Remélem, hogy a korábbiakban elemzett új fékdobokat nem vette meg innen senki, utánanéztem, jók voltak az orosz gyártmányra vonatkozó tippek...... Moszkvics típusú gépezetre valók, magyarul a dobátmérő jó, de az osztókör helyből nem egyezik. (Asszem 5 X 114,3, de ez nem biztos.)
Kedves Trabijani meglepődve vettem tudomásul,hogy mi egy kerületben tevékenykedünk Barkas ügyben kb másfél kilométerre egymástól.... azért jó ,hogy van egy barkasos a közelben pláne akinek még autómentője is van ;-)
Sziasztok ez szerintem sem barkas fékdob ! Nekem valahogy úgy rémlik hogy talán valami orosz szerkezeten láttam valami hasonlót de az tuti hogy nem barkas!
Hát elég érdekes, a tőcsavarok jók lehetnek de tudni kéne osztokör átmérőt , a fékdob lehuzó nincs szerintem a két 8 menet, de a két rögzitő is hülye helyen van és nagy is az átmérője mert az 8as sülyesztett, és az a nagy furat olyat még nem láttam, azt irja 230 az átmérő erre nem emlékszem de lehet , szerintem a barkas agy átmérője nagyobb, a multicar is hasonló de nem ilyen "valami katonai lehet"
Ilyet még én sem láttam, bár ez nem jelenti szükségszerűen azt, hogy nem Barkasé. A 230 mm átmérő passzol...... de nekem többek közt a tehermentesítő furat átmérője kicsinek tűnik.
Nálunk az volt a szempont, hogy nyitott rakterű gépezet legyen, olcsón. Mivel Barkasunk már volt, platós ill. kilencszemélyes is, így a tapasztalat szólt a típus mellett. (Az alul motorizáltság meg ellene....) Nem utolsó sorban számított a raktér mérete, azért nettó 4 X 2 m egész jó. Rakodási szempontból pedig a csörlő felbecsülhetetlen - igaz, hogy több fát szállítottunk már vele mint autót. Szóval vannak hibái, de hozza azt amit elvárunk tőle. Ja! Ezzel tényleg jobban megnéznek, mint bármilyen csillivilli modernnel!
A gyertyákat meg próbáld ki, talán Te leszel a kivétel, akinek ezek beválnak!
Érdekes,hogy mindenkit autómentő-barkas érdekel ekkora kuriózum lenne? biztos,mert lényegesen kevesebb van belőle mint modjuk platósból vagy buszból megasztán jól is mutat...
Hát akkor mégsem vagyok hülye de szerencsém sincs Beru-isolátor ügyben ha már így lehurrogtátok lehet benne valami. Legfeljebb kidobom az a három ezer forint már nem számít amennyibe eddig van az egész autó...
Ja a villogó az azért nem nagyon látszik mert húztam rá egy zoknit :):):) mert hát nincs beírva a forgalmiba így elvileg nem lehetne rajta de így zoknival nincs gond!
Szia igen enyém a barki is meg a trabi is mind kettő egy igazi kincs :) a barki 16000 km- t futott a trabi pedig 50 000 km- t. Már nagyon várom a jó időt hogy elővegyem őket egy kör erejéig!
"Padlóváltós Warbim van és újabban gyakran becsörög 80-nál és fölötte, tartott gáznál. Padlógázra, illetve, ha rárántom a szivatót, akkor abba hagyja. Most fogom kipróbálni a második szett magas hőértékű gyertyát. Eredetileg, éveken keresztül Brisk n15YC YTTRIUM-ot használtam, sose volt vele semmi gond. Vettem Beru mitoménmit, az maga volt a csoda, ugyanúgy csörög, de gázelvételre durran egyet. Most Isolatort próbálok ki, 260-as hőértékűt."
Szép a gép, ez kié? Remélem nemsokára jön a jó idő és én is összedobom az enyémet és vihetem rajta a warbit (tuti gyári 26000km van benne )az is szép páros lesz.
sziasztok Ma mentünk egy kört a barkassal.Néha azért használjuk ám,mert van egy transporterünk és azzal járunk de ma a barkassal mentünk.Ja multkor már nem inditott az öninditó.Akkor itthonról akartunk elindulni csak behuzott a behuzómágnes de nem forgatta a motort.Jólvan ,akkor mondtam apunak engedje ki a szabadonfutót,de az általában nem megy vissza magától,kevés a rugóerő,aláfeküdtem a földre és lehuztam a kis kart .Ezután megtoltam az udvarban a kocsit,apu bent ült és alighogy felengedte a kuplungot már járt is a motor.Ma meg megnéztük miujság az öninditóval mert ma sem inditott-ma is betolás volt.Szétszedtük aztán a forgórész ilyen olajos volt meg erősen koszos.Kb 3 éve nem volt levéve róla.Na kitisztitottuk meg az egyik bronzkefét cseréltük ki egy picit hosszabbra.Összeraktuk és ugy hajtott mint régen.Jó lett.Aztán még lecseréltük a fagyállót is mert régi volt meg -11 fokos volt.Most úgy kevertük a fagyállót hogy elvileg -17 fokos lesz,majd meg kell méretni.Bekevertünk 2kg töményet meg 4 liter deszt vizet.Igy elvileg felirat szerint -17 lesz,majd kiderül.Na mentünk vele egyet,és apu odaadta egy kicsit nekem is a verdát,néha vezetem ám kisebb utakon,mert még nincs jogsim rá.Még a nyáron szerkesztettem rá tempomatot.Na használtam is nagyon jó... . Lassanként lesz jogsim mert indulok majd autójogsira,és ha lesz barkasos találkozó megmutatom a tempomatot.Igazából a lényege annyi h egy mai kocsi ablakemelő motorjából készült meg jawa mustang váltófogaskerekekből meg dacia öninditó behuzómágneséből.Annyit csinál h az ablakemelő motor forog és egy tengelyre felteker egy bovdent ami meg meghuzza a gázkart.Az ablakemelő motor nem enged vissza az áttételek miatt,és abban a pozicióban marad ahol akarom hagyni.Lehet gázt huzni és visszaengedni is vele.Ablakemelő kapcsoló is van beépitve a műszerfalon amivel állitható.És van egy gyorskioldó funkciója is mikor egy pillanat alat elengedi a gázállást és alapjáratra megy vissza a motorfordulat.Mert alapból az ablakemelő szépen lassan huzza vagy engedi a bovdent. Ja és igazából nem tempomat hanem én fordulatmatnak hivom,röviden fordmatnak,mert a fordulatszámot tartja nem a tempót,de sima uton ahol nincs emelkedő meg lap ott jó mert ott tartja a tempót. jó kis szerkezet hosszu uton,nem fárad a láb.Az egész saját ötlet volt sok tervezésből állt miket fejben gondoltam ki kb fél év alatt, minden reggel mikor busszal mentem suliba. A lényeg hogy majd ha érdekel vkit megmutatom találkozón. :) Ja meg van bent fordulatmérő is,azis sajátkészitésű dolog,fiat kocsié volt.Jólmegvan csinálva majd eztis megláthatjátok.