Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

-ikszipszilonze- Creative Commons License 2017.06.03 0 0 163137

:)

Előzmény: Törölt nick (163136)
Törölt nick Creative Commons License 2017.06.03 0 0 163136

" ... Megyek és kivágom az egyik almafát. ... "

 

... tény, úgy egyszerűbb szüretelni.:)

Előzmény: -ikszipszilonze- (163135)
-ikszipszilonze- Creative Commons License 2017.06.03 0 0 163135

Azért nézd meg az olaj dobozát nincs e ráírva h extra  fűrészpor included... :))))))

Amíg egy olajcsere segít felesleges pörögni a csapágy cserén. Ha jól tudom nincs javított/aftermarket alkatrész, vicsminz szar lesz ez mindig is, a kérdés csak az mikor lesz hangja.

 

Megyek és kivágom az egyik almafát.

Előzmény: ferrike (163133)
alázógyík Creative Commons License 2017.06.03 0 0 163134

Amikor megvettem a Bravot, az volt az első hogy váltó olaj ki, Titan Fuchs meg bele. Azóta is jó.

 

Előzmény: ferrike (163133)
ferrike Creative Commons License 2017.06.03 0 0 163133

Nem fűrészport öntöttem a váltóba, hanem a gyárival megegyező viszkozitású, de jobb olajat.

Mitől jobb?

Attól, hogy a Tutellától búgó váltó, nem búg nem sűrűbb és nem kellett még fűrészpor sem.

Valamint mentem vele azóta 80ekm-t,  hogy nem kaptam agyfaszt a hangjától.

Le is írtam, hogy valószínűleg hozzá kell majd nyúlni.., csak közben eltelt kb 4 év, úgy hogy mégsem kellett azonnal..

 

 

 

 

Előzmény: seewer (163132)
seewer Creative Commons License 2017.06.03 0 0 163132

Az olaj cserével nem a probléma van megszüntetve, hanem a hang van kicsit tompítva. A gyári megtört olaj helyett egy új és talán sűrűbb olaj csökkentheti a zajt, de nem tudja megszüntetni a nagy csapágy holtjáték miatt bekövetkezett kitöredezést.

Ez adja a búgó hangot és nem más. Régen tudom, hogy a búgós differenciálműbe raktak fűrészport is és csöndbe volt..... 

 

-ikszipszilonze- Creative Commons License 2017.06.02 0 0 163131

Az első mazda 6 -ok is betegágyak tudnak lenni. Pláne a dízel.

Szarjapán. :D

Előzmény: alázógyík (163128)
Mauzliman Creative Commons License 2017.06.02 0 0 163130

Sziasztok,

 

1.4 16V generatoraban levö csapagyak mereteit tudja valaki? ha a tipusat megadna, az is jo, pl 6203-as, vagy valami :) Meg szetszedes elött be szeretnem szerezni öket...

 

Köszönöm,

Tamas

-ikszipszilonze- Creative Commons License 2017.06.02 0 0 163129

:)

 

Az is érdekes, amit GazCamp3r ír, miszerint kevés az olaj benne gyárilag. Ezt nehezen tudom elképzelni, de megérné utánajárni, mert csere alkalmával értelemszerűen gyári előírás szerinti mennyiség megy vissza. Ezt kellene "túltölteni?

 

Szellőző venti cicergés grandéban is "alap", néhány évente ki kell puccantani meg újrakenni. :)

Előzmény: ferrike (163127)
alázógyík Creative Commons License 2017.06.02 0 0 163128

"Megvenni nem elég ezt az autót, már ha használjuk is."

 

Ez sajnos nagyon sok autóra igaz.

 

A közvetlen környezetemben és rokonságomban lévő autók a köv.:

Clio4, Corsa, 308, Punto2, Laguna2, Golf Plus, Mazda3, Insignia, Laguna3, Clio2, Duster, Navarra

 

Amik voltak nálunk, de már elmentek:

Grande Punto, C-Max, Bravo1, Golf4, Vitara, Mazda2, Clio2, Stilo

 

Ezekből messze az Insignia és a Mazda2 ami vitte a pénzt, de szorosan követi őket a C-Max, Mazda3, Golf4.

Amire szinte semmit nem kellett költeni, az a Duster(1.5dCi 4X4), Grande P., Clio4., Punto2(kevés km miatt), Corsa(2,5 éves, fiatal még)

 

A többi egykutya. Semmi különbség nincs, mindenk van valami vaj a füle mögött. ;)

 

 

 

Előzmény: -ikszipszilonze- (163126)
ferrike Creative Commons License 2017.06.02 0 0 163127

Ixi, örülök hogy "látlak" :)))))

 

Még ha a váltóval baj lesz, akkor sem éri el a hibalista a bántó szintet, sőt...

Körülöttem nagyon sokan cserélnének velem!

 

A búgást a váltóból azóta kimondottan fülelem, de dőljön rám a ház az hogy csökkent nálam nem jó jelző, töredéke talán.

Érdekes.

Pedig te 60e-nél cseréltél, akkor lehet borul a teóriám.

 

Ez a tanksapka bosszant egy kicsit, neki fogok állni DIY, kiváncsi leszek!

 

Mai napig sok örömöm van benne, igazi lényegi hiba a garis vízfolyáson illetve soroljuk ide a váltót, de ugyebár ez még a levegőben lóg.., most lehet én vagyok ennyire gyenge emlékezetben, de a kopó dolgokon kívül nem jut eszembe.

 

Illetve dehogy.., cicereg a szellőző venti motor!9 év alatt megbocsátható.., eleget ment szerintem.

Erre ha esetleg akadna forrás valahol, megköszönném!

El lehetne lenni vele szerintem sokáig, csak engem zavar már.

 

Üdv,

Feri

Előzmény: -ikszipszilonze- (163126)
-ikszipszilonze- Creative Commons License 2017.06.02 0 0 163126

Nálam ugyanez van a kisebbik t-jet váltóval a bravoban, annyival kiegészítve, hogy én 60e km -nél ledobtam a régi váltóolajat (gyári), mégis 90e km körül elkezdett búgni. Nem vészes, de azért persze zavaró a csendhez képest. Hugoapi javaslatára olajat cseréltem (nem gyári) és csökkent a búgás, de nem szünt meg, csodálkoztam is volna, persze nem értek hozzá.

 

Egyébként, a tanksapka zárszerkezete engem is megszopatott már egyszer, hiába zártam, nem zárta. Végül sikerült és azóta nem csinálja. Ezek szerint akkor rám is várhat egy DIY hekkelés. Hozzácsapjuk a típushiba listához. :)

 

 

Kár ezekért, mert egyébként ha ez a lista mondjuk fele ekkora lenne, akkor sok évre visszamenőleg ez lenne a legjobb ár/érték arányú autó talán, de ennek fényében "kis pénz, kis foci". Ennek ellenére szerintem még így is messze a legjobb vétel egy bravo (béka segge alatt és az alatt az ára), pláne, hogy 10 év után is pont ugyanolyan jó ránézni és vezetni.

Megvenni nem elég ezt az autót, már ha használjuk is.

Előzmény: ferrike (163124)
ferrike Creative Commons License 2017.06.02 0 0 163125

Igen a csoda M32 váltó 150 Tjet

Előzmény: GazCamp3r (163122)
ferrike Creative Commons License 2017.06.02 0 0 163124

Nem fogom tudni neked megszakérteni, nem is próbálom eljátszani hogy csapágyak lelki életével foglalkoznék, pusztán tapasztalatokról beszélek használói szinten.

Már a feleségem kérdezte hogy mi az a hang 5. fokozatban, aki különösebben nincs ezekre a problémákra és zajokra ráállva.

Ez az olajcsere után megszűnt vagy a töredékére csökkent, akkor ezt tőlem hívhatod urban legendnek , csodának, hihetetlen történetnek vagy akármi másnak, engem az érdekel ebből hogy nem kellett a váltónak neki esni és kidobálni belőle az összes csapágyat gyorsban, mert azt a hangot sokáig nem hallgattam volna!

Az váltási érzet javulása az még szubjektívabb, de érzem ezt is utána!

 

 

Előzmény: seewer (163121)
seewer Creative Commons License 2017.06.02 0 0 163123

Arra lennék kíváncsi, mi adja a búgó hangot és mitől gyógyul meg.

Előzmény: GazCamp3r (163122)
GazCamp3r Creative Commons License 2017.06.01 0 0 163122

Nem "szakértve", de kezdésnek ha az M32 váltóról van szó, akkor gyárilag kevés olajat tesznek bele. Ez mondjuk nem a cserét indokolná, hanem a hozzátöltést, de ez nem városi legenda, külföldi, és magyar váltóspecialistával is beszéltem, és ez elég egyöntetű vélemény volt. Majdnem fél literrel kevesebb olaj van benne, mint kellene, ami miatt az utolsó két fokozat nem kap elég olajat. Ha ezt valaki az első pár tízezer km-nél cseréli, vagy utántölt ugyanolyan olajat, akkor szerintem simán lehet lifelong a váltó. Én is csak egy olajcserével kezdtem még 3 évvel ezelőtt, és érezhetően jobb lett tőle. Azóta persze fel lett újítva belülről, és 3x cseréltem olajat benne, mert mikor a féltengelyt kihúztam az oldalából, akkor nem volt szívem ugyanazt visszatölteni.

