De ez a tény a pótkerékkel egyáltalán ne zavarjon! Tedd szívedre a kezed és valld be, hányszor tennéd fel huzamosabb időre a pótkereket? Szerintem sosem. Legalábbis én még sosem hagytam fent, nem szeretem a szedett-vedett felemásan elhasznált gumikat. A garnitúra egyformán használódjon el!
Azon ritka esetben lehet hasznos a teljes értékű pótkerék, ha párezer km-en belül valami javíthatatlan káresemény történik a gumiddal. Akkor jó, ha van egy ugyanolyan tartalékban. Egyébként ha a másik oldalát nézed, még mindig jobb egy mankókerék, mint egy spray. (Egy spray-vel mit kezdenél egy durrdefekt, vagy egy kiszakadásos padkázás esetén?) :-)
Sajnos nekem már volt szerencsém a lacsi mankókerekéhez. Alig volt 200 km a friss UG7-es téligumjaimban, amikor egy üvegszilánk elintézte. 100 métert tudtam menni vele, miután azt éreztem, hogy húz az autó. A lakástól 150 méterre éjjel vakartam elő a mankókereket, szerencsére gyárilag fel volt fújva, mert sosem volt defektem, így a kocsivásárlás után eszembe sem jutott megnézni. No meg a sötétben gyorsan meg is tanultam, hogy kell a lacsi emelőjét használni.:-))
Valaki alább írta, hogy szeretne objektív a Cee'd esetleges negatívumairól, vagy vélt negatív tulajdonságairól is hallani, mert így tud objektív képet alkotni róla.
Nos én találtam egyet, bár ez nagyon szubjektív, legalább annyira, mint a lépcsőshátú kontra 5 ajtós polémia. Szóval nem szertnék az állandó opponens szerepkörében bújni, de hangsúlyozom csak cikkinformáció alapján az 5. kerék, vagyis a pótkerék, nem normál méretű, csak bakkerék.
Tegnap olvastam egy friss A2 újságban ami egyébként terjedelmes cikkben elemzi az autót és negatívumot nem említ!
Most, hogy visszagondolok az előző évekre, mintha nézegettem volna a rio-t. Meg nem mondom, hogy miért vetettem el amellett, hogy akkor semmilyen autóra nem volt még pénzem. Általában meg szoktam jegyezni azokat a dolgokat, amik feltétlenül érdekelnek majd, ha egyszer lesz rá pénzem. Fogalmam sincs, miért nem néztem vissza.
De a rio mellett még nézegettem xsarát is, annak a lekésését viszont nagyon sajnálom! 3M körül fullos alufelnis utolsó darabokat dobtak az emberek után a C4 előtt.
Természetesen nem személyeskedésnek szántam a leírtakat, csak a véleményenek, de úgy gondolom ez a fórum pont erről szól.
Egyébként sajnálom hogy ismét csak azt látod ammen a leírtakból amit látni akarsz, mert pl. a reklámmal kapcsolatban arra a kérdésre hogy kell e érdemes e reklámozni megjelenés előtt bundáskenyér 291-es hozzászólásában adott frappáns választ:
"Azért,hogy tudják az emberek,hogy lesz ilyen is.(Igaz a mai napig nincs az országban Cee'd tehát még nem lenne késő reklámozni.)
Nagyon jó példa erre a Corsa.Néhány héttel a megjelenése előtt reklámozni kezdték.Azonnal elvitték az összeset amint megérkezett.(Most sincs még a raktárban sem.Egyik ismerősöm most akart venni.)"
Természetesen hozzászólása annyiban sántit, hogy persze van, vannak már az országban szalon-és bemutató autók, hiszen én is egy ilyet láttam.
Egyébként mivel szeretek magam utánajárni a dolgoknak jelen hozzászólásom előtt felhívtam egy budapesti Kia értékesítőt. Arra a kérdésemre, hogy ha most megrendelem mennyi időn belül juthatok a kocsihoz azt válaszolta, hogy folyamatosan érkeznek a gépek az országba és ha most (a napokban) megrendelem 2 legkésőbb 3 héten belül hozzájuthatok.
