a bográcsolással kapcsolatban arra gondoltam, lehet hogy a grillezés jobban jönne. Ha kiviszünk egy kompakt Flekkendekker készletet, akkor nem kell helyben fát vágni, bográcsot cipelni, csomagtartót összekormozni, stb. Ja, és a cuccot is egyszerűen elő lehet készíteni otthon (hús bepácolva, krumpli befóliázva, saláta előre legyártva, stb.) A bogrács macerásabb, inkább ejtsük...
Viszont 6-án én épp a Balcsin leszek, sorry... Egyéb időpont javallat?
Tegnap este kipróbéltam egy 124-est 2.0 benzines konfigurációval. Kellemeset csalódtam benne...
Szeretnék segítséget kérni 123-as Merci vásárlásához. Főleg abból a szempontból hogy melyik motrot célszerű választani a dieselek közül? Olyan autót szeretnék vásárolni amiben van klíma is, mert néha szerintem nagy hasznát lehet venni. Mit kell egy ilyen autón átnézni, megnézni stb. Ha valakinek van rá ideje írjon le egy-két tanácsot. Vagy ha tudtok konkrét autót szívesen venném azt is ha tudna valaki segíteni.
Láttam tegnap előtt Pesten a Mexikói úton azt a W126-ost, ami a Pólusnál készült képeken látható. (A szürke 300SD-t). Minden elismerésem akié, mert valami csodaszép az autó! Gratulálok hozzá.
Lehet meg szavazni?
Az utobbi idoben nem voltam netkozelben, most is a vilag vegen vagyok kikuldetesben....
Na szerintem, hogy melyik gep a legszebb az egy ertelmu...
Üdv.
Nekem Spal-t raktak be és teljesen jó. Az alap kütyü 18.000 HUF + 4000 volt az ablakemelő modul. Nagyon sok mindent tud, nem is használom ki teljesen. (pánik, automata élesedés, motorleállítás, autókeresés, stb. modulárisan bővíthető asszem)
Kétlem...szerintem többnek kell lennie.
Tényleg már nem emlékszem, de az tuti, hogy nekem most pl csak az üzemanyagszint felett nem ég, a többi ok.
Biztos azért, hogy ne lássam, milyen gyorsan apad a tank...:)))
Lex
Ablakemelő témában rohadtul otthon vagyok...:))
Melyik rossz? A vezető oldali? Ha elektromos dolog akkor egyszerűbb, ha mechanikusan szar akkor bonyolultabb, de akkor tudom hogy mit hogyan. :)
Ha azt mondod, hogy összetolunk pár 26-ost egy udvarra és mustrálgatjuk, simogatjuk őket...nekem bármilyen időpontot mondhatsz szinte tuti ráérek...:))))
Ugyhogy OK, meg is beszéltük!!!
jövő 7en esedékes a riasztó projekt. Vannak ajánlot márkák ill. beszerelőhelyek? Egyébként főleg utóbbi érdekelne, (Bp-en) mert a zárakat is dugóztatni akarom, meg az egyik ablakemelőm rakoncátlankodik, meg kell azt is nézetni vkivel. Jó lenne egy helyen elintézni...
candle, Gery
A 7végi szerelősdi jó lenne. Esetleg szombat késő du.? (5-6 körül)
Gery, izzítsd a Cd-ket, most már tényleg meg szeretném nézni... :-)))
sőt lehet az is, hogy csak a világítás-erősséget állító pöcök kontakthibás, mert az pld. a W123-on szinte mindegyik kocsin eloxidálódik, s aztán problematikus lesz addig, mig szét nem szedik, s le nem pucolják. Én már a W114-esembe is megvettem annak idején a mini izzókat, s mikor szétszedtem, a pucolás megjavította a kontaktust.
Ha semmi sem viágít, akkor az nem feltétlenül az izzók hibája, lehet hogy a biztosíték ment ki.
Amúgy nem veszélyes munka, egy amatőr is megpróbálkozhat vele, ha odafigyel.
Hogy milyen és hány darab azt fejből nem vágom, de akár szívesen segítek kicserélni a dolgokat...pl egy hétvégi szerelgetés keretében.
Meg nekem ha jól emlékszem van pár tartalék izzó/foglalat a műszerfalhoz.
Küldj mailt ha gondolod...
Sokkal erősebb nem lesz...ez a régi MB-k sajátja. :( Ha nagyon bikásat teszel bele akkor meg könnyen megolvad.:(
Persze láttam már kék műszerfalvilágítást is egy gyerek 26-osában, ami amellett, hogy kurva ronda volt, ugyanúgy nem látszott. :)
Váltó ügyben:
Annál drágább dolog, hogy tanácsot adjak...:)
DE
Igen, tényleg igaz az hogy, ha jól műdödik és nincs vezetett szk. amiből kiderül minden, akkor nem érdemes oilt cserélni.
Ha szép színű az olaj és jól vált akkor én - túl egy pár automatán - hagynám.
De a legegyszerűbb, ha összefutunk és megdumáljuk + eljutottam addig, hogy vettem cd-ket, nincs más hátra csak az írás...azt is odaadnám végre.
