Akkor van jelentősége, ha 2 generátor van egymás mellett, és nincs külön pozitív főkábelük, egyik a másikra van kötve(másik meg az aksira nyilván).
Nagy terhelésű 24V-os rendszereken fordul elő(teherautó, busz), plusz előnye még, ha az egyik elromlik(elektromosan), akkor a másikkal haza tudsz jönni, nyilván spórolva a villannyal.
stabil motorok ezek ugy 3.2-3.5e fordulatra optimalizalva..
az 1500 szinte meg alapjarat.. szerintem 2e f/m tol indul meg bennuk valami tobb mint ami az onfentartas.. ekkortol lehet szerintem ervenyes a nevleges /2.
ha neked megis ez fordulat kell.. akkor elso sorban karbi cseret javasolnak.
ezekben ugyanis a hidegindito, alapjarat, es max teljesitmeny kozt szinte nincs atmenet.
nincs, vagy gyenge a reszterheles taplalasa karburator oldalrol.
fotel fizi, 20 eves emlekekbol.. briggs and tecu vonalrol.
Sziasztok! Ez hány amperes generátor lehet? Transpo-cn, IB 276-1224 és IBR 243-1064 feliratok vannak a szabályzón. Más felirat sehol. A gugli nem segített rajtam. Tárcsája 5pk, az óra irányába forog. Ha kisebb generátor helyére teszem be, nem lesznek vékonyak a vezetékek?
Szerintem az rendben van. Szétszedtem, kipucoltam (volna) de tiszta volt. Rugó jó, felületek épek, és a tartályban tartja a nyomást. Egyértelműen akkor fúj le rendesen, ha kézzel is rányomok a kapcsolóra.
Amikor a nyomáskapcsoló leállítja a kompresszort, akkor nyomástalanítania kell a nyomócsövet? Úgy tűnik, hogy ez nem mindig történik meg. Amikor marad nyomás a nyomó csőben, akkor nem tud átfordulni a motor, és lehet, hogy a kondenzátort ezért sütötte meg. Próbált indulni, de a nyomás nem engedte. Ha kézzel (is) rányomok a kapcsolóra, akkor pisszen egyet, és könnyedén átfordul a motor. Megy rendesen. 20-ból 20-szor rendesen elindul így, és fel is tölti a tartályt. Csak akkor fúj le rendesen, ha kézzel is segítek a nyomáskapcsolónak. Itt lehet a gond? Lehet, nincs is leégve. hm.
Nem ejtőtartályos, benzinpumpa van benne, amit a forgattyús házból jövő vákumcsövön noszogat. Mivel a tök üres karbit feltöltötte benzinnel, ezért úgy gondolom, ez a része rendben van.
Tavalyelött szoptam vele, mert rozsdás lett a tank és az istennek sem sikerült kitakaritani. Kapott egy új tankot, utána nem volt vele gond. Tavaly kb nem is használtam, most jó lett volna elövenni, de eddig nem sikerült bele életet lehelni.
nem kinai tömegtermeknek tünik, talan nem is premium, de ugy tünik sokaig jo volt. nem erdemes megtekercseltetni, uj csapagyakat, uj gyürüket rakni bele es meg 20evig hasznalni?
mint irva lett 50-60eFt a 2.2kW v2 50L es az a minimum, amivel mar lehet vmit is kezdeni es az sem birja feltetlenul sokaig
Tavaszi nagytakarítás megvolt, karbi kipucolva, friss benzin, és mégse indul, gyertya teljesen száraz. Úszóházban van benzin, de az a fura, hogy féktisztitóra se reagál, még csak egy pöffenetre sem.
Mi lehet a hiba, membrán? Nem tudom mire gondoljak még.
A nagy csendes szerintem felesleges, max. zug-fenyezöknek lehet erdekes
A nagyot amugy sem cipeled, csinalhatsz köre doboz zajcsillapitasnak es a.dobozon kivülre kivezeted a legbeszivast csövel, zajcsillapitoval es rendes legszurüvrö
Nekem marad, ami van csak elöturom a rossz 50L-nek a tartalyat
Nincs, egyelőre én is csak szemezek vele. A Hunyadi gyárt egy ócsósított változatot (aztán persze az is lehet, hogy ugyanannál a kínainál vásárol be, mint az Implotex):
Kérdés, hogy mennyire tartós, hobbicélra talán megteszi. Nem tudom, hogy az ár a minőséget tükrözi-e, vagy az agresszív árazással a piacra akarnak betörni. A szerszámgépeik is feltűnően olcsóak:
Yt-n en is lattam,.neked van.vele tapasztalatod is?
En elöturom a v2 50l kompresszor tartalyat fater pincejeböl es azt rakötöm puffernak a 6L 1.1kw-ra. (Pinceben es haz elött az utcan eleg lesz. A szomszedok mar igy is kevesebbet nezik a gzsz-t es dsds-t miota van live show az utcan :-) )
nalunk volt egy 2,2kW-s V2 50L barkacsaruhazi PRC kompresszor. 2 evet birt. akkor ujratekercsettem az ezereves schneider. azota(2010-2011?) az teszi a dolgat - remelem/gondolom neha öntenek bele olajat
több helyrol az hallottam, hogy ra kell tenni egy szgk legszurohazat, es az valoban csökkenti a zajt
(nekem egy 1,1kw 8bar 6L-s van :-) az 3x beindul amire felfujok egy lapos szgk kereket :-) de cserebe egyik kezemben a kompresszort viszem a masikban meg a kereket)
Szeretni én is szeretnék, csak arra az isten pénze sem elég. Az épülettulajdonos (akitől a műhelyt bérlem) festőműhelyéhez van egy csavarkompresszoros gép kb 2 köbméteres tartállyal. Ha nagyon akarnám kérhetnék róla egy leágazást a műhelybe és egy kulcsot a géphez - simán kiépítené. Na de minek? Amire én használom a levegőt arra a kis 50 literes is elég.
Nálunk a kompresszor szívászaját egy Lada hátsó kipudob csökkenti. :) Van még utána ~5méter müa gégecső, a végére egy kispolszki levszűrőbetét húzva. Ezt 5-7évente cserélem. :)
Hétvégén kellet hegesztenem egy nagyobbacska darab vas alkatrészt. Fronius-t feltekertem 150A-re, és fogtam egy marék 4-es elektródát. A sokadik elektróda után: "rohaggyonmegiszokegysört..." A gép meg néha-néha bekapcsolta a ventit pár másodpercre. Tetszik a gép. Kompresszorból is valami hasonló szintűt szeretnék.
Nem tudom, még sosem kellett 10 percből nyolcat folyamatosan hegesztenem.... Csak arra akartam célozni, hogy ez is mint minden nem fekete-fehér. Ahogy te is írtad egy Kempi, Fronius, simán elad 100 %-os BI-jű gépet 200 amperon. És az háromszor anniyba fog kerülni mint a barkács Iweld.
Ugyanez a helyzet a kompresszorral is. Ha elkezdenék keresni lehet, hogy találnék 800l/ perces kompresszort 50 literes tartállyal. Csak nincs értelme ilyet árulni mert mondjuk kerülne háromszázezerbe, a 200 literes tartállyal szerelt meg 310 ezerbe. Egyszerűen nincs értelme a kicsit forgalomba hozni olyan kicsi az árkülönbség a tartályok között. Kise légszállítású motorok esetén meg a nagy tartály a hülyeség, mert mire először feltölti megőszül az ember.
nos a tapasztalat meg azt mutatja hogy csak névlegesen tartja azt az áramerősséget de érezhetően gyengébben dolgozik (keveseknek van Rehm, Migatronic vagy Merkle gépe)
Tudom, és szerintem ő is tudja. 50 literes gép gyakorló autóserelőnek valőban csak erős korlátozásokkal alkalmas, kivéve ha van rajta egy olyan kompresszor ami alapból tudja azt a légmennyiséget amit kivesz belőle. De azt a kompresszort meg 200+ literes tartályokra szokták tenni.
