A Kaposvár-Mocsolád-siófoki (HÉV) vasútvonal 100 éves évfordulójára hoztam létre ezt a topicot.1894.08.23-án a Kaposvár-Mocsolád,1906.10.19-én a Mocsolád-Siófok vonal megnyításának alkalmából.
Mai nap Gashpy barátom készített fotókat, még végig is hallgattam ásatási munkáját a telón keresztül :))) Kaposvári fh-nak nyoma sincs már! Motorszín van még meg, amit kitudja ki használ most? Ezelőtt a hídmérleg javítóké volt.
Azt mondod hogy '86-ban még állt az épület Siófokon? Esetleg találtatok arról valami fotót vagy rajzot? Ez az üzemi épület az az új motorszín ami a felsővezetékeseknek épült? Ezek szerint a régi helyén épült az új?
A tabi motorszínről mit találtatok? Miből gondoljátok hogy ott is volt fűzőház? Esetleg rajz???
A kaposvári fth (gondolom tudjátok) egy kicsit régebbi szerzemény, mint 1894....
Gábor! Utólagos engedelmeddel a mocsolád-siófoki vonal megnyításának időpontját a Te általad megszerzett dokomentum alapján megváltoztatom (az eddig ismeretes 1906. okt. 19-ről). A műtanrendőri bejárás 1906. október 22-én történt meg. A vonatforgalom 1906. október 23-án indult meg (Mellékelt okirat). Tehát ezúttal ezt az időpontot tartjuk hivatalosnak!
Na szóval! 1, Megnézegettem a volt fűtőházi maradványokat Tabon. A salakoló aknát csak ki kellene ásni. Talpfák is vannak még.... 2, A kaposvári fh. valóban 2 állásos hosszú épület volt. Közvetlen a mostani dombóvári (41) vonal mellett volt (még emlékszem rá). Vízdaru és a salakoló aknák (betemetve) még megvannak. 3, A mocsoládi fh-ból is találnánk maradványokat ha kicsit ásogatnánk!!! Ugyanis a korong betonozott oldalfalát sehol sem (!) bontották el. Az már költséges munka lett volna (szerintem). Betemetni egyszerűbb volt.
Valóban, a "vontatási telep" ott volt, ahol az üzemi épület. A fűtőházi leág, kb a vasbolt udvarának végénél kezdődhetett (nagy fehér folt). (igazából pontos fényképösszehasonlítás kellene, mert ez most memoryból ment...)
86-ban még meg volt a fűtőház és a magtár is (kicsit tovább bp felé, a Sziget u. bcsatlakozásánál (ott most egy felüljáró, ill. egy segédbetáp (?) van)
De Norbi, milyen maradványokról beszélsz? Nem radíroztak le anno mindent?
Kaposvári mozdonyszín: A MTS-hév megnyitásával kapcsolatosan a Kvári mozdonyszínnek csak a bővítését írták elő két állásnak megfelelően a meglévő tisztítógödrök részbeni felhasználásával, két új gödörrel a mozdonyszín előtt.
A tabi kétvágányú, hatállásos motorszínre, ill. a 10,0 m-es fordítókorongra pedig reméljük hamarosan fény derül. Mindenesetre most így néz ki: