ezt egy underground oldalrol szedtem le, a www.Straßenbahn.hardcore.de linkről, sajnos már nem él az oldal, mert folyamatosan zaklatják a felügyeleti szervek a készítőket a tartalom miatt. a képen egy úgynevezett kétoldalirányításos, szakítókísérlet képe látszik melyet az új un. plusz járatok bevezetésénél többször is elvégeztek, mielőtt a bkv rábólintott volna erre az elnevezésre.
A kelemennél biztos nem volt semmi, mivel a z oszlpok minenütt a két vágyány között állnak, így nem lett volna erre hely. De a vadaskertnél a vf mellett kétoldalt vannak az oszlopok.
Igen, a Vadaskertinál is látszanak a fa-talpfák, amint az egyik vágánytól a másik felé szélesednek, mégpedig azthiszem ráadásul gyökös irányban, de erre most így nem vennék mérget. Talán esetleg lehetséges, hogy a Kelemennél is volt valami, de ezt nem tudom semmivel alátámasztani, nem is biztos, lehet, hogy csak azt álmodtam, hogy a 118-ast kivitték a Kelemenhez... :-)
A válaszom még mindig "De: a plusszosításkor, vagyis 6 éve. " Nagyjából ezt is akkor, illetve azzal összefüggésben szedték ki. Én meg biztos vagyok az állításomban, mivel 7 éve költöztünk Hidegkútra, és akkor még egy ideig megvolt, mert emlékszem rá. Csakis a plusszosítással egyidejűleg szedhették ki, akkor hajtottak végre nagyobb fizikai változtatgatásokat a vonalon, mint a hurok átépítése fejvára, vagy a Nyéki és az ötvös összevonása Völggyé, stb...
Igen, hát én is ott lakom a közelben, és soha nem fedeztem fel ott visszafogót. Viszont a hűvösvölgyire emléxem, csakúgy mint a hurokra. Ma megnéztem a nyúl utcai vf maradványait, és láss csodát, tényleg megtaláltam!
6 év az a hüvösvölgyi, nem? A nagyhíd-vadaskerti közöttire gondoltam, aminél lehet látni h valaha visszafogó volt ott a talpfákon, hogy legalább 10 éve nincs itt, az egészen biztos, talán még fotóm is van 10 éves amin nincs rajta. Ismerek ott mellette pár lakót, majd lehet h megkérdezem őket, emlékeznek-e mikor.
De: a plusszosításkor, vagyis 6 éve. A Nyúl utcait hasonlóa, bár nem tudom, hogy pontban ugyanakkor-e. A hűvösvölgyi kicsit tovább volt benn, megt azt ugye használták még az építkezés előtt. De nemsokkal utána azt is eltávolították.
Síncsiszolásról nem tudok, az általába igénybe vesz egy-két napot, és (még ha csak részüzemidőben is, mint pl. este), de csonkamenetekkl szokott járni (szakasztól függően MT-BGy, vagy BGy-HV). Ezért lehetett volna jó, ha bennhagyják a váltót, mert ilyen esetekben az adott részüzemidőben a szakaszon levő szerelvényekkel pl egy Vadaskerti-Hüvi és Gyöngye-Moszkva, vagy Vadaskerti-Moszkva szakaszon is lehetne járni, attól függően, hogy melyik szakaszt érinti a téma. És ebből a szempontból az is elítélem, hogy a Völgy utcát így elcs*szték (már bocsánat a kifejezésért), mert így ahányszor pótlás van, a busz csak az [56] busz vonalán jár, ami nem teljesen összeegyeztethető a villamoséval, arról már nem is beszélve, hogy a villamos legnagyobb előnyét, a dugó kikerülését elveszíti. Jelenleg a Versec sorba (furcsa módon) Kelemen felől csak célforgalommal lehet behajtani, míg a Zuhatag felől csak motorosoknak és gépjárműveknek tilos a behajtás, de minden esetben (ez érdekes...). A Versec sor (ill. Alsóvölgy utca) a Zuhatag sortól kifelé egyirányú a Vadaskerti útig, tehát pótlóbusz számára ez a szakasz is használhatatlan. Mint tudjuk, egy szerencsétlen garázsépítés miatt a Nyéki út és az Ötvös utca közti szakaszra egy "barrikádot" emeltek, így átmenni azon sem lehet. A Heinrich utcától kifelé pedig megint egyirányú, így a közforgalom számára úgymond "normálisan" használható rész a Vadaskerti-Nyéki, és az Ötvös-Heinrich szakasz. Ami nem is baj a kocsikat nézve, de ha mondjuk kiszednék a tiltásokat, meg a barrikádot, és "KIVÉVE BKV" felirattal ellátott egyirányú, vagy akár mindkét irányból behajtani tilos táblákat helyeznének el, könnyebb lenne pótolni a villamost, és ekkor lenne értelme a visszafogók által lehetővé tett csonkameneteknek is.
De ez sajnos valószínűleg sokáig csak illúzió marad... :-(
És még valami, nektek nem tűnt úgy mintha sín csiszolás lett volna az elmúlt 2-3 hétben vmikor éjszaka? Mert egyik este, úgy éjfél fele hallottam vmit a sínek felől, elég hosszan, és a hang forrása haladt is. És utána pár napig a Vadaskerti - Nagyhíd szakaszon meggyőződésem hogy más volt a villamosok haladásának hangja.
Vadaskerti utcait nem tudod mikor szedhették ki? Lassan 16 éve lakom ott és nem emlékszem semmilyen váltóra, de érdekelne hogy ez csak azért mert akkor még nem is érdekelt, vagy olyan régen volt...