Azt nem mondta az értékesítő, hogy mikortól lehet jobban variálni az extrákkal? Nekem az LX-ből jópár dolog hiányzik, az EX-ben meg van egy csomó ami felesleg. (Ami még nem lenne éppen baj, csak emiatt nekem az EX felára nem éri meg)
Arra a cseppet sem lényegtelen kérdésre azonban nem tértél ki, hogy a vételárból engedtek-e? (Banktitkot még nem sért). Igaz , ez elég sok körülménytől függhet (pl. mennyiért / milyen árréssel számolta be a Rio-t, mennyit fog a hitelen, stb. (Én úgy vettem észre, hogy nem akarnak az árból semmit engedni, vélhetően a márkaimportőr nem támogatja). Kíváncsi vagyok, hogy a jövő hét végén tartandó nyílt hétvége hoz-e valami "meglepetést"?
Főleg a marketingre vonatkozó korábbi állításaimat továbbra is fenntartom ezt az értékesítőnek is mondtam.Állítólag majd a jövőben lehet keverni a felszereltségeket és a motorokat is! Sőt azt is mondtam neki, hogy mind a mai napig nem értem ezt a bebetonozott felszereltésgi politikát, meg azt pl. hogy a Cee'd Lx-nél a lökhárító színrefújt, de a tükörházak már nem.Kérdeztem is tőle, hogy mennyit lehet ezen spórolni a gyártósoron egy autóra vetítve 15-20 eurót? Csak mosolygott, de a mosoly mögött némi egyetértést véltem felfedezni.
Szóval én úgy mentem be hozzájuk, hogy van egy diesel Riónk, amivel rendkívül meg vagyunk elégedve, de roppant mód tetszik a Cee'd és főlag azért, mert a mi gépünkben még nem volt ABS+EBD+6 légzsák (a Rió vételekor ezek is a felszereltségi politikához köthető lénygesen drágább áron véreztek el, mi meg akkor nem bírtuk az "árversenyt") + a 7 év gari miatt váltanánk akkor,
ha én begurulok a Rióval és kigurulok egy diesel LX Cee'd-el úgy, hogy az üzembehelyezési költségeken plussz a Rió beszámítási árán, valamint a rajta lévő tőketartozás különbözetén kívül mást nem kell betennem, veszünk egyet. Na hosszas számítgatás után végül is sikerült, persze közben megkértem az értékesítőt arra is hogy lehetőleg ne a "top-ra", hanem a "padlóra" állítsa a hiteljutalékot. Így sikerült a kereten belül maradni annyi plusszal, hogy 5 ezer Ft-al lesz magasabb a hiteltörlesztésünk, mint a Rióra volt.
Többet nem árulhatok el, mert az "banktitkot" sértene, egyébként mindenkinek tudom ajánlani, hogy ne legyetek szégyenylősek bátran mondjátok meg mit akartok és ha látják a leendő vevőn a komoly vételi szándékot, de egyben azt is hogy nem "mindenáron" akarja az autót tudnak születni meglepően jó konstrukciók is.
Az autó egyébként black pearl (gyögyház fekete) metál lesz bézs betétekkel. Tudom tudom kényes szinek, de állatul néz ki és az biztos a kocsi (kefés) gépi mosót soha nem fog látni a belsőre meg vigyázunk.
A menetdinamikája fantasztikus, sokkal masszívabbnak, robosztusabbnak, merevebbnek éreztem az egészet a Rióhoz képest, igaz a Cee'd több mint 200 kg-val nehezebb is a Riónál. Az anyagok minősége tényleg príma, az ülések oldaltartása kiváló (illetve van!!!) érezni az egészen, hogy ez egy szinttel magasabb kategória. Az elektromos szervó álló helyzetben vajpuha, a sebesség növekedésével fokozatosan keményedik. "Minifogyasztás mérés": a kétsávos úton haladva stabil 60 km/h-val negyedikben 3.8 litert mutatott a pillanatnyi fogyasztásmérő. A fékek baromi érzékenyek valszeg úgyan úgy szokni kell majd a Rió után, mint a Riót kellet a Clio után. Egyelőre ennyi, kb 2 hét múlva vehetem át.
