régen jártam erre, úgyhogy az elmúlt pár nap termésére úgy reagálnék mostan:-))))
noszóval:
1)
"Tudná-e az egyébként 164 cm magas, filigrán testalkatú hölgy vezetni, s szeretni az autót?
Van erről tapasztalatotok? Asszonytársak hogy viszonyulnak gépjárműveitekhez? "
cimborám mesélte a móltkori story-t.
ültek tavaly nyáron az Andrássy-n. szőke cica megáll az úton, és beparkolt egy Bálnával, autó + ~60-70cm-es helyre. tolatóradarnak a nyomát nem látta a cimborám, úgyhogy nők is tudnak valóban autót vezetni:-))))))
és azért a w123 szerintem nem nagy autó:-)))
2)
"Lehet-e manapság Mo-n szép állapotú 300 diesel kombit (300TD D) beszerezni? Mi lenne a reális ára? Lopják-e még, szeretik-e a rendőrök csesztetni? "
lehet, cimborám most vett egy 123-as 200D-t. ien gyönyörű kiállású, egyben levő régi mercit az életbe nem láttam még. őszintén. ő a különböző boltokban, bontókban kiragasztott hirdetésben találta. szerintem próba cseresznye:_)))))
reális ára qrva nehéz:-))) általánosságban elmondható (ahogy itt is olvasható volt), ne az évjárattal, hanem az állapottal foglalkozz:-)))
3)
"bár feleségem még ott tart, hogy milyen hülyén nézne ki egy akkora kocsiban :)) "
nem nagy a 123-as, higyje el:_))) nagy autó a bálna:-))))))
4)
"gumiméretben én is ezt találom szimpatikusnak, (215/65x15")"
szerintem '26-osra kicsi, nagyon ballonos az a gumi, nekem nem teccik:-((((((
dehát, ízlések és pofonok:-))))))
5)
"itt a tavasz. találkozó? beszéltünk róla, hogy egy nagyobbat, szélesebb körben meghirdetett találkozót kéne szervezni. időpont? ötlet? "
én bármiben benne vagyok, hajrá:_))))))) mi annak idején valamelyik bevásárlóközpont parkolójában tartottuk:_))))))
hol csináltattad a kasznit? mi a tapasztalat? én tavasszal szeetnék rákölteni, de még keresem a megfelelő embert. (ha valaki tud segíteni, előre is köszönöm)
más:
itt a tavasz. találkozó? beszéltünk róla, hogy egy nagyobbat, szélesebb körben meghirdetett találkozót kéne szervezni. időpont? ötlet?
most van egy kis idöm a mhelyen s van idöm olvasgatni is... Elöször is a W123 közül 2 tetszik a copué és a kombi Mind a kettöt tudok eladót ha vkit érdekel. A kombi egy világos kombi 123 as kissé lepukkant belülröl de egy misét 300 körül van az ára Egerben van a Kistályai uti gumibörzében a telcsiszám akié az: 430-329
Nah megkérdeztem nektek 78 as 300 TD 9 éve ujjitották fel a mocit kasztni néhol korrodál másfél év müszaki automata de vmi gikszer van vele állitolag de a tulaj tud hozzá automata váltót belseje állitolag kicsit lepukkant. Ha vkit érdekel a copue akkor azt is megkeresem az egy fehér egyébként...
Ricsosz.
ricsosz@freemail.hu
U.i.: SEMMI ÉRDEKEM NEM FÜZÖDIK A KOCSIK ELADÁSÁHOZ CSAK NEKTEK AJÁNLOTTAM FEL MERT W123 FAN CLUB.
Yesss, igazatok van, fogok nicket váltani. Az a helyzet, hogy van egy másik indexes nickem, de egy reinstallnál elkallódott hozzá a kódom. Apropó, a meglévőt meg lehet változtatni valahogy?
Mindemellett az Omegát is szeretem, és mivel jelenleg 2 Opelt is nyúzok, ez a nick jól jön a fent említett márka topicjaiban :-)))
Gery, igen, tavaly ősszel váltottunk pár emilt privátban, akkor kezdtem el nézegetni a gépeket. Látod, mostanra sikerült találni valamit, ami minőségben és árban is megfelelt.
Minimum egy semleges nevet kérünk!
Persze az se baj ha MB-s. :)
Egyébként nem lehet, hogy mi leveleztünk már privátban 126-os ügyben? Igaz jó rég volt, csak onnan ugrott be, hogy azt mondtad itt is, hogy a nagyobb V8-as motort a család hölgy tagjával is el kell fogadtatni. :)
Nekem meg olyan érzésem támadt, hogy ezt már hallottam valahol. :))
gumiméretben én is ezt találom szimpatikusnak, (215/65x15") a V mintával kapcsolatban pedig abszolút egyetértek.
Ja! Gyönyörű a géped, bár asszonnyal vitatkoznom kellett, mert ő fehérben nem annyira komázza. :-)
Ma reggel beálltam egy 500-as mellé a lámpánál. A srác azt gondolhatta, hogy kóstolgatom, szal a zöldnél úgy lőtt ki, hogy nem akartam elhinni, ahogy az a gép elindult...
Én a gyári 86 utáni felnit ajánlom Neked. Azonban én, ha új garnitúrát tennék rá akkor csakis az 560-as gyári méretét tenném a gyári felnire, 215/65 R 15 V. Egy fontos: csak "V"-s gumit tegyél rá ne Z, vagy ZR-t. Ebbe a hibába sokan beleesnek, köztük én is. Ha kell erről van egy angol levelezésem (ZR vs. V).
Ha nagyobb kf felniben gondolkozol, abban is vannak igényes szép darabok. Ami szerintem jól áll a 26-nak: AMG Monoblock I. + a többi is, de ez a TOP, Lorinser, egyes BBS y-os felnik, OZ Opera. stb. Ha 16-os kf felnit veszel rá arra ne tegyél /55 vagy annál kisebb gumit mert buta lesz tőle ültetés nélkül. Én ha már kf akkor 17, de inkább 18-ast tennék rá, minimális ültetéssel. Ezért akartam én megvenni a 140-ről a 18-as Lorinsereket, de a gumik szarok voltak rajta. Igaz emiatt a futómű sűrűbb gondozást igényel. Bár hobbiautón elmegy. :) Én a legutóbbi találkozó óta tegnap előtt mentem először a géppel, a jó idő örömére. :)) Lemostam és "just cruising". :)))
Stern szaktársnak teljesen igaza van. Ha ilyen autót akarsz venni, csak arra ügyelj, hogy milyen állapotban van. Évjárattal és egyéb világi hívságokkal ne foglalkozz. (Ahogy azt Gery korábban nekem is tanácsolta) Ja! és türelem, türelem... átlag 10 gépből 9 lepusztult lesz, de találkoztam rosszabb aránnyal. Én spec. tavaly októberben kezdtem keresni egy gépet magamnak, és most áprilisban találtam meg az igazit... :-)))
én is szoktam még listát olvasni, a Mercivel voltam már Kisánál, GM is látta már, de neki nem tetszett, Karesz meg vezette is - emiatt akart egyébként Volgát. A nagy hajó irányítása igazi élvezet.
Ár. Na igen, ez a legnehezebb kérdés. Annakidején az első hozzászólások között írta valaki, hogy ez az a típus, amelyiknek az ára a legnagyobb szórást mutatja. A kulcsszó az állapot, de nem kell részleteznem, mert Te régi autós vagy. Nagyon sok a leharcolt példány, a dízelek a leginkább veszélyeztetettek. Igazi romok autókereskedésben vannak, 250-350E Ft-ért, ennyiből nemigen kapni szép és jó 123-ast. Kicsit följebb menve azonban 400..450 körül már elkezdődnek a sokat futott, de normálisan karbantartott darabok.
Amikor én a saját autómat kerestem, megnéztem vagy 30-at, és elmondom mi az, amitől rosszul voltam: Autókereskedésben álló dízel, alja nincs is, mindene rohad, motor is készen van, 4 éve újrafutózott magyar gumik, legolcsóbb 44Ah-s akkumulátor, hangszórók kitépve, fél doboz Sophianae a kesztyűtartóban. Na ez a tipikus.
Tehát a megkímélt autók lényegesen drágábbak, ki kell fogni. Ha már drágán veszel, akkor illik extrákat kapnod az autóhoz: 82 utáni darabokon légzsákkal és ABS-el is találkozhatsz, tempomat, gyári elektromos ablak, gyári klíma, Schiebedach...
A többiek tudják, hogy a központi zár, a szervókormány, a színezett hővédő üvegezés, az automata biztonsági övek, a fűthető hátsó szélvédő, a beépített első hangszórók gyakorlatilag az alapfelszereltség részét képezik.
