1 hete lettem egy 2008-as Saab 9 3 1.8 T Vector Biopower boldog
tulajdonosa. Régi vágyam vált valóra! Minden pillanatban csak
gyönyörködöm benne. Bárcsak lenne még Bioetanol hogy a
teljes erejét kihasználhassam de a 150 pacira sincs okom
panaszkodni. Szívesen venném az észrevételeiteket,
tapasztalataitokat a típussal kapcsolatban hogy mi az,
amire nagyobb figyelmet kell fordítani, stb...! Köszönöm hogy itt
lehetek és a tanácsaitokat előre is!
Sziasztok! Párom néhány napja lett tulajdonosa egy 2003-as Saab 9-3 tid-nek.
Viszont, akadt egy kis problémánk vele és az autószerelő nem tud rá semmit sem mondani. Leállítás üreseben, kézifék behúzva, világítás nem lekapcsolva történik. Az előző tulaj azt mondta, így kell. De! Egyszerűen nem indul el az autó, nem ad gyújtást sem, a távirányító nem fordul el benne és a központi zárat sem működteti. Aksi sarut levettük, állt kb 10 percet és utána sikerült életet lehelni bele. Viszont, ez minden indításnál kicsit macerás.
Van esetleg valami ötlet, vagy jó tanács hogy mit csináljunk másképp vagy mi lehet a baja?
Urak, én meguntam ezt az autót.Ha valakinek kell, Székesfehérváron megvehető. Foglalkozós kicsit.-Van ugye most ez a visszahúzó rúgó- Futómű elkezdett kicsit kopogni, hogy szilent vagy lengéscsillapító, nem tudom.- Az elektronikát meg kell nézni, bár napi használatban van, de valami 24 óra leszívja az aksit. Szerintem a rádió bár gyári. De volt úgy, hogy kivettem a kulcsot és elindult a rádió, amit nem szabadna, ezért gyanakszom rá. Motorikusan rendben van a jármű.
Ami cserélve lett: első-hátsó lengőkarok, klíma hűtő és szárító szűrő, fűtőmotor. Klíma jéghideg.
SAAB 9-3 2.2 TiD Linear(YS3) 235xxx km Acélfelnin van, ha kell tudok adni gyári SAAB felni gigőrgőzve, de kisebb az ET száma, ezért azt lekaptam. Ha kérdés van írjatok.500-ért vihető.
Sziasztok! Most vennék egy SAAB 9-3 1.9 TiD ARC-t (2004). Valaki tudna nekem segíteni, hogy mire figyeljek, illetve milyen hibákra készüljek? Előre is köszönöm a válaszokat.
Kérném véleményetek. (autó: SAAB OG 9-3 B205L 185Le)
Indításkor és amikor a motor megy, akkor borzalmas súrlódó hangot ad valami akkor is, amikor a hűtés/fűtés még be sincs kapcsolva. Valószínűsítem, hogy a klíma kompresszor. Ha bekapcsolom a klímát, akkor a surlódó hang megváltozik, de el nem múlik. Ma közlekedtem az autóval, kinti 38 foknál városon kívül, autóúton a klíma hol bekapcsolt, hol meg ki. Sőt, csak akkor indult be, ha beértünk a városba. Maga a klíma működik, néha kihagy, de a zaj stabilan megvan.
Volt már valakinek hasonló esete? Esetleg van arra tipp, hogy mi a megoldás? (pl. a kompresszorban lehet csapágyat cserélni, vagy pedig az egészet kompletten kell)
A klíma gázzal most lett feltöltve.
A gond még az, hogy a hűtőventillátor szinte egyfolytában megy.
Egyetértek hogy nem kell ezeket eltűrni. Viszont ameddig az autópályán a 4-es, 5-ös csoda golfok meg egy smók and sárm autók a elöntik korommal úgy az autópályát hogy a mögötte haladó kénytelen fékezni mert nem lát a fekete füsstől és a rendőr is ott van a sorban és nem csinál semmit, addig nem fog változás történni. Ameddig a műszaki vizsgán, ahogy mondták és ahogy azt nyilt titok a szondát nem használják addig nem lesz változás.
A földre kiengedő folyadékokat nem kell bemutatni, mikor az árok fölé állva engedik le a folyadékokat a földre stb. Láttam ilyet. Réz és aluminium kábelek leégetése hogy leadja a méh telepen szintén. A rengeteg illegális hulladék lerakás szintén. Az évek alatt összegyűlt limlom udvarban történő elégetése (gumi, műanyag és egyéb csodálatok dolgok) szintén.