Tudom kicsit sokáig tart...:)
Ja: váltóolajcseréhez nem kell szétszedni a váltót.
köszi a tippeket! Már csak az a kérdésem, hogy millen izzó és hány db kell, mert nekem speciel egy sem ég pillanatnyilag, ami a kedvenc esti krúzolás alkalmával azért naggyon zavaró... :-)))
Ja igen, és ha lehet, szeretném, hogy erősebben világítson, mint eddig, mert az elég hervatag vala... :-(
Még kérdés, ezúttal a váltóval kapcsolatban. Szeretnék olajat és szűrőt cserélni az aut. váltóban, de ehhez meg kell bontani a váltót ugye. Namármost itten egyes szakik aszongyák, hogy ha per pillanat jól műxik, akkor nem érdemes megbolygatni a dolgot a köv. generálig. Ráadásul az olajat sem lehet leereszteni a váltóból, ha nincs szétszedve. Képlet: váltó jól műxik, ahogy meg tudom ítélni, pontosan vált, jól be van állítva, dilemma: szétszedni vagy sem?!
A nagymamám is szép volt annak idején.
De az autók azért nem ráncosodnak, legfeljebb régebbi izlésvilágot tükröznek.
Lehet, hogy valakinek az esetleg jobban tetszett
mint a mai formavilág.
Ettől a "minden idők legszebbjét" értelmetlen lenne évente választani.
Mona Lisa -ra sem hajaz évente mondjuk Pamela Anderson, vagy hasonlók:-)))
Kihízod a műszerfalat...ezt a legegyszerűbben és legbiztonságosabban úgy tudod, hogy a hangszóróborítást kiveszed, majd a hangszórót is. Alatta ki tudod nyomni a műszerfalat. Az izzókkal vigyázz mert a foglalatok könnyen eltörhetnek. Gondolom a világítást akarod erősebbre, de vigyázz mert könnyen megolvad a burkolat.
Amikor széthúzod a csatikat jegyezd meg melyik hol volt az alsó sorvilágításnál, lehet hogy már nincs rajta a számozás...
A Citroenek közül Pl. a DS-t választották legszebbnek, pedig abból is létezik sokféle.
A kombik általában nem a szépségükkel adják el magukat, de ez nem is baj, nem ez a dolguk.
A szépség általában szubjektív, ezekre a személyes véleményekre vagyok kíváncsi.
Szerintem nem kellene kategóriát felállítani.
A szépségversenyeken sem választanak külön fekete, szőke, vörös stb. szépségkirálynőt, kinek ez, kinek az tetszik.
Egyébként örülök, hogy "végre felkavartuk az állóvizet", várom továbbra is a szavazatokat:
1 tipusra és kategóriák nélkül.:-)))
Ez a minden idők lexebbje azért gáz, mert én pl. nem tudok egymással összehasonlítani egy kupét és egy limót. De még egy limót a kombival sem...
Szak minimum úgy lenne korrekt a felvetés, hogy külön kérdés a limó, kupé, kabrió, kombi, stb. Meg kor szerint is differenciálni kéne, mert én nem tudnék választani pl. egy W129 és egy 50-es évekbeli 300SL (W108) között.
Jah, bográcspartival kapcsolatban a szombat (29-e) nekem spec. nem jó, mert esküvőn leledzünk. Sajnos... :-(
Lassan leköröznek bennünket a Trabisok !
Hétvégén volt nálunk a Trabi találkozó, rengetegen voltak...
Nekünk is kellene má egy hasonló, nem?:-))
Aranyosak voltak a gépsárkányok:-))
Vagy talán Ti voltatok titkos operatíve? :-)))
sztori: péntek este krúzolás után összefutottunk candle-lel az egyik benzinkútnál. Parkolás egymás mellett, 2 126-os gépsárkány. Egyszer csak befordul a kúthoz egy harmadik (gyönyörű sötétkék metál) 126, a fazon meg csak néz ki az agyából a mi kocsijainkra.
Egy benzinkút, 3 nagy vas, jó arány, mi? Mint egy békebeli kormányőr buliban... :-)))
"Ha jól tudom a tetőcsomi a diszléc mellé támaszokik fel (...) valamikor én is be akarok szerezni. 8-10 Ft között láttam az Auchanban, de az csak két léc volt és 123-ashoz irták hogy jó."
8-10 Ft-között én is vennék w123-mas tetőcsomagtartókat. :)))
Tpictársak!
Ha érdekel valakit nagyon jó állapotban levő Mercedes 107SLC, extrákkal 280-as kiegészítőkkel.
A tulaj engedelmével telefonszáma: 06 20 944-7866
Hi mindenkinek, nem tudok nyugodt szivvel nyaralni, mig nem pontositottam kijelentesemet (:
A W116-os most lesz 32eves, egy eve lett teljesen felujitva, ez azt jelenti, hogy totalis atfestes, kikaroszeriazas, motorfelujitas. Feher szinu sotet belsovel (karpitosnak hala vadiuj a belso ((((: ). A motorjarol csak annyit, hogz 2ezer cm3/os viszont 72-LE-s, ez azert fontos, mert rokkantsagi igazolvannyra csak 2ezer cm3-alatt veheto igenybe a tamogatas. A kocsi tenyleg jol jar, difi a motorkarakterisztikahoz lett igazitva, s ennek koszonhetoen keveset fogyaszt es meg esetenkent "egereszni" is lehet vele a varosban (((:
Erdeklodni ezutan a kocsiert a kovetkezo telefonszamon lehet: 06-30 299-4265, s hivetkozatok Bor Gabor-ra....
Én még elég új csávó vagyok itt. Nagyon tetszik az egész fórum. Gratulálok a klub megalakulásához, ha lehet én is szívesen belépnék, igaz még csak most szeretnék egy jó 123-as verdát vásárolni.
EKR-nek köszönöm a választ, és megtaláltam a számodat.
Láttam a Pólusnál készült képeket, gratula annak aki csinálta.
Ha tud valaki segíteni egy jó 123-as jármű vásárlásában szívesen fogadom a tippeket. Egy a lényeg, legyen benne KLÍMA!
