Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Andrew31 Creative Commons License 2007.01.15 0 0 393
Most (későn) értem haza, holnap minden kérdésre válaszolok!
acélördög Creative Commons License 2007.01.15 0 0 392

Gratula a döntéshez, remélem örömöd lesz az autóban (és egy kicsit formálódik a piac hozzáállása).

 

hol lehet a dízelt próbálni?????????

kaptál (a hetes szám bővöletében) valami ajándékot esetleg? (Ha nem indiszkrét a kérdés)? rugalmas tudott lenni a kereskedő???

 

Köszi,

 

Balázs

Előzmény: Andrew31 (390)
fabris123 Creative Commons License 2007.01.15 0 0 391
Valamemnnyit tudtál alkudni, vagy nem engedtek semmit?
Előzmény: Andrew31 (390)
Andrew31 Creative Commons License 2007.01.15 0 0 390
Ma egyébként kipróbáltam a dieselt.
Le voltam nyűgözve.
De komolyan.
Olyannyira hogy meg is rendeltem!
(LX, erre futotta)
Andrew31 Creative Commons License 2007.01.15 0 0 389
Maximálisan egyetértek az alábbi linken található tesztben szereplő véleményekkel és különösen (hiszen nekem is ez volt korábban véleményen) az alábbi sorokkal:

"A Ceed nem attól nagy mutatvány, hogy olyasvalamit nyújt, amit ennyi pénzért egy másik autó sem tud. Egyszerűen csak sok mindenben jobb az átlagnál, árban viszont látótávolságon belül marad az átlagemberek számára. Ez így együtt okozhat némi aggodalmat a konkurenseknél....

A Ceed azért veszélyes a konkurensekre, mert nem az ára a fő vonzereje. Egy mindenben eltalált kompakt autó, benne ülve az ember nemigen sóvárog egy konkurens után sem. Ostobaság viszont, hogy a motorokat és a kiviteleket nem lehet szabadon kombinálni, ami sokba kerülhet a márkának"
WindowsVista Creative Commons License 2007.01.15 0 0 388
Andrew31 Creative Commons License 2007.01.14 0 0 387
Egyetértek veled!

Csak annyi kiegészítést teszek, hogy szerintem a hivatkozott véleményt, amit bemásoltam sokan azért értették félre, mert az illető nem hangsúlyozta ki eléggé hogy ő egy bizonyos sebességtartomány között a rugalmassági értékekre gondolt!

Azt pl én is aláírom hogy 130-160 km/h között brutális amit a kocsi teljesít gyorsításkor 5.-ben.

Egyébként tudod fanyalgók, lesajnálóan legyintők mindig bőven akadnak főleg az ilyen (Kia) márka esetében.

Magyarországon még többségben vannak azok, aki néha még a saját pénztárcájuk rovására is (ár-érték arányra, meghibásodásnál horribilis javitási költségekre gondolok) hírdetik egyes márkák abszolút felsőbbrendűségét - főleg a német autóiparra godolok - persze sokszor tisztelet a kivételnek - csak azért, hogy elmondhassák magukról, hogy "presztízsautóval" járnak aztán meg panaszkodnak amikor közlik velük hogy, 150 ezer egy wc-deszka, meg 50 ezer egy szagosító!

Ezzel kapcsolatban mindig a kollégám jut eszembe, aki egy 3 éves diesel Passattal jár és a férfiak azon csoportjához tartozik akiknél a kocsi fallikus szimbólum: minnél nagyobb annál jobb!

A múltkor fél óráig hallgattam a sirámait, hogy valami porvédő gumiharangot cserélni kellet a gépén és hogy horribilis összegre levették! Persze a világért el nem cserélné kisebbre, a jövedelmi viszonyainak imkább megfelelőre!

Természetesen kinek nem inge ne vegye magára a fenti sorokat, remélem elég egyértelmű voltam, bár főnököm szerint sosem fogalmazhatsz annyira egyértelműen, hogy valaki félre ne értse!
Előzmény: Varshi (386)
Varshi Creative Commons License 2007.01.14 0 0 386

> Az óra persze csalhat még akár 10-15 km/h-t is bár egy 220 km/h ra kalibrált

> óránál talán ennek kicsi az esélye.

