Az „Excel” fórum célja, hogy keretet adjon az Excel felhasználók széles táborának tapasztalataik megosztására, és lehetőséget a segítséget kérőknek. Az alábbi összefoglaló azért készült, hogy segítse a helyes kérdésfeltevést.
– Írd le szabatosan a problémát. Úgy fogalmazz, hogy ne csak te magad, de a szakértő is megértse, mire szeretnél választ kapni.
– Írd le, hogy milyen verziójú Excellel dolgozol. (Vagy ha nem – ill. nem csak – Excel, akkor micsoda?)
– Írd le, hogy milyen úton indultál el, és hol akadtál el rajta.
– A kérdés megértése szempontjából sokat segíthet, ha feltölteszt egy képet, amin látszik, hogy mit szeretnél, vagy illusztrálja azt.
– Még jobb, ha feltöltesz egy minta munkafüzetet valahová (pl. data.hu). Feltöltés előtt távolítsd el belőle a nem publikus adatokat.
– Ha a feladat jellege olyan, célszerű az "előtte" és "utána" állapotokat bemutatni. (Miből kellene csinálni mit?)
– Ha VBA kódon kell javítani, másold be a releváns kódrészt. Rövid kód mehet hozzászólásba, hosszú kód inkább ide: http://pastebin.com/
– Ha valami nem úgy működik, ahogy kellene, add meg a rendellenes viselkedés jellemzőit, a hibaüzenetet, és a hibát okozó programsort.
Segítséget szeretnék kérni a következő témában :
Az excel alapesetben csak 256 oszlopot tud kezelni nekem 400 ra lenne szükségem , hogyan tudom ezt megtenni ?
Helló Lordfinesse!
A végén még rászoktatsz a bővítmények halmazában történő vadászgatásra, valóban profi módon ismered és használod a lehetőségeket. Gratulálok!
(Alapból ott van a bővítmények között Find/delete links, kiveri a szemem, de nem veszem észre.)
Üdv: kisreb
Kisreb és LordFinesse!
Köszönöm a tanácsaitokat!
Valóban, a keresés, és az érték irányított beillesztése segített megszabadulni a csatolásoktól. Terjedelmes táblázatnál, ahol sok cellát érint a csatolás, ráadásul nem egy fájlt csatoltak, hanem cellánként és füzetlaponként másokat, hosszú ideig eltartó küzdelem megszabadolni az összestől. De a kitatás meghozta az eredményt!
Szuszika.
Összefoglalva az eddig elhangzottakat.
1. Indítsd el a (pl.) "Hívó.xls" munkafüzetet, amely tartalmazza a
csatolásokat, és adja a figyelmeztető üzeneteket.
2. szerkesztés->csatolások
Megadja a csatolt állomány nevét, az útvonallal együtt. (pl.) c:\dokumentumok\csatolt.xls
3. szerkesztés->csere->mit keres? c:\dokumentumok\[csatolt.xls]
( !! a fájlnév szögletes zárójelben)
4. szerkesztés->másolás
5. szerkesztés->irányított beillesztés->értéket
A 3,4,5 lépések ismétlése, amíg talál csatolásokat.
Find links in a workbook
There is no automatic way to find links used in a workbook. However, because links use brackets [ ] to enclose the source workbook name when it is closed, you can search for it. For example =SUM([Budget.xls]Annual!C10:C25).
Close all workbooks except the one you want to find the links in.
On the Edit menu, click Find.
Click Options.
In the Find what box, enter [.
In the Within box, click Workbook.
In the Look In box, click Formulas.
Click Find All.
In the box at the bottom, look in the Formula column for formulas that contain [.
To select the cell with a link, select the row in the box at the bottom.
Links are also commonly used in names, text boxes, or chart titles.
Pontatlanul tettem fel a kérdést. Hogyan lehet megkeresni a CSATOLÁST tartalmazó cellákat, amikre alkalmazható a speciális érték beillesztés?
(Tekintélyes méretű munkafüzet esete)
Sziasztok!