Jaj elfelejtettem szólni, hogy a kék w126-os, a 4hengeres még mindig eladó! 1,6 milla környékén, a minőségéről engem ne kérdezzetek, mert én úgyis azt mondom, hogy egyben van a kocsi - ha meg nem hiszitek kérdezzétek meg candl-ékat, mert ők látták... ja és a 2000cm3- és 72LE-ellenére elég rugalmas és gyors a kocsi, mert a difi cserének köszönhetően úgy mozog, mint egy 123-as 240D.
Meg szintén eladó a gyulán szintén látott fehér w116-os, szintén 2000cm3 72LE, fogyasztása 6 liter környékén ingadozik. Mindkét motor a lejjebb már említett műhelyben készült és elég szépen ketyeg (((:
Sajnos - vagy nem sajnios (((: - hazaköltöztem nyaralni. így eléggé lelassul a frissítés, mert a net egy kicsit necces othon, de majd megoldom, mint napfény a szuzuki fényezését (((-: Ha van vmi hír, kérdés, óhaj sóhaj, akkor telefonáljatok. Gery és candl tudja a telefonszámomat!
És még mindig keresek w116-klímahűtőt, meg fordulatszámmérőt!!!
candl: most épp azért áll a w116-os felújítás, mert azon "dilemmázunk", hogy szintszabályzós legyen a kocsi, v nem... - a dilemma abból áll, hogy az egyik "légrógú" ereszt és keríteni kéne egy újat, nameg a komplett hátsó futóművet ki kéne szedni (((:
Majd lesz vmi. Mindenkinek jó nyaraláést és melót!
LEX: elment a levél a könyvvel kapcsolatban, majd még jelentkezem.
noszóval: alakulunk, papír ügyvédnél, domain regisztráció alatt, infók gyűlnek lassan:-)
ha részletesebben érdekel, kérlek olvass vissza, sokmindent leírtunk:-)
ha mégsem elég amiket ide írkáltunk, akkor küldj nekem egy mailt, a személyes adataiddal (ld. az korábbi bírásokban) és válaszolok. csak mostmelóezerrelésatökömtelevan
Sziasztok,
itt teljesen új vagyok, de már tavaly ápr. óta MB123c (évj.: 1980) tulaj.
Olvastam a klubról, mi van vele?
alakul vagy már kész, szerveződik???
érdekel...
Mariano üdv a topicban! A "kéthetes" Merci típusa, állaga, stb?
Kérdés. EKR W126-os honlapján olvasom: "hátsó középso ülés kétpontos biztonsági övvel". Az enyémben nincsen. Lehet azért mert a hátsó ülés elektromosan állítható?
Apropó honlap. EKR nyaralsz? Lelassult a frissítés. Nem számonkérem, csak érdeklődöm.
Divan
Ha jól tudom a tetőcsomi a diszléc mellé támaszokik fel és az ajtó nyillásában is rögzül. Nekem nincs, de valamikor én is be akarok szerezni. 8-10 Ft között láttam az Auchanban, de az csak két léc volt és 123-ashoz irták hogy jó.
Mindenkinek KÉRDÉS!!!
Kiváncsi lennék, hogy a 123-ashoz gyártott tetőcsomagtartó jó e a 190-eshez vagy a 124-eshez?
Tudja e valaki?
túlestünk az első komolyabb átvizsgáláson. Plusz még a múltkor megvolt olaj cs., szűrő cs. motorban és váltóban, légszűrő cs. , üzemanyagszűrő cs., gyertya update, hozzávaló kábelek csere, ilyesmik. Minden egyéb negatív, futómű és fékek teljesen OK, kasztni szintén. Ja! és a fényszórómosó törlőlapátját is ki kell cserélni... :-)))
Tegnap tankoltam, és utána alig bírtam beindítani a kocsit, aztán meg többször lefulladt az autó alacsony fordulaton. Ezután menni kellett vele vagy 20 km-t, hogy alapjáraton egyáltalán ne álljon meg. A végére nagyjából beállt, de még mikor leállítottam, akkor is "dadogott" kicsit a motor, és néha sikkeseket pukkant a kipuff... :-(
Tipp, mitől lehet? Esetleg benzin? (MOL kút volt, ahol egyébként csak szükséghelyzetben tankolok...)
Régóta nem jeletkeztem már; itt vagyok, de csak olvasgatom a topikot. Most viszont lenne kérdésem, hátha van ötletetek: Keresek tetőcsomit és nemtom milyet vegyek. Nem tudjátok véletlenül, milyen megoldás létezik 124-hez? (tető-díszléc csere, meg ilyeneket már hallottam, de senki nem mondta biztosra) Még nem volt időm bemenni a Kárpát utcába, de nem is nagyon akarom elkeseríteni magam már az elején... :) Szóval ennyi.
Candle: biztosan közelebbről is meg akarta nézni a kocsidat:-)
De lehet, hogy csak nyugatabbról küldték ide diplomatáskodni, és ott ez természetes dolog...
Elég punyi a topik...
Senkinek sincs mesélni valója? :-))
a készülő 116-os egyszerűen szenzációs lesz, ha készen lesz:-))
Gyuszi által (hogy hívjanak egy szerelőt Gyulán, ha nem Gyuszinak:))) összerakott motoroknak valami fantasztikus hangja volt, ráadásul a blokk lefestve, mintha most jött volna ki Stuttgartból:-)))
egy élmény volt látni azokat az autókat, de komolyan
külön köxke érte EKR-nek,aki összegyűjtötte az emberkéket:-)))
Ezek szerint Candle-ék szerencsésen hazaértek.