Az igazi rulez dolog a mikroszálas hátsó szélvédőfűtés! :-)
Ha kérdésed van még, tedd fel nyugodtan.
Remélem a többiek is hozzászólnak az ár-témához, mert én dízelben nem vagyok otthon, mindig is benzinest akartam.
Köszönöm a válaszokat a nőtársak Merciérzéséről :) Örülök, hogy ez pozitív, bár feleségem még ott tart, hogy milyen hülyén nézne ki egy akkora kocsiban :)) De azért úgy érzem, hajlik rá. (Azt csak félve jegyzem meg, hogy elöször E30-as BMW felé hajlottam, azt a tipust szerettem ['95-96-ban volt], de amikor huzamosabban ismerkedtem a 123-assal, az meg is győzött (Huhh, mint egy TV-reklám) :))
Stern (ex-KeLoX): A Lada iránti imádatom nem csökkent, továbbra is a kombim van, és remélem marad is. Amennyi időt és fejlesztést beleöltem... :)
Ettől függetlenül szeretnék asszonynak valami komolyabb, megbízható autót, ami kicsit monstrum :) A kombiság az saját ötlet, praktikusabb, bár könnyebben beszerezhető lenne egy sima limuzin.
Természetesen tisztában vagyok, hogy a kombikon a D elötti T a kombit jelenti, ezért is írtam így: TD. :)) És kimondottan szívódízelt keresek, turbó nélkül.
Na jó, akkor nem kötöm az ebet a karóhoz, nem muszáj kombi (pedig annyira tetszik), csak szép és jó legyen. Milyen árral kell kalkulálnom, van ötletetek?
Omegafan,
Nem akartam a gépedrôl rosszat mondani, remélem nem veszed a szívedre. Arra akartam kilyukadni, hogy az autónak a gyári szépségét kellene kihangsúlyozni, szerintem úgy a legszebb.
"a 260-as nem a kiemelkedô performance-ról híres" - itt mire gondolsz? Persze a gép nem egy gyorsulóbajnok, de nem is arra akarom használni. Meg persze nem az 500-as, 560-as szériához hasonlítom.
De nekem, kispolgárnak, akinek átlag 100-130 LE teljesítményű autó jutott idáig, az a 166 paci már előrelépés... :-)))
Omegafan,
A gumikérdésben én a gyári felni, gumiméret pártján állok. Ugye a te gépeden az a gyári felni van amelyiknek 15 nyílás van a peremén, és nagy, sima felülete van. Szerintem annál szebbet nem lehet a 26-osra tenni. Nekem spec. ilyen felnik szerepelnek a terveimben, tükörfényesre polírozva. Meg szerintem a 260-as nem a kiemelkedô performance-ról híres, ezért talán jobb a szolid megjelenés. Ha nagy kerekeket választasz, akkor le is kell ültetni a gépet, hogy dögös legyen, az meg nem igazán használ semminek. Az öcskös gépe le van pakolva, hát az alja rengetegszer leért már, még a karter is be van horpadva...
Az én feleségem egyenesen imádja a kocsinkat (még becézgeti is).
Vezetni ugyan még nem tud, de nemsoká tanul majd, és kifejezett kérése, hogy ő a "mercikén" szeretne megtanulni vezetni.
Ennyit a "vonzalomról".
Háát, egy kombi 300D nekem is tetszene (én is szimpatizálok a kombikkal), de nagyon ritkán látni olyat... Én még speciel nem is láttam Turbodiesel 300D-t... Kár.
Üdv.
Rég láttalak, vagyis legutoljára akkor, amikor még szomszédok voltunk, és márkatársak is. :-)
Látom a kombi iránti vonzalmad nem csillapodott :-)
Hogy válaszoljak is a kérdésedre, a 123-ast nagyon könnyű vezetni. Nagyon jól eltalált szervókormánya van (kérdezd Grano-t, vagy Kareszt, aki az enyémet vezette), és ahogy mondani szokás "a jót könnyű megszokni". Egyetlen gond abból lehet, hogy ha kisebb autóból szállsz át, oda kell figyelni az autó jobb oldalára meg az elejére, hogy parkoláskor ne zúzd le. Érezni kell, de ebben is segít a csillag.
A piaci kínálattal az a nagy helyzet, hogy a kombik bizonyos körökben értékesebbnek tartják a limuzinnál, vagyis akik inkább szállítanak vele. Természetesen nekik a dízelmotor is értékesebb, de ez nem jelenti azt, hogy lehetetlen lenne megfelelő állapotú dízel kombit találni.
De a 300 turbódízel az baromi ritka. És főleg kombi kivitelben rettenetesen nehéz szerezni, mert keveset gyártottak belőle, és állítólag baromi jó lett -> tehát akinek ilyen van, annak azért van, mert annak idején kifejezetten ilyet keresett, vagyis ha el is adná, akkor sem olcsón.
Valakinek ez ugyanolyan ritka érték, mint az én szememben egy 280-as kupé, persze a 300 turbódízel kombit leginkább a használati értéke teszi drágává.
Még valami: a 300TD feliratban a T a kombi (Touristik) kivitelt jelenti, nem a turbót.
Tipikusan láma kérdéssel fordulok hozzátok.
Két hét óta úgy gondolom, hogy szeretnék egy 123-as Mercit. De nem ám akármilyet, hanem 300-as szívódízel kombit. Vagyis nem magamnak, hanem a feleségemnek. Ezek után két részre osztanám a feladatot:
1. Tudná-e az egyébként 164 cm magas, filigrán testalkatú hölgy vezetni, s szeretni az autót?
Van erről tapasztalatotok? Asszonytársak hogy viszonyulnak gépjárműveitekhez?
2. Lehet-e manapság Mo-n szép állapotú 300 diesel kombit (300TD D) beszerezni? Mi lenne a reális ára? Lopják-e még, szeretik-e a rendőrök csesztetni? Nézegettem a neten, 200-tól felfelé vannak 123-asok, az egyetlen kombi, amit találtam, az olyan 600e körül volt.
Az időpont a vásárlásra még nem adott, most még csak puhatolózom, ismerkedem a lehetőséggel, és olvasom szorgalmasan a fórumot, de ha tudtok, mondjatok okosságokat, adjatok jótanácsot.
kérdésem lenne. Elérkezik lassan a felnivásárlás ideje, és gondban vagyok. Maradjon a gyári méret gumistól (205/65x15) vagy erőszakoljam meg egy 215/55x16 szettel? A 126-hoz a gyári felnik visszafogottak, de szerintem szépek. A nagyobb garnitúra pedig igazán a cupénak áll jól, mivel inkább spotos mint elegáns, de azért találtam pár példányt, ami megindítja a nyálelválasztásomat... :-)
Ok, valamikor tényleg fussunk össze, kiváncsi vagyok a belsőre. De a hétvége pont nem jó, na mindegy majd értekezünk
Eger Jeno
Köszi a képeket.
Remélem szebb lesz mint új korában. :)
Cool
Cool a link. Már töltöm is a 126-os videot. Az ABS teszt már megvolt, most meg lesz ez is, de még mindíg hiányzik egy airbag, meg egy crash teszt a gyári 126 anyagból. :)
Bcsocsan
Hm... Tanulságos történet. De szerintem ez a hozzáállás még mindíg jellemző.
Csak az a baj, hogy Svedorszagban lakom (vagyishat nem olyan nagy baj ez...), es innen a tar.hu-t elerni gyakorlatilag lehetetlen. Majd megprobalom ejszaka.
Egyebkent a 300E-t legyen az 12 vagy 24V minden idok egyik legjobb 6hengeres motorjanak mondjak, a 300E W124-et meg az egyik legjobb Mercinek (erdekes hogy csupa ausztral meg amerikai linket talaltam csak).
A kép nem lett elég nagy, mint ahogy a táron az megtalálható. Menj fel erre a linkre, s ott a korábbi képeim albumában nagy méretben megtalálod a 300CE-t, a ce24v NYOMATÉKÁRÓL SAJNOS NEM TALÁLTAM, OTT A TELJESÍTMÉNYADATOKRÓL VAN EGY KÉP, ILLETVE ARRÓL, HOGY A SPORT 5 SEBESSÉGES VÁLTÓ VAN KIFEJLESZTVE HOZZÁ, ILLETVE A 4 SEBESSÉGES AUTOMATA MELLETT AZ 5 SEBESSÉGES AUTOMATÁVAL IS KAPHATÓ. A fordulatszámtól és pillanatnyi terheléstől függő variábilis befecskendező-szelep nyitás az állandó magas nyomatékról gondoskodik még kifejezetten a végső fordulatszám-tartományban is. A kopogásgátló is új volt a 300 CE 24 -hez, ami a 12 szelepesnél még nem volt. A váltó zajcsökkentése, fogyasztásoptimalizálás a nagy terhelés esetén, elektromos ablakok bőr kormány és váltógomb, könnyűfémfelni és diófagyökér faborítás a Zebrano helyett szériában: ez mind többlet volt a CE24V-nél.
