Azért gondoltam a szlovák határra, mert akkor átlépve mindenki meg tudná vásárolni ami kell neki, talán OLCSÓBBAN. Így az utiköltség már nem fájna annyira.
Martina! Ha megígérnéd hogy jössz, nem nyavalyogna ez a sok lusta, smucig hím, ott lenne mind! Eljönnének akárhonnan örömest!
Mar enis godolkoztam egy feli talin,de sajnos mindegyikunk messze van egymastol ! Szerintem en,es a hubo vagyunk legtavolabb toletek! Szlovakiaban lakok,gyortol 30 km re ...Ha valami okosat maj kitalaltok irjatok le...
Látom, hogy találkozót szerveztek,és hogy folyton akadályba ütkozik a dolog.Főleg a távolság az ami igazán probélma.Fel kellene mérni,hogy ki hol lakik,és ez alapján lehetne a mindenki számára legmegfelelőbb helyet kiválasztani. Én is javasolnám a középső országrészt.
Bárhol is lesz az országban, sokaknak messze lesz!
A kb. középen megrendezés talán azért jó, mert így több embernek lesz elérhetőbb, ráadásul Magyarország középső régiójában él fajlagosan a legtöbb ember...
Igen,ez igaz.Tényleg senki nem akar foglalkozni egy fiatal autóval,pedig ezt kéne,ha persze hosszú távra gondolkodik az ember.
Én is sokat gondolkodtam,próbálkozdtam,hogy mi a leghatásosab a rozsda ellen.
A fáradt olajat próbáltuk kint a szabadban lévő hulladék vasakon,bevállt.Évek múlva sem rozsdásodott.Viszont hallottam,hogy savasodik és a vékony lemeznek nem jó,meg persze kívűl hamar lekopik vagy lejön a felületről.
A Hammerite festéknél írják,hogy közvetlenül a rozsdára kell kenni.Én a kerítés oszlopokat kentem le vele,nem rossz de a rozsda megjelent egy idő után.
Igazából az üregek kifújása a fontos.Az üregvédő nem tudom pontosan mit csinál de szerintem csak elfedi.Olyasvalami kell ami megköti a rozsdát,beleköt.
A másik,hogy sokan nagyon elszigetelik vagy letapasszák,hogy majd nem megy oda a víz.Ellenben a pára,nedvesség odatalál mindenhova,tehát szerintem jobb szabadon hagyni a dolgokat és ha be is folyik valami,ki is párolog.
Volt olyan autóm aminek a gyári szőnyeg meg a szigetelés fogta a vizet meg a párát,kiszedtem és megszűnt a nedvesség mert el tudott párologni.
Én nagyon szívesen elmennék egy ilyen Felis találkozóba, de tényleg nem egyszerű összehozni, mert mindenfelé vagyunk az országban...
Tőlem pl. Esztergom 250 km,-re van, időben kb. 3-3,5 óra, csak az útiköltség lenne majdnem 15 ezer és ha már ott vagyok, akkor nem Tescos pizzaszeletet szeretnék enni;)
Sajnos amíg a féltengelygumiharangokat otthon "buheráljuk", addig számít az a 15-20 ezer forint is. Ettől függetlenül, ha tudok akkor ott leszek.
100km-es távolságon belül, bármikor benne lennék egy összejövetelben.
" Egyébként meg a rohadás összefüggésben lehet a kilométerek számával, annyiban, hogy több sós levet és rosszabb körülményeket kaphat, mint egy alig futott gép."
Megkérjük a helyi fórumtársakat, hogy nyittassák ki az üzletet. Én úgyis szerettem volna egy méretpontos üléshuzatot, tartalék termosztátot, feszszabályzót, oldalvédő csíkot venni. És a fagyi is baromi finom a főutcán.
És ezt hogy gondolod feszítővas meg miegyéb:) Zárás útán-nyitás?
Akkor először meg kéne várni még a helyszínelők végeznek nem?:)
Még az a szerencse ennél a típusnál, hogy tényleg csak szépséghiba. A Régi 1000MB Skodánál annyira elrohadt az alja, hogy ha a szőnyeget felhajtottam, látni lehetett az aszfaltot. De ment rendületlenül.
Nyaranta Siófokon mindig megcsodálok egy Skoda 120L-t, tökéletes gyári állapotban van, csak a felni ALU. Legalább 30 éves. Én is ezt szeretném elérni a Felivel.
Ezért gondoltam az ország közepére. De javasolhattok más helyszínt is, sőt, lehet két találkozó is. Különben ne mond nekem, hogy nem szoktál kirándulni a családdal (barátnővel), így kell felfogni, és akkor már nem is olyan drága az a benzin. (addigra 500Ft lesz egy korty.) Utána meg felmentek a Várba, kimentek a Margit-szigetre. Egyszer élünk basszus, legalább legyen egy szép napunk.