Tarthatnátok egy kis élménybeszámolót a körútról, szerintem mindenkit érdekelne:-))
( 116-os és egyebek)
Meg tudod mondani, hogy lehet kivenni a fordulatszámhatárolást a 126-osokból? Emlékeim szerint az AC vezérlônél kell valamit összekötni, és akkor már az egekbe pörgethetô a motor. Gondolom így értétek el ti is, hogy az 560-as 280-at menjen...
thx.
ez van most. valahol volt ezekről egy topic is anno.
560SEC 4Eva!
Szabad a trafipax-zavarás
Egy kormányrendelet értelmében legális a radarzavaró autóban tartása
Index
2002. június 12., szerda 20:23
Legálisan tartható autóban radarzavaró, radarjelző eszköz egy május 15-i kormányrendelet nyomán. A mániákus gyorshajtók kultikus tárgyának tartása eddig a közbiztonságra különösen veszélyes eszközökre vonatkozó rendelet szerint szabálysértésnek minősült. A rendőrség egyelőre nem tudja, milyen módon léphet fel a trafipax-kijátszók ellen.
A közbiztonságra különösen veszélyes eszközökre - ilyen többek között a rugóskés, a dobócsillag, a bilincs és a gumibot is - vonatkozó szabályozás tiltotta a felsorolt tárgyak "nyilvános helyen vagy közforgalmú közlekedési eszközön történő birtoklását". A május 15-ig érvényes szabályozás szerint nem csak az számított szabálysértésnek, ha az autóban radarzavarót, de az is, ha egy lézeres kulcstartót, vagy nyolc centiméteres vágóélnél nagyobb pengéjű kést találtak.
Radarzavarót az autóba
A 124/2002 kormányrendelet enyhítve a szabályozáson legálissá tette a "különösen veszélyes eszközök gépjármű belső terében történő birtoklását". Ezután ügyes parkolással minimális törvénysértéssel szállítható haza a boltban frissen megvásárolt japán késkészlet. És legálisan tartható a radarzavaró, radarjelző is.
Mit tehet a rendőrség
Szembesültünk a problémával, át kell gondolnunk, mit tehet a rendőrség ebben a helyzetben - nyilatkozta az Indexnek Pausz Ferenc alezredes az ORFK közlekedési osztályáról. Mint mondta, a módosítás alapvetően megváltoztatta a szabálysértés elbírálását. Pausz arra nem tudott felelni, hogy május 15-e óta előfordult-e már, hogy közúti ellenőrzés során radarzavarót vagy radarjelzőt találtak a rendőrök, mert erről nem vezetnek nyilvántartást.
Megbízhatatlan eszközök
Pausz tapasztalatai szerint az utóbbi időben nem nagyon használnak radarzavaró, radarjelző eszközöket az autósok. Ennek oka lehet a radarzavarók magyarországi megjelenésével egy időben meghozott 1993-as kormányrendeletnek is, lehet azonban, hogy az eszközök megbízhatatlansága miatt szorult vissza használatuk - mondta el Pausz.
A rendőrség is tesztel
Egy-két eszközt előzetesen mi is kipróbáltunk, nem voltak túl hatékonyak - mondta az alezredes. A szabályozást enyhítő kormányrendelet megjelenése után Pausz szerint át kell tekinteni a helyzetet, hogy a jövőbeni jogszerű fellépésről döntsenek.
A radarzavarót használókkal szembeni fellépés a rendőrség ügye - mondták el a Fővárosi Bíróságon. Nem tudhatjuk mi az eljárás ebben az esetben, hiszen a bíróság csak akkor foglalkozik ilyen ügyekkel, ha valaki megtámadja a rendőrség döntését - mondta el az Index megkeresésére Sándor Zsuzsa, a Fővárosi Bíróság szóvivője. Addig is, az Index Jogi munkacsoportja szerint szabad a radarzavarás.
Arra szeretném megkérni a T társaságot, hogy, ha vki vmilyen "merci alkatrész beszerző hely" környékén jár, s nem okoz túl nagy fárdtságot, akkor kérdezzen rá a kedvemért a következő tételekre:
W126: külső hőmérséglet kijelző jeladója (az első lökhárító mögött van, kb egy fél cm átmérőjű 4 cm hosszú "tubus", amiből egy vezeték jön ki; fordulatszámmérő jeladó a diesel típusokhoz...
Asszem most csak ennyit tudok.
De ha vkinek hasonló gondjai lennének, akkor szóljon, mert a környékemen is vannak bontók, csak sajnálatos mnódon ezek a tételek nem elérhetők /mondjuk nem is olyan hétköznapi cuccok (((-: /
Na azért maradjunk abban, hogy pénteken mondom a tutit; mert azért ha nem sikerülk összeszervezni a kocsikat, akor nincs értelme, ezért kell feltétlenül keresni egymásat! Én holnap vmikor szeged érintésével elindulok haza Gyulára, és ott már nem biztos hogy net közelbe tudok jutni, de ez mejd kiderükl, és elkezdem szervezni a kocsikat.
KBE, bocsi, egy hónapja adtam el ismerősöm 560SEC-jét; 101ezer km volt benne '86-os évjárat és csak 2 db extra hiányzott belőle (((: volt benne ASR ABS ADS, fedélzeti számítógép, bivajbőr, elektromos hátsó szélvédőroló... 2,9értr kelt el, minden eredeti merci volt benne, a motrorháztető belső borítására csupán 28ezer volt az eredeti szigetelés; jah és metálfekete volt ((((:
"Gyerekek" hirtelen eszembejutott, hogy tegnap este hajnali 4-kor feküdtem és ma meg 10-kor keletem... s jelen homokóraállssal még nem mondhatom el magamról, hogy ettem volna vmit az utóbbi 24 órában... Úgyhogy én most elmentem kajálni, nomeg a keletibe...