Kárpótlásul megtaláltam a 300E 24V AMG 3.4-nek a nyomatékgörbéjét a katalógusok közt, ezt is ott találod a többi kép között. (Lehet, hogy ilyet kéne venni! Jó a nyomatéka már 1100-nál is)
Bcsocsan,
Én szerintem élôben láttam a régi kupédat, dunújvárosban US car meetingen talán 98-ban? Vagy 99-ben. A meetingplacc mellett parkolt a fűben. Akkor gondolom már nem a tiéd volt, ha jól emléxem talán Borbet type A felnik voltak rajta.
Ez a dolog nekem ismerősen hangzik. A régi Coupe-mat egyszer Németországból hazafelé rendesen meghajtottam, úgy kb. 170-180-as tempóval jöttem vele hazáig. Semmi probléma nem volt, hanem másnap vittem a vizsgára. Akkor már prüszkölt a kocsi rendesen, fehér kipufogógáz... Szóval gáz volt, úgy kellett a vizsgáztatókkal együtt ki-be tolni a vizsgáról. De azért még átment, 2000,- Ft átlökte a vizsgán 1994-ben. csak annyit súgtak a fülembe, hogy nézessem azért meg a motort, mert valami nem stimmel. Akkor elvittem a koccsit az Árendás Mercedes szervízbe, ahol megállapították, hogy a szelepek jó pár éve nem voltak utánállítva, s ahogy meghajtottam egy szelep eltört benne. Akkori áron adtak egy 24000,- Ft-os javítási ajánlatot, mely végül 35000,- Ft körül alakult és két hétig ott állt a kocsi. Miután elhoztam, 1000 km bejáratás után az első hosszabb utazás(tanultam a korábbiakból) alkalmával jöttek az általad említett erősödő szelephangok. Pár kilométer után azonban már egy traktor hangjára hasonlított a 6-hengeres és mintegy 20-40 km-es sebességet bírt tartani. Visszavontatták a szervízbe, s megállapították, hogy a hajtókar csapágyas lett, mert a motor tetején minden új alkatrész jó szorosan tömített, s az alja pedig jó kopott lévén ezt a feszültséget már nem bírta el. Garanciális (ill. kulantériás)hajtókar csere és csapágyak meg miegymás kb. 45000 ft értékben, s további 3 hónap szervíz parkolás. (a szervíz így akart bosszút állni a kulantériának a kiharcolásáért az MB Autónál, hogy direkt félrerendelte a 2 hét szállítási határidejű alkatrészeket, s visszaküldte, vártunk...) A legszemetebb húzás az volt, hogy (télen volt) a gépháztetőt leszedve a szabadban tárolták a kocsit, persze hogy már rozsdásodni kezdett az egész motortér, s végül napi tárolási díjat is fel akartak számítani. Egy szó mint száz, végre egyszer kész lett az autó, 1000 km-en belül ugyanazt a traktoros hangot kezdte adni megint, majd egy alkalommal hatalmas robbanással lállt nekem is az autópályán. Egy pár alkatrész alulról szó szerint kiesett belőle. Úgy kellett felszedni. A vége az lett, hogy 1 év huzavona után +100000 ft kifizetése után hoztam Németországból egy bele való ugyanolyan használt cseremotort váltóstul. A motor igazán jó volt, de az automata váltót ki kellett cserélni a régire, mert összevissza kapcsolgatott. Mire tuti volt a kocsi, eladósodtam bele. Eladtam a coupe-t 375000 ft-ért egy képbecsüs fickónak, aki egy héten belül belerakatott egy 350-es V8-as motort. Ekkor állt égnek a hajam, kár volt 1400 márkáért a motort megvennem bele. Az autó pedig nem ment jobban, mert az áttétel ott is megoldatlan maradt. Azóta a bordó metál kocsim egy vidéki Bosch szervízben fekete lakkszínt, dögös kifordított felnit, a hátsó bőrülések helyett mélynyomó ládát kapott. Az egyik amerikai autó találkozón láttam a parkolóban az eladó táblán 1,5 millióért hirdetve. Ott díszlett a csomagtartón az ápiszban kapható prizmás matricából házilag készített 350 CE felirat. Sírni tudtam volna.
Szóval a helyzet szerintem nem oly rózsás, remélhetően Nálad még menthető a dolog. Még egy hozzáfűzést a tapasztalataimból engedj meg: RÉSZLEGES MOTORFELÚJÍTÁS = PÉNZ ABLAKON TÖRTÉNŐ KIHAJÍTÁSA
Egy érdekes link...
http://www.daimlerchrysler.de/classic/clips/index.html
Összesen 800 megányi videó az MB történelmébôl. Egytôl-egyig szuperak. Letöltöttem az összeset...
Ugyan már, ne sértődjetek meg azon, hogy ilyen rozsdás a galériában mutatott W123. Épp attól érdekes a cikk, hogy még ilyen állapotban is nagyon megbízható a kocsi.
Szerintem egy csillogó állapotú W123 esetén a cikkben megírt érvek nem is lennének teljesen hihetők (mindenki azt mondaná, hogy ja persze, ha ennyi pénzem lenne a kocsi rendbentartására, akkor az enyém is a legmegbízhatóbbak közé tartozna).
Nem dicsekvésképp mondom (ezt felteszem elhiszitek nekem, mert ócskavassal nem szokás dicsekedni), de az enyém is hasonló állapotú, mint a cikkben szereplő (kívül kicsit jobb, belül kicsit rosszabb), de a világ pénzéért sem adnám el. Szeretni kell az autót...
Jön a jó idő, egyre többet lehet bütykölni a kocsikon!
Üdv.
Gratula a géphez és légy üdvözölve a klubban! :)))
Képeket azonnal és sokat! :)
Ha gondolod állok rendelkezésedre fényképezés ügyben!
Már jól ismerem a 126 előnyös oldalait. Igaz nem nehéz, hiszen csak az van :)
Végre megvan az új f.gépem, úgyhogy tényleg szívesen csinálnék róla pár képet. Candle, a Tiedről is ha még megvan és ha már kész.
Lehet, hogy küldeni kéne neki egy mailt, a topic cimével, a talik rövid beszámolójával... én most nagyon elfoglalt vagyok, de a képeket bárki rendelkezésére bocsátom, ha feltünteti (egyenlőre még virtuális) klubbunkat, mint forrást...
Kész a 200-as automatája. Különösebb hibát nem találtak rajta, kitisztították a vezérlőjét és kicseréltek néhány teflongyűrűt. Most jól működik.
De nem hiszitek el mi történt velünk pénteken: elindultunk Szabolcsba. Az M3-as 100. km-énél a motorból először mintha erősödő szelephangokat hallottam volna, amely néhány másodpercen belül zakatolássá, majd erős kattogássá vált. Az egyik henger le is állt. Kész. Így még sohasem jártam, pedig volt kb. 25 autóm eddig. És pont egy Merci hagyott cserben. Csak trélerrel tudtuk hazahozni. Én még most sem hiszem el.
Kérlek segítsetek, kihez fordulhatnék javítás ügyben, aki tényleg becsületesen és szakszerűen javít. Remélem, hogy nem kell motorgenerált csinálni.
Köszönettel, DT 20-61, aki most nagyon szomorú :(((((((((((((
Mibe telt volna megkeresni minket, van egy pár szép darab a klubban, amit lefényképezhettek volna, vagy nem is kellett volna ennyit tenni, hiszen vannak kész képeink, azt hiszem a cikket jobban feldobta volna a 280CE képei, vagy akár Piri járgánya, vagy bármelyik... De ami ott vanm az a 199E Ft-os W123.
Mr. Cool
asszem a nagy motorral igazad van, az a baj, hogy nem sok jó állapotút látni belőlük. 420-ast szinte alig találni, az 500-asok pedig aránylag sokan vannak, de legtöbbjük nagyon lestrapált. Gery V8-asát láttam már a neten, viszont az pöpec! :-)
A motorválasztással kapcsolatban az az én tanácsom, hogy a lehetô legnagyobb változatot vedd meg, így nem érhet csalódás. Én is megbántam már, hogy csak 280-ast vettem, igaz nem megy rosszul, de a V8 az V8... Meg a 8 hengeresek általában jobban felszereltek. Ja és kaszniból én a hosszút ajánlom, ha elöl 190 körüli embereknek vannak az ülések beállítva, akkor hátul már sajna nem a legnagyobb a hely a normál tengelytávúban... Igaz kit érdekel mi van hátul, nem sokat ülök ott:-)))
Candle,
A simaoldalhoz van a küszöbburkolatod is? Mert az teszi igazán teljessé a képet, nameg az újabbfajta, mélyebbrenyúló lökhárítók. Bár gondolom a ronda;-) emeriken lökôst nem akarod lecserélni...