Maximálisan egyetértek az alábbi linken található tesztben szereplő véleményekkel és különösen (hiszen nekem is ez volt korábban véleményen) az alábbi sorokkal:
"A Ceed nem attól nagy mutatvány, hogy olyasvalamit nyújt, amit ennyi pénzért egy másik autó sem tud. Egyszerűen csak sok mindenben jobb az átlagnál, árban viszont látótávolságon belül marad az átlagemberek számára. Ez így együtt okozhat némi aggodalmat a konkurenseknél....
A Ceed azért veszélyes a konkurensekre, mert nem az ára a fő vonzereje. Egy mindenben eltalált kompakt autó, benne ülve az ember nemigen sóvárog egy konkurens után sem. Ostobaság viszont, hogy a motorokat és a kiviteleket nem lehet szabadon kombinálni, ami sokba kerülhet a márkának"
Csak annyi kiegészítést teszek, hogy szerintem a hivatkozott véleményt, amit bemásoltam sokan azért értették félre, mert az illető nem hangsúlyozta ki eléggé hogy ő egy bizonyos sebességtartomány között a rugalmassági értékekre gondolt!
Azt pl én is aláírom hogy 130-160 km/h között brutális amit a kocsi teljesít gyorsításkor 5.-ben.
Egyébként tudod fanyalgók, lesajnálóan legyintők mindig bőven akadnak főleg az ilyen (Kia) márka esetében.
Magyarországon még többségben vannak azok, aki néha még a saját pénztárcájuk rovására is (ár-érték arányra, meghibásodásnál horribilis javitási költségekre gondolok) hírdetik egyes márkák abszolút felsőbbrendűségét - főleg a német autóiparra godolok - persze sokszor tisztelet a kivételnek - csak azért, hogy elmondhassák magukról, hogy "presztízsautóval" járnak aztán meg panaszkodnak amikor közlik velük hogy, 150 ezer egy wc-deszka, meg 50 ezer egy szagosító!
Ezzel kapcsolatban mindig a kollégám jut eszembe, aki egy 3 éves diesel Passattal jár és a férfiak azon csoportjához tartozik akiknél a kocsi fallikus szimbólum: minnél nagyobb annál jobb!
A múltkor fél óráig hallgattam a sirámait, hogy valami porvédő gumiharangot cserélni kellet a gépén és hogy horribilis összegre levették! Persze a világért el nem cserélné kisebbre, a jövedelmi viszonyainak imkább megfelelőre!
Természetesen kinek nem inge ne vegye magára a fenti sorokat, remélem elég egyértelmű voltam, bár főnököm szerint sosem fogalmazhatsz annyira egyértelműen, hogy valaki félre ne értse!
> Az óra persze csalhat még akár 10-15 km/h-t is bár egy 220 km/h ra kalibrált
> óránál talán ennek kicsi az esélye.
Dehogy kicsi. Mértem már be sok autót, és 200-nál 10-20 között csaltak. A legenyhébb csalást egy Corolla TS hozta, a tulaja eddig meg volt győződve, hogy 0 csalása van, mert padon neki azt mérték ki, meg matekból is kijön: na, neki konstans 5-öt csal (végül vett egy GPS-t ő is).
> A mondandód második részéből arra következtetek te inkább a benzines
> "nagyvérűeket" preferálod,
A faszt. :) 2.0 PD TDI-m van. :))
> de azért az szerintem neked is világos, hogy a mai modern dieselek, főleg a 2-3
> literesek gyakran kenterbe verik a benzineseket, elég ha csak az új 2 literes 170-
> 180 Le körüli diesel Passatra, vagy Sokda Octaviára utalok.
