Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Cgo Creative Commons License 2000.02.22 0 0 61
Ja,

a kocsi egy 92-es Tipo SX

Előzmény: Cgo (60)
Cgo Creative Commons License 2000.02.22 0 0 60
En azert vitaba szallnek ezzel az allitassal, ha Fiat szervizbe jar valaki, fel kell keszulnie, hogy jol megszivatjak. Ha valaki maga szerzi be az alkatreszt, akkor lehet, hogy olcsobb a Fiat, de:

elso reflektor 4600 Sk + munka (1 Sk = 6 Ft), en Becsbol hozattam, uttal egyutt 2800 Sk - munka = 4 csavar, beallitas 45 Sk.

Kupplung: szerviz 14.000 Sk + munka, haver szerelo 9.500 Sk munkaval.

Hatso ablak munkaval: 9500 Sk
A soforajto uvege: szerviz 2800 Sk + munka, haver 1800 Sk munkaval.

Oldalso index: szerviz 580 + munka, sajat beszerzes 350 + 15 sec munka.

Tukor: szerviz 1990 + munka, sajat beszerzes 1200 + 2 perc munka.

Komplett fekcsere elol+hatul: szerviz 16.000 Sk + munka, sajat beszerzes (ATE) 7.300 Sk munkaval.

Gondolom, ez nem csak Szlovakiaban van igy.

Csaba

Előzmény: Mongoose (57)
Mongoose Creative Commons License 2000.02.21 0 0 59
Én csak eurtópai autók alkatrész árairól beszéltem. Ahol is a VW mindíg is az egyik legdrágább volt.
De ne kanyarodjunk el az eredeti témától. Ha azt veszem hogy a szervíz ugyanannyi akkor is a menetteljesítmények a Puntoéhoz képest katasztrófálisak. Az extralista szegényes. És mindezt 500ezer forinttal olcsóbban.
Ugyhogy erre mondta azt, hogy köszönöm de nekem soha nem lesz Golfom. Egyszerűen nem ér annyit amennyit elkérnek erte.
Arról nem is beszélve, hogy mennyi horrorisztikus történetet hallok a Golfokról...

Nekem 2 Fiatom volt eddig:
Egy UNO 2 évig. Klasszikus 1.3D. Borzasztó szar volt a mortja. Mert Dizel volt és hangos. Valamint azon kivű hengerfelyes lett. Amit aztán 10 ezer (!!!) forinttért megcsináltattam. Amúgy a 2 év alatt semmi baja nem volt. Pedig 7 évesen vettem.
Egy Puntom 4 évig. 0 hibával!!!

Mongoose

Előzmény: Macimedve (58)
Macimedve Creative Commons License 2000.02.21 0 0 58
Nézz be a japánokhoz alkatrészárban! Pl. Mitsubischi Galant kuplung 1995-ben(!!!) 80kHuf volt+szerelés.

Egy-egy alkatrészben lehet ilyen különbség, de az átlagárra ez biztos nem jellemző. Merthogy az európai autók szinte mind ugyanazokból a beszállítókból élnek (kivételek a franciék, ott vannak horrorisztikus árak).
Itt most nem az utángyártókról beszélek! Az más világ, azoktól biztos lehet VW kuplungot vanni 8 ezerért is....
A márkaszervízek árai sem mérvadók, ott minden tripla pénz. A Merci alkatrészárait egyébként nem szokták magasnak tartani. Azokhoz is lehet mindent kapni közvtlenül a beszállítóktól.

Fiatom 1 db Ritmo volt vagy 2 hónapig (3 éves volt). Nagyon-nagyon rossz autó volt, kurv@ drága volt hozzá minden. Azért adtam el ilyen gyorsan.

Előzmény: Mongoose (57)
Mongoose Creative Commons License 2000.02.21 0 0 57
Macimedve!

>Az alkatrészekben a VW biztos nem drágább a Fiatnál.

Ezt most ugye nem mondod komolyan?????
A Golfhoz a legdrágább (!!!)az alkatrész. Csak 1 drágább alkatrászárú autó van itthon: Mercedes.
(A2 felmérés)
Egyébként az Olasz autókhoz a legolcsóbb az alkatrész.

