Keresés

Részletes keresés

KÖNIGNORBI Creative Commons License 2006.07.27 0 0 230
Vettem :))) Képet tudnál róla küldeni?
Előzmény: mdbz (229)
mdbz Creative Commons License 2006.07.27 0 0 229
"A kaposvári fh. valóban 2 állásos hosszú épület volt.

Két vágányos és nem két állásos volt! Az álláshelyek száma jóval több volt (16?).
Előzmény: KÖNIGNORBI (203)
Gashpy Creative Commons License 2006.07.27 0 0 228
Most csak koordinátákat adnék. Képekre most még sajna nincs időm:

Tab fűtőház helye: 46° 44' 05,40" N / 18° 02' 37,00" E

Siófok fűtőház helye: 46° 54' 35,70" N / 18° 03' 38,40" E

A tabi fűtőházra tesóm még valamelyest emlékszik (A videotonhoz járt tanulni), de abban nem volt biztos, hogy kétállásos lett volna. A helyszinen talált nyomok viszont arra utalnak. (Képek később)

A siófoki mozdonyszin viszont a focipályánál volt. Amit te emlegetsz, az viszont kint van a "csicsali kanyarban", kb 1.5 km-el arrébb. Arra volt a magtár is.

Sajnos fénykép még nincs róla. Csak egy kis részlete látszik azon a korábban már betett képen, amin a Ganz-motorkocsi látható.

Btw ezeket a rajzok, amiket beszúrsz, megvannak nagyobb formátumban is? Örülnénk, ha a kiállítási anyagunk szinvonalát emelhetnénk vele. Ezügyben kérlek dobj egy mélt a bejczi k-ukk-acz freemail pötty hu cimre!

Gashpy
Előzmény: 7578 (215)
V43 1346 Creative Commons License 2006.07.27 0 0 227

Link javítva:

 

 

Klikk!
V43 1346 Creative Commons License 2006.07.27 0 0 226

Akit esetleg érdekel, 1 hétig voltam a 35-ös vonal mellett, pár fotó a honlapomon.

 

>>>KLIKK!<<<
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2006.07.26 0 0 225
Sajna nem :(
Előzmény: 7578 (224)
7578 Creative Commons License 2006.07.26 -1 0 224
Ismered a " Gőzmotorkocsik és Kismozdonyok" című könyvet Villányi György tollából?
Előzmény: KÖNIGNORBI (223)
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2006.07.26 0 0 223
Igen. Ilyesmire gondoltam én is....
Előzmény: 7578 (222)
7578 Creative Commons License 2006.07.26 -1 0 222

"...Vajon 1894-től a 377-esek járhattak a vonalon?..."

 

Ha megnézed a MÁV II.rangú mozdonyainak darabszámát... igencsak esélyes a 377-es sorozat...

 

Egy 1902-es állomásítási kimutatás 1 db II.d és 9 db XII. osztályú (377 sor.) mozdonyt sorol fel Kaposvárhoz...

Előzmény: KÖNIGNORBI (209)
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2006.07.26 0 0 221
Meg a szokásos fh-i épületek és létesítmények
Előzmény: KÖNIGNORBI (220)
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2006.07.26 0 0 220
Igen 2 épület volt
7578 Creative Commons License 2006.07.26 -1 0 219

Tehát Kaposváron két épület állt, az egyik a mozdonyoké, a másik a motoroké???

 

Bocs a h...e kérdésekért, de soha nem jártam Kaposváron...

Előzmény: KÖNIGNORBI (217)
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2006.07.26 0 0 218
"ásatási"
Előzmény: KÖNIGNORBI (217)
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2006.07.26 0 0 217
Mai nap Gashpy barátom készített fotókat, még végig is hallgattam ásatási munkáját a telón keresztül :))) Kaposvári fh-nak nyoma sincs már! Motorszín van még meg, amit kitudja ki használ most? Ezelőtt a hídmérleg javítóké volt.
Előzmény: 7578 (214)
7578 Creative Commons License 2006.07.26 -1 0 216
Kérhetnék itt is egy légifotót?-:)))
Előzmény: KÖNIGNORBI (207)
7578 Creative Commons License 2006.07.26 -1 0 215

"...Pontosítom a siófoki fűtőház helyét:
1140 szelvénynél állt a fűtőház..."

 

Ha egy Google Earth fotón benyilaznád a volt fűtőház helyét, nagyon megköszönném...


Előzmény: Gashpy (206)
7578 Creative Commons License 2006.07.26 -1 0 214

"...2, A kaposvári fh. valóban 2 állásos hosszú épület volt..."

 

Csak nem azt is elbontották???

 

"...Megnézegettem a volt fűtőházi maradványokat Tabon..."