Ezek szerint vannak még ilyenek Mo-on is! :)
Ennek örülök.
Ha "E" és "S" volt a váltó mellett akkor 86 utáni tehát vagy 260 vagy 300-as lehet.
Az egyébként csak egy egyszerű vákumkapcsoló, de csak 86 tól volt. Vagy ha váltó/konzol csere volt a gépben.
126-nál a lényegibb kérdés az állapot, semmint az évjárat szerintem. Legalábbis kis hazánkban. Láttam én már 91es 560sec-t is 1.5-ért, de kb max 1mill-t ért az autó. Lényegi különbség nincs technikailag 86 előtt/után. Megbízhatóságra mindegyik u.a-t tudja (ha jó). 86 előtt mind az S6, mind a V8 motorok kicsit többet fogyasztottak.
Egyébként váltó,futómű,motor, kaszni u.a. A motornál a gyújtáson,vezérlésen állítottak. Meg persze apró facelift-ek.
Motorokkal kapcsolatban mi a tapasztalat? Alapban néztem a 280-ast, de igazán a 420 vagy az 500 jönne be. De ezt át kell nyomni asszonypajtásnál is... :-))
A fogyasztás annyira nem számít, mert ünneplő autónak szánom, inkább a megbízhatóság lenne a lényeges
Jobb állapotút venni olcsóbb... a felújítás költségesebb (s időigényes is), de ha jó helyre viszed s állod a mínőségi alkatrészt, akkor a garancia a kezedben van!
új vagyok a placcon, és a nickből nem könnyű kitalálni - Opeles. :-) Viszont már lassan egy éve koslatok egy jó W126-os után, mert az az álmom, hogy egyszer egy olyanba ülök. Eddig várnom kellett, de most vége felé jár az építkezés, és nyáron szeretnék már én is klubtag lenni. :-))
Kérdés: érdemes megvenni régebbi (első szériás) gépeket, és azokat rendbe rakni, vagy inkább többet fizetni az újabb masináért? Az az igazság, hogy elég sokat megnéztem már, de sokszor tízből nncs egy normális állapotú darab.
Láttam egy kupét, 280-ast, teljesen olyan volt, mint a Tiéd (na jó, a Tiéd szebb; ennek valami ótvar kockás szövetből voltak az ülései), szintén metálszürke volt, és 280E felirat volt a háulján (valaki szégyenli a C betűt). Na, a lényeg az, hogy 16"-os alufelnik voltak rajta, azt nem tudom, hogy távtartókkal vagy anélkül, de úgy ránézésre a felni olyannak tűnt, mint amelyiknek nincs túl nagy ET-je. Fondmetal volt a felni márkája, érdemes ezexerint katalógusban körülnézni.
Láttam egy másik kupét is, ami kívül sötétzöld volt, belül világoszöld, a fényezése kicsit odavolt, de én láttam benne fantáziát. Itt volt a benzinkúton, de amikor legközelebb mentem, már nem láttam. :(
Egy cimborámnak 1 éve van egy W126 500 SE-je. Anno a Lorinsernél (egy Lőrinc, ki tőlünk kiment, majd visszajött...) cseréltek benne elektronikát. A CO szintje magas volt, visszavették, s azóta alapjáraton néha "megdadog" a motor, mintha kihagyna (vagy letiltana) a gyújtás. Szerintetek mi lehet a gondja?
Candle
Múlt héten küldtem neked egy mailt. Egyáltalán megkaptad (Rallys linkek) ???
világ életemben utáltam a mercit, igaz kevésbé, mint a fanszia trágyákat.. (béjemvés vagyok)
de amikor mentem 140 350sd-vel rájöttem, hogy azért a merci eléggé ott van a szeren... a mercik közül is legjobban a púposat utáltem, de mikor fater megvette, és egyszer-kétszer mentem vele, eléggé megszerettem.
Most ott tartok, hogy ha nem lenne bmw, akkor tuti egy 300ce24-et vennék...
viszont akárhány fansziába ültem (többek között anyám xsara coupe-jat is beleértve) mindig kiesek a kanyarban az ülésből :-)))) instabil szarok, és el nem tudom képzelni, hogy egy izmos xm-el hogy lehet mondjuk sportosan venni a kanyart (de ha látnék ilyet, tuti szétröhögném magamat)
Köszi szépen a tanácsot! Azért a romért, amirôl beszéltem, nem is akarok annyi pénzt adni, egy százas körüli összegre gondoltam, annál többet nem ér egy ilyen autónak látszódó tárgy. Megpróbálom mégegyszer nem elkövetni azt a hibát amit a 126-os omnál megtettem, megláttam az autót, elvakított a szépsége nem is érdekeltek a nyilvánvaló hibái, annyira meg akartam szerezni. Mostanra már lassan ráköltöm az árát mégegyszer, és még mindig nem olyan amilyennek szeretném. Pedig ezen még rozsda is csak minimális nyomokban van, ellenben a motorja most is darabokban van... Azt hiszem jobban körülnézek még a piacon, hátha van jobb álapotú is elfogadható áron. Mondjuk szerintem egy látványosan lepusztultal jobban járok, mint egy gittbôl újjáépített csillogó csodával. Mert ugye kishazánkban még mindig ez a helyzet... Én meg különben is át szeretném építeni, (motor, váltó 26-osból) szóval a technika nem olyan lényeges.
elmeletileg gyartottak egy idoben, mar a 300-24V-el egy idoben, ha minden igaz (300 CE-24: 91-93, 320CE. 90-93). A LE-ben meg mindketto boven felette van...
én pont nem erre gondoltam, hanem hogy vannak emberek, akik becsülettel próbálnak meg eladni egy kocsit, és még is hátrányos helyzetbe kerülnek a gyopár magyar felfogás miatt..0
Mert az árban nem igazán érvényesül, ha sok km van az autóban. Ezenkívül egyre több a céges autó, ahol nem foglalkoznak az óra visszatekerésével vagy nem akarnak csalni vele.
utananeztem kicsit a 320CE-nek. Ha jobb mint a 300 CE12-24V, miert van SOKKAL kevesebb belole? Lehet hogy ujkoraban is annyival dragabb volt? Vagy ott ugrik Nemetorszagban a biztositas?:))
Érdekes dolog ez az óra-tekergetés...
Pár éve nem lehetett még kapni magyarországon olyan autót, ami többet futott mint 150.000 km.. valahogy 150.000-től nem forog tovább a mutató..
Mostanában viszont elég sok autó van, amire azt írják, hogy szervízkönyves, 273000 km.. a baj csak az, hogy sokan még mindig inkább a visszatekert órás kocsit veszik meg, nem pedig a karbantartott autókat..
A magyar színkódok nagyon érdekesek:-)
Az enyém a forgalmi szerint fekete, a német megnevezése azt hiszem lautitgrau metallic, a valóságban meg egy kaméleon, mert napfényben kékeslila, árnyékban sötétkék, néha szinte fekete és van amikor szürke a kosztól:-)
A szín gyári neve talán antracitgrau. Haveroméknak ugyanilyen van W201-ben és a forgalmi büszkén hirdeti: vörösesbarna-metál (!!!)
Amúgy ma jól jártam, mert megtaláltam az alufelni-csavarokat (mindenki örömére), és elkezdtem kereket cserélni, de amikor az elsőt levettem, az emelőben megszakadt a menet, és nem tudtam felrakni a másikat. Most 3 keréken áll az autó, és senkinek sincs 1 krokodil emelője, nekem meg cuccokat kellene hordanom a kocsival, és ehelyett itt ülök...
Én eredetileg erre gondoltam, csak hülyeséget írtam!
Köszi a listát, sok minden volt benne, amit még nem ismertem.
Mr. Cool:
Az egyik linket ismertem, a 6.9-est nem, thx érte, ki is teszem ide, hogy lássa mindenki:
Ezt nézzétek meg
Németországban vannak szép darabok, de ezt már 1x leírtam és belinkeltem a kereskedés weblapját is. Lehet gyönyörködni, pagodák, W107-ek, W116-ok, kupék, minden...
Lényeg, hogy nem érdemes 300 ezret SEM adni egy ilyen összetákolt romhalmazért. Ezek a szétbuherált 116-os MB-k nagyon-nagyon sokat futottak, így a technikájuk már a végét járja (váltó, difi,stb.). Sajna ez a széria még nagyon rozsdásodik is, szóval tuti ezt is keményen lakatolni kéne (egyébként a 116-os elég szemét módon "rejtetten" rohad. Kívülről alig látszik valami, de már alig van alja). Gondolom le van lakva a belseje, búgh a difi, lóg mindene, rángat a váltó. Ja és van egy típusidegen motor belebuherálva.
