Ha gyenge, cseréld le egy újabbra és erősebbre, ha meg jó, akkor ne! :-) Ezek a sufnituningos csodák mindig mindent megígérnek, de talán valamiért nem véletlen, hogy az autók gyárilag nem így kerülnek utcára.
Ha megteheted, vegyél valami kétüléses sportkocsit hétvégi csapatósnak, a melós hétköznapokra meg marad a Corolla.
Min. +20 Le, a fogyasztás legalább 2 literrel csökken, és kifejezetten jót tesz a motornak. A drágábbik verzióval 6000-es fordulat felett motorféknél gázolajat tudsz vele visszanyerni. :-)))
Gondolod, hogy Jauzsi a sarkon fél óra alatt jobban fel tudja paraméterezni a motormenedzsmentet, mint a gyári fejlesztőmérnökök százai több évnyi fejlesztés alatt? A gyártó nyilván hülye a saját motorjához; hát nem mázli, hogy Jauzsi a sarkon tudja a tutit a tuningboxával? :)
Az sem mindegy, hogy tankolásnál milyen sebességre állítod a pisztolyt. Ha teljesen behúzod a pisztolyt és dől az üa. akkor hamarabb lekattan és utána még akár 10l is belemegy a tankba. A Corolla amúgy sem egy fogyasztásbajnok. Nekem az 1,4-es is simán fogyaszt télen 9-10 litert még kíméletes vezetéssel is (15km oda- 15km vissza). Hétvégén voltam egy hosszabb úton (1700km.) 120km/h átlaggal 6,9l-re jött ki, de ez szinte végig autópálya.
Kútfejtől is függhet. Ha az előző tankolásodnál a fogyasztás érezhetően lefelé lógott ki a trendből, akkor elképzelhető, hogy akkor hamarabb lekattant a pisztoly, és most valamelyest ez is torzít. Egyébként a tél és a rövid utak rendesen meg tudják dobni a fogyasztást. 3 km alatt még a víz sem tud bemelegedni; egy turbómotort ez a használati profil meg is ölne hamar. (Ebből a szempontból jobb a szívómotor, de ez meg többet eszik.)
Nekem az 1.4-es olyan 8-9 liter között eszik átlagosan, de így télen nekem is kijött már 13 liter körüli városi átlag két 8-9 liter környéki között. (Mivel ezeknél az eseteknél előtte mindig más kúton tankoltam, mint ahol szoktam, szinte biztos vagyok benne, hogy ez is közrejátszott.)
Tipikus ovis/bölcsis utaknál 3 km 3 részletben... hétvégén 11 km 2 részletben és 8 km szintén 2 részletben. Szóval ekkor 7,5... (2005-ös, 1,4 benzines)
Nekem 1.4 16v, 2005-ös városban télen (kisváros két piros lámpa van össz) a munkahelyem 3 km-re, mindennap, sehova máshova így 9,2 liter a fedélzeti szerint, ha pl debrecenbe elmegyünk, akkor lemegy 7,5-re, van egy renault-unk szintén benzines, 6,8 városban télen... és az 1.6-os
Üdv. Ma elvittem tankolni én a corollánkat és megdöbbenve észleltem, hogy 11,8-at fogyasztott. 1.6, 110LE. A km-ek fele kerületen belüli 1-3km es utak reggel ovi oda vissza, vásárlás, délután ugyanez, a maradék az város 5-15 km es utak Budapest. Elég rossz felhasználási körülmény, de ez így is soknak tűnik nekem. Vagy ez ilyen? volt hasonló felhasználási körülmények közt autónk (Jazz 8-9L, Almera 10L) de ez inkább 2.5 ös hathengeres autóink fogyasztására hajaz...
Aztéán rájöttem, hogy én a fényszóról beszéltem. Egyszer cseréltem bal oldalit, kb. 2 óra volt. Egyszerűen a szűk résbe nem fért be az ujjam. A tükröt meg nem tudtam hol megtámasztani.
A jobb oldali az 20 perc volt, szintén alig fért be az ujjam.
Én egy percet se szívok, elgurulok a sarki manushoz pár perc és kicseréli.
A helyzetjelző izzók bajonettzárasak, simán benyúl és forgat. A tompítottat egy huzalrugó fogja be, de a távolsági egy rémálom.Ki kell szedni a lámpaburát amihez meg kell bontani a lököst.