Az alábbi probléma megoldásában kérem a segítségeteket:
Kolléganőm az exeltáblájához egy másik táblázatot csatolt, majd az első táblázatot elküldte nekem. Én ezt a táblázatot használom, de mindannyiszor, ahányszor megnyitom megjelenik a figyelmeztető üzenet: A megnyitott munkafüzet autómatikus csatolásokat tartalmaz egy másik munkafüzetben lévő információhoz. ... kívánja e frissíteni ... Szeretném tudni, hogyan lehet a csatolástól és a figyelmeztető üzenettől megszabadolni.
A Szerkesztés\Csatolások menüpont nem ajánl fel törlést, a Helpben nics csatolások törléséről egy szó sem, illetve az itt ajánlott összes csatolás zárolása (Eszközök\Beállítások\Számolás\Külső hivatkozásokat felfrissít -> pipa ki), hatástalan.
"A pivottábla alapvetöen 3 dimenziós adatok 2 dimenzióban való megjelenítésére való." Vagy 2-ből egy. Pontosabban m-ből n, ahol n nem nagyobb m-nél. (Sőt többnyire kevesebb, és ráadásul ritkán nagyobb háromnál.)
A YEAR és MONTH függvény is célravezető lehet...
Itt a fórumon többen vagyunk, akik szeretnek problémákat megoldani, nyugodtan jelentkezz, tehát. Csak kérdezz érthetőbben (mi nem látjuk a táblázatodat), miből - mit szeretnél kihozni.
Mit tartalmazzon a kimutatás? A megfogalmazásod alapján én is Pivot Table kimutatásra gondolok.
2. Beszúrsz még egy oszlopot, amibe a dátomokból kiszeded az év+hónapokat, majd a Data>Subtotalas-szalmegcsinálhatod napokra és a hónapokra az összesítést
"egy naphoz tobb ar, es olyan hogy tobb arhoz ugyanaz a nap": gondolom ez azt akarja jelenteni, hogy egy napon belül többször is változhat az ár, ill. ha napokig nem változik, akkor nincs kiírva naponta. Első kérdés: egy áruról van szó? Másrészt mi lenne az összesítésben? Hányszor változott az ár egy hónapban? Mi a (súlyozott) átlagár? Egy pivot table valószínűleg megoldja a problémádat, ha megmondod mi az.
Hali mindenki, sajna megint ujjabb problemaval vagyok itt.
Amit szeretnek, hogy van egy csomo adatom (arak) ami datuomkhoz van rendelve. Van olyan, hogy egy naphoz tobb ar, es olyan hogy tobb arhoz ugyanaz a nap. Amit szeretnek, hogy egy havi osszesites jelenjen meg automatikusan valahol. Elore is koszi
Megvan és nagyon eccerű volt:)
Mindkét fájlt egymás után save as...-zel el kellett menteni egy új könyvtárba, és utána azt mondani neki, hogy ne frissítse a linket. Köszi az ötletet a save as...-zel
Várjunk, ha jól értem, ezzel a módszerrel az A fájlból A1 lesz úgy, hogy a régi A megszűnik. Nekem az kéne, hogy 4 file-om legyen: A, B, A1 és B1. Így nem lehet megoldani?
Na hogy oszinte legyek, megvan Accessben is, csak ott meg problemaim vannak, bonyolultabb grafikonok keszitesevel.
A dolog lenyege, hogy van egy nagyon kaotikus Access adatbazis, amit megproblok javitgani (pl van vagy 20 tabla, ossze vissza hivatkozasokkal, fele nincs hasznalva, de senki nem tuja, mi hova mutat, melyik adat kell es melyik nem)
Es amig azt megcsinalom, addig egyszerubbnek tunt excellel dolgozni
ez a probléma és a 254-es is tipikusan egy relációs adatbazisban oldható meg legkönnyebben. Az Excel alapvetöen 2 dimenziós táblákból áll, lehet 3D-st is csinálni, de ha reláciok is vannak az adatok között akkor már nagyon nehézkes lesz a használata és a lehetöségek korlátozottak.
Persze meg lehet oldani függvényekkel is, de nagyságrendileg kevesebb munka lenne , ha pl. Accessben lenne ez a raktárkészletnyilvántartás.
De ha az Excelnél maradunk akkor javaslom, hogy próbáld használni a MS Query-t, és csinálj egy SQL lekérdezést a tablázatodból.
Data>Import External DAta>Import Data>"a te xls filed" ...