"majdhogynem anyázták az aamenhez hasonló "szakértők" mert ezeket a disszonanciákat szóvá mertem tenni, kritikát mertem megfogalmazni a számukra bíborban született Kia motors hazai marketing és értékesítési gyakorlata ellen"
nem anyaztam, es szamomra nem szuletett biborban a kia marketing, ellenkezoleg, kimondottan kritizaltam azt. azt allitottam, hogy a kianak kvara mindegy, hogy hol adja el az autot aminek szallitasara korlatozottak a kapacitasai, es azt allitottam, hogy a jelen idopontban amikor (meg) kapacitaskorlatok allnak fenn, ablakon kidobott penz a ceed-et reklamozgatni. amugy pedig koszonom a kedves szavakat.
Szerintem összejött volna neked a diesel Rió is csak valószínüleg "későn" váltottál kocsit. Mi 2005 december 27-én kötöttünk szerződést a diesel Rióra és 2006 január 28-án vettük át, így volt árgarancia és digitklímásan az akkori EX cool felszereltséggel, (ami akkor még nem tartalmazta az ABS+EBD-t) 3 milla és 90 ezer Ft-ért elhozhattuk+ ajándékba kaptunk metállt egy Pioneer CD-s rádiót meg 4 szőnyeget. Aztán 2006 első negyedévében a Kia 2 lépcsőben majd 300 ezerrel növelte a Rió árát és ha jól emlékszem májustól már a "fapadot" is abs+ebd-vel hozza az Unió miatt.
Szóval ezért volt jó a bevezető ár a Rió esetében pl. nekem kispénzű 20-ad rangú uniós állampolgárnak, mert így hozzájuthattam az autóhoz és még így is elmentem a lehetőségeim határáig. Na és ezért majdhogynem anyázták az aamenhez hasonló "szakértők" mert ezeket a disszonanciákat szóvá mertem tenni, kritikát mertem megfogalmazni a számukra bíborban született Kia motors hazai marketing és értékesítési gyakorlata ellen. Bár ahogy az idézett úr fogalmazott a Kiaának kurvávra mindegy hogy nálunk vagy Németországban adja el az autóit!Ehhez a hozzáálláshoz és "lokálpatriótizmushoz" is csak gratulálni tudok!
Egyébként feleségem huga megbízott, hogy segítsek neki mert Pandáját egy Grande Puntóra cserélné amit most ajándék klímával 1 év ingyen cascóval és 3.03%-os THM-el hírdetnek. Megnéztem a kocsi paramétereit a neten és amúgy a Fiatnál az extraként választható manuális klíma felára 190 ezer Ft.
Hogy ez miért kerül a Cee'd esetében 393 ezer Ft-ba - Kristóf Attila újságíró után szabadon - én nem tudom.
Ahogy cápaferi is írta, a "Chevrolet"(Daewoo) motoroknak már nem sok közük van az Opelesekhez. Az én 1.4-es hengerenkénti befecskendezéses 8V Astra-m városban 8 litert eszik, autópályán 6,5-et (perpill 150e km van benne, de világ életében ennyi fogyasztott).
Cee'd: nekem is nagyon megtetszett az autó, de a teljesen új modellekkel azért óvatosan kell bánni. A bevezetés után fél évvel a kitapasztalt típushibák alapján rendszerint felülvizsgálják a gyártást, s jobban odafigyelnek arra, amire kell. Tavaly az SX4 esetében is ez történt, de szerencsére általában más gyártónál is ez a helyzet.