Ez sem igaz így ahogy leírtad. Gyártója és gépe válogatja.
Nekem pl a 215-ös van otthon. Az pont egy 200 Amperos gép. 200 Amperon a BI-je 60%, 155A-n 100% tehát az általad meghatározott 180A esetén 80% körül van. Ez azért kicsivel több mint a "legalább a felét pihegéssel tölti".
Amúgy meg nem csak Hunyadi van árulja ezt már mindenki, csak hirtelen ezt találtam. Tutira van olcsóbb is, drágább meg biztosan van mert láttam ugyanezt a fajta motorost 50 literesben 200 ezer+áfa fölött is - neves gyártótól.
Köszönöm mindenkinek a sok segítséget! Sikerült kicserélni az összes hajtókarcsapágyat, így nézett ki ami benne volt, a karc már kivevés után lett rajta. 1.35mm-t mértem, az új 1.4, leírás szerint elvileg 1.406mm, a régi szélein húzásnyomok vannak.
Levettem az második főtengely csapágy fedelet, így néz ki a csapágy, ez még elmegy? Ujjbeggyel simának tűnik.
A felső rész meg se mozdul, ettől már félek, hajtókarcsapágyat is most cseréltem először. Ha levenném, úgy kellene hogy az összes csapágy fedelet lelazítom valamennyire, hogy a csavarok benne maradjanak, és akkor lefordítható a felső rész? Vagy elég az alsó csapágyat cserélni? A főtengely szimeringnek nem árt, ha megmozdul a főtengely?
Az adott típushoz való alkatrészeket megtalálom, de azt sajnon nem mutatja meg, hogy az autóban hová való az alkatrész. Én valahogy azt szeretném leellenőrizni, hogy például az első futóműbe való három szilent közül azt a kettőt rendeljem, amit cserélni kell.
Mar 2eve lejart a gari es ha jol tudom max 5eves korig lehetett volna meghosszabbitani (az is lejarna 1ev mulva, talan akkor sem lesz benne 60ekm - mondjuk fenyszoromosoval nem kene baszkolodni) es evi 550euro
Itt 750euro körül akarnak egy motor es valtoolajcsereert(kollega legalabbis ennyit fizetett a golf 7-nel a motor es dsg olajcsereert)
(Azt nem akarom leirni,.h nincs idöm masok eltal elszart dolgokat javitani, mert ez a tapasztalat feltehetöleg csak az en balszerencsemböl adodo rossz tapasztalatokon alapszik.)
Az lenne a kérdésem, hogy honnan lehet megtudni az egyes alkatrészek gyári cikkszámait? Szilenteket vásárolnék, de a webshopos "lengőkar szilent, első, külső" leírásból fene tudja eldönteni, hogy most akkor ez a lengőkart a stabilizátorral összekötő szilent-e vagy sem, a nálam lévő (nem gyári) szervizkönyvben meg egy darab cikkszám nincs.
Konkrétan egy sötétkék Ford Orionról van szó (AFF, 1.8D), tehát ráadásként egy jó régi gépről van szó.
Szerintem nem 2, ez mintha a régebbi, hengeres flakon lenne (az új szögletes). Valszeg raktáron volt 1-2 évet, én olyan 4-5 éves szavatosságot tippelnék. De nem is ez a lényeg, hanem az, hogy nem áll el örökké, hiába szintetikus. Csereidőre tudtommal nincs előírás, dehát nem kell mindent készpénznek venni (lásd még: lifetime fill :).
Hétvégén elfüstölt a kompresszorom. Tudtok ajánlani valami bevált típust? Nem árt, ha nem túl hangos. 50 liter környéki tartály szerintem elég, és egy légkulcsot bírjon el.
alapjaiban nem hiszem, h mas lenne. de azt hiszem VAG-nal nem ritka, h ugyanaz az alkatresz kulonbozo testvermarkaknal mas cikkszamon megy. ha veletlenul nem is lenne ugyanaz, akkor is ugyanazzal a szisztematikaval van fejlesztve/tesztelve. ami elöfordul(hat), h nem lead-varians es csak egy kisebb tesztelesi programot kap, de ez egy audi alkatresszel is megtortenhet, h a skoda a lead (legalabbis azokban a projektekben amikkel en talalkoztam)
lehetne golf is, de ugy tünik, h az sem kulonb, de cserebe randa es nehezebb is
Sötétkék Ford Orionban annyira elkoszolódott a kiegyenlítőtartály, hogy kihívás összenézni a vízszintet a tartályon lévő min-max jelölésekkel. Lehet ezt valahogy megbontás nélkül takarítani és ha igen, hogyan? Előre is köszi
itt szinte senki nem tartotta ezt, valoszinu nem is tudtak hogy intervallumos a dsg olajcsere.
ennek ellenere soha egy dsg valtot/kuplungot nem javitottam, ami ugyan nem feloldas a csere halasztasra,.. hanem csak egy -sajat - mutato a rendszer megbizhatosagara.
roviden..
egy ennyi idos autonal ekkora futassal.. ez a 60k nem kobe vesett szabaly.
ha viszont csere.. akkor csak gyari..a fentiek okan.
Gyari ciklus 60ekm, azt tudom. Azt hallottam, h jobb korabbra hozni , most 42500km van a kocsiban. (2016/majusi a kocsi, 2017 szeptemberi üzembehelyezes)
Érdeklődnék Skoda Fabia 2001 1.4 AME MPI átesett egy kisebb felújításon. Hengerfej síkolás, szelep becsiszolás, szelepszár szimering csere. Összeraktuk, de érdekelne, hogy a kurta állítható hidrotőkés vezérlést miként szoktátok utána állítani a javításoknál? Nekem legalábbis olyan érzésem van, hogy kicsit finomítani kellene ezen részén is. Köszönöm a segítő szándékot!
Megvettem a hajtókarcsapágyakat, KOLBENSCHMIDT KS87200600, egyiken sincs sputter felirat, mindegyiken csak az a jel van, ami ezen a képen a jobb alsó sarokban, a stilizált dugattyú egy nyíllal
Volt régebben egy érdekes kuplung légtelenítési technika. Talán Mercedes, BMW vonalon.
Az egyik féknyerget összekötötted az alsó munkahengerrel, mindkettőn kinyitottad a légtelenítőt, és nyomkodtad a fékpedélt.
A féknyeregből kijövő fékfolyadék átmenet a kuplung hidraulikán, vissza a tartályba, ahonnan a fék és a kuplung is kapta a fékfolyadékot, ott pedig a légbuborékok kilőttek, nem kerültek vissza a körfolyamatba.
Voltak ezzel fennartásaim, mert a légtelenítőnél tud visszaszívni levegőt, a bubimentes fecskendő jobb megoldás.
Koszonom a sugast, valoban levegos volt a passat kuplung hidraulikaja.
Legtelenitettem, az erezheto mukodes tobb napja jo.
Meg kerdeznek, ha szabad:
Miert volt az, hogy a "szokasos", pedalt nyomkodva torteno legteleniteskor 50 m3 levegobuborek is jott sok legtelenitesi koron at, de a pedalerzet nem javult? Honnan jott ki annyi levego? Tobb koron keresztul millio buborek, de javulas semmi.
