Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Lbx Creative Commons License 2020.05.14 0 0 34122

Idén kellett lecserélni, 2010es évjáratú 1,6 benya. Sztem a gyári akksi volt még benne.

Benben Creative Commons License 2020.05.13 0 0 34121

Pont egy éve adta meg magát a gyári. Persze a legrosszabbkor, Flachauban, hazafelé induláskor. 2012-es évjárat, JD 1.4.

Előzmény: KAti (34120)
KAti Creative Commons License 2020.05.13 0 0 34120

Mi a tapasztalatotok, benzines autó eredeti, gyári akkuja hány évig bírja?

Pgabor79 Creative Commons License 2020.05.13 0 0 34119

Melyik szervíz volt az ajánlattevő?

Előzmény: blackjack11 (34100)
Akos_IKS Creative Commons License 2020.05.11 0 0 34118

70 mai Pro + GPS

Utóbbit Kínából rendeltem, előbbit ajiba kaptam. Annyit nem ér (egyik sem), mint amennyibe kerülnek. Van egy ilyesmi kamerám, az előző autóban ez volt. Gyújtásra indult, télen-nyáron működött, észrevétlen volt, annyira pici, a napellenző fölött elfért, kívülről nem látszott egyáltalán. Ehhez képest ezek a kijelzős, GPS-es kamerák hatalmasak. Süti a nap a szélvédőn, kíváncsi leszek, hogy bírják a napot a napon... :/

Előzmény: Glovas (34115)
stefi001 Creative Commons License 2020.05.11 0 0 34117

Hogy félreértés ne essék, az Apeman képek még az időközben eladott Honda Jazz-ból készültek, de ugyanolyan kamera van a Cee’dben is.

Előzmény: stefi001 (34116)
stefi001 Creative Commons License 2020.05.11 0 1 34116

Két autómban két különböző menetkamera van. A Rioban egy olcsó yi-dash camera

https://autos-kamera.arukereso.hu/xiaomi/yi-technology-dash-cam-p352219181/?gclid=CjwKCAjw7-P1BRA2EiwAXoPWA_5Sjowwb7-PQ2zU3R6NYoqS5BbC2KPUeCXbdrU9lsjNkIvs3hrUshoCiCAQAvD_BwE

 

A másikban Cee’d-ben pedig egy Aukey APEMAN C860 dual kamera.

https://autos-kamera.arukereso.hu/apeman/c860-p430783716/?gclid=CjwKCAjw7-P1BRA2EiwAXoPWA3i0CegG_7IRVjSf7cLq6FU44-P8Ot55rLnlT-g7wtBdK0PB4i_XexoCEvYQAvD_BwE

 

Mindkettő működése kifogástalan, és a felvételek minősége is kielégítő. Igaz, egyikben sincs GPS, de az nem is volt szempont.

 

Természetesen, aki többet tud és kíván áldozni, annak tudnám javasolni a nem elszállt árú, s jó paraméterekkel rendelkező Lamax S9 dual kamerát.

 

Néhány – a meglevő kamerák által készített – felvétel.

 

Előzmény: Glovas (34115)
Glovas Creative Commons License 2020.05.11 0 0 34115

Sziasztok!

 

Milyen "dashcam" kamerát használtok?

Elkezdtem szemezgetni velük, előre és hátra is szeretnék, olyat ami GPS koordinátát, sebességet is rögzít, illetve parkoló mai Pro-t istenítik az autós kamerás topikban, GPS modullal se lenne egetverő összeg.

Más javaslat esetleg?

blackjack11 Creative Commons License 2020.05.10 0 0 34114

Igazad van, köszi.

Előzmény: Akos_IKS (34113)
Akos_IKS Creative Commons License 2020.05.10 -1 0 34113

szervíz szerviz

blackjack11 Creative Commons License 2020.05.10 0 0 34112

Hát igen, ez a hétéves garancia ára összeadva sajnos nem kevés.

