Szia Andrew31!
Gratulálok a géphez, és sok balesetmentes kilométert kívánok! Én is nézegettem a Ceed-et de azt hiszem még nem jött el az ideje, és ezalatt a 3 hónap alatt, amióta megvan megszerettem a Rio-t. Plusz még nincs család és a Rio bőven elég nekem!:))) Várjuk az élménybeszámolót, és néha azért visszanézhetnél a rios topikba!!
gratula a vashoz, örömmel olvasom a beszámolódat, és érdekelnek a részletek is csak kötetlenül... Párommal ma megint voltunk kint a szalonban és lezsíroztunk foglalóval egy Beige 1.6CRDI EX-et, igencsak bejött a teszteléskor a nyers moci karakterisztikája, és mivel elég sokat megyek, végeredményben úgy vagyok vele, hogy havi szinten mindegy, hogy törlesztőre, vagy benzinre költöm ugyanazt a pénzt, így lett CRDI a választás, meg hát azért fíling, sosem volt még diesel-em, csak vágytam rá... :)
Na szóval olvasván itt az audió "botrányos hangzásáról", beültem a szalonban kiállított EX felszereltségű benzinesbe, megmatatni az audiót... gyárihoz képest meglepően jó, de nyilván tanulmányozni kell még. Alapigazság, hogy a gyári HiFi-k nem szoktak túl jók lenni, de meglátjuk mit hozhatunk ki a cuccból, ha valaki eljut odáig, hogy meg tudja nézni, esetleg lefotózni, hogy miket rejtenek az ajtóüregek, esetleg a csipogók milyenek, az nem volna rossz... :) Talonban meg van egy aktív csövem, ha minden kötél szakad... :)))
Picit óvatosabban szerintem azzal a bejáratós dízellel! Lehetőleg ne padlózd még 1000 km-t, és ha megoldható, váltsd el inkább 2500-nél... Meghálálja. (Kisebb olajfogyi, kevésbé fog füstölni.)
Ez a 3500 RPM elég durván hangzik ugyanis 500 km-nél. Persze nem akarom megmondani, mit csinálj... :)
(Vannak, akik nem hisznek a bejáratásban, de az első 1000-esnél még a könyv is írja, hogy óvatosabban.)
Pénteken átvettük az autót! 1.6 dezső LX metál fekete bézs (szerű) beltér.
Első út a hétvégén 556 km 2/3-ad országút 1/3-ad város max 3500-ig prögetve, de nem különösebben óvatoskodva. Átlagfogyasztás (fedcomp szerint) 6.1 l/100km. Tankolásig megtehető távolság ezek után 280 (szintén fedcomp szerint). Szerintem ez nem túl rossz egy 1.6-os még nyers diesel motortól, ami 1367 kg-s üres súlyú kasztnit cipel.
Kérdezzetek!
Irok egy hosszab első benyomás esszét, csak előbb végigolvasom mit írtatok az elmúlt egy hétben, mertr nem voltam internet közelben.
Előzetesen acélördögnek annyit, hogy ízlések és pofonok, de szerintem szenzációsan szól a beépített audió, és bár az LX-ben "csak" 4 hangszóró van tökéletes. Nekem.Van ám benne eqvalézer is annyi mindent állíthatsz hogy bele is unsz.Kapásból a mély és a magas 10-es skálán állítható, meg van vagy 4 külön programozott hangzás.
Elkezdtem összehasonlítgatni más típusokkal, de a Ford Focusnál leakadtam. Az 1.4-es Ford motor "brutális" 80 lóerő, és 164km/h a végsebessége. És ez kerül 3.6M-ba az Ambiente (legalsó) felszereltség, kb. a Ceed LX-nek megfelelő. Tudom, 2.999 ért reklámozzák, de ez a motor felejtős. Tehát ott 1.6-ot kell venni, ami már 3.8M (akciósan nem tudom) Amit nem értek se a Fordnál, se itt. Légkondi van, de távirányító nem, csak sima kulcsos közp. zár van ezekben a felszereltségekben.
Ha 200e lenne a klimafelár akkor tényleg jó vétel lenne. Egy csomó alsó közepes fapadost akcióban 3m-ért adnák klimával,igaz gyengébb motorral. (PUG 307,Focus II,Renault Megane)
Sőt, ha fizetnének érte az volna az igazi. Ahogy írtad jó lenne. De azért ugye ezt te sem gondoltad komolyan! Akkor mondluk 1.8 lenne egy Lacetti, 2,5 egy Focus, 2,6 egy Golf.......?
én akkor mentem ugyan azzal az autóval, miután felpattintották rá a rendszámot! ;-) :-p
ma megnéztem Újpesten a nagyobb felszereltségű belsőteret. Határozottan jobb. Jó, hogy van kartámasz (hátul is). A nagy csalódás ebben is a HiFi volt. Ugyan itt az előző alkalommal próbálthoz képest már 6 hangszóró volt, de ennek ellenére ebből sem jön semmi magashang. Tompán puffog (döng) az egész. :-/
(Ebben is világos szürke volt alul a műanyag. 4.7mFt sok érte).