 

Dehogy kicsi. Mértem már be sok autót, és 200-nál 10-20 között csaltak. A legenyhébb csalást egy Corolla TS hozta, a tulaja eddig meg volt győződve, hogy 0 csalása van, mert padon neki azt mérték ki, meg matekból is kijön: na, neki konstans 5-öt csal (végül vett egy GPS-t ő is).



> A mondandód második részéből arra következtetek te inkább a benzines

> "nagyvérűeket" preferálod,

 

A faszt. :) 2.0 PD TDI-m van. :))

 

 

> de azért az szerintem neked is világos, hogy a mai modern dieselek, főleg a 2-3

> literesek gyakran kenterbe verik a benzineseket, elég ha csak az új 2 literes 170-

> 180 Le körüli diesel Passatra, vagy Sokda Octaviára utalok.

Ezt a vitát haggyuk. Alavetően én is ezt vallom, kivéve a végsebességet. Abban többnyire ugyanazon lóerő mellett a benzines visz "messzebb". De ettől is eltekintve, nem ezt írtam: hanem azt, hogy a dízelek nyomatékgörbéje esik, míg a szívóbenzineseké nem (annyira) a végsebbességnél. (Hidd el, nagyon sokat gondolkoztam ezen.)

 

T.f.h. a végebességen megy mindkettő. Namost, ha jön egy lejtő, jön egy hátszél, ami "kivált" egy kis teljesítményt (ami egy adott (vég)sebesség eléréséhez kell), akkor mondjuk 200-500 RPM-mel tovább tud(na) forogni a motor.

 

A szívómotorok karakterisztikája olyan (lapos), hogy ekkor nem esik még nagyot, ezért tud egy picit gyorsulni (a "kapott" teljesítménnyel kiegészítve), de a td-ken annyit zuhan a nyomaték (és vele a teljesítmény, mivel az a ford.szám és a nyomaték szorzatából + egy konstansból képzett mértékegység), hogy amennyit nyersz a hátszéllel, majdnem mind elveszted a zuhanó görbe miatt.

 

Ezért - tapasztalataim szerint - kb. fele annyival lehet csak túllépni ilyen esetben a gyári végsebességet, mint az 1.6-os, hosszúváltós szívóbenzinesekkel. A tuningtól és a gyári szórástól tekintsünk el.

 

Érte, mire gondolok? :) Csak ennyit akartam mondani.

 


> Folytatom a jókkal: A motor messze több mint kielégítő, sportos, csak érje el az

> 1900-as fordulatot. Utána csoda történik. Igazi csoda.
(...)

> az én méréseimmel összehasonlítva ez az autó leszkanderezi a 3000-es benzines

> 250-275 LE teljesítményű VW Golf GTI-t, az S 3-as Audit, a 130-as BMW-t

 

:)))

Igen, ezt ismerem.

Ezen röhögött vagy 10 topic anno, mindenhová bemásolták páran. :))

El van tévedve a júzer.

 

 

> a gyári 175 helyett 190 km/h ig egyenletesen gyorsul, és ilyenkor forog 4500-at.

> Azért 160 felett felhangosodik. GPS-sel mért végsebesség 185 km/h.

 

Tehát P-box/chip után tudta a +10 km/h-t, ki tudja milyen körülmények (lejtő, szél) között. Ez szerintem teljesen hihető.

Előzmény: Andrew31 (383)
fabris123 Creative Commons License 2007.01.14 0 0 385
Arra is kíváncsi leszek, hogy mennyi lesz a casco.
Előzmény: karesz2 (365)
fabris123 Creative Commons License 2007.01.14 0 0 384
Minden márkánál a dízeles változat hozzávetőlegesen 100kilóval nehezebb.
Előzmény: Andrew31 (370)
Andrew31 Creative Commons License 2007.01.14 0 0 383
Szia!

"Kerítsél egy GPS-t! :) Meglepne, ha a 180-at túllépné. De turbódízeltől már az is nagy teljesítmény!! (A szél meg lejtő sokkal kevesebbet segít a konyuló karakterisztika miatt, mint egy szívó benzinesnél mondjuk....)"

Éppen még igazad is lehet,de amikor ezt a sebességet mutatta az óra éppen egy Mazda MPV próbált lenyomni a pályán csak nem jött össze neki, igaz én sem nyertem, döntetlen lett.
Az óra persze csalhat még akár 10-15 km/h-t is bár egy 220 km/h ra kalibrált óránál talán ennek kicsi az esélye.