Majd alulrol toltve 2 fecskendonyi fekolajat egybol jo lett... es tobb napja jo.
Szerinted honnan jött az ötlet? Talán még itt, ebben a csoportban is volt szó ezekről a szerszámokról nemrég.
A gyári leírásban nincs szó az ide tartozó szerszámról. Egyszerűben robbantott ábrán húztak a csavarhoz egy nyilat, és odaírták a nyomatékot. A leírásban meg "húzd meg a csavart".
Sok szerszámom van itthon, talán néhány kisebb szerelő műhelyben sincs annyi, de pont ilyen 21-esben nem volt. Viszont volt csillagvillás, flex, 17-es hatszög, és hegesztő gép. Nem szoktam megijedni attól, hogy valamihez célszerszámot kell készíteni, csak bosszantott, hogy egy kis gondolkodással simán meg lehetett volna oldani, hogy erre ne legyen szükség. Pl. a pajzsra tesz egy félkör alakú kivágást, a szelepfedél tömítésre meg integrál egy gumidugót. Szerintem több gyártó is megoldotta így. Pl. a Yamaha tdm 900 is ilyen. Az már csak hab a tortán, hogy ha jól tudom, akkor pont a Yamaha segített megtervezni ennek a motornak a hengerfejét.
Nekem volt ilyen autóm, bár VW, de ugyanaz. Arról 20éves korában nem tudtam levenni a vázkeretet*, ezért nem cseréltem a 4 szilentjét. Viszont a kartert 3-szor is levettem gond (és daru) nélkül. :)
* ha nagyon akarom, akkor persze leszedtem volna, csak semmi kedven nem volt a beletört csavarokat bűvészkedni.
Igen. Persze,hogy az a legegyszerubb,ha szervizbe viszem,de gondoltam elotte tajekozodom itt hatha van valaki,aki hasonloan jart es hasznos infoval szolgal mielott a "kedves" szerelo ramzudit egy tobb szazezres diagnozist. De azert koszi a valaszt!
Én pont ezért gondoltam úgy, hogy először a főtengelyt húzom fixre.
A két veztengely rögzítve van, de a lánckerekek csak lazán vannak rajta. Nem tudok kárt tenni a láncban. Viszont a főtengely támasztva, szíjtárcsa támasztva. (lökött tervezők a főtengely jeladót a reteszeletlen, tájolatlan szíjtárcsa mellé teszik...) Szóval így a főtengely fhp-hoz fix a szíjtárcsa. Félig meghúztam a főtengely csavart. Majd támaszok ki, és nyomatékra, szögre. Támaszok vissza, és ellenőriztem órával is a felső holtpontot, és a szíjtárcsa pozícióját. Csak ez után húztam meg a veztengelyek csavarját. Ott meg megint csak nem tudok kárt tenni semmiben, mert kulccsal fogom az amúgy támasztott veztengelyt, és úgy húzom meg a csavarját. Ha mozdulna, az látszik a láncon, és mielőtt megfeszülne, rá lehet tartani.
Azért annak a tervezőnek is a jó anyját, aki egy 6 mm átmérőjű stiftet használ a főtengely rögzítéséhez úgy, hogy a stift oldalra (hajlításra) van terhelve, nem tengely irányban, mint mondjuk az 1.5 dci-nél. Lehet szidni a francia motorokat, de ennél a blokknál annyi ilyen hülyeség van, hogy túl tesz a franciákon. Mazda ide, mazda oda...
az egyik az en hibam,. hogy ezt tenyleg felul kell lehuzni eloszor, de rogzitett fotengely pozicional.
( nem szeretem.
egy fix fotengo poz.hoz egyszerubb egyesevel allitani a vez.kerekeket.. mint forditva, ket lehuzott vez.kerekhez allitani az egy fotengelyt. )
a masik.. hogy vegulis ez mindegy. szvsz ez is az en hibam.
egy okbol javasoltam az also meghuzast eloszor.
ha kiugrik, nem stabil a fotengely rogzites akkor a lancon keresztul terheled a veztengok rogziteset is a fotengely lehuzasanal. ( torzulasrol nem is beszelve.)
mivel ez a fotengo egy 1/2 lassito..es sokkal jobban huzott mint a veztengok.. ezert eleg kemeny nyomatekok lephetnek fel amivel galyra lehet rakni egy uj vezerles szettet is.. >> ha az is zarva van.
szvsz mea culpa. ez az en hibam.
el nem rontottal semmit, ( vezerles stimmel ) de itt eloszor a veztengoket kellett volna lehuzni dekli nelkul, es csak a dekli utan a fotengelyt. ..marmint ahoz hogy ne villaskulcsal kelljen szenvedni.
A pajzs a főtengelyen levő szíjtárcsán belül van. Az alsó lánckerék addig nem marad pozícióban, amíg a szíjtárcsa csavarját fixre nem húzom. Csak ezután tudom fixálni a vezérműtengelyek csavarját. Vagy lehet úgy is, hogy alul még laza?
Vagy pl. a szelephézag állításnál is le kell venni a lánckerekeket, akkor meg ugye nincs matatva a pajzs.
Simán lejjebb lehetett volna tenni a pajzs tetejét, vagy csinálni bele 2 kivágást, hogy rámenjen a csavarokra egy dugókulcs. A vezérműtengelyek közepe van egy síkban a pajzs tetejével.
A segítségeteket kérném olyan ügyben,hogy van egy Ford mondeo mk3-as. 2004. 1.8 benzin. Az vele a gond,hogy a kormány középállásból jobbra tekeréskor akad,majd kattanás után nehéz,vagy alig lehet tekeni. Balra hibátlan. A szivattyú szépen csendesen működik. Szervóolaj is cserélve volt. Az egyenesfutással sincs baj és a futómű sem kopog-ropog. Miután "megindul" menet közben már kevésbé akad,de középállástól jobbra forduláskor mindig érezni az egy akadást-kissebb kattanást. Ez parkolás után a legrosszabb és hideg idő csak ront rajta. Ez mitől lehet szerintetek? Én a korm.összekötőkre,korm.mű csapágyra,de legfőképpen a fogasléc berohadására gyanakszom. Szerintetek?
Azért van egy gyanúm, hogy a mazdások, és a fordosok közt volt pár francia motortervező is, mert a vezérműtengelyek csavarját csak így tudtam nyomatékra húzni. Félig takarja őket a motor első pajzsa. Dugókulcs nem játszik.
fene tudja, nekem legkulcsval hosszu csavaron ahogy Q irja egyszerubbnek tunik bolcsot engedni. .. de foleg a nyereseg hogy utana meg hely is van a csapagyak korul boklaszni.
Nem lepne meg, ha a bölcső csavarjai nem mozdulnának. Nincs is miért levenni, ha a motort megemelve is kijön a karter. Sosem vettem le a bölcsőt, mindig elég volt a motort emelni.
Köszi szépen a sok segítséget. Ma leszedtem az első henger alsó csapágyát, középen barna elszíneződés, a felső szélein fél centi magasságban "húzásnyom látható. Amúgy egybe van, hosszanti nyomok de anyaghiány nincs.Akarom kivenni a felső rész, hát sehol. Keresni kellett nagyítós szemöveget, azzal se látom, nézem az alját, hát a másik csapágy is az alsó hajtókarfedélben van. Csodálkoztam is hogy túlnyúlt az első mikor kivettem, mivel most csinálok ilyet először. Annyira nem is volt csúnya hangja, minimálisan kalapált, egy épphogy ismerős volt szerelő meghallgatta, ő mondta hogy cseréljem ki minél előbb. Van esély arra hogy használható lesz alapméretes új csapággyal? Csak a 1-est szedtem még szét.
Köszönöm szépen neked és a többieknek is a segítséget!
Az elefántormányt le se kellett kötni, mert a gumibakot elhagytam valahol.
Az azt fogó U alakú szerelvényt lekötöttem, így magasabbra emelve tegnap este sikerült kivenni a kartert.
De sejtettem hogy a bölcsőt kellene leengedni. Lehetett így baja valaminek hogy az "elefántormánynál" fogva emeltem fel nagyon magasra a motort váltóval összekötve? Vissza már úgy teszem ahogy írtad.
Ha már kicserélem a hajtókarcsapágyakat, van értelme a főtengely csapágyak egyik, az alsó résznek a kicserélésére? A főtengelyt nem is tudnám kiszedni.
Alap tünet: hidegindítás után kb. fél mp-ig, és üzemmelegen ütemes, állandó kattogás.
Kicseréltem a vezérlést. Láncok, lánckerekek, feszítő, csúszkák. Eddig úgy néz ki, hogy ez volt a hiba, mert szépen, csendben jár a motor.
Maradt azonban pár kérdés.
Ahogy összerakás után forgattam, az első két henger szívószelepeihez kevesebb olaj ment, mint a többi szelephez. Szinte szárazon maradtak a bütykök, míg a többi már néhány forgatás után olajos volt. Levettem a csapágyfedeleket a vezérműtengelyről, és kipucoltam őket. Elég fekete olaj volt a járatokban. Összerakás után már ezeknél a szelepeknél is megjelent az olaj. Párezer km-es olaj van csak benne, de inkább kicserélem az olajat. Yaris 10-12e km alatt sem koszolja ennyire el. Mitől lehet ez? Előző gazdák nem cserélték benne rendesen az olajat, vagy ez az L831 (ford-mazda) motor ilyen?
Vezérműtengelyek. A tengelyek végébe illesztett rögzítő lemez hagyott egy kis kottyanást a tengelyeknek. Pár fokot ide-oda lehetett fordítani. Az helyes eljárás, hogy kb. középre állítottam a tengelyeket, és úgy húztam meg a lánckerekek csavarját? Így most pont akkor a leglazább a rögzítő lemez, amikor felső holtpontra ér a főtengely.
bakold fel a kocsi elejét a kerék mögött, és vedd ki a bölcső négy csavarját
ha fosol hogy leesik (de nem) akkor egyenként és tegyél be mindegyik helyére egy 8-10 cm-vel hosszabb csavart vagy menetes szárat. így lejön annyit a bölcső hogy mindent megengedjen.
Ps;
a motor elején az "elefántormányt" elkötötted a homlokfaltól?
Az autó jobb hátuljának megülését melyik futóműalkatrész hibája okozza?
Gátló, rugó, a kettő együtt, vagy más alkatrész is lehet?
A gátló végi szilent elkezdett már porladni, de mivel a gátló még jó 60-70%-os volt várni akartam kicsit vele (külön szilent nincs, csak gátlóval együtt cserélhető), de a szilent önmagában nem okozna ennyit szerintem, jó 1 ujjnyi a különbség a 2 oldal közt.
"egy idő után az első motortartó bak lemezéig emelve már az egész kasznit emeli"
Ez alatt azt a bakot érted, ami a homlokfalra támaszt??? Ha igen, azt le kell szerelni a motor emelhetőségéhez. És persze a két oldalsó bakot is le kell kötni.
Darúval lehetne? Csak mert az emelő szem is a másik oldalon van. Meg kéne bontani a motor váltó összekötő csavarokat? Amúgy krokodil emelővel ki lehet venni, pár hónapja valakinek már nehezen sikerült.
Nekifogtam, a régebben említett sima alap 4 hengeres VW hosszmotornak, de 2 napja nem tudom levenni a kartert se , az olajpumpa miatt. Quattroman említette hogy nehéz levenni de ez már durva.
Próbáltam a vezérmű alatt levő fél centis függőleges acél tartónál, amire a szervő is van csavarozva, több ponton is., egy idő után az első motortartó bak lemezéig emelve már az egész kasznit emeli. A bal oldali motortartó baknál van egy idom, amit lehet emelni, meg is emeltem, de nem tudom kifordítani, olyan szűkös a hely a pont a jobb oldalon, ahova az olajpumpa esik, ott semmilyen emelhető felület sincs. A motor váltó csatlakozásnál is emeltem, de az is emeli a kasznit. Darúm nincs.
A karter 2/3-ánál keresztbe fut egy ~10cm széles idom, azon nem tudom átbuktatni a kartert.
ezuttal 2008as passat. Az minek a jele, ha reggel a kuplungpedal ellenallas nelkul beesik, cipoorral visszarangatva es pumpalva egyre jobban feljon, majd normalizalodik?
Renault Thalia 1.4 benzin 2000-es évjárat K7JA szürke
Vezérlés beállításhoz szeretnék segítséget kérni, főtengelyt ütköztetni kell csaphoz ha jól emlékszem, de a csapomat sehol sem találom, készítenék egyet de a méreteire szükségem lenne, illetve a vez. tengely bordáskerekén látok jelölést de amihez állítani kell, azt már nem találom! Előre is köszönöm!
Van ismerősömnek egy 2000 évjáratú, 1100 cm3, HFX motorkódú Saxo - ja klíma nélkül. A hűtőventi folyamatosan megy. Ha leveszem a gyújtást, akkor is. Motor beindításakor leáll és kb. 20 s múlva elindul. Forrásjelző piros lámpa világít. Relé cserélve, mindkét hőfok jeladó cserélve, bal oldali hossztartón lévő csati ok, ha kiveszem a biztijét, megáll.
Érdeklődnék, hogy egy 2006-os VW Golf Plus 1,4 benzines motor gyűrűzése szimeringek, tömítések, csapágyak és vezérlés cserével hozzávetőlegesen milyen költséggel járna?
Vált. geo. turbós Kiám alacsony fordulaton nem úgy húz, mint korábban. 2000 körül meglódul.
Elképzelhető, hogy bekormolódtak a turbó vezetőszárnyai? Vagy akármi más is lehet?
Dizel szempontból szar körülmények között üzemel, (rövid városi utak.)
Kia Sportage 2.0 crdi 150 ló (2008)
ez volt egy korábbi kérdésem, azóta elmentem a márkaszervizbe.
Hibajel nincs, szerintük, ez ilyen, hogy 1800 alatt nem nagyon megy.
Hiába állítottam, hogy ez nem ilyen volt. Volt itt cam aro-nak olyan véleménye is ,hogy EGR is lehet, de állítólag azt kijelzi a csekendzsin.
Esetleg még javasoltak egy dióhéjas tisztítást, attól biztos javulna , de bizonytalanra nem áldoznék rá 100+ ezret, éppen élhető, de egy más stílust (kicsit benzinesebb) igényel. (ezt nem ők csinálnák)
De korábban valóban sokkal lineárisabb volt a nyomaték már ezertől, most meg addig tipikus "turbólyuk" van. (alapjárat egyenletes, rángatás nincs) Bármi ötletet szívesen fogadnék. Ha be van kokszolódva a szívócső, vagy EGR, akkor az megy rendesen 2000 felett? Mert ott nem érezhető semmilyen változás.
2005os passatot neztem vasarlasi szandekkal, 2.0 TSI motorral, 200 loero. Minden rendben tunt vele lenni probauton, de az alapjarat egyre feljebb maszott: 1500 kore.
Ezen magas alapjarat mellett kihuztam belole a nivopalcat. A kihuzott palca mellett enyje nyomas suvitett ki, es vele egyutt csokkenni kezdett az alapjarat is.
Tavaly csináltam egy szintén 1,8-as g astrát, amin öten tornáztak előttem, azon érdekes volt a dolog, a főtengely ékszíjtárcsán levő jel passzolt az fhp-val, ha oda hajtották, akkor fél-fél fogat sietett-késett a 2 veztengely*, nagy volt a szelepösszenyitás, szarul is járt, érdekes mód vezérlésre nem adott be hibát.
A gyári jelre rakva, ami a főteng keréken van, és fél foggal előtte van az fhp-nak, jól állt a szívó veztengely, és 1 foggal arrébb volt a kipuff, helyrerakva jó lett.
Levett szelepdeknivel** be tudnánk állítani/ellenőrizni a tetejét, de nincs arra utaló jel, hogy egymáshoz el lenne rakva a 2 veztengely, szépen jár, map érték jó, lambdaszabi is van.
Az alját kéne a tetejével szinkronba hozni, hogy kizárhassuk, mint hibát, csak most nincs a zsebemben másik, jó 1,8-as c veki motor, hogy lenézzem róla:-)
*nem vették figyelembe, jóvanazúgy alapon minden mást cseréltek, eredmény nélkül
**nem maradt rá idő, 15 percre jött délben, este 6-kor ment el így is
Így hirtelen végiglapozva a hahu-t, 830-1790e között vannak az 1,4-es 2008-as ibizák, valahol a középmezőnyben van a tied. állapotot nyilván nem látunk a monitoron keresztül, ami lényeges, lehetőleg ne legyen törve/javítva, ha beindítod mind a 4 henger induljon el benne füst nélkül, kuplung ne legyen kemény/ne csússzon, olaj ne folyjon belőle orrán-száján, ha lehet a műszerfalon se égjenek a hibajelző lámpák, ez később még változhat, elektronika nem az erőssége a seatnak(se), ablakok/kp zár mozogjanak, klíma/fűtőmotor induljon.
Meg ha nem volt előtte 4 tulaja, az már jó:-)
Gumikat/fékeket/telókat nagyjából meg tudod nézni akna nélkül is, kipufogó ilyen idősen már szelelhet itt-ott, ha benézel a motortérbe, burkolatok/hővédő lemezek legyenek meg, folyadékszinteket nézd meg, ja papírok/alvázszám legyen rendben.
próbaúton ne zörögjön/kopogjon, ne rángasson, ilyesmi.
Mielőtt nagyon bemennél az erdőbe ezzel a holtpont kérdéssel, egyszer ezt már én is végigjártam, egy 1.6-ossal, amikor jelen van a kerék nincs holtponton a dugattyú valamivel előtte van, hogy ez miért van így nem tudom de több opel motort is megnéztem akkor, és mind ilyen volt.
..bátya, értelemszerűen ha még nincs holtponton, akkor még nem ért oda, ergo felfele megy a dugó, tehát holtpont előtt vagyunk:-)
Nyilván nem jó valami, azt én is észrevettem, hogy mi nem jó, azt nem tudom. el tudok képzelni akár többféle fötengelykereket is, vagy hogy téved a data, és mégis jól áll.
Vágom, hogy mire gondoltál, de nincs eltörve a retesz(ami nem ék:-)), minimál kottyanása van, de nem 1 fognyi.
Köszi a sok szerencsét, egyelőre feladtuk, ha viszontlátom még, mert a helyi erők továbbra sem bírnak vele(ami valószínű), majd beszámolok, vagy felrakom a videót a kiégéséről:-DD
Tekerem a motort forgásirányban, óra az első hengerben. Haladunk fölfele, veztengelyek jelre kerülnek, főtengely is (burkolat) jelre kerül, DE az első henger dugója, és így vélhetőleg maga a főtengely, és a jeladótárcsa még nincs holtponton, cca 1,6mm-rel van lejjebb.
Tovább tekerem, az indikátor szerint felérünk a holtpontra, a veztengelyek itt már 1 fogat sietnek.
Visszarakom a szíjat a főtengelyen 1 foggal, körbehajt ismét, veztengelyek jelre kerülnek, főtengely jel szerint már 1 fogat siet, leszarjuk, indikátor szerint fhp+0,1 mm-en áll a dugó, ez főtengely fokban nincs kb semennyi se, max 3-4 érzésre, ami az előző kb 18-20-hoz képest már sokkal jobb, ennyi szvsz összejöhet egy új szíj/beidomult szíj viszonylatában is, gondolom én, lehet rosszul, és ennyire érzékeny az ecu lelkivilága.
Oszcillogram kéne egy jól működő motorról nyilván, az eldöntené, csak most izé max rajzolni tudnék.
fhp adott, fotengely barhol.
Ha az fhp adott, akkor nem lehet a főtengely bárhol, hacsak nincs elcsavarodva az 1-4 henger között. Szívó benzinmotornál nem hinném:-)
Vezérlés csere előtt nem volt rossz, de erre nyilván senki nem esküszik, csak a tulaj.
Mivel a retesz nincs eltörve, azt hamarabb el tudom képzelni, hogy esetleg nem rávaló a főteng kerék, vagy a burkolat, bár valószínűtlen.
A főtengely csavarodását az első dugattyú csapja, és a tőle 8 centire lévő alsó kerék között inkább kizárnám:-)
De, ismét megemlítem, hogy összeraktuk a valós fhp/tdc, és az ilyenkor jelen álló veztengelyek szerint is, és úgy sem jó(tökmindegy, hogy a főteng kerék/burkolat ilyenkor mit mutat).
Nem tudom.(persze lehet rossz ecu is, de pont vezszíj cserénél halt be?)
"Ha visszarakom, hogy fhp-n passzoljon a két veztengely jel is, akkor sem jó(főtengely jeladótárcsa a lendkerék felől van, ezzel a módszerrel elvileg az alsó kerék elfordulását szűrnénk ki)
probalok ertheto lenni.. bar mar mukodik a virus irtom..
a fotengely vezerles jele a fotengely szijkereken van, de a jelado a fotengelyen. > es nem a szijkereken.
ha a fotengely vezerles jel <> fotengely jelado kapcsolat elmaszik ( mert pl legkulcs eltori az éket. ) akkor hiaba nezed a kereken levo jelet.. az nem fog stimmelni a fotengelyen levo jeladoval.
vezertengelynel nincs ez a hiba, ( ennel a motornal ) mert ott a kerek jele ahol a jelado is van..
(ha itt van tores max szarul jar, de hibat nem fog dobni. )
a főtengelykerék jele a műa burkolaton lévő jelre mutat, de a főtengely ilyenkor még nincs fhp-n.""
source autodata.
Turn crankshaft clockwise to TDC on No.1 cylinder. Ensure crankshaft timing marks aligned 7.
ez eleg tiszta.. FHP-n all a fotengely jel a burkolatra..
az osszes jel a kerekeken van.. EZ nem feltetlen jelent tengely szintu egyezest.
vezerkerekek, fotengelyekek rendben vannak ?
Vezérkerekeket nem bontottunk, alapjáraton szépen jár.
Főteng kerék nem lóg a fötengelyen.
Ha gyári jelekre hajtjuk, akkor a szívó-kipuf tengely a keréken nézve vonalban áll, a főtengelykerék jele a műa burkolaton lévő jelre mutat, de a főtengely ilyenkor még nincs fhp-n.
Ha kimérem az fhp-t, akkor a veztengelyek már sietnek 1 fogat.
Ha visszarakom, hogy fhp-n passzoljon a két veztengely jel is, akkor sem jó(főtengely jeladótárcsa a lendkerék felől van, ezzel a módszerrel elvileg az alsó kerék elfordulását szűrnénk ki). Ugyanolyan szépen jár egyébként így is:-)
tudom hogy aramkori hibat jelez a kod leiras. .. de szokta ezt pozicio hibara is dobalni.
áramköri hibát akkor ír, ha széthúzom a jeladót. akkor felismeri szakadtnak.
Ha össze van dugva, akkor nem megfelelő jel, vagy hiányos/helytelen jel, valami ilyesmit ír.
veztengely jelek/főtengely jel passzol, de a főtengely még jön fölfele, órával fhp kimér, vezérlés ez szerint 1 fogat siet"" <> Vezérlés ellenőrzés, jelen van.""
az osszes jel a kerekeken van.. EZ nem feltetlen jelent tengely szintu egyezest.
vezerkerekek, fotengelyekek rendben vannak ?
( tudom hogy aramkori hibat jelez a kod leiras. .. de szokta ezt pozicio hibara is dobalni. )
**
vezerkerek jelado tartoja idonkent - nem emlekszem olvad, vagy hajlik - . de elmaszik a jelado/kerek kozti legres.
...közben keresgélek itt a fejembe, ez az a fajta rendszer, aminek az a gerjesztett vagy milyen főtengely jeladója van, amiből csak a teljesen gyári jó? (simtec 55 vagy mi volt a befecs rendszer neve, ha jól rémlik)
.mert akkor lehet, hogy kicserélték belőle a gyári jót, amit más hiba miatt írt be, most meg küzdünk a nem belevalókkal(a két új ellenállása 1,4 kOhm, a bontotté 2,3 kOhm)
Vezszíj csere után mil on, vészüzem 4e/fordnál szabályzás, p0335-64 hibakód, főtengely jeladó jel nem megfelelő jel(op-com).
Főteng jeladó csere újra, nem jó.
Főteng jeladó csere másik újra, azzal se.
Vezérlés ellenőrzés, jelen van.
Főteng jeladó csere gyári bontottra, nem jó.(innentől kértek segítséget)
Ellenőrzés, nem-e összecserélték a főteng jeladó csatiját az olajszintjeladóéval, de nem, szakadásra p0335-04 hiba van(5 centire vannak).
Főteng jeladó ki, motor körbeforgat, van egy elhajlott fog, egyengessük ki, összerak, nem jó.
Vezérlés kontroll megint, gyertya ki, teker, veztengely jelek/főtengely jel passzol, de a főtengely még jön fölfele, órával fhp kimér, vezérlés ez szerint 1 fogat siet. faja, arrébb tesszük hátha alapon, nem jó. visszatesz gyári jelre.
Föteng jeladó vezeték kontroll, szakadásra/testzárlatra/egymáshoz zárlatra, utolsó 10 centi leégve, egyik szál sérült, hozzáérhet(ett) az árnyékoláshoz, javítva, rakjuk össze, nem jó.
Veztengely jeladó ellenőrzés, működik, feszültség vált 0-5V között.
(főteng jeladó vezetékeibe nem jutott eszembe belemérni járó motornál)
kétcsatornás szkópom nincs(még), mielőtt valaki azt javasolja
Garanciás esetnél jobb a kit és kiegészítőkét is tartalmaz,sokan pl elfelejtik a Renault záró dugót vez tengelyekhez. Van eset ahol jobb és igen gazdaságosabb össze válogatni.
A kittel az a baj, hogy abból kell dolgoznod, ami van. Az INA kitjében biztos jók lesznek a görgők, de kitől veszik a szíjat? A Conti szíja garantáltan patent lesz, de kitől vásárolják be a görgőket? A pumpa melyik kitben kitől származik? Olyan időket élünk, hogy a nagy nevek is bevásárolnak minden fost csak azért, hogy elmondhassák, teljes a szortiment. Minőségben akkor jársz a legjobban, ha magad legózod össze a kitet - vagy gyárit veszel.
Csak rákészülés. Szépen összeszedtem a szerszámokat, meg infókat.
Az új, és régi lánc kb. egyforma hosszú.
A régi feszítő kicsit darabosan jár, míg az új simán.
A motor eleje már volt levéve. Úgy gondolom, hogy a főtengelyszimering már nem gyári, és a tömítő anyag se a gyári szürke volt rajta.
JP lánc lehet gyári szerelés 2006-os "ford motoros" mazdán? Lehet, hogy a láncot kicserélték, de a többi cuccot nem, mert azok mind gyárinak tűnnek. 2006-os gyártás jelölés van bennük.
A vezérléskészletben van egy fix vezető az olajszivattyú láncához. A blokkon megvan a helye, ott vannak a menetes furatok. Viszont nem volt rajta. A felület is sértetlen, mintha gyárilag nem tettek volna rá fix feszítőt. Ez lehet?
Ez is retesz nélküli vezérlés, mint pl. rönóknál. Főtengely támasztva. Veztengelyek támasztva. Először a főtengelyt húzzam fixre, vagy a vezérműtengelyek csavarját? Sehol nincs retesz.
Találkozott már valaki olyannal, hogy kavics, vagy valamilyen fém darab (pl. centírozó ólom lemezke) került a féktárcsa belsejébe? Téli-nyári kerékcsere közben került valami a féktárcsa belsejébe. Ki kell azt onnan bogarászni, vagy ki fog az onnan esni? Lassú haladáskor jól hallani, hogy fémesen gördül-fodrul benne, és leszerelt keréknél még látni is valamit.
Gyárin kívül mást még nem mertem pumpàból hozni,pl Graf(ha jól emlékszem) írja hogy mágnes nélkül van,de nem hozattam meg hogy az milyen is,pl át lehet e tenni,tudom is én. Mit mond a szerelő?
Az lehet de most hirtelen ez a legolcsóbb megoldás. Plusz az euró szárnyal így drágultak az új autó árak. Nekem egy alap Logan diesel -motorral elég is lenne. 1,5 év műszaki van rajt. Gyakorolni jó lessz rajt.
"Conti szíjat, INA görgőket, Hella pumpát vennék..."
Meg tudod indokolni, hogy miért? Mi a baj kittel?
Nem ragaszkodom a kit vásárlásához, csak megalapozott döntést szeretnék hozni. Nincs infóm, tapasztalatom ilyen téren, ezért próbálok minél jobban utánajárni.
Az eredeti kérdésemre még mindig nem tudom a választ sajnos: kapcsolható vagy nem kapcsolható vízpumpa kell a kocsimba?
megfáradt a kartergázcső. Egészen pontosan az a szakasza, amelyik a fojtószelep mögött megy a szívócsonkra, egy T elosztóból, aminek a bal oldala az olajszűrőházra, jobb oldala pedig világ-, de legalábbis motor körüli útra megy. Cikkszámként a 06A 103 221 BP-t sikerült kinyomoznom. Meg tudná ezt nekem valaki erősíteni?
Illetve ha tudtok, akár csövet, akár szettet amit érdemes rendelni, megköszönöm.
Egyrészt elfáradt rajta bal oldalon lógó legvékonyabb kis gumicső ami mindig le is ugrik, másrészt az ezüstbilincses szintén vékonyabb ágán mintha belül egy hajszálrepedés volna.