A grátisz metálfényt tudtam kiimátkozni. A szalont is meértem.
Te akkor jól jártál én viszont kiakadtam: Mentem volna a nyilt napra, erre kiderült, hogy megszűnt a KIA szalon a városunkban! Helyette ugyanott használtautó kereskedés lett. A röhej az egészben az, hogy előtte direkt megnéztem a honlapjukat mivel most dolgozták át az egészet és a szalon persze még mindig ott szerepel a cimével az oldalon. A legközelebbi KIA szalon meg 60 km-re van és pont most behavazott, Grrr...
Sziasztok, megjöttünk a nyílt napról... KIA ÉrdM6-ban voltunk, igazán kedvesek, segítőkészek voltak, és noha az időjárás ijesztőleg hathatott, azért voltunk jópáran. A tesztvezetére feliratkozván kellemes meglepetésként egy cee'd-es bögrével lettünk gazdagabbak... :)
A szalonban egy EX 1.6benzines volt kiállítva, azzal ismerkedtünk a legelején... :)
Azután feliratkoztunk tesztvezetésre, sorrendben az 1.6 CRDI EX, majd az 1.4LX következett... meglepő a kis benzines is (alapmotornak több, mint jó), de azért az a dízel... hát álom... (pedig ez is erősen aligpárkilóméteres még)
Maga az autó nagyon jól össze van rakva, jók az anyagok, a téli gumik ellenére alig volt zaj, remek a futómű, feszes, és pontos... a kezelőszervek a helyükön, nyilván szokni kell, de símán meg lehet szokni...
Ajánlatokat is kértünk, ebből nagyon úgy fest, 1.6CRDI EX lesz... de ne kiabáljuk el... :)
Előre megbeszéltem Murinai Tibor szalonvezető urral hogy akkor tegnap mennénk. Mikor indultunk volna egy helyszínről, a Meganban lemerült az aku, és egyik ismerős sem ért rá bikázni, úgyhogy az autóklubbot hívtuk, kb 20 percet kelett várni, és maximálisan meg voltunk velük elégedve! Felhívtam Murinai urat hogy lehet hogy kicsit késünk, vagy ha neki az jó akkor másik napon mennénk, aztmondta semmi gond.
Megérkeztünk zárás elött 5 percel.
azt mondta Murinai úr hogy semmi probléma
Elővették az autót.
A belső ter egy álom, a kapcsolók minősége, és formája hálistennek letagadhatatlanul Golf :)
Aztán elindultunk, hihetetlen a motor, 23!!!!!! km volt benne és nagyon megy, alapjárattól húz, na nem azt mondom hogy úgy mennyünk bele egy előzésbe hogy 1000 alatt van a főtengelyfordulatunk, de onnan is megindul :)
60 ról 90 úgy gyorsul mint az álom a nyers motorral is!!! Tovább azért nem nyomtuk mert mégis csak lakott terület:)
Remek autó!
A fogyasztásról nem beszélek, nyilván ezt a nyers motor indokolja, amiben az FC még sose volt 0ázva, így bennevan az első zöldkártya, üzembehelyezés és minden, amit jól igazol a 8 km/h s átlag is! :)
Egyszóval remek autó, remek belső térrel, remek futóművel, keményebb mint a francia autók, sokkal jobban elnyeli az útegyenletlenségeket, nekünk a megane sokkal nagyobbakat hintázik egy úthibánál, ez szép feszes, de nem Vw-s ami pesti utakon azért előny :))
És a motor is nagyon toppon van!! Ha ez bejáratódik...!!
és akkor ugye itt a 7 év garancia!!
tudom 5+2 év, de azért az igazán komoly bajok egy dízelnél a hajtásláncal lehetnek(befecskendező...stb).
És hidjétek el hogy nem baj az a 20.ezrenkénti olajcsere, kell az egy dízelnek. Nekünk 30 ezret enged a Renault de 15 ezrenként nálunk is ugrik az olaj!
Hallotátok azt a jelenlegis futó hirdetést hogy most minden új(az újjabb model!) Audi A4 -esre 4-év gari)))))))))))))))))))))))Tudnak azé a Germanyok is))))))))))))))))))))))
Én a helyedben inkább várnék egy kicsit, csak adnak tavasszal egy kis engedményt a klima felárból. Ráadásul tavasszal jön még a Fiat Bravo és a Toyota Auris is, azokat még mindenképpen megnézem. Meg télre amúgy se vennék új autót.
Én egyébként nem értem, miért mindenki a Corollához hasonlitja, ez az első cikk, ami szerint - és nekem is ez a meglátásom - oldalról szinte egy az egyben Mazda 3.