Újabb helyszín: Esztergom TECSO parkoló? Utána testületileg átmegyünk Párkányba a Skoda boltba vásárolni. Megkérjük a helyi fórumtársakat, hogy nyittassák ki az üzletet. Én úgyis szerettem volna egy méretpontos üléshuzatot, tartalék termosztátot, feszszabályzót, oldalvédő csíkot venni. És a fagyi is baromi finom a főutcán.
Na én a javítást még tuti nem végzem el. Nem tartóelemek rohadnak, így csak esztétikailag rontja a képet. A kocsi értéke jelenleg 4-500 körül van két javítóív berakása és fényezése jelenleg nem ér meg ennyit az autó értékéhez viszonyítva. Persze, ha a küszöb rohadna az más lenne, mert akkor lehetnének bajok.
Én kitapasztaltam már a rozsda természetét - szerencsére nem a felimen. Ott rohad, ahol lemezek találkoznak, és egymásra simulnak. Hiába a festés, alvázvédelem, a lemezek között indul meg a korrózió. Ez a helyzet a sárvédők pereménél és az ötödik ajtónál is. Érdekes, de a küszöb később kezd el rohadni.
Nem sokat lehet tenni ellene, de én ezeket próbáltam:
1. kerékjárati dobok mind a négy kerékhez. ( cca 8 ezer a garnitúra, én szereltem be.)
2. Előtte gőzborotváltam és kiekentem alvázvédővel. Ahová nem fér be az ecset, oda spray kell.
3. Évente-kétévente a dobokat kiveszem és újból lekezelem.
4. Az ötödik ajtónál a legkisebb foltot is figyelni kell, ha megjenelik, kegyetlenül RO55 maratni, kikenni. Érintett pontok: a hátsó szélvédő alsó két sarka, és a fekete díszlév feletti vonal.
5. Időnként megemelem az üveg gumiperemét, alánézek a sarkonál, rohad-e már? Ha van valami, kis ecsetel RO55-el passziválom. Festeni itt nehéz, ahhoz ki kellene venni a szélvédőt.
6. Rozsdának van kitéve a motortér alatt a köténylemez (? így hívják). A sok járdaszigetes horzsolás miatt ez hamar magadja magát, de könnyen cserélhető és nem is látszik.
Az enyém máshol nem mutatja nyomát a rozsdának, pedig 10 éves lesz a kicsike áprilisban.
Ha már rozsdás, akkor sincs óriási baj.
Kapható a keréjárathoz javító ív, és az 5. ajtóhoz is. A három ponton való javítás, a lakatos munka, az alvázvédelem, a 3 elem újbóli fényezése max. 100 pénz. És jó lesz ismét pár évig. Ha majd eljutok idáig, akkor a két tükrömet is lefestetem.
Nem rossz ötlet, csak az a baj, hogy az ország különböző pontjain vagyunk (vagy még azon kívül is), így pl sajnos nekem sem fér bele a keretbe egy pár száz km-es út. :( Főleg a mai benzin árak mellett.
Nem vagy egyedül, ez a skodás közösség tök segítőkész. Én fórumozok a Nissannál is, hát az egy halott dolog.
Erről jut eszembe: nem kellene egy Felicia találkozót szervezni? Lehetne mondjuk egy TECSO parkolóban, ott elférünk és van WC, büfé is. Kicserélhetnénk a tapasztalatokat, hozhatná mindenki a tartlék alkatrészeit, mehetne a csere-bere.
Helyszínnel javaslom a Pesterzsébeti TECSO parkolóját (az ország közepén, minden út ide vezet.)
Időpont: leghamarabb április, hogy már jó idő legyen, mondjuk egy szombat délután?
A gyári központi zár elhelyezését sajnos nem ismerem. Ha a bizti csere nem segített, akkor a vezérlés lesz rossz. Javítgatás helyett érdemesebb venni egy koplett vezérlést, cca. pár ezer ft, és azt beszerelni. Ha ügyes vagy, a távirányítós vezérlést megvéve és beszerlve akár bicskakulcsod is lehet.
Szerencse, hogy a motorok az ajtókban már benvannak, ezzel megmenekültél a beszereléstől, nem beszélve az ajtóátvezető gumik beszerzésétől, amik igen drágák.
Annyit azonban még tegyél meg, mielőtt bármit veszel, hogy leellenőrzöd a rejtélyes barna doboz kábeleit. Kell lennie egy pirosnak a 12V felé, egy feketének a test felé. (Rángasd meg a földelés kötését a sarunál.) Lesz még egy sokpólusú csatlakozó a zárműködtető motorok felé, húz szét, nyomd össze. Ha nem javul meg, akkor majdnem biztos, hogy a vezérlésen belül van a bibi.