Példa: '98 GOLF IV 1.4 INJ. Kuplung szerkezet: 20490FT
Fiat Punto 75 ELX Kuplung szerkezet: 7972Ft.-

Asszem ehhez nem kell magyarázat.

Mongoose

Előzmény: Macimedve (55)
Wickking Creative Commons License 2000.02.19 0 0 56
Hallottatok már olyat hogy az új Puntokat lopják-e?
Macimedve Creative Commons License 2000.02.18 0 0 55
Azért nézz át az Autóhifi topicba. Nem is annyira a Blau a drága. A gyári hangszórók szoktak kritikán aluliak lenni. Meg minek 6?

Egyébként a márkaszervíz árak egy-két durva kivételtől eltekintve egyforma drágák, az óradíjak a többségnél nagyjából azonosak. Az átverés mértéke pedig emberfüggő.
Garanciális időben sajnos nincs más, marad a márkaszervíz.
Az alkatrészekben a VW biztos nem drágább a Fiatnál.

Előzmény: Mongoose (54)
Mongoose Creative Commons License 2000.02.17 0 0 54
A Blaupunkt megért ennyit hidd el!
Én meghalgattam azután vettem meg. Én nagyon olcsón tudok venni mindent de csak egy fejegység amit megvennék 70 nettó...
Autóhifire milliókat el lehet költeni. De ez a Blau simán megér ennyit.
Soha nem kapok 6 jó (!!!) hangszórót + RDS es autómagnót + mélynyomót 95 ért.
Eddig mindenki belekötött, hogy "mér acc ennyit ezért" Aztán mindenkinek mondtam, hogy:
1 jöjjön el velem és halgassa meg
2 számoljon utánna....

Nekem nagyon ki van centizve a pénzem az autóra mint mondtam és ez pont belefért....

A VW-re a casco egyszerűen horrorisztikusan drága. A szervizköltségek pláne durvák és hát a motor is gyengécske. 2,995 millióba kerül a 75 LE változat. Tök alap kivitelben. 1.4 100LE vel nem forgalmazzák...

Szal szerintem jó választás volt a Punto...

Mongoose

Előzmény: Macimedve (52)
gabek Creative Commons License 2000.02.17 0 0 53
A Kovács uras dolog nekem megvan, ha érdekel valakit. Nemtom, hogy hány kB, de jpg a formátum. :-)

GABEK

Macimedve Creative Commons License 2000.02.17 0 0 52
Az extralistán a Blaupunktért+ 6 hangszóróért (főleg ez utóbbikért) kár volt ennyit adni. Ha átnéztél volna az Autóhifi topicba, ennyi pénzért adtak volna neked jobb tippet is. Késő bánat...

A Golf meg az Almera azért nagyobb vasak, nem? Mellesleg a VW új 1,4-ese 100 LE. Hogy Golfban van-e... Passz. Az tény hogy a Golf eszméletlen drága. A fenntartási költségeknél mire gondolsz? A casco a lopások miatt tuti több. (De csak nálunk. A németeknél nagyon jó osztályba sorolták, mert pici darabokra szét lehet szedni, és az apró vackok külön is cserélhetők. Ez olcsóvá teszi a javítást.) De más nem jut hirtelen eszembe. Az alkatrész pedig kifejezetten olcsó...

A Ford reklámokban egyetértünk. Mellesleg nekem nagyon tetszett a Golf Kovács uras reklámja is. Az nagyon beletalált a VW rajongók szívébe....

Előzmény: Mongoose (51)
Mongoose Creative Commons License 2000.02.17 0 0 51
Igen én is igy voltam vele. 2,5 millióért nem kapok ilyen felszereltségű autót ami még tetszik is. Én is ezért vettem ezt. Bár az enyém 2,9 millió lesz de még igy is nagyon olcsó mert mondjuk ha veszek egy Hondát vagy egy Golfot. Bár az áruk már alapból drágább lett volna de arra is ráköltöttem volna azokat az extrákat amit ebbe kértem.

Még 2 autó volt amin komolyabban gondolkodtam: Nissan Almera, VW Golf

A Golf sajnos borzasztóan drága és nagyon drága a fenttartása is. És mindehez párosul még két dolog. Az egyik, hogy csak 75LE-s a másik, hogy sajnos nincs annyi pénzem mint amennyi az alapára. Sajnos ha az ember kp re vesz autót 100-200 ezer is számít...
A Nissan tetszene de abból meg idén itt az új modell ami jelentősen csökkentené a mostani értékét, stb.

Én kb ezért döntöttem a Punto melett.
Egyébként ezeket az extrákat rendeltem bele:
-Blaupunkt rádió 6 hangszóróval + mélynyomóval (95ezer)
-utasoldali légzsák (65ezer)
-Sporting kitt= 15"-os alufelnik, bőrbevonatu kormány és sebességváltó, küszöb spoiler, hátsó szárny. (140 ezer)

Nekem egyébként nem tetszik az Új Punto reklámja. Szerintem jó reklámjai a Fordnak vannak. Ott mindíg nagyon jó a hang+kép összhatás...

Mongoose

Előzmény: Macimedve (50)
Macimedve Creative Commons License 2000.02.16 0 0 50
larini

Jelenleg saját semmilyen. Most adtam el, mert akarok egy másikat. Már majdnem vettem is egy Passatot, de a haveromét egy nappal előbb lopták el... Úgyhogy én meg se vettem. Most keresek valami kevésbé népszerűt (talán Toyota, bár nem rajongok a japánokért). Egyébként az asszony Golfját kínozom, ha nagyon kell.
Cégesként bérautókat hajtunk, mikor mit. Passat, Audi, Octavia néha Vectra esetleg Mondeo.

De tudom hogy nagy Alfás vagy. Volt kb. 90-ben egy 2 literes Alfettám. Nagyon jó autó volt (motor, futómű király, 140 LE 4 karbival..) csak kár hogy 5 évesen körbe rozsdás volt...

Mongoose (lehet, hogy rosszul írtam, bocs)

Ennyiért tényleg jó, százszor inkább Punto mint Suzuki. De megint egy lényegtelen, felesleges dolog körül van oriási felhajtás. Egy hangzatos név. Lehetóleg angolul. A többi érték meg elsikkad. Csak ez a bajom.... Persze ilyen a merketing (=hogyan csapjuk be úgy a vevőt, hogy örüljön is neki)

Előzmény: larini (48)
Mongoose Creative Commons License 2000.02.16 0 0 49
>Egyébként pedig nem hinném, hogy a Fiat Punto az a típus, ami évtizedekre előre meghatározná az autógyártás fő irányvonalait a műszaki fejlesztéseivel. Nem rossz autó, aranyos, kellemes, de nem egyébb egy olcsó városi kisautónál. Erre a célra készült, erre valószínűleg jól megfelel.

Ez igy van...
Nem hinném, hogy 1,9 millióért dárga lenne. Légzsákkal, szervókormánnyal.

Előzmény: Mongoose (46)
larini Creative Commons License 2000.02.16 0 0 48
Macimedve!
Bocs, hogy beleszólok a magasröptű vitátokba, de csak annyit szeretnék tudni, hogy milyen autód van?! Biztosan leírtad már, csak én öreg és vak vagyok , ezért nem találtam. Köszönöm előre is!
Előzmény: Macimedve (47)
Macimedve Creative Commons License 2000.02.16 0 0 47
off on
Bocs a négyesért, de az index állandóan Internal Server Error-t dobott vissza... Ezek szerint csak viccelt. Az előbb egy másik topicba meg elküldtem valamit, az meg se jelent. Pedig vagy két napja megint élvezhető sebességgel működik. Úgy látszik, túl korán örültem.

off off

Azt hiszem, hogy ez azért egy ritka eset. Városban, sáros, kivilágítatlan de őrzött parkoló...Hmm..