Tőlönk 15 km-re van egy gyors étterem. Egészen addig amíg tart az étel / ital elfér az autóban csomagolás és pohár. Amint ezek elfogytak landol az út szélén. A kezét törném az ilyen embereknek hogy nem fér még bele 2 km, hogy otthon a kukába kidobhassa a szemetet.
Messzire vezet. A kultúra, a hozzáállás, stb. teljes hiánya, és nem kell ehhez 8 gyerekes tesó, van elég hófehér proli, 3 foggal, sörrel, cigivel a keze ügyében, akik ugyanezt művelik. Sajnos elég nagy a "nép" azon része, amelyik nem úgy gondolkodik, mint mi, csendes kisebbség.
Ez sosem fog változni: megszoksz vagy megszöksz. Bécs is milyen unalmas :)
Magyarországon kevés család engedhet meg magának új autót.
A családban négy autó van, a legfiatalabb is 9 éves. Szóval tudom.
De mindegyikben hibátlanul működnek a kip.gáz kezeléssel kapcsolatos alkatrészek.
Meddig kell, hogy működjön a tolarencia?
Miért kell(ene) eltűrnöd, hogy a szomszédodban a nyolcgyerekes csalás apraja-nagyja a lenyúlt kábelekről az udvaron égesse le a műanyagot, (ugye nem kell ragoznom, hogy milyen levegőt szívsz be), a maradványt meg elássák a földbe. A nagyobb "tesók" az utcán "javítják" az ótvar bontószökevényeket, olaj, fagylé megy a földbe, ész nélkül forgatják a motort...
(Nem kitalálmány, szó szerint ez volt két évig a szomszéd utcában. Aztán szerencsére elhúztak a bánatba. Az udvar földje meg ötven év alatt sem regenerálódik.)
És miért kellene békésen bólogatnod ahhoz, hogy egykori státusz-szimbólumok előtted korommal terítsék be az utat?? Miért nem tart a figura szerényebb autót, amit még tisztességesen fenn is tud tartani?
Az, hogy vki szerény jövedelemből él, az sajnálatos, azt lehet / kell így-úgy segíteni, de miért kellene elfogadni, hogy az alapvető normákat magasról lesz@rja, a környezetet / a környezetében élőket indokolatlan, eszméletlen mértékű veszélyeztetésnek tegye ki?
Részben egyetértek veled, részben nem. Sokan elvből kiütik és lekapcsolják egy dízel részecskeszűrő és egr rendszerét, mert hogy minek az, csak a gond van vele. A ló másik oldalát nézve viszont szerintem egy ennyire fontos alkatrésznek nem kellene irreálisan drágának lennie, hogy arra félévnyi fizetés akár rámennyen. Tudom hogy ez szembe megy az autógyártók elvével hogy ne javíttasd vegyél újat, csak hát már most ott tart a piac hogy egy autó átlagos élet kora 150ekm. Ez szerintem nem opció a legtöbb családnak. Persze itt most lehet azt taglalni szintén hogy ne vegyenek ilyen autót, de ahogy Barna is rámutatott a turbósbenzines autókon is már megtalálható lesz az egység mégha más is lesz az élettartamra. Magyarországon kevés család engedhet meg magának új autót.
Csakhát kb. 20 mp volt a másfél órából utalás a hazai mindennapokra: DPF, kat kiütés.... tömegével. A károsanyag kibocsájtás meg 50 vagy 100-szorosára emelkedik. Minél újabb egy autó, annál több elemből áll a környezetvédelmi rendszere. Már az 4-6 éves példányok jó része is vmilyen hibával üzemel, a 10 éveseknél kevés a teljesen hibátlan. Egy 15 éves autónál az orig gyári kat. esetleg többe kerül, mint amennyit a járgány ér. Marad a "játékos" helyen vizsgáztatás. Közúti ellenőrzés (ilyen szempontból) szinte egyáltalán nincs.
Ezért borul (az egyébként logikus) számítgatás, hogy milyen üzemanyaggal hajtott járgány milyen mértékben terheli a környezetet.
Szervíz szerint elért engem is a döglődő DI panel probléma. Check engine jelem volt, elmúlt, de nem szeretném ha alattam megdöglene, úgyhogy cseréltetem. Érdemes félrerakni a régit?