Előzmény: rcsz (34111)
rcsz Creative Commons License 2020.05.10 0 0 34111

Azt biztos nem szeretik ha ott téblábol a tulaj, de ez okozat ugye. Nem akarják, hogy pl.olajat vigyél - persze origináltat, számlával -, mert az hamisított lehet, de az ok, hogy ők egy másik helységből - 2 hordó pl. ott van a műhelyben - hozzák locsoló kannával a ki tudja milyen és mikori olajat. Azért a 77 ezres ajánlat melbevágó volt!

Előzmény: blackjack11 (34110)
blackjack11 Creative Commons License 2020.05.10 0 0 34110

Szia!

Köszi az infót! 

Nem fogynak most az autók sem, kell a bevétel, euro árfolyam is elszaladt. Ez lehet az emelések fő oka. A 2. éves szervíz drágább valamiért, gondolom több mindent cserélnek. Fertőtlenítésért már én sem fogok fizetni, azt elengedik. / jeleztem, nem szeretném, ha máshol elrejtenék e költséget/

Bent lehetek a szervízben az autó mellett mikor csinálják? 

Nem cigánykodás, kifizetem a szolgáltatás ellenértékét ez nem kérdés, csak ne nézzenek hülyének. Ksh 3,4% volt, az éves szervíz meg 40%kal több, mint amit ősszel mondtak...eltelt fél év. Biztos a Covid miatt...

És, ha kartelleznek nem is tudunk mit tenni, bizonyítási eljárás nem egyszerű...

Előzmény: rcsz (34106)
rcsz Creative Commons License 2020.05.10 0 0 34109

Még annyit, hogy a véleményem arról a szerelőről szólt aki csinálta az autómat. A szervízvezető korrektül intézte az autó átvételét, rá kérdezett az esetleges garanciális észrevételeimre is. Az más kérdés, hogy utólag -mert az átvétel után Ö már elment- próbálta védeni az alkalmazottját, a tények ellenére.

Előzmény: rcsz (34108)
rcsz Creative Commons License 2020.05.10 0 0 34108

Az árral kb. arra számíthatsz amit írtam. A helyet még nem jelőlném meg mert várom hátha jelentkezik még a szervízvezető. Az elégedetségi válaszomat sem írtam még le, pedig már 2× kérték. Annyit azért elárulok, hogy Bp. pesti oldal.

Előzmény: carapelli (34107)
carapelli Creative Commons License 2020.05.10 0 0 34107

Szia,

Megosztanád,hogy hol voltál szervízben,hol flegmáztak?

Lassan nekem is aktuális a kétéves szervíz,1.4 Mpi 33 e km.

Köszönöm.

Előzmény: rcsz (34106)
rcsz Creative Commons License 2020.05.10 0 0 34106

Szia!

Tavaly óta nagyon elmentek az árak.Én most 2 évesen voltam (GDI), de gondoltam megosztom veled a tapasztalatomat. Első évest csinálták nekem 37k - ért ott ahol vettem. Most tölük kaptam 77k árajánlatot(!), de máshonnan 55k. Elvittem oda amelyről csupa + véleményeket olvastam. 10k km. alatt van az autómban!

Minimális garanciális igényem volt. A szerelő flegma volt, a hibára, hiànyosságra vàllvonás volt a reagálàsa! A fertőtlenítés annyiban merült ki - megjegyzem baromsàg az egész-, hogy befújt valami kevés ozonszerű valamit, ami hamar ki is szellőzött. Pénzt ezért nem számoltak fel.

Tanácsolom, hogy ellenőrizd mit cseréltek, cseréltek-e  egyáltalán.

Aki elakarja adni az autóját 3, 5 év múlva annak nincs tenni valója, adja le az aútóját aztán majd menjen érte és értékelje pozitívan a szervízt.

Előzmény: blackjack11 (34100)
tuzer Creative Commons License 2020.05.09 0 0 34105

kulcslyuk.hu foglalkozik ilyesmivel is.

Előzmény: M4r3c1 (34104)
M4r3c1 Creative Commons License 2020.05.09 0 0 34104

Sziasztok!