Csak se szerelő nem vagyok, meg olyan lassú vagyok, hogy min. 2 nap, mire végeznék, annyit meg most nem tudok kifizetni. Motort is meg kell emelni a karter levételéhez, azt meg aknáról már láttam, hogy kell.
"Azon az oldalon csak 1 csuklója van a féltengelynek."
Azon meglepődnék. :-)
Ha úgyis ki akarod szedni a féltengelyt az agyból, utána ha megpörgeted az agyat, kiderül, hogy a kerékagycsapágy morgott-e. Segítség lehet még, ha pörgetés közben megfogod az egyik kezeddel a gátló szárát az agy közelében, így ha rágódik a csapágy, azt kézzel is lehet érezni. Főleg, ha összehasonlítást végzel a két oldalnál is, úgy még jobban érezhető, ha az egyik csapágy rág. Persze ha mindkettő sz@r, akkor.........
Elkezdett egy olyat csinálni, hogy menetközben, ha gyorsítok, olyan hang jön előlről, mintha levegőt szívna, vagy fújna, ilyen susogás szerűség, de folyamatos susogás. Majdnem mintha a szélvédő hosszú szellőzőjétől jönne, de nem érzek kézzel semmit, meg persze lehet hogy nem is ott susog, csak abból az irányból.
Változtattam a légterelő állásokat, de akkor sem változott a hangja.
Menetközben ha elértem a sebességet, tehát nem gyorsítok, abbahagyja a fújást. Ha mondjuk 90-nél kiveszem üresbe, és úgy nyomok egy gázt akkor sem hallani fújni,, vagy szívni...
Álló helyzetben megpörgetem üresbe, akkor sem.
Csak ha gyorsítok.
Hírtelen kezdte ezt el, eggyik pillanatról a másikra..
Hideg motornál. Azért néztem meg mert nyomoztam, hogy mi adhat egy bizonyos csattogó hangot. Le volt bontva a környéke és érdekelt, mert én cseréltem nemrég. Amúgy a zaj forrása meglett. Klímakompresszor tárcsája csapágyastul lötyög.
Ismert hiba, a munkahenger műanyag sapija törik le és/vagy a kinyomócsapágy szokott szar lenni. Szerintem nem úszod meg a kuplungcserét, és gyárit kéne venni, mert változtattak az alkatrészen. Ez most sajnos fájni fog.
volt 1 audi hasonló problémával nekem is kuplungszettet cseréltem utánna jó lett,a törött rugó a szerkezetben nem engedtte benyomni tökig a pedált ,úgy probáld beindítani,padlóra nyomod a pedált,és valaki alul kinyitja picit a légtelenítőt
Kulcsot bedugom, kuplungot nyomom, kulcsot megnyomom, de nem indít. Írja a középső kis kijelzőn, hogy nyomjam a kuplungot. A gyújtás "adódik rá", de hiába nyomom be a kuplungot, nem indít. Hibakód nincs, gondolom azt hiszi az autó, hogy csak gyújtásra akartam tenni. Egyik kulccsal sem indul. Nem egyik napról a másikra történt, hanem hetek alatt lett egyre gyakoribb. Volt, hogy a boltnál nem indult. Pár óra múlva meg elsőre. Kuplungfőhenger a kis elektronikával ki lett cserélve, és a szőnyeg sincs beszoulva a pedál alá. Ötleteket előre is köszönöm!
Volt most nem rég nekem is,nagyon hasonló hiba 2018 as peugeot 5008 .Center right temperature sensor abnormal input ,,,vagy valami hasonlót írt a hibakód,de ott is -40 fokot jelzett,csere után indult a clíma.
Ne bontsam szát az autót lekértem a peugeottól az árajánlatot és a robbantott ábrát utánna 1xűbb volt a csere.
Ilyet lehet kapni hungaryban is, sőt olcsóbban is időnként ebben az anyagvastagságban ( ez 36 kiló, néha látok szintén 32-40 kiló közöttieket akciósan 35-40 ezer HUF-ért nem 50 ezerért). És igen, én olcsóbban szeretném, és fogom kihozni. :)
2.5 mm vastag kopásálló nagyszilárdságú acél? Csak arra, hogy ne hagyja elfordulni azt amit kézzel is lehet forgatni? Naaaa.....
"vagy stiftelni kell, vagy ahogy Q irta, csoszorito kell ra. ( bicikli ulles fajta.)"
na pont emiatt jött szóba a csigahajtás. Se nem kell stiftelni se nem kell rá szorító...
"aztan az egeszet felfogatod a kuplung harang helyen."
Ezen még variálok, de valószínűleg a váltó is az állványon kerül majd rá. Ehhez a művelethez lesz segédlába (segédlábpárja/két segédlába) az állványnak.
"egy motor osszerakas kozben folyamat porogsz az oldalak kozt,"
Mármint TE! Számomra ez meditatív meló, szerintem eltelik egy-két hét vagy hónap mire összerakódik. Hidd el sem lesz ott pörgés, azt maximum a motor fog mint csirkék a grillben.
az a baj, hogy csak ezt a 3 féle hőfokot látja a diag, se beltér, se kültér, se másfelé fújt levegőhőfokot nem, abból el lehetne indulni jobban.
a 807-es rajzán van vagy 5 hőfokérzékelő, ebből ha jól láttam 2-nek van közös testje, a többi önálló, van vagy 2, ami a bsi-be megy, faja kis agyonbonyolított rendszer ez.
Valaki említett itt fogaskoszorút/bendixet, maszek betonkeverőn láttam ilyet, bendix egy kb 30 cm átmérőjű karikára hegesztve, 3 ágú, mint a merci csillag, 2 kézzel tekerhető, ha beállítod egyikkel lestifteled, oszt kész, örök mint a nyomorúság...
Közös tápjuk nincs a hőmérőszenzoroknak, egyesével kapnak 5V-os feszültséget, amit a szenzor hőfok függvényében test felé húz le, de ezt Te is tudod:-)
Logikailag nekem nem passzol, hogy a 18 fokos elpárologtatóból hogy tud -40 fokos levegő jönni*, arról nem is beszélve, hogy nem csak ez a 3 hőfokérzékelő van gondolom, csak ennyit lát a diag, ergo tudhatná, hogy a valós hőfok az nem annyi.
*csak észre kék vennie, hogy valami nem jó, mondjuk az, hogy nem változik a beltér hőfoka, hiába"-40" fok a befújt levegő, ezért gondolom a diag hibájának inkább
Majd nézek hozzá valami rajzot, ha bejutok a céghez.
aki még ötlettel bír, ne tartsa magába, a benzingyufán kívül:-)
mivel hogy kétoldali felfogatásról beszéltél így gondolom a hosszirányú buli sanszos hogy nem játszik.
egyébként a mostani (evo 2) végtelen számú állással rendelkezik a tengelycső egy hasított hüvelyben forog amit egy csavarral össze lehet szorítani. így bárhol fixálható
Neked lehet, hogy nem. De én béna vagyok és fakezű, szóval a 16 számomra a minimum. :)
(Amúgy ha keresztben van felfogatva szerintem 4 elég, ha hosszában akkor pedig mindenre gondolva legyen egy állás 0 foknál, egy 30 foknál, egy 45-nél egy 90-nél, egy 120-nál, egy 180-nál, egy 240-nél, egy 270-nél, egy 315-nél, egy 330-nál, és több nem is kell. :P (10))
hány pozícióban kell megállítani egy motort ahhoz hogy mindenhol dolgozni lehessen rajta?
a én állványom 90°ban reteszelhető egy átdugós stifttel. az gyakorlatilag négy pozíció és sosem esett nehezemre az öthengeres audi motorokat forgatni rajta (kézzel)
Bocsánat, még az is lemaradt, hogy az elforduló cső állvány felőli végébe bedugható egy hosszú erőkar, akkor egyedül is használható az állvány.A második kép szélén egy része látszik is.