Még megmenthető, elfogadható állapotú 116-ost 600-700 ezertől kapsz sok utánjárással. Egy ilyenből tudsz úgy szinte hibátlan autót faragni, ha kb még 1x ennyit ráköltesz. A tényleg szép (80-90%-os), keveset futott pár példány piaci értéke úgy 1.5 milla körül van (5 db. az országban).
Az a romhalmaz talán alkatrésznek jó, de szerintem alig van benne használható cucc.
Igen én vagyok az, de nem azt az autót vettem meg.
Az enyémet az Auto Expo-ban hirdették, sötétszürke színű.
Hasszó csavart egyébként a gumisok is szoktak tartani az alufelnik miatt. Meg tudom adni a bolt számát is, mail-ban elküldök egy txt file-t, benne van egy csomó üzlet és bontó száma, címe.
UncleT!
Én használt gumit vettem, kb.4,5mm a profilmélysége, Vredestein Sprint+ márkájú. A gumis, és az Adok-Veszek fórumban hirdette egy srác, tőle vettem meg 16eFt-ért a négy darabot.
Ez elég jó ár úgy érzem.
Ha újat akarsz venni, nézz körül az auto.lap.hu-n, vagy a gumiabroncs.lap.hu-n, ha használt is megfelel, az előbb említett fórumot, vagy az apróhirdetési ujságokat ajánlom (hirdetés, újpressz). a hsznált gumival foglalkozó cégek általában drágábbak, és kevés a jó gumi náluk.
Stern,
Köszi a bíztatást! A képek is különösen franyák voltak, fôleg a 6.9-es km órája teccett... Hát a gépre visszatérve, nem sok extát láttam benne, az ablakok kurblisak, és ha jól néztem klíma sincs. Gyári rádiót úgy tűnik tudnék beletenni, ha minden jól megy kapok egy Becker Mexico Diversity Cd-t... Bár ez egy kicsit lehet, hogy fiatal lenne bele. Bár lehet, hogy egyenlôre nem kéne túlzottan beleélnem magam, mivel így is két kocsim van, egy 3. jelen pillanatban sok lenne. De amíg felszabadul az udvarban a hely, addig még tudom érlelni az ötletet... Pl. már most is azon gondolkodom, hogy milyen gyorsulást produkálna a 280-as rovid diffiével. Szerintem egy idô után elôre köszönnének a gumisok.:-)))
Egyébként a 450SEL annyiból szerencsés választás, hogy valóban jobban felszereltnek kell lennie, mint egy 280SE-nek.
Bár, aki dízelmotort tesz bele, az kiszedheti az összes kiszedhető extrát.
-Légkondícionáló
-4 elektromos ablak
-eredetileg szerintem automata lehetett
-tempomat? vagy az csak 82-től volt?
-magasságállítós fényszórók
-a centrált és a szervót, valamint a színezett üvegeket egymás közt nem is említik a Mercisek
-első és hátsó könyöklő is van minden 116-osban
-hátsó szélvédőfűtés, magasságállítós ülések, 4 automata öv (szintén evidens)
-ülésfűtés, ez biztos extra volt, mert még a 6.9-ben sem volt alapban
-Schiebedach, ami ugye felár nélküli extra volt
Stern,
A járgány évjáratára nem emléxem, ez nem is lényeges, több mint egy éve áll egy kereskedés végében, azóta el sem mozdult onnan. Az állapotát eddig még csak kívülrôl mértem fel, hát nem is tudom... A festés nagyon ocsmány, de a díszlécek megvannak, a fényszórók, lámpák menthetônek tűnnek, az elsô lökhárító szintén, a hátsó en'hén összeb@szva, köszönhetôen a vonóhorognak... Gyári 14-es Fuchs felnik vannaak rajta. A belsô valamikor emelt szintű volt, az ablak körüli lekerekített kárpit alapján, most egy ocsmány üléshuzat takarja az eredeti kárpitot. El tudom képzelni mi lehet alatta. Sosem értettem meg, hogy mi vesz rá valakit arra, hogy egy valamikor büszke cirkálót megalázzon egy sima dízelmotorral, na ezzel a jószággal is ez történt. Az ára 350 kHuf, de enyhén szólva sok ezért a romhalmazért... Na majd meglássuk!
DT 20-61,
Az általad leírt vákuumdobon található állítási lehetôség tuti? Vajon így van ez a 26-osnál is? Mert az én váltóm meglehetôsen gyorsan vált, igaz meg vannak ennek az elônyei is, de azért jobb lenne, ha finomabb lenne. Igaz én a váltás keményedeésének az okát a gázbeépítésben látom mivel a keverô miatt megváltozott vákuumérték csaphatják be a váltót. Ha kiveszem a keverôt, benzinnel sokkal szebben vált. Mivel túlnyomórészt gázzal járok ezért jó lenne ehhez állítani a váltót.
A nap jóhíre, hogy Péntek van! Hétvégén autószétdöntés lesz a program, az öcskös gépe megy lakatoshoz, majd festôhöz. Cool!
Olajat, vákuumcsövet az automatavátó szerelő műhelyben tüzetesen átnézték, én is jelen voltam és figyeltem.
A vákuum csak a váltás finomságát szabályozza, nincs köze a visszakapcsoláshoz. A vákuumdobon is van egy állítócsavar, azt befelé állítva gyorsabb és keményebb (ütősebb) a váltás, kifelé csvarva finomabb, nagyon kicsvarva lassú.
A visszaváltást elvileg a gázpedálra kötött bowden vezérli bent a váltóban.
Az automataváltó egyébként nem eredeti rajta, utólag lett átalakítva. Az alvázszám alapján kézi váltós volt.
A motorral mostmár nekem sincs bajom, sikerült belőnöm. Éppen ma tankoltam egészen pontosan 498 km-re 49,5 liter benzint. Ez bizony 10 lityis átlagfogyasztás gyakorlatilag városi ciklusban. Ez volt a célom, szerintem ez a reális, persze óvatos vezetési stílusban, bár nem is öregurasan.
Ez egy nagyon-nagyon jó gondolat! W116 450SEL 5.0
Bár tehetnél bele 560-as motort is, de azt nem biztos, hogy egyszerűbb szerezni. De az ötlet fantasztikus, lásd eredeti 6.9 elgondolás.
Gondolom szépen, igényesen akarod megépíteni az autót. ELVILEG mindenhol foglalkoznak W116-al is, de azért elég ritka típus. Szerintem drágább hozzá minden, mint a W123-hoz, de egy rakás dolog csereszabatos.
Lehet tudni valamit a romról? Állapot, ár? Ne félj, sajna én nem tudom most megvenni :(
Tegnap szörnyű gondolat kezdett érlelôdni bennem, valószínüleg a 123/500-asnak köszönhetôen. Arra gondoltam, hogy mivel régóta teccenek a 116-osok, kellene építenem magamnak egyet, a nekem tetszô motorizáltsággal, erôátvitellel. Ez egy M117.963-as blokk lenne, a hozzátartozó 4 seb. automatával a 26-osból. Tegnap már meg is néztem egy régóta kereskedésben porosodó, korhadó valamikori 450-es 116-ost...Most dízel dolgozik benne. Hát látok benne fantáziát. Tényleg 116-os lehet még alkatrészeket szerezni? Például jó állpotu krómcuccokat? Csak elôbb helyet kellene csinálni otthon, a kedv már megvan. Valszeg ha elmegy a jeep, akkor nekiveselkedek a projectnek.
Az autót a Széchenyi utcában mutatták meg az Europark mögött, ez valahol az Ady E. útból nyílik - szerintem az a a XIX. kerületben van.
Mindenki!
A W124-es 6 hengeres motoroknál én a következő teszteredményekre emlékszem:
- a 300CE 12 szelepes 185LE-s motorja eleinte sokat fogyasztott, de a gyártás utolsó éveire a fogyasztást is csökkentették és az egyik leg megbízhatóbb motorrá vált.
- a 300CE-24V a tesztek során annak idején nem volt annyira meggyőző. Persze erősebb volt, mint az előd motor, de ezt a többletteljesítményt csak a motor Mercedes-hez kevéssé illő(vagy szokott) túlpörgetéssel és erős kihúzatással lehetett realizálni. Rengeteg ilyen fut kockás belsejű Sportline kivitelben, kézi váltóval. Szóval bírálták az elegáns kasznihoz nem illő, inkább BMW-s stílusú motorkarakterisztikát. Nem is sokáig gyártották ezt a változatot, mert az új technika egy régi konstrukcióra illesztve sok apró, inkább bosszantó, minthogy költséges hibát hozott elő. Meg aztán ez úgyis csak egy átmenetet biztosított az előző jóból egy újabb jóba.