Gery: ha vagy, és ma este vmikor ráérsz s van normális számítógép, akkor megmutathatom a cd-t (((;
az "otthon vagy egy használati..." megjegyzés arra utal, hogy létezik, és a kívánt információkat ki tudom fénymásolni belőle; de tudok címet (daimlerchraysler) ahonnan pár euróért postán küldenek egy "újat" a kívánt típushoz...
Nekem8! Én otthon leszek és a környék legkirályabb mercedes-műhelyében fogok szöszmötölni (((:
Jaj; 30-41-660-41 a telefonszámom, majd péntek délkörül hívjatok fel!
DEV-380SEL: amit kűldtél nem okozott gondot lefordítás szempontjából, csak csupán nem az állófűtésről szól; de mivel neked még 85 előtti van, ezért otthon van egy 126-os használati utasítás könyvem, ahol mindez benne van, de addig is lefordítok neked egyet; ami a W123-asban volt benne, mert ilyen típus is került beépítésre a 26-osba ((((: Este, v holnap vhol fent lesz a page-n /ha jut rá időm (((: /
Na mi van itt kialakulóban? (((: Digit fényképezőgépet lehet tudok szerezni; egyik haverom ideigérte kölcsön az övét (asszem az országban 4 db-ha van belőle meg vagy 300ezer volt németben) szerintem az elég lenne (((: De nem akarok erőszakoskodni...
Ma meg lesz csijnálva a pagen-n a figyelemreméltó rovat! Gondolom senkit sem érdekel, hogy már a 60-as évek elejétől a merci fejleszti a légzsákot; meg annak a patentej; apropó patent, fent lesz a 126-os orrstuktórája; a biztonsági kormány egyebek; pár törésteszt... De gondolom senkit sem érdekel ((((:
ha minden jol egy, akkor a hetvegen (pentek este, vagy szombat) nekem kinez pestrol egy gyulai ut.
digit kamera van, tudas nincs. Ha gery vallalkozik fotozasra, akkor szivesen leviszem, ha egy ebednyi idot kibir nelkulem, vagy akarki mas, akkor leszervezhetjuk.
Mondjuk azert lenne ertelme szvsz mercikkel menni (nekem nincs, illetve 190D 2.5 :-)apunak), hogy egyszerrel lehessenek a képeken a verdák. eleg jol neznenek ki a kepeken ezek a rettenetek.
akkor azt mondod , hogy a zaj miatt nem johetnek be??? hát összef----om magam.
merthogy kint az itthoni árnak kb a fele egy ilyen verda, tehát 2000 (500k)eurotol, 10000 ig, persze a 10000 es kategória (ami 2.5 mill Ft) az elso tulaj garazs, 91 es, 23000 km. HÉTVÉGI AUTÓ.
na most itthon 1.8 egy szétesett, lehasznált fosláda, amiben 50000 km-enként cseréltek olajat, csak a bele rendberakása lennek 3v4 k Ft, + a többi.
Végre kisütött a nap!
Elö lehet venni a verdákat:-))
Sajnos a doki szerint én csak jövő héten szerdától leszek vezetőképes, de azért a hétvégén már lehet, hogy kipróbálom a kicsikét!
Nekem olyan könyvem van, hogy "Die S-Klasse von Mercedes Benz" egy fekete könyv, az elején egy 600-as Pullmann és egy W140 600SEL látszik elölről, a hátulján meg hátulról. Valamelyik doboz mélyén van, mert most költöztem. Német alapossággal megírt könyv. Elején a gyár története, majd a modellek 1945-től, aztán külön az S-Klasse megjelenése, történettel, meg aktualitásokkal, mint akkori piaci tényezők, raliversenyek (van egy W108-as raliautó benne), és persze szines ívek is vannak benne csodaszép képekkel, a végén meg táblázat az adatokkal, nagyon pontos minden. Van vagy 20 oldal, és jó nagy formátumú. Persze lehet, hogy valamie rosszul emlékszem.
Én gratulálok a Te gyüjteményedhez, ha 60 db-os, ne Te gratulálj nekem :))
Egy W111-es fekete limóm van 1:18-ban, valamint egy W107 Hardtop Roadster 1:18-ban, és van egy W107 kupé 1:43-ban, ezt el is cserélem bármilyen makettre.
Amit nagyon szeretnék: W116, W123, W115, W126, W108 USA persze mind 1:18-ban, de lehet, hogy 1:1-ben könnyebb megszerezni, mert itthon _SEMMT_ nem lehet kapni, az én makettjeim is kintről vannak.
Majd elfelejtettem mondani, hogy a hétvégén újabb optikai változásokon esett át a kisautóm. A fényszóróban lévô műanyagkeret fekete színt kapott, az eddigi ezüst helyett, így sokkal sötétebbnek látszik, és jobban megy a fekete hűtômaszkomhoz. Meg ráadásként megkaptam az öcsköstôl kölcsönbe a fehér indexeit, mivel festôhöz megy a gépe. Hát most olyan jól néz ki a gép, hogy elkerülhetetlen a fehér index beszerzése. A cimborák nem ismerték meg a verdát a városban:-) De, hogy ne legyen teljes az örömöm hétfôn reggel nem tudtam életrekelteni a gépet. Mint kiderült az elosztó tengelye ugrott át, úgy 60fokot... Már mindent próbáltunk, kivettük az öcskösébôl a gyújtásmodult, a trafót de egyik sem hozott eredményt, se benzinnel, se gázzal nem akart életrekelni. Aztán végül 0fokra állítottuk a fôtengelyt és egy hengerrel odébb mutatott az elosztó, mint kellett volna. Nem tudom, hogy történhetett a dolog, de egy szerintem 1M km-et futott motornál (1989-ben volt benne 294e km, a műszerfalon talált javítási matrica alapján, magyarországon meg nagy valószínüséggel taxi volt az árulkodó jelek alapján) már elképzelhetô ez. Azt hiszem ennyi.