Viszont úgy is fel lehet fogni a dolgot, hogy kifizetettek velem egy olyan dolgot amit valószínüleg soha nem fogok használni. Adják olcsóbban, szívesen lemondok róla. Vagy akinek kell (ugyebár ez a kisebbség, az fizessen érte extrát)
Az ilyen "hátha valamire jó lesz" elv alapján be lehet tenni az autóba még jópár felesleges dolgot. Ami egyébként olcsó, vagy majdnem ingyen van.
Erről azok a "gyűjtők" jutnak eszembe, akik mindent összeszednek, aztán pár év múlva nem tudnak bemenni az udvarba a sok felesleges kacattól.

Egyébként pedig nem hinném, hogy a Fiat Punto az a típus, ami évtizedekre előre meghatározná az autógyártás fő irányvonalait a műszaki fejlesztéseivel. Nem rossz autó, aranyos, kellemes, de nem egyébb egy olcsó városi kisautónál. Erre a célra készült, erre valószínűleg jól megfelel.

Előzmény: Mongoose (46)
Mongoose Creative Commons License 2000.02.16 0 0 46
Macimedve!

Ez is lehet egy ideológia de azért nem kell 4X beirni.

De csak, hogy ellenpéldát mondjak. Az én autóim örzött parkolóban állnak. Namost ez egy földes területen álló örzött parkoló hol eső után iszonyatos sár szokott lenni. Hiába van Bp-en de nincs közvilágitás. Ugyhogy kurv@ sötét szokott lenni. Namost én nagyon fogom értékelni ha be tudom kapcsolni a világitást és nam a holdvilágnál kell botorkálnom hogy ne süllyedjek nyakig a sárban...
Ez csak 1 érv volt melette de még sokat tudnék mondani.

Egyszerüen nem fér a fejembe (lehet, hogy hülye vagyok), hogy miért kell egy ujjításba belekötni amit valaki VAGY HASZNÁL VAGY NEM. Mert a lényeg ezen van. Lehet, hogy veszel egy ilyen technikával szerelt autó és 10 év alatt egyszer lesz csak rá szükséged. De akkor már megérte, hogy dolgoztak a mérnökök.
Inkább arra kéne gondolni, hogy ennyivel többet kasz a pénzedért. Persze lehet, hogy ez túl bonyolult....

Előzmény: Macimedve (45)
Macimedve Creative Commons License 2000.02.16 0 0 45
Hát én semmi értelmét nem látom ennek a fényszórógyújtogatásnak:

1, városban járda mellé álláskor kutyasz@r ellen sokkal többet ér egy az ajóba bépített kis lámpa, ami megvilágítja a padka és a kocsi közötti részt. (Ez nagyon sok autóban van) Ha meg már a járdán vagyok, ott többnyire van közvilágítás. Ha nincs akkor a bekapcsolt lámpa sem ér sokat, legfeljebb az első két lépésnél segít, főleg, ha nem előre megy az ember, hanem oldalra vagy hátra.
2, garázsnál, ha az ember kézzel nyitja a kaput, felkapcsolja a villanyt. Ha távirányítós a cucc, akkor meg a kapunyitó kapcsolja a villanyt.

Szóval SZVSZ ez egy tipikus parasztvakítás. Van kompjúter, programozzunk néhány bittel többet, nem kerül semmibe, de rohadt jól meg lehet ideologizálni. Ha csak egy ember is ezért dönt a Punto mellett, a cégnek már megérte.

Macimedve Creative Commons License 2000.02.16 0 0 44
Hát én semmi értelmét nem látom ennek a fényszórógyújtogatásnak:

1, városban járda mellé álláskor kutyasz@r ellen sokkal többet ér egy az ajóba bépített kis lámpa, ami megvilágítja a padka és a kocsi közötti részt. (Ez nagyon sok autóban van) Ha meg már a járdán vagyok, ott többnyire van közvilágítás. Ha nincs akkor a bekapcsolt lámpa sem ér sokat, legfeljebb az első két lépésnél segít, főleg, ha nem előre megy az ember, hanem oldalra vagy hátra.
2, garázsnál, ha az ember kézzel nyitja a kaput, felkapcsolja a villanyt. Ha távirányítós a cucc, akkor meg a kapunyitó kapcsolja a villanyt.