- a 320CE viszont, ami egy új konstrukciójú motornak számított, s már a 24 szelepes technikát is megkapta - párhuzamosan a szintén sokat dícsért 220CE(150LE)- vel együtt, szinte mindenki tetszését elnyerte teljesítményben, az automata váltóval való harmonikus összjáték miatt és a fogyasztás csökkentése terén is. Megbízhatósága is sokkal jobb lett, mint az elődének. Nem is csodálkozom, hogy 2000 Euro-val többe is kerülhet. Én ennyit bele is fektetnék, persze ha volna annyi pénzem. De lehet, hogy a 220CE-ben is gondolkodnék, habár azokat mindíg többre tartják az eladók, mint amennyit érnek(mindíg az alacsony fogyasztással érvelnek).
Ezzel nem azt mondom, hogy ha tehetném, nem vennék 300CE-24V-t, de biztos hogy az összes motorvariánssal mennék a döntésem előtt egy próbakört.
Szerintem nem fogsz sűrűn találni kat. nélküli 124-est!
A mobile-on ahol nincs ott hogy Kat. attól az még nem biztos hogy nem kat-os. Inkább ha az van ott hogy ohne kat, vagy vmi ilyesmi akkor. Na ezt most jól megmondtam. Ott inkább az a természetes hogy van mintsem hogy nincs, pláne MB-nél ahol már 20 éve lehet kat-al rendelni.
Mi az issten??
Azt hittem rossz topicba jöttem! :))))
1 nap alatt ennyi termés?!
Bcsocsan
Hát igen! :( Sajna ez még nem No. v. Usa.
Bár azt nem kell gondolni, hogy egy 77-es kocsi, legyen az bármilyen, showroom állapotban van.
Igaz az már furcsa, hogy nem megy. :(
Az meg még furcsább hogy 3gangos. A motorja viszont a fiatalabbak közül való (fekete szelepfedelek, elektronikus alapjárat-hideg/melegszabályzó). Lehet az is hogy nem 500, hanem 420(igaz az se gyenge). Lehet, hogy a srácok vmit a difivel/váltóval csesztek el.
Az 5let pedig nem rossz! :) és a 4es váltót,féket, futóművet szerintem simán be lehet vágni alá. bár lehet hogy a 4es váltó nem fér be, elég böszme egy darab.
Más:
Váltóproblémára 5let:
Ki van kopva a váltóház és elereszti a nyomást, amitől úgy érzékel mintha a ténylegesnél gyorsabban mennél ezért vált hamar föl és nem vált vissza.
Más:
a 300 24v motor jóval fickósabb darab. Sokkal bikásabb! Ha jó!
Sokkal több baj van velük mint a 12vvel.
A 300as 2v sokkal kiforrottabb. A 24v-t nem is gyártották sokáig.
Amit én vennék az inkább a 320ce. igaz drágább de sokkal jobb motor.
Az elejét olcsóbban megúszod. A bolti új csavar asszem 300 db, a bontott 50/db. Elösszür kérdezd meg mi van a boltba, s utánná kérdezd meg a bontóba is, ahol nyitott szemekkel néha jókat lehet mazsolázni...
zsír új, de nem gyári merci csavar. feleslegesnek is tartanám:-)))
ha gyárit akarsz venni, hívd fel a kárpát utcát, vagy a gálékat. ha "csak" jó csavart akarsz venni, akkor valamelyik gumisnál veszel.
nekem borbet és rial alufelnijeim vannak, és a téli-nyári váltás előtt elviszem a felniket javíttatni zuglóba (asszem a szentmihályi út). ott vettem a csavarokat.
Semmi bíztatót nem tudok mondani. Lehet, hogy le fogsz üvölteni, de biztosan elég olaj van benne? Az összes vákuumcső a helyén van, és egyik sem sérült, nincs eltömődve?
Teljesen ugyanolyan autónk van, a Tiéd fiatalabb is vagy 4 évvel, de velem ilyesmik nem történnek. Kontakthibás biztosíték, kiégő izzó, gyújtáskábel-csere, és a Stromberg-karbi lelkének rendszeres gondozása az, ami nálam hibaként jelentkezni szokott maximum, pedig sokat járok vele.
Én ma vettem rövid csavart acélfelnihez egy merci-boltban (XI. Bartók B. út 99,de máshol is kapsz ahol foglalkoznak mercivel), 250Ft volt darabja.
Ja az érdekes sztori miért kellett vennem, leírom nem lesz rövid, ha valakit nem érdekel kattintson tovább.
Szóval nem igazán vet fel a pénz mostanában de elég szar gumik voltak az autón mikor megvettem így gumi után néztem. Találtam is jó áron 205/60/15-ös méretben, elmentem hát felrakatni.
Én délbudán mozgok, a tétényi úton a Bornemissza térnél nyílt egy új "Zengő" gumis, csili-vili, gondoltam csak nem bénák, oda mentem be. (nem nagyon van bizodalmam a kis "maszek" gumisokban, bár a történtek után ez kezd megváltozni.).
Szóval bemegyek, mondom mit akarok, négy gumi föl-le. Mondja a csóka menjek az épület háta mögé, álljak be az Audi mögé, neki is látnak rögtön. Megyek hátra, beáll az orrom előtt egy Punto, nézek mint a moziban.. "Jaj, ne haragudjak, elfelejtette, hogy a punto is van, de után arögtön neki állnak" Ok, mondom megvárom.
Punto előtt Audi végez, mondják: Kerüljem meg az épületet, álljak be az Audi helyére. Ok, megyek előre, állnék be, "bocsi, mégse jó, most jöttek forgatni TV-sek, mégis csak, a Punto helyére kéne állnom". Na itt már kezdtem morcos lenni, mindegy most már nem megyek máshova.
Na végre nekiálltak a kocsinak. A főszerelő mondja, baj van két felnim 6"-os, kettő meg 6.5"-os. És mi ezzel a baj, kérdezem? Hát egyformának kéne lennie, bár ehhez a gumihoz mind a kettő jó.
Akkor most baj vagy nem? Hát egyfomának kéne lennie. Van nekik két 6.5"-os, azt odadják 5e/db-ért. Mondom jó, beveszik a 6"-ost? "Hát mit csináljanak ők azzal?" kérdezi. És én mit csináljak vele? Kerülgessem a garázsban? Maradnak így a felnik, csinálják meg -mondtam.
És most jön a lényeg, ez csak a bevezetés volt.
Szereli vissza ez a főszerelő a kerekeket, becsavar négy csavar, az ötödiket nem tudja. Próbálgatja, próbálgatja nem megy. Kivesz egy másik lukból (mondjuk 4-es luk) egy tövig becsavart csavart, azt be tudja csavarni az 5-ös lukba, majd fogja az előző csavart, ami nem ment bele az 5-ös lukba, és próbálja becsavarni a 4-esbe. Oda se megy be. (ebből számomra nyilvánvaló hogy a csavar rossz) Erre ő mit mond, rossz a menet a kerékagyban. Felakadtak a szemeim. mondom neki: de hát az előbbi csavart innen szedte ki.
"Az se volt jól becsavarva" - mondja.
Majd fog egy csavart a másik kerék csavarjai közül, és az a csavar csodák csodájára bemegy a lukba. ekkor vonja le következtetést, lehet hogy mégiscsak a csavar rossz. Majd elkezdi próbálgatni máshova is. Ezen a ponton közel álltam hozzá, hogy felrugjam. Mondtam neki, hogy nem kéne végigpróbálni az összes furatot, az szar menetű csavar ne bassza már szét a kerékagy meneteit. Így aztán négy csavarral elgurultam a merci-boltba és vettem egy kerékcsavart.
A "zengőt" meg nagyívben elkerülöm.
Bocsi a hosszú szövegért, de gondoltam érdekes lehet.
áááácsi, kerékcsavart bontóban? hát nem tom.
én asszem ősszel vettem, akkor volt 350 HUF/db. az azért annyira nem vészes, főleg, hogy 28,5 évre jó kb:_)))))))
Ma elhoztam a 200-ast az automatástól. Ki kellett cserélni a vákuumdobod, ami a váltó oldalán van, mert átszakadt a membrán és azon dőlt ki az olaj. (Mostanában már vagy 10k Ft értékű ATF olajat temettem el benne.) Miutűán kicserélték, az olajfolyás ott megszünt, a tepsitömítésnél megindult. Na tepsi és tömítés csere, most már legalább az olaj nem folyik ki belőle.
Igenám, de őfelsége még most sem hajlandó visszakapcsolni. Az automatás azt mondta, olyat már látott, hogy nem kapcsol fel, de ilyen még soha. Teljesen tanácstalan volt. Azt mondta utána néz a dolognak, mert feleslegesen nem akarja szétbontani az egész váltót, ha nem muszáj. (Ez azért korrekt.)