 

Figyusz! Mivel én nem igazán járok azon a régióban, ezért nagyra értékelném, ha esetleg pár digifotóval megsegítenél (a maradványokat illetően)...

Előzmény: KÖNIGNORBI (203)
7578 Creative Commons License 2006.07.26 -1 0 213

Szia Gashpy!

 

Azt mondod hogy '86-ban még állt az épület Siófokon? Esetleg találtatok arról valami fotót vagy rajzot? Ez az üzemi épület az az új motorszín ami a felsővezetékeseknek épült? Ezek szerint a régi helyén épült az új?

 

A tabi motorszínről mit találtatok? Miből gondoljátok hogy ott is volt fűzőház? Esetleg rajz???

 

A kaposvári fth (gondolom tudjátok) egy kicsit régebbi szerzemény, mint 1894....

Előzmény: Gashpy (202)
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2006.07.26 0 0 212
1 perce néztem még nem volt :))) Na megnézem
Előzmény: 7578 (210)
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2006.07.26 0 0 211
Szia! Sajna nincs. Már arról lemaradtam :(
7578 Creative Commons License 2006.07.26 -1 0 210

Szia!

 

Lenne fényképed arról a bizonyos Mocsoládi Pft-s épületről? Most már nagyon kíváncsivá tettél...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Amúgy leveled van...

Előzmény: KÖNIGNORBI (189)
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2006.07.26 0 0 209
377-es sor. Vajon 1894-től a 377-esek járhattak a vonalon? Jó lenne tudni.
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2006.07.26 0 0 208
mocsolád-siófoki vasút megnyítása Gábor! Utólagos engedelmeddel a mocsolád-siófoki vonal megnyításának időpontját a Te általad megszerzett dokomentum alapján megváltoztatom (az eddig ismeretes 1906. okt. 19-ről). A műtanrendőri bejárás 1906. október 22-én történt meg. A vonatforgalom 1906. október 23-án indult meg (Mellékelt okirat). Tehát ezúttal ezt az időpontot tartjuk hivatalosnak!
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2006.07.26 0 0 207
A laktanya előtt találod meg siófoki oldalon :))
Előzmény: Gashpy (205)
Gashpy Creative Commons License 2006.07.25 0 0 206
Pontosítom a siófoki fűtőház helyét:
1140 szelvénynél állt a fűtőház.

Előzmény: Gashpy (202)
Gashpy Creative Commons License 2006.07.25 0 0 205
És az hol van Tabon?
Tavaly nem néztem annyira alaposan körbe. (:-((
Előzmény: KÖNIGNORBI (203)
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2006.07.25 0 0 204
Már a k.vári fh-ban melóztam amikor kb. a '90-es évek elején mindkét salakoló aknát betemették.
Előzmény: KÖNIGNORBI (203)
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2006.07.25 0 0 203
Na szóval! 1, Megnézegettem a volt fűtőházi maradványokat Tabon. A salakoló aknát csak ki kellene ásni. Talpfák is vannak még....
2, A kaposvári fh. valóban 2 állásos hosszú épület volt. Közvetlen a mostani dombóvári (41) vonal mellett volt (még emlékszem rá). Vízdaru és a salakoló aknák (betemetve) még megvannak.
3, A mocsoládi fh-ból is találnánk maradványokat ha kicsit ásogatnánk!!! Ugyanis a korong betonozott oldalfalát sehol sem (!) bontották el. Az már költséges munka lett volna (szerintem). Betemetni egyszerűbb volt.
Előzmény: Gashpy (202)
Gashpy Creative Commons License 2006.07.25 0 0 202
Hali,

Valóban, a "vontatási telep" ott volt, ahol az üzemi épület. A fűtőházi leág, kb a vasbolt udvarának végénél kezdődhetett (nagy fehér folt). (igazából pontos fényképösszehasonlítás kellene, mert ez most memoryból ment...)



86-ban még meg volt a fűtőház és a magtár is (kicsit tovább bp felé, a Sziget u. bcsatlakozásánál (ott most egy felüljáró, ill. egy segédbetáp (?) van)

De Norbi, milyen maradványokról beszélsz? Nem radíroztak le anno mindent?

Kaposvári mozdonyszín:
A MTS-hév megnyitásával kapcsolatosan a Kvári mozdonyszínnek csak a bővítését írták elő két állásnak megfelelően a meglévő tisztítógödrök részbeni felhasználásával, két új gödörrel a mozdonyszín előtt.

A tabi kétvágányú, hatállásos motorszínre, ill. a 10,0 m-es fordítókorongra pedig reméljük hamarosan fény derül. Mindenesetre most így néz ki:


Gashpy
Előzmény: KÖNIGNORBI (201)
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2006.07.22 0 0 201
Sőt maradványai még most is vannak.
Előzmény: Törölt nick (198)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!