Szóval SZVSZ ez egy tipikus parasztvakítás. Van kompjúter, programozzunk néhány bittel többet, nem kerül semmibe, de rohadt jól meg lehet ideologizálni. Ha csak egy ember is ezért dönt a Punto mellett, a cégnek már megérte.

Macimedve Creative Commons License 2000.02.16 0 0 43
Hát én semmi értelmét nem látom ennek a fényszórógyújtogatásnak:

1, városban járda mellé álláskor kutyasz@r ellen sokkal többet ér egy az ajóba bépített kis lámpa, ami megvilágítja a padka és a kocsi közötti részt. (Ez nagyon sok autóban van) Ha meg már a járdán vagyok, ott többnyire van közvilágítás. Ha nincs akkor a bekapcsolt lámpa sem ér sokat, legfeljebb az első két lépésnél segít, főleg, ha nem előre megy az ember, hanem oldalra vagy hátra.
2, garázsnál, ha az ember kézzel nyitja a kaput, felkapcsolja a villanyt. Ha távirányítós a cucc, akkor meg a kapunyitó kapcsolja a villanyt.

Szóval SZVSZ ez egy tipikus parasztvakítás. Van kompjúter, programozzunk néhány bittel többet, nem kerül semmibe, de rohadt jól meg lehet ideologizálni. Ha csak egy ember is ezért dönt a Punto mellett, a cégnek már megérte.

Macimedve Creative Commons License 2000.02.16 0 0 42
Hát én semmi értelmét nem látom ennek a fényszórógyújtogatásnak:

1, városban járda mellé álláskor kutyasz@r ellen sokkal többet ér egy az ajóba bépített kis lámpa, ami megvilágítja a padka és a kocsi közötti részt. (Ez nagyon sok autóban van) Ha meg már a járdán vagyok, ott többnyire van közvilágítás. Ha nincs akkor a bekapcsolt lámpa sem ér sokat, legfeljebb az első két lépésnél segít, főleg, ha nem előre megy az ember, hanem oldalra vagy hátra.
2, garázsnál, ha az ember kézzel nyitja a kaput, felkapcsolja a villanyt. Ha távirányítós a cucc, akkor meg a kapunyitó kapcsolja a villanyt.

Szóval SZVSZ ez egy tipikus parasztvakítás. Van kompjúter, programozzunk néhány bittel többet, nem kerül semmibe, de rohadt jól meg lehet ideologizálni. Ha csak egy ember is ezért dönt a Punto mellett, a cégnek már megérte.

gabek Creative Commons License 2000.02.16 0 0 41
Köszönöm a magyarázatot, most már okosabb vagyok.
Ja... Van villanykapcsoló a garázsban. :-)

GABEK

Mongoose Creative Commons License 2000.02.15 0 0 40
Pont ezért jó szerintem, hogy csak akkor kapcsolod me amikor szükséged van rá. Egyébként az elötted állo autórol visszatükrözödik a fény és igy látsz oldalt is.....
Előzmény: Zak (39)
Zak Creative Commons License 2000.02.15 0 0 39
Anno a Skodában volt úgy megoldva, hogy a riasztó mozgásérzékelôje nem a szirénát kapcsolta, hanem 40-50 sec-re elöl a tompítottat hátul a tolatólámpát. :-) Ha nekimentem a kocsinak, vagy rácsaptam egyet, akkor világított, és a töksötét garázsban ez bizony nagy segítség volt. Uccán, közvilágításnál persze nem sokat ért...
I. Blasius Creative Commons License 2000.02.15 0 0 38

Csakhogy a Yaris műszerfalában van fordulatszámmérő. nem értem, hogy a franciák miért nem tudtak beleépíteni a Twingo műszerfalába egy ilyen kiegészítést. (bár lehet, hogy az új Twingoban már van)

A Follow me home rendszer ötletes, de akkor lenne igazán nyerő, ha oldalra is világítana egy kisebb teljesítményű lámpa, mert amikor az utcán a járda mellé állok, nem sok hasznát venném egy olyan lámpának, ami az előttem parkoló autó hátulját világítja a járda helyett. Igaz, a semminél ez is több, néha biztos jól jön, de én nem tartom létfontosságú dolognak.