A mondandód második részéből arra következtetek te inkább a benzines "nagyvérűeket" preferálod, de azért az szerintem neked is világos, hogy a mai modern dieselek, főleg a 2-3 literesek gyakran kenterbe verik a benzineseket, elég ha csak az új 2 literes 170-180 Le körüli diesel Passatra, vagy Sokda Octaviára utalok.

És az is tény - mert megtörtént velem - hogy volt olyan amikor X5-ös BMW tolt le a pályáról 130-ról indulva a belső sávban - amit persze végre is hajtott - az esélytelenek nyugalmával nyomtam 5-be padlót és 130-ról 160-ig gyorsulva 8-9 másodpercig a visszapillantóban láttam a faszi arcát a szó szoros értelmében leesett az álla.Persze utána kisoroltam.

Még egy példa az index népítélet vélemény rovatából igaz kicsit chippelve:

"Brutálerős dízelmozdony elnézhető hibákkal

Folytatom a jókkal: A motor messze több mint kielégítő, sportos, csak érje el az 1900-as fordulatot. Utána csoda történik. Igazi csoda.
A chiptuningok tekintetében erősen szkeptikus voltam, ezért mielőtt beszereltettem mértem többször gyorsulási, ill. rugalmassági értékeket. Beszerelés után mindenből (másodpercben számolva) 20% volt a javulás, és most tessék kapaszkodni!: Az Auto Bild tesztjei szerint rugalmasságban az én méréseimmel összehasonlítva ez az autó leszkanderezi a 3000-es benzines 250-275 LE teljesítményű VW Golf GTI-t, az S 3-as Audit, a 130-as BMW-t és a Mercedes CLK -t. Persze ez nem szabályoz le 250 km/h-s sebességnél, (mert nem megy annyit) és nincs 6-7 mp. alatt 100-on, de gyakorlatilag a végsebességéig ami szintén saját mérés szerint a gyári 175 helyett 190 km/h ig egyenletesen gyorsul, és ilyenkor forog 4500-at. Azért 160 felett felhangosodik. GPS-sel mért végsebesség 185 km/h. Elmondható még, hogy a km óra pontossága az alacsonyabb tartományban is igen nagy.
Legyen a rugalmassági gyorsulás 80-tól 120-ig, 100-tól 140-ig, az autó ezt 7 mp. alatt teljesíti 120-ról 160-ig 9-10 mp-re van szüksége 5. fokozatban. 60-100-ig pedig 4 mp. alatt van 4. fokozatban. Ha valaki tudja hogy ez mit jelent, bizony sportautós menetteljesítmények, szinte általánosítani lehet, hogy minden előzést (a megfelelő 1900-2000 fordulaton indítva) 4-5 mp. alatt lehet végrehajtani. Bizony. És nem 10-12 Millióért, hanem 3,3 ért. És nem 10-14 literes fogyasztással, hanem 6 literrel. (A fogyasztás az eddigi 21 000 km alatt mért adat)
Szerintem nem semmi.
Feltűnés mentes racionális megoldás baráti áron."


Előzmény: Varshi (380)
scenic(725) Creative Commons License 2007.01.13 0 0 382
Lehet, hogy hangtompító.
Előzmény: Andrew31 (378)
Varshi Creative Commons License 2007.01.13 0 0 381

> Egyébként a mi diesel Riónk alatt is van a torok után egy kb 1,5 literes "palack"

> ami tök úgy néz ki mint egy katalizátor. Akkor az mi ha nem részecskeszűrő?

Középdob?

Előzmény: Andrew31 (378)
Varshi Creative Commons License 2007.01.13 0 0 380

> Ja-ja és ennek ellenére csak 0,7 másodperccel gyorsul százra "lasabban", mint a

> 122 Le-s 1,6-os benzines

 

Ez egy teljesen értelmetlen adat amúgy, ugye tudod? Elképzelhető, hogy ennek ellenére mégis ő van előrébb egy sarokkal odébb, ha egymás mellől indulnak.

 

 

> Személyes diesel Riós tapasztalatból kiindulva(hivatalos végsebesség 176, én

> mentem már vele 190-et is igaz ekkor már nagyon vége volt,

 

Kerítsél egy GPS-t! :)  Meglepne, ha a 180-at túllépné. De turbódízeltől már az is nagy teljesítmény!! (A szél meg lejtő sokkal kevesebbet segít a konyuló karakterisztika miatt, mint egy szívó benzinesnél mondjuk....)