Előzmény: seewer (163120)
seewer Creative Commons License 2017.06.01 0 0 163121

Na, nem kekeckedve, de úgy értem, meg szakértve. Nehogy rossz szájízű legyen:)

Előzmény: seewer (163120)
seewer Creative Commons License 2017.06.01 0 0 163120

    "Állítom, ha nem 100ekm-nél cserélem, hanem 80e-nél megúsztam volna minden hangot stb.

Az olajcsere után olyan volt az érzés, mintha lenne egy fél új váltóm."

Na, ezt pont úgy hívják, hogy városi legenda....

Miért is lett más a hangja, persze úgy belsőleg, kielemezve kifejtve?

Előzmény: ferrike (163116)
Törölt nick Creative Commons License 2017.06.01 0 0 163119

grandén megcsináltam ugyanezt és jó lett.Zárásnál elforog ahogy kell.

DE a lényeg gyengébb rugót kell beletenni ami a műanyag pöcköt kinyomja.

Gyengébbtöl nem fog tulzottan kinyomódni,ami ugye nyithatóvá teszi zárt állapotban.

2golyóstoll rugó csodákra képes ! de igy nem lesz olyan erős kattanás sapkaráforditáskor. :-))

Előzmény: Enclave85_ (163118)
Enclave85_ Creative Commons License 2017.06.01 0 0 163118

Végignéztem a videót angol felirattal, persze kicsit fura a szóhasználat :D

 

Amit nem teljesen értek, hogy egyszerűen szétszedte és kipucolta? Semmi "pöcökcsere" vagy hasonló? Koszolódástól nem záródik normálisan?

 

Nekem a régi tanksapka 4-5 éves volt de nem zárt rendesen, kicseréltettem egy újra (ezt a videót akkor nem láttam), kb. 1 évet működött jól, azóta az új is ugyanúgy kinyílik bezárva... :(

Előzmény: zgi521 (163114)
gambl-R Creative Commons License 2017.06.01 0 0 163117

Eskuszom, nem tudom, hogy csereltem-e valaha...

Majd megnezem a vinjo-fele rendeleseimet. :-)

 

Előzmény: ferrike (163116)
ferrike Creative Commons License 2017.06.01 0 0 163116

Leírva biztos lifelong...

 

Állítom, ha nem 100ekm-nél cserélem, hanem 80e-nél megúsztam volna minden hangot stb.

Az olajcsere után olyan volt az érzés, mintha lenne egy fél új váltóm.

De mondom, nem a gyári olaj került bele.

Előzmény: gambl-R (163113)
ferrike Creative Commons License 2017.06.01 0 0 163115

Köszönöm!!!

 

Ki fogom próbálni!

Előzmény: zgi521 (163114)
zgi521 Creative Commons License 2017.06.01 0 0 163114

a videó szerint van esélyed házilag, tisztítással javítani. nem tűnik túl bonyesznak..

 

https://www.youtube.com/watch?v=PFoz__ENhz8&list=FLKFN2BANWJQAszmnchC09qg&index=5

Előzmény: ferrike (163112)
gambl-R Creative Commons License 2017.06.01 0 0 163113
Kell egyébként a váltóban olajat cserélni? Én mág életemben nem cseréltem, szetintem.
ferrike Creative Commons License 2017.06.01 0 0 163112

Ti még szerencsések vagytok!

Nekem nem zár, sajnos..

Racsnizik, kulcs elteker..,de ugyanúgy levehető :(

Előzmény: Ludovicus (163111)
Ludovicus Creative Commons License 2017.06.01 0 0 163111

Pár hete nálam is ez történt. Úgy tűnik, ~10 év a tartógumi élettartama.

Előzmény: -ikszipszilonze- (163109)
alázógyík Creative Commons License 2017.05.31 0 0 163110

Nem kellene annyit gyúrnod! :P

 

 

Előzmény: -ikszipszilonze- (163109)
-ikszipszilonze- Creative Commons License 2017.05.31 0 0 163109

ma tankolok, nyitom, csavarom, kezemben maradt a tanksapka. :D :D gumi biszbasz gameover.

vinjo Creative Commons License 2017.05.31 0 0 163108

Tutela Matryx 75W-85

Előzmény: mrpet (163105)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!