Előzmény: Mongoose (35)
Zak Creative Commons License 2000.02.15 0 0 37
na akkor yo, úgylácik akkor csak engem hozott össze a sors pár ilyen Yaris-ôrülttel... :-)
Zak Creative Commons License 2000.02.15 0 0 36
Te Mongoose, itt egy apróságban vitába szállnék veled... :-) konkrétan ugyan nem tudom, de van egy olyan érzésem, hogy ez inkább olyan '50-es évek vége, '60-as évek eleje amerikai autókon kitalált dolog lehet... sok minden hihetetlen kényelmi cuccot kitaláltak akkoriban (pl. Chrysler 300F-ben hidraulikusan kifele fordult az ülés, hogy kényelmesebben be tudj szállni, vagy a Fury-ban fluoreszcens műszerfal volt), ami késôbb feledésbe merült, és egy szemfüles EU/japcsi 1-2 évtizeddel késôbb újra felkapta az ötletet. Mondom, nemtom konkretice, de nagyon ez az érzésem... :-)
Előzmény: Mongoose (35)
Mongoose Creative Commons License 2000.02.15 0 0 35
Igy van....
Én is azt olvastam, hogy a Twingoval ellentétben a Yaris műszerfalával az a komoly baj, hogy ahhoz, hogy megérts amit kiír ahhoz "oda kell rá figyelni" ehhez pedig a figyelmedet el kell venned a vezetésről. Amig a Twingo viszonylag egyszerű müszerfalánál vagy egy hagyományos mutatós műszernél mindíg tudod, hogy kb mennyivel mész....

A Follw me home: Amikor leállítod az autót és utánna felkapcsolod a lámpád ujra akkor azok 2 percig égve maradnak. Igy nem kell a sötét garázsban kotorászni vagy a nagy pocsolyába belelépni, stb. Egyébként Volvo találmány. Hiába a Svédek tudnak....

Előzmény: I. Blasius (34)
I. Blasius Creative Commons License 2000.02.15 0 0 34

Kedves Zak!

Speciel, nekem tetszett a digitális műszerfal a Tipoban, az más kérdés, hogy ha pontatlanul mér, az zavaró. Anyám Twingójában én nagyon megszoktam, egyedül a benzinjelzője nem tezsik, de az újabb Twingókon már jobb az is. A Yarisnak egyébként nagyon kritizálták az újságírók a műszerfalát, mert szerintük lassan követi a sebességváltozást, és az külön bajuk volt, hogy a Twingoval ellentétben, csak a vezető látja a kijelzőt, az utas csak egy sötét lukat lát.

Előzmény: Zak (32)
gabek Creative Commons License 2000.02.15 0 0 33
Mi az a "follow me home" rendszer?

GABEK (1.0 Beta Láma :-)

Zak Creative Commons License 2000.02.15 0 0 32
[kicsit más]

...és komolyan mondom, nem értem, hogy miért van mindenki oda meg vissza a Yaris digitális műszerfalától? '88-ban, amikor a Tipo Év Autója lett a digitális műszerfalával, nyafogtak, hogy ß@r meg áttekinthetetlen, "Mausekino", meg nem látni jól, meg izé és különben is. Amúgy ez hülyeség, én nyáron, napszemüvegben normálisan láttam a digit műszereket, és bizonyos szempontból logikusabb és áttekinthetôbb volt, a több kijelzett információról nem is szólva, mint akár a Bravo/Brava műszerfala - legalábbis jobban szerettem. :-) Ja, a feleségem, aki abszolút nem egy műszaki zseni, felhasználói szemmel szintén jobbnak mondta a digit műszerfalat. (Na asszem ezért még a Fiatos kollégáktól is kapok... :-))) ) Sz'al a Fiatban ß@r a Toyotában meg szuper? Hogy is van ez?

[endof kicsit más]

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!