Noja, én is szeretném megköelíteni ezt a kérdést "életérzés" szempontból, de a pénztárcám ezt nem teszi lehetővé... ha mondjuk az 1.6 diesel EX menne 4,3 körül, és onnan tudnék még alkudozni bele pár apróságot, akkor azt mondom, nem is gondolkodnék benzinesben... persze jó volna tudni a szervízciklusokat, egyebeket...
azok az idők elmúltak, amikor dízel esetében "megtérülést" kellett (volt érdemes) számolni. én a nyomatékból való autózás miatt kacsingatok felé, és azt meg "ajándékként" fogom fel, ha a kútnál ritkábban vagy olcsóbbért fogok tankolni. (de ebben semmi racionalitás nincs. csak "érzés")
Én is kacsintgatok valami nagyobbra a mostaninál, és a cee'd tetszik... persze van más is, ami befuthat, de határozottan érdekel a gép... végignyálaztam minden fellelhető infót, és megyek tesztvezetni a hétvégén...
ami viszont a felszereltség/árat illeti... valóban az EX az, ami kényelmes, viszont a diesel-t én sem tudom/akarom megvenni, mert noha többet megyek (dupláját) az eurotax-átlagnál (röhejes az évi 15e km), de 4-5 év lenne a megtérülés, az LX diesel meg nem jön szóba, sok a hiányom azon a szinten... :(
Szóval benzines EX, és akkor már inkább az 1.6-ra kacsintok, mert az 1.4 moci a paraméterei alapján fullra van chipelve, ráadásul a nyomaték alacsonyabb fordulaton eléggé értékelhetetlen, persze nem tudom mit tud a változó szelepvezérlése, és nem láttam nyomatékgörbéket sem... az 1.6 is pörgetős, de a furat meggyőzőbb, így vélhetőleg egy jobban hangolt motorról van szó. Ráadásul sok autopályát megyek, oda meg kell a picivel nagyobb tartalék...
Mit gondoltok? Fentiek fényében racionális döntés lehet?
Sajna nagyon alap dolgok nincsenek benne (pl. ülésmagasságállítás, riasztó-központizár, aktív első fejtámlák, deréktámasz, fűtütt visszapillantók,...), így hiába van függönylégzsák, klima, stb.
Én is csak EX-et vennék, hiába a frankó diesel motor. Egyébként az 1.4-es is elég keveset eszik, számomra 10 év alatt sem térülne meg a diesel felára.
Az EX viszont már jóval többet is tud felszereltségben, mint néhány versenytársa, ugyhogy az 1.4-es EX közel 4 misiért valóban jó vétel elvileg.
Kedvesem is megnézte az autót. Azt mondta: pozitív csalódás. Nekem viszont egyre kevésbé tetszik! :-/ "Tök" drága. Ugye értelmesen az EX van jól felszerelve, az meg dízel és metál esetén 4,7mFt. elbizonytalanodtam. (illetve azt tudom, hogy ennyit nem fogok adni érte).
> > Hát én nem kérném, ha sokat utazik valaki városban.
> > (Arról nem is beszélve, hogy ha esetleg p-box vagy chip tervei vannak...)
> Az első mondatodat értem. > A másodikat kifejtenéd?
No akkor:
A box úgy működik, hogy több kaját ad. Ennek egy részét le tudja kezelni, mivel a dízel légfelesleggel dolgozik, de a maradékból füst lesz - persze van átmenet, ezért tekerik még sokan "nem is sok az a füst" alapon... Meg aztán nem csak a már látható füst okoz gondot.
A chip ennél már azért korrektebb, ott meg lehet írni úgy, hogy ne legyen füst, de az emberek persze telhetetlenek. :) (tisztelet a kivételnek :)
Az a gond, hogy idehaza gyakran szar a benya/gázolaj, sokszor rövidek a távok, és még szériában is folyton panaszkodik a DPF-lámpa**, ezt dízel RS Octaviáknál olvastam a minap, pedig azt nem Nappapák veszik!
**= Menj Autópályára, Taposd A Gázt
Állítólag az Alpesi Dízel meg ilyesmi prémium nyálak ezen segítenek valamennyire.
Múltkor Toyota napon vagy 4-ben ültem, többség benzines és meglepően mind nagyon kemény-nehéz volt a kuplung (Suzuki, Renault, Opel VW-Skoda után), az utóbbiak kuplungútja igen hosszú (alacsonyabb embereket jobban zavar). Cee'd nem vészes-benzines volt.
Nagyon megköszönném ha át tudnád küldeni a képeket e-mailben, most már nagyon kiváncsi vagyok, hogy hogy is néz ki ez a bézs! Vagy ha nem megy tedd fel légyszives a fórumra ide!
Megnéztem a képeket amit kaptam, azopn az LX nél csak az ülés közép minta változik: éa a szürke műszerfal alsó és ajtó borítás fekete lesz. EX-nél a középkonzol fém színű betétje ezüst helyett, bézses ezüst lesz.
Én a megrendelés fázisában vagyok, ha minden jól alakul akkor hamarosan Ceed tulaj leszek. Visszatérve az előbbire, a szőnyeg is fekete lesz, nem bézs..
Nekem azt mondták hogy a szürke standard kárpitozáshoz van kétszínű belső, a bézshez és a kék mintás kárpithoz a fekete ajtóborítás dukál. Én ezért nem választom a bézs belsőt. Most majd kiderül melyik kereskedő tudja jól. Nekem Tatabányán a Karácsonyi-Nagy Autóháznál azt mondták, hogy a bézsnél fekete lesz az ajtóburkolat és a műszerfal alsó fele. Számomra nagyon úgytünt, hogy nagyon otthon vannak a Ceed-ben, de majd kiderül.
Nekem is ugyan ezt mondták a kereskedésben, csak annyi kiegészítéssel, hogy a szürkés műanyag ajtóborítások maradnak (tehát az ajtó műanyag színe sem vált), viszont a "többi kárpitra" lábtér, illetve padló nekem azt mondták hogy az is bézs színű lesz!Kétszer is rákérdeztem. Ez nem így van?
A bézs kárpit a Ceed-nél nem azt jelenti mint a RIO-nál. A Ceed esetében az ülések középső sávjában a szürke helsett barnás (vagy ha úgy tetszik sötétebb bézs) minták vannak. Ebben az esetben viszont a műszerfal és az ajtóburkolatok nem kéttónusú hanem tiszta fekete. Így valójában a bézsnek nevezett verzió egy sötét fekete belsőt takar.