Az olajfolyással kapcsolatban szólok a témához, Üdvözlök mindenkit.
Azok 2.8 as motorok és az elődjeik, a 2,5 ösök motorblokkja két részből áll.
Kb 400.000 km után az összetételnél elkezd folyni az olaj. mert a tömítés ami gumiból van,
megkeményedik és eltörik.
Először csak a megrepedt tőmítések között szivárog, majd úgy széttörik hogy ki is eshet kőzűle
egy darabka és akkor ömlik az olaj, főleg alapjáraton, mert akkor több olaj van a lenti részben, ahol a
tömítés van.
Alúról nézve, van az olajteknó, utánna van az a rész amiben a fötengely forog, közben ez a tömítés és utánna a blokk felső része.
A cseréjéhez le kell venni a váltót, olajteknőt és a főtengej nyugvó csapágyainak csavarjait és ki jön közűle a tömítés, ami
két félből van, jobb és bal oldalon.
Érdemes kicserélni a két főtengely szimeringet is, ha már szét van szedve.
A szerelők ezt nem veszik észre mert arra nem képesek hogy megnézzék jobban hogy honnan folyik, csak kitalálják, hogy
biztos ez vagy az, a te zsebedre.
Remélem segítettem, sziasztok.