Én elviszem a sarki szervizbe. Bruttó 25 perc (garázsomtól garázsomig), 6000 Ft, mindkét első helyzetjelző longlife-osra cserélve. Én óra bérem több, tehát nekem így kifizetődőbb :)
E12-ben izzócseréhez: a helyzetjelző izzók cseréjéhez van valamilyen jó kis módszer? Sehogy sem érem el úgy, hogy erőt is ki tudjak fejteni a csatlakozó lehúzásához...
Nem tudnám megmondani,hogy a megoldás jó e,mert sosem próbáltam,csináltam ilyet,ha be mered vállalni,hogy utána kukás lesz esetleg a szívósorod,akkor egy próbát megér. Én akkor csinálnám meg így magamnak,ha biztos vagyok benne,ha elcseszem,tudok rá bontottat venni.
Egy csapágy ha meghal, az nem a világvége. Vagy kapott más alkatrész is? Mutassák meg, hogy mi a hiba. Vigyél magaddal valakit, aki már látott hasonlót.
Üdv mindenkinek, "kis" segítséget szeretnék kérni. 2005-ös 300.000 km-t futott Corolla Verso 2.2 D váltóban a csapágy elhalálozott, szerviz hívott, hogy nem javítható, olyan szintű a károsodás. Mit lehet ilyenkor tenni, ami még gazdaságosnak mondható egy ilyen korú autónál?
Sziasztok, van egy e12-es 2005-ös 1.4 16v corollám, 52000 km van benne, újonnan vettük, van egy idegesitő hibája, bár már egy ismerősöm is mondta hogy neki is csinál néha ilyet: szóval néha nehézkesen indul, de főleg akkor ha nem teljesen üzemmelegen állítom le, pl megyek 2 km-t, és leállitom, majd indulnék megint, akkor van úgy hogy kb 10-et teker az inditómotor mire beindul. De van hogy nem csinálja, a fura az hogy zsirújonnan is csinálta, de akkor ritkábban. Akku új, gyertyák szűrők cserélve, meg mivel újként is előfordult, így ezek kizárva. Ez típushiba lenne? Mivel mástól is hallottam már ezt a gondot. ? Köszönöm
Sziasztok! Két hete vettem egy toyota corolla-t 2000 -es évjárat ( 1.4 vvti motorral szerelt,4zz) nagyon meg volt becsülve 99000 km van benne.újszerű állapotú. Csak a kedves volt tulajdonos elfelejtette említeni a hideg indítás problémát. Ugyanis mínusz foknál egyenlőtlen a motor járása olyan mintha 3 henger járna.kis idő múlva elmúlik.Borzasztóan idegesít.Melegen semmi probléma, a nap későbbi índításainál sem. Elektronika kimérve semmi gond. Segítségeteket szeretném kérni hát ha valaki járt már hasonló cipőben. Üdv Zsolti
A féktárcsa mögötti lemez rendben van meg lett nézve már az is. Szét is volt szedve a fék meg lettek nézve a csuszkák is , hogy nem-e szorultak, azok is jók. Van aki azt mondja h kompletten cserélni kell a féknyerget dugattyúval együtt de az úgymond nagyon drága mulatság lenne!
Sziasztok! Segítségeteket szeretném kérni tavaly vettem egy E12 Corolla kombit (1.4vvti 4ZZ-FE) első hátsó fékek (tárcsa+betétek) le lettek cserélve 10.000Km-el ezelőtt. Menet közben, változó sebességnél, van amikor 90-100as tempónál , van amikor városban 50nél, simán gurulva sőt emelkedőn fölfelé is érdekes, kifejezetten zavaró éles sípoló csikorgó nyikorgó hang hallatszik a bal első a kerekék felől! Amikor pedig a fékpedált enyhén lenyomom abba hagyja a nyikorgást egy darabig pár percig aztán újra kezdi. Több szerelőnél is voltam sőt Toyota szakszervizben fékpadon is megnézték azt mondták jó a fékhatás nincs vele gond. Sőt utóbbi időben azt vettem észre, hogy menet közbeni haladásnál épp hogy csak a kormánykereket elmozdítom balra akkor is adja ezt a nyikorgó hangot a fék és ha épp megérintem a fékpedált elhallatszik. Azóta már próbálkoztunk, hogy jobb minőségű fékbetétet tettünk bele ezzel a betéttel is ugyanúgy nyikorog pár hete lett beletéve. Hosszabb útra nem merek elindulni az autóval mert úgy vettem észre a nyikorgás miatt jobban is melegszik az a kerék. Köszönöm előre is ha tudtok erre a problémára hasznos megoldást javasolni!