Az lehet, de az is meglehet, hogy nekem is igazam volt, hisz vannak ugyebár a 81előtti, a 81-85 közötti, a 85-"belső modellfrissítésig" és azáni darabok; na mindezekből volt RÜF, ECE ill Katalizátoros kivitel; s ha még az is figyelembevesszük, hogy az exportra gyártott gépkocsik nem minden esetben rendelkeztek ugyanakkora teljesítménnyel, mint a németországi illetve európai társai. pl egy USA- LA városába exportált 300SD teljesítménye kicsit különbözik a megszokottól, énk csak 145 km/h!!! Sajnos elég nehéz dolog áttekinteni ekkora motorpalettát ilyen nagy időintervallumon, és ennyi módosítás után (pl az 500-as motor már aW116-os coupéban, ill a coupé alvázára épített SL-ben már beépítésre került!!!).
Amúgy holnap mit csinálsz? Megvan a cd, de sajnos nincs megfelelő gépem a lejátszásra (((-:
Én úgy tudom hogy az 560-as 279LE-s volt az összes módosítás után, kat-al.
Az 500-as pedig 252LE, szintén az uccsó katos fajta.
A 86 előtti adatoknál a gyorsulásnál meg a NM-nél szvsz elírtál valamit.
Egyébként naggyon jjóó az oldalad! :))
(hogy én mióta rimánkodtam Neked érte, hogy updateld!! :)))))))
Egyébként nekem is volt egy élményem egy "enyhén" módosított 560-nal. Igaz az coupe volt. De 260-ig úgy kúszott fel a mutató mintha sose akarna megállni. Tovább sajna nem tudtuk tesztelni...
Na a fénykéezkedéshez lehet, hogy tudok egy kis segítséget adni; W116 (2 db gyönyörű állapotban) W123 (2 db, van több is, de ez a kettő szinte teljesen gyári állapot / az egyik 3 éve több, mint 1millióért cserélt gazdát, pedig csak egy 200D ((: /) W126 (ebből több gyönyörűt is tudok 560SEL-500SEL-380SE-300SD... (((: csak ez a nagy géppark mind otthonomban Gyula városában található, szerintem helyben tudnék szervezni egy megfelelő fotózást (fotózást nem feltétlenül vállalok, az annyira nem az én asztalom, viszontt a város gyönyörű hátteret jelent, amit a www.gyula.hu - címen ti is megnézhettek) Na most csinálom a 280asokat a modelleknél (((:
A lényeg: 126-nál nem a károsanyag emisszióval van a baj, hanem a zaj emisszióval.
Ez persze az utolsó szériákra vonatkozik.
V8-as 26-ban volt elég sok féle. kb 200-300LE-ig.
Szinte mindegyikből(380-420-500-560) volt 2-3 fajta. Ezek nem feltétlenül a 86-os facelift-hez kötődnek.
Most had ne soroljam fel tételesen a dolgokat...:)
De ha tényleg kell akkor összeírom.:)
Bár EKR barátom szerintem már megtette a holnapján...vagy nem? :)))
Hivatalosan ezek jöhetnek be...Igaz ezek se olyan könnyen mint pl 2.0i Calibra. :(
Szar, de ez van...
A v8-asok asszem mind 75db. 74 a határ. :(
Ne kérdezd, hogy egy 91-es 560sel mitől lesz hangosabb mint egy dizel uno...
Bár eleve szar a szabályozás, de ebbe ne menjünk bele...
U.n kényszervámolás alá eshet adott esetben pl 560sec...de ebbe ne nagyon reménykedj, ezzel együtt már nem egy ilyet láttam. :)
Alapvetően igazad van, DE a feliratból kiderül, hogy ez milyen klub is tkp. Természetesen ALL MB! :)
Én is gondolkoztam rajta, hogy milyen gép kellene még rá...de rájöttem - ahogy Te is mondtad - 114,115,123, + 116,124,201,140, stbstbstb...
Több mint valószínű kivitelezhetetlen.
Amit én figyelembe és számításba vettem: Mindenképp fotót kell a háttérbe rakni...olyat ami mutat is, eltekintve a típustól. Hiszen a cél a figyelemfelkeltés + egyszerűség, érthetőség.
Ahhoz, hogy rajta legyen sokféle tipus, más kluboktól is lehetett volna csórni képet alapnak...de mivel rendes KLUB leszünk nem akartam, hogy ebből később akármikor jogi vagy egyéb gondunk legyen. Volt már ilyen...:(
Ezért kell saját kép...
Ez az ami technikailag is ok-ra sikerült. Messziről látszik rajta már hogy miről is van szó, elég figyelemfelkeltő, egyszerű. és szvsz bármilyen célra felhasználható.
De benne vagyok egy photoshooting-ba bármikor.
És köszi a comment-et.