Lassan nekem is el kell gondolkodnom autócserén, bár az idő annyira nem sürget, a 12 éves Astrám annyira megbízható és olyan jól elvagyok vele, hogy nincs okom panaszra (arról nem beszélve, hogy az éves költségeim és az amortizáció is jóval kevesebb). Egy db rozsda nincs rajta, nem egy erőmű, de nem is lomha, jól fogyaszt, eddig 12 év alatt egyszer hagyott úton, még 6 éves korában egy AC pumpa miatt. Még mindig jól néz ki, nem hinném, hogy elmúlt 12, ha nem tudnám:). Egyedüli hátránya, hogy egy db extra sincs benne, leszámítva talán a még mindig tökéletesen szóló 6 hangszórós gyári Blaupunkt rádiót.
Időről időre mindig megmozgatta vmelyik típus a fantáziámat (Astra G Classic II, Astra H, Citroen C4, Xsara Picasso, Suzuki SX4, Corolla) de aztán maradt minden a régiben. Mondjuk annyira nem bánom, mivel csak hitellel tudtam volna beleugrani, adósságot viszont nem szívesen vállal az ember (évről évre pedig vmennyire nő a tartalékolt pénz, ergo később egyre kevesebb hitelt kéne felvennem).
A Cee'd ár/értékben sztem is jót ad, még a bírált 1.4 EX változat is majd 4 misiért. Ebben már szinte minden benne van. Kár, hogy ehhez képest viszont az LX-ből olyan alap dolgok hiányoznak, mint a riasztó, v. az ülésmagasság állítás:(. Komprpmisszumokkal az LX is elfogadható, ennek ára különösen jó, de az igazi tuti vétel az EX, igaz ezesetben pedig anyagi kompromisszumot kéne kötni saját magunkkal...
Gondolkodom használt autóban is, egyszerűen azért, hogy elkerüljem azt a fél millás amorizációt, ami abban a pillanatban keletkezik, ahogy betettem a seggem a kocsiba... Csakhogy ki kéne fogni azt a 10%-ot, amelynél nincs visszatekerve a km óra...
Mondjuk nekem a legmegfelelőbb az Opel lenne, egyrészt a kedvező tapasztalatok, másrészt profi, korrekt autószerelő ismerős miatt (igaz, ezt szintén csak használt autónál tudnám kihasználni, hiszen egy újat a márkaszervízbe visz az ember minimum a garancia idejére, sőt...)
Ettől függetlenül még nem tettem le a Ceed-ről, tesztvezetés sorsolásra is jelentkeztem:), meglátjuk. Tetszik a kasztni, a belső tér, tényleg jókat írnak róla, no és a 150 ezres garancia...hm:). Remélem ezt nem akarják behozni a 15 ezres kötelező szervíz árain...
Annyi gáz van, ahogy elnézem a Kia kereskedéseket, a legtöbbnél kikötésként szerepel, hogy csak max 10 éves autót számítanak be..:( Kössz.
Amikor arra került a sor, hogy kocsit kell választanom, nézegettem dízel irányban is. Sajnos lényegesen drágább árfekvésben voltak, és a szervízelésük is költségesebb.
Osztottam, szoroztam és abból kiindulva, hogy egy évben 8-10 ekm-t megyek arra jutottam, hogy sokára térülne meg nekem. Annyi idős korában még az eladásnál jelentkező plusz ár sem jelentős már.
Azért is írtam egy korábbi hozzászólásomban, hogy egy rio-féle 1,5-ös turbódízel motorral kibékülnék a lacsiban, ha ebbe az árba belefért volna! :-)
Ami a lacsik motorjait illeti: még az opelek sem ettek ennyit, de alapvetően nem sok rokonság van köztük. A lacsikban egy más fejlesztésű motor van. Állítólag a sürítési arány megváltoztatásával sikerült a teljesítmény érdekében ennyire jó étvágyat csinálni nekik. Az 1,4-es (nekem ez van) ugyanannyit eszik, mint az 1,6-os, de ez érthető is, hisz más a karaktere (4400 helyett 4800-on a max. nyomaték 6000 helyett 6500-on a max telj.), de kisebb motor mozgatja ugyanazt a kasztnit.
