.(Igaz a mai napig nincs az országban Cee'd tehát még nem lenne késő reklámozni.)

 

Nagyon jó példa erre a Corsa.Néhány héttel a megjelenése előtt reklámozni kezdték.Azonnal elvitték az összeset amint megérkezett.(Most sincs még a raktárban sem.Egyik ismerősöm most akart venni.)

Előzmény: fabris123 (282)
Bundáskenyér Creative Commons License 2007.01.08 0 0 290

Ez igaz.

 

De...

 

Ad.1.Amikor Dévú volt már akkor is rengeteget eladtak.

 

Ad.2.A Dévúúú dévvvúúúúúú reklám segített megismertetni az emberekkel.Tehát egy reklám nagyon sokat segít az autó eladásában.

Előzmény: gszarkatat (283)
benőke Creative Commons License 2007.01.08 0 0 289

A cerato volt tavaly a legkelendőbb kia. (nem itthon, hanem szerte a világban. csak több helyen spectra-ként árulják).

4 ajtós szerintem azért nem lesz, mert európában (és ezt a kocsit elsősorban ide szánják) csak a csóró országokban (mint mi) divat a "limuzin" forma, általában a nem-exkomcsi népeknél a kombi a nyerő dízelmotorral.

Előzmény: Andrew31 (275)
scenic(725) Creative Commons License 2007.01.08 0 0 288

Szia

 

Majd ha időm engedi kipróbálom. Már annyi új autót vezettem, szinte az összes kereskedésben jártam

már tesztvezetni. Talán az Opel és a Mitsubishi amik még kimaradtak :)

Előzmény: cápaFeri (268)
scenic(725) Creative Commons License 2007.01.08 0 0 287

Szia!

 

Te cseréled a Corolládat Cee'd-re?

Előzmény: ceedlesz (261)
scenic(725) Creative Commons License 2007.01.08 0 0 286

Ez az amerikai "izomautó" ? Sose tudom megjegyezni milyen márka meg tipus.

 

Jaj el is feledtem...... BUÉK!! :)))

Előzmény: cápaFeri (254)
scenic(725) Creative Commons License 2007.01.08 0 0 285

Szia

 

Szinte minden országban kedvelik a lépcsőhátúakat, lásd USA, vagy maradjunk Európában,

ott van a Jaguár... Vannak olyan márkájú autók amik szinte kizárólag lépcsős kivitelben készülnek.

Igaz ezek közép vagy felsőkategóriásak. Ahogy én gondolom, az emberek vágynak kisebb

méretű lépcsős autóra is. Csak kinálat alig van. Na meg drágán, akkor inkább annyiért vesz

egy alig felszerelt középkategóriásat 5 ajtóval, mint egy közepesen felszerelt, de picivel kisebb

lépcsőst. Miért? Mert a lépcsős drágább. És amig az ár határozza meg hogy ki mit vesz, hiába is

építenének lépcsőst drágán. Ellenben mi lenne ha a 5 ajtós és a lépcsős egy árba lennének?

Akkor szerintem fellendülne a lépcsős iránti kereslet. Ez az én véleményem! :)

Előzmény: kiajobb (182)
fabris123 Creative Commons License 2007.01.08 0 0 284
Hát aki csak az embléma miatt veszi meg az meg is érdemli...
Előzmény: gszarkatat (283)
gszarkatat Creative Commons License 2007.01.08 0 0 283
Senki nem tudta mi az a Dévú.Most meg eladnak egy rakás autót.

Igen, de sevrolé néven. Mennyivel szebben hangzik, ugye? Viszik is mint a cukrot.
Előzmény: Bundáskenyér (281)
fabris123 Creative Commons License 2007.01.08 0 0 282
Amig nincs a készleten semmi addig minek reklámozzanak?
Előzmény: Bundáskenyér (281)
Bundáskenyér Creative Commons License 2007.01.08 0 0 281

A KIA pontosan ezért nem ismert ma Magyarországon!

 

Emlékszel még a 90-es évek közepe táján a Dévúúúúúú dévúúúúú reklámra.Így alapozta meg a Dévú hírnevét Magyarországon.

 

Senki nem tudta mi az a Dévú.Most meg eladnak egy rakás autót.A KIA meg meg sem probálkozott eddig egy rendes reklámmal.

 

Szóval a KIA marketingje elég gyengus.Sajnos.

 

A Cee'd-et (mint általában) már hónapokkal orrba szájba nyomni kellett volna TV-ben rádióban mindenhol.

 

Ennyit a sok és kevés reklámról.

 

Ja!Egyébként a Winkler idézet jó.Valóban igaza van... sajnos.

Előzmény: Andrew31 (276)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!