A weblap bővült a modellek ablakkal, itt még sajna csak a 380-as és az 500-as él. Az 500-asnál pár adat hiányzik, úgyhogy bocsi. Az est folyamán a képeknél fent lesz az én csacsim is; nomeg tervezek pár dolgot a figyelemreméltó link mögé is tenni (((:
Ja a demonstrációs példáról csak annyit, hogy van a "környékemen" egy 560SEL, amiből kis bíbelődés után eltávolítottuk a leszabályzást, és egy hosszabb autópályamenetben elhagyta a mutató a 260km/h-ig skálázott kijelző utolsó jelzését is; szerintünk kb 280-nal poroszkálhatott. ((((:
szívesen vállalok fordítást, már egy w126-os fedélzeti számítógép használati utasítását meg is csináltam (szépen könyvbekötve (((: )
Az itt megadott email cím érvényes, de a page-elején is ott a linkja (amúgy ugyanaz (((:)
Na most csinálom a modell-ek rész a site-on, már aktív a modell fül is, de az infók még csak a nap folyamán mennek fel.
A G-Kat - ból a G a "Gerägelt" azaz szabályozott katalizátorra utal. Mert a merciben már ugynevezett 3 utas, szabályozott katalizátort is szereletek, évjárattól függően szériában, v kis pénzér, de ha RÜF-ös kocsiról van szó (RÜF=Rückrüstung azaz visszaalakítás) akkor minden cucc, elktronika meg van a kocsiban, csak neked kell venni egy katalizator, es betenned a kipufogórendszerbe, s ezután a RÜF-ös kocsi is G-Kat-os lesz. Na most egy ideig elmegyek, mert különben nem halad a modell rész (((:
Király a honlap. "...mely az autógyártás egyik stabil mérföldkövét szimbolizálja..." olvastán nekem is összeszorult a torkom. Nagyon jó, hogy már magyarul is lehet olvasni erről az autóról, nemcsak németül és csehül, mert ezeket a nyelveket sajnos nem bírom. Nem tudom jól értettem e felajánlásodat, nekem szükségem lenne némi segítségre németből fordításban. Van egy oldal ahol az állófűtésről írnak némi dolgokat ami engem érdekelne, de sajnos nem értem. Ha megtennéd, hogy lefordítod elküldeném a német szöveget az e-mail címedre /ha az itt megadott valós/, hogy ne terheljük vele a fórumot. Ha ez lehetséges előre is köszi.
Tetszik az oldalad. A végén majdnem elsírtam magam, amikor azt írtad, hogy "mely az autógyártás egyik stabil mérföldkövét szimbolizálja..." :-)
KBE-t meg alig lehetett leszerelni a monitorról, annyira nézegette a "demonstrációs példát" a 235KMh / 5000 fordulatról! Szerintem ez volt neki az utolsó lökés az 560SEC felé...:-)))
Szóval tetszik az oldal, klassz és sok érdekeset olvasgattam. Így tovább!
Na nem kötöszködöm; nekem amúgysem kell, mert a környéken mióta mercink van még egyszer sem próbálkoztak "nyveskezüek" az eltulajdonításával. Azt mondjuk megértem, hogy az emberek a csillagok után akarnak ragadni, de azért szószerint...
Köszike a pozitív kritikát, ezen leszek, hogy továbbra is legalább ilyen tendenciával bővüljön a lap.
- Bocsi az elírást, ki fogom javítani, hogy 280SE és nem 280S (csak elég későn tettem fel, ebből kifolyólag még más hibákat is találhattok); a cW értéket köszi, nekem csak otthon van meg a feljegyzéseim között, s ezzel egy pár napot "megspóroltál"
- Milyen S-osztályos könyved van, mert az lehet, hogy érdekelne!
Én amúgy csaupán 280S-280SE-280SEL prospektusom van 81-ből (de sajna épp kölcsön van adva); 380SE-380SEL-500SE-500SEL szintúgy 81es évjárat; nomeg van egy a modellfrissítés utánról és a cupékról is. Ezek mellett egy W126-os szerelési könyvvel meg egy W123-as szerelési könyvvel rendelkezek (mindegyik német nyelvő, de az nekem lassan olyan mintha magyarul lenne((((: ). Na ha vkinek kell egy kis segítség, akkor szóljon nyugodtan!
Asszem van vhol egy net címem, ahol lehet mercedes modelleket venni, W123-as asszem nincs köszte, de láttam sok gyönyörű W126-ost ((:
Milyen makettjeid vannak ? A fiammal több min 60 darabos 1:18 gyüjteményünk van... Sajnos nincs 123-as közte.
Nem tudsz valami 123-as lelőhelyet ? Bármilyen méretarány lehet !
Gondolom kompletten kell átszerelni, bár nem értek hozzá (még).
Az eredetit eltenném, hátha egyszer szép kis országunban olyan viszonyok lesznek, hogy nyugodtan vissza lehet tenni, senkit nem fog irritálni.
Persze gagyit azért nem tennék rá:-))
Remélem mindenkinek válaszoltam:-)))))))))))
Bocs, ha sok volt belőlem:-))
Régen nem jártam erre, mert lefoglaltak a teendőim. Leginkább azon dolgoztam az elmúlt hetekben, hogy ne kelljen eladni az autómat, vagyis ne csak 1:43 és 1:18 arányú Mercedeseim legyenek, hanem legyen egy 1:1 is. Nem akarom elkiabálni, de úgy néz ki sikerült a dolog, az autó már nem eladó. Le is vaxoltam a hétvégén, persze egyből eleredt az eső, de meg is állt rajta szépen nagy cseppekben. :-)))
Beleolvasva a topicba, elég szép termést hoztatok össze mind a fórumon, mind a klubélet alakítása körül, legközelebb 100%-ra ott leszek én is.