Előzmény: Andrew31 (376)
Varshi Creative Commons License 2007.01.13 0 0 379

> Baj van a Leon-al? :o)

 

Nem igazán. :) Most vittem el egy körre FTC001 kollégát. :) Kérdezd meg a véleményét. ;)

 

----

> Mit jelent a Multi-Link (in-wheel) hátsó felfüggesztés?

 

Azt, hogy jó. ;)

Előzmény: acélördög (373)
Andrew31 Creative Commons License 2007.01.13 0 0 378
Egyébként a mi diesel Riónk alatt is van a torok után egy kb 1,5 literes "palack" ami tök úgy néz ki mint egy katalizátor.

Akkor az mi ha nem részecskeszűrő?
Előzmény: kiajobb (375)
Andrew31 Creative Commons License 2007.01.13 0 0 377
Nem tudom, hogy "kell e" bele vagy "tudja e" az euro 4-et nélküle, vagy vele, csak annyit mondtam, hogy a németek importőri honlapján ez szerepel.
Nézd meg a linket úgy tisztább mire gondolok.
Előzmény: kiajobb (375)
Andrew31 Creative Commons License 2007.01.13 0 0 376
Ja-ja és ennek ellenére csak 0,7 másodperccel gyorsul százra "lasabban", mint a 122 Le-s 1,6-os benzines és 4 km/h-val "gyengébb" a végsebessége a hivatalos honlap szerint!

Személyes diesel Riós tapasztalatból kiindulva(hivatalos végsebesség 176, én mentem már vele 190-et is igaz ekkor már nagyon vége volt, fordulatszám a 4500-nél kezdődő piros sáv szélén) mindkét motorral (1,6 benzin és diesel) bele lehet forgatni a 200-ba.

Persze nem ez a cél!! :))
Előzmény: Varshi (371)
kiajobb Creative Commons License 2007.01.13 0 0 375
A háromutas katalizátor dízelnél baromság. A dízeleknél részecskeszűrő van. Valószínüleg a kétliteres dízel szűrő nélkül is tudja az Euro 4-et ezért nincs benne részecskeszűrő.
Nálunk ugyanúgy csak Euro 4-es jöhet be ami azt jelenti, hogy ha ehez részecskeszűrő kell akkor széri kell, hogy legyen.
Előzmény: Andrew31 (366)
kiajobb Creative Commons License 2007.01.13 0 0 374
Én egyszerűen oldottam meg a lánc vagy szíj kérdést. Felhivtam a kerskedést ahol elmondták, hogy lánc.
Előzmény: Andrew31 (364)
acélördög Creative Commons License 2007.01.13 0 0 373

Baj van a Leon-al? :o)

 

----

 

Mit jelent a Multi-Link (in-wheel) hátsó felfüggesztés?

Előzmény: Varshi (369)
Andrew31 Creative Commons License 2007.01.13 0 0 372
Ja de a diesel Rió tudta nélküle is az euro 4-et

A Rió 1493, a Cee'd 1582 ccm. Azt kétlem hogy más lenne a technológia szerintem a két motor ugyan az csak nagyobb a furat/löket a Cee'd javára.

Sőt ha jól emlékszem a diesel Rióhoz a németeknél is csak opcióban volt rendelhető 500 euróért a dieselrészecskeszűrő!
Előzmény: Varshi (369)
Varshi Creative Commons License 2007.01.13 0 0 371
Plusz intercooler meg a turbó...
Előzmény: Andrew31 (370)
Andrew31 Creative Commons License 2007.01.13 0 0 370
Még egy dolgot észrevettem.

A benzines modellekhez képest a diesel több mint 100 kg-al nehezebb!
Először nem értettem, aztán rájöttem hogy míg a benzinesek alu hengerfej és blokk, addig a diesel acél blokk és alu hengerfej!

Ez ennyit jelentene súlyban?
Varshi Creative Commons License 2007.01.13 0 0 369

> Abgasreinigung: Dieselpartikelfilter, Dieselpartikelfilter
> Ha jól tudom ez a diesel részecskeszűrő!!