Ami a fogyit illeti: kb. az első 5000 km-ben rengeteget eszik, 15000 km-ig elégséges, utána beáll egy normális szintre. Hogy miért van ez, nem tudom, ne is kérdezd.
Én most tartok 6300-nál, már érezhetően kisebb a fogyim. Amit írtál, az elég extrém fogyi, nekem (nyáron vettem, az első 3000 km-ert zömében klímával mentem) -és sok klubtársamnak- állandó klímával, városban sem ment 9,5 fölé. Klíma nélkül főleg városi használattal 8-8,5 körül vagyok most, amióta mínuszok vannak 9 liter. Távolságban 6,5-7 litert mértem. Nos ha a tendenciát és sok klubtárs tapasztalatát figyelembe veszem, akik már több 10 ekm-nél tartanak, úgy számolom, hogy ezek az értékek még kb 5-7 decivel fognak csökkenni. Nekem nem furcsák ezek az értékek, hisz egy 1,6-os BX-ből ültem át, amit azért eléggé kergettem. Hengerenkénti fecskendezős volt, az is evett ennyit.:-) A corsa-b 1,2-es központi fecskendezős autóm is megette a 9 litert ilyenkor városban és arra sem foghattam, hogy előttem történt valami vele, ugyanis újonnan vettem azt is.
És még egy adalék: mindenki dícséri a suzukikat a lacsi rovására, hogy az mennyivel kevesebbet eszik: nos ha a swiftbe rakunk 200 kg hendikeppet, akkor az is bekap majd ennyit (lacsi 1200 kg). Suzukisok mondogatják mostanában, hogy már a múltté a 6 literes fogyi.:-)) Ha meg megnézel egy suzuki felszereltségi listát és összehasonlítod a lacsival:hát nagyon hasonszőr árakat kapni! :-)
Nos..saját szemszögömből ezek a tények. Nem érzem ezt olyan vészesnek ezt a dolgot, de van némi alapjuk, az bizti.
No de csak addig kell kibírni, amíg nem lesz pénzem egy mazdára..mondjuk..akkor minden gond megoldódik, csak ne törjön a gép, mert a gatyám rámegy majd a japán alkatrészekre:-))
Félek tőle, hogy mostanában nem fenyeget ez a veszély..:-))
Mindig teletankolom az autót, ha kifogy és elteszem a blokkot, hogy pontos fogyasztást mérhessek. Eddig 28 szor tankoltam tele a gépet a 20 ezer km-re vetített átlagfogyasztás 6,1 l/100 km.
Nekünk a cégnél van Lacsi, amit kényelmes jól felszerelt autónak tartok (ez az 1.6-os klímás verzió), csak egy problémám van vele, ami egyébként más Chevrolet modellekre is elmondás alapján jellemző: a GM-től a volt opelekből átörökölt borzalmas étvágyú motorok.Nem tudom neked mennyit fogyaszt, nekünk a cégnél az autó normája 9,8 liter /100 km, de gyakori hogy városi használatban 11 litert is fogyaszt.Hasonló a helyzet a szintén céges Octavia Tour-okkal motor: 1.6 SRi.Volt olyan munkanapom amikor kb. 130 km-t mentem városban vele, nem széthajtva normál tempóban és a végén legalább is a fedcomp szerint 12,4-es átlagfogyasztás jött ki. "Civilben" kihullana a hajam ha ilyen étvágyú autókat kellene etetni! Ezért döntöttem a diesel Rio mellet, amivel eddig egyszer "sikerült" az eddig megtett 20 ezer km alatt a maximális 7.5-ös átlagfogyasztást csinálnom (autópálya 180 km/h, városban 1,2,3 dúrva kigyorsításokkal).