Arra szeretnélek megkérni benneteket, hogy ha van az ismeretségi körötökben olyan szerelő, aki már találkozott már ilyen hibával és tudja az okát, kérem jelezze. Jelenleg kézzel váltok fel és vissza, így működik.
A jelenség pontos leírása: az előválasztókart "D" állásba téve elindulok. 2-esben indul (ez normális), de 25 km/h-nál felkapcsol 3-ba, majd 30-32 km/h-nál 4-be és kész. A gázpedál lenyámására nem reagál, nem kapcsol vissza.
(A kickdown azért nem működik, mivel kiderült, hogy a váltó utólag lett beépítve, és ezen már elektroszelep kapcsolja, de a kapcsolót nem építették be a gázpedál alá. Ez nem gond, majd pótolom bontóból.)
Már igencsak ideje lenne visszatenni a nyári gumikat, amiket össze is szereltettem a gumisnál, de ott derült ki, hogy nincsenek nálam a hosszú csavarok. Akartak adni, de nem kértem, mert tudtam, hogy valahol megvan.
Csakhogy sehol sem találom, nincs valakinek fölöslegbe ilyesmi? Vagy bontóban lehet kapni, melyikben és kb. mennyiért?
lehet hogy a tragikus hazai auto-atlageletkort akarjak csokkenteni. Ahelyett hogy megtiltanak hogy egy 900 kilos autoba 100 LE-s motort tegyen a gyar...
Na most nekem nem biztos hogy olyan nagy baj a kat. hianya (hazatelepulo leszek es igy nem kell megfelelnem a kornyezetvedelmi meg zaj tablazatoknak), mas kerdes hogy jobb lenne persze ha lenne benne.
Meg egy kerdes: van-e valakinek tapasztalata a 3000 ccm 12V-24V kozott? Sokkal pengebb a 24V?
Na igen: vagy a W116 vagy W123 váltója 3 sebességes. De ezek közt egyik típushoz sem tudok róla, hogy volt V8 500-as motor. Szerintem ezért nem stimmelt ott valami.
Vajaki2:
Az bizony óriási hátrány, mert csak szétszedve, s alkatrésznek lehet akkor behozni. Ezt sem igazán értem: vazze Németország eléggé Európában van, akkor pedig ha ott lehet ilyen autód, itt miért nem lehet? Hülye egy szabályzók vannak itten! Biztos kis hazánkban olyanok készítették, akik nagyon otthon lehetnek a témában!!! Pedig minden fórumon azt állítják, hogy a szigor azért marad fenn, mert EU-s ország akarunk lenni, s ráálltunk az EU-s szabályzásra. Mi egy olyan EU-ba megyünk ezek szerint, amiben itthon veszel papírt és/vagy roncsot, majd veszel hozzá kint egy szervizelt gyári állapotú 89-es évjáratú autót, s azt darabokra szedve roncsként behozod, lehetőleg vámcsalással bevámolod, s majd a papírodra ráépítve összevissza módosíttatod a kocsidat, s végül 1 év meló után megvan a papírozott, kintről hozott verda. Aztán csodálkoznak a népek, hogy itthon nem lehet normális használt autót venni!
tehat nem kel hogy alapertelmezes szerint benne legyen. Akkor ha a hirdetesben nincs irva (mobile.de) akkor nincs is benne valoszinuleg?
Ha jol tudom a katalizator hianya behozatalnal eleg nagy hatrany...
A 123/500-nál az automata szerintem a 116-osból származhat, mert abban volt 3gangos automata a v8-akhoz. A 126-ban már minden automata 4gangos volt. Vagy lehet, hogy még az eredeti 250-es mocihoz tartozott? 123-ban nem vagyok nagyon otthon, de ha jól emléxem annak az automatája még 3sebességes volt. Ha tévednék javítsatok ki. Más. 124-es ownerek! Nektek hogy viselik a megrázkódtatásokat az elsô indexek? Én egy hónap alatt sikeresen elhagytam mindkettôt... Az újak mostmár be is vannak kötözve. Lehet, hogy egyedi jelenség a taxifutómű miatt, de a ti gépeitek nem kib@szottul oldalszélérzékenyek?
Igazad van, de ha már "teljesen szétszed és összerak" a játék neve, akkor W107 cabrio és 450SEL 6.9 a játék tárgya inkább. De ez még nagyon-nagyon messze van, de én inkább erre szavaznék, mint a W140-re. Aztán az is lehet, hogy eljön a nap, amikor nem kell majd választani :-)
Amennyire én tudom, már a kezdetektől lehetett katalizátoros és nem katalizátoros változatot venni belőle a németeknél. (a gyári prospektusaim szerint)Svájcban valószínűleg már csak katalizátoros változatok kerülhettek forgalomba. Itthon pedig ha jól emlékszem 1992-től volt kötelező a katalizátor új autó forgalomba helyezésekor.
Ennyire nem is kéne a szívedre venned ezt a "magyar" W123 / 500-as dolgot.
Ha tuti kocsira vágysz, akkor úgyis Neked kell megvenni egy autót, amit kifogástalannak hirdetnek, majd darabokra szedni, teljesen felújítani, s akkor jöhet a turbo, meg minden más! Az más kérdés, hogy akkor Te is fogsz olyan problémákkal találkozni, mint amilyennel ennél az 500-asnál találkoztak a fiuk. Ha igényes vagy, akkor semmivel sem spórolsz, hanem fékek, átvitel egyéb is stimmel. Ilyenkor meg már ott tartasz, hogy egy W140-es bálna 500-ast kapnál a restaurálás árából.
Üdv,
bcsocsan
(persze lehet hogy a W140 bálnánál jobb is lenne a kocsid, ki tudja. Gery most biztos cáfolni fog)
Újabb szomorú beszámolót hallhattunk, mint annak idején a W126/560SEC-ről. Körkép a magyar autópiacról, és főleg az eladó Mercikről. :-(
Szóval volt egy szar W123uk, papírok nélkül, meg egy W108 papírjuk, valami leamortizált 500-as lopott motor, váltó, és összerakták, hogy király lesz. Nem lett király, hirdessük meg másfél millióért.
Ehh, akkor mégiscsak kell majd építenem egy 280 turbo-t 200D felirattal...
Na, én a tesóimmal hétfő du. megnéztem ezt a W123 500E-t.
Egy fényező műhely tulajdonosa a srác, akinek a haverja árulja a kocsit. A srác elmondta, hogy az egész autó eredeti lakkozású (úgy ragyogott, mintha most lakkozták volna, s bent az utastérben pedig friss lakkszag áradt) 77-ben keltezett. Soha nem volt törve... Na az öcsém, a sasszemű megvizsgálta közgazdász létére közelebbről azt a lakkozást, majd a tulajtól megkérdezte, hogy biztos-e ez az info ezzel az eredeti lakkal. Annyit mondott, hogy neki ez a szakmája, úgyhogy ért is hozzá. Onnét kezdve először csak azt ismerte be, hogy az autó eleje lett átfújva, a teteje biztosan nem(de ott smirglinyomokat véltünk felfedezni, amire ő csendben megjegyezte, hogy tényleg) meg beismerte a jobb hátuljának az újrafestését. Ehhez képest a bal hátán a lakkozás kissé lehorzsolódott volt, ahol az alapozás is árulkodott a nem gyári vastagságával. Az ablakmosó tartályba valószínüleg véletlenül festékoldót tehettek nemrég, mert a spricnitől hátrafelé az egész festésen ebből eredő foltok keletkeztek, amit bevallásuk szerinti hosszas polírozás sem tudott eltüntetni. Ennyit a gyári fényezésről Magyarországon. Annyi gyári benne, hogy sikerült az egyébként nem a legkelendőbb gyári színárnyalatot a keverőgéppel kikeverni.Mindenki mindenkit hülyének akar tetetni! Esküszöm, ha elmondja az igazat(már az röhej, hogy egy autófényező műhelyben lehetett megnézni az elmondás szerint fedélt csak műhelyben látott, 25 éves csillogóan ragyogó autót).
Ez még nem is igazán fontos, de az, hogy az autóval a két testvéremet elvitték egy próbakörre, s 140-nél azt mondja az öcsém, hogy a srác úgy kapaszkodott a kormányba, hogy már ő is beijedt. Visszaérve bevallották, hogy a kocsi utazótempója a 160 körüli, felette nem igazán nyerő, mert hát a fékek a régiek...