Jól látod, a külső tartócsőben fordul el a belső, amin a blokk, meg a csillag alakú rögzítő van a rugós retesszel. Egy ember simán el tudja forgatni, egy másik segíthet a pontos reteszelésben.
Ez így most drágává vált, itthonamúgy kétszeres ára van ehhez képest. Ha ennyit szánnék rá akkor ott lenne az a jófogásos link amit májkel linkelt az legalább más tekintetben nem kompromisszumos.
Maga a váz az nem kérdéses, amúgy nálam is ez a cső a csőben van tervezve, csak két oldalról. A forgatás amin még variálok, az meg pot nem látszik ezeken a képeken sem, csak a rögzítés. Úgy látom itt 8 állás lehetséges, és rugós csap fogja meg.
Ha ez a fajta megoldás lesz a végleges akkor én egy bicikli hátsó lánckereket tervezek használni. Ára elenyésző, és ebbe 20 helyen megy be a stift, de lehet venni mindenfélét 16 és sok fog között:
ha lerúgják* a csatit, akkor kéne legyen hibakód. mondjuk csigás ez
*mindkét oldalon egyszerre csak nem rúgják le. olvasgatva utána egy kicsit, pollenszűrő cserénél írnak hasonlót, szét kell húzni valamit, aztán el szok felejteni összedugni
Abszolút nincs típusismeretem ebből a tragacsból, hátha nem is lesz:-)
Automata klíma nem megy. Gáz ellenőrizve, van benne. Gáznyomást a motorvezérlő látja(5 bar), klímában diaggal nézve hibakód nincs, a panelen ha beállítunk LO hőfokot, ventit bekapcsolva, AC gombot benyomva a klímavezérlő szerint nincs klímaigény(univerzális diag, írhat hülyeséget is), bárhova fújatunk sem. Elpárologtató hőfokot látja, 18°C, lábtér befújt hőfok -40°C bal-jobb oldalon is.
Kompresszor sima mágneses tengelykapcsolós még(ellenőrizni szakadásra stb. nem volt időm).
Tavaly működött, azóta nem javítottak semmit az autón(ismerősé).
Rajzot nem sikerült vadásznom hozzá, csak a 807-esét, abban a bsi kapcsolja a kompresszort, nem a klímavezérlő, nemtudom ez is ilyen lehet-e.
nem várok csodát meg távgyógyítást, 10 percem volt rá összesen, ennyit sikerült, esetleg ötlet valakinek.
(tulaj megnézi a kompresszor kuplung tekercsét műszerrel, ha sikerül neki).
Ettől nem félek. Eddig sikerült betartanom azt az alapelvemet, hogy más autójához nem nyúlok. Ezután sem fogok, főleg nem olyan szinten, hogy univerzális befogóra legyen szükségem.
A három javaslatod közül az első (a csigás emelő) szinte hozzáférhetetlen, a rotakapát is nézegettem, de szerintem az brutál nagy nekem (és fogadok hogy az ár sem annyi amennyit megér nekem), a harmadik a húsdaráló már méretben és teljesítményben is jó lenne, csak az ár még mindig túllóg azon amit erre szánok. Ha nincs meg ötezer huf alatt akkor marad valami kézi rögzítős megoldás. A Quattro által mondott 10 eurós kilincskerekes cuc akár jó is lehetne de egyelőre nem találom sehol, hogy megnézzem.
Ha tényleg valamai nagyobb áttételű csigahajtás lerül bele akkor kézzel nem igazán akarom majd hajtani - erre a célra egy akkus fúró is megfelel. Alacsony áttételű hajtásnál meg max 20-50- szer kell körbetekerni a kart egy teljes fordulathoz de úgyis maximum felet akar az ember. Annyi még belefér.
Azt hogy az ablaktörlő túl gyors lesz áttétel nélkül még nem gondoltam át, de el tudom hinni.
Csak gyorsan végigfutottam a témán, lehet el vagyok tévedve, de ha ilyen kisebb cuccokat akarsz tisztítani, akkor nem jó a rezgős tisztító. Tudod, egy nagy lavor, kúppal a közepén és remeg benne a homok.
Véleményem szerint, az ablaktörlőmotor, ha villanyosan hajtod, gyors lesz, tehát áttétel kell utána, legalább 1:10 arányban. Így meg akár el is bírná. Ha kézzel kurbliznád, akkor egy örökkévalóság mire körbe forgatod.
Azt nézd meg ha ez center injection sistem akkor az injection haus gumi talpa elszokott szakadni ott farsot szív,vagy néha ,fiatoknál jártam így párszor a régi időkben.
Tettem bele masszírozós pumpát, indítózás közben masszírozva valamit javít a helyzeten. (indítás előtt ugye hiába nyomok rá, mert akkor nincs szállítási igény)
ha elzart betapnal bele tud szivni az eloszallito a 300mbarba..(legkori 1000mbarrol. ) es menetkozben sincs tobb mint 900mbar a vakuum.. akkor abban nincs hiba.
Onnan kezdődik, hogy mennyi zártszelvényt kell vennem és milyen méretűt. :P Szóval igen, alapról. A forgatótengely is csak "cső-a-csőben" lesz, megfelelően zsírozva. Nem kell neki hosszú éveket kibírnia több ezer motorral. A stabilitás miatt választottam a kétoldali megtámasztást, nagyon hasonló lesz mint ez: https://www.youtube.com/watch?v=sPFvpbrJNYw
Ennek a felfogatása viszont a gyári rögzítési pontokhoz igazodik, ahog yén is szeretném.
hát ha teljesen alapról akarsz építeni akkor ez is felesleges, hiszen ez csak egy nagyemelkedésű trapézmenet.
a csigahajtásban nem ez a nagy durranás hanem a párja kerék ami nem egy sima ferdefogazású fogaskerék hanem holkeros hogy nagyobb felületen kapaszkodjon.
alapról építésre én egy lada segédtengelyt és az olajpumpa hajtókerekét (ami egy szar minőség volt mindig) tudnék elképzelni....
Értem. Abban tudsz segíteni, hogy nézzem meg s milyen sorrendben az általad felsoroltakat? Egy kis tanfolyam rámférne. Az anyagiak most nem engedik, hogy szerelőhöz vigyem a járgányt...
MOndjuk most eszembe juttattátok, hol találhatnék kellően erős csigakereket. Ahhoz fogaskereket találni már sokkal egyszerűbb. Csak egy megfelelő méretű ilyet kell feláldoznom:
"tudnak ra peldat mondani hogy a maskent felnem rakhato motort felkezel tekerem 180 fokban.. de ha tovabb kell forditani akkor 80 kilom a kereten meteres pajszeral is odebb dob.
az azert nem ablaktorlo hajtas kategoria. "
Szerinted miért pont a csigát szúrtam ki? Emlegetted azt az 1:60 as hajtóművet ( nekem is van egy hasonló 30 kiló körüli, és azt nem akarom felhasználni), ha azzal számolsz akkor mondjuk ha nem 80 hanem 119 kiló lennél és majdnem eldobna akkor is 20 N elég lenne a forgatáshoz az áttétel miatt. Mind közül a csigával lehet a legnagyobb áttételt elérni, és számomra az egyetlen hátránya azaz a nagyon kicsi kimenő fordulatszám inkább előny mint hátrány. És nem tudom elégszer említeni, hogy önzáró. :P