 

Az. Lehet, hogy csak így tudja teljesíteni az EURO4-et.
Lehet, hogy a 2.0-nak anélkül is megy. Odakint ez a tényező súlyos eurókat dob vagy csökkent a biztosításon!

Előzmény: Andrew31 (366)
cápaFeri Creative Commons License 2007.01.13 0 0 368

Ja...különben én is tisztában vagyok vele, miért is kaptam meg a 3,15 MFt-os autót + 250 eFt felszerelést + a forgalomba helyezést (kb 85000 a műszaki, zöldkártya, rendszám, vagyonszerzési illeték, meg minden cullang és papír) kereken 3MFt-ért..:-))

3 éves koráig vagy 100000 km-ig -amíg garis- kénytelen vagyok rendszeresen szervízeltetni.

Előzmény: cápaFeri (367)
cápaFeri Creative Commons License 2007.01.13 0 0 367

Minden márkakereskedésnek érdeke a titkolózás, hisz minél bonyolultabb egy technika, annál biztosabb, hogy viszed hozzájuk ha baj van. No meg "aki nem ért hozzá ne babrálja", hisz hogy is vállalnák a garit rá, ha otthon matatod?:-))

Ami pedig rég köztudott: egy autó nem ritkán mínuszos vagy csak nullszaldós az eladásnál, annyi "promót" meg ajándékot adnak hozzá. Jön úgyis az a sok éves szervízkönyves kötelező felülvizsgálat, ahol majd bevasalják a többszörösét!! :-))

Előzmény: Andrew31 (364)
Andrew31 Creative Commons License 2007.01.13 0 0 366
Még egy érdekesség!

Nézzétek meg ezt az oldalt: http://www.kia4u.de/modelle/ceed/index.php

Ez a Cee'd technikai adatait tartalmazza.

Ez olvasható az 1.6-os CRDi 115/90 Le-s motoroknál !!!!!!


Abgasreinigung: Dieselpartikelfilter, Dieselpartikelfilter

Ha jól tudom ez a diesel részecskeszűrő!!

A magyar honlapon egyébként erre semmi infó nincs, vagy legalább is én nem találtam!

Létezne, hogy benne van "szériába"??????

Azért kérdem mert a 2.0-ás dieselnél megint 3 utas katalizátort ír, hasonlóan a többi benzines motorhoz!

karesz2 Creative Commons License 2007.01.13 0 0 365

Sok márka visszatért a láncra, másnok át sem tértek róla. Japán gépen hallani a lánchangot?-sztem csak Opelnél. (Érdekes VW-Audi szíjas.) A VVT technika is megér egy misét, de mért titkolják, amikor pl interneten Toyota működő makett látható, BMW Vanos szelepvezérlés (folytószelep nélküli), vagy az Opel Twinport működése ismert. (Láncra szavazok.)

Amúgy elszánjuk magunkat, ha sokkal olcsóbb az új Aurisnál, szervízdíjat és alkatrész elérési lehetőségeket megismerjük, (mert közel ezért a pénzért sok más is van) , lesz kedvezmény, mert klímával nem oly fényes a menyasszony, s a politikai (jajj nem! a gazdasági) helyzet, stb.

Előzmény: Andrew31 (364)
Andrew31 Creative Commons License 2007.01.13 0 0 364
Szia!

Lánc vagy szíj?

Egyébként van valami jelentősége, hogy mi hajtja a vezérlést?
Nem tudom azért kérdezem.(Gondolom a lánc tartósabb, viszont "zajosabb" is)

Egyébként honnan az infó?

Nem tudom ti hogy vagytok vele én nagyon sokáig keresgettem a neten (pl.), de semmilyen konkrét műszaki rajzot nem találtam sem a motorról, sem egyebekről az új Rió esetében (sem).

Ennyire titkos a történet?

Mondjuk csak kíváncsi lettem volna az 1,5 CRDi esetében, hogy hol a vízpumpa (pl. csak a hasmra ütöttem) és a mai napig azt sem tudom hol fut a gázbowden, ha van egyáltalán, vagy lehet hogy a Rió már elektromos gázpedálú???

Hiányolom apám '70-80-as évekből származó az akkori tipusokhoz kiadott "robbantott" műszaki rajzait!

Vagy ma már ez csak a szervízek titkos kiváltsága a fogyasztó (tulajdonos) meg csak vezessen és tankoljon?

Ki tudja a választ?
Előzmény: kiajobb (361)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!