Ace Ventura! Gratulálok a kupéhoz, ez mindig egy küléönleges darab marad! De a feelingről BCsocsan könyvet tudna írni, tehát én nem is ragozom. :-)
EKR: A weboldalad tényleg igényes, nekem van szakirodalmam az S-Klasse történetéről, egy jó kis könyv képekkel, adatokkal, ha kell valami belőle, mondjuk megcsinálhatom a technikai adatok részt akkor szóljál.
Hamár 3 kocsi van, lehetne esetleg felülről is fényképezni, és akkor állhatnának csillag alakban.
Tudom, hogy csak a pof@m jár, de nincs technikai lehetőségem sem bemutatni, mire gondolok.
Kérlek, hogy ne bántó kritikának vedd az említetteket. Nem annak szántam:-)))))
Megnéztem a plakátot.
Alapvetően király, DE: szerintem 126 klubnak tűnik.Kellene egy 23-as, esetleg még egy szép 114/115-ös kocsi is a képre, hogy ne legyen ennyire tipus-specializált.
( Nehogy valaki "idegen" azt gondolja, hogy más tipussal nem lehet belépni a klubba.)
Srác, ami eddig kész van az oldaladból, az cool! Egypár hozzáfűzés. A Cw értéknél egy kérdôjelet látok, az érték 0.36. Van egy kép, ahol felnyitott gépháztetôvel áll egymás mellett 3 gép. Itt a balszélsôt 280S-nek írtad, de az szerintem SE, mert a K jet-es légszűrôház díszeleg rajta. Mégegyszer minden elismerésem! A bevezetés különösen tetszik! Az itt megadott ímélcímed aktív? Mert küldhetek még egypár anyagot, ha gondolod!
Miért akarsz kivehetô csillagot? Csak nagyon silány utángyártott van belôle, a formán kívül nem sok köze van az eredetihez. Az én szerelôm 1500-ért adja az új kivehetôt. Nem tudom megér-e annyit, amikor ötezerpárszáz forint a gyári (26-oshoz) a mercedesnél... A kis, hűtôrácson lévô koszorús csillag meg 2K HUF (múlt héten vettem:-)) De ha mindenképp kitartasz a kivehetô mellett akkor össze lehet házasítani a kettôt. Bele lehet építeni a gyári csillagot a kivehetôs tartóba. Ehhez jó szórakozást! :-)
Lassan elkészül a weblapom új változata, úgyhogy nézegessétek a www.tar.hu/w126-os címet (((: vélemények és cuccokat szívesen fogadok.
Ha van már papír a klubbról, akkor majd egy másolatot kérek, mert akkor lehet, hogy tudok szerezni a DaimlerChraisler-től pár zászlót prospektust meg egyebet....
Kivehetős csillaggal kapcsolatban csak jövő héten tudok mondani vmit.
A difi az eredeti - még. Az automataváltót kicseréltem kézire, de sajnos még csak 4 Gangos, nem tom miért, senki sem akar utánamdobni "_ugyért-_zarért" egy jó 5-gangosat. Már próbálkoztak teherautós 5 gangossal, csak annak az a szépsége, hogy nincs benne 0,85-ös áttétel, a legkisseb csak az 1,00 ))):
"Találtam egy 230CE-t Svájcban, fullextra, 78.000Km, szervízkönyv."
Akkor nem ezt vetted meg?
Feliratot én a kispesti Ady Endre uton lévő mb boltban vettem. A cuccokat asszem a GAAL-tól hozzák.
De a legegyszerűbb ha beszaladsz a kárpátba...ott csak leveszik Neked a polcról és már suhanhatsz is...:))))
Kiváncsi lennék ott hányszor annyit kérnének el egy 280ce feliratért mint pl Stuttgartban.
Tapasztalataim alapján kb 2x-es szorzóval dolgoznak :))))
W126-os 500SE feliratot én pl csak eredetit találtam. Kemény 18eft-ért.
Úgyhogy én pl többek között ezért maradtam a W140 500SE feliratnál, szintén eredeti MB-s (nem török) verzióban került nekem 6eft-ba.
Hiába...a 126 az 126, nem holmi 140! :)))
Egyébként a Tied az nem 230ce? Minek Neked 280ce felirat?
Ha tőlem kérdezted, hogy gyári 300SD-e, akkor igen, csupán nem turbós, mert egy sima 123-as 300D motor van benne, egy 300ezres felujítás után, úgyhogy most 180km/h-kat megy és 8,093 l/100km es fogyasztásokkal szokott meglepni (((-:
De megvan még az eredeti 380SE motor is (garantáltan 180ezer km-rel; svájci import).
Egy W126 '82-es 4 hengeres Diesel új gazdát keres, 72LE-s, de 1988cm3-re van bejelentett s vizsgáztatva, 7-8 liter körüli fogyasztás, 160 km/h bármikor megy, autómataváltó, 2x elektromos ablak, klíma, tempomat, 16" alufelnivel, nagy hátsó dobbal, egyéb alkatrészekkel, beleköthetetlenül jó motorral, nagyon szép karosszériával. Jelentkezni e-mailen v telefonon (30 - 41 660 41)
Még kedden.
Sajna még aznap este a korházban kötöttem ki, úgyhogy igazából még li sem tudtam rendesen próbálni.:-(((((((((((((
Ma engedtek haza, de még nem igazán tudok kocsikázni, úgyhogy az élménybeszámolóra várni kell.
Szóval engem is érdekel a klubtagság:-))))
Köszönöm Candle és Bcsocsan önzetlen segítségét.
Ha sikerül szereznem dig.kamerát, akkor teszek fel néhány képet, és remélem a következő talin élőben is megnézhetitek.