(4x10eFt)/5év=8 eFt/év >> ~700 Ft/hó a különbség az ára miatt.
Ami nincs 1 liter benzin/dízel... havonta >> 15-20 km
Nem a biztonságot adó gumin sporolnék ennyit az tuti !!!
--------------
A nyári használat miatt a 195/50 R15 méretet választanám. hogy Ne legyen nyúlósabb a kanyarban az úttartás, mint az a mostani gumival már megszokott.
- Névlegesen 195x0,50=97,5 mm magas a gumi oldalfala 175x0,65=113,75 mm magas a gumi oldalfala
Száraz úton. A szélesebb 195-ös tapadása-stabilitása jobb, mint a keskenyebb 175-ösé.
Az alacsonyabb oldalfallal jobb az úttartás, a kormányzás/fékezés, de kicsit rázósabb. A magasabb oldalfal kevésbé rázós, de rosszabb az úttartás, a kormányzás/fékezés.
Nem száraz úton. Friss hóban jobb lenne egy kicsivel a 175-os magas-keskeny gumi, de friss hóban nem igazán használod. Nagy sebességnél a nyomvályús, vastagon vízes úton is jobb lenne egy kicsivel a 175 magas-keskeny gumi, de nem kell ilyen helyen száguldozni.
- Mivel javarészt nem télies időben és városban lesz használva. Eredőben inkább a szélesebb-alacsonyabb 195-öst választanám magamnak. Pláne, ha már ahhoz is szoktam hozzá az úton...
Eléggé kopott is ... A téli üzemhez szükséges kis kapaszkodó 3D lamellák már eléggé elfogytak a mintában. Azoknak 4 mm fölött illik lenniük a téli gumin.
Ehhez a négyévszakos Liglong gumikhoz mit szóltok? Városi autóra, síelni nem járunk. Van ennek értelme? Most jó 2023as nyári Laufenn gumik vannak a kocsin. A mostani gumik amúgy 195/50 R15.
Mintája rendben van, nem repedezett. Viszont 6 éves, kérdés, hogy a Yokohama milyen keveréket használ.. Az öreg téligumik hajlamosak ennyi idősen megkeményedni. (mint apám 5 éves Vredestein-je, hibátlan futófelülettel)
Kérdés még , hogy mire használnád.. Csak a sarki fűszereshez, vagy autópályatempó?
Ha ott állnék mellette, és megtapogathatnám, lehet adnék neki egy esélyt, de nyomott áron. Aztán lehet, hogy egy szezon után kőkemény lesz.
Van még benne a kopás alapján szemre úgy 15000 km szerintem. Akkora lesz ~5 éves ami miatt egyébként is cserére éretté teszi már a téli tapadás (havas/deres/jeges) leromlása az öregedés=felkeményedés miatt.
---- Amikor már a közepes emelkedőn se, szívesen indul el felfelé elsőre a deres-zúzmarás-porhavas reggelen. Hanem kicsit kiprögve indul el felfelé... Az már a biztos jele az elégtelenné vált téli tapadásnak >> jöhet az új gumi. ---- Eddig teljesen OKÉ-s nekem ez a 4. évszakos. Tapad, nem nyúlik el a kanyarban, nem hangos, nem kopik gyorsan. Nagy hó még nem volt errefelé mióta fent van. Az idei télen esélyes, hogy lesz hó is és kiderül mit tud immár 3,5 évesen egy igazi télben.
Ami biztos, hogy mivel nem járok a havas magas hegyekbe és meredek utcákon sem télen. Nekem nem hiányzik a 2 garnitúra gumi, megfelel ez a jobb fajta 4 évszakos is.
A cirka 5 év >> 4 tél használat és a ~60000 km élettartam okésnak tűnik, ha összejön neki.
Megj: tavasztól-őszig még okés az is ami télies deres-zúzmarás-porhavas időben már nem az igazi. Ezért előnyösebb lehet tavasszal-nyáron venni 4 évszakost >> 5 évre és 4 télre
Sajnos minden másban a középmezőny alján kullog.. Ennek ellenére az évi 4000 km-ért az 1.1-es 206-osomra is ilyet vettem.
Az elektromosomra, ha lekopik a két garnitúra, valószínű 4 évszakosat veszek, de biztos, hogy a felső kategória környékén. És így is jobban jövök ki, mint téli-nyárit venni..
Mindkettőnek egyforma a súlyindexe is? És mindkettő XL-es?
Mert akkor passz.
Amúgy nekem ebből a SUV-változat volt az előző kocsimon, és meg voltam vele elégedve.
Télen megfelelően tapadt, nyári forróságban lehetett érezni, hogy azt nem annyira komálja. Kopása visszafogott volt, kb. 50e km után még jó állapotban volt a garnitúra.