 

Érdekelne, hogy esetleg nem tud valaki olyan szerelőt aki ki tudja kapcoslni egy 2008 -as 1.4 es benzines kia ceed ben az immobilisert (Bosh  0 261 201 852)

 

Előre is köszi ha van valakinek tippje.

stefi001 Creative Commons License 2020.05.08 0 0 34103

Arra kívántam utalni, például a 34012., majd 34097. és 34099. sz. hsz-ban, hogy már jó néhány éve kaphatók RDS-es készülékek, viszont a funkciók közül többnyire a REG, AF, TP, TA, illetve PTY funkciókat tudják, s kevesebb azok száma, amelyek alkalmasak a forgalmi/közlekedési (TMC) információk szolgáltatására is.

Ezt szerettem volna alátámasztani a mellékelt képekkel (mindegyiken láthatók az elérhető RDS funkciók).

Előzmény: gal3hun (34101)
gal3hun Creative Commons License 2020.05.07 0 0 34102

A Navradio+ programot én is megtaláltam kutakodásaim során. Az viszont csak bizonyos processzor típusoknál és egy adott firmware típusnál működik. A procim elvileg kompatibilis vele. Viszont a program nem hajlandó elindulni, tehát valószínűleg nem a megfelelő firmware típussal rendelkezem. Ráadásul, mivel a rádió IC nem RDS képes, még a Navradio+ sem tudna belőle RDS infókat kicsikarni. Annyi előnye azért lenne, hogy lehetne a csatornákhoz logót is rendelni. Nekem viszont fontosabb lenne, hogy a csatornák neveit automatikusan meg tudja jelenteni. Ezen a fejegységem viszont aigha fog ez a funkció működni.

Előzmény: Akos_IKS (34095)
gal3hun Creative Commons License 2020.05.07 0 1 34101

Lehet, hogy én értek félre valamit, de a képek s az ahhoz tartozó infók alapján lehet, hogy van itt egy kis zavar a TMC funkcióval kapcsolatban.

 

A TMC nem azt jelenti, hogy képes a csatornák nevét megjeleníteni az adott fejegység. A TMC közlekedési információkat szolgáltat (pl. hol van torlódás, baleset, lezárás, stb.) az annak vételére képes navigációs rendszerek részére. Én eddig magyar vonatkozásban egyedül az iGo-nál találkoztam ilyennel. Mármint hogy képes volt a Petőfi által sugárzott TMC adatok vételére, megjelenítésére és az útvonaltervezés során figyelembe vételére. A korábbi verzióknál (jellemzően dedikált navigációs készülékeknél) ehhez kellett egy antenna és nyilván megfelelő rádió IC is. Az újabb verziókban szerintem ez a funkció már Interneten keresztül jut el valahogy a navigációs programhoz, már ha van aktív Internet kapcsolat. Ennek a 2.0 változata a Waze, de ez már nem feltétlenül a hivatalos szervek által szolgáltatott közlekedési információkon alapul, hanem a felhasználók által bejelentett közlekedési eseményeken.

 

Ha már itt tartunk, említsük meg a másik közlekedéshez köthető RDS funkciót a TA-t is. Ez viszont csak annyit tesz, hogy amikor (jellemzően a hírekben) közlekedési információk hangzanak el, akkor a beállított TA esetében a rádió automatikusan átáll a közlekedési híreket sugárzó csatornára és utána vissza is vált a kiindulási adóra. Ha jól tudom, akkor ezt is csak a Petőfi tudja jelenleg Magyarországon.

 

 

 

 

 

 

Előzmény: stefi001 (34099)
blackjack11 Creative Commons License 2020.05.07 0 0 34100

Éves szervízen volt valaki mostanában 1,4 Tgdi motorral?  érdekelne mibe kerül, mert mintha korábban 40 ezret mondtak volna, most meg 55 ezret...illetve van még kötelező fertőtlenítés 4500 ért...nyilvan egy újabb lehúzás.

stefi001 Creative Commons License 2020.05.07 0 0 34099

Lemaradt: egy 2015. évi EinCar fejegység. Mint említettem, már akkor is kapható volt, többnyire TMC funkció nélküli RDS-es fejegység.   