A péztárcámnak ott volt a határ..pontosan 3M. S mivel nem szándékozom lecserélni jódarabig, viszonylag felszerelt autóban kívánom tölteni ezt a jópár évet. Így lett a lacsi (nincs nagy csomagtere) Elite felszereltséggel, metál, alufelni, vonóhorog, spoiler, stb. Nem tudom, hogy a coltban mi van abban az árban, de még egy érv szólt a lacsi mellett. Minden nap ül még két felnőtt is hátul és nem kell előrébb cibálnom az eléggé "hátratolósan vezetősre beállított" ülésemet. :-))
az off Colt-ot már próbáltad? Az 1.3-as ára a bűvös 3 millió alatt van (bár nem tudom, a te pénztárcádnak hol volt a határ), és ha nem akarsz mindennap 5 felnőttel telepakolt csomagtartóval utazni, ideális lehet (sok hülye ugyanis felhozza, hogy pici a csomagtere, igen, horizontálisan az, de mivel sínben mozgatható a hátsó üléssor (osztva!), vertikálisan jól pakolható - de valamit valamiért). Nagyon jó a felszereltsége, pofás kis autó, tényleg minden benne van, ami nincs, hát arra meg nincs is olyan nagy szükség. (nekem ilyen van, hazabeszélek...)
Igen, én vagyok az aki a Toyota Corollát Cee'd re váltom. Ma egyébként bent jártam a kereskedésben és megnéztem mert tényleg meg jött. Most már még jobban tetszik, ha lehet így mondani. A kereskedés szerint a hét vége felé átvehetném, de nekem egyéb okok miatt csak ajövő hét jó. Addig még kibírom a Toyotával.
Az egyik fő szempont nálam az ötajtós kivitel volt. Volt a kocsiban már fotel is, mellé két oldalt egy-egy bőrönd is elfért volna. (lusta vagyok mindig előásni az utánfutót)Nem tudom, miért veszik nálunk a négy ajtós modelleket, de tény, hogy felénk sláger. Van olyan márka, amelyik a kelet-európai kereslet kedvéért hozzáragaszt egy puttonyt a négyajtósához. (asszem most éppen az astra-h jön ki így)
Mindenesetre személy szerint sosem kedveltem a szűk nyílású 500 literes barlangokat. Hiába nagyok belül, ha a bejáratnál elakad a szállítani kívánt áru. :-))
Ha egyszer lenne annyi pénzem....Mazda 6 MPS...:-)) Négykerekes, full extra, ötajtós...mi kell még?..:-))
Közvetlenül a mostani munkahelyem előtt egy Műszaki üzletben dolgoztam.Nekem speciel az öt és háromajtós autók sokkal praktikusabnak tűntek mint a lépcsőshátúak.Ugyanis az 5 ajtós autókba kisebb hűtő vagy egy nagyobb TV simán belefért.A lépcsősökbe még úgysem fért bele egy 55 cm-es TV,ha kivettük a dobozból.
Ezzel csak azt akartam mondani,hogy szerintem az 5 vagy 3 ajtós praktikusabb mint a lépcsős hátú.(Meg sportosabb is:-))))
- tartalom a "sevi" jel mögött maradt "dévú", ez így igaz, de minden normális ember azt nézi, mit kap a pénzéért nem pedig az emblémát
- miattam lehetett volna rajta trabant jel is, akkor is ezt választottam volna, mert ennyi pénzem volt és ezért a pénzért ez volt a legjobb ajánlat felszereltség, kényelem terén
- sajnos az ország gazdasági helyzete nagyban befolyásolja, hogy milyen autót vesznek az emberek. Amire van pénzük. Nálunk adják el a legtöbb daciát meg thaliát is
Szerintem mindenki, aki koreai márkát vásárol, tisztában van azzal, hogy mit vállal. :-)
Volt német, volt olasz, francia autóm is, majd meglátjuk ez hol helyezkedik el a rangsorban! Remélem eljutok egy japán márkáig is majd!.:-)))))
Kívánok olyan eladási statisztikát a kia-nak is, mint azt honfitársa produkálja itt európában!