Mázoláson töröm a fejem. Beltéri ajtókról van szó. Úgy gondolom hogy Trinát vagy Supralux zománcot használok majd.
Gondom csak az, hogy a munkafázisok sorrendjével nem vagyok tisztában.
A gyártók azt javasolják, hogy a natúr fát (ugyanis lesznek leégetett ajtók és meghagyott rétegek egyaránt) előbb eresszem be olajjal, utána tapaszoljam, majd alapozzam, végül zománcozzam. Felújításnál: tapaszolás, alapozás, zománcozás. (Persze a megfelelő részek után csizsolás!)
Egy festő ismerősöm pedig azt javasolta, hogy előbb az alapozás, utána a tapaszolás. És óva intett mindenféle olajozástól.
Üdvözlet, most találtam rá erre a topikra, és ha nem gond bekapcsolódnék a topik életébe. olvasgatok kicsit vissza aztán mjad hozzá is szólnék bizonyos kérdésekhez.
aki tanácsot kért a penészedéssel kapcsolatban annak a fürdőszobában adódott a problémája… gondolom nem volt a levegő nedvségi páratartalmával gond.. Ott az okozhatta a penészedését, hogy fürdés után nem mindig volt rövid szellőztetés esetleg olyan festékkel van festve a fürdőszoba ami nem légáteresztő vagy a fal szerkezete lehet olyan ,hogy sűrű szelőztetést igényel… mindenesetre az én véleményem szerint a szellőztetés hiánya miatt alakulhatott ki a penészedés…
Kedves silver!
Eszedbe se jusson mészre diszperzitet felhordani, mert jobb esetben csak megsárgul a dipó, viszont ha vastag a mész réteg, akkor a diszperzit meghúzza a meszet. A nagy könyv szerint az „alap mészre” lehet piszperzitet felvinni, de átstocolni (átkaparni) mindenféle képen kell. Ebben az esetben sem kizárható a glettelés, mivel az apró mész szemcsék fenn maradhatnak a falon. Az öreg szakik (kaparás után) a mész por megkötésére egy vizes bázisú (műanyag alapú „MOZAIK” csemperagasztó 2,5kg, kevés dipó valamint víz keverékével szokták a falat átkenni. – Biztos ami biztos alapon –
Glettelés ( Rigips 3.6 ) után csiszolás javasolt majd egy réteg diszperzit, ezt követően „flekkelés” ( az apróbb hibák eltüntetésére (( dipo+gipsz –vigyú gyorsabban köt-)) majd a fedő réteg.
A purhab nem hinném, hogy vizet szívna magába hiszen a lemosásához hígítót vagy valamilyen szeszt javasol.
Még annyit 4 cm-nél szélesebb hézagba ne használjuk.
A legfontosabb a felület megfelelő elő- és utónedvesítése, a purhab megdagadásához és kikeményedéséhez ugyanis nedvességre van szükség. A levegő páratartalma ehhez nem elég! A nem megfelelően nedvesített hab minősége gyenge, sokkal kisebb a keletkező habmennyiség és fennáll a hosszabb ideig tartó utándagadás veszélye is (a hab még napokig növeli térfogatát).
Arra a célra amire te szeretnéd nem tudom alkalmazható-e… de amit selaci írt anno szerintem az jó megoldás
A penészedés ott kezdődik, ahol legalább 72 órát meghaladó időtartamig, 75% feletti a páratartalom. Mit tehetünk a penész ellen?
Ha kordában tartjuk a páratartalmat, akkor ezzel gyakorlatilag lehetetlenné tesszük a penész kialakulását. Fontos tehát a gyakori szellőztetés, hogy a lakásban felgyülemlett pára kiszellőzhessen.
Penész kialakulása
A penész egy olyan gomba, ami mindenütt jelen van, ha akarjuk ha nem. Apró penész-spórák repülnek a levegőben mindenfelé. Ám a penészesedés nem indul el mindaddig, amíg a penész nem talál megfelelő "táptalajra". A penészfoltok ott jelentkeznek először, ahol a hosszabb időn át magas a páratartalom, ami az egyik elengedhetetlen feltétele a penészfolt kialakulásának.
A penészfolt sima hypóval lemosható és száradás után megcsiszólni esetleges felületi egyenetlenséget kijavítani és festeni beltéti festékkel.