 

Előzmény: stefi001 (34097)
stefi001 Creative Commons License 2020.05.07 0 0 34098

Elnézést! Helyesen: TMC

Előzmény: stefi001 (34097)
stefi001 Creative Commons License 2020.05.07 0 0 34097

 

Na jó, vegyük minkét részről botlásnak! Egyébként gyakorta előfordul, hogy sokan, a minél olcsóbb beszerzésre töreksznek, de annak is van határa. Aki 15 000-25 000 Ft értékben akar minőséget, s sok szolgáltatást nyújtó fejegységet venni, az később rádöbben a sanyarú valóságra, hogy tévedett. Sokszor még a drágább készülékek esetében is kompromisszumot kell kötni, hogy személy szerint, ki milyen funkciókat preferál.

 

Az is megjegyzendő, hogy sok RDS-sel bíró fejegység nem támogatja a TCM funkciót, de több mást igen.

Mivel mindenkor – ha tehettem – igyekeztem konkrétumokkal is kiegészíteni a hozzászólásomat. Az utóbbi mondatom igazolására álljon az alábbi két példa. A képek minősége sajna kívánnivalókat hagy maga után, de így sikeredett. 

 

Az első kép egy FUNROVER fejegység, a második pedig, a korábban már emlegetett XONRICH egy modellje.

 

Előzmény: gal3hun (34092)
Zsolt_555 Creative Commons License 2020.05.07 0 0 34096

Szia!

Nagyon szépen köszönöm a hasznos válaszod, akkor én is a kuplung kapcsolót ellenőrzöm először. Egyébként logikus is lenne, hiszen ha az benyomott állapotot mutat akkor nem szabad engednie a tempomat bekapcsolását, DE a sebességkorlátozó attól még megy!

Szóval zseni vagy, nagyon szépen köszönöm! Először megnézem a csatlakozót...

Előzmény: aamen (34093)
Akos_IKS Creative Commons License 2020.05.07 0 0 34095

Navradio+

Telepíted, egyben le tudod tölteni a magyar adók logóit és kézzel hozzáadni a beállított csatornákhoz. Tudom, fizetős, de XDA-n van ingyen is, kifejezetten tesztelési céllal, hogy mielőtt kifizeted, kipróbálhasd. Amúgy meg ha beválik, akkor 2ezer forintból megoldja a problémád.

Előzmény: gal3hun (34094)
gal3hun Creative Commons License 2020.05.07 0 0 34094

Nekem a csatornanév megjelenése ami legjobban hiányzik. Szabadidőnkben szeretjük járni az országot, úgyhogy az AF és TA is hasznos lenne.

 

Igen, tudom, együtt lehet élni ezek hiányával is, de nekem fontosak. Úgyhogy légyszi senki ne jöjjön azzal, hogy milyen magyar vagyok, hogy nem ismerem fel a Petőfi Rádiót az első 2 taktus alapján. :-)

 

Akos_IKS, ha neked nem fontos, tudok egyet nagyon kedvező áron. ;-)

 

 

Előzmény: Akos_IKS (34090)
aamen Creative Commons License 2020.05.07 0 0 34093

tavaly óta van nálam is ugyanez
ősszel volt még olyan eset hogy nem vette be, leálltam, tapostam a féket, elindultam, bevette
akkor elkönyveltem hogy a fékpedál kapcsolója
télen nem csinálta (nyáron se csinálja az első pártíz kilométeren), most megint elkezdte, megálltam, tapostam, nem javult meg
mentem vele kétszáz kilométert, gondolkodtam
félreálltam, hátraküldtem az asszonyt, ha tapostam a féket mondta van féklámpa ha nem nem
tehát nem a féklámpakapcsoló
aztán egy héttel később elindultam valahova, és még működött, kinyomtam a kuplungot
nem kapcsolt ki
és ezt még többször, eccer se kapcsolt ki
tehát a kuplung kapcsolója tuti xar
május végén megy az autó szervizbe, majd mondom a mesternek cserélje ki, jó eséllyel amíg hideg a motorház simán csak nem működik, ha meg már meleg akkor valami falsjelet is küld a tempomatnak amitől be se indul
talán

Előzmény: Zsolt_555 (34087)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!