Ezt a vitát haggyuk. Alavetően én is ezt vallom, kivéve a végsebességet. Abban többnyire ugyanazon lóerő mellett a benzines visz "messzebb". De ettől is eltekintve, nem ezt írtam: hanem azt, hogy a dízelek nyomatékgörbéje esik, míg a szívóbenzineseké nem (annyira) a végsebbességnél. (Hidd el, nagyon sokat gondolkoztam ezen.)
T.f.h. a végebességen megy mindkettő. Namost, ha jön egy lejtő, jön egy hátszél, ami "kivált" egy kis teljesítményt (ami egy adott (vég)sebesség eléréséhez kell), akkor mondjuk 200-500 RPM-mel tovább tud(na) forogni a motor.
A szívómotorok karakterisztikája olyan (lapos), hogy ekkor nem esik még nagyot, ezért tud egy picit gyorsulni (a "kapott" teljesítménnyel kiegészítve), de a td-ken annyit zuhan a nyomaték (és vele a teljesítmény, mivel az a ford.szám és a nyomaték szorzatából + egy konstansból képzett mértékegység), hogy amennyit nyersz a hátszéllel, majdnem mind elveszted a zuhanó görbe miatt.
Ezért - tapasztalataim szerint - kb. fele annyival lehet csak túllépni ilyen esetben a gyári végsebességet, mint az 1.6-os, hosszúváltós szívóbenzinesekkel. A tuningtól és a gyári szórástól tekintsünk el.
Érte, mire gondolok? :) Csak ennyit akartam mondani.
> Folytatom a jókkal: A motor messze több mint kielégítő, sportos, csak érje el az
> 1900-as fordulatot. Utána csoda történik. Igazi csoda. (...)
> az én méréseimmel összehasonlítva ez az autó leszkanderezi a 3000-es benzines
> 250-275 LE teljesítményű VW Golf GTI-t, az S 3-as Audit, a 130-as BMW-t
:)))
Igen, ezt ismerem.
Ezen röhögött vagy 10 topic anno, mindenhová bemásolták páran. :))
El van tévedve a júzer.
> a gyári 175 helyett 190 km/h ig egyenletesen gyorsul, és ilyenkor forog 4500-at.
> Azért 160 felett felhangosodik. GPS-sel mért végsebesség 185 km/h.
Tehát P-box/chip után tudta a +10 km/h-t, ki tudja milyen körülmények (lejtő, szél) között. Ez szerintem teljesen hihető.
"Kerítsél egy GPS-t! :) Meglepne, ha a 180-at túllépné. De turbódízeltől már az is nagy teljesítmény!! (A szél meg lejtő sokkal kevesebbet segít a konyuló karakterisztika miatt, mint egy szívó benzinesnél mondjuk....)"
Éppen még igazad is lehet,de amikor ezt a sebességet mutatta az óra éppen egy Mazda MPV próbált lenyomni a pályán csak nem jött össze neki, igaz én sem nyertem, döntetlen lett. Az óra persze csalhat még akár 10-15 km/h-t is bár egy 220 km/h ra kalibrált óránál talán ennek kicsi az esélye.
A mondandód második részéből arra következtetek te inkább a benzines "nagyvérűeket" preferálod, de azért az szerintem neked is világos, hogy a mai modern dieselek, főleg a 2-3 literesek gyakran kenterbe verik a benzineseket, elég ha csak az új 2 literes 170-180 Le körüli diesel Passatra, vagy Sokda Octaviára utalok.
És az is tény - mert megtörtént velem - hogy volt olyan amikor X5-ös BMW tolt le a pályáról 130-ról indulva a belső sávban - amit persze végre is hajtott - az esélytelenek nyugalmával nyomtam 5-be padlót és 130-ról 160-ig gyorsulva 8-9 másodpercig a visszapillantóban láttam a faszi arcát a szó szoros értelmében leesett az álla.Persze utána kisoroltam.