Ha ez a penészedés annak ellenére alakult ki, hogy a szellőztetés mindig megfelelő volt akkor a festés elött mindenképpen a penészedést le kell mosni vagy hipoval vagy penészgátló lemosó oldattal (MERKUR-F PENÉSZGÁTLÓ LEMOSÓ OLDAT) után a felület esetleges javítása…
Ezek után jöhet a festés(mosásálló falfesték, amely speciális gombásodásgátló adalékot tartalmaz, mosható és a penészgombák hosszabb ideig nem fejlődnek ki rajta
Pl. Polifarbe gyártótól a „Fungi”
Trilak: MERKUR-F DISZPERZIÓS PENÉSZGÁTLÓ
Visszatérve az acél zártszelvény belső felületkezeléséhez:
Purhabbal kinyomva a zártszelvény belsejét megoldható a probléma, valaki csinált már ilyet ? A purhab kültéren nem tudja megszívni magát vízzel ? Ez esetben csak rosszabbodik a helyzet, mivel kiszáradni, kiszellőzni sem tudna a szelvény.
Egy 2 m hosszú szelvény kitöltéséhez, kétoldalról min. 1 m hosszú csövön kéne át/kinyomni a purhabot. Működik ez így, meghosszabbítva a rövid kinyomócsövet ?
Mészre természetesen lehet diszperzitet festeni csak fordítva nem (diszperzitre meszet).
A fal kaparást érdemes elvégezni, ha már többször volt meszelve, sőt diszperit festés alá érdemes min.1 sori glettelést (csiszolást) elvégezni. a diszperzites falfestéskor a fali hibák jobban kiütnek.( ezért javasolt a 2 sori glettelés).
Jó munkát !
Tudna valaki tanácsot adni, hogy létezik-e olyan betonfesték, amit kültéren is lehet alkalmazni? betonjárdát, kocsibejárót szeretnék picit dekoratívabbá tenni.. (ha tudtok erre más lehetőséget, az is érdekelne)..
Polifarbe-nek a platinum nevű szines festéke nagyon tuti.Kicsit drága, de egy rétegben simán takar,állítólag teljesen elütő színre is.Én fehérre kentem de nagyon jó véleménnyel vagyok róla.És nekem is úgy ajánlották.
kb 55nm-re egy 5litereset vettem és maradt belőle kb 1L. Ára olyan 4800ft környéke +/- 300Ft boltja válogatja.
Ha előre le van mélyalapozva a festendő felület és a festék a felhasználás előtt rendesen fel van keverve, nem szabad foltosodnia. Az előre bekevert festékeket nem kell felkeverni általában, illetve rá van írva, hogy mit kell vele tenni.
kb. egy évvel ezelőtt férjemmel a gyerekszobát kékre (sötét) festettük. Elmentünk, kiválasztottuk, kikevertettük a színt, ahogy kell. A festés azonban foltos lett.:-(((( Meg tudná nekem valaki mondani, hogy miért??? Most a konyhát szeretném erős pirosas színnel megoldani, de már bele sem merek kezdeni....A festék a tikkurila színmintája alapján , számítógéppel lenne kikeverve, vagy gondolkodtam a supralux előre bekevert színén. Melyik a jobb szerintetek az ami már bekeverve kapható, vagy amit a boltban színkártya alapján kevernek?
Ajánlanám a Supralux rozsdaátalakítóját (diszperziós) erre a célra. Száradás után olyan, mintha vékony műanyag vagy lakkréteg maradna a felületen. Ha ezt beletöltöd és jól átforgatod, hogy mindenhová kerüljön anyag, majd kiborítod és hagyod megszáradni, az szerintem elég lesz.
Gondolom, kapu lesz belőle. Én is így fogom csinálni az enyémet, csak még egy higított rozsdagátló alapozóval is átlötykölöm. Biztos ami biztos. Te sem ártanál vele, ha megcsinálnád a tieddel. Az aljára tanácsos lyukat fúrni, vagy rést hagyni azért, hogy a lecsapódó pára és a csapadék ki tudjon jönni belőle.
Engem egyszer megszivatott a Polifarbe (ill. a tulaj, hogy ilyet vett), ritkán szívtam annyit, mint akkor. Szerintem Héra.
A privát véleményem szerint, ami olcsóbb a héránál ( TG, Polifarbe...) az nem túl jó.
Nekem úgy tűnt, hogy ezeknél a festékeknél mintha kevesebb lenne a kötőanyag(műgyanta).
A Hérával és drágább társaival még nem volt gondom, sajnos ugyanezt nem mondhatom el az olcsóbb kategóriáról. Persze, nem ismerek minden festéket ami olcsóbb a Héránál, még az is lehet, hogy van köztük jó is.
Kb. 270m2 felületre, amiből olyan 52m2 kaparandó mennyezet, a többi új vakolat, mennyi lenne a munkadíj és mennyi az anyag mondjuk Hérával? (A Polifarbe-ra azt mondták, hogy olcsóbb, mint a Héra, de ugyanolyan jó. Erről vélemény?) Előre is köszi.