Szerintünk a 3 sebességes váltón (illetve a differenciálon)sem stimmelt valami, mert mindketten azt mondták, hogy az én 6 hengeresem ehhez képest egy rakéta. Valamit mondtak is, hogy azt cserélgették is rajta, de ez az autó nem száguldozásra való. GeryV8 biztosan meg tudja mondani, hogy a V8-asokhoz 500-as motorral szereltek-e egyáltalán 3-sebességes váltót? A tesóimnak az volt az érzésük, hogy a kocsi úgy ment, hogy hiába az 500-as motor, a váltó - vagy az áttétel - mintha a régi 250-es motorból benne maradt volna.
A kipufogó rozsdamentes acélból erős hangot adott, nem olyat, mint amit az ember mondjuk egy 500-as luxusautótól elvár. Ez inkább diszkózaj-túlteljesítésre volt beállítva. Kinek hogy tetszik.
Egykét dolog még idegesített, pld. hogy a fordulatszámmérőt az újabb típusú 123-asból szerelték be utólag - erre meg azt mondta a srác, hogy csak a fordulatszámmérő miatt vett meg egy másik W123-at, amiből azt átrakta. Ez is teljesen hihető, nem? Semmi mást nem raktak át, csak azt.
Ja épp mosás után volt ez a W123 is, s a csomagtartóban kisebb tavacska keletkezett az ablaktömítés tömítetlensége miatt nála is.
Aztán az autó papírját megtekintve pedig hihetelen az, hogy a tulaj szerint ez a kocsi nagy A-t fog kapni eredetvizsgálatkor. Igaz azt is hozzá tette, hogy a vizsgálatot a vevő állja, de ő intézi majd, mert ezt a típust így nem fogják megtalálni a bevizsgálók. Hát szerintem sem! Ugyanis az autó forgalmija egy 250 S típusra van kiállítva, amelyik pedig egy W108-as nagymercinek a típusjele, pár évvel korábbról.
Na ennyit a hétvégéről. Kár, hogy ez a kocsi sem jött be, pedig ha fentiek nem lettek, volna, akkor talira is jött volna valamelyik tesóm vele, az biztos.
Ha már osztályidegenkedés: BMW Alpin, 5-ös kasztni, 2 atmoszférás turbónyomás... 1,2,3, 180 km/h és imádkoztam hogy váltson a lámpa a Róbert Károly krt, hajnalban... anno 80 db készült belöle ha jól tudom
A W123-500 SE-hez csak annyit, hogy kiváncsi vagyok, hogy tartod úton a 123-as futóművével ültetés nélkül (a 123 qrva ronda ültetve)
Az OMV tesztrallyra lementem a dieseldrugsterrel s 140-es tempóban az oldalszél miatt észen kellett lenni.
Apám diesel 124-ese nagyon beültetett (így vettük, olaszoknál futott azelőtt), annál ez nem téma; esős időben még a széria benzinesek is lesnek, mikor tempósan befordul vele az ember a Dózsa Gy. útról a liget felé, a kanyar végén így mindig beférek a liget felé, ha egy kicsit is döcög a sor...
Ismerősömnek van egy e28-as bmw-je (régi ötös).
518 felirattal, kívülről rohadt szakadt lepusztult állapotban. Egy dolog van benne ami tip-top. 3.5-ös motor egy e34-ből, de úgy elég rendesen megpiszkálva.
Lehet vele meglepetést okozni!
Ha nyerek a Lottón, megveszem, kimegyek a pályára vele, és megmutatom az összes chiptuningos 1.4-es újautónak, hogy hol rejtőzik a nyomaték.
De ez csak a második dolgom lenne, mert először egy 200D felirat vásárlása kötne le.
Utánajártam a váltóproblémának:
a váltó oldalán van egy vákuumdob, melyben van egy membrán. Ez a membrán átszakadt, ezért "ömlik" ki rajta az olaj, és a visszakapcsolást is ez vezérelné, ha jó lenne. A bowden csak az 1-es fokozatot kapcsolja és a padlógázas visszakapcsolást vezérli (kickdown).
Megkérdeztem pár alkatrészkereskedést (Gál, Jolán u. stb.), hogy mégis mit adjak el, ha venni akarok egy ilyet, de elég lehervasztó volt a hozzáértés ill. a hozzáállás.
Aztán eszembe jutott, hogy a szomszédomnak, aki kb. 1 éve költözött oda, automataváltó javító műhelye van ...
Jövő héten váltó jav. :)
Nem akarom az ördögöt a falra festeni, de ezt ilyenkor általába elbontják, ha még az országba van. Azért sasolok !!!
A srác valszeg belerughatott a vonóhorogba (sarkon megálltunk jobbkezet adni; Akácfa-Dob u.) s így gerjedt haragra. Mi visszatolattunk, leparkoltunk, s "sarokba szorítottuk"... egy biztonsági őr hívta a yardot miközben a pitbullja teljesen begerjedt, s így kezdődött a srác mellédumálása, hogy beleakadt a kabátjába...etc (az autó egy helyben állt amikor letörte, így a véletlen kizárt, a rendőr is mosolyogva mondta: "meg kell azt markolni") - ezt felfogván nagy bocsánatkérés, jegyzőkönyv s 3 napja volt, mielött feljelentjük... A motoros antennák élettartama cca 3 év, ez 7 éves volt - s szerette a WD40-et... (7 évvel ezelőtt 15 rugó volt ujonan). Így állapodtunk meg, s ő másnap fizetett is. Röviden ennyi...
Tegnapi nap folyamán ellopták az autómat.
W123 300D, Coupe karosszéria a rendszeáma ACQ-926 világosszürke, szürke plüssbelső. A rendszámon nincsen matrica ami a műszaki érvényességét jelzi.
Ha valaki látná vagy el akarnák adni Neki az kérem értesítsen!
Ilyenkor nemhogy az 50%-át, hanem a 200%-át kell vállalni, h:
1. Ne verjétek meg,
2. H ne jelentsétek fel miután tettenéréskor "ellenállást tanusított":-)
Ez a téma engem nagyon érdekel! Ki tud bőrhuzatot csinálni a gyárival megegyező minőségben? Meg lehet majd az eredményt tekinteni a kocsidon? Mennyiből jön ki kb. egy ilyen móka? Milyen színösszeállítások lehetségesek?...
Hát igen, leszedtük, mert rossz tapasztalataink vannak az okos műszakikkal kapcsolatban. Ugye én zalaegerszegi vagyok, az autóm szombathelyen műszakizott, nem én vittem és az egyébként 130km-es fordulón 350-et ment az autó, az üzemanyagszint megcsappanásából és az olajfogyásból ítélve follgázzal. Na erre nem volt szükségünk mégegyszer, inkább lekaptuk a fóliát és heyben műszakiztuk. Egyébként nekem a jeep fóliával volt műszakizva, azon is olyan dolgok vannak ami miatt a kpm-esek helyben fejbelônének. pl. kilógnak alóla a kerekek, meg van emelve... Szóval így alakult, de nem is baj, szebb így fólia nélkül.
Hello!
Megnyílt a Képes Autótörténelem bétaverziója, egyenlőre még csak Mercedes-el, de szeretném az összes jelentősebb márkával kibővíteni.
Örülnék, ha megnéznétek!
http://vintagecars.freeweb.hu
Tom, hogy pár hete volt szó a motorolajokról, de most kiváncsi vagyok a véleményetekre konkrét esetben: olajcsere előtt áll a w123-300D, 1980-as gyártás, 1995-ös felújítás. Eddig MOL volt benne, de mi lenne ár/teljesítmény arányban az optimális?
Emiatt leszedtétek...?!
"Jobbnál-jobb" vizsgahelyek vannak! :)
A 140esnek úgy is mondhatnám, hogy papirilag nem sok mindene volt. :))))
Azért egy vizsgát összedobtunk rá. kb 2perc volt. Pedig belátni azon se lehetett a fóliától. :)))
Szedett már le valamelyikôtök fóliát az autó ablakairól? Hát nem túl kellemes móka, még az volt a szerencse, hogy a hátsó szélvédôn nem volt. Az öcskös gípe ment műszaikra, és ugye a kib@szott sötét fóliáról nem volt műbizonylat... Még az "okos" műszakin sem ment volna át vele, ezért leszedtük. A jó módszer a következô lett: 10 centi széles csíkokra megkarcolva szikével és óvatosan lehúzva. Utána az esetleges ragasztómaradékot alkohollal simán le lehet mosni. Egy infó a 26-os tulajoknak. A hátsó féknyereg csereszabatos a 23-aséval... Meg volt szorulva az egyik dugattyú, olyan szinten, hogy a nyerget teljesen szétszedve satuval alig lehetett benyomni a dugattyú, szúval cserélni kellett. A szerelônknél volt elfekvôben egy 23-as hátsó híd, arról leműtöttük és az eredetivel történt összehasonlítás, majd megjáratás után fel is raktuk. Egyenlôre ennyi.