Még egy példa az index népítélet vélemény rovatából igaz kicsit chippelve:
"Brutálerős dízelmozdony elnézhető hibákkal
Folytatom a jókkal: A motor messze több mint kielégítő, sportos, csak érje el az 1900-as fordulatot. Utána csoda történik. Igazi csoda. A chiptuningok tekintetében erősen szkeptikus voltam, ezért mielőtt beszereltettem mértem többször gyorsulási, ill. rugalmassági értékeket. Beszerelés után mindenből (másodpercben számolva) 20% volt a javulás, és most tessék kapaszkodni!: Az Auto Bild tesztjei szerint rugalmasságban az én méréseimmel összehasonlítva ez az autó leszkanderezi a 3000-es benzines 250-275 LE teljesítményű VW Golf GTI-t, az S 3-as Audit, a 130-as BMW-t és a Mercedes CLK -t. Persze ez nem szabályoz le 250 km/h-s sebességnél, (mert nem megy annyit) és nincs 6-7 mp. alatt 100-on, de gyakorlatilag a végsebességéig ami szintén saját mérés szerint a gyári 175 helyett 190 km/h ig egyenletesen gyorsul, és ilyenkor forog 4500-at. Azért 160 felett felhangosodik. GPS-sel mért végsebesség 185 km/h. Elmondható még, hogy a km óra pontossága az alacsonyabb tartományban is igen nagy. Legyen a rugalmassági gyorsulás 80-tól 120-ig, 100-tól 140-ig, az autó ezt 7 mp. alatt teljesíti 120-ról 160-ig 9-10 mp-re van szüksége 5. fokozatban. 60-100-ig pedig 4 mp. alatt van 4. fokozatban. Ha valaki tudja hogy ez mit jelent, bizony sportautós menetteljesítmények, szinte általánosítani lehet, hogy minden előzést (a megfelelő 1900-2000 fordulaton indítva) 4-5 mp. alatt lehet végrehajtani. Bizony. És nem 10-12 Millióért, hanem 3,3 ért. És nem 10-14 literes fogyasztással, hanem 6 literrel. (A fogyasztás az eddigi 21 000 km alatt mért adat) Szerintem nem semmi. Feltűnés mentes racionális megoldás baráti áron."
> Ja-ja és ennek ellenére csak 0,7 másodperccel gyorsul százra "lasabban", mint a
> 122 Le-s 1,6-os benzines
Ez egy teljesen értelmetlen adat amúgy, ugye tudod? Elképzelhető, hogy ennek ellenére mégis ő van előrébb egy sarokkal odébb, ha egymás mellől indulnak.
> Személyes diesel Riós tapasztalatból kiindulva(hivatalos végsebesség 176, én
> mentem már vele 190-et is igaz ekkor már nagyon vége volt,
Kerítsél egy GPS-t! :) Meglepne, ha a 180-at túllépné. De turbódízeltől már az is nagy teljesítmény!! (A szél meg lejtő sokkal kevesebbet segít a konyuló karakterisztika miatt, mint egy szívó benzinesnél mondjuk....)
Nem tudom, hogy "kell e" bele vagy "tudja e" az euro 4-et nélküle, vagy vele, csak annyit mondtam, hogy a németek importőri honlapján ez szerepel. Nézd meg a linket úgy tisztább mire gondolok.
Ja-ja és ennek ellenére csak 0,7 másodperccel gyorsul százra "lasabban", mint a 122 Le-s 1,6-os benzines és 4 km/h-val "gyengébb" a végsebessége a hivatalos honlap szerint!
Személyes diesel Riós tapasztalatból kiindulva(hivatalos végsebesség 176, én mentem már vele 190-et is igaz ekkor már nagyon vége volt, fordulatszám a 4500-nél kezdődő piros sáv szélén) mindkét motorral (1,6 benzin és diesel) bele lehet forgatni a 200-ba.
A háromutas katalizátor dízelnél baromság. A dízeleknél részecskeszűrő van. Valószínüleg a kétliteres dízel szűrő nélkül is tudja az Euro 4-et ezért nincs benne részecskeszűrő. Nálunk ugyanúgy csak Euro 4-es jöhet be ami azt jelenti, hogy ha ehez részecskeszűrő kell akkor széri kell, hogy legyen.